@shervamosigiirani-3 - تصنیف : فریاد بیقراری.mp3
919.7K
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
چون است حال بستان ای باد نوبهاری
کز بلبلان برآمد فریاد بیقراری
ای گنج نوشدارو با خستگان نگه کن
مرهم به دست و ما را مجروح میگذاری
یا خلوتی برآور یا برقعی فروهل
ور نه به شکل شیرین شور از جهان برآری
هر ساعت از لطیفی رویت عرق برآرد
چون بر شکوفه آید باران نوبهاری
عود است زیر دامن یا گل در آستینت
یا مشک در گریبان بنمای تا چه داری
گل نسبتی ندارد با روی دلفریبت
تو در میان گلها چون گل میان خاری
وقتی کمند زلفت دیگر کمان ابرو
این میکشد به زورم وان میکشد به زاری
ور قید میگشایی وحشی نمیگریزد
دربند خوبرویان خوشتر که رستگاری
زاول وفا نمودی چندان که دل ربودی
چون مهر سخت کردم سست آمدی به یاری
عمری دگر بباید بعد از فراق ما را
کاین عمر صرف کردیم اندر امیدواری
ترسم نماز صوفی با صحبت خیالت
باطل بود که صورت بر قبله مینگاری
هر درد را که بینی درمان و چارهای هست
درمان درد سعدی با دوست سازگاری
#سعدی
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 @shervamusiqiirani
@shervamosigiirani-4 - تصنیف : نسیم.mp3
495.7K
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
سحر بلبل حکایت با صبا کرد
که عشق روی گل با ما چهها کرد
من از بیگانگان دیگر ننالم
که با من هر چه کرد آن آشنا کرد
از آن رنگ رخم خون در دل افتاد
وز آن عشقم به زردی مبتلا کرد
فدای همت آن نازنینم
که کار خیر بی روی و ریا کرد
خوشش باد آن نسیم صبحگاهی
که درد شب نشینان را دوا کرد
نقاب گل کشید و زلف سنبل
گره بند قبای غنچه وا کرد
به هر سو بلبل عاشق در افغان
تنعم از میان باد صبا کرد
#حافظ
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 @shervamusiqiirani
@shervamosigiirani-6 - نسیم-ساز و آواز.mp3
1.03M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
ابروی تو قبله نمازم باشد
یاد تو گره گشای رازم باشد
از هر دو جهان برفکنم روی نیاز
گر گوشه چشمت به نیازم باشد
یاران دل دردمند ما را نگرید
توفان کشنده بلا را نگرید
از ما دل بیقرار و پر شور و نوا
فارغ دل یار بیوفا را نگرید
فرهادم و سوز عشق شیرین دارم
امید لقاء یار دیرین دارم
طاقت زکفم رفت و ندانم چه کنم
یادش همه شب دردل غمگین دارم
#امام_خمینی
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 @shervamusiqiirani
@shervamosigiirani-7 - کانال شعر و موسیقی اصیل ایرانی.mp3
657.5K
🎵 تصنیف : #بوی_گل
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
عطش کشتگانیم شبنمی کو
به دل زخمی ما مرهمی کو
نه به گلزار عالم رنگ و بویی
نه به دل بی تو نقش آرزویی
ز فراق تو ای جان بی شکیبم
ز وصال تو ای گل بی نصیبم
ز غمت بی شکیبم، ز رخت بی نصیبم
به جوارت پناهی که به عالم غریبم
نه به گلزار عالم رنگ و بویی
نه به دل بی تو نقش آرزویی
نفسی پرده از رخ برفکن
بدمی رونق یوسف شکن
نفسی پرده از رخ برفکن
بدمی رونق یوسف شکن
نگرفتی سراغم آه
نوزیدی به باغم آه
ندمیدی تو ای مه آه
به شب بی چراغم آه
#ساعد_باقری
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 @shervamusiqiirani
🎶 موسیقی اصیل ایرانی 🎶
🆔 @shervamusiqiirani
آلبوم #سایه_دوست
آلبومی که برای نخستین بار عبدالحسین مختابادرا در مقام یک آهنگساز تمام عیار جلوه داده است. مختاباد تا پیش از این آلبوم ملودی پردازی برخی از کارهایش را انجام داده و حتی به صورت تک و توک آهنگسازی آنها را هم صورت بندی کرده است،اما آلبوم سایه دوست این تفاوت را دارد که از صفر تا صد آهنگسازی را خود انجام داده است.
