eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
135 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
45.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◽️فیلم کامل مناظره آقایان حجت الاسلام و المسلمین رفیعی و آقامیری 🔻با اجرای حجت الاسلام سرلک ‌
شرح حال
◽️فیلم کامل مناظره آقایان حجت الاسلام و المسلمین رفیعی و آقامیری 🔻با اجرای حجت الاسلام سرلک ‌
کاری به حرف‌های بیرون از مناظره حسن آقا میری ندارم، ولی بخش خوبی از حرف‌هایش در قسمت اول مناظره حرف‌های درستی بود که فقط می‌شد تقریر و مؤیدات بهتر و درستی برایش آورد. البته حرف‌های جناب رفیعی هم درست است خصوصا این بخش که مشرک و کافر اهل نجات نیستند اما کدام مشرک و کافر؟! عدد اینها چقدر است؟ پیش از این بحث‌هایی از تقریرات فلسفه حضرت امام در مورد معنای سعادت و شقاوت و عذاب در آخرت آوردم که بخش‌هایی از صحبت‌های آقا میری را توضیح می‌دهد. در مورد عذاب و دشمنی هم بحث‌هایی از آیات و روایات ذکر کردم که نشان می‌داد، ملاک دشمنی ما و عذاب، هر کفر و شرکی نیست بلکه کفر و شرک از روی لجاجت و عناد با حق است، و این نیست جز در عده قلیلی، به قول حضرت امام و روایات بیشتر ناس مستضعف هستند. پیشنهاد می‌کنم از طریق لینک‌های زیر مطالب کامل مواردی که اشاره کردم را مطالعه کنید.👇 https://eitaa.com/sharh_hal/843 https://eitaa.com/sharh_hal/849 https://eitaa.com/sharh_hal/856 https://eitaa.com/sharh_hal/861 https://eitaa.com/sharh_hal/864
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کشیش آمریکایی:این وضع خدانشناسی، بی تمدنی و ستمگری است! 📍جمعیت ما 5 درصد جهان است اما 25 درصد از زندانیان جهان آمریکایی هستند! 🔻من از حرف زدن در این باره خسته شده ام، اینجا مه غلیظی از ناامیدی هوا را دربرگرفته...!
شرح حال
کاری به حرف‌های بیرون از مناظره حسن آقا میری ندارم، ولی بخش خوبی از حرف‌هایش در قسمت اول مناظره حرف‌
از آنجا که چند مورد دوستان در مورد این مطلب بحث‌هایی داشتند، بهتر است توضیحی تکمیلی عرض کنم. با توجه به فهم حقیر از آیات و روایات و تطبیق بر مباحث کسانی چون حضرت امام و شهید مطهری، چیزی که آقامیری استشمام کرده یعنی اینکه عذاب این عذاب مصطلح نیست بلکه حقیقت عمل است و در آخرت هم ما جای کمال و رشد داریم و عمده بشریت اهل نجات هستند و نه عذاب، حرف درستی بود که البته جناب رفیعی هم تأیید کردند. مشکل آقا میری همان چیزی بود که آقای رفیعی می‌گفتند: «الا» آقا میری الا مشرکین و کافرین را خوب نفهمیده است. از صحبت‌های جناب رفیعی هم با توجه به آنچه حقییر فهمیده‌ام چیزی کم بود و آن هم تفصیل این شرک و کفر بود و دقیقا همینجاست که خط تمایز اسلام ناب با اسلام رحمانی و‌تکفیری مشخص می‌شود. در ارجاعاتی که دادم سعی کردم این تفصیل از کلمات کسانی چون حضرت امام و شهید مطهری روشن شود. البته به سایر مباحث آقامیری در جاهای دیگر کاری ندارم چرا که چیزهایی که از وی شنیده‌ام بسیار نزدیک به اسلام رحمانی است و ‌همانطور که اسلام تکفیری زاییده دشمنان برای پوشاندن اسلام ناب است، اسلام رحمانی نیز چنین است. اسلام رحمانی و تکفیری هر دو لبه دو یک قیچی هستند. پیشنهاد می‌کنم از لینک‌های زیر مطالبی در همین رابطه را مطالعه فرمایید: https://eitaa.com/sharh_hal/1006 https://eitaa.com/sharh_hal/1012
✍️آقای حوزه در سکوتت خوب گوش کن... 🔰 وقتی می‌بینیم مسکن چندبرابر شد و قشر مستضعف دیگر خواب خانه دار شدن را نمی‌بیند، ندای اعتراض از در و دیوار هم بلند شود حوزه ساکت است، خودرو گران ‌شد، باز حوزه ساکت است، نظام مالیاتی دچار مشکل است حوزه ساکت است، خصوصی‌سازی به صورت فاسد انجام می‌شود و کارگران فلان کارخانه‌ها بیکار، حوزه ساکت است و بشمار آنچه بر گرده مردم مستضعف بار می‌شود و باز حوزه ساکت است. 🔰 باش ساکت باش و در سکوتت خوب گوش کن: ندایی در آسمان‌ها بلند است: «لَوْ لا يَنْهاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ وَ الْأَحْبارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَ أَكْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ ما كانُوا يَصْنَعُونَ (۶۳) مائده» چرا روحانیون مسیحی و یهود آنان را از دروغ و مال حرام نهی نکردند؟ چرا ساکت بودند؟! چه زشت است عملى كه انجام مى‏‌دادند! 🔰 عذر می‌خواهم حوزه ساکت نیست، وقتی قرار است تصویری از حضرت اباالفضل(ع) پخش شود به خوبی رصد می‌کند و قبل از اتفاق افتادن جلو این فاجعه را می‌گیرد! بالاخره صدایی از حوزه بلند می‌شود که نتیجه می‌دهد! صرفا یک مصاحبه و اعتراضی که آیا "در فلان سایت انعکاس داده شود؟! آیا نشود؟! آیا خوانده شود؟! آیا خوانده نشود؟!" نیست؛ وقتی قرار است فلان روز تعطیل شود یا نشود، حوزه ساکت نیست و پای کار است حتی لازم باشد کفن می‌پوشد و به خیابان می‌آید. 🔰 البته ممکن است بگویید آقا این جنس پای کار بودن مربوط به یک طیف خاص است، یک طیف جوان جهادی که خود را انقلابی می‌دانند هم، پای کار هستند که درد مردم را از نزدیک دیده‌اند و همیشه با جان و مال خود برای مردم کار می‌کنند. مثلا همین دیروز تلوزیون نشان داد که گوجه‌های فلان کشاورز خوزستانی روی زمین مانده بود این جوانان طلبه جهادی به او کمک می‌کردند گوجه‌هایش را جمع کند، فلان منطقه در خوزستان بی‌آب بود با تانکر برای آن آب می‌بردند، در فلان منطقه محروم اردوی جهادی می‌روند، برای مردم در پمپ بنزین، بنزین می‌زنند تا کرونا نگیرند و خلاصه پای کار درد مردم هستند. 🎙اما حقییر می‌گویم: برادر بیا، دست از گوجه چیدن و آب بردن و بنزین زدن و... بردار و بیا با تو کار دارم، آقای استاد حوزه، آقای مدیر حوزه، آقای حوزه زید عزه الشریف یک لحظه توجه بفرما. بیا دوبار پای درس ولایت فقیه حاج‌آقا روح‌الله خمینی بنشینیم «ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ما بِصاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّة»: 🔻 «لَوْ لا يَنهاهُمُ الرَبَّنِيُّونَ وَ الْاحْبارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الإِثم وَ أكْلِهِمُ‏ السُّحْتَ‏، لَبِئسَ ما كانُوا يَصْنَعُونَ.» خداوند در اين آيه "ربانيون" و "احبار" را مورد نكوهش قرار مى‏‌دهد كه چرا آنها كه علماى دينى يهود بوده‌‏اند، ستم كاران را از "قول اثم" يعنى گفتار گناه كارانه كه اعم از دروغ پردازى و تهمت و تحريف حقائق و امثال آن باشد و از "اكل سحت" يعنى حرامخوارى نهى نكرده و باز نداشته‌‏اند. 🔻بديهى است اين نكوهش و تقبيح اختصاص به علماى يهود ندارد و نه اختصاص به علماى نصارى دارد؛ بلكه علماى جامعه اسلامى و به طور كلى علماى دينى را شامل مى‏‌شود. بنا بر آن، علماى دينى جامعه اسلامى هم اگر در برابر رويه و سياست ستم كاران ساكت بنشينند، مورد نكوهش و تقبيح خدا قرار مى‏‌گيرند اين امر فقط مربوط به سلف و نسل گذشته نيست، نسل‌هاى گذشته و آينده در اين حكم يكسانند. 🔻حضرت امير (ع) اين موضوع را با استناد به قرآن ذكر فرموده كه علماى جامعه اسلامى هم عبرت بگيرند و بيدار شوند و از اداى وظيفه امر به معروف و نهى از منكر باز نايستند و در برابر هيئت‌هاى حاكمه ستمگر و منحرف سكوت ننمايند. حضرت با استشهاد به آيه «لو لا ينهاهم الربانيون» دو نكته را گوشزد فرموده است: 🔹۱ اين كه سهل انگارى علما در وظائف، ضررش بيش از كوتاهى ديگران در انجام همان وظائف مشترك است. چنانكه هرگاه يك بازارى كار خلافى بكند ضررش به خود او مى‏‌رسد، ليكن اگر علماء در وظيفه كوتاهى كردند مثلا در برابر ستمگران سكوت نمودند ضررش متوجه اسلام مى‏‌شود، و اگر به وظيفه عمل كردند و آن جا كه بايد صحبت كنند سكوت نكردند نفع آن براى اسلام است. 🔹 ۲ با اين كه بايد از همه امورى كه مخالف شرع است نهى كرد روى "قول اثم" يعنى دروغ پردازى و "اكل سحت" يعنى حرامخوارى تكيه كرده است تا بفهماند كه اين دو منكر از همه منكرات خطرناكتر است و بايستى بيشتر مورد مخالفت و مبارزه قرار گيرد. چون گاهى گفتار و تبليغات دستگاه‌هاى ستمگر بيش از كردار و سياستشان براى اسلام و مسلمين ضرر دارد و غالبا حيثيت اسلام و مسلمين را به مخاطره مى‌‏اندازد... ولايت فقيه؛ ص: ۱۱۲. 📌 به شرح حال بپیوندید.
