eitaa logo
شهید شیخ احمد کافی
89.4هزار دنبال‌کننده
15.2هزار عکس
7.2هزار ویدیو
5 فایل
🌹﷽🌹 آثار ماندگار از صدای ماندگار 👇 《رسانه حفظ و نشر آثار #شیخ‌احمد‌ڪافی》 تبلیغات ثامن برندینگ💚👇 https://eitaa.com/joinchat/2308702596Cce98270c04 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
ســـلام🍃صبـح بـخیر روزی بی نظیر صبحـی دلنشین 🍃 آرامشی عمیق لطف همیشگی خـدا آرزوی همیشگی ام برای شما صبحتون امام زمانی 🍃 ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 سایر فعالیت‌های سیاسی وی علاوه بر این فعالیت‌ها در عرصه‌های دیگری که از قضا مورد توجه ساواک بود نیز حضور داشت. ترویج مرجعیت امام خمینی، دیدار با روحانیون تبعیدی، دیدار با زندانیان سیاسی و برگزاری مراسم ترحیم حاج آقا مصطفی خمینی از جمله اقدامات او به شمار می‌رفت. وی در پاسخ به سوال افراد در خصوص این که از چه کسی تقلید می‌کند آنها را به امام خمینی ارجاع می‌داد و با نصب عکس امام در منزل خود که محل رجوع افراد بسیاری بود، در این مسیر گام برمی‌داشت.   حتی زمانی که امام در نجف به سر می‌برد دو بار در سال‌های 1346 و 1355 به دیدار ایشان رفت. حجت‌الاسلام کافی که خود روزی از تبعیدشدگان بود به دیدار روحانیون تبعیدی می رفت.  آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله سیدعلی غیوری که به ترتیب در چابهار و سیرجان روزهای تبعید را سپری می‌کردند، از جمله این روحانیون بودند. دیدار با زندانیان سیاسی نیز از دیگر برنامه‌های او محسوب می‌شد. ساواک در گزارش‌های خود به این مسأله اشاره کرده است: «... ضمناً نامبردگان فوق، روزهای جمعه به وسیله آقای کافی به ملاقات آقایان مهندس بازرگان، شیخ انواری و طالقانی می‌روند.» برگزاری مجلس ترحیم برای فرزند امام خمینی پس از انتشار خبر شهادت ایشان در 11 آبان 1356 در مهدیه تهران از دیگر اقدامات او در عرصه سیاست بود.  اقدام دیگر او در عرصه سیاسی در آستانه انقلاب اسلامی صورت گرفت. در 17 دی 1356 مقاله توهین‌آمیزی به نام «استعمار سرخ و سیاه در ایران» به قلم احمد رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات منتشر شد که شهر قم را ملتهب کرد ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
در پرتو مهر مهدوی بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الرحیم ابوعلی بغدادی می گوید: در بخارا بودم. کسی به من ده عدد شمش طلا داد و گفت: وقتی که به بغداد رسیدی، به حسین بن روح تسلیم کن تا خدمت حضرت تقدیم دارد. من به سفر پرداختم و از رود آمویه که می گذشتم، شمشی از آنها گم شد و من نفهمیدم. به بغداد که رسیدم، شمشها را شمردم و یکی را گمشده دیدم. شمشی خریدم و آن را کشیدم و به آنها افزودم و به خدمت جناب حسین بن روح نایب خاص امام زمان علیه السلام رسیدم و همه طلاها را تحویل دادم. حسین گفت: شمشی که خودت خریده ای بردار و بدان اشاره کرد. سپس گفت: شمشی که گم کرده بودی به ما رسید و آن و به من نشان داد. من نگاه کردم، دیدم درست همان شمشی است که هنگام گذشتن از رود آمویه گم شد.[1] پی نوشت [1] اثبات الهداة، ج 3، ص 88 ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‍ ❤️ یکی از وظایف مردم در زمان غیبت، صلهء آن حضرت بوسیله مال (خرج کردن) است یعنی مومن بخشی از دارایی خود را برای امام زمانش هدیه کند و هرسال بر این عمل مداومت کند و در این عمل، غنی و فقیر و حقیر و شریف و مرد و زن یکسانند. مگر اینکه هرکس به مقدار تواناییَش تکلیف دارد. 🌹امام صادق علیه السلام میفرمایند: هیچ چیز نزد خدا محبوبتر از اختصاص دادن دِراهم (واحد پول) به امام نیست. و بدرستیکه خداوند دِرهم را برای او (پرداخت کننده) در بهشت همچون کوه احد قرار دهد. [کتاب اصول کافی] همچنین امام صادق در تفسیر آیه ۲۴۵ سوره بقره میفرمایند: ۱- به خدا سوگند این در خصوص صله (خرج کردن) برای امام است. ۲- به درستیکه خدا آنچه را که مردم در اختیار دارند از جهت نیاز به آن قرض نخواسته است، و هر حقی که خداوند دارد، برای ولیِّ اوست... [ اصول کافی جلد ۱ ص ۵۳۷] 🌹آن حضرت در جایی دیگر فرموده اند: هرکس بپندارد که امام به آنچه در دست مردم هست احتیاج دارد، کافر است. جز این نیست که مردم نیازمندند که امام از ایشان بپذیرد. خدا امر فرموده که از اموال آنان صدقه و زکات بگیر و آنها را بوسیله آن پاک و تزکیه مینمایی. [کافی - جلد ۲] 🌴اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
