شرح حال
یکبار به یکی از ائمه جمعه مرحوم یکی از کلانشهرهای کشور گفتم: آقای فلانی شما به عنوان امام جمعه انقل
در مورد امام جمعه انقلابی جدیدی که عرض کردم در خانه امام جمعه سابق مستقر شدهاند و... یکی از اساتید انقلابی و با تقوایی که میشناسم توضیحات خوب و قانع کنندهای دادند، که نشان میدهد قضاوت در حق ایشان درست نبوده.👇
( این خودش مثالی از مصداق سازی بود که اگر مثلا بنده اسم این امام جمعه را میآوردم مشغول الذمه میشدم، حتی بهتر بود قید کلان شهر را هم نمیآوردم تا کمتر به مصداق نزدیک شوم.)
.........
سلام ....
کبرای قبح اشرافیگری را همه قبول داریم اما در صغری که مصداق اشرافیگری چیست؟ اختلاف داریم.
مجرد اینکه امام جمعه یک کلان شهر در نقطهای مرفه ساکن باشد قبل از اینکه روحیه اشرافیگری او اثبات شود نباید مورد اعتراض قرار بگیرد، مثلا امام جمعه فعلی یکی از کلانشهرها ناچار شده که در منزل امام جمعه سابق ساکن شود، ایشان یک بار به بنده گفت ابتدای ورود سعی کردم اینجا نباشم اما ضرورتهایی ایجاب کرد که در اینجا ساکن شوم و الان دوست دارم منزل را به سمت جنوب شهر جابجا کنم.
مثال دیگر: سال۷۸ مدیری داشتیم که پیکان سپر جوشن داشت بعد از مدتی متوجه شدیم پژو آردی خریده پژو آردی در آن سال ها ماشین مورد توجهی بود و ایشان به جهت رعایت حساسیتهای طلبهها تا دو هفته ماشین را دورتر از مدرسه پارک میکرد. مدتی نظر طلبهها نسبت به این مدیر -که بعدها به علت عوارض شیمیایی به شهادت رسید- عوض شد یک وقت که من و ایشان در دفترشان بودیم سؤال کردم چرا ماشین را عوض کردید؟ ایشان گفت به دلیل چند ترکش که در کمرم وجود دارد و مدام در حرکت هستند، پزشک توصیه کرده ماشین خارجی سوار شوم چون ممکن است لرزش ماشینهایی مثل پیکان سبب قطع نخاع شود اما من قبول نمیکردم تا اینکه ناچار به تعویض ماشین شدم ولی ماشین خارجی نخریدم و به جای آن همین ماشین تولید ملی را که نسبت به پیکان لرزش کمتری داشت خریدم.
نکته بنده این بود که در متهم کردن یک امام جمعه یا یک مسئول دیگری به اشرافیگری صحیح نیست به تک گذارههایی مثل منزل و ماشین استناد شود.
شرح حال
در مورد امام جمعه انقلابی جدیدی که عرض کردم در خانه امام جمعه سابق مستقر شدهاند و... یکی از اساتید
مشابه این ماجرای دومی که ایشان نقل کردند در سالهای اول طلبگیام رخ داد.
آن زمان بحثی بین دوستان عدالتخواه رخ داده بود که کدام مسئول و شخصیتها چه ماشینهایی سوار میشوند.
روزی آقای رسایی را در حرم دیدم، به او گفتم آقای رسایی عزیز شما که روحانی هستی، نماینده حزبالهی هستی چرا ماشین مثلا ۱۵۰ میلیونی سوار میشی؟
آن زمان ماشین او خیلی گران بود.
گفت: اولا این ماشین رو وقتی که من خریدم ۵۰ و خوردهای بود الان گرون شده، ثانیا من جانبازم ماشینم باید دنده اتوماتیک باشه و خلاصه توضیحات دیگری هم داد که قانع کننده بود.
البته من آن زمان تا از خودش نپرسیدم جایی نگفتم، موقع پرسیدن هم با لحن ملایم و واقعا سوالی پرسیدم.
متاسفانه ما در فضای مطالبهگری بعضا استفهامهایمان توبیخی است که همراه با حکم کردن است و بایست استفهام حقیقی باشد.
شرح حال
صحبتهای حجتالاسلام رفیعی پیرامون انحرافاتی که حسن آقامیری به خورد جوانان میدهد. ....... به دوستی
https://www.instagram.com/tv/CBSkG_RgKSv/?igshid=1jww8ptf1t448
پیشنهاد حجتالاسلام رفیعی تشکیل نهادی برای پاسداری از ذهن مردم در مقابل شبهات است.
ایشان شبهات را به ویروسهای خارجی و شبهافکنان را به بیماران تشبیه میکنند که باید همانطور که وزارت بهداشت پروتکلهایی برای حفاظت از مردم مقابل ویروسها و بیماران طراحی و اجرا میکند، نهادی چنین کارهایی انجام دهد.
اما واقعا باید پرسید مقوله فکر هم مثل مقوله بیماری است و این تشبیه مع الفارق نیست؟
آن کسی که شما میخواهید جلو او را بگیرد چون بیمار فکری است، خود را بیمار نمیداند و اتفاقا او شما را بیمار میداند. حامیان و طرفدارانش نیز چنین هستند و تا وقتی آنها را اقناع فکری نکنیم، محدود کردن با توجه به رسانههای مختلف امروزه فایده خاصی ندارد.
