✅ #کرسی_علمی_ترویجی نقد کتاب "یک ذره بیشتر از صفر""
🔻ارائه کننده:
دکتر محمدحسین طاهری خسروشاهی
پژوهشگر حوزه مطالعات سیاسی و نظریه دولت
🔻ناقد:
دکتر شریف لک زایی
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی|مدیر گروه فلسفه سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
🔻دبیر علمی:
حجت الاسلام دکتر یحیی عبداللهی
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم
🗓زمان: پنجشنبه ۶ دیماه ۱۴۰۳ | ساعت ۱۲:۴۵
📍مکان: بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه دوم|سالن جلسات فرهنگستان علوم اسلامی قم
🔗 حضور مجازی
فرهنگستان علوم اسلامی قم
00_011101_fehrest.pdf
301.8K
📖 #فهرست تفصیلی کتاب "یک ذره بیشتر از صفر" نوشته دکتر محمدحسین طاهری خسروشاهی
هدایت شده از انجمن علمی نخبگان مدرسه عالی و دانشگاه شهید مطهری
📌انجمن علمی دانشجویی نخبگان مدرسه عالی و دانشگاه شهید مطهری (ره) برگزار میکند:
📚 *سلسله نشستهای #مدرسه_مقاومت2*
نشست تخصصی رشته فلسفه و کلام
*امام موسی صدر و فلسفه مقاومت *
🎙سخنران: دکتر شریف لک زایی
🎤دبیر علمی: علیرضا توکلی
🗓 زمان: دوشنبه 10 دی
🕑ساعت: 13الی15
💻برخط (لینک ورود به جلسه :https://www.skyroom.online/ch/rezaheydari70/anjoman-elmi )
*حضور برای عموم آزاد و رایگان است و گواهی شرکت در جلسه به کسانی که حداقل در سه نشست حضور داشتهاند تقدیم میشد*
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
انجمن علمی نخبگان مدرسه عالی شهید مطهری
ان شاءالله دوشنبه دهم دی ماه از ساعت سیزده تا پانزده بحثی در باب امام موسی صدر و فلسفه مقاومت به صورت مجازی خواهم داشت که به همت انجمن علمی دانشجویی نخبگان مدرسه عالی و دانشگاه شهید مطهری برگزار میشود. لینک حضور مجازی👇👇
https://www.skyroom.online/ch/rezaheydari70/anjoman-elmi
کانال شریف لکزایی 👇👇
https://eitaa.com/shariflakzaei
May 11
شریف لکزایی مطرح کرد
خودبرتربینی صهیونیستها؛ دلیل دشمنی با انسانیت
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه خوی خودبرتربینی به صورت صریح در اظهارات مسئولان رژیم صهیونی اعلام میشود، اضافه کرد: این فلسفه دشمن خود یهودیت و مجموعه انسانیت و سایر ادیان و مذاهب است؛ این نسلکشی و جنایات عجیب و غریب اسرائیل ریشه در همین خو دارد.
به گزارش ایکنا، شریف لکزایی؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دهم دیماه در نشست علمی «امام موسی صدر و فلسفه مقاومت» که از سوی انجمن علمی دانشجویی نخبگان مدرسه عالی و دانشگاه شهید مطهری برگزار شد با بیان اینکه بحث در مورد جریان مقاومت در این روزها و به خصوص بعد از تحولات لبنان و سوریه دشوار است و معلوم نیست این روند چگونه امتداد پیدا کند، گفت: تحولات با سرعت بسیار زیادی در حال رخدادن است لذا باید همواره آمادگی وجود داشته باشد؛ منطقه خاورمیانه با حوادث پیچیده و جدید روبرو است که سرنوشت جدیدی را رقم خواهد زد و در چنین فضایی بازخوانی اندیشه فرهنگی و فکری و تمدنی امام موسی صدر همچنان موضوعیت دارد و باید این نگاه را به طور دقیقتری مورد توجه قرار دهیم.
لکزایی افزود: امام موسی صدر با تاسیس جنبش امل، مقابله و مقاومت در برابر رژیم صهیونی را در لبنان پیریزی کردند و بیراه نیست اگر بگوییم حزبالله بر شانه سازمان امل ابتناء پیدا کرد و چه بسا میتوان گفت مقاومت در یمن نسبتی با اندیشه و سیره امام موسی صدر دارد. امام موسی صدر به درستی برای دفع خطر رژیم صهیونیستی این اقدام قابل توجه را داشتند و بر این اساس ضرورت مقابله با رژیم اسرائیل فضای متفاوتی را گشوده است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در خاطرات خانم رباب صدر، آمده است جریان مقاومت در آغاز فاقد خیلی از امکانات و ابزارها بوده که با امروز قابل مقایسه نیست؛ اسرائیل در سال 1982 به راحتی از مرز عبور کرد و بیروت را هم گرفت ولی امروز چنین وضعیتی وجود ندارد. امام مقاومت از مباحث نظری هم غافل نبود و به آنها پرداخته است و همین مباحث فلسفه مقاومت را تبیین میکند که عمدتا در مباحث تفسیر قرآن ایشان منعکس شده است.