20.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ درخواست حضرت عیسی (ع) از خدا سخنران شهید کافی @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
هدایت شده از تبلیغات موقت👇
🌼 شما خیمه نشینان محبت اباعبدالله علیه السلام به نیت حل مشکلات و برآورده شدن حاجات و به نیت امواتتان در حل مشکل و نگرانی این خانواده ما را یاری بفرمایید. مجموعه جهادی مورد تایید کامل کانال ماست ؛ حتما در این کار خیر سهیم باشید ✅️ https://eitaa.com/joinchat/3680043285Cde2fa697c3
🔴 دست پنهان یهود و دو بار فساد آنها در زمین... «ما به بنى‌اسرائيل در كتاب آسمانى(تورات) اعلام‌ كرديم كه دوبار در زمين فساد خواهيد كرد و برترى‌جويى بزرگى خواهيد نمود.»(اسراء/ ۴) 🌕 آقا امام صادق علیه‌السلام در تفسیر آیه «وَ قَضَیْنا إِلی بَنی إِسْرائیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ»؛ و در کتاب آسمانی(شان) به فرزندان اسرائیل خبر دادیم که قطعاً دو بار در زمین فساد خواهید کرد، فرمودند: «منظور از این دو بار فساد، کشتن علی بن ابی طالب علیه‌السلام و نیزه زدن به امام حسن علیه‌السلام است و برترى‌جويى بزرگى خواهيد نمود، منظور کشته شدن امام حسین علیه‌السلام است» عَنْ صَالِحِ بْنِ سَهْلٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ فِي قَوْلِ اَللَّهِ وَ قَضَيْنٰا إِلىٰ بَنِي إِسْرٰائِيلَ فِي اَلْكِتٰابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي اَلأَرضِ مَرَّتَينِ قَالَ قَتلُ عَلِيّ وَ طَعنُ اَلحَسنِ وَ لَتَعلُنَّ عُلُوًّا کَبِیراً قَالَ قَتْلُ الْحُسَین 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۸،ص۸۸ 📗تفسير نور الثقلين، ج ۳، ص ۱۳۸ 📗تفسير البرهان، ج ۳، ص ۵۰۴ 📗الکافی، ج۸، ص۲۰۶ 📗بحارالأنوار، ج۵۳، ص۹۳ 📗العیاشی، ج۲، ص۲۸۱ ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 آیا کسی از علمای اهل سنت هست که فرزند امام عسکری(ع) را همان منجی منتظر بد اند؟ هر چند بعضی از علمای اهل سنت فقط به ولادت فرزندی به نام مهدی از امام حسن عسکری علیه السلام اشاره کرده اند و حیات او تا این زمان و منجی و موعود بودن او را به شیعه نسبت می دهند، ولی عده ای از آنان تصریح به زنده بودن او تاکنون و نیز موعود و منجی بودن او دارند مثلاً محمّد بن یوسف گنجی شافعی می گوید: ابو محمّد حسن عسکری علیه السلام ازخود فرزندی به جای گذاشت که همان امام منتظر است. (کفایة الطالب، ص 312) یا عبدالوهاب شعرانی حنفی می گوید: در آخر الزمان امید به خروج مهدی است. او از اولاد امام حسن عسکری علیه السلام است. ولادت او نیمه شعبان سال 255 هجری اتفاق افتاد. تا به حال زنده است تا با حضرت عیسی علیه السلام اجتماع کند. عمرش تا این زمان 706 سال است. این چنین شیخ حسن عراقی به من خبر داد. (الیواقیت و الجواهر، ج 2، ص 127) همچنین نورالدین عبدالرحمن جامی حنفی؛ بعد از بیان تاریخ ولادت حضرت مهدی علیه السلام می گوید: او کسی است که زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد. (شواهد النبوه، ص 404) قاضی بهلول بهجت افندی می گوید: ولادت امام دوازدهم در پانزدهم ماه شعبان سال 255 هجری بود و اسم مادرش نرجس است. برای او دو غیبت است: یکی صغرا و دیگری کبرا. هر گاه خداوند به او اذن دهد ظهور کرده، آن گاه زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد. (المحاکمة فی تاریخ آل محّمدصلی الله علیه وآله، ص 246) @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 