✍️عدالت‌خواهی در حوزه... 🔰در مطلب قبلی خود نوشتم که در مقابل بی‌عدالت‌هایی که در حق مردم مظلوم روا داشته می‌شود، متأسفانه حوزه ساکت است، در مقابل جریان‌های حرام‌خواری و دروغ‌پردازی کلان، علی‌رغم مؤاخذه خداوند نسبت به این سکوت، حوزه ساکت است. 🔰 البته عرض شد که حوزه در مواردی ساکت نبوده است، مثلا در ماجرایی تهدید به عدم پرداخت مالیات به علت تعطیل نشدن فلان روز شهادت، تهدید به کفن پوشیدن و حضور در خیابان در صورت پخش تصویر حضرت اباالفضل(ع) و... 🔰 عرض شد جماعتی جوان و حزب‌الهی و خالص هم هستند که برای مبارزه با بی‌عدالتی نه این جنس کارها بلکه به انجام خدمات مختلف اجتماعی روی‌ آورده‌اند.👇 https://eitaa.com/sharh_hal/2520 ⁉️ اما باید پرسید دقیقا انتظار ما برای شکل عدالت‌خواهی حوزه و ساکت نبودنش چیست؟ کارهایی از جنس مالیات ندادن و کفن پوشیدن و... اما برای "دردهای حقیقی مردم و آنچه بی‌عدالتی‌ها برگرده‌ آنها سوار شده است"؟! 🔰 این سبک از عدالت‌خواهی همان سبک فدائیان اسلام در زمان طاغوت بود و متأسفانه حوزه ما یا ساکت است و عدالت‌خواه نیست و یا هست اما از جنس فدائیان اسلام! البته عمدتا برای مسائلی غیر از دردهای واقعی واقعی توده مردم! انگار نه انگار که انقلابی محقق شده است و ظرفیت‌های متعدد قانونی و ساختاری برای اصلاح و مبارزه با بی‌عدالتی فراهم شده است؛ و واقعا جریان محجوب انقلابی نیز اگر عوض داد زدن و عدالت‌خواهی از جنس فدائیان صرفا سراغ انجام خدمات اجتماعی رفته است از همین باب است. 🔰 جریان انقلابی از سویی دوست ندارد پنجه در روی نظام بکشد ولو نظام را در مواردی مقصر بداند، دوست ندارد به گونه‌ای عمل کند که دشمنان بتوانند در راستای تضعیف نظام از آن بهره بگیرند، او واقعا خود را مادر انقلاب می‌داند که فرزندش را ولو اشتباه کند ضایع نمی‌کند و البته راهی برای مبارزه با بی‌عدالتی مقابل خود نمی‌بیند جز فداکاری و درگیر شدن مستقیم با بی‌عدالتی‌ها برای جبران آن. 🔰 اما راه‌های دیگری هم هست، عدالت‌خواهی متناسب با پسا انقلاب و استفاده از ظرفیت‌های فراوان موجود برای اصلاح: 📌 یکی از پیشنهادات تشکیل "سازمان امر به معروف و نهی از منکر" بود که در ابتدای انقلاب حضرت امام حکم تشکیل آن را دادند اما محقق نشد. 📌 یکی از راه‌ها تشکیل کارگروه‌هایی از فضلای حوزه برای شناسایی خلاء‌های قانونی و دنبال کردن آن از طریق ارائه طرح‌های اصلاحی به قوای سه‌گانه است، کارگروهی که با پشتوانه‌ای رسانه‌ای و قوی با تأیید و همراهی علماء و مردم با قدرت مطالبه گری کند. 📌 یکی از راه‌ها تشکیل چندین کارگروه از قضات و حتی وکلاء و دادستان‌ها و... است که با شناسایی پرونده‌های کلان بی‌عدالتی و ارتباط وثیق با قوه قضائیه برای حل آنها وارد عمل شوند. 📌 یکی از راه‌ها آموزش‌های قضائی و قانونی برای خود طلاب است که بتوانند در موارد مختلف از حق خود و دیگران به صورت قانونی استفاده کنند، مثلا استفاده از ظرفیت دیوان عدالت اداری و مدعی العموم برای حل بسیاری از معضلات؛ و پیشنهادهای متعدد دیگر... 📌از همه دوستان خوبم خواهشمندم ایده‌های خوب خود برای عدالت‌خواهی در حوزه را به ای‌دی اینجاب (@hamidreza_baghery) ارسال فرمایید تا در صورت امکان منتشر نمایم. ................... 🔹مطلب مرتبط: ✅جزوه حکم حکومتی تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر؛گزارشی تحلیلی از تاریخ معاصر به دنبال راهکاری در عرصه عدالت‌خواهی امروز؛👇 https://eitaa.com/sharhe_hal/1278 🔻به شرح حال بپیوندید.
جزوه سازمان امر به معروف و نهی از منکر ویرایش اسفند ۹۷.pdf
1.13M
✅جزوه حکم حکومتی تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر؛گزارشی تحلیلی از تاریخ معاصر به دنبال راهکاری در عرصه عدالت‌خواهی امروز؛
✍️امام ساکت نبود، پاپ هم نبود، امام دنبال تحقق اسلام بود... 🔰 امام فرقی اساسی با بقیه روحانیون و مراجع زمان خود داشت؛ ساکت نبود؛ فقط در پی تبیین اسلام هم نبود بلکه در پی تبیین و تحقق اسلام به تمامه بود و می‌گفت: 🔻«من از آن آخوندها نيستم كه در اينجا بنشينم و تسبيح دست بگيرم؛ من پاپ نيستم كه فقط روزهاى يكشنبه مراسمى انجام دهم و بقيه اوقات براى خودم سلطانى باشم و به امور ديگر كارى نداشته باشم.» 👈[صحیفه امام؛ ج ۱؛ ص: ۲۷۰] https://eitaa.com/sharh_hal/1429 🔰 وقتی در سال ۴۲ امام قیام خود را آغاز کرده بود، سکوت حوزویان زمانش خاری در چشم و استخوانی در گلویش بود. یکی از استدلال‌های علمای زمان ایشان تمسک به رفتارهای تقیه‌ای مرحوم "شیخ عبدالکریم حائری(ره)" مؤسس حوزه و زعیم پس از ایشان "آیت‌الله بروجردی(ره)" بود، در حالی که اقتضائات زمان تغییر کرده و زمانه زمانه سکوت نبود. حضرت امام در سال ۴۲ در پاسخ به این استدلال و در اعتراض به علمای زمان خود، می‌گفت: 🔻«واى بر اين مملكت! واى بر اين هيأت حاكمه! واى بر اين دنيا! واى بر ما! واى بر اين علماى ساكت! واى بر اين نجف ساكت، اين قم ساكت، اين تهران ساكت، اين مشهد ساكت! اين سكوت مرگبار، اسباب اين مى‏‌شود كه زير چكمه اسرائيل، به دست همين بهايي‌ها؛ اين مملكت ما، اين نواميس ما، پايمال بشود. واى بر ما! واى بر اين اسلام! واى بر اين مسلمين! اى علما، ساكت ننشينيد؛ نگوييد عَلى‏ مَسْلَك الشَّيْخ‏ - رضوان‏‌اللَّه عليه- واللَّه، شيخ اگر حالا بود، تكليفش اين بود. سكوت؛ امروز سكوتْ همراهى با دستگاه جبار است؛ نكنيد سكوت.» 👈سخنرانى در جمع روحانيون قم- صحيفه امام ج ۱، ص: ۲۱۳ - ۲۱۲ اردیبهشت ۱۳۴۲ 🔻«امروز روزى نيست كه به سيره سلف صالح[آیت‌الله بروجردی] بتوان رفتار كرد. با سكوت و كناره‏‌گيرى همه چيز را از دست خواهيم داد. اسلام به ما حق دارد، پيغمبر اسلام حق دارد. بايد در اين زمان كه زحمات جانفرساى آن سرور در معرض زوال است، علماى اسلام و وابستگان به ديانت مقدسه، دِينْ خود را ادا نمايند. من مصمم هستم كه از پا ننشينم تا دستگاه فاسد را به جاى خود بنشانم؛ و يا در پيشگاه مقدس حق تعالى با عذر وفود كنم. شما هم، اى علماى اسلام، مصمم شويد؛ و بدانيد پيروزى با شماست: وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ.» 