eitaa logo
🎶 موسیقی اصیل ایرانی 🎶
10.1هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
230 ویدیو
60 فایل
🎶ارائه آلبوم ها و آثارِ موسیقی اصیل و فاخرِ ایرانی، معرفی سازها و هنرمندان تاریخ ایجاد:97/1/1 دانلود پستها از 3 اردیبهشت 1400 https://eitaa.com/shervamusiqiirani/23820 ارتباط : @reza126_msh اینستاگرام : http://instagram.com/shervamusiqiirani2
مشاهده در ایتا
دانلود
💐 : 360 💠 اساتید : 🎤 آواز : 🎻 ویلن : 🔸 تار : 🔹 تنبک : 🎶 مایه : 🎼 آهنگ موزون : 📝 شعر : 🍃🌷🍃🌾🌸🌾🍃🌷🍃 🆔 @shervamusiqiirani
@shervamusiqiirani - یک شاخه گل 360- استاد گلپایگانی.mp3
9.98M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 کردم سراغ کوی تو بختم نشان نداد گفتم رسم به وصل تو مرگم امان نداد سر منزل مراد بود آستان عشق محروم آنکه بوسه بر این آستان نداد گردون میان به قتلِ منِ ناتوان نبند تا دست خود به دست تو نامهربان نداد کردم بسی ملامت دلدادگان عشق پنداشتم که دل به بُتان می توان نداد 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 @shervamusiqiirani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
48.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎵ساز و آواز 💠اساتید : 🎤آواز : 🔸تار : 🔹 تار و سه تار : 🔸کمانچه : 🔹نی : 🔸سنتور : 🔹تمبک : ✅ جشن هنر شیراز 1349 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 رواق منظر چشم من آشیانه توست کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست به لطف خال و خط از عارفان ربودی دل لطیفه‌های عجب زیر دام و دانه توست دلت به وصل گل ای بلبل صبا خوش باد که در چمن همه گلبانگ عاشقانه توست علاج ضعف دل ما به لب حوالت کن که این مفرح یاقوت در خزانه توست به تن مقصرم از دولت ملازمتت ولی خلاصه جان خاک آستانه توست من آن نیم که دهم نقد دل به هر شوخی در خزانه به مهر تو و نشانه توست تو خود چه لعبتی ای شهسوار شیرین کار که توسنی چو فلک رام تازیانه توست چه جای من که بلغزد سپهر شعبده باز از این حیل که در انبانه بهانه توست سرود مجلست اکنون فلک به رقص آرد که شعر حافظ شیرین سخن ترانه توست 🎶🎶🎶🎶🎶 روز وصل دوستداران یاد باد یاد باد آن روزگاران یاد باد این زمان در کس وفاداری نماند زان وفاداران و یاران یاد باد راز حافظ بعد از این ناگفته ماند ای دریغ از رازداران یاد باد 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 @shervamusiqiirani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎵 : 452 ✅اساتید : 🎻ویولن : 🔸سنتور : 🎶دستگاه : 🍃🌷🍃🌾🌸🌾🍃🌷🍃 🆔 @shervamusiqiirani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎵 : 453 ✅ اساتید : 🎻ویولن : 🔸سنتور : 🎶مایه : 🍃🌷🍃🌾🌸🌾🍃🌷🍃 🆔 @shervamusiqiirani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گوشه چشمی ز تو بر وسعت تنهایی ما خط رنگین شهابیست در شبستان کویر شبتان خوش 🆔 @shervamusiqiirani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا بیا یا که دعا کن برود یاد تو از خاطر ما طاقت جان من از غربت بیداد خزان اینهمه نیست سلام بر همراهان عزیز 🆔 @shervamusiqiirani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9 آذر سالروز درگذشت استاد : 🆔 @shervamusiqiirani