اقدامات فرهنگی، عمرانی و خدماتی شهید کافی حجت‌الاسلام کافی در مدت اقامت دائمی‌اش در تهران با جدیت به فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی پرداخت. وی که در ابتدا جلسات وعظ و خطابه و مراسم دعای ندبه و کمیل را هر هفته به طور منظم در گوشه و کنار تهران و در منزل علاقمندان به صورت سیار برگزار می‌کرد، پس از مدتی منزل مسکونی خود را در محله امیریه به کانون این جلسات تبدیل کرد. اما دیری نگذشت که به دلیل شمار بسیار شرکت‌کنندگان در این جلسات و پیگیری اهداف بلندمدت فرهنگی سال 1347 مهدیه تهران را در زمینی به مساحت 4000 متر با کمک مردم تأسیس کرد. این مهدیه در طول جلسات دعا و سخنرانی‌های وی میزبان خیل عظیمی از مردم بود. گاهی ازدحام جمعیت به حدی بود که مردم ساعت‌ها پشت درهای آن به انتظار می‌نشستند تا بتوانند در این جلسات شرکت کنند. از دیگر فعالیت‌هایی که به واسطه تأسیس مهدیه تهران شکل گرفت، می‌توان به تأسیس صندوق قرض‌الحسنه مهدیه  کمک‌های مالی مستمر به خانواده‌های بی‌بضاعت در قالب تهیه کفش و لباس و پرداخت وجوه نقدی و لوله کشی یکی از محلات فقیرنشین جنوب تهران  ارائه خدمات درمانی و تأسیس داروخانه مهدیه ، تأسیس حوزه علمیه مهدیه و برپایی مراسم عمامه‌گذاری طلاب  اسکان و پذیرایی بیش از دو هزار تن از ایرانیان رانده شده از عراق در مهدیه ، خریداری مشروب‌فروشی مجاور مهدیه و تبدیل آن به کتابخانه اسلامی اشاره کرد. ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 مبارزات حضرت مهدی علیه‌السلام... مبارزه با منحرفان فکری و جاهلان... 🌕 فضيل بن يسار گويد: شنيدم امام صادق عليه السّلام مى‌فرمود: «قائم ما علیه‌السلام چون قيام كند از جهل مردم شديدتر از آنچه رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله با آن از سوى نادانان جاهليّت روبرو شد برخورد مى‌كند، عرض كردم: اين چگونه ممكن است‌؟ فرمودند: همانا رسول خدا در حالى به سوى مردم آمد كه آنان سنگ و كلوخ و چوب‌هاى تراشيده و مجسّمه‌هاى چوبين را مى‌پرستيدند، و قائم ما چون قيام كند در حالى به سوى مردم مى‌آيد كه جملگى كتاب خدا را عليه او تأويل مى‌كنند و بر او بدان احتجاج مى‌نمايند» عَنِ اَلْفُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ يَقُولُ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ اِسْتَقْبَلَ مِنْ جَهْلِ اَلنَّاسِ أَشَدَّ مِمَّا اِسْتَقْبَلَهُ رَسُولُ اَللَّهِ مِنْ جُهَّالِ اَلْجَاهِلِيَّةِ قُلْتُ وَ كَيْفَ ذَاكَ قَالَ إِنَّ رَسُولَ اَللَّهِ أَتَى اَلنَّاسَ وَ هُمْ يَعْبُدُونَ اَلْحِجَارَةَ وَ اَلصُّخُورَ وَ اَلْعِيدَانَ وَ اَلْخُشُبَ اَلْمَنْحُوتَةَ وَ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ أَتَى اَلنَّاسَ وَ كُلُّهُمْ يَتَأَوَّلُ عَلَيْهِ كِتَابَ اَللَّهِ يَحْتَجُّ عَلَيْهِ بِهِ 📗الغيبة(للنعمانی)، ج ۱، ص ۲۹۶ 📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۳۶۲ 📗إثبات الهداة، ج ۵، ص ۱۶۷ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ظلم وظالم درقیامت سخنران شهید کافی @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
🏷درسهایی از زندگی پیامبر (ص) 🔴غیبت روزى رسول خدا صلى الله عليه و آله در شان و فضيلت نماز سخن مى گفتند، و به مسلمين سفارش مى كردند كه به مسجد بروند و در انتظار وقت نماز به سر برند، و آماده باشند تا وقت نماز فرا رسد، و نماز را بپا دارند. ولى از آنجا كه نماز كانون پرورش ارزشهاى اخلاقى است ، و ممكن است افرادى به مسجد براى انتظار نماز بروند و بنشينند، و در اين فرصت مثلا غيبت كنند، كه بر خلاف هدف نماز است ، به مسلمانان هشدار دادند و فرمودند: الجلوس فى المسجد لانتظار الصلوة عبادة مالم تحدث ، يعنى : نشستن در مسجد براى انتظار نماز، عبادت است ، در صورتى كه حدثى رخ ندهد. شخصى پرسيد: منظور از حدث چيست ؟ فرمودند: الاغتياب : غيبت كردن . 📚 (امالى شيخ صدوق ، مجلس 65، ص 252.) ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🌸 به خودت بیا ... لیاقتِ تو بیشتر از این هاست که توقف کنی و خودت را برای افرادِ حقیری که تو را بی‌بهانه قضاوت می کنند توضیح دهی ... اینها اگر قرار بود بفهمند که قضاوت نمی کردند !! هیچ کس به اندازهٔ خودت به مسائل و دغدغه هایت اِشراف ندارد ... این تو هستی که باید درست را از نادرست تشخیص بدهی و گام برداری ... منطق هم همین را میگوید؛ این که در زندگیِ هر کسی ، تصمیم گیرنده و قاضی ، خودش است و خدایش... ، "نه مردم" ! قضاوتت که کردند ، خودت را به نشنیدن بزن و با بیخیالیِ تمام ، راهت را ادامه بده ،کاری که تمامِ انسانهایِ موفقِ تاریخ کرده اند...❤️ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ مهدے جان ظهورت راه حل مشکلات است حضور تو فقط راه نجات است فقط باید رسد آن نعمت تو بدون تو هجوم معضلات است رسد درمان ما بی تو نه دیگر شفای دست تو آب حیات است جهان روشن شود از پرتو تو که فیض نور تو درهرجهات است نیایی تو نیاید عدل و احسان وجودت مایه بس معجزات است به پایان آوری جنگ و شرر را نصیب از دولتت صلح و ثبات است بخشکانی بن ظلم و ستم را نمایان گشتنت بس التفات است فقط منجی حق تنها تویی تو که دیدارت سراسرموهبات است تویی تنها که منجی جهانی به دنبالت تمام کائنات است تویی آن باقی دست خدایی بلی "خیرلکم" از محکمات است نمایان کن فروغ روی خود را که بی نورت وفور شایعات است لبی بگشا و با عالم سخن گو جهانی تشنه فرمایشات است بیاور وعده حق الهی قلوب آماده دراین مختصات است زمین ارزانی مستضعفان کن که ارث صالحین و صالحات ❤️ اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚جزای خیانت بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الرحیم   شخصی به نام بُریحه عباسی از طرف متوکل، مسئولیت امامت نماز جمعه شهر مدینه و مکه را بر عهده داشت و جیره خوار او بود. جهت تقرب به دستگاه، نامه ای بر علیه امام هادی (علیه السلام) به متوکل نوشت که مضمون آن چنین بود: «چنانچه مردم و نیز اختیارات مکه و مدینه را بخواهی، باید امام هادی (علیه السلام) را از مدینه خارج گردانی، چون که او مردم را برای بیعت با خود دعوت کرده است و عده ای نیز اطراف او جمع شده اند» بُریحه چندین نامه با مضامین مختلف برای دربار فرستاد. متوکل با توجه به این سخن چینی ها و گزارشات دروغین و اینکه شخص متوکل نیز، دشمن سرسخت امام علی (علیه السلام) و فرزندانش بود، لذا یحیی فرزند هرثمه را خواست و به او گفت هر چه سریع تر به مدینه می روی و علی بن محمد (علیه السلام) را از مسیر بغداد به سامرا می آوری. یحیی می گوید در سال ۲۴۳ به مدینه رسیدم و چون آن حضرت آماده حرکت و خروج از مدینه شد، عده ای از مردم و بزرگان مدینه به عنوان مشایعت، امام را همراهی کردند که از آن جمله همین بُریحه عباسی بود. مقداری راه که رفتیم، بُریحه جلو آمد و به امام عرضه داشت فهمیده ام که می دانی من با بدگویی و گزارشات کذب نزد متوکل، سبب خروج تو از مدینه شده ام. چنانچه نزد متوکل مرا تکذیب نمایی و از من شکایتی کنی، تمام باغات و زندگی تو را آتش می زنم و بچه ها و غلامانت را نابود می کنم. آن حضرت در جواب، با آرامش و متانت فرمود من همانند تو آبرو ریز و هتاک نیستم، شکایت تو را به کسی می کنم که من و تو و خلیفه را آفریده است. در این هنگام، بُریحه با خجالت و شرمندگی روی دست و پای حضرت افتاد و ملتمسانه عذرخواهی و تقاضای بخشش کرد. امام هادی (علیه السلام) اظهار نمود من تو را بخشیدم و سپس به راه خود ادامه داد. منبع: اعیان الشیعه، جلد ۲، صفحه ۳۷ ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 حکمت کشته شدن پسر بچه‌، توسط حضرت خضر علیه‌السلام... باز به راه خود ادامه دادند، تا اينكه پسربچه‌ای را ديدند؛ و او آن پسربچه را كُشت. موسى گفت: «آيا انسان پاكى را، بى آنكه كسى را به قتل رسانده باشد، كُشتى؟! به‌راستى كار زشتى انجام دادى»!