eitaa logo
محمدرضا شایق
959 دنبال‌کننده
98 عکس
98 ویدیو
6 فایل
عضو هیأت علمی دانشگاه یزد مدرس حوزه و دانشگاه **این کانال توسط ادمین اداره می‌شود** وبسایت شخصی: shayeq.ir اینستاگرام: https://instagram.com/shayeq.ir تلگرام: ‌t.me/shayeq_ir ایتا: @shayeq_ir روبیکا: Rubika.ir/shayeq_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
J12-TA11_2,12_1.mp3
3.51M
تفسیر سوره حجرات محمدرضا شایق جلسه ی 12 آیه ی 11 - قسمت دوم : اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد نبايد قومى قوم ديگر را ريشخند كند شايد آنها از اينها بهتر باشند و نبايد زنانى زنان [ديگر] را [ريشخند كنند ] شايد آنها از اينها بهتر باشند و از يكديگر عيب مگيريد و به همديگر لقبهاى زشت مدهيد چه ناپسنديده است نام زشت پس از ايمان و هر كه توبه نكرد آنان خود ستمكارند (۱۱) آیه ی 12 - قسمت اول : اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد از بسيارى از گمانها بپرهيزيد كه پاره‏ اى از گمانها گناه است و جاسوسى مكنيد و بعضى از شما غيبت بعضى نكند آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده‏ اش را بخورد از آن كراهت داريد [پس] از خدا بترسيد كه خدا توبه‏ پذير مهربان است (۱۲) لینک کلیپ تصویری : https://aparat.com/v/MVw0W @shayeq_ir @HedayatGroup1395
37.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تفسیر سوره حجرات محمدرضا شایق جلسه ی 13 آیه ی 12 - قسمت دوم : اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد از بسيارى از گمانها بپرهيزيد كه پاره‏ اى از گمانها گناه است و جاسوسى مكنيد و بعضى از شما غيبت بعضى نكند آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده‏ اش را بخورد از آن كراهت داريد [پس] از خدا بترسيد كه خدا توبه‏ پذير مهربان است (۱۲) آیه ی 13 - قسمت اول : اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى‏ ترديد خداوند داناى آگاه است (۱۳) @shayeq_ir @HedayatGroup1395
J13-TA12_2,13_1.mp3
3.47M
تفسیر سوره حجرات محمدرضا شایق جلسه ی 13 آیه ی 12 - قسمت دوم : اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد از بسيارى از گمانها بپرهيزيد كه پاره‏ اى از گمانها گناه است و جاسوسى مكنيد و بعضى از شما غيبت بعضى نكند آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده‏ اش را بخورد از آن كراهت داريد [پس] از خدا بترسيد كه خدا توبه‏ پذير مهربان است (۱۲) آیه ی 13 - قسمت اول : اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى‏ ترديد خداوند داناى آگاه است (۱۳) لینک کلیپ تصویری : https://aparat.com/v/oLwDA @shayeq_ir @HedayatGroup1395
جرم نابخشودنی!! علیرغم بخشندگی عظیم الهی در مورد گناهان، در روایات صحیح از امامان معصوم علیهم السلام به مواردی بر میخوریم که اگر فاعل آن گناه توبه نکند باب عفو الهی را برای همیشه بر روی خود می بندد. امام صادق علیه السلام فرمود : «فربما عمل العبد السیئة فیراه الرب تبارک و تعالی فیقول و عزتی و جلالی لا اغفر لک بعد ذلک ابدا» چه بسا که خدا بنده را در حال گناه می بیند و می‌گوید بعزت و جلالم بعد از این، هیچ گناهی را از تو نخواهم بحشید!! و چنین کسی تا ابد از رحمت خدا محروم است. براستی این گناهان از چه سنخی هستند؟ با مراجعه به قرآن می‌فهمیم که هر گناهی که به سلامت جامعه آسیب بزند عفو ناپذیر است. و در میان این گناهان آن که در دیده شدن منحصر به فرد است بی حجابی و بد حجابی است. آیا اینان که اینطوری با این گناه بزرگ و با حکم صریح کتاب خدا اعلان مخالفت عملی و علنی میکنند هیچ حاجتی به رحمت بیکران او و بخشش و عفوش ندارند؟!!! @shayeq_ir
یادداشت مهم در جریانات دو هفته گذشته مربوط به حوادت باغ دولت آباد و وساطت مدیر کل محترم میراث فرهنگی یزد آقای دکتر آخوندی، گلایه‌ای از طرف اینجانب در مورد ایشان صورت گرفت. بعد از صحبت تلفنی و حضوری با ایشان هیچ سوء نیتی از ایشان در این حادثه برای اینجانب محرز نشد. و هدیه‌ای هم که به طرفین داده‌اند از اموال شخصی بوده نه دولتی. ایشان صرفا به نیت خیر اقدامی انجام داده است و البته انسان از خطای احتمالی مصون نیست. مراتب تدین و تعهد ایشان آشکار است. ایشان را برادری ارزشمند میدانم و از خداوند توفیق روز افزون ایشان را خواهانم.
