مجمع تولی و تبری
🌸 السلام علیک یا امیرالمومنین یا علی بن ابی طالب 🌸
💢 آنچه که یک شیعه باید بداند...💢
💠 اصول عقاید شیعه جعفری و تحقیق و تفحص در عقاید اهل سنت و بدعت 💠
•
°
•
°
•
°
➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖
─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖
📚 پی دی اف ترجمه فارسی کتاب «اهل سنت واقعی» تالیف دکتر محمد تیجانی تونسی حفظه الله
📥 تصویر کتاب:
🌐 http://bit.ly/2MTAT3G
📥 لینک دانلود جلد اول:
🌐 http://bit.ly/2L2Wmop
📥 لینک دانلود جلد دوم:
🌐 http://bit.ly/2Kp2h7I
📥 لینک دانلود هر دو جلد در یک فایل زیپ:
🌐 http://bit.ly/2L2WpR7
✅ دکتر محمد تیجانی از علمای اهل سنت عمری اهل کشور تونس است که الحمد لله نور بصیرت بر وی آشکار شده و مذهب ناجیه اهل بیت علیهم السلام را برگزید. وی در این کتاب به بررسی اختلافات شیعه و سنی را بررسی کرده و ثابت میکند اهل سنت واقعی و عمل کنندگان به سنت پیامبر صلی الله علیه و آله شیعیان هستند نه اهل سنت عمری بلکه مذهب آنان بر خلاف ادعایشان در محبت اهل بیت علیهم السلام، کاملا در مخالفت و دشمنی با اهل بیت علیهم السلام ساخته شده است.
🔶 برخی از موضوعاتی که نویسنده در این کتاب به آنها میپردازد به این قرار است:
🔺سوزاندن احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله توسط خلفای غاصب
🔺 روش برخورد با دیگر تفکرات، مقایسه عملکرد خلفای غاصب با سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
🔺مقایسه فقه شیعی و سنی و ...تسلط بر منابع روایی و تاریخی اهل سنت عمری و نمایاندن تناقضات موجود در این روایات و تناقضات میان عملکرد اهل سنت عمری با اعتقادات خودشان و مخالفتشان با اهل بیت علیهم السلام، از ویژگیهای این کتاب است.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
#تلنگر
🔶 پیام بسیار مهم مولا حضرت رضا علیه السلام به شیعیان جهان
بسم الله الرحمن الرحیم
💠از : آقا علی بن موسی الرضا
📌به : عبدالعظیم حسنی
✅ای عبدالعظیم
سلام مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو : در دلهای خویش برای شیطان راهی نگشایند .
و آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت پرمعنا و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی فایده فراخوان .
و به صله رحم و رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت کن ، چرا که این کار باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیاء اوست .
دوستان ما نباید فرصتهای گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند ؛
من با خود عهد کرده ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود .
به دوستان ما توجه ده که خدا نیکو کرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را به جز ،
آنهایی که بدو شرک ورزند
و یا یکی از دوستان ما را برنجانند
و یا در دل نسبت به آنان کینه
بپرورند،همه را مورد عفو قرار خواهد داد .
اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد ؛جز اینکه از نیت خود بازگردند واگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند ، مورد آمرزش خواهند بود ؛
❗️اما اگر همچنان باقی باشند ، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج مینماید. و از ولایت من بیرون خواهد رفت و از ولایت ما اهل بیت هیچ بهره ای نخواهد برد و من از این به خدا پناه می برم .
متن عربی:
《رُوِیَ عَنْ عَبْدِ الْعَظِیمِ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا قَالَ یَا عَبْدَ الْعَظِیمِ أَبْلِغْ عَنِّی أَوْلِیَائِیَ السَّلَامَ وَ قُلْ لَهُمْ أَنْ لَا یَجْعَلُوا لِلشَّیْطَانِ عَلَی أَنْفُسِهِمْ سَبِیلًا وَ مُرْهُمْ بِالصِّدْقِ فِی الْحَدِیثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ وَ مُرْهُمْ بِالسُّکُوتِ وَ تَرْکِ الْجِدَالِ فِیمَا لَا یَعْنِیهِمْ وَ إِقْبَالِ بَعْضِهِمْ عَلَی بَعْضٍ وَ الْمُزَاوَرَةِ فَإِنَّ ذَلِکَ قُرْبَةٌ إِلَیَّ وَ لَا یَشْتَغِلُوا أَنْفُسَهُمْ بِتَمْزِیقِ بَعْضِهِمْ بَعْضاً فَإِنِّی آلَیْتُ عَلَی نَفْسِی إِنَّهُ مَنْ فَعَلَ ذَلِکَ وَ أَسْخَطَ وَلِیّاً مِنْ أَوْلِیَائِی دَعَوْتُ اللَّهَ لِیُعَذِّبَهُ فِی الدُّنْیَا أَشَدَّ الْعَذَابِ وَ کَانَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِینَ* وَ عَرِّفْهُمْ أَنَّ اللَّهَ قَدْ غَفَرَ لِمُحْسِنِهِمْ وَ تَجَاوَزَ عَنْ مُسِیئِهِمْ إِلَّا مَنْ أَشْرَکَ بِهِ أَوْ آذَی وَلِیّاً مِنْ أَوْلِیَائِی أَوْ أَضْمَرَ لَهُ سُوءاً فَإِنَّ اللَّهَ لَا یَغْفِرُ لَهُ حَتَّی یَرْجِعَ عَنْهُ فَإِنْ رَجَعَ وَ إِلَّا نَزَعَ رُوحَ الْإِیمَانِ عَنْ قَلْبِهِ وَ خَرَجَ عَنْ وَلَایَتِی وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ نَصِیباً فِی وَلَایَتِنَا وَ أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ ذَلِکَ》
📚 اختصاص، شیخ مفید، صفحه ۲۴۷
📚 بحار الانوار جلد ۱۶ صفحه ۶۳
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
💠 نظر #امیرالمومنین_درباره_خلافت_ابوبکر در صحیح ترین کتب اهل سنت
♦️حضرت #امام_علی (عليه السلام) #خلافت خلفا را مبتنی بر اساس دموکراسی نمى دانست؛ بلكه صراحت داشت كه حكومت را به استبداد قبضه كردند همان طوری كه در خطاب به #ابوبكر فرمود :
🔸 ولكنّك استبددت علينا بالأمر وكنّا نري لقرابتنا من رسول اللّه صلي اللّه عليه وسلم نصيباً حتّي فاضت عينا أبي بكر .
📚 صحيح بخاری ص١٠۴٠
🔹 تو در حق من استبداد كردى و بخاطر جايگاه من با رسول اكرم (ص)، خلافت حق مسلم من بود، كه قطرات اشک ابوبكر با شنيدن اين سخن، امام علی علیه السلام سرازير گشت.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
🍂🍀🍂
🍃🍂
🍂
🍃
🍂
🍃
#تلنگر
🔥 #بزرگترین_گناه_کدام_است؟🔥
🍁 گناهان کوچک و اصرار بر انجام آن است که انسان را به لبه پرتگاه میبرد و او را از خدا و مقصد اصلی خود دور میکند.
گناهان کوچک و اصرار بر انجام آن است که انسان را به لبه پرتگاه میبرد و او را از خدا و مقصد اصلی خود دور میکند.
در احادیث و روایات سفارش شده که "بدترین گناه آن است که گنهکار آن را سبک شمارد1".
پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله ) در این باره که ابلیس به انجام چه کارهایی در میان انسانها خشنود میشود، فرمودند: "همانا ابلیس به گناهان کوچک شما خشنود است2".
چگونه نگریستن به گناه هم مهم است در این باره رسول مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله ) چنین میفرمایند: "کوچکی گناه را نبینید، بلکه ببینید که به چه کسی گستاخی کردهاید3".
امیرالمومنین علی(سلام الله علیه ) نیز فرمودند: " بزرگترین گناه نزد خدای سبحان، گناهی است که در چشم گنهکار کوچک شمرده شود4".
امام رضا(سلام الله علیه ) برای رهایی ما از شر گناه خواندن و تکرار کردن این ذکر را سفارش میکنند " هر که نمیتواند کاری کند که به سبب آن گناهانش زدوده شود بر محمّد و آل او بسیار درود فرستد؛ زیرا که آن، گناهان را ریشهکن میکند5".
منابع روایات:
📚 1- بحارالأنوار: 73 / 364 / 96 منتخب میزانالحکمة: 220
📚 2- بحارالأنوار: 73/ 363 / 93 منتخب میزانالحکمة: 220
📚 3- بحارالأنوار:77 / 168 / 6 منتخب میزانالحکمة: 220
📚 4- غررالحکم: 3141 منتخب میزان الحکمة: 220
📚 5- أمالیالصدوق: 68 / 4 منتخب میزان الحکمة: 224
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
🍃
🍂
🍃
🍂🍃
🍃🍀🍃
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
#حدیث_کوتاه
🍃امیرالمومنین علیه السلام :
🌺 مَا الُْمجاهِدُ الشَّهیدُ فی سَبیلِ اللّهِ بِاَعْظَمَ اَجْرًا مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ، لَکادَ الْعَفیفُ اَنْ یَکُونَ مَلَکًا مِنَ الْمَلائِکَهِ.🌺
اجر مجاهدی که در راه خدا شهید شود بیشتر از کسی نیست که قدرت گناه دارد اما عفت می ورزد؛ انسان عفیف نزدیک است یکی از فرشته ها بشود!
📚نهج البلاغه، حکمت 474
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
#آیا_شهادت_فاطمه_الزهرا_س_افسانه_است؟
⚠️ آیا عمربن خطاب محب فاطمه الزهرا بود؟
علماء اهل سنت در کتابهایشان مینویسند:
🔥1_تهديد به سوزاندن خانه🔥
❌ذكرالطبري: باسناده عن زياد بن كليب قال: أتي عمر بن الخطاب منزل عليّ وفيه طلحة والزبير ورجال من المهاجرين فقال: واللّه لأحرقنّ عليكم أو لتخرجنّ إلي البيعة»، فخرج عليه الزبير مصلتاً بالسيف فعثر فسقط السيف من بده فوثبوا عليه فأخذوه.
📚تاريخ الطبري: 2/443.
❌ابن أبي الحديد: عن سلمة بن عبد الرحمان قال: فجاءعمر اليهم فقال: «والذي نفسي بيده لتخرجنّ إلي البيعة أو لأحرقنّ البيت عليكم .
📚شرح نهج البلاغه: 1/164 (2/45).
🔥2. آوردن وسائل آتش سوزي و بي توجهي خليفه دوم بر اعتراض مردم:🔥
وابن قتيبة: قال: ... وقال عمر: والذي نفس عمر بيده لتخرجنّ أو لأحرقنّها علي من فيها! فقيل له: يا أباحفص إنّ فيها فاطمة!! فقال: وإن.
📚الامامة والسياسة: 1/12،
📚أعلام النساء لعمر رضا كحالة: 4/114.
🔥3 . آوردن وسائل آتش سوزي ودرگيري لفظي ميان حضرت صديقه و خليفه دوم:🔥
البلاذري: باسناده عن سليمان التيمي وعن ابن عون: إنّ أبابكر أرسل إلي علي(عليه السلام)يريد البيعة فلم يبايع، فجاء عمر ومعه فتيلة فتلقّته فاطمة علي الباب، فقالت فاطمة: يابن الخطاب! أتراك محرقاً عليّ بابي؟ قال نعم: وذلك أقوي فيما جاء به أبوك.
📚انساب الاشراف: 1/586.
أبو الفداء: قال: ... فأقبل عمر بشيء من نار علي أن يضرم الدار، فلقيته فاطمة رضي اللّه عنها وقالت: إلي أين يابن الخطاب؟ أجئت لتحرق دارنا؟ قال: نعم.