(کهف/۷۴) 🌕 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «بَیْنَمَا الْعَالِمُ یَمْشِی مَعَ مُوسَی إِذَا بِغُلَامٍ یَلْعَبُ قَالَ فَوَکَزَهُ الْعَالِمُ فَقَتَلَهُ فَقَالَ لَهُ مُوسَی أَ قَتَلْتَ نَفْساً زَکِیَّةً بِغَیْرِ نَفْسٍ لَقَدْ جِئْتَ شَیْئاً نُکْراً قَالَ فَأَدْخَلَ الْعَالِمُ یَدَهُ فَاقْتَلَعَ کَتِفَهُ فَإِذَا عَلَیْهِ مَکْتُوبٌ کَافِرٌ مَطْبُوعٌ.» «وقتی آن عالم (خضر علیه‌السلام) با موسی علیه‌السلام راه میرفت، به پسر بچه‌ای رسیدند که مشغول بازی بود، خضر (ع) مشتی به او زد و او را کشت. موسی به او گفت: «آیا انسان پاکی را، بی‌آنکه قتلی کرده باشد، کشتی؟! به‌راستی کار زشتی انجام دادی». در این‌ هنگام حضرت خضر(ع) دست خود را دراز نمود و لباس پسر بچّه را از شانه‌اش کنار زد و موسی (ع) دید که بر روی شانه‌ٔ پسر نوشته شده بود: ذاتاً کافر است.» 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۸،ص۵۶۴ 📗التفسير (للعیاشی)، ج ۲، ص۳۳۵ 📗التفسير القمی. ج ۲، ص ۳۸ 📗البرهان في‌تفسيرالقرآن،ج۳، ص۶۵۵ 📗بحارالأنوار، ج۱۳، ص۳۱۰ ✍امور حکیمانه از امام زمان علیه‌السلام در عصر ظهور نیز به وفور سر می‌زند؛ و اگر مانند موسی علیه‌السلام تسلیم حکمت او نباشیم سرنوشتی جز جدایی از ولی خدا نداریم!!! ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 صاحبِ بازگشت ها بیا که دینِ خدا باتو می‌شود معنا خلاصۀ همــۀ دین علی ولیُّ الله 🌕 رجعت اميرالمومنين علیه السلام، سرآمد تمام رجعت‌ها خواهد بود. خود حضرت در اين‌ باره می‌فرمايند:«وَ إنَّ لِی الْکَرَّهْ بَعْدَ الْکَرَّهْ وَ الرَّجْعَهْ بَعْدَ الرَّجْعَهْ وَ أَنَا صَاحِبُ الرَّجَعَاتِ وَ الْکَرَّاتِ» من دارای رجعتِ پس از رجعت و بازگشتِ پس از بازگشت هستم؛ من صاحبِ رجعت‌ها و بازگشت‌ها هستم! 🌕 تعداد رجعت‌های اميرالمومنين، مشخص نيست؛ ولی آنچه معلوم است اين است که حضرت حداقل سه بار رجعت می‌کنند. اولين رجعت آن حضرت، در آغاز عصر ظهور تحقق می‌يابد، تا امام مهدی، را ياری دهند. امام حسين علیه السلام در اين باره می‌فرمايند: رجعت من با بازگشت اميرالمومنين و قيام قائمِ ما، همزمان خواهد بود. 🌕 رجعت ديگر اميرالمومنين پس از امام مهدی و در زمان حاکميت امام حسين خواهد بود و تکرار جنگ صفین و انتقام از معاویه. و بار دیگر نیز با رسول خدا صلی الله علیه و آله به دنیا برمی‌گردد 📗بحار الأنوار،ج۵۳، ص۴۶ 📗الخرائج، ج۲، ص۸۴۸ ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ شیعه و نماز اول وقت سخنران شهید کافی@sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ از مهم‌ترین ناهنجاری های خانوادگی در آخرالزّمان ایجاد گسست شدید عاطفی بین اعضای خانواده و از هم گسیختگی خانواده‌هاست. از منظر احادیث اسلامی، در آخرالزّمان بنیاد خانوده‌ها به شدّت سست و آسیب پذیر خواهد شد و فسادها، فتنه‌ها و آفت‌های فراگیر این دوران، در متن تمام خانه‌های شرق و غرب عالم نفوذ خواهد یافت و نه تنها فرزندان که پدران و مادران را نیز فراخواهد گرفت: "در آخرالزّمان، خواهی دید که پدران و مادران از فرزندان خود به شدّت ناراضی اند و عاقّ والدین شدن رواج یافته است .1 حرمت پدران و مادران سبک شمرده می‌شود. 2 فرزند به پدرش تهمت می‌زند، پدر و مادرش را نفرین می‌کند و از مرگ آنها مسرور می‌شود. 3 در آن هنگام، طلاق و جدایی در خانواده‌ها بسیار خواهد شد. 4 در آن زمان، فتنه ها چونان پاره‌های شب تاریک، شما را فرا می‌گیرد و هیچ خانه‌ای از مسلمانان در شرق و غرب عالم نمی‌ماند؛ مگر اینکه فتنه‌ها در آن داخل می‌شوند." منابع: خانواده و تربیت مهدوی،ص 39 الی 45، آقاتهرانی و حیدری کاشانی. ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 داستان دفاع از حریم تشیع مرحوم سید شرف‌الدین از علمای بزرگ شیعه، هنگامی‌که در زمان عبدالعزیز آل سعود به زیارت خانه‌ی خدا مشرف شد، از جمله علمایی بود که به کاخ پادشاه دعوت شده بود که طبق معمول در عید قربان به او تبریک بگویند. زمانی‌که نوبت به وی رسید و دست شاه را گرفت، هدیه‌ای به او داد که هدیه‌اش عبارت بود از یک قرآن که در جلدی پوستین نگه داشته شده بود. ملک، هدیه را گرفت و بوسید و به عنوان احترام و تعظیم، بر پیشانی خود گذاشت. سید شرف‌الدین ناگهان گفت: ای پادشاه! چگونه این جلد را می‌بوسی و تعظیم می‌کنی، در حالی‌که چیزی جز پوست یک بز نیست!؟ ملک گفت: غرض من قرآنی است که در داخل این جلد قرار دارد، نه خود جلد! آقای شرف‌الدین فوراً گفت: احسنت، ای پادشاه! ما هم وقتی پنجره یا درب اتاق پیامبر -صلی‌الله علیه و آله-را می‌بوسیم، می‌دانیم که آهن هیچ کاری نمی‌تواند بکند؛ ولی غرض ما آن کسی است که ماورای این آهن‌ها و چوب‌ها قرار دارد. ما می‌خواهیم رسول الله -صلی‌الله علیه و آله- را تعظیم و احترام کنیم، همان‌گونه که شما با بوسه زدن بر پوست بز، می‌خواستی قرآنی را تعظیم نمایی که در جوف آن پوست قرار دارد. حاضران تکبیر گفتند و او را تصدیق نمودند. آن‌جا بود که ملک ناچار شد اجازه دهد حجّاج با آثار رسول خدا -صلی‌الله علیه و آله- تبرّک جویند، ولی آن‌که پس از او آمد، به قانون گذشته‌ی‌شان بازگشت ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 سجده درخت بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم   عبداللّه بن عباس به نقل از پدرش گفت که ابوطالب در حضور گروهی از قریش برای این که شایستگی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را به آنان نشان دهد، به ایشان گفت: ای پسر برادرم! آیا خداوند تو را فرستاده است؟ فرمود: آری. ابوطالب گفت: همانا انبیا، معجزه و کارهای خارق العاده ای دارند. پس یک معجزه به ما نشان بده. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: آن درخت را صدا بزن و بگو که محمدبن عبداللّه می گوید، به اذن خدا جلو بیا. ابوطالبآن درخت را صدا زد. درخت جلو آمد و سجده کرد. سپس به درخت دستور داد تا برگردد. درخت برگشت. ابوطالب گفت: شهادت می دهم که به درستی تو راستگو هستی. سپس به پسرش علی علیه السلامگفت: پسرم، همراه پسر عمویت باش و از او جدا نشو. بحار، ج 35، ص 115، روایت 53، باب 3  آورده‌اند که امیر مؤمنان (ع) را پرسیدند پیش از پیامبر ما (ص) آخرین کس از جانشینان پیامبران که بود گفت پدرم برگردید به ضیاء العالمین از شیخ ابو الحسن شریف فتونى   ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 عجایب دنیای ظهــــــــــــــور... ⭕️ تولد هزار فرزند برای یک مرد! 🌕 آقا امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ أَرْبَعاً وَ أَرْبَعِینَ أَلْفَ سَنَةٍ حَتَّی یَلِدَ الرَّجُلُ مِنْ شِیعَةِ عَلِیٍّ علیه السلام أَلْفَ وَلَدٍ مِنْ صُلْبِهِ ذَکَراً...» امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه، چهل و چهار هزار سال حکومت می‌کند تا جایی که یک مرد از شیعیان ایشان ، هزار فرزند پسر از صلب خویش متولد می‌سازد... 📗تفسیر البرهان، ج ۱، ص ۴۴۸ 📗بحارالأنوار، ج۵۳، ص۴۲ 📗مختصر البصائر ج ۱، ص ۱۱۵ ----------------------------------------------- این حدیث به عمرهای چندین هزارساله مردم در عصر ظهور نیز اشاره دارد! ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 تاثیر نفس مردان خدا  بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الرحیم  محمد بن اسماعیل علوی می گوید: امام عسکری (ع) را زمانی در نزد علی بن نارمش که یکی از دشمنان سرسخت آل محمد (ص) بود، زندانی کردند. او مردی زشت خو و بدسیرت [بود] و با خاندان علی (ع) عداوتی دیرینه داشت. از طرف خلیفه به او دستور داده بودند که هر چه می تواند امام (ع) را اذیت کند و بر او سختگیری نماید. اما ابهت، هیبت و جلالت امام (ع) و حالات عرفانی و معنوی آن حضرت چنان آن مرد شقاوت پیشه را متحول کرد- بااینکه حضرت عسکری (ع) بیش از یک روز در زندان او نبود- که صورت خود را به احترام حضرتش بر خاک می نهاد و سر خود را بالا نمی گرفت، و همراهی یک روزه این مرد با پیشوای یازدهم، رفتار و گفتارش را عوض نمود و حضرت عسکری (ع) را در منظر او نیک ترین مردم قرار داد.»