eitaa logo
پاتوق بچه شیعه ها
2.4هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
79 فایل
نکات ناب اخلاقی و اعتقادی ارتباط با مدیر کانال @alihasanvand
مشاهده در ایتا
دانلود
5.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥امربه معروف از زبان یک خانم ژاپنی اجرای دستور ساده ای که مقام معظم رهبری چند دهه قبل‌تر پیشنهاد کرده بود تذکر لسانی و عبور کردن بدون اینکه بحث و مجادله کنیم •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• رسانه پاتوق بچه شیعه ها ایتا: https://eitaa.com/shia_patogh بله: https://ble.ir/shia_patogh اینستاگرام: https://instagram.com/shia_patogh تلگرام: https://t.me/shia_patogh واتس آپ(گروه دوازدهم): https://chat.whatsapp.com/HCNOsHZWuXYExqgqMgGil7 روبیکا: https://rubika.ir/shia_patogh سروش پلاس: https://splus.ir/shia_patogh1
تا وقتی که عشق خدا را نداشته باشیم کارها را برای خود انجام می دهیم و صبح و شب در درون خود می چرخیم و از خویش بیرون نمی رویم و رشد نخواهیم کرد... از کتاب سلوک توحیدی استاد وکیلی •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• رسانه پاتوق بچه شیعه ها ایتا: https://eitaa.com/shia_patogh بله: https://ble.ir/shia_patogh اینستاگرام: https://instagram.com/shia_patogh تلگرام: https://t.me/shia_patogh واتس آپ(گروه دوازدهم): https://chat.whatsapp.com/HCNOsHZWuXYExqgqMgGil7 روبیکا: https://rubika.ir/shia_patogh سروش پلاس: https://splus.ir/shia_patogh1
چه ظنی گناه است؟ تفسیر المیزان بسم الله الرحمن الرحیم در آیه ۱۲ سوره حجرات خداوند می‌فرماید بسیاری از ظن ها گناه است ولی سوال این است که چه ظنی گناه است و آیا ما می‌توانیم جلوی ظن خودمان را بگیریم؟ برای پاسخ به این سوالات متن زیر را از تفسیر المیزان مطالعه کنید. یَأَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیراً مِّنَ الظنِّ إِنَّ بَعْض الظنِّ إِثْمٌ ... ای کسانی که ایمان آورده اید ، از گمان ها جدّا بپرهیزید ، زیرا که برخی از گمان‌ها گناه است مراد از ظنى که در این آیه مسلمین ماءمور به اجتناب از آن شده اند، ظن سوء است ، و گر نه ظن خیر که بسیار خوب است ، و به آن سفارش هم شده ، همچنان که از آیه لولا اذ سمعتموه ظن المؤ منون و المؤ منات بانفسهم خیرا هم استفاده مى شود. مقصود از اجتناب از ظن و مفاد قید کثیرا در آیه : یا ایها الذین امنوا اجتنبواکثیرا من الظن ... و مراد از اجتناب از ظن اجتناب از خود ظن نیست ، چون ظن ، خود نوعى ادراک نفسانى است ، و در دل باز است ، ناگهان ظنى در آن وارد مى شود و آدمى نمى تواند براى نفس و دل خود درى بسازد، تا از ورود ظن بد جلوگیرى کند؛ پس نهى کردن از خود ظن صحیح نیست. بله ، مگر آنکه از پاره اى مقدمات اختیارى آن نهى کند. پس منظور آیه مورد بحث نهى از پذیرفتن ظن بد است ، مى‌خواهد بفرماید: اگر درباره کسى ظن بدى به دلت وارد شد آن را نپذیر و به آن ترتیب اثر مده. پس اینکه فرمود بعضى از ظن ها گناه است ، باز خود ظن را نمى‌گوید، (چون ظن به تنهایى چه خوبش و چه بدش گناه نیست ، براى اینکه گفتیم اختیارى نیست )، بلکه ترتیب اثر