📚تاريخ أبي الفداء: 1/164.
وابن عبد ربّه: الذين تخلّفوا عن بيعة أبي بكر: عليّ والعباس، والزبير، وسعد بن عبادة، فأمّا علي والعباس والزبير فقعدوا في بيت فاطمة حتّي بعث اليهم أبو بكر عمر بن الخطاب ليخرجوا من بيت فاطمة وقال له: إن أبوا فقاتلهم. فأقبل عمر بقبس من نار علي أن يضرم عليهم الدار فلقيته فاطمة فقالت: يابن الخطاب! أجئت لتحرق دارنا؟ قال: نعم.
📚العقد الفريد:5/12، طبعة مكتبة الرياض الحديثة.
🔥4 . حمله خليفه دوم به حضرت صديقه طاهره🔥
الشهرستاني: عن الجاحظ: إنّ عمر ضرب بطن فاطمة عليها السلام يوم البيعة حتّي ألقت الجنين من بطنها وكان عمر يصيح: إحرقوا دارها بمن فيها، وماكان في الدار غير عليّ وفاطمة والحسن والحسين وزينب(عليهم السلام).
📚الملل والنحل: 1/57. طبعة بيروت، دار المعرفة.
قال المسعودي: فهجموا عليه وأحرقوا بابه، واستخرجواه منه كرهاً، وضغطوا سيّدة النساء بالباب حتّي أسقطت محسناً.
📚اثبات الوصية:143.
😭😭😭😭😭😭😭
قال ابن حجر العسقلاني: ⬅️إنّ عمر رفس فاطمة حتّي أسقطت بمحسن.➡️
📚لسان الميزان:1/268.
😭😭😭😭😭😭😭😭
قال الصفدي: ⬅️إنّ عمر ضرب بطن فاطمة يوم البيعة حتّي ألقت المحسن من بطنها.➡️
📚الوافي بالوفيات: 5/347.
😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔
و از قطعيات تاريخ است كه حضرت زهرا سلام الله عليها تا آخر عمر از دست خليفه و دار و دسته اش غضبناك بود و هر گز از آن ها راضي نشد .
❌محمد بن اسماعيل بخاري مي نويسد :
فغضبت فاطمة بنت رسول اللّه صلي اللّه عليه وسلم فهجرت ابا بكر فلم تزل مهاجرته حتي توفيت.❌
📚صحيح البخاري: 4/42، ش 2862.
🔥بنا بر نقل ابن قتيبه دينوري ، وقتي ابوبكر و عمر به ملاقات حضرت زهرا آمدند ، حضرت زهرا به آن ها گفت كه آن دو را تا آخر عمر پس از هر نمازش نفرين خواهد كرد .🔥
واللّه لأدعونّ اللّه عليك في كلّ صلاة أصلّيها .
📚الإمامة والسياسة، تحقيق الشيري ج 1، ص 31.
😭▪️😭▪️😭▪️😭▪️😭▪️😭▪️
اما از ديدگاه روايات شيعه ، اين كه قاتل حضرت زهرا سلام الله عليها ، عمر بن الخطاب است ، قطعي است . ما فقط به نقل يك روايت اكتفا مي كنيم :
✔وكان سبب وفاتها : أن قنفذا مولي عمر لكزها بنعل السيف بأمره ، فأسقطت محسنا ومرضت من ذلك مرضا شديدا ، ولم تدع أحدا ممن آذاها يدخل عليها .
سبب شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها اين بوده است كه⬅️ قنفذ غلام عمر به دستور او ، آن حضرت را با غلاف شمشيرش زد . و اين سبب شد كه محسن سقط شود و حضرت زهرا شديدا مريض شوند . در مدتي كه مريض بودند ، به هيچ يك از آناني را كه او را اذيت كرده بودند ، اجازهء ملاقات نداد .➡️
📚دلائل الإمامة ج 2 ،
📚عنه بحار الأنوار : 8 / 230 - 232 ( ط الكمپاني ) ، 30 / 290 - 295 . 2 .
