☘️ شیخ جعفر #شوشتری(ره):
👈 هر وقت شـیطان وسوسہ کرد و نتوانستید
حریف نفس بشوید، هفت مرتبہ بگوئید:
✅ «بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحِیمِ ،
لا حَولَ وَلا قُوَّة اِلّا بِاللهِ العَلےِّ العَظیم»
وقتے این ذکر را مےگوئید،هفت ملک بہ کمک شما مےآیند و آنها را دفع مےکنند...
بارها تجربہ شده است کہ انسان وقتے آن را مےخواند احساس قوّت مےکند.
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
┏━☆❤️❤️❤️☆━┓
@shiastudies
┗━☆❤️❤️❤️☆━┛
✏️ شهادت تمامی اهل بیت علیهم السلام و ثواب زیارت #امام_رضا عليه السلام در حدیثی معتبر از آن حضرت
📝 ابو الصلت هروى می گويد از امام رضا علیه السلام شنيدم که می فرمودند: «به خدا قسم نيست كسى از ما جز آن كه مقتول و شهيد است.» به ایشان عرض شد ای فرزند رسول خدا، چه کسی شما را می كشد؟ فرمودند: بدترين خلق خدا در زمان من مرا با زهر می كشد و سپس مرا در بلاد غربت به خاك می سپارد.آگاه باشید که هر كس مرا در غربتم زيارت كند خداى عز و جل برايش ثواب صد هزار شهيد و صد هزار صديق و صد هزار حج و عمرهكننده و صد هزار مجاهد بنويسد و در زمره ما محشور شود و در درجات عالى از بهشت رفيق ما باشد.
📚 القمي، ابي جعفر الصدوق، محمد بن علي بن الحسين بن بابويه (المتوفى381هـ)، عيون أخبار الرضا (ع)، ج2، ص56، ح9، الناشر: رضا مشهدي، الطبعة: الثانية، 1363 ه. ش.
▪️نگاهی به راویان روایت و مورد اعتماد بودن آنان از دید علمای شیعه:
1️⃣ محمد بن موسى المتوكل
▫️من مشائخ الصدوق 👈 قد أكثر في كتبه من الرواية عنه مترحّما و مترضّيا عليه.👉
📚 الشاهرودي، الشيخ علي النمازي (المتوفى1405هـ)، مستدركات علم رجال الحديث،ج7،ص344، الناشر: ابن المؤلف، الطبعة: الأولى1414 هـ .
2️⃣ علی بن ابراهیم
▫️علی بن إبراهيم بن هاشم أبو الحسن القمی : 👈 ثقة فی الحديث، ثبت، معتمد، 👉 صحيح المذهب.
📚 النجاشی الأسدي الکوفی، ابوالعباس أحمد بن علی بن أحمد بن العباس (المتوفى450هـ)، فهرست أسماء مصنفی الشيعة المشتهر ب رجال النجاشی،ص 260، تحقيق: السيد موسی الشبيري الزنجانی، ناشر: جماعة المدرسين فی الحوزة العلمية بقم، مؤسسة النشر الإسلامی، الطبعة: 1365 ش.
3️⃣ ابراهیم بن هاشم
▫️إبراهيم بن هاشم القمي ،أبو إسحاق : أقول: 👈 لا ينبغي الشک فی وثاقة إبراهيم بن هاشم، 👉 و يدل على ذلک عدة أمور .....
📚 الموسوی الخوئی، السيد أبو القاسم (متوفاى1411هـ)، معجم رجال الحديث وتفصيل طبقات الرواة،ج1،ص 291، الطبعة الخامسة، 1413هـ ـ 1992م.
4️⃣ ابوالصلت الهروی
▫️عبد السلام بن صالح أبو الصلت الهروي روى عن الرضا عليه السلام، 👈 ثقة، صحيح الحديث. 👉 له كتاب وفاة الرضا عليه السلام.
📚 النجاشی الأسدي الکوفی، ابوالعباس أحمد بن علی بن أحمد بن العباس (المتوفى450هـ)، فهرست أسماء مصنفی الشيعة المشتهر ب رجال النجاشی،ص 245، تحقيق: السيد موسی الشبيري الزنجانی، ناشر: جماعة المدرسين فی الحوزة العلمية بقم، مؤسسة النشر الإسلامی، الطبعة: 1365 ش.
✅ مرحوم علامه سید جعفر مرتضی عاملی نیز این روایت را معتبر دانسته است:
✏️ محمد بن موسى بن المتوکل ، عن علی بن إبراهیم ، عن أبیه ، عن أبی الصلت الهروی ، قال : سمعت الإمام الرضا « علیه السلام » یقول : والله ، ما منا إلا مقتول شهید. 👈 ولیس فی سند هذه الروایة إشکال. 👉
📚 الصحیح من سیرة النبی النبی الاعظم،ج33، ص 183.
#پیامبر_اسلام
┏━☆❤️❤️❤️☆━┓
@shiastudies
┗━☆❤️❤️❤️☆━┛
نهایی سرچشمه.pdf
3.17M
📚 بخشی از مستندات گفتگو درباره ی شهادت #حضرت_زهرا سلام الله علیها و پاسخ به برخی ادعا های اخیر در این خصوص
👥 حجت الاسلام حامد کاشانی - حسین دهباشی
┏━☆❤️❤️❤️☆━┓
@shiastudies
┗━☆❤️❤️❤️☆━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای شفای استاد فرشچیان توسط #امام_رضا علیه السلام
┏━☆❤️❤️❤️☆━┓
@shiastudies
┗━☆❤️❤️❤️☆━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞خودسازی با مداومت بر نماز شب
┏━☆❤️❤️❤️☆━┓
@shiastudies
┗━☆❤️❤️❤️☆━┛
💠 حدیث روز 💠
❗️ توجه مسئولان
🔻پيامبرخدا صلياللهعليهوآلهوسلم:
مَن وَلّى مِن أمرِ المُسلِمينَ شَيئا فَوَلّى رَجُلاً و هُوَ يَجِدُ مَن هُوَ أصلَحُ لِلمُسلِمينَ مِنهُ فَقَد خانَ اللّه َ و رَسُولَهُ
◻️ كسى كه عهدهدار يكى از امور مسلمانان شود و فردى را سرپرست كارى كند، با اين كه مىتواند كسى را كه براى مسلمانان بهتر از او باشد بيابد، به خدا و رسولش خيانت كرده است.
📚 سنن بيهقى، ج ۱۰، ص ۱۱
•┈┈••✾••┈┈•
┏━☆❤️❤️❤️☆━┓
@shiastudies
┗━☆❤️❤️❤️☆━┛
⁉️ ما شیعه هستیم یا مُحب
💠 امام باقر علیه السلام خطاب به یکی از شیعیان که بر دیگری فخر کرده بود، فرمودند:
🔰 ای بنده خدا!
آیا بیشتر دوست داری که مالت را خرج خود کنی یا به برادران دینی خود ببخشی؟
✍️گفت: دوست دارم که به مصرف خود برسانم.
🔹حضرت فرمود: پس تو از شیعیان ما نیستی. ما آن مال را که به برادران دینی ببخشیم، دوست تر می داریم، پس تو بگو: من از دوستداران و محبین شمایم و از کسانی که امیدوارم با محبت شما نجات پیدا کنم.»
📚 بحارالانوار ج 71 ص 339
┏━☆❤️❤️❤️☆━┓
@shiastudies
┗━☆❤️❤️❤️☆━┛
#جبر_و_اختیار
⁉️ شخصی که می خواهد از بین دو یا چند راه یکی را انتخاب کند چه عاملی باعث می شود که در این انتخاب به سراغ غیر حق یا حق برود؟ مثلا نقش وراثت و محیط و اقتصاد و... زیاد هست یا نقش اختیار؟؟
🔰 بحث عوامل مؤثر در تصمیم گیری، اراده و تربیت انسان از مباحث بسیار مهم در کلام و فلسفه است؛ عواملی مثل محیط، وراثت، فرهنگ، حکومت، مذهب، اقتصاد و غیره که عواملی بدیهی و قطعی و انکارناپذیر هستند. از طرفی اختیار هم امری بدیهی است.
🔹 ما قائل به اختیار مطلق برای انسان نیستیم و قائلیم که انسان در بسیاری از اعمالش مثل مرد یا زن بودن، مکان و زمان تولد،اصل وجود، انسان بودن و حتی در همین مختار بودن هم مجبور است.
🔸 انسان در برخی افعالش برخی عوامل تصمیم گیرنده در اختیار انسان است. به بیان دیگر، «جزء اخیر علة تامه» اراده خود انسان است.
برای این که معلولی به وجود بیاید ممکن است هزاران جزء دست به دست هم بدهند. این اجزاء که شامل محیط، وراثت، فرهنگ، آموزش و عوامل دیگر است را نمی توان انکار کرد اما در فعل اختیاری اراده انسان هم جزء همین عوامل و آخرین عاملی است که باعث به وجود آمدن یا نیامدن آن معلول می شود. تمامی این عوامل (وراثت، محیط، اقتصاد، حکومت و غیره) هر کدام به تنهایی علت ناقصه هستند -نه علت تامه- مجموع تمام این ها روی هم باز علت ناقصه هستند که نیاز به یک جزء دیگر هم دارد که همانا اراده انسان است.
✳️ در مورد مثال ها هم باید گفت آیا واقعا یزید مجبور بوده و هیچ نقشی در این تصمیم نداشته است؟!
اگر این گونه است پس چرا پدرش به او وصیت کرد که با امام حسین علیه السلام نجنگد؟ اگر یزید مجبور بود که این وصیت معنا نداشته است.
♻️بنابراین؛
اختیار امری بدیهی و وجدانی است ولی نه به صورت نامحدود بلکه به صورت محدود.
بهترین راه حل فهم آن هم در عمل است. یعنی اگر کسی اختیار را انکار کرد باید در عمل به او اختیار را فهماند مانند همان داستان معروف مولوی.
💢 عوامل متعدد دیگری هم وجود دارند که قطعاً در تصمیم سازی، اراده و اختیار انسان نقش دارند. هر کدام از این عوامل بخشی از اختیار انسان را محدود می کنند تا جایی که ممکن است هیچ اختیاری برای انسان باقی نماند که در این صورت هم هیچ مجازاتی متوجه انسان نخواهد بود
💯 مانند کسی که او را مجبور می کنند تا شراب بخورد.
💠 اگر انسان اختیار نداشته باشد مسئولیتی متوجه او نخواهد بود فلذا فرستادن پیامبران و کتب آسمانی و تعلیم و تربیت و جزا و پاداش و غیره تماماً بی اساس خواهد بود.
معنا ندارد به کسی که مجبور است به او بگویند فلان کار را انجام بده چون او مجبور است و یک راه بیشتر پیش رو ندارد. اگر سنگی به شیشه بخورد و شیشه را بشکند کسی این سنگ را مؤاخذه نمی کند چون فاعل مختار نیست علی رغم این که فاعل مباشر هست ولی آن دستی که این سنگ را پرتاب کرده است مؤاخذه می کنند چون فاعل مختار است.
🔸 میزان پاداش و کیفر هم به میزان اختیار بستگی دارد. هر چه اختیار انسان بیشتر باشد پاداش و کیفر او بیشتر خواهد بود. فلذا اگر کسی در یک محیط بسیار بدی بوده یک کار نیک و پسندیده و یک عبادت معمولی او از جانب خداوند متعال پذیرفته خواهد شد در حالیکه همین عبادت از شخصی که در یک محیط سالم و خوب رشد کرده است پذیرفته نخواهد شد.
🔰 خداوند متعال برخی پیامبران را به واسطه ترک اولی هایی به شدت مجازات کرده است که اگر یک انسان معمولی صد بار مرتکب آن اعمال می شد یک بار هم مجازات نمی شد؛ چون شرایطی که در اختیار پیامبران بوده در اختیار دیگران نبوده و از این جهت مسئولیت آنها را بسیار سنگین کرده است.
🔹 همین طور نسبت به عالم و جاهل، که در روایت آمده است: «حَفْصِ بْنِ غِيَاثٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ: يَا حَفْصُ يُغْفَرُ لِلْجَاهِلِ سَبْعُونَ ذَنْباً قَبْلَ أَنْ يُغْفَرَ لِلْعَالِمِ ذَنْبٌ وَاحِدٌ.» (کافی/ج1، ص 47) یعنی ممکن است خداوند گناهان بسیاری را از شخص جاهل ببخشد ولی یک گناه را هم از شخص عالِم نبخشد چرا که آن امکانات و عواملی که در اختیار عالم بوده در اختیار او نبوده است.
✳️ پس خداوند متعال همه انسان ها را با یک چوب نمی راند بلکه تمام عوامل محدود کننده اختیار شخص و میزانی که خود او در این فعل مؤثر بوده را در کیفر و پاداش افراد لحاظ می کند.
🔵 مثال دیگر آیه شریفه سوره احزاب است که می فرماید: «يا نِساءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ»(سوره مبارکه احزاب/32) یعنی زنان پیامبر از این جهت که در خانه پیامبر هستند مثل بقیه نیستند و با اینان مانند بقیه رفتار نمی شود بلکه اگر گناه کنند مجازاتشان مضاعف است و اگر هم تقوا داشته باشند پاداششان مضاعف است.
📚 بیانات استاد محمدی شاهرودی
┏━☆❤️❤️❤️☆━┓
@shiastudies
┗━☆❤️❤️❤️☆━┛
⭕️ جهالت یا تجاهل روشنفکرانه
به نام جبار حکیم
مدتی است بحث از #انتخابات_آمریکا نزد عده ای از اصلاح طلبان، داغ شده است و اظهار امیدواری می کنند که پیروزی بایدن وضعیت اقتصاد ایران را تغییر می دهد و لذا این طایفه با نذر و نیاز و دعا از خدا خواستند تا ترامپ از کاخ سفید برود و بایدن به عنوان منجی ایران بر صندلی ریاست جمهوری جلوس کند.
⁉️ نمی دانم چه نامی بر این اندیشه بگذارم؛ مؤدبانه ترین نام را جهالت یا تجاهل روشنفکرانه می دانم.
#بایدن به صراحت، خود را صهیونیست می خواند و از شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی اظهار سرور کرد و بارها دشمن اصلی آمریکا را ایران خوانده است. بایدن عضو حزب دمکراتی است که در طول چهل سال انقلاب، بیشترین تحریم علیه ایران را مصوب و اجرا کردند.
آیا دولتی ها و سیاسیون کشور نمی دانند که انتخاب ترامپ یا بایدن در اختیار شورای حاکمیت آمریکا است و انتخاب هیچکدام نقشی در حل مشکلات ایران ندارد. انتخاب ترامپ یا بایدن در راستای منافع حاکمیت اصلی آمریکا است؛ نه ایران.
حال این دسته از اصلاح طلبها که هشت سال کشور را معطل کردند و فعالیت اقتصادی سفارت خانه های ایران در کشورهای خارجی را رها ساختند و شرکت های داخلی را به فلاکت کشاندند و میلیون ها حاشیه نشین و فقیر و بیکار و بیمار بر کشور افزودند؛ چگونه رو دارند دلخوشی خود از آمریکا را به زبان آورند و با چه ترفندی دنبال احیای مجدد خود برای تسخیر حاکمیت هستند؛ آیا باز می خواهند رکود و تورم و گسترش مافیای خودرو و بذر و کود و روغن و گوسفند و مرغ و ده ها نیاز اولیه مردم را با ساختار معیوب بانک مرکزی و گمرک و مالیات دنبال کنند.
نمی خواهم نقش برخی از اصول گرایان فاسد را در گسترش مافیای اقتصادی و رانت های سیاسی نادیده بگیرم که آنها هم بی شک مقصرند و بیش از برخی از اصلاح طلبان فاسد به خون شهدا خیانت کردند.
🔻 وای به روزی که پرونده آقازاده های این دسته از سیاسیون آشکار گردد و مردم، فساد مالی آنها را بفهمند.
امروز کشور، محتاج جریان واقعی انقلابی و مردم دار و دغدغه مند و عالم است تا نسبت به حل مشکلات کشور، سیاست و برنامه داشته باشد. انقلابی دردمند هم برای حل مشکلات کشور کافی نیست که باید انقلابیون دردمند آگاه و دانشمند و با تقوا شکل گیرند و به صورت جبهه و جریان و گفتمان در آیند تا امور کشور را ذیل ولایت الهی و با استفاده از منظومه امامین انقلاب و مبتنی بر نظریه نظام انقلابی حل کنند که اگر چنین نشود منحل خواهیم شد و آسیبی به اسلام وارد خواهد شد که تاریخ ندیده باشد.
💢 راه حل اساسی مشکلات اقتصادی ایران، همان راه حل مشکلات نظامی و سیاسی و آن عبارت از اعتماد به اقتصاد مردمی است و این مدل از اقتصادی با اصلاح بانک و گمرک و مالیات محقق می شود.
نقش مجلس شورای اسلامی در اصلاح ساختارهای مالی و تجاری و نقش نهادهای امنیتی و انتظامی در شناسایی سریع مفسدان و نقش قوه قضاییه در برخورد جدی و قاطع و سریع با مفسدان بسیار مهم و ضروری است که تا کنون نهادهای مذکور حرکتهای ارزشمندی انجام دادند و باید از همه آنها تشکر کرد. شکل گیری قوه اجرایی جوان و فعال و کارآمد و انقلابی، نقشه اصلاح اقتصادی تکمیل می شود.
✍️عبدالحسین خسروپناه
۱۷ آبان ۱۳۹۹
┏━☆❤️❤️❤️☆━┓
@shiastudies
┗━☆❤️❤️❤️☆━┛
داستان همسر خزبیل
در زمان حکومت فرعون هر کس به حضرت موسی (ع) ایمان می آورد، حکم اعدامش صادر می شد، آن هم با سخت ترین شکنجه ها و زجرها.
یکی از زنان مستضعف که همسر خزبیل بود در پنهانی به حضرت موسی (ع) ایمان آورد و از ترس جانش ایمان خود را مخفی می کرد.
از قضای روزگار او در حرمسرا فرعون به عنوان مشاطگی (آرایشگی) دختر فرعون رفت و آمد می کرد، روزی به هنگام آرایش کردن موی دختر فرعون، شانه از دستش افتاد، از آنجا که زبانش به ذکر خدای بزرگ عادت کرده بود، ناگهان گفت:« به نام خدا» بلافاصله دختر فرعون از او پرسید: آیا منظورت از خدا پدرم فرعون است؟ گفت:نه، بلکه من کسی را می پرستم که پدر تو را آفریده و او را از بین خواهد برد! دختر فرعون همان لحظه نزد پدرش رفت و جریان را خبر داد، فرعون ناراحت شد و او را احضار کرد، و با خشونت به او گفت: تو مگر به خدایی من اعتراف نداری؟ زن در جواب گفت: هرگز من خدای حقیقی را رها نمی کنم تا تو را بپرستم.
فرعون از این سخن قاطع به قدری عصبانی شد و بی درنگ دستور داد تنوری را که از مس ساخته بود، بیفروزند و او و بچه هایش را در آتش بیندازند.
همسر خزبیل همچنان «احد، احد» می گفت و تسلیم زور و ستمگری فرعون نمی شد، جلادان فرزندانش را یکی یکی در آتش افکندند تا نوبت به طفل شیر خوارش رسید. طبیعی است که مادر به بچه شیر خوارش علاقه خاصی دارد، در اینجا صبر و قرار زن تمام شد، با عاطفه سوزناک شروع به اعتراض و گریه کرد، به مادر کودک گفتند اگر از آیین موسی بیزاری بجویی، بچه ات را به آتش نمی افکنیم، ناگهان فرزندش به قدرت خدا، فریاد زد:« مادر جان! شکیبا باش، تو بر حق هستی.» مادر صبر کرد، آن بچه را نیز در آتش انداختند و سوزاندند، سپس خودش را نیز در آتش افکندند و این زن صابر همچنان فریاد می کرد:«احد، احد»
در دم آخر، همسر خزبیل وصیتی کرد و گفت: « خاکستر من و فرزاندنم را در یک مکان دفن کنید!»
پیامبر اسلام (ص) می فرماید: در شب معراج در فضا در محلی بوی بسیار خوشی به مشامم رسید، از جبرئیل (ع) پرسیدم:« این بوی خوش بی نظیر چیست؟»
جبرئیل گفت:« یا رسول الله، بوی عطر همسر خزبیل و فرزندان اوست که همه جا را در برگرفته است. 1 »
📙زنان مرد آفرین تاریخ، ص53.
┏━☆❤️❤️❤️☆━┓
@shiastudies
┗━☆❤️❤️❤️☆━┛
1_140813411.mp3
3.16M
♨️تنها راه پاک شدن
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام #عالی
┏━☆❤️❤️❤️☆━┓
@shiastudies
┗━☆❤️❤️❤️☆━┛
🌹امام صادق علیه السلام:
💎و لا عَیشَ أهنأَ من حُسن الخُلق،.
🔰هیچ زندگیای گواراتر از آن زندگیای که با حسن خلق همراه باشد، نیست؛
📚الشافی، صفحه851
┏━☆❤️❤️❤️☆━┓
@shiastudies
┗━☆❤️❤️❤️☆━┛
✨🌹✨
🔶 حـیا 🔶
در حياء از چه کسي بايد حياء کنيم. از چه بايد حياء کنيم؟ من چند موردش را براي شما ميشمارم.
1- حياء از خدا؛ بالاترين حياي انسان «أَ لَمْ يَعْلَمْ بِأَنَ اللَّهَ يَرى» (علق/14) خدا را ناظر ببينيم.
2- در روايات داريم از اين دو فرشتهاي که مأمور شما هستند، «ليستحيي احدكم من مليكه» هرکسي از اين دو فرشته خودش رسول خدا ميفرمايد شرم کند. يک کسي داشت حرفهاي اضافي ميزد، اميرالمؤمنين فرمودند: تو ميداني اين حرفهايي که مينويسي دو فرشته املاء ميکنند و مينويسند و خدا اين را ميبيند. طوري حرف بزن که شرمنده نشوي.
3- «أحسن الحياء استحياو من نفسك» (غررالحكم، ص 257) بالاترين حياء اين است که انسان از نفس خودش حياء کند. خودت را جهنمي نکن و به آتش نيانداز. «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْلِيكُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ عَلَيْها مَلائِكَة» (تحريم/1) از اين سه حياء بگذريم، ديگر ميشود حياء از رسول خدا، حياء از ائمه معصومين، مگر ما نميگوييم: شما زندهايد، يعني در واقع به منزله زنده هستيد. «اشهد انک تشهد مقامي، أنت حي عند ربک، تسمع کلامي» ما را ميبينيد و صداي ما را ميشنويد. حياء از افکار عمومي، حياء از خون شهدا، حياء از پدر و مادر، حياء از بزرگتر، حياء از علماء، بالاخره نقطه مقابل اذاعه و اشاعه فحشاء مسأله شرم و حياء است که بايد روي آن دقت شود.
〖از بیانات حجت الاسلام رفیعی〗
┏━☆❤️❤️❤️☆━┓
@shiastudies
┗━☆❤️❤️❤️☆━┛
﷽ #دعوت_به_نماز
💠🔹💠 شیوه های زمینه ای دعوت به نماز رفتارهایی است که به طور غیرمستقیم آمادگی کودکان را برای جذب به نماز افزایش می دهد.
3️⃣1️⃣ عیادت از کودک مریض
🍓 بهترین فرصت برای القای نیکی به کودک ایام مریضی اوست. او در این هنگام، نیاز شدیدی به توجه و محبت اطرافیان خود دارد.
🍓 با رفتن به عیادت او و بردن هدایای مورد علاقه اش، می توانیم محبت خود را به او ابراز کنیم و به او بگوییم: ان شاء الله خوب می شوی؛ هنگامی که خوب شدی دو رکعت نماز به شکرانه ی سلامت بخوان.
🍓 چنان که #پیامبر_اکرم صلی اللّه علیه وآله در عیادت از کودک مریضی بهترین بهره برداری را می کند و از او می خواهد که به اسلام روی آورد.
🍓 انس بن مالک چنین نقل می کند: کودکی از خانواده ی یهودی، که روزی به پیامبر صلی اللّه علیه وآله خدمت کرده بود، بیمار شد. پیامبر صلی اللّه علیه وآله به محض اطلاع، برای عیادت او، به منزل آن یهودی رفت و بالای سر او نشست.
🍓 پس از محبت به او کودک را به اسلام دعوت کرد. او به پدرش نگاه کرد و خواست ببیند نظر پدرش در این باره چیست؟ پدرش گفت ابوالقاسم را اطاعت کن.
🍓 او هم اسلام آورد. پیامبر صلی اللّه علیه وآله ، در حالی که از منزل بیرون می آمد فرمود: خدا را سپاس که او را از آتش نجات دادم.
🍓 «عَن اَنَسٍ قالَ: کانَ غُلامٌ یهُودِی یخدِمُ النَّبِی صلی اللّه علیه وآله فَمَرَضَ فَاَتاهُ النَّبِی صلی اللّه علیه وآله یعُودُ فَقَعَدَ عِندَ رَأسِهِ، فَقالَ لَهُ، أَسلِم.
🍓 فنَظَرَ اِلی اَبیهِ وَ هُوَ عِندَهُ فَقالَ أَطِع اَبَا القاسِمَ. فَأَسلَمَ فَخَرَجَ النَّبِی صلی اللّه علیه وآله وَ هُوَ یقُولُ: اَلحَمدُللهِ الَّذی اَنقَذَهُ عَنِ النّارِ» (منهج التربیة النبویه للطفل، ص ۲۵۰)
📚 #استاد_علینقیفقیهی ، شیوههای ترغیب و جذب به نماز، خلاصه ای از صفحه ۳۰ تا ۵۲.
┏━☆❤️❤️❤️☆━┓
@shiastudies
┗━☆❤️❤️❤️☆━┛
💠🔹حاج اسماعیل دولابی ره:
↫◄ همیشه سعی کنید
#خیرخواه دیگران باشید
و برای بندگان خدا
چیز خوب بخواهید
مؤمن میتواند با #دل خود
به اهل زمین و آسمان خیر برساند
با نیت خوب، با دعا کردن
↫◄ مثلاً در روایت آمده است
کسی که #صلوات بر محمد
و آل محمد علیهم السلام میفرستد
خیرش به همه موجودات عالم میرسد
@shiastudies
┗━☆❤️❤️❤️☆━┛