31.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تفسیر سوره حجرات محمدرضا شایق جلسه ی 14 آیه ی 13 - قسمت دوم : اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى‏ ترديد خداوند داناى آگاه است (۱۳) @shayeq_ir @HedayatGroup1395
J14-TA13_2.mp3
2.85M
تفسیر سوره حجرات محمدرضا شایق جلسه ی 14 آیه ی 13 - قسمت دوم : اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى‏ ترديد خداوند داناى آگاه است (۱۳) لینک کلیپ تصویری : https://aparat.com/v/AndYI @shayeq_ir @HedayatGroup1395
35.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تفسیر سوره حجرات محمدرضا شایق جلسه ی 15 آیه ی 14 : [برخى از] باديه‏ نشينان گفتند ايمان آورديم بگو ايمان نياورده‏ ايد ليكن بگوييد اسلام آورديم و هنوز در دلهاى شما ايمان داخل نشده است و اگر خدا و پيامبر او را فرمان بريد از [ارزش] كرده ‏هايتان چيزى كم نمى ‏كند خدا آمرزنده مهربان است (۱۴) @shayeq_ir @HedayatGroup1395
J15-TA14.mp3
3.31M
تفسیر سوره حجرات محمدرضا شایق جلسه ی 15 آیه ی 14 : [برخى از] باديه‏ نشينان گفتند ايمان آورديم بگو ايمان نياورده‏ ايد ليكن بگوييد اسلام آورديم و هنوز در دلهاى شما ايمان داخل نشده است و اگر خدا و پيامبر او را فرمان بريد از [ارزش] كرده ‏هايتان چيزى كم نمى ‏كند خدا آمرزنده مهربان است (۱۴) لینک کلیپ تصویری : https://aparat.com/v/iYeCt @shayeq_ir @HedayatGroup1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر سوره حجرات محمدرضا شایق جلسه ی 16 آیه ی 15 : در حقيقت مؤمنان كسانى‏ اند كه به خدا و پيامبر او گرويده و [ديگر] شك نياورده و با مال و جانشان در راه خدا جهاد كرده‏ اند اينانند كه راستكردارند (۱۵) @shayeq_ir @HedayatGroup1395
J16-TA15.mp3
2.22M
تفسیر سوره حجرات محمدرضا شایق جلسه ی 16 آیه ی 15 : در حقيقت مؤمنان كسانى‏ اند كه به خدا و پيامبر او گرويده و [ديگر] شك نياورده و با مال و جانشان در راه خدا جهاد كرده‏ اند اينانند كه راستكردارند (۱۵) لینک کلیپ تصویری : https://aparat.com/v/O5KvH @shayeq_ir @HedayatGroup1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر سوره حجرات محمدرضا شایق جلسه ی 17 آیه ی 16 : بگو آيا خدا را از دين[دارى] خود خبر مى‏ دهيد و حال آنكه خدا آنچه را كه در آسمانها و زمين است مى‏ داند و خدا به همه چيز داناست (۱۶) @shayeq_ir @HedayatGroup1395
J17-TA16.mp3
2.29M
تفسیر سوره حجرات محمدرضا شایق جلسه ی 17 آیه ی 16 : بگو آيا خدا را از دين[دارى] خود خبر مى‏ دهيد و حال آنكه خدا آنچه را كه در آسمانها و زمين است مى‏ داند و خدا به همه چيز داناست (۱۶) لینک کلیپ تصویری : https://aparat.com/v/z47mb @shayeq_ir @HedayatGroup1395
43.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تفسیر سوره حجرات محمدرضا شایق جلسه ی 18 ( پایانی ) آیات 17 و 18 : از اينكه اسلام آورده‏ اند بر تو منت مى ‏نهند بگو بر من از اسلام ‏آوردنتان منت مگذاريد بلكه [اين] خداست كه با هدايت‏ كردن شما به ايمان بر شما منت مى‏ گذارد اگر راستگو باشيد (۱۷) خداست كه نهفته آسمانها و زمين را مى‏ داند و خدا[ست كه] به آنچه مى ‏كنيد بيناست (۱۸) @shayeq_ir @HedayatGroup1395