[1] پی نوشت [1] كشف الغمه، ج 3، ص 286؛ اصول كافى، باب مولد ابى محمد الحسن بن على عليه السلام، حديث  ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 پاداش عظیم عمل برای رضای خدا پس از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، یاران حضرت علی (علیه السلام) نزد زید بن ارقم که یکى از اصحاب رسول خدا و در جریان غدیر خم نیز حضور داشت آمدند و از او گواهى خواستند؛ ولى او چون از طرف حکومت براى خود احتمال خطر مى‌ داد، از بیان حقیقت و جریان غدیر خوددارى کرد. بعد از گذشت مدتى، همین شخص در بستر بیمارى افتاد. وقتى امیرالمؤ منین (علیه السلام) شنید که زید بن ارقم مریض حال است، به عیادت و دیدار او آمد. همین‌ که زید چشمش به جمال نورانى حضرت افتاد گفت مرحبا به امیرمؤمنان که از من عیادت مى‌ نماید، با اینکه از ما دلگیر و آزرده خاطر است. امام علی (علیه السلام) فرمود اى زید، آن ناراحتى که براى ما به وجود آوردی، هرگز مانع آن نمى‌ شود که ما شرط انسانیت و حق‌ دوستى را فراموش نموده و تو را در حال بیمارى عیادت نکنیم. سپس فرمودند هر کس مریضى را براى رضاى خداوند عیادت کند، تا هنگامى که در کنار مریض نشسته باشد، در سایه رحمت و لطف الهى خداوند قرار خواهد داشت و چون بخواهد برخیزد که از نزد مریض بیرون رود، خداوند متعال هفتاد هزار ملِک را مأمور مى‌ نماید تا براى او درود و تحیت فرستند و مشمول رحمت الهى قرار مى‌ گیرد. سپس افزود اى زید، من دوست داشتم که چنین فضیلتى شامل حالم گردد و به همین جهت از تو عیادت کردم. 📚 منابع: ۱. بحارالانوار، جلد ۸۱، صفحه ۲۲۸ ۲. دعائم الاسلام، جلد ۱، صفحه ۲۱۸ ۳. مستدرک الوسائل، جلد ۲ ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
به بزرگی آرزویت نیندیش به بزرگى کسى بیندیش که میخواهد آرزویت رابرآورده کند براى برآورده شدن آرزوهایتان خـــدا را براى شما آرزو میکنم شب همگی بخیر❤️ ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
ســـلام🍃صبـح بـخیر روزی بی نظیر صبحـی دلنشین 🍃 آرامشی عمیق لطف همیشگی خـدا آرزوی همیشگی ام برای شما صبحتون امام زمانی 🍃 ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 ماجرای سکونت شهید کافی در مشهد بر اثر کرامتی که از امام رضا علیه السلام دیدند مرحوم میرزا احمدکافی از بزرگان و علمای آن عصر یزد بودند؛ مردم آن زمان کاروانی تشکیل می دهند تا به مشهد بروند و از ایشان هم تقاضا می شود که کاروان را همراهی کنند اتفاقا ایشان چشم درد شدیدی هم داشتند و با اصرار مردم به سمت مشهد حرکت می کنند و با ورودشان به مشهد نابینا می شوند و این مسئله ایشان را خیلی منقلب و ناراحت می کند و به زحمت به حرم امام علیه السلام مشرف می شوند و با حالت انقلاب و انکسار قلب می گویند: همه نابینا می آیند و بینا می روند اما من چرا بینا آمدم و نابینا می روم؟ سر بر دیوار حرم می گذارد و در بین خواب بیداری شخصی می گوید: میرزا احمد دستت را باز کن! و دستشان را باز کردند و بسته ای میان دست ایشان گذاشته می شود و به ایشان امر می شود محتویات این بسته را به چشمانت بمال! و بعد از انجام این دستور العمل، بینایی ایشان به کرامت ثامن الائمه (ع) بازگردانده می شود و پس از آن دیگر به یزد بر نمی گردد و تا آخر عمر در کنار مضجع امام رئوف زندگی می کنند به برکت این کرامت رضوی چشم ایشان تا آخر عمر دچار ضعف نگردید و حتی از عینک هم استفاده نکردند و بزرگانی مانند آیت الله مرواید از ایشان استفاده ها بردند. https://eitaa.com/joinchat/4033609749C6033d49560کپی این پست فقط با ذکر لینک مجاز است