دادن به آن است که در بعضى موارد گناه است ، (مثل اینکه نزد تو از کسى بدگویى کنند، و تو دچار سوء ظن به او شوى و این سوء ظن را بپذیرى ، و در مقام ترتیب اثر دادن بر آمده او را توهین کنى ، و یا همان نسبت را که شنیده اى به او بدهى و یا اثر عملى دیگرى بر مظنه ات بار کنى که همه اینها آثارى است بد و گناه و حرام ). و مراد از اینکه فرمود کثیرا من الظن با در نظر گرفتن اینکه کلمه کثیرا را نکره آورده ، تا دلالت کند بر اینکه ظن گناه فى نفسه زیاد است، نه با مقایسه با سایر مصادیق ظن که همان بعض ظنى است که فرموده گناه است - پس ظن گناه فى نفسه زیاد است ، هر چند که بعضى، از مطلق ظن است، و نسبت به مطلق ظن اندک است. ممکن هم هست که مراد اعم از خصوص ظن گناه باشد، مثلا خواسته باشد بفرماید از بسیارى از مظنه ها اجتناب کنید، چه آنهایى که مى دانید گناه است ، و چه آنهایى که نمى دانید تا در نتیجه یقین کنید که از ظن گناه اجتناب کرده اید، که در این صورت امر به اجتناب از بسیارى از ظن ها، امرى احتیاطى خواهد بود، (مثل اینکه بگوییم از مالهایى که نمى دانى حلال است اجتناب کن ، چه از آنهایى که مى دانى حرام است ، و چه از آنها که نمى دانى حرام است یا حلال ، تا در نتیجه یقین کنى که از مال حرام دورى جسته‌اى ). ترجمه تفسیر المیزان/علامه طباطبایی جلد: 18/صفحه: 483 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• رسانه پاتوق بچه شیعه ها ایتا: https://eitaa.com/shia_patogh بله: https://ble.ir/shia_patogh اینستاگرام: https://instagram.com/shia_patogh تلگرام: https://t.me/shia_patogh واتس آپ(گروه دوازدهم): https://chat.whatsapp.com/HCNOsHZWuXYExqgqMgGil7 روبیکا: https://rubika.ir/shia_patogh سروش پلاس: https://splus.ir/shia_patogh1
ملائکه کجا نازل میشوند ؟ مطلبی فوق العاده زیبا و علمی برای شبهای قدر (لطفا برای دیگران هم ارسال کنید) همیشه فکر میکردم شب قدر یعنی شب نزول قرآن . ارزش شب قدر را به نزول قران میدانستم اما یک شب قدر حرفهایی را از یک استاد یاد گرفتم که همه چیز را در ذهنم به هم ریخت . سوره قدر را تفسیر میکرد میگفت : آیا نزول قرآن شب قدر را شب قدر کرده ؟ یا اینکه شب قدر شب قدر بوده و قرآن در آن نازل شده است ؟ مثل کسی که ازدواج خود را که یک کار مهمی است در یک وقت با برکتی قرار میدهد برکت ان وقت به ازدواج نیست . نزول قران یک کار مهم و بزرگی است اما در شب قدر اتفاق افتاده…. انا انزلناه فی لیلة القدر . یعنی اول شب شب قدر بوده و بعد قرآن در آن نازل شده . دلیل بهتر آیات بعدی است که شروع میکند به توضیح چیستی شب قدر . لیلة القدر خیر من الف شهر تنزل الملائکة و الروح فیها باذن ربهم من کل امر سلام هی حتی مطلع الفجر . «انزلناه» فعل ماضی است یعنی نازل کردیم و تمام شد . اما در معرفی شب قدر میگوید «تنزل» فعل مضارع است یعنی هنوز نازل میکنیم یک عملی در این شب هر سال تکرار میشود و در توضیح عظمت این شب این عمل را بیان میکنند . یادم است این حرفها بدجوری مرا گیج کرده بود این استاد چه میخواست بگوید جلسه سکوت محض بود و من یقین داشتم همه میخواستند بیشتر بشنوند . اما استاد آرام ولی محکم ادامه میداد : «الملائکه» یعنی «کل ملائکه» این الف و لام در زبان عربی معنای «کل »میدهد . «الروح» همان رئیس ملائکه است در ان شب همه اینها متوجه زمین اند و فرود میآیند .