J18-TA17,18.mp3
4.1M
تفسیر سوره حجرات محمدرضا شایق جلسه ی 18 ( پایانی ) آیات 17 و 18 : از اينكه اسلام آورده‏ اند بر تو منت مى ‏نهند بگو بر من از اسلام‏ آوردنتان منت مگذاريد بلكه [اين] خداست كه با هدايت‏ كردن شما به ايمان بر شما منت مى‏ گذارد اگر راستگو باشيد (۱۷) خداست كه نهفته آسمانها و زمين را مى‏ داند و خدا[ست كه] به آنچه مى ‏كنيد بيناست (۱۸) لینک کلیپ تصویری : https://aparat.com/v/SLVqF @shayeq_ir @HedayatGroup1395
درسنامه حکومت اسلامی درس اول: چرا باید قانون خدا در زمین اجرا شود؟ محمدرضا شایق مطالعه در ایتا مطالعه در سایت @shayeq_ir
درسنامه حکومت اسلامی درس اول: چرا باید قانون خدا در زمین اجرا شود؟ محمدرضا شایق خردمندان عالم در همه اعصار بر این عقیده بوده و هستند که هرگاه کسی صنعتی را ابداع و اختراع کرد خود صانع (سازنده) از همه سزاوارتر است که برنامه کاربری و استفاده از آن را ارائه دهد. هیچ انسان عاقلی در این امر تردید ندارد و امروز در همه جای جهان این حکم عقل مورد قبول است و اجرا می‌شود. هیچ‌کس نمی‌پذیرد که کارخانه خودروسازی برای محصول کارخانه تلویزیون دفترچه راهنما بدهد و این را به هیچ وجه منطقی نمی‌داند. برای همه انسان‌های معتقد به خداوند و خالقیت او جای تردیدی نیست که او آفریدگار حکیم انسان است و حق بلامنازع اوست که برای مصنوع (آفریده) خود قانون ارائه کند و آن قانون، دین و شریعت آسمانی است. از این نکته معلوم می‌شود که آن کس که می‌گوید دین نباید حاکم باشد سخنی بر خلاف اصل مسلم گفته‌است و اوست که باید برای مدعای خود دلیل بیاورد. (و البته دلیلی ندارد) ولی همیشه در طول تاریخ از اهل دین سؤال شده «که چرا دین باید حکومت کند؟». در حالیکه ادعای ضرورت حاکمیت قانون خدا برعالم اصل مسلم و حکم قطعیِ عقل سلیم است و آن که باید دلیل بیاورد منکر این حقیقت است. زیرا حکم صریح تمام عقلای عالم به بداهت ادعای باطل آنان را رد می‌کند. پاسخ سکولاریسم به این منطق لابد در جواب خواهندگفت در مقام نظریه پردازی، استدلال شما تمام، و حکم عقل به نفع مدعیان حاکمیت دین است. لکن وقتی وارد عرصة عمل می‌شویم تجربه چیز دیگری را نشان می‌دهد. هزار سال حاکمیت دین در اروپا، جامعه قرون وسطی را در تاریکی فرو برد و موقعی ترقی و پیشرفت صنعتی و تحول اجتماعی رخ داد که دست دین از حاکمیت جدا گردید. اشکال این پاسخ آن است که تجربه این پاسخ دهنده تجربة خطاست؛ زیرا دینی که بر جامعه قرون وسطی حاکم بود دینی تحریف شده بود. دینی که همه پیروانش معترفند که یک کتاب بر حضرت عیسی علیه السلام نازل شده اما بین چهار کتاب سرگردانند و نمی‌دانند کدام کتاب، انجیل حقیقی و کدام جزء از هر کتاب، صحیح و کدام جزء، تحریف شده است. بنابراین آنچه در قرون وسطی حاکمیت داشته برنامه الهی نبوده است. مثال این پاسخ دهنده مثال کسی است که از زرگری طلا خریده ولی زرگر متقلب به او بدل فروخته و بهای طلا از او گرفته است. حال، این فرد مدعی می‌شود که طلا دروغ است و هر چه طلا در عالم است بدلی است! بهترین نمونه قدرت دین در تحول جامعه انسانی برنامه برهه کوتاه ده ساله‌ای است که رسول خدا (ص) در شهر مدینه از سوی خدای متعال به بشر عرضه نمود. آن حضرت در زمانی بسیار کوتاه با وجود چند جنگ بزرگ و خطرناک و با کمترین امکانات، چنان تحولی در عرب جاهلی --که در بدترین شرایط اخلاقی بود— ایجاد کرد که زبان نوابغ و دانشمندان غیر مسلمان را نیز به مدح آن حضرت باز کرده است. گوستاولوبون، محقق فرانسوی می‌گوید: «اگر ارزش مردان را از روی اعمالشان بسنجیم باید اعتراف کنیم که محمد(ص) از بزرگترین مردانی است که تاریخ آنها را شناخته است .» (تاریخ تمدن اسلام و عرب، ص ۱۳۶) تولستوی محقق و نویسنده مشهور روس می‌گوید: «محمد(ص) از مصلحان بزرگ عالم است..این افتخار برای او بس که ملت پست و خونریزی را از چنگال شیاطین نجات داده¬است. هیچ انسان عادی نمی‌تواند چنین کار شگرفی را انجام دهد.»(زندگانی محمد، توماس کالایل، ص ۳۳) ژول لابوم محقق فرانسوی می‌نویسد: «در حوالی میلاد محمد در قرن ششم میلادی سراسر جهان را ابرهای پرآشوب و اضطراب فراگرفته‌بود و در آن حال تولد او نور جدیدی در دل‌ها افکند که نشان افول آن تیرگیها بود.» (نظر دانشمندان جهان درباره قرآن و محمد، حسین وجدانی، ص ۹۰) برناردشاو محقق و دانشمند ایرلندی می‌نویسد: «من اسلام را به علت قوت حیاتی که در آن سراغ دارم بسی تمجید می‌کنم. در نظرم بسی روشن است که تنها دینی که می‌تواند همواره با مقتضیات زمان توافق داشته با شرایط مختلف زندگی بسازد اسلام است و بس. من با صراحت لهجه و اطمینان کامل می‌گویم اروپایی که امروز تا اندازه‌ای به مبانی اسلام پی برده و تا درجه‌ای قبول نموده در آینده با آغوش باز تمام آن را خواهد پذیرفت.... من شریعت محمد(ص) را عمیقا تحت بررسی قرار دادم و در آن تأمل نمودم به نظرم در میان ادیان جهان اسلام از عوامل بغض و کینه دور است..» (بشر عالی، برناردشاو، ص ۳۳۴) زیگرید هونکه آلمانی در کتاب خود می‌گوید «این انسانیت، تفاهم و بازدلی وجوانمردی اسلامی است که در شعاع‌های ملایمش این همه ملل مختلف و مذاهب گوناگون با سازگاری عجیبی با همدیگر زندگی می‌کنند و به رشد و شکوفایی می‌رسند. (فرهنگ اسلام در اروپا، ص ۳۶۷) اما اینکه چرا حُکّام و حکومتهای بظاهر اسلامی گرفتار ظلم و انحطاط شدند دلیل اجمالیش آن است که احکام الهی را کامل اجرا نکردند و از مسیر احکام خدا منحرف شدند که در درسهای بعدی بدان خواهیم پرداخت . @shayeq_ir
💠 جلسه تفسیر قرآن کریم با محوریت سوره بقره 📆📌 بصورت حضوری و غیرحضوری 📍بلوار دانشجو، سالن دانشکده فنی شهید صدوقی (جنب کوچه راه آهن) امروز، سه‌شنبه ⏰ ساعت 20 🌐 پخش زنده ( بدون کم شدن حجم اینترنت) 👇🏻 http://shayeq.ir/live 🌐 پخش زنده آپارات (اینترنت نیم‌بها):👇🏻 www.aparat.com/shayeq.ir/live @shayeq_ir ┅═┄⊰༻↭༺⊱┄═┅
تفسیر دلچسب، ساده و روانِ نهج البلاغه و صحیفه ی سجادیه توسط استاد گرامی آقای دکتر شایق چهارشنبه هر هفته ساعت ۲۰:۰۰ لغایت ۲۱:۳۰ لینک ورود: ( رایگان و بدون کم شدن حجم اینترنت ) http://shayeq.ir/live موسسه قرآن و عترت مبشران غدیر http://Eitaa.com/HedayatGroup1395
درسنامه حکومت اسلامی درس دوم: چشم انداز اجرای قوانین الهی محمدرضا شایق مطالعه در ایتا مطالعه در سایت @shayeq_ir
درسنامه حکومت اسلامی درس دوم: چشم انداز اجرای قوانین الهی (قسمت اول) برای هیچ کس از موحدان عالم جای تردید نیست که فعل خدا حکیمانه است و هر ذره‌ای را برای نهایتی معقول و حکیمانه آفریده است. و به طریق اولی برای انسان با این استعدادهای وسیع هدفی بزرگ، کریمانه و حکیمانه قرار داده است. از نظر قرآن انسان برای این به دنیا آمده است که با پیروی از انبیاء عظام که نسخه شفاء الهی با خود دارند به درجه¬ای از کمال علمی، معنوی و روحی برسد که شایسته سعادت ابدی در جهان دیگر گردد و به مقامی برسد که مَثَلِ خدا (نه مِثل) شود و مَثَل خدا وجودی است که کمالات الهی از وجودش متجلی می¬گردد. همانند آینه‌ که اگر در برابر خورشید قرار گیرد؛ تمام نور خورشید را منعکس می‌کند. آینه اگر چه از خود نوری ندارد و محتاج نور خورشید است اما در جنب تجلّی ذاتی خورشید در صفت درخشش با خورشید یکسان می‌گردد. در روایت قدسی است که ذات اقدس حق می‌فرماید: «بنده‌ام من هر چه را (اراده کنم و) بگویم موجود باش موجود می‌شود. تو از من اطاعت کن تو را چنان سازم که هر چه را اراده کنی، موجود شود» از طرفی با اجرای قانون خدا، بشر در تمام ابعاد به سلامت کامل می‌رسد و زمام امور در اختیار انسان کامل قرار می‌گیرد و او با اجرای قوانین آسمانی که همان نسخه شفای الهی است کاری می‌کند که هر چه درد و رنج و ظلم و تبعیض است از جامعه بشری خواهد رفت وغل و رنجیر اندوه‌ها و رنج‌ها و ستمگری‌ها از دست و پای مردم باز خواهد شد. همان طور که خود قرآن در مورد پیامبر(ص) فرموده است: «.... و بارهای سنگین را از پشت آنها فرو می‌نهد و بندهای (آهنین) را از (دست و پای) آنها باز می‌کند.....»( اعراف، 157) و همان‌طور که فرموده است: «.....به حق نور و کتابی روشنگر برایتان آمد. خداوند با آن کسانی که در پی جستن رضای او هستند را به راه‌های سلامت (در تمام امور) هدایت می‌کند و به اذن خدا از ظلمت‌ها به سوی نور و صراط مستقیم رهنمون می‌گردد»(مائده، 15و16) با اجرای اینگونه حدود الهی خداوند که مالک ملک هستی است برکات بی‌شمار مادی و معنوی را بدون هیچ آفت و عوارضی بر مردم نازل می‌کند. لذا خدا در قرآن کریم این را وعده داده و فرموده‌است که: «و اگر مردم آبادی‌ها ایمان آورده(و با اجرای فرامین الهی) تقوا پیشه می‌کردند(درهای) برکات آسمان را بر آنها می‌گشودیم ..» (اعراف، 96) و در مورد اهل کتاب فرموده‌ است که:«..اگر آنان (احکام)تورات و انجیل را اجرا می‌کردند از بالای سر (آسمان) و زیر پا(زمین) روزی می‌خوردند...»