eitaa logo
کانال رسمی حاج شیخ مهدی تهرانی
2.1هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
297 ویدیو
217 فایل
کانال مباحث اعتقادی حاج شیخ مهدی تهرانی https://eitaa.com/SheikhMahdiTehrani2
مشاهده در ایتا
دانلود
شب سوم مراسم عید غدیر ۱۴۴۵ _ کرمان.mp3
33.07M
✅ حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی تهرانی ✅ شب سوم مراسم/  کرمان 📅 عید غدیر ۱۴۴۵ آیدی تلگرام https://t.me/SheikhMahdiTehrani آیدی ایتا http://eitaa.com/sheikhmahditehrani=
شب چهارم مراسم عید غدیر ۱۴۴۵_ کرمان.mp3
34.58M
✅ حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی تهرانی ✅ شب چهارم مراسم/  کرمان 📅 عید غدیر ۱۴۴۵ آیدی تلگرام https://t.me/SheikhMahdiTehrani آیدی ایتا http://eitaa.com/sheikhmahditehrani=
شب پنجم مراسم عید غدیر ۱۴۴۵_ کرمان(شب آخر).mp3
27.96M
✅ حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی تهرانی ✅ شب پنجم مراسم(شب آخر)/  کرمان 📅 عید غدیر ۱۴۴۵ آیدی تلگرام https://t.me/SheikhMahdiTehrani آیدی ایتا http://eitaa.com/sheikhmahditehrani=
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ هداية الامه جلسه صد و پنجاه و هشتم صفحه    ۲۲۲ - ۲۲۵ ❇آیدی تلگرام https://t.me/SheikhMahdiTehrani ❇آیدی ایتا http://eitaa.com/sheikhmahditehrani
10.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا قرآن تحریف شده است؟ پاسخ بله قطعا تحریف شده است منتهی نه تحریف به زیادت[افزودن ایات] بلکه تحریف به نقیصه= یعنی سانسور و حذف بسیاری از ایاتی که در طعن مستقیم و صریح منافقان و غاصبان خلافت بوده و همچنین ایاتی که به وضوح نام امیرالمومنین علیه السلام و اهلبیت اطهار علیهم السلام را بیان میکرد...و همه را حذف کردند الا چند آیه که از دستشان در رفته... چه کسانی این تحریف را مرتکب شدند؟ همان کسانی که خلافت را تحریف کردند و غصب کردند [ابوبکر و عمر و عثمان] مولا امیرالمومنین علیه السلام در دعای صنمی قریش ضمن شماردن بیش از ۹۰ جرم آن ملاعین یکی از جرمهای آنان را تحریف قرآن برشمرده است....و در دوجای آن صریحا از تحریف آنان پرده برداشته: اللَّهُمَّ الْعَنْ صَنَمَيْ قُرَيْشٍ، وَ جِبْتَيْهَا وَ طَاغُوتَيْهَا، وَ إِفْكَيْهَا وَ ابْنَتَيْهِمَا، اللَّذَيْنِ خَالَفَا أَمْرَكَ، وَ أَنْكَرَا وَحْيَكَ، وَ جَحَدَا إِنْعَامَكَ، وَ عَصَيَا رَسُولَكَ، وَ قَلَّبَا دِينَكَ👈وَ حَرَّفَا كِتَابَكَ👉=و کتابت را تحریف کردند 👈اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا بِكُلِّ آيَةٍ حَرَّفُوهَا👉 خدایا لعنتشان کن به تعداد کل ایاتی که تحریفش کردند...