متن کامل از طریق لینک زیر 👇👇
https://iqna.ir/00HrSx
کانال شریف لکزایی 👇👇👇
https://eitaa.com/shariflakzaei
انفاق جان؛ بالاترین انفاق
شریف لکزایی با بیان اینکه آمادگی رهبر برای شهادت در راستای راهبری یک جامعه در تفسیر ایشان وجود دارد و خود ایشان هم چنین آمادگی داشتند و بارها در معرض شهادت بودند، اضافه کرد: بخشی از آیاتی که در تفسیر ایشان به کار رفته است مرتبط با جهاد و شهادت است که مبادی نظری مقاومت را تبیین کردهاند که بنده فقط به یک گزاره از مباحث ایشان میپردازم؛ ایشان در بحث انقاق از جمله به آیه 195 بقره استناد کرده است؛ وجه تمایز تفسیر این آیه نسبت به سایر تفاسیر این است که ایشان انفاق را فقط به انفاق مالی محدود نکرده است و انفاق جان را هم به عنوان بالاترین انفاق بیان فرموده است.
وی افزود: از منظر ایشان اگر انفاق جان وجود نداشته باشد در حقیقت خود را با دستان خود به هلاکت انداختن است و طبیعتا باید تعدادی اهل جهاد و مبارزه باشند و اگر این اتفاق نیفتاد دشمن بر نیرو و امکانات و سرزمین مسلمین مسلط خواهند شد و طبیعتا خسارت، در این مواقع خیلی بیشتر از وضعیتی است که تعدادی در برابر دشمن بایستند و شهید شوند. بنابراین کمشدن هزینه خودش یکی از فلسفههای مقاومت است؛ امروز سوریه را ملاحظه کنید که چون مقاومتی وجود نداشت حکومت سوریه به راحتی شکست خورد و هزینههایی که امروز این کشور میدهد به مراتب بیشتر از چیزی است که با وجود مقاومت میپرداخت.
لکزایی با بیان اینکه بحث دیگر امام موسی صدر این است که جامعه با دشمن بیرونی فرو میپاشد یا با اختلافات درونی، اظهار کرد: اگر در یک جامعه انسجام نسبی وجود داشته باشد جامعه هیچگاه فرو نمیپاشد و شکست نمیخورد ولی اگر در جامعه اختلاف وجود داشت تهاجم دشمن بیرونی هم موفقتر است. به این دلیل انسجام اجتماعی در لبنان خیلی مهم بود لذا با پذیرش تفاوتها بر اشتراکات تاکید داشتند؛ ایشان وقتی خواستند خدمت به مردم لبنان بکنند به همه طوایف شانزدهگانه رسیدگی کردند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه امام موسی صدر به عدم دخالت گروههای فلسطینی در امور شهروندان لبنانی تاکید داشتند همچنین ایشان موافق نبود که فلسطینیانی که وارد لبنان شدهاند شهروند لبنانی لحاظ شوند، اظهار کرد: ایشان معتقد بود که فلسطینیان باید به موطن اصلی خود برگردند زیرا مشکلات زیادی برای جامعه لبنان و به خصوص شیعیان ایجاد میکرد؛ در لبنان طوایف متعددی وجود داشت و دارد و به خصوص وضعیت دولت لبنان هم طوری نیست که بتواند به خوبی جامعه را اداره کند لذا ایشان مقاومت را ضروری دانستند و البته در درون هم همواره بر زندگی مسالمتآمیز و دوستانه تاکید کردند.