از سالهای پایانی دهه هشتاد که سید عبدالحسین مختاباد، برای تحصیل به غرب رفت، تا به امروز ،فعالیت او در قالب سیدیو آلبوم فترتی شگفت پیدا کرده است. او که در 7 سال ابتدایی زندگی هنریاش (دهه هفتاد)، بالای 15 آلبوم موسیقی منتشر کرده بود، در 13 سال اخیر بیش از انگشتان یک دست هم آلبوم منتشر نکرده است. بخشی از این فترت را باید محصول صرف وقت و انرژی برای تحصیل و کسب دکتری آهنگسازی از دانشگاه گلداسمیت لندن دانست، اما بخش مهمتر آن به نظر میرسد به سختپسندیاش بازگردد که طبیعی است گریبانگیر هر کسی که چنین مدارجی را طی کند، بشود.
«سایه دوست» را میتوان سنگ محکی دانست برای آنانی که به دنبال ارزیابی و تفاوت مختاباد، قبل از آکادمیک شدن، با مختاباد کنونیاند. چرا که او در این آلبوم هم آهنگسازی کرده، هم خوانده و هم نظارت ضبطش را عهدهدار بوده است. کاری در قالب ارکستر سازهای کلاسیک و ملی که با اشعاری از هوشنگ ابتهاج سایه،حافظ و مولانا و تضمینی که عبدالجبار کاکایی از شعر امام(ره) کرده است. بخشهایی از این آلبوم پیش از این در کنسرت تابستان سال 89 سالن میلاد مختاباد اجرا شده بود.
موسیقی ارائه شده در این آلبوم، جدای از آهنگسازی مختاباد ،رجعتی است به کارهای ابتدایی او،چون تمنای وصال و بوی گل،که به خصوص در بخش آوازی، به سنتهای موسیقی آوازی پایبندی بیشتری نشان میداد. البته فضای ملودیکی که در این کارها به خوبی خود را نشان داده است.
آواز ارائه شده او در این آلبوم هم روشن و ساده و بدون پیچیدگیهایی است که متاسفانه این سالها دامنگیر هنر آوازخوانی شده است. بیان شفاف اشعار و انتخاب دستگاه مناسب ،که با سنتور آقای حسینی و البته کمانچه شنیدنی استاد هادی منتظری،همراه شده است،کار را پذیرفتنی و جذاب کرده است.
در کنار این موارد باید از قدرت ملودیپردازی مختاباد هم سخن گفت که از معدود آوازخوانانی است که درک و دریافتی خوب از ملودی و عمقبخشیدن و پرداخت به آن دارد.
فضای کلی کار در شعر و ملودی از طرحی منسجم حکایت میکند،شنونده حس نمیکند که تصنیف چیزی می گوید و غزل و آواز چیزی دیگر،بلکه همه این مصالح در خدمت آنند که به شنونده پیامی اجتماعی و حتی سیاسی را در بازه زمانی چند سال اخیر ایران انتقال دهند،اما به بیان و زبان هنر موسیقی و آواز و شنونده باید عاقل باشد تا به اشارتی کنه پیام خواننده و آهنگساز را دریابد. سفارش کار را سید حسن خمینی داده است و البته دست هنرمند را برای بیان آزادانه و بیشعارپردازیهای رایج و معمول این گونهکارها، باز گذاشته است.حتی تضمین شعر #امام_خمینی از سوی عبدالجبار کاکایی هم حاوی پیامی عرفانی- شهودی است که باید دقیق شدو دریافت.
تنظیم تازهای از تصنیف معروف «شهر خالی»،تصنیفی از دیار افغانستان،هم که با صدای محزون و سوخته مختاباد همراه شده ، چنان با کلیت کار چفت شده است که بر قوت و انسجام اثر افزوده است.
🆔 @shervamusiqiirani