👈نامه به علماى يزد- صحيفه امام ج ۱، ص: ۱۸۶- ۱۸۷ - ارديبهشت ۱۳۴۲ 🔰امام اینطور نبود که بنشیند و سال‌ها بگوید ربای بانکی حرام است، خلق پول حرام است، ظلم بد است و... امام می‌گفت: 🔻«من از آن آدم‌ها نيستم كه اگر يك حكمى كردم بنشينم چرت بزنم كه اين حكم خودش برود؛ من راه مى‏‌افتم دنبالش. اگر من خداى نخواسته، يكوقتى ديدم كه مصلحت اسلام اقتضا مى‏‌كند كه يك حرفى بزنم، مى‌‏زنم و دنبالش راه مى‌‏افتم و از هيچ چيز نمى‏‌ترسم بحمداللَّه تعالى. واللَّه، تا حالا نترسيده‌‏ام.» 👈سخنرانى در جمع اقشار مختلف مردم- صحيفه امام ج ۱، ص: ۲۹۲- ۲۹۳- ۲۶ فروردین ۴۳ 🔻به شرح حال بپیوندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قوه قضائیه سامانه سوت زنی را راه انداخته است. http://sootzan.com سیستم سوت زنی در تمام دنیا وجود دارد و یکی از راه‌های مبارزه با فساد است. در این مدل، هرکس مفاسدی را در جایی اطلاع دارد از آن مستندات و گزارش تهیه می‌کند و به اطلاع مراجع قضایی می‌رساند. مراجع قضایی ماجرا را پیگیری می‌کنند و درصورتی که به نتیجه برسند، سهم قابل توجهی از مبالغی که به واسطه این پیگیری از سوء استفاده حفظ شده است، به عنوان پاداش به فرد گزارش دهنده می‌رسد. ....... در صورتی که مخاطبان عزیز از این مسیر اقدام کردند و به نتیجه‌ای رسیدند ما را در جریان بگذارید تا انعکاس دهیم. ای دی ادمین کانال👇 @hamidreza_baghery @sharh_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی از سامانه‌های جدید قوه قضائیه برای تسهیل امور قضایی...
🔰 برای اینکه بتوانیم جمع بندی نسبی نسبت به وضعیت امروز بازار بورس و خوب یا بد بودن آن برای اقتصاد داشته باشیم، دو کلیپ نسبتا بلند یکی با رویکرد منفی و نقد بورس و دیگری با رویکرد مثبت و تایید بورس که هر دو کارشناس اقتصادی و از نیروهای جوان مذهبی هستند در ادامه می‌گذارم. همچنین یک مقاله که به توضیح فقهی بورس بازی و مبانی مختلف و احکام آن می‌پردازد. ضمنا گذاشتن این مطالب به عنوان تایید یا رد همه مطالب آنها نیست و خود عزیزان با حد مشترک گیری و بررسی سخنان موافق مخالف، جمع بندی خودشان را داشته باشند.👇
1_382090949.mp3
38.52M
حجت‌الاسلام محسن خاکی دکتری اقتصاد: عمدتا در نقد وضع موجود بورس.
noormags-تحلیل_فقهی_اقتصادی_بورس_بازی-889151_1578156.pdf
1.04M
تحلیل فقهی اقتصادی بورس بازی
محمد-عنبری مصاحبه کامل بورس-{LQ}_مmح.mp3
43.81M
محمد عنبری کارشناس حوزه کسب و کار: عمدتا در تایید بورس و توضیح وضع موجود.