: استاد به سال 1298 خورشیدی در محله سنگلج که تبدیل به پارک شهر شد، به دنیا آمد، پدرش مرحوم ((حسین خان)) از اهالی خالد آباد کاشان بوده، با نواختن سه تار آشنایی و با استاد صبا دوستی داشته است. در 16 سالگی مقارن 1314 پدر، خالدی نوجوان را برای آموختن سه تار، نزد استاد بی مانند موسیقی ایران ابوالحسن صبا می برد. استاد، ابتدا انگشتهای او را برانداز می کند و خطاب به پدرِ مهدی می گوید: حسین خان این انگشتان کشیده و بلند، برای نواختن ویلن مناسب تر است. تحلیل سبک نوازندگی استاد خالدی نام مهدی خالدی شاید بیشتر تحت تاثیر آهنگها و ملودیهای پرقدرت ایشان قرار میگرفت تا نوازندگی ایشان... اما میتوان گفت نوازندگی ایشان بسیارشبیه شیوه نوازندگی "صبا" بود ، اما با یک نوآوریهایی که کم کم میان سولیستهای دیگر ویلن ، لحن جدید و مختص خویش را پیدا کرده بود. اما چند ویژگی سبکی ایشان : 1- همانند سبک استاد خرم ، سکوت بسیار پرنگ است... سکوت و سادگی! 2-تکنیک آرشه کشی ایشان بسیار تحت تاثیر استاد صبا ، مستحکم و تکنیکی بود. 3-وابسته نبودن به اکو اما برخلاف استاد خرم ایشان از کوکهای متداول و حتی نامتداول - مثل استاد یاحقی - استفاده میکردند. 4-تکیه بر "اجرای درست ملودی" تا جویده زدن و... 5- استفاده بجا از تغییر پوزیسیونها حتی در چهارمضرابها (چیزی شبیه به استاد صبا) همنوایان: بیشتر تکنوازی ... رضا ورزنده - جلیل شهناز-احمد عبادی و... در سال 1317 صبا به همراه چند تن از هنرمندان به منظور ضبط صفحه به بیروت و دمشق می رود، با اینکه شاگردان با سابقه تری از خالدی وجود داشته، استادش، خلیفه گری کلاس و تعلیم سایر شاگردان را به او می سپارد. بعد از افتتاح رادیو در چهارم اردیبهشت 1319 خالدی به علت کمی سن، به وسیله استاد صبا در ارکستر به صورت اِستاژ کار می کند. اشعار بیشتر آهنگهای خالدی را اسماعیل نواب صفا ساخته است و به طور کلی آهنگسازی را با اشعار وی شروع کرد. نخستین اثر مشترک آنها به نام "رفتی" معروف شد و اشعار آن چنین آغاز می شود: ((ما را زچه پابند جنون کردی و رفتی؟ / آخر چه بگویم که تو چون کردی و رفتی / در ساغرم ای یار / ای یار وفادار / خون کردی و رفتی.)) که به وسیله بانو دلکش اجرا شد. سال 1327 بود که اثر مشترک جاودانه آنها ترانه آمد نوبهار (نشاط) ساخته شد و توسط دلکش اجرا شد. حدود سی سال تا قبل از انقلاب، در آغاز سال نو، این آهنگ از رادیو پخش می شد. خواننده اصلی و ثابت ارکستر خالدی، دلکش بود . گاهی بعضی آهنگهای او را علی زاهدی اجرا می کرد. علی زاهدی باجناق خالدی بود، وی خواننده و نوازنده تنبک بود و به عقیده مرحوم خالقی، برای ارکستر، یکی از بهترین نوازندگان تنبک به شمار می آمد.استاد مهدی خالدی در نهم آذر 1369 در بیمارستان مهر، به علت سکته مغزی بدرود حیات گفت. خالدی به روایتی حدود ٣۵٠ تصنیف و پیش در آمد و چهار مضراب ساخته است. روحش شاد. 🆔 @shervamusiqiirani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرهنگ شريف،خواننده آذربايجاني،مهدی خالدي 🆔 @shervamusiqiirani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📀 آلبوم : ✅اساتید : 🔸سه تار: 🎻 ویلون: 🔸سنتور: 🔹تنبک: 🎶دستگاه: ، ، ، 🍃🌷🍃🌾🌸🌾🍃🌷🍃 🆔 @shervamusiqiirani