چه واقعه ای رخ میدهد ؟ چه شده که همه دارودسته خدا در صحنه عالم متوجه زمین اند ؟ هر سال ؟ همه ؟ از تمام آسمانها؟ به سوی زمین ؟ https://eitaa.com/shia_patogh یعنی هر خبری هست اینجاست و در عوالم بالا خبری نیست ! سوال اینجاست که اینها کجا نازل میشوند؟ منزل علیه کیست؟ به کجا میایند ؟ برای پاسخ خوب است اول بپرسیم اینها برای چه میآیند ؟ «من کل امر .» یعنی چه ؟ یعنی برای تصمیم گیری برای همه چیز . این امر امر تکوینی است یعنی هر موجودی . از این جا باید فهمید کجا میآیند . حرفها علمی بود اما برای من مثل یک رمان شیرین و دلکش بود که دوست داشتم زودتر اخرش را بفهمم . با این تفاوت که این بار قضیه فرق میکرد قرار بود تکلیف مهمترین شبهای زندگیم را تعیین کنم باید میفهمیدم کجا باید بروم و چه باید بکنم ؟ منتظر بودم و باز استاد آرام آرام پیش میرفت و در صحنه خالی و بی هویت دلم سوال میکاشت و انگار میخواست همه را در یک لحظه به ثمر بنشاند با ارامش معنی داری پیش میرفت : «من کل امر .» «امر» چیست ؟ این امر دو جای دیگر در قرآن آمده: یکی «انما امره اذا اراد شیئا ان یقول له کن فیکون» و دیگری «ائمة یهدون بامرنا .» علامه طباطبایی از اولی این را استفاده میکند که معنای این «امر» هر شیئی است که وجود داشته باشد امر تکوینی . و از آن استفاده میکند که آیه «ائمة یهدون بامرنا» فصل امامت را بیان میکند یعنی وجه تمایز ائمه را نشان میدهد که آنها هدایت تکوینی میکنند همه موجودات عالم را . و در شب قدر تکلیف کل امر است که مشخص میشود . .... کم کم رنگ صورت استاد عوض میشد انگار موقع نتیجه گیری بود نتیجه ای که قبل از اینکه از زبان استاد بیان شود معلوم بود که دارد قلب خود او را میسوزاند . مگر ممکن است حرف قلب را بسوزاند نمیدانم . اما داشتم چیزهایی را نه فقط فهم بلکه احساس میکردم . استاد ادامه داد: عزیزان ! آن رئیس حقیقی و ذاتی عالم آن خدای لا یزال همه را به سراغ فرمانده زمینی و خلیفه خود میفرستد همه متوجه ولی عصر هستند اوست که قرار است همه تصمیمات منجز و معلق عالم یعنی قضا و قدر به دستش برسد و از مجرای او جاری شود . شب شب اوست .یعنی چی ؟ یعنی رفیق من! اگر تا به صبح مناجات کنی و قران سر بگیری اما از او غافل باشی بیراهه میروی . هیچ عملی بی رنگ فریاد درونی «یا صاحب الزمان» فایده ای ندارد بقیه همه بیراهه رفتن است . مردم !بدانید باید به چه چیز بچسبید . کدام ریسمان را چنگ بزنید . بعد با بیانی طعنه آمیز گفت : همه میایند پایین تو میخواهی تنها بروی بالا؟! این ایام همه عطش دارند اما نمی دانند کدام حلقه را باید بگیرند . آن حلقه گم شده تو امام است چه بفهمی چه نفهمی . یک عده خوابند و اصلا در حرکت نیستند یک عده اما در حرکتند ولی جهت را نمی دانند . راه اینجاست و بقیه راهها مسدود است . شاید حسابی در کار بوده که شهادت مرد ولایت و امامت علی مظهر خلافت خدا در این شب ها رخ میدهد . جالب بود دیگر کسی خیره خیره به استاد نگاه نمیکرد. کم کم سرها را پایین می انداختند وقت فکر کردن بود .
استاد میگفت : حقیقت دین معرفت امام است معرفت امام و حجت خدا . شب قدر شب تجلی خلافت خلیفة الله است . خلافت او در این شب تجلی میکند . تمام گردانندگان عالم هستی «من کل امر » بر او نازل میشوند . بله حالا آن گردانندگان تحفه قران را پیش پیامبر آوردند جبرئیل دست خالی نیامد آن تحفه را هم آورد و البته این اهمیت و ارزش قران را می رساند . اشک از چشمهای استاد جاری شد خود استاد بیش از همه متحول بود اما همه در حال اندیشه بودند و سکوت سنگین آن جلسه گواه این موضوع بود : نکند همه عالم از دیو و دد تا فرشته و جبرئیل متوجه او باشند و من و تو متوجه جای دیگر ! معقول نیست خلف است محال است سلام کنی و او جواب ندهد . در تاریخ سراغ نداری سائلی دست پیش امام دراز کند و دست خالی برگردد زبان حال و قال شما این باشد : ..... یا ایها العزیز مسنا و اهلنا الضر و جئنا ببضاعة مزجاة فاوف لنا الکیل و تصدق علینا ان الله یجزی المتصدقین..... شبهای آخر ماه رمضان است و آن حرفها هنوز مرا سرگردان و آشفته کرده . این ماه هم در حال تمام است من کجا او را پیدا کنم ؟ او کجاست ؟ میزبان و مهماندار این مهمانی خدایی کجاست ؟ فقط این حرف استاد دائم در گوشم طنین انداز است که : نکند همه عالم متوجه او باشند و تو متوجه جای دیگر؟! علی مهدیان •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• رسانه پاتوق بچه شیعه ها ایتا: https://eitaa.com/shia_patogh بله: https://ble.ir/shia_patogh اینستاگرام: https://instagram.com/shia_patogh تلگرام: https://t.me/shia_patogh واتس آپ(گروه دوازدهم): https://chat.whatsapp.com/HCNOsHZWuXYExqgqMgGil7 روبیکا: https://rubika.ir/shia_patogh سروش پلاس: https://splus.ir/shia_patogh1
اعمال اختصاصی شب بیست و سوم ماه مبارک علاوه بر اعمال مشترکه شبهای قدر شب بیست و سوم اعمال مخصوص خود را هم دارد که اهم آنها به ترتیب زیر است. ۱. خواندن سوره عنکبوت» و «روم» ۲. خواندن سوره «دخان» ۳. هزار مرتبه خواندن سوره قدر» ۴. دعاى «اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ... ۵. خواندن دعای «اللَّهُمَّ امْدُدْ لِي فِي عُمُرِي وَ أَوْسِعْ .. ۶. خواندن دعای «اللَّهُمَّ اجْعَلْ فِيمَا تَقْضِي وَ فِيمَا تُقَدِّرُ مِنَ الْأَمْرِ... ۷. یک غسل نزدیک سحر علاوه بر غلسهایی که در شبهای قبلی قدر مستحب است(شب بیست و سوم دو غسل دارد) التماس دعا دارم •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• رسانه پاتوق بچه شیعه ها ایتا: https://eitaa.com/shia_patogh بله: https://ble.ir/shia_patogh اینستاگرام: https://instagram.com/shia_patogh تلگرام: https://t.me/shia_patogh واتس آپ(گروه دوازدهم): https://chat.whatsapp.com/HCNOsHZWuXYExqgqMgGil7 روبیکا: https://rubika.ir/shia_patogh سروش پلاس: https://splus.ir/shia_patogh1
بی احتیاج به رؤیاهای صادقه بسم الله الرحمن الرحيم خورشید صورتت را میبینیم بی لکه‌های ابر که حجاب غیبت ما از تو باشد. تو را بی‌واسطه تماشا میکنیم،واضح، روشن، دقیق تمام جزئيات صورتت را می‌بینم. در تو دقیق میشویم تا خطوط محمدی چهره ات را ،دریابیم، تا پی ببریم اقتدار علوی صورت امیرالمؤمنین‌مان چگونه بود، تا عطوفت حسین بن علی را در لبخند تو تجربه کنیم، تا محبت فاطمه را در چشمهایت پیدا کنیم. یک روز این پرده ضخیم هزار و اندی ساله را به یک اشاره خداوند، کنار میزنی و ظهور میکنی آن وقت، تمام هنرمندان فرصت دارند در حالات تو دقیق شوند و قدقامتت را تماشا کنند. می‌توانند ظریف ترین حرکاتت را درک کنند. بعد قلم بردارند و تو را بنویسند رنگ بردارند و تو را بکشند طرح بردارند و راه رفتنت را مجسم کنند. تو را چنان که هستی درست همان طور که تویی، بی احتیاج به رؤیاهای صادقه بی نیاز از مکاشفات محو بی اتکا به روایت‌های قوی و ضعیف. آن وقت همه بچه های دنیا امید ،را شوق ،را عشق ،را مجاهدت را