 ❤️ دلاك و خدمت پدر عالم ثقه (شيخ باقر كاظمي ) مجاور نجف اشرف از شخص صادقي كه دلاك بود نقل كرد كه او گفت : مرا پدر پيري بود كه در خدمتگذاري او كوتاهي نمي كردم ، حتي براي او آب در مستراح حاضر مي كردم و مي ايستادم تا بيرون بيايد؛ و هميشه مواظب خدمت او بودم مگر شب چهارشنبه كه به مسجد سهله مي رفتم ، تا امام زمان عليه السلام را ببينم . شب چهارشنبه آخري براي من ميسر نشد مگر نزديك مغرب ، پس تنها و شبانه راه افتادم .   ثلث راه باقي مانده بود و شب مهتابي بود ، ناگاه شخص اعرابي را ديدم كه بر اسبي سوار است و رو به من كرد .   در نفسم گفتم : زود است اين عرب مرا برهنه كند . چون به من رسيد به زبان عربي محلي را من سخن گفت و از مقصد من پرسيد !   گفتم : مسجد سهله مي روم . فرمود : با تو خوردني همراه است ؟ گفتم : نه ، فرمود : دست خود را داخل جيب كن ! گفتم : چيزي نيست ، باز با تندي فرمود : خوردني داخل جيب تو است ، دست در جيب كردم مقداري كشمش يافتم كه براي طفل خود خريده بودم و فراموش كردم به فرزندم بدهم .   آنگاه سه مرتبه فرمود : وصيت مي كنم پدر پير خود را خدمت كن ، آنگاه از نظرم غائب شد .   بعد فهميدم كه او امام زمان عليه السلام است و حضرت حتي راضي نيست كه شب چهارشنبه براي رفتن به مسجد سهله ، ترك خدمت پدر كنم .  📚منتهی الآمال ج 2 ص 476 ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 نگاهی به مبارزات شهید کافی سخنرانیهای ضد رژیم در مسجد گوهرشاد و افشاگری در زمینه فعالیتهای فساد آور نظام همچون واردات مشروبات الکلی و دایر کردن مراکز فساد در آذر سال 1342، سبب شد رژیم طرح خدمت سربازی اجباری این روحانی مجاهد را طرحریزی کند به گزارش مشرق، در میان جریانهای مبارزاتی که در به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی نقش ایفا کردند، جریان متکی به مذهب و مردم، خون اصلی در رگهای این انقلاب بود. مرحوم شیخ احمد کافی هر دوی این مولفه را در مبارزه خود با رژیم طاغوت به همراه داشت. در واقع بذر جریان مبارزاتی ایشان، به ویژه سخرانیهای ایام محرم، در ذهن عامه مردم از هر طبقه‌ای کشت می‌شد و به جریان خاصی محدود نبود. منبر و روضه بلندگوی تبلیغاتی وی در مبارزه با رژیم پهلوی بود. به حق باید او را مرد منبرهای آتشین دانست. این خطیب اصالتاً یزدی، به سال 1315 در مشهد متولد شد. تعلیمات دینی را در نجف و سپس در قم نزد اساتید مشهوری همچون آیت‌الله مدنی، شهید محراب و آیت‌الله راستی کاشانی سپری کرد. شیخ احمد کافی هم در زمینه مذهب و هم در زمینه مبارزات سیاسی فعال بود. تاسیس مراکز مذهبی متعدد از جمله ساخت تعدادی مهدیه، ساخت درمانگاه، ایجاد قرض الحسنه و کمک به خانواده های نیازمند از خدمات این روحانی مبارز بود. وی در سال 1347 با کمکهای مردمی مهدیه تهران را تاسیس کرد.1 در واقع رژیم پهلوی چنین اقداماتی از سوی کافی را کمک به مخالفین رژیم قلمداد می‌کرد که در نتیجه به دستگیری وی منجر می‌شد. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ آقا جان شما كه مستاجر نيستي بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم عبدالكريم كفاش ؛ پيرمرد كفاشي بود كه وجود نازنين بقيه الله هر هفته به مغازه او مي آمدند روزي از او سوال كردند كه اگر يك هفته نيايم چه مي كني ؟ عرضه داشت : آقا قطعا دق مي كنم . آقا فرمودند : اگر غير از اين بود نمي آمدم مرحوم سید عبدالکریم کفّاش اجاره نشین بود. روزی صاحب خانه ایشان را جواب کرد. وی بلافاصله اسباب و اثاثیه خود را از منزل بیرون آورده و در کنار کوچه ای گذارده بود و از این بابت بسیار نگران به نظر می رسید. در همان حال خدمت امام زمان – ارواحنا فداه – مشرّف می شوند. مرحوم آقا سید عبدالکریم می گوید: حضرت به من فرمودند: صابر باش. عرض کردم: چَشم! اما مصیبت اجاره نشینی مصیبتی است که شما خانواده گرفتار آن نشده اید. آقا [لبخندي زدند و] فرمودند: برای تو منزل فراهم می شود. چیزی نگذشت که برخی از اهل خیر برای او منزلی خریدند و خیال ایشان از این جهت آسوده گردید. منبع:کتاب روزنه هایی از عالم غیب / نویسنده:آیت اللَّه سید محسن خرازی ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی