9.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توصیه های اخلاقی حضرت آیت الله تحریری به زائرین اربعین حسینی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها» را در شبکههای اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتساَپ، روبیکا و سروشپلاس دنبال کنید:
👉 zil.ink/shia_patogh 👈
🆔 @shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الإمام عليّ عليه السلام : حُبُّ اللّه ِ نارٌ لا يَمُرُّ عَلى شَيءٍ إلاَّ احتَرَقَ ، ونورُ اللّه ِ لا يَطلُعُ عَلى شَيءٍ إلاّ أضاءَ.
مصباح الشريعة : ۵۲۳، بحار الأنوار: ۷۰/۲۳/۲۳
امام على عليه السلام : دوستىِ خدا ، آتشى است كه بر هرچه بگذرد ، مى سوزد و نور خدا بر هر چه بتابد ، درخشيدن مى گيرد.
🪴🪴
کیست کآشفته آن زلف چلیپا نشود
دیده ای نیست که بیند تو و شیدا نشود
ناز کن، ناز که دلها همه در بند تواند
غمزه کن، غمزه که دلبر چو تو پیدا نشود
رُخ نما تا همه خوبان خجل از خویش شوند
گر کشی پرده ز رُخ، کیست که رسوا نشود
آتش عشق بیفزا، غمِ دل افزون کن
این دل غمزده نتوان که غم افزا نشود
چارهای نیست، بجز سوختن از آتش عشق
آتشی ده که بیفتد به دل و پا نشود
ذرّهای نیست که از لطف تو هامون نبود
قطرهای نیست که از مهر تو دریا نشود
سر به خاک سر کوی تو نهد جان، ای دوست
جان چه باشد که فدای رُخ زیبا نشود؟
شعر از امام ره
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها» را در شبکههای اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتساَپ، روبیکا و سروشپلاس دنبال کنید:
👉 zil.ink/shia_patogh 👈
🆔 @shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نتیجه نوشتن کتاب بر ضد شیعه😐😃
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها» را در شبکههای اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتساَپ، روبیکا و سروشپلاس دنبال کنید:
👉 zil.ink/shia_patogh 👈
🆔 @shia_patogh
https___vesal.co_FTP_files_tracks_7_track_nfkgzDweDyS2WtiRawzq8OnffH0NOM_320.mp3
7.25M
ای آقا عمود چندمی؟😭
#اربعین
#امام_زمان
#فَرَج_ظهور
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها» را در شبکههای اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتساَپ، روبیکا و سروشپلاس دنبال کنید:
👉 zil.ink/shia_patogh 👈
🆔 @shia_patogh
بلای وصال...
حاصلی از هنر عشق تو جز حرمان نیست
آه از این درد که جز مرگ منش درمان نیست
این همه رنج کشیدیم و نمی دانستیم
که بلاهای وصال تو کم از هجران نیست
آنچنان سوخته این خاک بلاکش که دگر
انتظار مددی از کرم باران نیست
به وفای تو طمع بستم و عمر از کف رفت
آن خطا را به حقیقت کم از این تاوان نیست
این چه تیغ است که در هر رگ من زخمی ازوست
گر بگویم که تو در خون منی بهتان نیست
رنج دیرینه ی انسان به مداوا نرسید
علّت آن است که بیمار و طبیب انسان نیست
صبر بر داغ دل سوخته باید چون شمع
لایق صحبت بزم تو شدن آسان نیست
تب و تاب غم عشقت دل دریا طلبد
هر تنک حوصله را طاقت این طوفان نیست
” سایه ” صد عمر در این قصه به سر رفت و هنوز
ماجرای من و معشوق مرا پایان نیست
هوشنگ ابتهاج
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها» را در شبکههای اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتساَپ، روبیکا و سروشپلاس دنبال کنید:
👉 zil.ink/shia_patogh 👈
🆔 @shia_patogh
2_5445075983575023715.mp3
7.93M
صوت یکی از سخنرانی های آیت الله میرباقری درباره اربعین که بسیار مورد استقبال شنوندگان قرار گرفته است.
