622 - Copy.mp3
1.62M
🎵 #تکنوازان_برنامه : 622
💠اساتید :
🔸سه تار : #احمد_عبادی
🎻ویلن : #اسداله_ملک
🔹سنتور : #منصور_صارمی
🔸تنبک : #اصغر_فرهمند
🎶دستگاه : #شور
🍃🌷🍃🌾🌸🌾🍃🌷🍃
🆔 @shervamusiqiirani
صبح است بیا دلی به دریا بزنیم
در گوش سپیده لب به نجوا بزنیم
صبح است بیا برای مستانه شدن
بر غصه و غم دست به حاشا بزنیم
سلام صبح یکشنبه تون بخیر
🆔 @shervamusiqiirani
#آموزش_آواز
آواز #ابوعطا، یکی از آوازهای چهار گانهٔ متعلق به شور در موسیقی امروز
(به همراه افشاری، دشتی و بیات ترک) است. ابوعطا با القاب دیگری مانند سارنج (صلحی) و دستان عرب نیز شناخته میشود.
گام آن با گام شور یکی است و تنها اختلاف آن با شور در توقّف مکرّر ابوعطا روی درجهٔ چهارم (نت شاهد) و درجهٔ دوم (نت ایست) میباشد و درجهٔ پنجم ثابت است.
در نغمهٔ ابوعطا، نت متغییر وجود ندارد.
در ردیف موسیقی موسی معروفی گوشههای ابوعطا بعد از شش درآمد، عبارتاند از:
محمد صادق خانی، کرشمه، سیخی، تک مقدم (که نوعی تحریر است)، حزین،
حجاز (که در سه قسمت ذکر گردیده و مهمترین گوشهٔ ابوعطاست)، بسته نگار،
بغدادی (که شبیه حجاز است)، دوبیتی، شمالی، چهار باغ، گبری، رامکلی، فرود و
مثنوی.
در ردیف منقول ابوالحسن صبا، گوشهٔ خسروشیرین نیز در ابوعطا ذکر شدهاست.
آواز ابوعطا در میان مقامهای قدیم به چشم نمیخورد اما از مقامهای قدیم، فواصل جان فزا، بوستان و حسینی با ابوعطا مطابقت دارند.
ابوعطا در محدودهٔ حجاز دارای نغمههایی نزدیک به الحان عربی است،
اما آواز ابوعطا خود مورد پسند و به ذوق ایرانیان است.
گوشهها
این آواز در ردیف میرزا عبداللّه دارای گوشههای زیر است:
رامکِلی
درآمد
سَیَخی
حجاز
بستهنگار
چهارپاره
گَبری
از نمونه آوازهای معروف ابوعطا میتوان از آلبوم #عشق_داند با صدای استاد شجریان و آلبوم #صبح_مشتاقان با صدای جناب علی جهاندار یاد نمود که دراین کانال تقدیم میشود.
🆔 @shervamusiqiirani
#آموزش_آواز_2
🎵 #ردیف_آوازی_موسیقی_سنتی
🎶آواز : #ابوعطا از متعلقات دستگاه #شور
🎤 به روایت و اجرای :
استاد #محمود_کریمی
🍃🌷🍃🌾🌸🌾🍃🌷🍃
🆔 @shervamusiqiirani