🔴 مهمترین ضربه بر پیکر غدیر: جعل روایت 🔸هنگامی که امیرالمومنین علیه‌السلام را برای بیعت با ابوبکر آوردند، ایشان به احتجاج پرداختند و در قسمتی از گفتارشان خطاب به مهاجران و انصار فرمودند: شما را به خدا سوگند می دهم آیا نشنیدید رسول خدا صل‌الله‌علیه‌وآله در روز غدیر خم و نیز نبرد تبوک چنین و چنان بفرمایند؟ ایشان هر آنچه را پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله آشکارا و برای عموم مردم درباره شان فرموده بودند یادآور شدند، و مردم پاسخ مثبت دادند. 🔸ابوبکر هراسید مردمان جانب آن حضرت را بگیرند و یاری‌اش کنند، از این رو شتابان گفت: هر آنچه گفتی را به گوشمان شنیده‌ایم و در خاطر داریم داریم، لیکن از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله شنیدم که بعد از این سخن فرمود: ما خاندانی هستیم که خداوند ما را برگزید، گرامی داشته و آخرت را برایمان بر دنیا ترجیح داده است، و او برای ما اهل بیت، نبوت و خلافت را گرد نخواهد آورد. 🔸حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند: آیا کسی از اصحاب پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله هست که بر این مطلب گواهی دهد؟ عمر صدا زد: خلیفه رسول خدا راست می گوید، ما نیز همین را از ایشان شنیده ایم. ابوعبیده، سالم غلام ابوحذیفه و معاذ بن جبل نیز وی را تصدیق کردند. 🔸امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند: «لَقَدْ وَفَيْتُمْ بِصَحِيفَتِكُمُ [الْمَلْعُونَةِ]»؛ به صحیفه ملعونه‌تان خوب وفا کردید، همانی که در کعبه بر آن هم پیمان شدید که اگر پیغمبر صلی الله‌علیه‌وآله کشته شود یا از دنیا رود امر [خلافت] را از ما اهل بیت دور بدارید.(۱) ........................................ ۱. الاحتجاج؛ ج۱؛ ص۲۱۳ - کتاب سلیم؛ ج۲؛ ص۵۸۹ 📚غربت غدیر؛ ص۹
💎امیرالمومنین عليه السلام ـ لِرَجُلٍ سَألَهُ أن يَعِظَهُ ـ : لا تَكُن مِمَّن يَرجُو الآخِرَةَ بغَيرِ العَمَلِ و يُرَجِّي التَّوبَةَ بطُولِ الأمَلِ ، يَقولُ في الدنيا بقَولِ الزاهِدِينَ و يَعمَلُ فيها بعَمَلِ الراغِبينَ . امام على عليه السلام ـ در پاسخ مردى كه از ايشان خواهش كرد اندرزى به او دهد ـ فرمود : چونان كسى مباش كه بدون عمل ، به آخرت اميد دارد و با آرزوهاى دراز ، توبه را به تأخير مى اندازد . در نكوهش دنيا چون پارسايان سخن مى گويد اما رفتارش رفتار دنيا خواهان است. 📖نهج البلاغة ، الحكمة۱۵۰ @SheikhMahdiTehrani
👌عطر زدن بسیار مستحب است ... ▪️قال الصادق عليه السلام«كان رسول الله صلي الله عليه و آله ينفق علي الطيب اكثر مما ينفق علي الطعام. 🔸حضرت امام صادق عليه السلام فرمود : رسول خدا صلي الله عليه و آله براي عطريات بيش از غذا خرج می كرد . 📚بحار الانوار, ج ۱۶, ص ۲۴۸ @SheikhMahdiTehrani
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ هداية الامه جلسه صد و پنجاه و نهم صفحه    ۲۲۵ - ۲۲۷ ❇آیدی تلگرام https://t.me/SheikhMahdiTehrani ❇آیدی ایتا http://eitaa.com/sheikhmahditehrani
24 ذی الحجّه 1 ـ روز مباهله این روز از یک سو روز مباهله اهل بیت علیهم السّلام با نصاری نجران است و از سوی دیگر روز نزول آیه ی تطهیر در شأن اهل بیت علیهم السّلام. (1) هنگامی که این آیه نازل شد پیامبر صلّی الله علیه و آله علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السّلام را فرا خواند و فرمود : «اللّهم هؤلاء اهلی (اهل بیتی)» : «بار الها اینان اهل من هستند». (2) ←  نامه پیامبر صلّی الله علیه و آله به نصارای نجران در سال دهم هجری پیامبر صلّی الله علیه و آله نامه ای به نصارای نجران فرستادند، به این مضمون که خداوند یکتا