موفقیت را بر آن پرده نقره ای که مستند زندگی تو را نشان می‌دهد خواهند یافت. آنها به ابرقهرمان خدا مؤمن خواهند بود تو را در دفترهای سادهٔ نقاشی‌شان خواهند کشید و برنامه تلویزیونی ،محبوب‌شان آن اثری ست که از روی روایتهای اخیر تو ساخته شده. . آن وقت ما دست به دامان هیچ صاحب دلی نیستیم که بیاید برایمان اثر مهدوی بسازد مهدی هست. مهدی آمده، همینجا بر همین زمین تنگ خدا که زیر پای ولی گسترده شده به جهد به بازیافتن از دست رفته ها به نمایاندن پنهان کرده ها به پیشکش گنجها و رازها. یک روز می آیی و تا آن روز ليله القدر ما همه تمنای توست. اللهم عجل لولیک الفرج پرستو عسگرنژاد التماس دعا •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• رسانه پاتوق بچه شیعه ها ایتا: https://eitaa.com/shia_patogh بله: https://ble.ir/shia_patogh اینستاگرام: https://instagram.com/shia_patogh تلگرام: https://t.me/shia_patogh واتس آپ(گروه دوازدهم): https://chat.whatsapp.com/HCNOsHZWuXYExqgqMgGil7 روبیکا: https://rubika.ir/shia_patogh سروش پلاس: https://splus.ir/shia_patogh1
غصه های علی علیه السلام و غصه های من! وقتی در روز قیامت ، علی(ع) را به صحرای محشر می آورند و ما را هم می آورند و غصه‌های او را با غصه های ما مقایسه می‌کنند خجالت می‌کشیم می‌بینیم فلان آدم که در یمامه گرسنه مانده جزء غصه های حضرت بوده، در حالی که غصه من این بوده که تخم بلبلم کوچک شده و یا بلبلم جوجه نکرده و یا باد ماشینم در رفته و یا روی ماشینم خط کشیده اند... علی صفایی حائری اخبات / ص ١٠٦ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• رسانه پاتوق بچه شیعه ها ایتا: https://eitaa.com/shia_patogh بله: https://ble.ir/shia_patogh اینستاگرام: https://instagram.com/shia_patogh تلگرام: https://t.me/shia_patogh واتس آپ(گروه دوازدهم): https://chat.whatsapp.com/HCNOsHZWuXYExqgqMgGil7 روبیکا: https://rubika.ir/shia_patogh سروش پلاس: https://splus.ir/shia_patogh1
امشب از همه عزیزان التماس دعا دارم و دعای گوی همه شما و خانواده محترمتان هستم
16.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 *قدس؛ نماد مبارزه امت* 📍روز قدس روز *تعیین سرنوشت ملت های مستضعف* است. 📍روز *اعلام وجود مستضعفین در برابر مستکبرین* است. 📍ملت ها همانند ملت ایران باید قیام کنند و جرثومه های فساد را به زباله دان بریزند. 📍حل مشکلات جهان اسلام جز با *حل مسئله فلسطین* امکان پذیر نیست . 📍بار آزادی قدس را *دولتهای سازشکار* که تسلیم آمریکا شده اند به دوش نمی کشند . 📍دولت‌هایی میتواند. این وظیفه را انجام دهند که در مقابل آمریکا ایستادگی کرده اند و *بر مردم اتکا* دارند. 📍قدس نماد مبارزه امت ما علیه سیطره آمریکا در منطقه است. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• رسانه پاتوق بچه شیعه ها ایتا: https://eitaa.com/shia_patogh بله: https://ble.ir/shia_patogh اینستاگرام: https://instagram.com/shia_patogh تلگرام: https://t.me/shia_patogh واتس آپ(گروه دوازدهم): https://chat.whatsapp.com/HCNOsHZWuXYExqgqMgGil7 روبیکا: https://rubika.ir/shia_patogh سروش پلاس: https://splus.ir/shia_patogh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جزء 23.mp3
9.41M
3️⃣2️⃣ (تحدیر) جزء بیست و سوم قرآن کریم ✨حجم 8.9 مگ 🕕زمان: 39 دقیقه 🎙قاری: احمد دباغ @tahdir_dabagh •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• رسانه پاتوق بچه شیعه ها ایتا: https://eitaa.com/shia_patogh بله: https://ble.ir/shia_patogh اینستاگرام: https://instagram.com/shia_patogh تلگرام: https://t.me/shia_patogh واتس آپ(گروه دوازدهم): https://chat.whatsapp.com/HCNOsHZWuXYExqgqMgGil7 روبیکا: https://rubika.ir/shia_patogh سروش پلاس: https://splus.ir/shia_patogh1