(مائده/66) و معلوم است مراد از این رزق، رزق بی‌شمار و فراوان است نه عادی، زیرا رزق عادی را در هنگام اجرا نکردن حدود الهی نیز داشتند. و در روایت است که «برکات اجرای یک حدّ از حدود الهی بیش از برکات بارش چهل روز باران است.» و اساسا وعده‌های جمیل عجیبی که در مورد حکومت امام مهدی (عج) آمده است فقط به خاطر یک علت است و آن این‌که در آن عصر حدود الهی به طور کامل زیر سایه ولایت و حاکمیت انسان کامل در جهان اجرا می‌شود و در سایه این حاکمیت و قانون است که انسان به کمال حقیقی خود می‌رسد. و البته قرار نیست که اگر امتی حاکمیت الهی را پذیرفت ولی حاضر به اجرای کامل احکام وقوانین الهی نشد این آثار ظهور کند همانطور که بنی اسرائیل تورات را پذیرفتند اما به آن عمل نکردند«...ثم لم یحملوها...» ونیز قرار نیست که اگر حتی به قوانین الهی برای اداره جامعه خود تن داد این آثار فوراً ظهور پیدا کند. زیرا اگر اثر نیک هر عمل خوبی و اثر بد هر عمل بدی فوراً آشکار می‌شد هیچ کس در دنیا باقی نمی‌ماند که بدی کند و از خوبی بگریزد حتی اشرار و انسان‌های کافر دل، و در این صورت دیگر امتحان الهی برای معلوم کردن خوب و بد امکان نداشت. به خاطر همین امر، خدا برای خوبیها، سختی و گاه هزینه گذاشته و تلخی آن اول و شیرینی آن آخر است اما برای بدیها یک شیرینی کاذب ابتدایی قرار داده است. در اینجاست که خوبان و بدان مثل گندم و کاه از هم جدا و متمایز می‌گردند. از این رو برای رسیدن به آن وعده جمیل الهی صبر و استقامت لازم است. خداوند در آیة زیر این وعده جمیل را به استقامت منوط کرده می‌فرماید: «و اگر بر راه (خدا) استقامت کنند آب (گوارای حیات طیبه مادی و معنوی را) فراوان به آنان خواهیم چشاند» ادامه مطلب....
درسنامه حکومت اسلامی درس دوم: چشم انداز اجرای قوانین الهی (قسمت دوم) منظور از حاکمیت دینی در اعتقاد شیعه امامیه در عصر ما حاکمیتی است که مشروعیت آن به امضاء امام معصوم رسیده است و در عصر غیبت جز بر فقیه عادل جامع شرایط صدق نمی کند. و البته در نظام اسلامی ما نقایصی وجود دارد که باید اصلاح شود. از جملة این نقایص آن است که علیرغم تلاشهای فراوان برای اجرائی کردن احکام و حدود الهی، بسیاری از این احکام و حدود معطل مانده و اجرا نمی‌شود. واحکام اسلام بسان سیستم بهم پیوسته ای است که اگر بعضی از اجزاء آن بکار نیفتد تاثیر بقیه محو می شود یا ناچیز میگردد و عظمت خود را نشان نمی دهد. و در این صورت مردم می پرسند کو آن آثاری که برای اجرای قانون خداوند وعده داده شده است؟ و نتیجه اش تخریب بنیان اعتقاد مردم به اصل دین و سایر وعده های الهی خواهد شد. پس مهم ترین ضرورت در اصلاح نظام اسلامی اهتمام به این امر است. نظر دهید..... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پی‌نوشت: درس اول: چرا باید قانون خدا در زمین اجرا شود؟ @shayeq_ir
🔴چشمــــه رضــــــــــوان (سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم) 🔸مدرس: استاد محمد رضا شایق 🔸همراه با کرسی تلاوت قرآن کریم 📅 جمعه ها ⏰ یک ساعت بعد از اذان مغرب و عشاء 📍 بلوار دهه فجر-آستان مقدس امامزاده سید نصرالله (ع) 🆔 @bargah_noor