را عبادت کنند و مسلمان شوند، یا به مسلمین جزیه بدهند و به مذهب خود باشند، در غیر این صورت آماده جنگ گردند. بنی نجران در کلیسای بزرگ خود به مشورت پرداختند، عدّه ای مانند «سید» که از بزرگان قوم بود و «عاقب» که اسقف نجران بود مخالفت خود را با تسلیم در برابر خواسته پیامبر صلّی الله علیه و آله اعلام کردند. در مقابل عدّه ای مانند «ابو حارثه» اسقف اعظم نجران که 120 سال عمر داشت و در باطن مسلمان بود با امر پیامبر صلّی الله علیه و آله موافق بودند. بعد از دو روز مشورت قرار شد کتاب «جامعه» را که صفات پیامبر بعد از حضرت عیسی علیه السّلام را ذکر کرده بود، و صحیفه حضرت شیت علیه السّلام را بخوانند. در حضور جمع مسیحیان و فرستادگان پیامبر صلّی الله علیه و آله فصل های جامعه قرائت شد و با اذعان به آنچه در جامعه آمده بود تصمیم گرفتند هفتاد نفر از جمله سیّد و عاقب و ابو حارثه را برای تحقیق به مدینه بفرستند. ←  نجرانیان در مدینه آنان به مدینه آمدند و خدمت پیامبر صلّی الله علیه و آله شرفیاب شدند. هرچه آن حضرت دلیل و برهان آورد آنان قبول نکردند و امر به مباهله واگذار شد. جبرئیل علیه السّلام نازل شد و این آیه را آورد : «فَمَنْ حَاجَّکَ فیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أبْناءَنا وَ أبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أنْفُسَنا وَ أنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَةُ اللهِ عَلَی الْکاذِبینَ» (3) : «اگر کسی با تو مجادله کند بعد از علمی که نزد تو آمده، بگو بیاید تا فرا خوانیم پسران خود و زن های خود و کسی که به منزله جان ماست. آنگاه نفرین کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم». لذا قرار بر مباهله شد و سید و عاقب به محل اردوی خود در خارج مدینه رفتند. آنان با یکدیگر مشورت کردند و بعضی از علمای آنها گفتند : «اگر فردا محمّد با اصحاب و جمعی کثیر برای مباهله حاضر شود این روش پادشاهان است و ترسی به خود راه ندهید. ولی اگر خواص اهل بیت خود را آورد این کار انبیاء است». ←  مراسم مباهله روز دیگر هنگام بالا آمدن آفتاب، پیامبر صلّی الله علیه و آله دست علی بن ابی طالب علیه السّلام را گرفت و از حجره بیرون آمد. امام حسن و امام حسین علیهما السّلام را پیش رو روانه فرمود و حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها از پشت سر آمدند، تا بین دو درختی که قبلاً تعیین شده بود رسیدند. قبلاً به دستور حضرت زیر آن دو درخت را جارو زدند، و به عنوان سایه بان عبای سیاهی بالای درخت قرار دادند. مسلمانان مدینه هم آمدند، بنی نجران هم با فرزندان خود آمدند. پیامبر صلّی الله علیه و آله کسی را نزد سیّد و عاقب فرستاد که ما آماده ایم. اسقف با همراهان آمد و گفت : با چه کسانی با ما مباهله می کنید ؟ پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمود : «با بهترین اهل زمین و نیکو ترین جهانیان نزد خداوند متعال زیرا که از طرف خداوند متعال امر شده ام که آنها را بیاورم»، و اشاره به آل عبا علیهم السّلام فرمودند. سید و عاقب و اسقف همین که چشمشان به پیامبر صلّی الله علیه و آله و آل عبا علیهم السّلام افتاد، وحشت کردند به حدّی که چهره هایشان زرد شد. ابوحارث که میل به اسلام داشت فرصت را مغتنم شمرده، پا پیش گذاشت و دست سید و عاقب را گرفته پس کشید و آنها را نصیحت کرد و از عواقب این مباهله مطلع کرد و گفت : صفات او و اهل بیت او را در کتابها خوانده اید. این محمّد صلّی الله علیه و آله همان پیامبر است، مگر نمی بینید ابرهای سیاه را، و دگرگونی آفتاب را، و شاخه های درختان را که خم شده، و صدای مرغان، و دود سیاه اطراف و آثار زلزله را که در کوهها نمودار شده است. آن بزرگواران منتظرند که دست به دعا بردارند. به خدا قسم اگر سخنی گویند از ما نشانی نمی ماند. برویم و با او صلح کنیم. ... 📚 منابع : 1. مسار الشیعة : ص 23 ـ 22. و ... . 2. بحار الأنوار : ج 35، ص 237 ـ 206، 265. و ... . 3. سوره آل عمران : آیه ی 61. @SheikhMahdiTehrani
