eitaa logo
ShiaLine | خط شیعه
1.7هزار دنبال‌کننده
815 عکس
612 ویدیو
3 فایل
با کانال غدیرستان اصفهان در تعامل هستیم و جهت انتشار بهتر مطالب، تبادل محتوا داریم. 🍔 اینجا #خوراک_استوری گوشیتو تامین کن... 🎙سیری در حکمت های نهج البلاغه ➕ مسابقه جذاب هفتگی 🤩 🎁 ❌ #پاسخ_به_شبهات @S_mohamad_S_Sajad :👤
مشاهده در ایتا
دانلود
۱ 🆔 @ShiaLine 🔴 متن شبهه: برخی شبهه می کنند که در قرآن و روایات نیامده است و این رسمی است که از عرب جاهلی باقیمانده که دختران خود را به خاطر ننگ دختر بودن در چادرهای سیاه پنهان می کردند آیا واقعیت دارد؟ 🔵 پاسخ به شبهه: 1⃣پوشیدن چادر سیاه برای زنان در جهت پوشش بدن از نامحرم مورد آیات و روایات قرار گرفته است . 2⃣در تعالیم اسلامی تاکید شده است که بانوان باید تمام بدن خود را جز قرص صورت و دست ها تا مچ از بپوشانند . خداوند در سوره نور آیه 31 می فرماید: «به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوس آلود) فرو گیرند و دامان خویش را حفظ کنند و های خود را جز آن مقدار که ظاهر است آشکار ننمایند و (اطراف) روسری های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشیده شود)» امام صادق فرمود: «زینت ظاهری که پوشاندن آن واجب نیست صورت و دو دست است» 📚قرب الاسناد ص40 📚وسائل الشیعه ج 20 ص 202 ❗و در سوره احزاب آیه 59 می فرماید: «ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مومن بگو خود را بر خویش فرو افکنند .این کار برای اینکه مورد آزار قرار نگیرند بهتر است» ❕جلباب به پوشش های بلندی اطلاق می شود که سر و سینه و زن را می پوشاند . 📚لسان العرب ج 1 ص 272 3⃣در تفسیر در المنثور آمده است ؛ « وقتى آيه" يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ" نازل شد، زنان انصار طورى از خانه ها بيرون شدند كه گويى كلاغ سياهند، چون كيسه اى سياه به خود پوشانده بودند كه سراپايشان گرفته بود » 📚الدر المنثور ج 5 ص 221 ❗️پیامبر گرامی فرمود: «زن وقتی به حد بلوغ می رسد نباید جایی از بدن و اندامش دیده شود مگر صورت و دست ها » 📚سنن ابی داود ج2 ص383 4⃣روشن است که پوشاندن کامل بدن جز صورت و دست ها با پوشش های سرتاسری حاصل می شود که ما امروزه از آن تعبیر به چادر می کنیم و این نکته نیز روشن است که با پوشش و چادر مشکی بهتر حجاب شرعی رعایت می شود و بدن و زینت های آن تحت پوشش قرار می گیرد و بانوان در معرض نگاه نامحرمان قرار نمی گیرند . در مورد حضرت زهرا آمده است که زمانی که به مسجد برای خواندن خطبه فدکیه می رفت ؛ « سرپوش به سر افکند و خود را در پیچیده با گروهی از زنان به جانب مسجد راه افتاد در حالی که خود را سخت پوشانده بود « لاثت خمارها علی راسها و اشتملت بجلبابها و اقبلت فی لمه من حفدتها و نساء قومها تطا ذیولها» 📚بحار الانوار ج29 ص216 5⃣لذا در روایات ما ، حکم کراهت پوشش مشکی از چادر برداشته شده است . 🔰امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « پوشش سیاه مکروه است ، مگر در عمامه و چکمه و » 📚الکافی ج 6 ص 415 کساء به پوششی گفته می شود که تقریبا تمام بدن را می پوشاند مانند عبا و ؛ 📚التحقیق فی کلمات القرآن ج 10 ص 67 🆔 @ShiaLine 📲
👌 وقتى خداوند تو را تا لبه پرتگاه مشكلات سوق میدهـد، تماماً به او اعتماد كن... زيـرا: دو چيز ممكن است اتفاق بيفتـد، يا خودش تو را ميـان زميـن و آسمان مى گيـرد و يا پرواز كردن را يادت میدهد. 🆔 @ShiaLine 📲
💢 💢 🌸🍃🌸🍃✅ ﻣﺮﺩﯼ ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﯽ ﻣﺎﺩﺭ، ﻫﻤﺴﺮ ﻭ فرزندش ﺭﺍ ﺑﺮﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺷﺖ، ﻭ ﻧﺰﺩ اربابی ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ، وی ﺩﺭ ﮐﺎﺭﺵ ﺍﺧﻼﺹ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ کارها ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺷﮑﻞ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽﺩﺍﺩ، یک ﺭﻭﺯﯼ ﺍﻭ ﺳﺮ ﮐﺎﺭ ﻧﺮﻓﺖ. ﺑه همین ﻋﻠﺖ ﺍﺭﺑﺎﺑﺶ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﮔﻔﺖ: ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻦ ﯾﮏ ﺩﯾﻨﺎﺭ ﺯﯾﺎﺩﺗﺮ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﺪﻫﻢ ﺗﺎ ﺍﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﻏﯿﺒﺖ ﻧﮑﻨﺪ . ﺯﯾﺮﺍ ﺣﺘﻤﺎ ﺑه خاﻃﺮ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩﺵ ﻏﯿﺒﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ در روز بعد ﺳﺮﮐﺎﺭﺵ ﺣﺎﺿﺮ ﺷﺪ ارباب ﺣﻘﻮﻗﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺩﯾﻨﺎﺭﯼ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩ. ﮐﺎﺭﮔﺮ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﮕﻔﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺍﺭﺑﺎﺑﺶ تشکر کرد و ﺩﻟﯿﻞ ﺯﯾﺎﺩ ﺷﺪﻥ ﺭﺍ ﻧﭙﺮﺳﯿﺪ. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ ﮐﺎﺭﮔﺮ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﻏﯿﺒﺖ ﮐﺮﺩ. ﺍﺭﺑﺎﺑﺶ ﺑه شدت ﺧﺸﻤﮕﯿﻦ ﺷﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺩﯾﻨﺎﺭﯼ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻡ ﮐﻢ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﮐﻢ ﮐﺮﺩ... ﻭ ﮐﺎﺭﮔﺮ باز هم ﭼﯿﺰﯼ ﻧﮕﻔﺖ و علت این کار را ﺍﺯ ﺍﻭ نپرسید. ﭘﺲ ﺍﺭﺑﺎﺑﺶ ﺍﺯ ﻋﮑﺲ ﺍﻟﻌﻤﻞ ﺍﻭ ﺗﻌﺠﺐ ﮐﺮﺩ به همین ﻋﻠﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ: ﺣﻘﻮﻗﺖ ﺭﺍ ﺯﯾﺎﺩ ﮐﺮﺩﻡ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﮕﻔﺘﯽ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﮐﻢ ﮐﺮﺩﻡ ﺑﺎﺯ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﮕﻔﺘﯽ! ﮐﺎﺭﮔﺮ ﮔﻔﺖ: ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﺭ ﺍﻭﻝ ﻏﯿﺒﺖ ﮐﺮﺩﻡ ﺧﺪﺍ ﻓﺮﺯﻧﺪﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﯿﻦ ﻏﯿﺒﺖ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﻪ ﻣﻦ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺩﺍﺩﯼ ﮔﻔﺘﻢ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﯼ ﻓﺮﺯﻧﺪﻡ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ برای ﺑﺎﺭ ﺩﻭﻡ ﻏﯿﺒﺖ ﮐﺮﺩﻡ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﻣﺮﺩ ﻭ ﭼﻮﻥ ﮐﻪ ﺩﯾﻨﺎﺭ از حقوقم ﮐﻢ ﺷﺪ ﮔﻔﺘﻢ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﯾﺶ ﺑﻮﺩﻩ، ﮐﻪ ﺑﺎ ﺭﻓﺘﻨﺶ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﭼﻪ ﺯﯾﺒﺎﯾﻨﺪ ﺭﻭح هاﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﺪﺍﯼ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺨﺸﯿﺪﻩ ﻗﺎﻧﻊ ﻭ ﺭاضی اند ﻭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻭ ﮐﺎﻫﺶ ﺭﻭﺯﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎن ها ﻧﺴﺒﺖ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﺧﺪﺍﯾﺎ! ﺑﺎ ﺭﻭﺯﯼ ﺣﻼﻝ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺣﺮﺍﻡ ﺩﻭﺭ ﺳﺎﺯ ﻭ ﺑﺎ ﻓﻀﻞ ﻭ ﺭﺣﻤﺘﺖ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﯽ ﻧﯿﺎﺯ ﮐﻦ.الهی آمین 🆔 @ShiaLine 📲
ShiaLine | خط شیعه
💢 #حکایت_روز 💢 🌸🍃🌸🍃✅ #روزی_حلال ﻣﺮﺩﯼ ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﯽ ﻣﺎﺩﺭ، ﻫﻤﺴﺮ ﻭ فرزندش ﺭﺍ ﺑﺮﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺷﺖ، ﻭ ﻧﺰﺩ اربابی ﮐﺎﺭ
در آخر این حکایت به دعایی فارسی اشاره شد که البته عبارت عربی این دعا در کتاب «أمالی صدوق رحمت‌الله‌علیه» وارد شده که در آن امام باقر«سلام‌الله‌علیه» از قول پدرگرامیشان امام سجاد«سلام‌الله‌علیه» و ایشان از حضرت سیّدالشّهداء، امام حسین«سلام‌الله‌علیه» و آن حضرت از لسان مبارک امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» نقل می‌کنند که فرمودند: 👈(دِین و قرضی داشتم و برای آن به محضر رسول خدا «صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» عرض حال کردم. پیامبر گرامی«صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» فرمودند بگو: 👌«اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِي‏ بِحَلَالِكَ‏ عَنْ‏ حَرَامِكَ‏ وَ بِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِوَاكَ»؛ قرض تو هرچقدر هم که زیاد باشد، پروردگار متعال آن را ادا می‌فرماید.) 📚 أمالی صدوق ، ص۳۸۸ 🆔 @ShiaLine 📲
💢💢 ✨🌸🍃🌼🌸🍃🌼🌸🍃 🌸🍃🌼🌸🍃🌼 🍃🌼 🌸 ✅ رستم، پهلوان نامدار ایرانی در یک باغ خوش آب و هوا توقف کرد تا هم خستگی نبرد سنگینش با افراسیاب را از تن به در کند. هم اسب با وفایش رخش ، نفسی تازه کند. پس از خوردن نهار ، پلک هایش سنگین شد و کنار آتش خوابش برد . رخش هم بدون این که افسارش به جایی بسته باشد، تنها ماند! افراسیاب با خودش فکر کرد که موفقیت رستم تنها به خاطر قدرت خودش نیست بلکه اسب او در این پیروزی خیلی نقش داشته پس سربازانش را برای دزدیدن رخش فرستاد. آن ها که از قدرت رخش خبر داشتند برای به دام انداختنش یک طناب بسیار بلند و محکم آورده بودند، وقتی رخش حسابی از رستم دور شد، طناب بلند رابه سمتش پرتاب کردند. رخش که بسیار باهوش و قوی بود با حرکتی جانانه خودش را نجات داد و فرار کرد. رستم بیدار شد. جای خالی رخش را دید. زین او را در دست گرفت و از روی رد پاهایی که به جا مانده بود توانست او را پیدا کند. بعد با صدای بلند به رخش گفت: « می دانی در حالی که زین تو را به دوش داشته ام چه قدر راه آمده ام؟ » بعد برای دلداری خودش دوباره گفت: « عیبی ندارد. رسم زمانه این است. گاهی من باید سوار زین بشوم و گاهی زین سوار من. » از زمانی که فردوسی این داستان را روایت کرد و این بیت را سرود، رسم شد هر وقت کسی به سختی و مشکل دچار شود به او چنین بگویند: چنین است رسم سرای درشت گهی پشت بر زین، گهی زین به پشت 📚 🆔 @ShiaLine 📲
💥 نبش قبر علیه السلام و شهدای احد توسط معاویه 🆔 @ShiaLine 🔹 محمد بن سعد و ابن جوزی از علما و مورخین بزرگ اهل سنت روایت کرده‌اند: ✍ أَخْبَرَنَا شِهَابُ بْنُ عَبَّادٍ الْعَبْدِيُّ، قَالَ: أَخْبَرَنَا عَبْدُ الْجَبَّارِ بْنُ وَرْدٍ، عَنِ الزُّبَيْرِ، عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، قَالَ: " لَمَّا أَرَادَ مُعَاوِيَةُ أَنْ يُجْرِيَ عَيْنَهُ الَّتِي بِأُحُدٍ كَتَبُوا إِلَيْهِ: إِنَّا لا نَسْتَطِيعُ أَنْ نُجْرِيَهَا إِلا عَلَي قُبُورِ الشُّهَدَاءِ "، قَالَ: " فَكَتَبَ: انْبُشُوهُمْ "، قَالَ: " فَرَأَيْتُهُمْ يُحْمَلُونَ عَلَي أَعْنَاقِ الرِّجَالِ كَأَنَّهُمْ قَوْمٌ نِيَامٌ، وَأَصَابَتِ الْمِسْحَاةُ طَرَفَ رِجْلِ حَمْزَةَ بْنِ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ فَانْبَعَثَتْ دَمًا " 🔸 جابر بن عبد الله گفت: هنگامی که معاویه قصد کرد تا نهر خود را که در احد قرار داشت، جاری کند، عاملانش به او نامه نوشتند: این کار ممكن نیست؛ مگر این که آن را از روی قبور شهدا جاری کنیم. معاویه در جواب نوشت: قبور را نبش کنید (بشکافید). جابر در ادامه می‌گوید: دیدم مردم از سر و کول هم دیگر بالا می‌رفتند (تا برای نبش قبر سبقت بگیرند) انگار که مردم در خواب بودند. در هنگام نبش قبر ، كلنگی به پای [حضرت] حمزه [سلام الله علیه] اصابت كرد و خون از آن جاری شد. 📚 الطبقات الکبیر، تالیف ابن سعد، جلد ۳، صفحه ۱۰، چاپ مکتبة الخانجی قاهره 📃 اسکن کتاب: 🌐 https://bit.ly/2AHTfyV 📚 المنتظم فی تاریخ الملوک و الامم، تالیف ابن جوزی، جلد ۳، صفحه ۱۸۳، چاپ دار الکتب العلمیة 📃 اسکن کتاب: 🌐 https://bit.ly/3cGBWeX 🆔 @ShiaLine 📲
📝 1⃣ ۱- سالم بودن پیکر مطهر سید الشهدا علیه السلام نشان از کرامت بالای او دارد. 2⃣ ۲- ثابت می‌شود گروه‌های تروریستی در بی‌احترامی و هتک حرمت و تخریب مقابر اهل بیت علیهم السلام و صحابه محب اهل بیت علیهم السلام و نبش قبر شهدایی چون حجر بن عدی قدس سره به بدعت ترویست کبیر معاویه لعنه الله عمل می‌کنند. 3⃣ ۳- بدون شک که معاویه این کار را به علت دشمنی با اهل بیت علیهم السلام و انتقام از حضرت حمزه علیه السلام به علت دفاع از پیامبر صلی الله علیه و آله و جنگ با مشرکین انجام داده است. 🆔 @ShiaLine 📲
🔘 🆔 @ShiaLine 🌷✨ روزی جوانی از پدرش پرسید معنی حمد چیست؟ پدرش گفت: پسرم، گمان کن در شهر می‌روی و سلطان تو را می‌بیند و سلطان بدون این‌که به او چیزی ببخشی، وزیر را صدا کرده و به تو کیسه‌ای طلا می‌بخشد. آیا تو از وزیر تشکر می‌کنی یا سلطان؟؟ پسر گفت: از سلطان. پدر گفت: معنی شکر هم این‌ است که بدانی هر نعمتی که وجود دارد از سلطان (خدا) است. ✅ اگر کسی به تو نیکی می‌کند او وزیر است و این نیکی به امر خدا است. پس او لایق همه حمدها است. 🆔 @ShiaLine 📲
👌 از فال فروشی پرسیدم: چی می فروشی؟ گفت: به کسایی که قدر امروزشونو نمی دونن، فردا رو می فروشم... به جای هزینه برای خریدن فردامون رو امروزمون تمرکز کنیم🌼 فردا خودش ساخته میشه💌 ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ 🆔 @ShiaLine 📲
۲ 🆔 @ShiaLine 🔴 متن شبهه : این که مراجع را جایز می دانند چه مفهومی دارد؟ مگر زمان ائمه پیوند اعضا بوده است که ائمه حکم آن را بیان کرده باشند تا مراجع به آن حکم رسیده باشند؟ اگر حکمی بیان نشده پس این فتوای مراجع از کجا است؟ 🔵 پاسخ به شبهه: 1⃣چنین نیست که تمام مراجع پیوند اعضا را جایز بدانند ، برخی از آنان جایز می دانند و برخی جایز نمی دانند . از جمله کسانی که جایز می دانند ، آیت الله مکارم شیرازی است . ایشان فتوا می دهند ؛ « هرگاه مرگ مغزى به طور كامل و مسلّم باشد، و هيچ گونه احتمال بازگشت به زندگى عادى وجود نداشته باشد، برداشتن بعضى از اعضا (خواه مانند قلب باشد يا كليه يا عضو ديگر) براى نجات جان مسلمانى، مانعى ندارد، خواه وصيّت به اين كار كرده باشد يا نه، ولى بهتر جلب رضايت اولياى ميّت است‏ » 📚احکام پزشکی ، ص 121 2⃣از جمله کسانی که جایز نمی دانند ، آیت الله سیستانی است ، ایشان می فرماید: « قطع عضو مسلمان مرده مانند چشم و دستش برای پیوند زدن به بدن زنده جایز نیست و اگر کسی چنین کند بر او دیه لازم می‌آید و دفن آن عضو قطع شده واجب است، ولی اگر پیوند زده شد و عضو جزو بدن زنده‏ شد، قطع آن واجب نیست ، اگر کسی که از نظر مغزی مرده است در حالی که قلب وریه او هرچند به کمک دستگاه وظیفه خود را انجام می‌دهند شرعا مرده شمرده نمی‌شود وقطع اعضای او برای الحاق به افراد زنده به هیچ وجه جایز نیست و قتل محسوب می شود و موجب دیه و قصاص است» 📚سایت آیت الله سیستانیhttps://www.sistani.org/persian/qa/02448/ 3⃣کسانی که فتوا به عدم جواز می دهند به ادله ای استناد می کنند از جمله آنکه در روایات متعددی از قطع عضو میت مسلمان نهی شده است. امام صادق علیه السلام فرمودند: « گناه قطع سر میت شدیدتر است از قطع سر انسان زنده » 📚الکافی ج 7 ص 348 امام باقر علیه السلام فرمود: «خداوند آنچه را که در زمان زنده بودن مومنین ، انجامش حرام است را برای مردگان مومنین هم حرام کرده است » 📚الکافی ج 1 ص 303 4⃣ پیامبر گرامی فرمود: « احترام میت مسلمان مانند احترام زنده مسلمان است » 📚وسائل الشیعه ج 29 ص 329 بنابراین همانطور که آسیب و جراحت وارد کردن بر مسلمان زنده حرام است ، بر مسلمان میت هم حرام است و نباید اعضای بدن میت مسلمان را پس از مرگ برای پیوند قطع نمود . 5⃣ همینطور روایاتی که از مثله و قطعه قطعه کردن بدن میت نهی می کند ، شاهد روشنی بر ممنوعیت پیوند اعضای میت است ، چنان که حضرت علی علیه السلام در مورد نحوه ابن ملجم فرمودند :« ای فرزندان عبدالمطلب نکند بعد از شهادتم ( به بهانه قتل من ) در خون فرو روید و بگویید امیر مومنان شد. آگاه باشید جز من را به سبب قتل من نکشید ، بنگرید هر گاه من از این ضربت از دنیا پوشیدم ، او را تنها یک بزنید تا یک ضربت در برابر یک ضربت باشد و او را مثله نکنید ( گوش و بینی و اعضای بدن او را جدا نسازید ) که من از رسول خدا شنیدم که می فرمود از کردن بپرهیزید هر چند نسبت به سگ گزنده باشد » 📚نهج البلاغه نامه 47 بخش چهارم 6⃣روایات دیگری نیز می باشد که از اهانت و بی احترامی مومن نهی می کند؛ 📚وسائل الشیعه ج 12 ص 265 باب 146 روشن است که قطعه قطعه کردن بدن میت مومن ، روشن ترین هتک و بی احترامی در قبال او محسوب می شود. 7⃣در مقابل فقهایی که قائل به جوازند ، پاسخ می دهند که ادله فوق صحیح است تا زمانی که اضطرار به عمل کردن بر خلاف آن حاصل نشده باشد ، چنان که امام صادق عليه السلام فرمود ؛ «لَيْسَ شَىْ‏ءٌ مِمَّا حَرَّمَ اللَّهُ الَّا وَقَدْ احَلَّهُ لِمَنِ اضْطُرَّ الَيْهِ » « هيچ حرامى الهى نيست مگر اين كه خداوند آن را براى كسى كه مضطر شده است حلال فرموده‏ است » 📚بحار الانوار ج 72 ص 411 8⃣وقتی که حفظ جان مسلمانی ، توقف بر پیوند اعضای فردی دارد که هیچ امیدی به بازگشت او به دنیا نیست ، ما در اینجا مضطر هستیم و می توانیم برای حفظ جان مسلمانی از اعضای مسلمان میت دیگر استفاده کنیم . لذا می بینیم که امامان علیهم السلام اجازه شکافتن شکم میت مسلمانی را که فرزند در شکم دارد و او زنده است را از باب اضطرار داده اند ، در حالی که مطابق ادله فوق ، در حالت عادی چنین کاری را اجازه نداده بودند. 👈اصحاب امام صادق علیه السلام از ایشان در مورد زنی سوال کردند که مرده است ، اما فرزندش در شکمش تکان می خورد ، آیا می توان شکمش را شکافت و فرزند را خارج کرد ؟ امام علیه السلام فرمودند: «بله ، پس از آن شکم مادر دوخته می شود » 📚الکافی ج 3 ص 206 9⃣بنابراین می بینیم که حکم به جواز پیوند اعضای میت ، مبتنی بر روایات اهل بیت علیهم السلام است ، و مراجعی هم که حکم جواز داده اند ، حکمشان مبتنی بر ادله فوق می باشد. 🆔 @ShiaLine 📲
💢 💢 ✨🌸🍃🌼🌸🍃🌼🌸🍃🌼 🌸🍃🌼🌸🍃🌼 🍃🌼 🌸 ✅ در یک دهکده ای دور افتاده دو تا دوست زندگی می کردند. یکی از اونها جانسون و دیگری پیتر بود. این دو تا از کودکی با هم بزرگ شده بودند. آنقدر این دو دوست رابطه خوبی با هم داشتند که نصف اهالی دهکده فکر می کردند که ِاین دو نفر با هم برادرند. با این حال که هیچ شباهتی به هم نداشتند. اما این حرف اهالی نشان از اوج محبتی بود که بین این دو نفر وجود داشت. همیشه پیتر و جانسون راز دلشون رو به همدیگه می گفتند و برای مشکلاتشون با همدیگه همفکری می کردند و بالاخره یه راه چاره براش پیدا می کردند. اما اکثر اوقات جانسون این مسائل رو بدون اینکه پیتر بدونه با دوستای دیگه اش در میان می گذاشت. وقتی پیتر متوجه این کار جانسون می شد ناراحت می شد اما به روش هم نمی آورد. چون آنقدر جانسون رو دوست داشت که حاضر نبود حتی برای یک دقیقه تلخی این رابطه رو شاهد باشه. به خاطر همین احترام جانسون رو نگه می داشت و باز هم مثل همیشه با اون درد دل می کرد. سالها گذشت و پیتر ازدواج کرد و رفت سر خونه زندگیش، اما این رابطه همچنان ادامه داشت و روز به روز عمیق تر می شد. یه روز پیتر می خواست برای یه کار خیلی مهم با خانواده اش بره به شهر. به خاطر همین اومد و به جانسون گفت من دارم می رم به طرف شهر، اما اگه امکان داره این کیسه پول رو توی خونت نگهدار تا من از شهر برگردم. جانسون هم پول رو گرفت و رفیقش رو تا دروازه خروجی بدرقه کرد. وقتی داشت به خونه برمی گشت، سر راه رفت پاتوق خودش و شروع کرد با دوستاش تفریح کردن. هوا دیگه داشت کم کم تاریک می شد و جانسون با دوستاش می خواست خداحافظی کنه. اما دوستاش گفتن هنوز که زوده چرا مثل هر شب نمی ری؟ اونم گفت که پولهای پیتر توی خونست و باید زودتر بره خونه و از پولها مراقبت کنه. خلاصه خداحافظی کرد و رفت. وقتی رسید خونه سریع غذاشو خورد و رفت توی اتاقش. پولها رو هم گذاشت توی صندوقش و گرفت تخت تخت خوابید. بی خبر از اتفاقی که در انتظارش بود. بله درست حدس زدید. چند نفر شبونه ریختن توی خونه و پولها رو با خودشون بردند! جانسون صبح که از خواب بیدار شد متوجه این موضوع شد و از ناراحتی داشت سکته می کرد! تمام زندگیش رو هم اگه می فروخت نمی تونست جبران پولهای دزدیده شده رو بکنه. از ناراحتی لب به غذا هم نزد. دم دمای غروب بود که دید صدای در میاد. در رو که باز کرد دید پیتر اومده تا پولها رو با خودش ببره. وقتی جانسون ماجرا رو براش تعریف کرد، پیتر به جای اینکه ناراحت بشه و از دست جانسون عصبانی باشه، شروع کرد به خندیدن و گفت می دونستم، می دونستم که بازم مثل همیشه نمی تونی جلوی زبونت رو بگیری. اما اصلاً نترس. چون من فکرشو می کردم که این اتفاق بیافته. به خاطر همین چند تا سکه از آهن درست کردم و توی اون کیسه ریختم و اصل سکه ها رو توی خونه خودم نگه داشتم و چون می دونستم که کسی از این موضوع با خبر می شه و تو به همه می گی که سکه ها پیش تو بوده، خونه من امن تر از تو بود. الآن هم اصلاً نگران و ناراحت نباش شاید از دست من و این رفتارم ناراحت بشی، اما این درسی برات می شه که همیشه مسائلی رو که دیگران با تو در میون می گذارند توی قلبت محفوظ نگه داری و به شخص ناشناسی راز دلت رو بازگو نکنی. 🆔 @ShiaLine 📲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️❤️ 👈 به خدا یه روزی دلت برا صداش ، خنده هاش ، حرف زدناش ، نصیحت کردناش تنگ میشه هااا👆 🆔 @ShiaLine 📲
👌 اگر آقا اباالفــضـــل العــباس روزقـــیامت از ما سوال ڪنند: من براے یارے ڪردن امامم از آب💧 گذشتم، دســــتهایم را دادم، چشـــــمـم را دادم، تیـــر را با چشمم خریدم، تیرها را با جــان و دل قبول کردم، ولے دســت از یارے امام زمانم🌸 برنداشتم... شمابراے امام زمانتان چڪار ڪردےد چهـ جوابے داریم بدهیم...؟ آیا بخاطر امام زمانمان از یڪ گذشتهـ ایم...؟! 🌸اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفرَج🌸 🆔 @ShiaLine 📲
📌 (ص) می فرمایند: هر زنی که شوهرش را با زبان اذیت کند از او هیچ توبه و حسنه ای قبول نمی‌شود تا این که شوهر از حق او راضی شود، اگرچه روزها روزه بدارد و شب‌ها را در عبادت باشد بنده‌ها آزاد کند و اسب های نیکو در راه خدا برای جهاد بدهد پس او اول کسی است که وارد آتش می‌شود و همچنین است مردی که نسبت به زنش ظالم و ناسازگار باشد. 📚مکارم الاخلاق فی حق الزوج و المراه 💥ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩﻫﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﻫﻤﺴﺮﺗﺎﻥ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﮐﻨﯿﺪ ﺑﻪ ﻣﺮﻭﺭ ﺑﻪ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﯽﺗﺎﻥ ﺧﺪﺷﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ. ﺷﺎﯾﺪ ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻫﻤﻪی ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﻫﺎﯾﺘﺎﻥ ﻣﻨﺼﻔﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ؛ ﺍﻣﺎ، ﻭﻗﺘﯽ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﻧﺪ ﺭﺍ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﯿﺪ ﺣﺮﻑﻫﺎﯾﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﻏُﺮ ﻭ ﻧِﻖ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻫﺮ دو ﻧﻔﺮِ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ کند. ﺑﺎﯾﺪ ﯾﮏ ﺟﺎ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﻧﺪ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﮐﻨﯿﺪ چون ﻗﺮﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ ﺷﻤﺎ ﻫﻤﺴﺮﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺮﺑﯿﺖ کنید. 👈برای داشتنِ زندگی موفق تلاش کنیم. 🆔 @ShiaLine 📲
✅ ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ: ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﭼﯿﺴﺖ؟ ✍ ﮔﻔﺖ: ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﺜﻞ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺑﺰﺭﮒ ﮐﻦ! ﮔﻔﺘﻢ: ﭼﮕﻮﻧﻪ؟ ﮔﻔﺖ: ﻭﻗﺘﯽ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺗﻮ ﻣﯿﻬﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ مےگذاری، ﺣﺎﻟﺶ ﺭﺍ مےپرسی، ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺯ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺳﺮﺍﻍ ﮐﯿﻒ ﻭ ﻧﻤﺮﺍﺕ ﺍﻭ نمےروی، ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﻧﻮﻉ ﻏﺬﺍ ﻧﻈﺮﺵ ﺭﺍ مےپرﺳﯽ، ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻥ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻣﺸﻮﺭﺕ مےکنی، ﻧﻈﺮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺧﯿﻠﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﻗﻊ ﺟﻮﯾﺎ مےشوی، ﻧﺰﺩ ﺍﻭ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺮﺕ ﺩﻋﻮﺍ نمےکنی، ﺑﺪﺍﻥ ﮐﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺗﻮ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺗﻮ ﻣﯿﻬﻤﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﯾﮑﯽ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﻭ ﺁﻥ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ. ﻓﻘﻂ ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ، ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻣﯽ ﺁﻓﺮﯾﻨﺪ ﻧﻪ ﺍﺣﺴﺎﺱ مالکیت! 🆔 @ShiaLine 📲
👌 توی ؛ اونی که ناشُکری میکنه رَدمیشه! اونی که ناله میکنه تجدید میشه! اونی که صَبر میکنه قبول میشه! اونی که شکرمیکنه شاگردممتازمیشه! سعی کنیم باشیم🙏 🆔 @ShiaLine 📲
💢 💢 ✨🌸🍃🌼🌸🍃🌼🌸🍃🌼 🌸🍃🌼🌸🍃🌼 🍃🌼 🌸 ✅ در میان بنی‌اسرائیل عابدی بود. وی را گفتند: «فلان جا درختی است و قومی آن رامی‌پرستند» عابد خشمگین شد، برخاست و تبر بر دوش نهاد تا آن درخت را برکند. ابلیس به‌صورت پیری ، بر مسیر او مجسم شد، و گفت: «ای عابد، برگرد و به عبادت خود مشغول باش!» عابد گفت: «نه، بریدن درخت اولویت دارد» مشاجره بالا گرفت و درگیر شدند. عابد بر ابلیس غالب آمد و وی را بر زمین کوفت و بر سینه‌اش نشست. ابلیس در این میان گفت: «دست بدار تا سخنی بگویم، تو که پیامبر نیستی و خدا بر این کار تو را مأمور ننموده است، به خانه برگرد، تا هر روز دو دینار زیر بالش تو نهم؛ با یکی معاش کن و دیگری را انفاق نما و این بهتر و صواب‌تر از کندن آن درخت است»؛ عابد با خود گفت: «راست می‌گوید، یکی از آن به صدقه دهم و آن دیگر هم به معاش صرف کنم» و برگشت. بامداد دیگر روز، دو دینار دید و بر گرفت. روز دوم دو دینار دید و برگرفت. روز سوم هیچ نبود. خشمگین شد و تبر برگرفت باز در همان نقطه، ابلیس پیش آمد و گفت: «کجا؟» عابد گفت: «تا آن درخت برکنم»؛ گفت «دروغ است، به خدا هرگز نتوانی کند.» در جنگ آمدند. ابلیس عابد را بیفکند چون گنجشکی در دست! عابد گفت: «دست بدار تا برگردم. اما بگو چرا بار اول بر تو پیروز آمدم و اینک، در چنگ تو حقیر شدم؟» ابلیس گفت:«آن وقت تو برای خدا خشمگین بودی و خدا مرا مسخر تو کرد، که هرکس کار برای خدا کند، مرا بر او غلبه نباشد؛ ولی این بار برای دنیا و دینار خشمگین شدی، پس مغلوب من گشتی.» 🆔 @ShiaLine 📲
۳ 🆔 @ShiaLine 🔴 متن شبهه: دشمنی شدید محمد، پیامبر اسلام با ایرانیان که با سندِ صحیح رسول الله گفت: لا تقوم الساعه حتی تقاتلوا خوزا و کرمان قوما من اعاجم حمر الوجوه، فطس الانوف، صغار العین، کان وجوههم المجان المفرطه. 👈ترجمه: قیامت برپا نخواهد شد تا زمانی که شما ( منظور اعراب مسلمان ) مردم خوزستان را که از عجم ها (فارس ها) هستند بکشید. آنها چهره هایی قرمز و بینی هایی فرو رفته ، چشم هایی کوچک دارند و صورت هایشان مانند سپرهایی ضخیم و کفش هایشان از مو ساخته شده است. 👈منابع: البدایه و النهایه از ابن کثیر ج6 ص 250 تاریخ اسلام از ذهبی ج1 ص 378 صحیح ابن حبان ج 15 ص 144 صحیح بخاری ج 4 ص 174 مستدرک سفینه بحار از نمازی ج3 ص223 بحارالانوار از مجلسی ج 18 ص 122 اعلام الوری ج 1 ص 89 🔵 پاسخ به شبهه: 1⃣اصل روایت به شرح زیر است: روی ابوهریرة قال: قال رسول الله صلی الله علیه و سلم: لاتقوم الساعة حتی تقاتلوا خوزاً و کرمان قوماً من أعاجم حمر الوجوه، فطس الأنوف، صغار الأعین، کأن وجوههم المجان المطرقة (ابوهریره از رسول خدا نقل می کند که: قیامت (ساعة) رخ نخواهد داد مگر آنکه شما (قوم مسلمان) با قومی از خوزستان و کرمان که از عجم ها (غیر عرب ها) هستند جنگ نکنید...) 2⃣این روایت از لحاظ سندی مردود است، چرا که راوی آن ابوهریره می باشد و در دروغگویی و جعل روایت شهره عام و خاص است. در منابع شیعه به اجماع علماء روایات او غیر قابل استناد می باشد و در مکتب عامه (اهل سنت) نیز مورد نقد قرار گرفته است. اما با شایع شدن این موضوع که صحابه پیامبر اشتباه نمی کنند؛ از نقد ابوهریره به عنوان یک صحابه ممانعت شد. 3⃣امام صادق علیه السلام درباره شخصیت ابوهریره می فرمایند: «سه نفر پیوسته به پیامبر دروغ می بستند ؛ ابوهریره ؛ انس بن مالک ؛ و یک زن» 📚الخصال ج١ ص١٩٠ بنابراین از دیدگاه تشیع است. 4⃣ علامه مجلسی در بحارالانوار این روایت را از کتاب اعلام الوری شیخ طبرسی نقل کرده است. و شیخ طبرسی این روایت و برخی روایات دیگر را از منابع اهل سنت در باب معجزات و اخبار غیبی پیامبر نقل کرده اند... 5⃣ بنابراین مرحوم طبرسی به عنوان یک روایت صحیح آن را نقل نکرده اند بلکه به صرف جمع آوری برخی روایات در باب اخبار غیبی پیامبر اکرم (ص) اقدام به نقل آن نموده اند. و بالطبع مرحوم مجلسی نیز این روایت را تصدیق نفرمودند. 6⃣نکته دیگر اینکه این روایت دستور به قتل نمی دهد، بلکه یکی از اتفاقات رخ داده شده بعد از پیامبر را بیان می کند که وقوعش را با عبارت (تحقق نمی یابد قیامت مگر ...) قطعی می کند. به عبارت دیگر پیامبر اکرم می خواهند از اتفاقی که در آینده رخ می دهد خبر بدهند که به دست مسلمانان صورت می گیرد. جنگی بین مسلمانان و خوزستانی ها و کرمانی ها... 👈👈کلمه تقاتلوا به معنی کشتن نیست، بلکه به معنی جنگ می باشد. 🆔 @ShiaLine 📲
💢 💢 ✅ روزی، گوساله ای باید از جنگل بکری میگذشت تا به چراگاه برسد. گوساله ی بیفکری بود و راه پر پیچ و خم و پر فراز و نشیبی برای خود باز کرد. روز بعد، سگی که از آن جا میگذشت، از همان مسیر که باز شده بود استفاده کرد و از جنگل گذشت مدتی بعد، چوپان گله ای ، آن راه را باز دید و گله اش را وادار کرد از آن جا عبور کنند. مدتی بعد، انسانها هم از همین راه استفاده کردند می آمدند و میرفتند، به راست و چپ میپیچیدند، بالا میرفتند و پایین می آمدند، شکوه میکردند و آزار میدیدند و حق هم داشتند اما هیچ کس سعی نکرد راه جدید باز کند. مدتی بعد، آن کوره راه، خیابانی شد حیوانات بیچاره زیر بارهای سنگین، از پا می افتادند و مجبور بودند راهی که میتوانستند در سی دقیقه طی کنند، سه ساعته بروند، مجبور بودند که همان راهی را بپیمایند که گوساله اى گشوده بود. سالها گذشت و آن خیابان، جاده ى اصلی یک روستا شد، و بعد شد خیابان اصلی یک شهر همه از مسیر این خیابان شکایت داشتند، مسیر بسیار بدی بود. در همین حال، جنگل پیر و خردمند می خندید و می دید که انسانها دوست دارند مانند کوران، راهی را که توسط یک گوساله باز شده، طی کنند، و هرگز از خود نپرسند که آیا راه بهتری وجود دارد یا نه... 👌 ...؟ 🆔 @ShiaLine 📲
👌 💠 خطری بیش از حمله دو گرگ❗️ 🔰 قالَ الإمام الكاظم عليه‌السلام: ما ذِئْبانِ ضارِبانِ في غَنَم قَدْ غابَ عَنْهُ رُعاؤُها، بِأضَرَّ في دينِ مُسْلِم مِنْ حُبِّ الرِّياسَةِ. 📎امام موسي‌كاظم عليه‌السلام فرمود🔻 خطر و ضرر علاقه به رياست براي مسلمان بيش از حمله دو گرگ درّنده، به گله گوسفندي بدون چوپان است. 📚 وسائل الشّيعة، ج ۱۵، ص ۳۵۰ 🆔 @ShiaLine 📲
babolharam hanif Taheri.mp3
19.8M
♨️ 🎼 توسل ویژه شهادت رئیس مکتب تشیع علیه السلام 🎤 حاج 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید. ┅═┄⊰༻↭༺⊱┄═┅ 🆔 @ShiaLine 📲
💢 فراموشکاری دروغگویان قال الصادق علیه السلام: إِنَّ مِمَّا أَعَانَ اللَّهُ بِهِ عَلَى الْكَذَّابِينَ النِّسْيَان‏. 🔸از جمله چیزهایی که خداوند به وسیله آن بر ضد دروغگویان یاری می کند فراموشی است. 📚اصول کافی، ج4، ص38. 🆔 @ShiaLine 📲
۴ 🆔 @ShiaLine 🔴 متن شبهه: شیعه ساخته صفویه است. 🔵 پاسخ به شبهه: 1⃣بهترین پاسخ وجود مشهد و مضجع شریف امام هشتم شیعیان جهان امام رضا علیه السلام است 2⃣ سؤال مگر نمیگویند شیعه از زمان صفویه تشکیل شده پاسخ این افراد به امدن حضرت رضا علیه السلام به ایران در بیش از ۱۱۰۰سال پیش چیست ؟ 3⃣سوال بعدی : آن موقع اگر شیعه نبود پس مردم به چه دلیل به گرد امام رضا علیه السلام در نیشابور و شهر مرو جمع میشدند ؟ مگر شیعه به دنبال امامش حرکت نمیکند آن موقع برای چه به دیدار ایشان می آمدند ، وجوهات میدادند ، سوالاتشان را میپرسیدند... از طرفی چرا دانشمندان ادیان با ایشان مباحثه می‌کردند و ایشان اگر امام نبودند چطور با هرکدام از ادیان از دینشان و از کتاب آسمانیشان مباحثه میکردند آن هم به آن صورت خارق العاده الان امام رضا علیه السلام امام هشتم شعیان هستند، آن موقع ایشان منصب امامت داشتند یا از عهد صفویه به ایشان داده شد؟ 4⃣سوال دیگر : به این همه پیروان ایشان از آن سال تا به حال چه میگو یند چون شیعه مربوط به صفویه اگر باشد نامی به پیروان ایشان باید بدهیم آن نام چه باشد اگر نخواهیم شیعه بگذاریم ؟!!!! 5⃣ تدبیر امام رضا(ع) برای شکل‌گیری مدنیت شیعی در ایران «اگرچه جمعیت جامعه شیعه در زمان ولایت امام رضا(ع) از کثرت قابل توجهی برخوردار شده بودند، اما متفرق در دنیای اسلام بوده و مرکزیت خاصی نداشتند. در چنین شرایطی بود که امام رضا(ع) به مرو هجرت فرمودند و تدابیری اندیشیدند که مأمون مجبور شد به بغداد کوچ کند. بخش دیگری از تدابیر تاریخی ثامن‌الحجج(ع) فراخواندن امام‌زاده‌ها به سمت خراسان بود؛ هجرت این بزرگواران موجب شد تا مدنیت شیعه در ایران، حول امام‌زاده‌ها شکل بگیرد. شهرسازی در ایران، حول بیوت نور ائمه اطهار(ع) توسعه یافته است؛ یعنی، مردم به جای آن که حول آب و مرتع و علفزار خوب _مانند سایر اقوام و ملل_ جمع شوند؛ حول نسل نورانی نبی اکرم(ص) گردآمده‌اند. از این روست که بنیان جامعه شیعه، علی‌التقواست.» استادسیدمحمّدمهدی میرباقری، ۹۳ 🆔 @ShiaLine 📲
👌 از بهلول پرسیدند: زندگی آدمی به چه ماند؟ بهلول گفت: به نردبانی دو طرفه که از یک طرف؛ سن بالا میرود و از طرف دیگر ؛ زندگی پایین می آيد...🌷🍃 🆔 @ShiaLine 📲
💢 گفتار بیهوده 🔆 امیرالمومنین علیه‌السلام: طوبى لمن صمت الابذكرالله؛ خوشا به حال كسى كه مشغول ذكر خدا باشد و از گفتار بيهوده خاموش بماند. 📚 منتخب الغرر، ص۲۳ 🆔 @ShiaLine 📲