📚مثالب النواصب : 371 - 374 ، 418 - 419 . 3 .
📚 الصراط المستقيم : 3 / 25 . 4 .
📚 مطارح النظر في شرح الباب الحادي عشر : 109 .
😭🏴😭🏴😭🏴😭🏴😭🏴😭🏴😭🏴🏴😭🏴
شهادت مادرم فاطمه سلام الله علیها افسانه نیست.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
🍂🍀🍂
🍃🍂
🍂
🍃
🍂
🍃
✳️ چهار سفارش خداوند به حضرت موسی علیهالسلام
✅ امیرالمؤمنین علی علیه السلام:
خداوند تبارک و تعالی به حضرت موسی علیه السلام چنین وحی کرد: ای موسی چهار سفارش به تو دارم:
🔸 تا زمانیکه مطمئن نیستی گناهانت آمرزیده شده به عیوب دیگران مشغول مشو.
🔸 تا زمانی که مطمئن نیستی گنج های من تمام شده در مورد روزی خود اندوهگین مباش.
🔸 تا زمانی که از زوال پادشاهی من اطمینان نداری به کسی جز من امید مبند.
🔸 تا زمانی که مطمئن نیستی شیطان مرده، از مکر او ایمن مباش.
📚 خصال شیخ صدوق ج۱ ص۲۱۷
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
🍃
🍂
🍃
🍂🍃
🍃🍀🍃
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
⚠️ آیا #مهدی_امام_زمان روافض #زنده_و_موجود است؟
❌ #امام_زمان_در_کتب_معتبر_اهلسنت
در این جا هم به طور مختصر به اقوال چند تن از علمای اهل سنت اشاره میکنیم
۱-شمس الدین ذهبی، یکی از بزرگان تاریخ اهل سنت در علم رجال، درایه، حدیث، تاریخ و انساب در چندین کتاب خود؛ از جمله: العبر فی خبر من غبر، تاریخ الإسلام، سیر أعلام النبلاء تصریح کرده است که امام عسکری علیه السلام فرزندی به نام (م ح م د) داشته که د ر سال ۲۵۶ هجری به دنیا آمده است.
وی در کتاب العبر مینویسد:
وفیها [سنه ۲۵۶ ه] محمد بن الحسن العسکری بن علی الهادی محمد الجواد بن علی الرضا بن موسى الکاظم بن جعفر الصادق العلوی الحسینی أبو القاسم الذی تلقبه الرافضه الخلف الحجه و تلقبه بالمهدی وبالمنتظر وتلقبه بصاحب الزمان وهو خاتمه الاثنى عشر…
در سال ۲۵۶ محمد بن الحسن العسکری که رافضیها او را با القابی همچون: خلف الحجه، مهدی، منتظر و صحاب الزمان یاد میکنند، به دنیا آمد . او آخرین امام از ائمه دوازدهگانه است.
📚 العبر فی خبر من غبر ، ج۱ ، ص۳۸۱
❌✖❌✖❌✖❌
۲-ابن حجر عسقلانی، یکی دیگر از بزرگان علم رجال و حدیث اهل سنت است که تولد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را مفروغ عنه گرفته و امام عسکری علیه السلام را پدر آن حضرت خوانده است .
وی در کتاب لسان المیزان در شرح حال جعفر بن علی برادر امام عسکری علیه السلام مینویسد:
۴۹۳ جعفر بن علی بن محمد بن علی بن محمد بن علی بن موسى بن جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن أبی طالب الحسینی أخو الحسن الذی یقال له العسکری وهو الحادی عشر من الأئمه الإمامیه و والد محمد صاحب السرداب
جعفر بن علی بن محمد … برادر حسن است که به او عسکری گفته میشود . حسن عسکری (علیه السلام) امام یازدهم از ائمه دوازده گانه مذهب امامیه است که پدر محمد صاحب سرداب بوده است.
📚 لسان المیزان ج ۲ ص ۴۶۰
❌✖❌✖❌✖❌✖❌
۳_محمد بن طلحه شافعی در کتاب «مطالب السؤول فی مناقب آل الرسول» میگوید: «مهدی منتظر، در سال دویست و پنجاه و هشت هجری، در سامرا متولد شد. پدرش، حسن بن علی بن محمد بن علی الرضا بن موسی الکاظم بن جعفر الصادق بن محمد الباقر بن علی زین العابدین بن حسین بن علی المرتضی است، و نام او محمد و کنیهاش ابوالقاسم و از القاب او حجت و خلف صالح و منتظر است». و بعد روایاتی را از پیامبر صل الله علیه و آله و سلم در زمینة مهدی موعود نقل میکند مبنی بر اینکه: «مهدی، از نسل من و از فرزندان فاطمه و همنام من است و در آخرالزمان قیام میکند و زمین را از عدل و داد پر میکند بعد از آنکه از ظلم و جور پر شده است و این قیام، حتمی است حتی اگر یک روز از عمر دنیا بیشتر باقی نمانده باشد». و پس از ذکر این روایات، آنها را بر همان ابوالقاسم محمد بن حسن بن علی … بن علی ابن ابیطالب متولد دویست و پنجاه و هشت تطبیق میکند و به اشکالها و شبهاتی که در این زمینه ممکن است مطرح شود، پاسخ میدهد.
❌✖❌✖❌✖❌✖
۴_سبط ابن جوزی حنفی در کتاب تذکرة الخواص، میگوید: «حضرت حجت «مهدی»، محمد بن حسن بن علی بن محمد بن علی بن موسی بن جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی ابن ابیطالب است. کنیه او، ابوعبدالله و ابوالقاسم است و او است حضرت حجت و صاحبالزمان و قائم منتظر». سپس از عبدالله ابن عمر روایتی نقل میکند که رسول گرامی اسلام فرموده: «در آخرالزمان، مردی از فرزندان من قیام میکند که نام او همانند نام من و کنیهاش همانند کنیهی من است و زمین را از عدل و داد پر میکند، پس از آنکه از ظلم و جور پر شده است.
❌✖❌✖❌✖❌✖
۵_عبدالوهاب شعرانی در کتاب «الیواقیت و الجواهر»، که در بیان آرای اکابر و بزرگان علمای اهل سنّت در مسائل مختلف عقیدتی است، فصلی را به وقایعی که قبل از روز رستاخیز و پایان دنیا حتماً اتفاق میافتد، اختصاص داده است که یکی از آن وقایع، قیام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است که مفصلاً دربارة آن بحث کرده ،و از قول برخی از اکابر علمای اهل سنت، نقل میکند که «مهدی، فرزند حسن عسکری است که در نیمهی شعبان سال دویست و پنجاه و پنج هـ . ق متولد شد و زنده باقی خواهد ماند تا با عیسی علیه السلام ظهور کند و اکنون که سال نهصد و پنجاه و هشت هجری است، هفتصد و سه سال از عمر شریف او میگذرد».
❌✖❌✖❌✖❌✖
۶_ ابن اثیر
وفیها توفی الحسن بن علی بن محمد بن علی بن موسى بن جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن أبی طالب (ع) ، وهو أبو محمد العلوی العسکری ، وهو أحد الأئمة الإثنی عشر على مذهب الإمامیة ، وهو والد محمد الذی یعتقدونه المنتظر بسرداب سامرا ، وکان مولده سنة إثنتین وثلاثین ومائتین.در سال 260هـ حسن بن على ... علیهم السلام از دنیا رفت، او ابو محمد علوى عسکرى و پدر یکى از ائمه دوازدگانه بر مبناى اعتقاد شیعه است، او پدر م ح م د است که شیعیان اعتقاد دارند
📚 الکامل فی التاریخ، ج6 ص249 ـ250
صفحه اول
ادامه دارد.....
─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
⚠️ آیا #مهدی_امام_زمان روافض #زنده_و_موجود است؟
❌ #امام_زمان_در_کتب_معتبر_اهلسنت
۷_صلاح الدین صفدی
صلاح الدین صفدى، یکى دیگر از بزرگان اهل سنت در باره حضرت مهدى علیه السلام مىنویسد: الحجة المنتظر محمد بن الحسن العسکری بن على الهادی ابن محمد الجواد بن علی الرضا بن موسى الکاظم بن محمد الباقر بن زین العابدین على بن الحسین بن علی بن أبی طالب رضى الله عنهم الحجة المنتظر ثانی شعر الأیمة الأثنی عشر... ولد نصف شعبان سنة خمس وخمسین.حجت منتظر م ح م د بن الحسن العسکرى .... دوازدهمین امام از ائمه دوازدگانه شیعه است ... آن حضرت در نیمه شعبان سال 255هـ به دنیا آمده است
📚 الوافی بالوفیات، ج2، ص249 دار إحیاء التراث
❌✖❌✖❌✖❌✖
۸_فخر رازی: فخر الدین رازى، مفسر نامدار اهل سنت در باره امام عسکرى علیه السلام و فرزندان آن حضرت مىنویسد:أما الحسن العسکری الإمام (ع) فله إبنان وبنتان ، أما الإبنان فأحدهما صاحب الزمان عجل الله فرجه الشریف ..اما امام حسن عسکرى علیه السلام، داراى دو پسر و دو دختر بود، اما پسران آن حضرت؛ پس یکى از آنها صاحب الزمان عجل الله تعالى فرجه الشریف است .
📚 الشجرة المبارکة فی أنساب الطالبیة، ص78 ـ 79 .
❌✖❌✖❌✖❌✖
۹_ابن حجر هیثمی:ابن حجر هیثمى در کتاب الصواعق المحرقه که آن را علیه شیعه نوشته است، اعتراف مىکند که امام عسکرى فرزندى به نام ابو القاسم الحجة داشته است:ولم یخلف غیر ولده أبی القاسم محمد الحجة ، وعمره عند وفاة أبیه خمس سنین ، لکن أتاه الله فیها الحکمة ، ویسمى القائم المنتظر... .امام عسکرى علیه السلام فرزندى غیر از ابو القاسم م ح م د حجت نداشته است که عمر آن حضرت در زمان وفات پدرش پنج سال بوده است؛ ولى خداوند به او حکمت آموخت و قائم منتظر نامیده شده است.
📚 الصواعق المحرقة علی أهل الرفض والضلال والزندقة، ج2، ص601، مؤسسة الرساله
❌✖❌✖❌✖❌✖
صفحه دوم
پایان
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
⚠️ #ابوبکر_پیرمردی_مشهور و رسول الله (ص)، جوانی ناشناس !!!!
👈 محمد بن اسماعیل بخاری در صحیحش می نویسد :
حَدَّثَنَا أَنَسُ بْنُ مَالِکٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ أَقْبَلَ نَبِیُّ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ إِلَى الْمَدِینَةِ وَهُوَ مُرْدِفٌ أَبَا بَکْرٍ وَأَبُو بَکْرٍ شَیْخٌ یُعْرَفُ وَنَبِیُّ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ شَابٌّ لَا یُعْرَفُ قَالَ فَیَلْقَى الرَّجُلُ أَبَا بَکْرٍ فَیَقُولُ یَا أَبَا بَکْرٍ مَنْ هَذَا الرَّجُلُ الَّذِی بَیْنَ یَدَیْکَ فَیَقُولُ هَذَا الرَّجُلُ یَهْدِینِی السَّبِیلَ قَالَ فَیَحْسِبُ الْحَاسِبُ أَنَّهُ إِنَّمَا یَعْنِی الطَّرِیقَ وَإِنَّمَا یَعْنِی سَبِیلَ الْخَیْرِ .
🔺 انس بن مالک گفته : رسول خدا(ص) هنگامی که به مدینه آمد ابو بکر را پشت سر خود سوار کرده بود و در آن روز ابو بکر پیرمردی بود آشنا و شناخته شده و رسول خدا جوانی بود نا آشنا ! ، و شناخته نشده. (مردم ابو بکر را که می شناختند دیدار کرده و از او می پرسیدند:) ای ابو بکر این مرد کیست که جلوی تو است؟ می گفت: این مردی است که راه را بمن نشان میدهد! آنها خیال میکردند منظورش از راه یعنی جاده، ولی منظور او راه خیر بود .
📚صحیح بخاری کتاب المناقب باب هِجْرَةِ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ وَأَصْحَابِهِ إِلَى الْمَدِینَةِ حدیث 3911 .
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
🔥اهل سنت جواب دهد؟🔥
👳♂️ #جایگاه_ابوهریره_و_روایات_وی_از_عائشه
💢ابوهریره شخصیتی که طبق تحقیق دقیق در کتب علما اهل سنت کمتر از دو سال حضور پیامبر(ص) را درک کرده است و در این مدت اندک نسبت به بسیاری از صحابه دیگر دارای بیشترین روایت در نزد اهلسنت می باشد.
👈شاید عده ای بیان کنند که این کثرت روایات از ابوهریره دلیل بر هوش و استعداد و نزدیکی وی با پیامبر(ص) بوده است،اما وقتی که ما رجوع کردیم به تاریخ و کتب متوجه شدیم که این نظریه صحیح نیست زیرا خود صحابه رضی الله عنهم هم عصر ابوهریره نه تنها برای وی چنین جائگاه و صفاتی قائل نبودند بلکه صراحتا به علت دروغ بستن وی به پیامبر(ص) با روایات وی مخالفت می کردند.
👈 🔥 #عائشه:قسم به خدا با #ابو_هريره_در_روايتش_مخالفت_مي کنم. 🔥👉
⭕️یکی از این افرادی که در مورد ابوهریره چنین نظری داشت عائشه می باشد،وی در مقوله های زیادی با ابوهریره مخالفت می کرد و روایات ابوهریره را سخن پیامبر(ص) نمی دانست،لذا صراحتا قسم می خورد که هر کاری که ابوهریره بگوید خلاف آن را انجام میدهد.
♻️چنانچه#ابن_حجر چنین تصریح میکند:از ابو هريره روايت کرده اند رسول خدا فرمودند اگر بند کفش يکي از شما پاره شد ، تا زماني که آن را درست نکرده است به راه نيفتد ؛ وقتي اين خبر به عائشه رسيد گفت : قسم مي خورم که با ابو هريره در آنچه روايت کرده است مخالفت کنم.
✍️وأخرج #الترمذي_بسند_صحيح عن عائشة أنها كانت تقول لأخيفن أبا هريرة فيمشي في نعل واحدة
👳♀️ترمذي با سند صحيح از عائشه روايت کرده است که مي گفت قسم مي خورم که کاري انجام دهم که مخالف نظر ابو هريره باشد ؛ پس با يک لنگه کفش به راه افتاد
📕فتح الباري ج10 ص310
👳♀️ #ابن_قتيبه در اين زمينه چنین نقل میکند:
وذكر أبا هريرة فقال أكذبه عمر وعثمان وعلي وعائشة رضوان الله عليهم وروي حديثا في المشي في الخف الواحد فبلغ عائشة فمشت في خف واحد وقالت لأخالفن أبا هريرة
✍️سخن در مورد ابو هريره بود ؛ پس گفت : او را عمر و عثمان و علي و عائشه تکذيب کرده اند ؛ و او روايتي در مورد راه رفتن در يک لنگه کفش نقل کرد ، وقتي اين خبر به عائشه رسيد گفت : قسم مي خورم که با ابو هريره مخالفت کنم .
📕تأويل مختلف الحديث ج1 ص22
⁉️آیا #اهل_سنت به #سیره_عائشه عمل می کنند ؟
⬅️ آیا باید با #روایات_ابوهریره مخالفت کنند ؟؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─