لکزایی اضافه کرد: مواجهه با اسرائیل موضوعی است که در اندیشه وی براساس آموزههای قرآنی پررنگ است؛ البته بحث ایشان مبارزه با قوم یهود و دین یهود نیست بلکه یهودیان صهیونیست است که مرتکب این همه جرم و جنایت میشوند؛ ایشان غیر از انفاق بحث قرآنی دیگری هم دارند و آن نقد یهود و فلسفهای است که یهودیت بر آن استوار است؛ ایشان میفرماید یهودیان دو کار انجام دادهاند؛ اول اینکه به تورات عمل نمیکنند لذا در کنار مشرکان هستند و دیگر روحیه خودبرتربینی یهودیان است که فقط خود را اولیاءالله میدانند.
https://iqna.ir/00HrSx
خوی خودبرتربینی اسرائیل؛ دشمن انسانیت و یهودیت
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه خوی خودبرتربینی امروز هم به صورت صریح در اظهارات مسئولان رژیم صهیونی اعلام میشود، اضافه کرد: این فلسفه دشمن خود یهودیت و مجموعه انسانیت و سایر ادیان و مذاهب است؛ این نسلکشی و جنایات عجیب و غریب اسرائیل ریشه در همین خو دارد؛ تعابیر امام موسی هم عجیب است و میفرماید اسرائیل شر مطلق و باطل محض است.
شریف لکزایی با بیان اینکه فلسفه مقاومت از منظر امام موسی صدر فقط مبارزه علیه اسرائیل است لذا اجازه نمیدهند که نیروی مقاومت علیه نیروهای داخل لبنان قرار بگیرد هرچند بعد از ربایش ایشان این کار انجام شد، افزود: ایشان معتقد است اگر همزیستی بین طوایف مختلف لبنان ایجاد شود بزرگترین مقاومت هم ایجاد خواهد شد لذا یکی از وظایف دشوار و اصلی رهبران جلوگیری از این نوع اختلافات و منازعات است.
وی با اشاره به نگاه تمدنی امام موسی صدر اضافه کرد: او معتقد است تمدن غرب که امروزه وجه غالب در تمام جهان است تمدن غیردینی، غیراخلاقی و صرفا مادی است که ابعاد معنوی و مذهبی در آن اهمیتی ندارد. در تحلیل ایشان، به صراحت این مطلب وجود دارد که رژیم صهیونی، محصول و ثمره تمدن غرب است به همین دلیل این رژیم حافظ منافع و اهدافشان در منطقه است لذا طبیعتا باید از آن دفاع هم بکنند؛ در فرمایش ایشان وجود دارد که خاستگاه، اسرائیل، آمریکا است و اگر آمریکا چیزی را اجازه دهد انجام میدهند؛ امروز هم اگر یک هفته آمریکا کمک و حمایت خود را از این رژیم بردارد فروخواهد پاشید با اینکه بیش از چهار دهه از سخنان امام موسی صدر میگذرد.
اسرائیل؛ نماینده تمدن غرب در منطقه
لکزایی افزود: طبیعی است که شکست اسرائیل شکست تمدنی غرب در خاورمیانه خواهد بود و امروز رودررویی را که در منطقه شاهدیم براساس همین نگاه تمدنی است. البته امام موسی صدر، تمدن غرب را مسیحی نمیداند که بخواهد نسبت آن را با یهودیان مشخص کند و معتقد است تمدن غرب بر روی شانه افکار منحرف یهودیان منحرف استوار شده است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار کرد: ایشان حدود پنج دهه قبل فرمودند که تمدن غرب رو به زوال است و یکی از دلایل مختلف جنگهایی که اروپا و آمریکا در خاورمیانه ایجاد میکنند تداوم حیات تمدن و خودشان است. هشت سال ما با صدام جنگیدیم و بعد هم صدام به کویت حمله کرد سپس رژیم بعث به دست خودشان ساقط شد که همه نشاندهنده طراحی خود مستکبران است. تمدن ر قیب این تمدن به صورت عام تمدن شرق و به صورت خاص، تمدن اسلامی است.
لکزایی بیان کرد: ایران با همه تحریمهای سنگین توانسته است چند دهه مقاومت کند و اگر این تحریمها برداشته شود جهش فوقالعاده در کشور رخ میدهد؛ دشمنان میدانند که فضای تمدن اسلامی در کجا نضج گرفته است لذا از پیدایش این نقطه قدرتمند جلوگیری میکند و حتی ایده درگیری تمدنی هم در این راستا از سوی برخی نظریهپردازان غربی مطرح شد.