روند ۵۰ ساله ازدواج و طلاق در کشور؛ این آمار نشان می‌دهد از سال ۸۷ تا کنون ازدواج‌ها روز به روز کمتر و طلاق‌ها روز به روز بیشتر شده است. اگر هم بگوییم افزایش طلاق تاثیر چندانی از وضع اقتصادی نداشته و بیشتر متاثر از تغییر تدریجی فرهنگ است اما کاهش ازدواج بسیار متاثر از وضعیت اقتصادی است. متاسفانه با روی‌کار آمدن لیبرال‌های غرب‌گرا هم وضع اقتصاد مردم خراب شده است و هم وضع فرهنگ! همه چیز دست به دست هم داده است تا نهاد خانواده بیشتر و بیشتر آسیب ببیند. @sharh_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در قضیه تأیید صلاحیت و تأیید اعتبارنامه تاج‌گردون مانده‌ایم! بنده هم از حواشی تاج‌گردون کم نشنیده‌ام اما وقتی شورای نگهبان با وجود همه صحبت‌ها او را تأیید می‌کند و در تحقیقات بعدی هم بر تأیید خود صحه می‌گذارد، کمیسیون تحقیق مجلس هم اعتبار او را تأیید می‌کند، انسان به افرادی که به او اتهام می‌زند مشکوک می‌شود. قطعا آقای زاکانی که فردی سیاسی و رسانه‌ای است معنای انتشار این فیلم و صحبت‌هایش را می‌فهمد و می‌داند تاج‌گردون می‌تواند بابت این کلیپ در صورت عدم اثبات مدعاها، از وی شکایت کند. لابد اسناد محکمی دارد! باید صبر کرد و دید بالاخره کدام نهادها یا افراد رفوزه می‌شوند. @sharh_hal
هدایت شده از محمد استوار میمندی
🔰 ✍امشب یکی از افراد با سابقه انقلابی که خوداز قربانیان ترور منافقین در اوایل انقلاب است -آقای صرامی از فعالان انقلابی دانشگاه شیراز- خاطراتی از نقل کرد که در شب شهادت سیدالشهدای انقلاب، و ۷۲ تن از یارانش، نقل آن، پاسداشت مقام شهدا به خصوص این شهید عزیز و بیانگر قساوت و بی رحمی مزدوران آمریکاست. 🔸شهید دکتر سید ابراهیم فقیهی جوانی برومند از دیار نیریز بود که پس از قبولی در رشته پزشکی عمومی و پس از آن قبولی در تخصص ارتوپدی بیشترین خدمات را در زمان خود به مردم، مستمندان و مجروحان دفاع مقدس ارائه کرد. 🔸شخصیتی که در اوان انقلاب ۳۱ ساله بود و به هنگام شهادت ۳۴ ساله، همو که با شناخت ماهیت دستگاه پهلوی به مبارزه با آن رژیم فاسد پرداخت و در این راه شکنجه‌ها دید و خم به ابرو نیاورد. 🔸با شروع انقلاب و فعالیت شدید گروه‌های چپ، کموله، حزب توده و مجاهدین خلق در دانشگاه‌ها، به روشنگری پرداخت. او چون مطالعات دینی و مذهبی داشت و از خانواده‌ای عالم برخاسته بود به خوبی پی به التقاط این فرقه‌ها و گروه‌ها برده بود و نه تنها حاضر نشد کوچکترین کمکی به آنها کند بلکه به عنوان استادیار دانشگاه، انحرافات ریشه‌ای این فرقه‌ها را نیز فریاد می‌زد. 🔸یکی از دانشجویان پزشکی به نام کاوه، ماشین لندروری داشت آخر هفته ماشین را پر از دارو می‌کرد و به اتفاق دکتر به حاشیه شهر شیراز می‌رفتند و به طبابت مردم مستضعف آن مناطق می‌پرداختند، به گونه‌ای که با همه مشغولیت‌ها اهتمام دکتر به درمان حاشیه نشینان کمرنگ نمی‌شد. 🔸در کار پزشکی خود نیز به معنای واقعی کلمه جهادی بود و از ابتدای صبح تا گاهی پاسی از شب مجروحین دفاع مقدس را جراحی می‌کرد به گونه‌ای که در حجم کار و کیفیت آن زبانزد خاص و عام بود. 🔸آقای صرامی می‌گفت: «در مرداد ماه سال ۶۰ دو نفر از منافقین مرا که به شدت در دانشگاه و در کنار دکتر فقیهی علیه آنها روشنگری می‌کردم ترور کردند با اینکه چند گلوله به سمتم شلیک کردند اما زنده ماندم و فقط یک گلوله به آرنج من اصابت کرد. دکتر فقیهی به محض اینکه مطلع شد خودش جراحی دست مرا به عهده گرفت. وقتی مرا دید با شوخی گفت:«گلوله چه مزه‌ای دارد؟» و من گفتم درد چندانی ندارم. 