چه روزهای سختی رو میگذرونیم؛
چقدر سرعت حوادث بالاست؛
چقدر همه چیز پیچیده شده!
خدا انشاءالله ما رو شرمنده تاریخ و تکلیفی که به عهده داریم نکنه 🤲
#سید
✅ @shebrahimiii | رِسانو
1.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اقدام زیبای نوجوانان تهرانی برای کودکان میناب
🔻پیراهن تیم ملی، یک پیام جهانی:
🔻«کودکان هدف نیستند.»
✅ @shebrahimiii | رِسانو
جرمی دوکو بازی با ایران را از دست داد
🔹فدراسیون بلژیک خبر داد که جرمی دوکو به علت مصدومیت در بازی با ایران غایب خواهد بود.
✅ @shebrahimiii | رِسانو
962K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اهمیت_حق_الناس
حال یک دل را
اگر کردی خراب
آماده باش
اشک چشم دل شکسته
خانه ویران میکند ....
به آبروی دیگران چوب حراج نزنیم
✅ @shebrahimiii | رِسانو
زمان:
حجم:
1.2M
✅ نکاتی پیرامون صحبت های آقای نبویان
#استاد_حسین_امیدیان
✅ @shebrahimiii | رِسانو
2.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بدرقه تیم ملی فوتبال به آمریکا توسط هواداران پرشور فوتبال ایرانی
نوشته روی تابلو هواداران ایرانی:
🔹بمب و گلوله حریف ایران نشد فیفا هم نخواهد شد.
✅ @shebrahimiii | رِسانو
#اندکی_تامل
#بازنشر
سرانجام خودفراموشی‼️
👈«توهم دانایی» آفتی است که فضای مجازی با دامن زدن و همچنین تزریق آن به کاربران خود، جایگاه و رتبه واقعی افراد را به هم ریخته و آنان را دچار نوعی خودفراموشی کرده است؛
به موجب این آفت است که کمتر کسی به فکر تکلیف و وظیفه خود بوده و با چشمپوشی از خطاها و کوتاهیهای خویش، صرفاً به دنبال حسابکشی از این و آن میباشد؛
هرکسی به خود اجازه میدهد که با اعتماد به نفس کامل، در امور تخصصی اظهار نظر کند و حتی تدابیر متخصصان آن حوزه را زیر سوال ببرد؛
فیالمَثل به راحتیِ آب خوردن فرماندهان نظامی مملکت را متهم به انفعال و سستی کرده و به تعیین راهبرد برای آنان میپردازد! این که باید حمله پیشدستانه بکنند یا نکنند!
فلان نقطه در فلان کشور را بزنند یا نزنند! فلان تعداد از فلان نوع موشک را شلیک کنند یا نکنند!
به جنگ ادامه دهند یا آتشبس کنند!
🔹خلاصه بیشتر از آن که مشغول خود و وظیفه خود باشد، برای دیگران نسخه میپیچد و آنان را زیر ذرهبین قرار میدهد! اگر چه چنین شخصی این گونه از اظهارات خود را ناشی از انباشت علم و اطلاعات(!) میپندارد ولی صادقانه باید پذیرفت که از جهل خطرناکی رنج میبرد؛
حضرت امیر در بخشی از خطبه16 نهجالبلاغه میفرمایند که «در جهالت و نادانی انسان همین بس که جایگاه و اندازه خود را نشناسد.» شخصی که باید در ایام جنگ شانههای خود را زیر بار مسئولیتهای مختلف و متناسب با خود قرار داده و به سهم خویش تلاش کند که میزان تابآوری اجتماعی و اقتصادی را افزایش دهد، به سادگی از کنار این تکلیف عبور میکند و در عوض به دخالت در اموری میپردازد که هیچ -تاکید میشود هیچ- سررشتهای در آن نداشته و جز مشتی اخبار زرد چیز دیگری از آن مسائل نمیداند؛ اما سرنوشت چنین انسانی نیز عبرتانگیز است؛ امام علی علیهالسلام در حکمت149 نهجالبلاغه میفرمایند: «هرکسی که قدر و اندازه خویش را نشناسد هلاک میشود.»
🔹صائب تبریزی عاقبت کسانی را که از حدود و اندازه خود تجاوز میکنند همانند عاقبت آن انسان کوری میداند که بیمبالات و بدون عصا به بیرون از خانه میرود؛ وی میگوید اگرچه انسان کور در داخل خانه و محدوده خود، بینیاز از عصا هست و میتواند به نوعی گلیم خود را از آب بیرون بکشد ولی در بیرون از خانه خویش، محکوم به انواع صدمات و حتی هلاکت است؛ در موارد ضرورت نیز که انسان ناچار به خروج از محدوده خویش میباشد شایسته است که دست به عصا و در نهایت احتیاط حرکت کند؛ ناگفته نماند به میزانی که این شخص، بینایی خود را به دست میآورد میتواند محدوده امن خود را نیز گسترش داده و در آن مناطق قدم گذارد؛ و البته روشن است که این بینایی، با دادههای فضای مجازی به دست نمیآید!
✅ @shebrahimiii | رِسانو