https://iqna.ir/00HrSx
گفتمان انقلاب؛
آزادی علوم و معارف وحیانی
شریف لکزایی (عضو هیئتعلمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف در واقع تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است؛ زیرا انقلاب اسلامی تنها یک حرکت سیاسی که منجر به تأسیس یک نظام سیاسی شود، نبود؛ لذا این نامه میتواند نشاندهنده اهداف و مبانی اصلی انقلاب اسلامی باشد. انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی، فکری و معرفتی است؛ انقلابی که از ابتدا قصد داشت تا نگاه و معرفت جدیدی را در جهان مطرح و نظامهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را بر اساس این نگاه جدید بنا کند. این رویکرد که خاستگاه آن ایران و پایگاه تمدنی آن است، زاویه و نگاه جدیدی را مقابل همه جهانیان گشود و پیام اصلی انقلاب اسلامی را منتقل میکند. میشل فوکو، فیلسوف و متفکر فرانسوی، نیز معتقد است که انقلاب اسلامی ایران مردمی بوده و نگاهی معنوی، دینی و فرهنگی را وارد سیاست کرده و بر این اساس سیاست آن متمایز و متفاوت از نظامهای سیاسی دیگر نقاط جهان و بر مبنای اخلاق و دین خواهد بود.حضرت آیتالله جوادیآملی که حامل و به تعبیر خودشان تعلیمدهنده نامه امام خمینی(ره) به گورباچف بود، بیان ارزشمندی ارائه داد که در راستای گفتمان انقلاب اسلامی است. ایشان فرمود: «امتیاز و اهمیت شکلگیری گفتمان انقلاب اسلامی در آزادکردن علوم و معارف وحیانی بود؛ بدین معنا که اگر انقلاب ما حرف نو و تازهای ارائه کرده، منشأ و خاستگاه آن در علوم و معارف وحیانی، معرفتی و فکری این پایگاه تمدنی است که باید احیا، تدوین و ارائه شود.»
از سویی دیگر، ملاصدرا در کتاب «ایقاظ النائمین» تعبیر جالبی وجود دارد. صدرای شیرازی میگوید که هر انسان دارای دو تولد است. یکی تولد طبیعی و دیگری تولد معنوی که باید در ادامه تولد و حین زندگی طبیعی اتفاق افتد و تکمیلکننده تولد طبیعی باشد. انقلاب اسلامی نیز در فضایی شکل میگیرد که صرفا به ماده و تولد اول توجه میشده و نیاز به ورود به حوزه معنویات کاملا مشهود بوده است.
امام(ره) در این نامه به نکوهش مادیگرایی صرف که در تمدن غربی نهفته است پرداخته و به رهبر اتحاد جماهیر شوروی سفارش میکند که خود و کشورش را از قیود مادی رها کرده و مردم را به سمت فضایی غیرمادی مملو از توحید و تولد معنوی، هدایت کند. حضرت امام(ره)، گورباچف را به مطالعه آثار فیلسوفان بزرگ اسلامی مانند فارابی، ابنسینا، ملاصدرا، ابن عربی و سهروردی دعوت میکند. پیام این فیلسوفان این است که ماده و معنا باید در کنار هم موردتوجه قرار گیرند و مذهبستیزی و دینگریزی کنار گذاشته شود.در اثری که شرحی بر نامه امام(ره) به گورباچف بوده و با عنوان «آوای توحید» توسط آیتالله جوادیآملی منتشر شده نیز این مطلب آمده که در منظومه اندیشهای اسلام و انقلاب نباید تنها به فضاهای مادی توجه کرد؛ بلکه حرکت در جهت رفع نیازها و ضروریات زندگی، باید با نگاه به معنا و معنویت همراه باشد و البته اوّلیت با ایجاد شرایط زندگی مادی مناسب و سپس اولویت، حرکت به سمت معنا و معنویت است.
منبع: روزنامه اصفهان زیبا، یکشنبه یازدهم دی ماه ۱۴۰۳
متن کامل یادداشت اساتید در باب نامه امام خمینی رحمهالله به میخائیل گورباچوف 👇👇
http://isfahanziba.ir/73457
کانال شریف لکزایی 👇👇
https://eitaa.com/shariflakzaei
روزنامه_اصفهان_زیبا_۱۱؛دی_۱۴۰۳.pdf
3.03M
🛑 نسخه کامل الکترونیکی روزنامه اصفهان زیبا را مطالعه کنید
☑️ اصفهان زیبا؛ صدای مطالبات مردم اصفهان:
🆔@esfzibanews
کانال شریف لکزایی 👇👇
https://eitaa.com/shariflakzaei
یک عکس، یک خاطره
معاشران، گره از زلفِ یار باز کنید
شبی خوش است بدین قصهاش دراز کنید
حضورِ خلوتِ اُنس است و دوستان جمعند
وَ اِنْ یَکاد بخوانید و در فَراز کنید
نشسته از راست: منصور میراحمدی، سید محمد تقی آل غفور، رجبعلی اسفندیار
ایستاده از راست: سیدجواد میرخلیلی، مرحوم محمد سلمان، احمدرضا یزدانی مقدم، محمد پزشگی، شریف لکزایی، سیدحسین میرخلیلی، جلال الدین عراقی، پرویز کاظمی
قم، پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
آذر ۱۳۹۳
https://eitaa.com/shariflakzaei
🔰دومین پیش اجلاسیه کرسی تخصصی اعتدال مدنی
🎙ارئه کننده:
👤 دکتر مرتضی یوسفی راد
🎙 کمیته منتقدان:
👤دکتر سیدمحمدرضا مرندی
👤دکتر شریف لک زایی
👤دکتر محمدعلی فتح الهی
👤دکتر احمد بستانی
👤حجت الاسلام دکتر محمدهادی مفتح
🎙شورای داوران:
👤دکتر سیدمهدی امامی جمعه
👤حجت الاسلام دکتر سیدسجاد ایزدهی
👤حجت الاسلام دکتر محمدجواد نوروزی
👤 دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر احمدرضا یزدانی مقدم
🗓 پنجشنبه 1403/10/13، ساعت 13 الی 16
🏢 قم، پردیسان، انتهای بلوار دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلاامی، طبقه دوم، تالار شهید سلیمانی
🌐 لینک ورود به جلسه
dte.bz/cptconf
🔗لینک ثبت نام جهت دریافت گواهی:
🌐events.isca.ac.ir/sama/1438
🔘 مهلت ثبت نام: پنجشنبه 13 آذر | ساعت 13
☎️ پیشتیبانی دریافت گواهی: 02531156868
🔘 کانال پشتیبانی و آموزش دریافت گواهی:
https://eitaa.com/events_isca
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir
نشست | ظرفیت های حکمت متعالیه در فلسفه سیاست، دکتر شریف لک زایی، بخش اول 👇
https://www.aparat.com/v/xmd045f
هدایت شده از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
86.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽نشست | ظرفیت های حکمت متعالیه در فلسفه سیاست، دکتر شریف لک زایی، بخش اول
⏹«ظرفیتهای حکمت متعالیه در فلسفهی سیاست»
👤دکتر شریف لکزایی
⏹ عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir
نشست | ظرفیت های حکمت متعالیه در فلسفه سیاست، دکتر شریف لک زایی، بخش دوم 👇👇
https://www.aparat.com/v/ckq92kj
هدایت شده از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
104.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽نشست | ظرفیت های حکمت متعالیه در فلسفه سیاست، دکتر شریف لک زایی، بخش دوم
⏹«ظرفیتهای حکمت متعالیه در فلسفهی سیاست»
👤دکتر شریف لکزایی
⏹ عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir
📣 مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی؛
با مشارکت انجمن مطالعات سیاسی حوزه و خبرگزاری بین المللی اهل بیت ابنا
برگزار میکند:
✅ ششمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی؛
✨《دومین پیشهمایش》
✳️ موضوع نشست:
معرفی و بررسی کتاب "انسان متعالی در فلسفه سیاسی متعالیه"
🎙 مؤلف و ارائه کننده:
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی امیدی؛
عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
💠ناقد:
دکتر شریف لک زایی
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
🔰 دبیر علمی:
دکتر علیرضا نائیج؛
نایب رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه
🕰 پنجشنبه ۲۰ دیماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶
🌍 قم، بلوار جمهوری، کوچه ۲، فرعی اول سمت چپ، ساختمان انجمن های علمی حوزه
🔗 لینک حضور مجازی در نشست:
https://www.aparat.com/Abna/live
May 11
هدایت شده از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
82.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مدرسه مقاومت۲ | دکتر شریف لکزایی
💠 سلسله نشست مدرسه مقاومت2
🌀 نشست تخصصی فلسفه و کلام - امام موسی صدر و فلسفهی مقاومت (بخش اول)
📅 زمان: 10/دی/1403
👤دبیر علمی : علیرضا توکلی
👤 استاد مهمان : دکتر شریف لکزایی
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir
هدایت شده از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
84.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مدرسه مقاومت۲ | دکتر شریف لکزایی
💠 سلسله نشست مدرسه مقاومت2
🌀 نشست تخصصی فلسفه و کلام - امام موسی صدر و فلسفهی مقاومت (بخش دوم)
📅 زمان: 10/دی/1403
👤دبیر علمی : علیرضا توکلی
👤 استاد مهمان : دکتر شریف لکزایی
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir
نقد کتاب یک ذره بیشتر از صفر
مولف و ارائه کننده: محمدحسین طاهری خسروشاهی
ناقد: شریف لکزایی
6 دی 1403
فرهنگستان علوم اسلامی قم
https://foeq.ir/%D9%86%D9%82%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%DB%8C%DA%A9-%D8%B0%D8%B1%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B5%D9%81%D8%B1%D9%85%D9%88%D9%84%D9%81-%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6-2/