پیشنهاد میکنم این صوت را نیز سر فرصت گوش کنید؛ نکاتی شنیدنی درباره زیارت امام حسین علیه السلام و تفسیر بخشهایی از متن زیارت روز اربعین
تاریخ سخنرانی: پاییز ۱۳۹۲
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها» را در شبکههای اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتساَپ، روبیکا و سروشپلاس دنبال کنید:
👉 zil.ink/shia_patogh 👈
🆔 @shia_patogh
5.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قابل توجه بعضی دوستان و مسؤولان!
🔸 کسانی هستند که گمان می کنند فقط اقتصاد اولویت دارد و فرهنگ در مرحله بعدی است!!
🔸 اما مجددا رهبری در دیدار اخیر خود با هیئت دولت تأکید کردند که هم فرهنگ و هم اقتصاد:
«ما مکرر گفتهایم که اولویّت اصلی کشور عبارت است از اقتصاد و فرهنگ؛ این دو اولویّتهای اصلیاند» (۱۴۰۲/۶/۸)
🔸 در دیدار با هیئت دولت سابق هم در مرداد۹۸ بعد از بیان اینکه «امروز دو اولویت اصلی کشور اقتصاد و فرهنگ است» صراحتا گفتند: «یک جبههی عظیمی از لحاظ فرهنگی دارند به ما تهاجم میکنند» گفتند که دشمن می خواهد ذهن ها را تغییر بدهد...(فیلم برای همین دیدار سال ۹۸ هست)
🔸 باید مراقب باشیم مبادا به بهانه اقتصاد از فرهنگ غافل بشویم.
درست است که الآن هم اقتصاد و هم فرهنگ، در اولویت هستند اما همه ما به ویژه مسؤولین باید بدانیم و بدانند که مسأله مهم تر، فرهنگ هست.
✅ دقت بفرمایید که اولویت یک چیز است و اهمیت چیز دیگر!
اهمیت فرهنگ قابل مقایسه با اقتصاد نیست.
یاعلی🌹
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها» را در شبکههای اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتساَپ، روبیکا و سروشپلاس دنبال کنید:
👉 zil.ink/shia_patogh 👈
🆔 @shia_patogh
49.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رونمایی از سرود جدید ویژه اربعین
با نام مع_الحسین علیه السلام🏴
قشنگ بود
🎙با نوای حاج ابوذر روحی و سربازان دهه هشتادی و نودی حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
مع الحسین، من الازل الی الابد
مع الحسین، من المهدی الی لحد
با یک سلام ساده همه چی شروع شد
دل و زدم به جاده همه چی شروع شد
کنار خونواده همه چی شروع شد
از سفر پیاده همه چی شروع شد
قربونت بشم من اصلا اینجام تا گریونت بشم
دارم این راه میام مهمونت بشم
یکی از ارتش ۲۰ میلیونت بشم
همه جا یار تو هستم حسین
تو غمها و تو همه شادیها...
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها» را در شبکههای اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتساَپ، روبیکا و سروشپلاس دنبال کنید:
👉 zil.ink/shia_patogh 👈
🆔 @shia_patogh
🔎نگاهی کوتاه بر جامعه شناسی زیارت اربعین
▫️زیارت اربعین را باید به عنوان یک پدیده جامعه شناختی و تمدنی مورد بررسی قرار داد. رویدادی که هرساله پرشورتر از سال های قبل محقق میشود و توجهات رسانه های داخلی و خارجی بینالمللی را به خود جلب می کند. نوع نوینی از زندگی و زیست جمعی که کثرت قابل توجهی را ذیل #وحدت و نه نسبیت شکل میدهد.
▫️یک ماکروجامعه دینی بدون مرزهای جغرافیایی و با محوریت مفهوم زیارت که به دلیل اتصال به امامت، در نگاه کلان از معنای شخصی و خنثی و فردی فاصله میگیرد. در این چارچوب مفهومی جدید، واژه " #مصرف" که یکی از محورهای تشخیص و تشخص انسان مدرن است، معنای نوینی ذیل فرهنگ و خدمت پیدا میکند و دیگر ذیل چرخه اقتصاد تعریف نمیشود.