←  پرهیز نجرانیان از مباهله بنی نجران ابو حارث را فرستادند و او مسلمان شد و عرض کرد : مردم نجران پشیمان شده اند. حضرت فرمود : اسلام بیاورند. گفت : قبول نمی کنند. فرمود : آماده جنگ باشند. گفت : قدرت این کار را ندارند، ولی حاضرند جزیه را قبول کنند. پیامبر صلّی الله علیه و آله به أمیرالمؤمنین علیه السّلام فرمودند : «شرائط ذمّه و مقدار آن را به آنها بگوئید». بعد از معیّن نمودن جزیه و شرائط آن، أمیرالمؤمنین علیه السّلام آنها را نزد پیامبر صلّی الله علیه و آله آوردند، و پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمودند : «اگر با من و این جماعت اهل بیت من مباهله می نمودید، به صورت میمون و خوک می شدید و این وادی بر شما آتش می شد و یک سال نمی گذشت که تمامی نصاری نابود می شدند». (4) 📚 منابع : 4. اقبال : ج 2، ث 350 ـ 309. و ... . @SheikhMahdiTehrani
24 ذی الحجّه 2 ـ روز خاتم بخشی (5) در این روز امیر المؤمنین علیه السلام در مسجد پیامبر صلّی الله علیه و آله انگشتر خود را در حالت رکوع به سائل بخشید، و آیه مبارکه ی «إنَّما وَلِیُّکُمُ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ» (6) در شأن آن حضرت نازل شد. (7) امام صادق علیه السلام درباره معنای این آیه شریفه از پدرشان از جدّشان علیهم السلام نقل می کنند که فرمودند : «یَعْرِفُونَ نِعْمَةَ اللهِ ثُمَّ یُنْکِرُونَها» (8) : «نعمت خداوند را می شناسند و سپس آن را انکار می کنند». حضرت فرمودند : هنگامی که آیه مبارکه ی «انما ولیکم الله ...» نازل شد، عدّه ای از اصحاب پیامبر صلّی الله علیه و آله در مسجد مدینه جمع شدند. بعضی به بعض دیگر گفتند : درباره این آیه چه می گویید ؟ بعضی گفتند : اگر منکر این آیه بشویم سایر آیات را هم باید منکر شویم و اگر ایمان به این آیه بیاوریم و قبول کنیم برای ما ذلّت است زیرا علی بن ابی طالب علیه السّلام بر ما مسلّط می شود. عدّه ای از منافقین گفتند : ما می دانیم که محمّد در آنچه می گوید صادق است. او را به ظاهر دوست داریم، ولی از علی علیه السلام در آنچه امر می کند اطاعت نمی کنیم. حضرت فرمودند : در این هنگام این آیه نازل شد : «یعرفون نعمة الله ثم ینکرونها ...»، یعنی : ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام را می شناسند و حال اینکه اکثر آنها که آن را می شناسند نسبت به ولایت آن حضرت کافرند. (9) بعضی از مخالفین گفته اند : برای کسی اتّفاق نیفتاده که در یک زمان جمع بین دو عبادت مالی و بدنی بنماید مگر برای علی بن ابی طالب علیه السلام، و برای احدی نیامده از فضایل مثل آنچه برای علی علیه السلام آمده است. 📚 منابع : 5. قلائد النحور : ج ذی الحجّه، ص 426. اکابر اهل سنّت اتّفاق دارند که آیه «انما ولیکم الله ...» در شأن امیر المؤمنین علیه السّلام نازل شده است. مانند فخر رازی، محمّد صدر عالم، ابن مردویه، خطیب بغدادی، ابن عساکر، محمّد بن اسماعیل الامیر، ابن مغازلی، ابو اللیث سمرقندی، سبط ابن جوزی، شهاب الدین احمد، ابن صباغ، ابو نعیم، ملا علی قوشجی، سمعانی، واقدی، بیهقی، نسائی، خوارزمی، طبری، کلبی، حموینی و ... 6. سوره مائده : آیه ی 55. 7. مسار الشیعة : ص 23. و ... . 8. سوره نحل : آیه ی 83. 9. کافی : ج 1، ص 427. و ... . @SheikhMahdiTehrani