امروزه که رسانههای مختلفی در دست همه ما است همه میتوانند رسانه باشند و همانطور که برخی شبهه میکنند نیروهای مؤمن و عالم نیز میتوانند خیلی راحتتر از گذشته به آنها جواب دهند.
یک موقع رایتل و امکان گفتگوی تصویری که آمد خواستیم آن را محدود کنیم و شاید اگر میتوانستیم خوب بود، نمیدانم! ولی واقع چنین است که زمانه منتظر ما نمیماند و مقابل برخی امور نمیتوان ایستاد.
شاید اعمال محدودیتهای سیستمی و فیلترینگ تا مقداری خوب و کارآمد باشد اما نسخه اصلی مواجه همین کاری است که جناب حجتالاسلام رفیعی در عمل انجام دادند، یعنی پاسخ دادن مستدلی که از ایشان به آقا میری در فضای مجازی منتشر شد.
حتی شاید بتوان گفت کسانی که شبهه افکنی میکنند فضای خوبی برای نیروهای مؤمن فراهم میکنند که بتوانند بحثهای خوب و عمیق را مطرح کنند و اگر نبود درگیر شدن مردم با شبهات ما این فرصت را نداشتیم.
📌و خلاصه اینکه مقوله فکر متفاوت از مقوله جسم است و برخورد با آن باید از جنس خودش باشد، محدودیتهای سیستمی باید باشد ولی عملا چندان کارآمد نیست و اثر گذاری زیادی ندارد، امکان مقابله با شبهات با وجود رسانههای نوپدید بسیار راحت و فراگیرتر است و آخر اینکه به خود این شبهات میتوان نگاه فرصت محور نیز داشت.
تصویری از وضعیت فقر و درآمد متوسط مردم نسبت به هزینههایشان در استانهای مختلف؛ به گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
نکته جالب توجه این است که برخی استانها مثل خوزستان و حتی برخی استانهای غربی که بخش زیادی از محرومیتها از آنها گزارش میشود، از نظر متوسط وضع بسیار خوبی دارند و این حاکی از اختلاف طبقاتی زیاد مردم و فضای نابرابر اقتصادی داخل این استانها است.
نکته قابل توجه دیگر وضعیت شهر قم است، همان شهری که مرکز زندگی طلاب است و بر خلاف تصور برخی از مردم شیرهای نفت که در آن نیست هیچ بلکه از فقیرترین استانهای کشور از نظر متوسط وضع مردم است.
نکته قابل توجه دیگر عدم ارتباط توزیع فقر با مذهب شیعه و سنی است، برخلاف آنچه رسانههای مختلف وهابی تبلیغ میکنند به هیچ وجه ارتباطی بین وضعیت فقر و مذهب در این نقشه دیده نمیشود، مثلا وضعیت قم و سیستان در فقر مشابه هم است و وضعیت کردستان و خوزستان در درآمد مشابه هم است.
البته توجه به این نکته نیز لازم است که خط فقر در هر استان متفاوت است مثلا کسی که در تهران فقیر حساب میشود چون مخارجش زیاد است شاید با همان درآمد در کردستان فقیر حساب نشود چون مخارجش کمتر است اما این نکته در مطالبی که ذکر شد تاثیری ندارد.
🔻 به شرح حال بپیوندید.
شرح حال
تصویری از وضعیت فقر و درآمد متوسط مردم نسبت به هزینههایشان در استانهای مختلف؛ به گزارش مرکز پژوهش
1543053057_-210204.pdf
1.62M
متن کامل گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی؛
با عنوان تصویری از وضعیت اقتصادی کشور؛ چالش ها و راهکارها.
معاونت پژوهشهای اقتصادی
خرداد ماه ۱۳۹۹.
🔻 به شرح حال بپیوندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اگر میخواهید با دشمنان این ملت مبارزه عملیِ کارآمد بکنید، با فساد مبارزه کنید.
🔹 بزرگترین مبارزه با آمریکا، خدمت به این مردم است.
🔸 ابزارهای دشمن در درون نظام، عبارت است از #فساد، #تبعیض و #فاصله_طبقاتی .
#امام_خامنه_ای
May 11
May 11
✍️مستند انقلاب جنسی ۴...
🔰 مستند انقلاب جنسی به ایستگاه چهارمش رسید و این قسمت را هم دیدم، این مستند مطالبی را باز میکند که به صورت عادی راه اطلاع از آنها برای ما بسته است، برای اطلاع از برخی مباحث روحیاتی لازم است که ولو از باب شرعی هم آنها را درست کنیم این روحیات را معمولا ماها نداریم.
🔰 خیلیها معمولا برای تببیین ایدهای که دارند از دوگانه سازی استفاده میکنند، این مستند هم مثل قسمتهای گذشته خود دوگانهها را خوب نشان میدهد، دوگانه سختگیری و استفاده از قدرت برای ایجاد حیاء یا آزادی و بیقیدی مطلق.
🔰 این مستند مدعی میشود این دوگانهها:
🔻یکی در کشور ما بوده است و تأثیری در فروکش تمایل جوانان به جلوهگری که نداشته است هیچ، بلکه موجب فرار جماعت زیادی از مردم برای عشق و حال در خارج از مرزها نیز شده است.
🔻یکی هم در غرب به ایجاد جریانی در مقابل آن برای خویشتنداری و حفظ حیا انجامیده است.
🔰 این مستند با نشان دادن گذشته غرب در استفاده از قدرت و سختگیری برای حفظ حیا میخواهد بگوید ما نیز در همان مسیر هستیم؛ شبیه این ادعا را مستند "ایکسونامی" هم البته به صورت مفصلتر با پرداختن به تاریخچه آمریکا دارد.
🔰 اگرچه اصل ایدهای که در این مستندها داده میشود یعنی تکیه بر خویشتنداری در عوض سختگیری درست است؛ اما تطبیق این مستند و مستندهای از این دست قابل تأمل است.
🔰 آیا رفتارهای سخت به علت اینکه زمانی ما گشتهای جندالله و یالثارات و ارشاد و... داشتیم مصداق افراط بود که نتیجهاش بخواهد به تفریط بیانجامد! مسلما نمیشود لزوم وجود قدرت برای حفظ حدود را انکار کرد، همانطور که در این مستندهم نشان داده میشود naturist ها هم وقتی به صورت دسته جمعی در آمریکا هم برهنه میشوند با آنها برخورد میشود و در تمام دنیا آزادیها حد و حدوی تعریف شده دارند.
🔰 پس بحث اصلی در این است که راهکار اصلی در آموزش خویشتنداری است و نه رفتارهای سخت و البته نمیشود انکار کرد که وجود حد و حدود و قدرتی برای تضمین حفظ آنها هم لازم است.
🔰 برخلاف آنچه در این مستندها انعکاس داده میشود باید گفت جمهوری اسلامی در مسأله حجاب بسیار موفق و خوب عمل کرده است البته شاید تجربهها و هزینههایی هم داشته است اما در مجموع کارنامه جمهوری اسلامی در مسأله حجاب کاملا مثبت است.
🔰 الان از سواحل و رستوران و هتل گرفته تا جنگلها و خیابان و معابر و... حد معقولی از خویشتنداری خودخواسته توسط توده مردم رعایت میشود که حقیقتا نه از ترس قانون است و نه به علت تذکر دیگران بلکه اراده خود افراد است.
🔰 این هنر بزرگی است که در جامعهای که در زمان پهلوی با شتاب به سوی منجلاب مدرنیته و مفاسدش پیش میرفت شما مقابل آن روند بایستی و اینکه در زمانهای که تمام دنیا با شتاب به سمت برهنگی رفتهاند و با ظهور اینستاگرام و فضای مجازی دسترسی و جلوهگری در آن هیچ محدودیتی ندارد اگر شما در این مرتبه باشید، نتیجه مثبتی است. اصل این انتظار که در این زمانه بایست همه دختر و پسرهای ما یوسف زمانه باشند و اگر نیستند پس ما خیلی بد عمل کردهایم اشتباه است.
📌البته در اینکه با نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم و مسئولیت بزرگی بر دوش ماست، حرفی نیست اما در اینکه تا کنون خیلی بد عمل کردهایم حرف بسیار است اگرچه راه همان است که گفته میشود یعنی پایه را بر آموزش خویشتنداری و رشد اخلاق در جامعه گذاشتن.
https://eitaa.com/sharh_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بعد از دادگاهی شدن طبری خیلیها شروع کردند به متهم کردن نظام به فساد سیستمی، توییت زدند، صحبت کردند که نظام باید شرمسار باشد، نامه زدند که آقای لاریجانی باید از سمت ریاست مجمع استعفا دهد تا راه برای محاکمه او باز شود و...
🔰 اما با خودم گفتم اگر ماجرا به این سادگی و وضوح بود و آقای لاریجانی میدانست، حتی اگر ذرهای شک داشت در دفاع از طبری وقتی برخی او را متهم میکردند، نامه رسمی نمیزد.
اگر بیکفایتی آقای لاریجانی این قدر است و حق او محاکمه شدن است، خود حضرت آقا میتواند عذر ایشان را برای ادامه کار بخواهد و نیاز به درخواست استعفای او نیست!
🔰دیروز آقای اژهای مطالبی گفتند که معلوم شد پرونده طبری چقدر پیچیده بوده است که نه ایشان و نه آقای رئیسی و نه اطلاعات قوه قضائیه و نه اطلاعات سپاه و نه وزارت اطلاعات هیچ کدام تا چند وقت قبل هنوز ردپایی از این فرد پیدا نکرده بودهاند.
🔰 فیلم بالا که نشان از دفاع طبری با اعتماد به نفس کامل او از خودش میدهد، خود حاکی از پیچیدگیهای کار است.
..........
📌قسمتهای مهمی از سخنان اژهای در مورد تحولات قوه قضائیه و پرونده طبری:👇
https://eitaa.com/sharh_hal/2514
https://eitaa.com/sharh_hal/2515
🔻 به شرح حال بپیوندید
🔰 حجتالاسلام اژهای معاون اول قوه قضاییه دیروز سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ در نشست خبری گفت:
🔻چهار شعبه در تهران و چند شعبه در سایر استانها تشکیل شد و مبارزه ای علنیتر و قویتر با فساد اقتصادی آغاز شد و از سال ۹۷ تا امروز شتاب بیشتری داشته است.
🔻در این راستا با ضابطین مانند وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه همفکری شد و این عزیزان مثل نیروی انتظامی بیشتر از گذشته و جدیتر از گذشته پای کار آمدند.
🔻سازمان اطلاعات سپاه بیشترین کمک را در آن مقطع زمانی به ما داشت و این مبارزات بیرونی به ما کمک کرد و در کنار آن کارهای درونی قوه قضاییه هم شتاب گرفت و برخوردهای درونی با مفسدان هم تسریع شد.
🔻سعی شد تا آنجایی که تشخیص داده می شود و متوجه می شویم با هر فسادی در هر مقام و موقعیتی برخورد شود و بدون تبعیض حکم صادر شود.
🔻در این رابطه تقریبا از اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ محاکمات جدی آغاز شد و در این مدت حدود ۹۷۵ حکم قطعی در این دادگاه ها صادر شد.
🔻از این تعداد حکم صادر شده ۹ مورد حکم اعدام بود. ۴ مورد حبس ابد. ۴۴ مورد حبس بیش از ۲۰ سال. صد مورد حبس بیش از ده سال صادر شد و ۷۳۰ مورد حبس زیر ده سال صادر شد. ۱۱۶ مورد انفصال دایم از خدمات دولتی و ۱۷۰ مورد انفصال غیردایم از خدمات دولتی برای محکومان در نظر گرفته شد.
🔻در خود قوه قضاییه هم بی امان با تحقیقات انجام شده به صورت پیدا و پنهان هر فردی که قاضی یا کارمند بود و خلاصه یک بستگی با قوه قضاییه داشت مورد برخورد جدی قرار گرفت.
🔻در کنار ارزیابی و بررسی و کشف خلاف از طرف دیگر گشتیم و نیروهای خوب و متدین را هم برای تشویق شناسایی کردیم.
🔻نهایتا پس از بررسی های مدون مشخص شد کمتر از یک درصد از قضات تخلف داشته اند. البته در کنار آن ۶۴۰۹ مورد همکاران و قضات مورد تشویق قرار گرفتند.
🔻 ۱۲۵ نفر از قضات در این مدت صلب صلاحیت شدند و تعدادی هم به مراجع کیفری سپرده شدند تا به پرونده شأن رسیدگی شود و این حکایت از یک مبارزه جدی با فساد دارد.
🔻یکی از همین پرونده ها موضوع آقای طبری بود. یکی از سوالات در خصوص این پرونده این بود که آیا آقای طبری در مراجع قضایی و دادگاهها و مراکز ستادی و اداری چقدر فساد او به دیگران سرایت کرده است.
🔻در این زمینه تحقیقات زیادی صورت گرفته است اما تا الان با همه دقتی که شده است معلوم شد تعداد اندکی از افراد با این فرد همکاری کرده اند. و مشخص شد در بین قضات همین دو قاضی که مشغول به کار بوده اند و دو قاضی بازنشسته با این فرد همراهی داشته اند.
در حوزه کارمندان هم تعداد کمی بوده اند البته یک سری دلال و وکیل هم با این فرد در رابطه بودند که مجموعا تا امروز ۲۱ نفر در این پرونده تحت تعقیب قرار گرفتهاند.
📝 متن کامل سخنان حجتالاسلام محسنی اژهای معاون اول قوه قضائیه؛
🔻 به شرح حال بپیوندید.
🔻یک سوال جدی این است که ایا ایشان فسادش آشکار بوده است؟ مقدار زیادی ایشان پیچیده عمل کرده است و بدون این تحقیقات مفصلی که در این یکسال انجام گرفته است بروز و ظهوری نداشته است. همیشه یک سری شایعات وجود داشته است اما هیچ گاه آنقدر جدی نبوده است که بشود منجر به تشکیل پرونده شود.
🔻در همه تاریخ انقلاب افرادی بودند که نفوذی بودند مثل کشمیری و کلاهی ها اما کی از نفوذ اینها مطلع شدیم؟ در همه زمان ها نسبت به این افراد تردیدهایی بود و شایعاتی مطرح می شد اما پس از گذشت زمانی این موضوعات برملا شد. در خصوص طبری هم شایعاتی بود اما بعد از یک کار جدی تحقیقاتی موضوعات برملا شد.
🔻حتی من از آقای رییس قوه قضاییه هم پرسیدم ایشان گفتند من تا زمانی که فساد این فرد برملا شود واقعا خودم به این موضوع نرسیدم که طبری فسادی داشته است. البته زمانی برخی آمده بودند که موضوعاتی را در قالب شایعه مطرح کردند اما چیزی در آن زمان برای رییس قوه قضاییه وقت ثابت نشده بود.
🔻در سال ۹۷ وقتی سازمان اطلاعات سپاه به میدان آمد و با همکاری وزارت اطلاعات بررسی های همه جانبه صورت گرفت مشخص شد یک ردپایی از آقای طبری وجود دارد. برای مثال در پرونده دانیال زاده ردپایی از طبری پیدا شد.
🔻در پرونده حسین فریدون هم سرنخ هایی از طبری دیده شد و با اتکا به آن سرنخ ها و شایعات قبلی موضوع بررسی شد و اولین اقدام این بود که ایشان از سمتش برکنار شد.
🔻بعد از آن این فرد مورد تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد. البته در خصوص متهمان دو جور متهم وجود دارد. یک سری هستند که می آیند و بعد از دستگیری اعتراف می کنند و زود به پرونده شأن رسیدگی می شود اما برخی هم صداقت ندارند و اعتراف نمی کنند و به همین دلیل رسیدگی به پرونده طولانی می شود.
🔻نکته مهم این است که رییس قوه وقت، آیت الله رییسی و بنده و خیلی از مدیران از این فساد مطلع نشدیم. شایعاتی بود ولی هیچ گاه قطعیت پیدا نکرده بود و اینگونه نبود که مدیران ارشد وقت قوه قضاییه از این فساد مطلع باشند.
...........................
📝متن کامل سخنان حجتالاسلام محسنی اژهای
📌 به شرح حال بپیوندید.
45.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◽️فیلم کامل مناظره آقایان حجت الاسلام و المسلمین رفیعی و آقامیری
🔻با اجرای حجت الاسلام سرلک
شرح حال
◽️فیلم کامل مناظره آقایان حجت الاسلام و المسلمین رفیعی و آقامیری 🔻با اجرای حجت الاسلام سرلک
کاری به حرفهای بیرون از مناظره حسن آقا میری ندارم، ولی بخش خوبی از حرفهایش در قسمت اول مناظره حرفهای درستی بود که فقط میشد تقریر و مؤیدات بهتر و درستی برایش آورد.
البته حرفهای جناب رفیعی هم درست است خصوصا این بخش که مشرک و کافر اهل نجات نیستند اما کدام مشرک و کافر؟! عدد اینها چقدر است؟
پیش از این بحثهایی از تقریرات فلسفه حضرت امام در مورد معنای سعادت و شقاوت و عذاب در آخرت آوردم که بخشهایی از صحبتهای آقا میری را توضیح میدهد.
در مورد عذاب و دشمنی هم بحثهایی از آیات و روایات ذکر کردم که نشان میداد، ملاک دشمنی ما و عذاب، هر کفر و شرکی نیست بلکه کفر و شرک از روی لجاجت و عناد با حق است، و این نیست جز در عده قلیلی، به قول حضرت امام و روایات بیشتر ناس مستضعف هستند.
پیشنهاد میکنم از طریق لینکهای زیر مطالب کامل مواردی که اشاره کردم را مطالعه کنید.👇
https://eitaa.com/sharh_hal/843
https://eitaa.com/sharh_hal/849
https://eitaa.com/sharh_hal/856
https://eitaa.com/sharh_hal/861
https://eitaa.com/sharh_hal/864
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کشیش آمریکایی:این وضع خدانشناسی، بی تمدنی و ستمگری است!
📍جمعیت ما 5 درصد جهان است اما 25 درصد از زندانیان جهان آمریکایی هستند!
🔻من از حرف زدن در این باره خسته شده ام، اینجا مه غلیظی از ناامیدی هوا را دربرگرفته...!
شرح حال
کاری به حرفهای بیرون از مناظره حسن آقا میری ندارم، ولی بخش خوبی از حرفهایش در قسمت اول مناظره حرف
از آنجا که چند مورد دوستان در مورد این مطلب بحثهایی داشتند، بهتر است توضیحی تکمیلی عرض کنم.
با توجه به فهم حقیر از آیات و روایات و تطبیق بر مباحث کسانی چون حضرت امام و شهید مطهری، چیزی که آقامیری استشمام کرده یعنی اینکه عذاب این عذاب مصطلح نیست بلکه حقیقت عمل است و در آخرت هم ما جای کمال و رشد داریم و عمده بشریت اهل نجات هستند و نه عذاب، حرف درستی بود که البته جناب رفیعی هم تأیید کردند.
مشکل آقا میری همان چیزی بود که آقای رفیعی میگفتند: «الا»
آقا میری الا مشرکین و کافرین را خوب نفهمیده است.
از صحبتهای جناب رفیعی هم با توجه به آنچه حقییر فهمیدهام چیزی کم بود و آن هم تفصیل این شرک و کفر بود و دقیقا همینجاست که خط تمایز اسلام ناب با اسلام رحمانی وتکفیری مشخص میشود.
در ارجاعاتی که دادم سعی کردم این تفصیل از کلمات کسانی چون حضرت امام و شهید مطهری روشن شود.
البته به سایر مباحث آقامیری در جاهای دیگر کاری ندارم چرا که چیزهایی که از وی شنیدهام بسیار نزدیک به اسلام رحمانی است و همانطور که اسلام تکفیری زاییده دشمنان برای پوشاندن اسلام ناب است، اسلام رحمانی نیز چنین است.
اسلام رحمانی و تکفیری هر دو لبه دو یک قیچی هستند.
پیشنهاد میکنم از لینکهای زیر مطالبی در همین رابطه را مطالعه فرمایید:
https://eitaa.com/sharh_hal/1006
https://eitaa.com/sharh_hal/1012
✍️آقای حوزه در سکوتت خوب گوش کن...
🔰 وقتی میبینیم مسکن چندبرابر شد و قشر مستضعف دیگر خواب خانه دار شدن را نمیبیند، ندای اعتراض از در و دیوار هم بلند شود حوزه ساکت است، خودرو گران شد، باز حوزه ساکت است، نظام مالیاتی دچار مشکل است حوزه ساکت است، خصوصیسازی به صورت فاسد انجام میشود و کارگران فلان کارخانهها بیکار، حوزه ساکت است و بشمار آنچه بر گرده مردم مستضعف بار میشود و باز حوزه ساکت است.
🔰 باش ساکت باش و در سکوتت خوب گوش کن: ندایی در آسمانها بلند است: «لَوْ لا يَنْهاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ وَ الْأَحْبارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَ أَكْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ ما كانُوا يَصْنَعُونَ (۶۳) مائده» چرا روحانیون مسیحی و یهود آنان را از دروغ و مال حرام نهی نکردند؟ چرا ساکت بودند؟! چه زشت است عملى كه انجام مىدادند!
🔰 عذر میخواهم حوزه ساکت نیست، وقتی قرار است تصویری از حضرت اباالفضل(ع) پخش شود به خوبی رصد میکند و قبل از اتفاق افتادن جلو این فاجعه را میگیرد! بالاخره صدایی از حوزه بلند میشود که نتیجه میدهد! صرفا یک مصاحبه و اعتراضی که آیا "در فلان سایت انعکاس داده شود؟! آیا نشود؟! آیا خوانده شود؟! آیا خوانده نشود؟!" نیست؛ وقتی قرار است فلان روز تعطیل شود یا نشود، حوزه ساکت نیست و پای کار است حتی لازم باشد کفن میپوشد و به خیابان میآید.
🔰 البته ممکن است بگویید آقا این جنس پای کار بودن مربوط به یک طیف خاص است، یک طیف جوان جهادی که خود را انقلابی میدانند هم، پای کار هستند که درد مردم را از نزدیک دیدهاند و همیشه با جان و مال خود برای مردم کار میکنند.
مثلا همین دیروز تلوزیون نشان داد که گوجههای فلان کشاورز خوزستانی روی زمین مانده بود این جوانان طلبه جهادی به او کمک میکردند گوجههایش را جمع کند، فلان منطقه در خوزستان بیآب بود با تانکر برای آن آب میبردند، در فلان منطقه محروم اردوی جهادی میروند، برای مردم در پمپ بنزین، بنزین میزنند تا کرونا نگیرند و خلاصه پای کار درد مردم هستند.
🎙اما حقییر میگویم: برادر بیا، دست از گوجه چیدن و آب بردن و بنزین زدن و... بردار و بیا با تو کار دارم، آقای استاد حوزه، آقای مدیر حوزه، آقای حوزه زید عزه الشریف یک لحظه توجه بفرما. بیا دوبار پای درس ولایت فقیه حاجآقا روحالله خمینی بنشینیم «ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ما بِصاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّة»:
🔻 «لَوْ لا يَنهاهُمُ الرَبَّنِيُّونَ وَ الْاحْبارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الإِثم وَ أكْلِهِمُ السُّحْتَ، لَبِئسَ ما كانُوا يَصْنَعُونَ.» خداوند در اين آيه "ربانيون" و "احبار" را مورد نكوهش قرار مىدهد كه چرا آنها كه علماى دينى يهود بودهاند، ستم كاران را از "قول اثم" يعنى گفتار گناه كارانه كه اعم از دروغ پردازى و تهمت و تحريف حقائق و امثال آن باشد و از "اكل سحت" يعنى حرامخوارى نهى نكرده و باز نداشتهاند.
🔻بديهى است اين نكوهش و تقبيح اختصاص به علماى يهود ندارد و نه اختصاص به علماى نصارى دارد؛ بلكه علماى جامعه اسلامى و به طور كلى علماى دينى را شامل مىشود. بنا بر آن، علماى دينى جامعه اسلامى هم اگر در برابر رويه و سياست ستم كاران ساكت بنشينند، مورد نكوهش و تقبيح خدا قرار مىگيرند اين امر فقط مربوط به سلف و نسل گذشته نيست، نسلهاى گذشته و آينده در اين حكم يكسانند.
🔻حضرت امير (ع) اين موضوع را با استناد به قرآن ذكر فرموده كه علماى جامعه اسلامى هم عبرت بگيرند و بيدار شوند و از اداى وظيفه امر به معروف و نهى از منكر باز نايستند و در برابر هيئتهاى حاكمه ستمگر و منحرف سكوت ننمايند. حضرت با استشهاد به آيه «لو لا ينهاهم الربانيون» دو نكته را گوشزد فرموده است:
🔹۱ اين كه سهل انگارى علما در وظائف، ضررش بيش از كوتاهى ديگران در انجام همان وظائف مشترك است. چنانكه هرگاه يك بازارى كار خلافى بكند ضررش به خود او مىرسد، ليكن اگر علماء در وظيفه كوتاهى كردند مثلا در برابر ستمگران سكوت نمودند ضررش متوجه اسلام مىشود، و اگر به وظيفه عمل كردند و آن جا كه بايد صحبت كنند سكوت نكردند نفع آن براى اسلام است.
🔹 ۲ با اين كه بايد از همه امورى كه مخالف شرع است نهى كرد روى "قول اثم" يعنى دروغ پردازى و "اكل سحت" يعنى حرامخوارى تكيه كرده است تا بفهماند كه اين دو منكر از همه منكرات خطرناكتر است و بايستى بيشتر مورد مخالفت و مبارزه قرار گيرد. چون گاهى گفتار و تبليغات دستگاههاى ستمگر بيش از كردار و سياستشان براى اسلام و مسلمين ضرر دارد و غالبا حيثيت اسلام و مسلمين را به مخاطره مىاندازد...
ولايت فقيه؛ ص: ۱۱۲.
📌 به شرح حال بپیوندید.
✍️عدالتخواهی در حوزه...
🔰در مطلب قبلی خود نوشتم که در مقابل بیعدالتهایی که در حق مردم مظلوم روا داشته میشود، متأسفانه حوزه ساکت است، در مقابل جریانهای حرامخواری و دروغپردازی کلان، علیرغم مؤاخذه خداوند نسبت به این سکوت، حوزه ساکت است.
🔰 البته عرض شد که حوزه در مواردی ساکت نبوده است، مثلا در ماجرایی تهدید به عدم پرداخت مالیات به علت تعطیل نشدن فلان روز شهادت، تهدید به کفن پوشیدن و حضور در خیابان در صورت پخش تصویر حضرت اباالفضل(ع) و...
🔰 عرض شد جماعتی جوان و حزبالهی و خالص هم هستند که برای مبارزه با بیعدالتی نه این جنس کارها بلکه به انجام خدمات مختلف اجتماعی روی آوردهاند.👇
https://eitaa.com/sharh_hal/2520
⁉️ اما باید پرسید دقیقا انتظار ما برای شکل عدالتخواهی حوزه و ساکت نبودنش چیست؟ کارهایی از جنس مالیات ندادن و کفن پوشیدن و... اما برای "دردهای حقیقی مردم و آنچه بیعدالتیها برگرده آنها سوار شده است"؟!
🔰 این سبک از عدالتخواهی همان سبک فدائیان اسلام در زمان طاغوت بود و متأسفانه حوزه ما یا ساکت است و عدالتخواه نیست و یا هست اما از جنس فدائیان اسلام! البته عمدتا برای مسائلی غیر از دردهای واقعی واقعی توده مردم!
انگار نه انگار که انقلابی محقق شده است و ظرفیتهای متعدد قانونی و ساختاری برای اصلاح و مبارزه با بیعدالتی فراهم شده است؛ و واقعا جریان محجوب انقلابی نیز اگر عوض داد زدن و عدالتخواهی از جنس فدائیان صرفا سراغ انجام خدمات اجتماعی رفته است از همین باب است.
🔰 جریان انقلابی از سویی دوست ندارد پنجه در روی نظام بکشد ولو نظام را در مواردی مقصر بداند، دوست ندارد به گونهای عمل کند که دشمنان بتوانند در راستای تضعیف نظام از آن بهره بگیرند، او واقعا خود را مادر انقلاب میداند که فرزندش را ولو اشتباه کند ضایع نمیکند و البته راهی برای مبارزه با بیعدالتی مقابل خود نمیبیند جز فداکاری و درگیر شدن مستقیم با بیعدالتیها برای جبران آن.
🔰 اما راههای دیگری هم هست، عدالتخواهی متناسب با پسا انقلاب و استفاده از ظرفیتهای فراوان موجود برای اصلاح:
📌 یکی از پیشنهادات تشکیل "سازمان امر به معروف و نهی از منکر" بود که در ابتدای انقلاب حضرت امام حکم تشکیل آن را دادند اما محقق نشد.
📌 یکی از راهها تشکیل کارگروههایی از فضلای حوزه برای شناسایی خلاءهای قانونی و دنبال کردن آن از طریق ارائه طرحهای اصلاحی به قوای سهگانه است، کارگروهی که با پشتوانهای رسانهای و قوی با تأیید و همراهی علماء و مردم با قدرت مطالبه گری کند.
📌 یکی از راهها تشکیل چندین کارگروه از قضات و حتی وکلاء و دادستانها و... است که با شناسایی پروندههای کلان بیعدالتی و ارتباط وثیق با قوه قضائیه برای حل آنها وارد عمل شوند.
📌 یکی از راهها آموزشهای قضائی و قانونی برای خود طلاب است که بتوانند در موارد مختلف از حق خود و دیگران به صورت قانونی استفاده کنند، مثلا استفاده از ظرفیت دیوان عدالت اداری و مدعی العموم برای حل بسیاری از معضلات؛
و پیشنهادهای متعدد دیگر...
📌از همه دوستان خوبم خواهشمندم ایدههای خوب خود برای عدالتخواهی در حوزه را به ایدی اینجاب (@hamidreza_baghery) ارسال فرمایید تا در صورت امکان منتشر نمایم.
...................
🔹مطلب مرتبط:
✅جزوه حکم حکومتی تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر؛گزارشی تحلیلی از تاریخ معاصر به دنبال راهکاری در عرصه عدالتخواهی امروز؛👇
https://eitaa.com/sharhe_hal/1278
🔻به شرح حال بپیوندید.
جزوه سازمان امر به معروف و نهی از منکر ویرایش اسفند ۹۷.pdf
1.13M
✅جزوه حکم حکومتی تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر؛گزارشی تحلیلی از تاریخ معاصر به دنبال راهکاری در عرصه عدالتخواهی امروز؛
✍️امام ساکت نبود، پاپ هم نبود، امام دنبال تحقق اسلام بود...
🔰 امام فرقی اساسی با بقیه روحانیون و مراجع زمان خود داشت؛ ساکت نبود؛ فقط در پی تبیین اسلام هم نبود بلکه در پی تبیین و تحقق اسلام به تمامه بود و میگفت:
🔻«من از آن آخوندها نيستم كه در اينجا بنشينم و تسبيح دست بگيرم؛ من پاپ نيستم كه فقط روزهاى يكشنبه مراسمى انجام دهم و بقيه اوقات براى خودم سلطانى باشم و به امور ديگر كارى نداشته باشم.»
👈[صحیفه امام؛ ج ۱؛ ص: ۲۷۰]
https://eitaa.com/sharh_hal/1429
🔰 وقتی در سال ۴۲ امام قیام خود را آغاز کرده بود، سکوت حوزویان زمانش خاری در چشم و استخوانی در گلویش بود. یکی از استدلالهای علمای زمان ایشان تمسک به رفتارهای تقیهای مرحوم "شیخ عبدالکریم حائری(ره)" مؤسس حوزه و زعیم پس از ایشان "آیتالله بروجردی(ره)" بود، در حالی که اقتضائات زمان تغییر کرده و زمانه زمانه سکوت نبود. حضرت امام در سال ۴۲ در پاسخ به این استدلال و در اعتراض به علمای زمان خود، میگفت:
🔻«واى بر اين مملكت! واى بر اين هيأت حاكمه! واى بر اين دنيا! واى بر ما! واى بر اين علماى ساكت! واى بر اين نجف ساكت، اين قم ساكت، اين تهران ساكت، اين مشهد ساكت! اين سكوت مرگبار، اسباب اين مىشود كه زير چكمه اسرائيل، به دست همين بهاييها؛ اين مملكت ما، اين نواميس ما، پايمال بشود. واى بر ما! واى بر اين اسلام! واى بر اين مسلمين! اى علما، ساكت ننشينيد؛ نگوييد عَلى مَسْلَك الشَّيْخ - رضواناللَّه عليه- واللَّه، شيخ اگر حالا بود، تكليفش اين بود. سكوت؛ امروز سكوتْ همراهى با دستگاه جبار است؛ نكنيد سكوت.»
👈سخنرانى در جمع روحانيون قم- صحيفه امام ج ۱، ص: ۲۱۳ - ۲۱۲ اردیبهشت ۱۳۴۲
🔻«امروز روزى نيست كه به سيره سلف صالح[آیتالله بروجردی] بتوان رفتار كرد. با سكوت و كنارهگيرى همه چيز را از دست خواهيم داد. اسلام به ما حق دارد، پيغمبر اسلام حق دارد. بايد در اين زمان كه زحمات جانفرساى آن سرور در معرض زوال است، علماى اسلام و وابستگان به ديانت مقدسه، دِينْ خود را ادا نمايند. من مصمم هستم كه از پا ننشينم تا دستگاه فاسد را به جاى خود بنشانم؛ و يا در پيشگاه مقدس حق تعالى با عذر وفود كنم. شما هم، اى علماى اسلام، مصمم شويد؛ و بدانيد پيروزى با شماست: وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ.»
👈نامه به علماى يزد- صحيفه امام ج ۱، ص: ۱۸۶- ۱۸۷ - ارديبهشت ۱۳۴۲
🔰امام اینطور نبود که بنشیند و سالها بگوید ربای بانکی حرام است، خلق پول حرام است، ظلم بد است و... امام میگفت:
🔻«من از آن آدمها نيستم كه اگر يك حكمى كردم بنشينم چرت بزنم كه اين حكم خودش برود؛ من راه مىافتم دنبالش. اگر من خداى نخواسته، يكوقتى ديدم كه مصلحت اسلام اقتضا مىكند كه يك حرفى بزنم، مىزنم و دنبالش راه مىافتم و از هيچ چيز نمىترسم بحمداللَّه تعالى. واللَّه، تا حالا نترسيدهام.»
👈سخنرانى در جمع اقشار مختلف مردم- صحيفه امام ج ۱، ص: ۲۹۲- ۲۹۳- ۲۶ فروردین ۴۳
🔻به شرح حال بپیوندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خبرهای خوب از یمن و تغییر معادلات جنگ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قوه قضائیه سامانه سوت زنی را راه انداخته است.
http://sootzan.com
سیستم سوت زنی در تمام دنیا وجود دارد و یکی از راههای مبارزه با فساد است.
در این مدل، هرکس مفاسدی را در جایی اطلاع دارد از آن مستندات و گزارش تهیه میکند و به اطلاع مراجع قضایی میرساند.
مراجع قضایی ماجرا را پیگیری میکنند و درصورتی که به نتیجه برسند، سهم قابل توجهی از مبالغی که به واسطه این پیگیری از سوء استفاده حفظ شده است، به عنوان پاداش به فرد گزارش دهنده میرسد.
.......
در صورتی که مخاطبان عزیز از این مسیر اقدام کردند و به نتیجهای رسیدند ما را در جریان بگذارید تا انعکاس دهیم.
ای دی ادمین کانال👇
@hamidreza_baghery
@sharh_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی از سامانههای جدید قوه قضائیه برای تسهیل امور قضایی...
🔰 برای اینکه بتوانیم جمع بندی نسبی نسبت به وضعیت امروز بازار بورس و خوب یا بد بودن آن برای اقتصاد داشته باشیم، دو کلیپ نسبتا بلند یکی با رویکرد منفی و نقد بورس و دیگری با رویکرد مثبت و تایید بورس که هر دو کارشناس اقتصادی و از نیروهای جوان مذهبی هستند در ادامه میگذارم.
همچنین یک مقاله که به توضیح فقهی بورس بازی و مبانی مختلف و احکام آن میپردازد.
ضمنا گذاشتن این مطالب به عنوان تایید یا رد همه مطالب آنها نیست و خود عزیزان با حد مشترک گیری و بررسی سخنان موافق مخالف، جمع بندی خودشان را داشته باشند.👇
1_382090949.mp3
38.52M
حجتالاسلام محسن خاکی دکتری اقتصاد: عمدتا در نقد وضع موجود بورس.