🔸بعد از اینکه دست مرا جراحی و سپس پانسمان کرد، گفت: توصیه می‌کنم به شهر خودت برگردی تا در امنیت بیشتری باشی (چون من چهره آن دو نفر را دیده بودم و هر لحظه ممکن بود برای کشتنم به سراغم بیایند) دو ماه در شهر خودم بودم روزی که می‌خواستم به شیراز برگردم ناگهان شنیدم که منافقین دکتر فقیهی را مقابل دیدگان فرزندانش ترور کرده اند». 🔸جرم سید ابراهیم چه بود که او را اینگونه گلوله باران کردند؟ مگر نه این است که تنها و تنها فهم صحیح دین و کوتاه نیامدن در مقابل التقاط و انحراف و وفاداری به آرمان‌های امام سبب شهادت او شد؟ ✅ آری؛ دستان مزدوران گمراه نظام سلطه این شخصیت خدوم و پر تلاش را از جامعه پزشکی و مردم ایران گرفت همان دستان پلیدی که امروز در دست آمریکا و غرب برای انتقام از مردم ایران فشرده می‌شود و همان فاسدانی که امروز نقاب مظلومیت بر چهره جنایتکار خود پوشیده‌اند. 📣 اما آرزویی که تحقق آن به دست اهالی هنر است و آن اینکه کاش همانطور که برای شخصیت ارزشمندی چون دکتر قریب سریال فاخری ساخته شد و او و خدماتش را به جامعه شناساند فیلمی فاخر نیز برای این پزشک مردمی و انقلابی که در راه خدمت به آرمان‌های والای انسانی به هنگام مراجعت به منزل بدنش را گلوله باران کردند نیز ساخته می‌شد تا شخصیت او الگویی برای نسل‌های امروز و فردا بشود و راه روشن او در دفاع از اسلام و خدمت خالصانه به مردم نیز فراموش نگردد. ♻️و این است حقوق بشر آمریکایی که بوق‌های رسانه‌ای آنها گوش فلک را کر کرده است و تحت لوای آن، بیشترین جنایت‌ها علیه بشریت رخ می‌دهد . 📝 محمد استوار میمندی http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
واقعا چرا این جماعت اینقدر برای مذاکره با آمریکا اصرار دارند؟! حتی به آمریکای در حال موت هم توسل می‌کنند تا مشکلات را به ید او حل کنند! چرا عوض آمریکا به خدا و ظرفیت‌های خودمان توجه نمی‌کنند؟! مذاکره با آمریکا از موضع برابر یعنی چه؟ آمریکایی که به توافقات بین‌المللی با کشورهای اروپایی هم متعهد نیست و به راحتی زیر میز می‌زند، موضع برابر با او چه معنایی می‌دهد؟! از مذاکره با آمریکایی چه نتیجه‌ای می‌خواهیم بگیریم؟ چه امتیاز دیگری می‌خواهید بدهید که برای دادن آن نیاز به فشار بر گرده مردم و گرو کشی از انقلاب دارید؟ چرا روسیه و چین که ابرقدرت‌های بعد از آمریکا هستند مثل شما حقییرها دنبال مذاکره با آمریکا نیستند؟!
شرح حال
🔰 بعد از دادگاهی شدن طبری خیلی‌ها شروع کردند به متهم کردن نظام به فساد سیستمی، توییت زدند، صحبت کردن
🔰 مراقب باشید تعدی نکنید. 🔻 رهبر انقلاب: خطاب من در این موضوع مردم و جوانان مؤمن است که مراقب باشند تعدی نکنند و به افراد معاند که به دنبال گرفتن انتقام از مواضع انقلابی و محکم قاطع فلان شخصیت هستند، کاری ندارم. 🔺 حرکت مبارزه با فساد که اکنون در قوه قضاییه به‌خوبی مشاهده می‌شود و خود را نشان داده است، از دوره آقای آملی لاریجانی آغاز شد و ایشان هم در داخل و هم در بیرون از قوه شروع کننده آن بودند و اینها نباید از نظر دور باشد. ۹۹/۴/۷
شرح حال
قوه قضائیه سامانه سوت زنی را راه انداخته است. http://sootzan.com سیستم سوت زنی در تمام دنیا وجود دار
🔰 دستور رهبر انقلاب برای حمایت حقوقی از گزارشگران فساد 🔻 یکی از نکات مهم در زمینه مبارزه با فساد «نظارتها و گزارش های مردمی» است. باید برای این موضوع زیرساخت‌های حقوقی در قوه قضاییه فراهم شود تا امنیت مادی و معنوی گزارشگر حفظ شود و آمر به‌معروف و ناهی از منکر دلگرم باشد که دستگاه قضایی پشتیبان او است، و در مقابل زمینه تهمت زنی نیز فراهم نشود. ۹۹/۴/۷
نتیجه لیست‌های اصولگرایی سنتی بهتر از این هم نباید باشه. باید جوری این جماعت رو بازخواست کرد که دیگه بقیه حساب کار خودشون رو بکنن اینجور جواب ندهن.😡
✍️تأثیر قیام لله... 🎙 (حضرت آیت‌الله حائری شیرازی) 🔰هر جا اختلافی دیدید بدانید که قیام برای نفس است. قیام برای نفس هست که انسان را به غیبت می‌کشد، به تهمت می‌کشد، به فساد اخلاق می‌کشد. قیام برای نفس است که جمع‌ها را متفرق می‌کند و افراد متحد را متفرق می‌کند. قیام برای خدا هست که افراد متفرق را متحد می‌کند. دعوت امام امت برای قیام لله بود در کلامش اثر، خاصیت [بود]. 🔰 امام که در حیات ما زندگی او برای ما قابل لمس بود، می‌بینیم یک طلبه بوده است، بعد شده یک فاضل؛ در دوره فضل و اجتهاد و علمیتش به انگیزه قیام لله، امر به معروف و نهی از منکر کرده است. تنها بود، یکی بود، خدا یکی او را کثیر کرد. بی یار و یاور بود، خدا برایش یار و یاور قرار داد. گمنام بود، خدا او را معروف و مشهور کرد. سلاح و ساز و برگ جنگی هیچ نداشت، حتی یک چاقو قلم تراش برای [اینکه] دفاع از خود بکند نداشت. خدا به او هواپیما‌های شکاری و فانتوم و اینها داد، اینها را خدا به او داد. او از کسی نگرفت، با کسی پیوند نکرد، با کسی قرار داد نبست، با خدا قرار داد بست و هر قراری با هر کسی داشت پاره کرد. تنها، یکه، بدون تکیه به وعده کسی، نوید کسی، کمک کسی، مادیات کسی حرکت کرد. خدا به او نصرت داد. همه پیشرفت او نتیجه قیام او لله بود، همه پیشرفت مردم هم بخاطر قیام لله‌شان است. 🔰 بعد از رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، قیام‌های للنفس بوجود آمد، نتیجه‌اش جنگ‌های داخلی بین مسلمان‌ها شد، نتیجه‌اش تفرقه شد، نتیجه‌اش ضعف‌ها شد، سستی‌ها شد، زبونی‌ها شد. همین مردمی که وقتی قیام لله کرده بودند، بر بزرگ‌تر‌های عالم آن روز حاکم شدند، وقتی که از قیام لله به قیام للنفس روی آوردند و هر کس برای گرم کردن تنور خودش کار کرد و هر کسی به فکر خودش افتاد. اینها که عددشان به یک میلیارد، هزار میلیون نفر رسیده بود، در دوره هزار میلیونی، چاره سه میلیون یهودی را نکردند. 🔰 آن روزی که قیامشان لله بود، سه میلیون نفر نشده بودند در مقابل میلیون‌ها مردم عالم ایستادند و پیروز شدند. امروز که مسلمان‌های عالم قیامشان للنفس است، جمعیتشان به میلیارد رسیده است، از عهده سه میلیون، آن هم یهودی، بر نمی‌آیند. 🔰 اینها عبرتی است برای اهل عبرت که ضعف خودشان را از قیام للنفس بدانند و قدرتشان را از قیام لله بدانند و ما تا اینجا به هر چه رسیده‌ایم و هر پیروزی که حاصل شده است، از لطف خدا، محبت خدا و تاییدات الهی، نتیجه قیام لله امام و قیام لله امت است و اگر امت درجات، محرومیت کشید، پیشرفت نکرد، متوقف شد، بخاطر این بوده است که آن قیام لله‌ش کامل نبوده یا قیام للنفس داخل قیام لله شده است و قیام او مخلوط شده است. 🔰 هر گاه که امت مثل امام شد، همانطوری که او در قیام لله‌ش دیگر قیام للنفس نیست، فرد هم اجازه ندهد که در قیام لله‌ش قیام للنفس دخالت بکند، آن هم مثل امام موفق می‌شود، موانعش بر طرف می‌شود، مشکلاتش حل می‌شود. هر مسئولی در هر جا که هست، هر کسی در هر حدودی که دارد کار می‌کند، سعی کند قیام برای نفس وارد قیام لله‌ش، وارد شغلش نشود، وارد کارش نشود، وارد حرفش نشود، وارد نگاهش نشود. 🔰 اگر اینطور شد خدا عمل انسان را قبول می‌کند، وقتی خدا قبول کرد انسان موفق می‌شود اما اگر قیام للنفس داخل کار شد، این مثل بشقاب پلویی می‌شود که داخلش یک فضله موش باشد. شما خودت می‌خوری که تعارف خدا بکنی؟! عمل را وقتی آلوده شد نمی‌پذیری؛ خدا هم وقتی عمل آلوده شد نمی‌پذیرد. چیزی که به خود نمی‌پسندی به دیگران نپسند. اگر آشپز به شما یک دیگ برنج داد با یک فضله موش در آن، نمی‌پذیری. @sharh_hal
توضیحاتی از جواد موگویی پیرامون نقل سید یاسر جبرائیلی از دیدارش با آقای آملی.
بیانیه مورد اشاره در پست قبل، در مورد پاسخ دفتر آیت‌الله آملی لاریحانی در دفاع از طبری.