▫️"من صاعد" به جای "من نازل"، تبلور پیدا میکند و مفهوم "خدمت به زائر" از مفاهیم منفعتپرستی(Utilitarianism) و لذتگرایی( hedonism) در روابط اجتماعی سبقت میگیرد و در واقع توسعه تمایلات و شخصیت انسانی محقق میشود. از تقسیم کار بیروح و خشک دورکیمی در ساخت جامعه به یک #مسئولیتپذیری_مقدس در سطح ارتباطات اجتماعی بدون مرز برای تحقق خارجی مفهوم زیارت ولو در یک بازه زمانی کوتاه منتقل میشویم.
▫️در واقع بعثت انسان معاصر را شاهد هستیم که از تن و بدن "خود" عبور کرده و برای حال خوب و آرامش و طی طریق "دیگری"(زائر) تلاش کرده و از بخش قابل توجه اقتصاد و زندگی روزمرهاش هزینه میکند. مفهوم زیارت، مناسبات فردی و اجتماعی بسیاری را تغییر میدهد و از کنش عقلانی و عاطفی و سنتی و حتی ارزشی ماکس وبر هم که بوی فردیت میدهند عبور میکند و یک #کنش_ارزشبار با هندسه تمدنی فرامرزی را صورتبندی میکند.
▫️در زیست اربعینی و ذیل مفهوم زیارت، دیگری خبری از #تودههای_تنها و انسان "دگرراهبر" سرگردان و از خودبیگانه "دیوید رایزمن" نیست و همه برای همدیگر تلاش میکنند و هر کسی بخشی از راه حل بوده و یک همگرایی مقدس و #غیرانتفاعی حاکم است.
▫️عواطفی که جاری و ساری است نه از سر ارتباطات قبیله ای و فامیلی و قومیتی و "گماینشافت" فردینادو تونیس که یک باور صادق موجه و یک معرفت عمیق و مقدس دلیل این صمیمیت می باشد. در واقع صمیمیت و محبت و خدمت ذیل مفهوم زیارت، جای رقابت داروینی و جامعه گزلشافتی مبتنی بر همکاریهای جبری و بدون عاطفه مدرن را گرفته است.
▫️الغرض که این حجم از تغییر و تحول در پی ظهور یک پدیده همچون زیارت اربعین و در واقع خلق یک انسان و جامعه متفاوت از عصر تکنوفیلیها(فناوری زدگان)، میطلبد که بازخوانی مجدد و مستمری صورت بگیرد که علت ها و پیامدهایش در ساحت جامعه شناختی و روانشناختی و مدیریتی و تمدنی، مستعد تولد جامعه نوینی بوده و نوید انسان جدید و تمدن بهتری دارد.
#اربعین
#زیارت
✍علیرضامحمدلو
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها» را در شبکههای اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتساَپ، روبیکا و سروشپلاس دنبال کنید:
👉 zil.ink/shia_patogh 👈
🆔 @shia_patogh
خواندن متن کوتاه زیر باعث میشود که زیارت اربعین را با دقت و معرفت بیشتری بخوانید
نگاهی به زیارت آموزنده اربعین
آیت الله جوادی آملی
اربعین سالار شهیدان #حسین_بن_علی بن ابیطالب (صلوات الله و سلامه عليه) از مفاخر جهان انسان و اسلام و بشریت است.
و #زیارت اربعین از علائم پنج گانه مردان با ایمان است.
در آن زیارت هدف انبیاء و اولیاء مشخص شد، و هدف ائمه (علیهم السلام) هم تبیین شد. در زیارت آموزنده اربعین هدف #نهضت حسینی درست تبیین شد.
در آن زیارت که حتما -ان شاء الله در روز اربعین می خوانید- آغاز این زیارت عرض ارادت به پیشگاه سید الشهداست به عنوان (ولایت) که می گوئیم تو ولی خدایی، تو حبیب خدایی، تو نجيب خدایی، تو صفی خدایی.
از صفوت او، از ولایت او، از اینکه او منتخب خداست سخن به میان می آید.
بعد عرض می کنیم: ما معتقدیم که حسین بن علی این چند کار را کرد:
فاعذر في الدعا و منح النصح و بذل مهجته فيک ليستنقذ عبادک من الجهاله و حيره الضلاله 1.
يعني ما معتقدیم که حسین بن علی بن ابیطالب (صلوات الله و سلامه علیه) تا آنجا که ممکن بود، راه عذر بهانه جویان را بست، آنها را با علوم الهى آشنا کرد، استدلال کرد، برهان اقامه کرد؛ در قبال برهان، در کنار دلیل نصیحت کردی موعظت کرد؛ در بذل نصیحت کوتاهی نکرد و دریغ نکرد. آنگاه که استدلال اثر نکرد، آنجا که موعظه سودمند نبود؛ شروع کرد به خون دادن، شروع کرد به اسیر دادن، شروع کرد به سر و اعضاء در راه خدا دادن!
پس اول برهان، بعد نصیحت؛ وقتی استدلال سودمند نشد، نصیحت اثر نکرد؛ آنگاه پاره تن خود را در راه خدا داد برای اینکه اهداف انبیاء محقق بشود.
فرمود: جامعه ای که در دریای فساد اخلاقی به دام هلاکت افتاد، حسین بن علی خون قلبش را داد تا مردم را از #جهل برهاند، از #ضلالت برهاند؛ (و بذل مهجته فيک ليستنقذ عبادک من الجهاله و حيره الضلاله).
1. ر.ک بحار الانوار / جلد ۸۲/ صفحه ۷۵ مه تهذیب الاحکام / جلد ۶ صفحه ۱۱۳ - زيارة الاربعين
۱۳۷۵/۰۴/۱۱
🥀اربعین امام حسين عليه السلام بر شما سروران گرامی و خانواده محترم تسلیت باد
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها» را در شبکههای اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتساَپ، روبیکا و سروشپلاس دنبال کنید:
👉 zil.ink/shia_patogh 👈
🆔 @shia_patogh
سلام و عرض تسلیت
متن زیارت اربعین امام حسین علیه السلام
لطفا به دست دیگران هم برسانید
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها» را در شبکههای اجتماعی ایتا، بله، اینستا، تلگرام، واتساَپ، روبیکا و سروشپلاس دنبال کنید:
👉 zil.ink/shia_patogh 👈
🆔 @shia_patogh
سرگذشت جالب سلمان فارسى
در شان نزولى را که براى تفسیر آیه ۶۲ سوره بقره آمده است در تفسیر جامع البیان (طبرى) جلد اول نقل شده
سلمان اهل جندیشاپور بود. با پسر حاکم وقت رفاقت و دوستى محکم و ناگسستنى داشت، روزى با هم براى صید به صحرا رفتند، ناگاه چشم آنها به راهبى افتاد که به خواندن کتابى مشغول بود، از او راجع به کتاب مزبور سؤالاتى کردند راهب در پاسخ آنها گفت: کتابى است که از جانب خدا نازل شده و در آن فرمان به اطاعت خدا داده و نهى از معصیت و نافرمانى او کرده است، در این کتاب از زنا و گرفتن اموال مردم به ناحق نهى شده است، این همان انجیل است که بر عیسى مسیح نازل شده
گفتار راهب در دل آنان اثر گذاشت و پس از تحقیق بیشتر بدین او گرویدند به آنها دستور داد که گوشت گوسفندانى که مردم این سرزمین ذبح مى کنند حرام است از آن نخورند.
سلمان و فرزند حاکم وقت روزها هم چنان از او مطالب مذهبى مى آموختند روز عیدى پیش آمد حاکم، مجلس میهمانى ترتیب داد و از اشراف و بزرگان شهر دعوت کرد، در ضمن از پسرش نیز خواست که در این مهمانى شرکت کند، ولى او نپذیرفت.
در این باره به او زیاد اصرار نمودند، اما پسر اعلام کرد که غذاى آنها بر او حرام است، پرسیدند این دستور را چه کسى به تو داده؟ راهب مزبور را معرفى کرد.
حاکم راهب را احضار نموده به او گفت: چون اعدام در نظر ما گران و کار بسیار بدى است تو را نمى کشیم ولى از محیط ما بیرون برو! سلمان و دوستش در این موقع راهب را ملاقات کردند، وعده ملاقات در دیر موصل گذاشته شد، پس از حرکت راهب، سلمان چند روزى منتظر دوست با وفایش بود، تا آماده حرکت گردد، او هم هم چنان سرگرم تهیه مقدمات سفر بود ولى سلمان بالاخره طاقت نیاورده تنها به راه افتاد.
در دیر موصل سلمان بسیار عبادت مى کرد، راهب مذکور که سرپرست این دیر بود او را از عبادت زیاد بر حذر داشت مبادا از کار بیفتد، ولى سلمان پرسید آیا عبادت فراوان فضیلتش بیشتر است یا کم عبادت کردن؟ در پاسخ گفت:
البته عبادت بیشتر اجر بیشتر دارد.
عالم دیر پس از مدتى به قصد بیت المقدس حرکت کرد و سلمان را با خود به همراه برد در آنجا به سلمان دستور داد که روزها در جلسه درس علماى نصارى که در آن مسجد منعقد مى شد حضور یابد و کسب دانش کند.
روزى سلمان را محزون یافت، علت را جویا شد، سلمان در پاسخ گفت تمام خوبیها نصیب گذشتگان شده که در خدمت پیامبران خدا بوده اند.
عالم دیر به او بشارت داد که در همین ایام در میان ملت عرب پیامبرى ظهور خواهد کرد که از تمام انبیاء برتر است، عالم مزبور اضافه کرد من پیر شده ام، خیال نمى کنم او را درک نمایم، ولى تو جوانى امیدوارم او را درک کنى ولى این را نیز بدان که این پیامبر نشانه هایى دارد از جمله نشانه خاصى بر شانه او است، او صدقه نمى گیرد، اما هدیه را قبول مى کند.
در بازگشت آنها به سوى موصل در اثر جریان ناگوارى که پیش آمد سلمان عالم دیر را در بیابان گم کرد.
دو مرد عرب از قبیله بنى کلب رسیدند، سلمان را اسیر کرده و بر شتر سوار نموده به مدینه آوردند و او را به زنى از قبیله جهینه فروختند! سلمان و غلام دیگر آن زن به نوبت روزها گله او را به چرا مى بردند، سلمان در این مدت مبلغى پول جمع آورى کرد و انتظار بعثت پیامبر اسلام (ص) را مى کشید.
در یکى از روزها که مشغول چرانیدن گله بود رفیقش رسید و گفت: خبر دارى امروز شخصى وارد مدینه شده و تصور مى کند پیامبر و فرستاده خدا است؟! سلمان به رفیقش گفت: تو اینجا باش تا من بازگردم، سلمان وارد شهر شد، در جلسه پیامبر حضور پیدا کرد اطراف پیامبر اسلام مى چرخید و منتظر بود پیراهن پیامبر کنار برود و نشانه مخصوص را در شانه او مشاهده کند.
پیامبر (ص) متوجه خواسته او شد، لباس را کنار زد، سلمان نشانه مزبور یعنى اولین نشانه را یافت، سپس به بازار رفت، گوسفند و مقدارى نان خرید و خدمت پیامبر آورد، پیامبر فرمود چیست؟ سلمان پاسخ داد: صدقه است، پیامبر فرمود: من به آنها احتیاج ندارم به مسلمانان فقیر ده تا مصرف کنند.
سلمان بار دیگر به بازار رفت مقدارى گوشت و نان خرید و خدمت رسول اکرم آورد، پیامبر پرسید این چیست؟ سلمان پاسخ داد هدیه است، پیامبر فرمود:
بنشین. پیامبر و تمام حضار از آن هدیه خوردند، مطلب بر سلمان آشکار گشت زیرا هر سه نشانه خود را یافته بود.
در این میان سلمان راجع به دوستان و رفیق و راهبان دیر موصل سخن به میان آورد، و نماز، روزه و ایمان آنها به پیامبر و انتظار کشیدن بعثت وى را شرح داد.
کسى از حاضران به سلمان گفت آنها اهل دوزخند! این سخن بر سلمان گران آمد، زیرا او یقین داشت اگر آنها پیامبر را درک مى کردند از او پیروى مى نمودند
اینجا بود که آیه مورد بحث بر پیامبر نازل گردید و اعلام داشت: آنها که به ادیان حق ایمان حقیقى داشته اند و پیغمبر اسلام را درک نکرده اند داراى اجر و پاداش مؤمنان خواهند بود
پاتوق بچه شیعهها
👉 zil.ink/shia_patogh
🆔 @shia_patogh