⭕️با توجه به استقبال خانواده ها برگزار میگردد.
❇️جلسه آموزش مجربات«قابلگی و مامایی»
🔸ویژه ی خانم ها🔸
👌با حضور قابله ها و ماماهای با تجربه
سرکار خانم کریمانی
سرکار خانم کابلی
و...
👈جمعه ۱۸ مرداد ساعت ۹صبح تا ۱۲ ظهر
👈قم، شهر قنوات، فلکه اول سمت چپ، به سمت خیابان شهدا، حسینه فاطمه الزهراء عليها السلام
هزینه جلسه نفری 20هزار تومان
🎫 شماره کارت
5041 7210 7210 9029
مسعود جمشیدی
برای ثبت نام،
نام و نام خانوادگی و فیش واریزی خود را به آیدی ذیل ارسال کنید :
@SaliQmin124
یا به شماره زیر در واتساپ یا بصورت پیامکی ارسال نمایید.
09378933499
🌹زایمان خانگی=احیای سبک زندگی اسلامی
🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶
🔻بهار امسال؛ کمترین نرخ تولد را در ۳۰ سال گذشته داشته!
🔸ایران در سال ۱۳۹۴ به «حداکثر میزان تولد» رسیده بوده اما در سه سال گذشته شمار تولدها کاهش داشته.
❌ کاهش تولد در سه ماهه نخست امسال در ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده!
⚠️تا ۳۰ سال آینده سهم سالمندی جمعیت از مرز ۲۶ درصد عبور خواهد کرد، یعنی در آن زمان یک چهارم جمعیت کشور سالمند خواهند بود!
نیشابور#شهر احیای آب 💧💧
💚 اقدام اول امام رضا (ع )
آن عالم آل محمد(ص) در
نیشابور احیای سه نوبت
آب 💧💧💧بوده است
✅ پیام واقدام امام رضا ع به من وشما وهمه تاریخ این است که باید جهت برطرف ساختن موانعی که عامل عدم جاری شدن آب می شود همت کرد از گل لای قنات گرفته تا بستن تونل فضایی ورود سامانه ها
امام باقر عليه السلام:
عزّتِ طمع نداشتن را با بلندى همّت به دست آر
اِستَجلِبْ عِزَّ اليأسِ بِبُعدِ الهِمَّةِ
ميزان الحكمه جلد13 صفحه46
به فدای امام داناییها و شکافنده علوم که اسیر جهالت و ظلمت اعداء شد، امامی که یکه تاز عرصه علوم گوناگون بود و لقب باقرالعلوم تنها شایسته ایشان است
◼️ شهادت جانسوز امام باقر علیه السلام را به شما تسلیت عرض می نماییم
🆔 @shiatebb
⚜امام محمد باقر (ع) : پدرم فرمود :
چهار صفت در هرکس باشد اسلامش کامل و گناهش آمرزیده است و هنگام مرگ خدا از او راضی خواهد بود :
1.چون با مردم پیمانی بندد برای خدا به عهدش وفا کند.
2.زبانش راستگو باشد.
3.از کاری که نزد خدا یا در نظر مردم زشت است شرم کند.
4.اخلاقش با زن و فرزندش خوش باشد.
📚نصایح صفحه 197 الی 198
🆔 @shiatebb
💎فیل طب اسلامی💎
🔸این حکایت مولوی رو شنید که
پيل اندر خانه يي تاريک بود /عرضه را آورده بودندش هنود
از براي ديدنش مردم بسي/ اندر آن ظلمت همي شد هر کسي
ديدنش با چشم چون ممکن نبود/ اندر آن تاریکی اش کف می بسود
🔸هندوان براي نمايش، فيلي را در شهري آوردند که مردمانش هرگز چنين حيواني نديده بودند. فيل در خانه اي تاريک بود و
مردمان بسياري براي ديدنش به تاريکي رفتند، چون ديدنش با چشم ممکن نبود، هر کس گوشه اي از حيوان را لمس مي
کرد و هنگامي که از او درباره شکل فيل مي پرسيدند به فراخور درک خويش از فيل، چيزي مي گفت، آن که دستش به خرطوم حيوان رسيده بود گفت فيل همچون ناودان است و آنکه گوش فيل را لمس کرده بود حيوان را مثل بادبزن معرفي
مي کرد، نفر سوم که در آن تاريکي دست بر پاي فيل سوده بود ،در پاسخ به شکل فيل، آن را به ستون مانند کرد و نفر
ديگر نيز گفت فيل همچون تخت است چرا که او پشت فيل را لمس کرده بود. به همين ترتيب ديگر مردمان که وصف فيل را
از اينان مي شنودند، در نهايت به سردرگمي و اختلاف مبتلا مي شدند، اختلاف ميان آنان تفاوتي اندک نبود بلکه اختلاف
ميان شکل الف و دال بود! اگر هر يک از آنان که به ديدن فيل رفتند، شمعي در دست داشتند ديگر نظرشان چنين متفاوت
نبود
در کف هر کس اگر شمعي بدي/ اختلاف از گفتشان بيرون شدي
🔸کاری به نتیجه گیری بعدی ایشان نداریم که غلط است، ولی حکایت طب اسلامی مانند فیل مولوی هست.
😭یکی میگوید طب اسلامی یعنی «اصلاح تغذیه» و بس
😭یکی میگوید طب اسلامی یعنی «تجویز مفردات دارویی» و بس
😭یکی می گوید طب اسلامی یعنی «دعا درمانی» و بس
😭یکی میگوید طب اسلامی یعنی «تجویز داروی مرکب» و بس
😭یکی میگوید طب اسلامی یعنی «اصلاح سبک زندگی» و بس
😭یکی می گوید طب اسلامی یعنی «پیشگیری» و بس
😭طب اسلامی یعنی «ورزش و تحرک» و بس
باید گفت که :چون حقیقت ندیدند ره افسانه زدند!
🔸در نگاه طب اصیل اسلامی و جامع ،کسی حق ندارد بخشی از معارف اهل بیت علیهم السلام را نادیده بگیرید و یا تضعیف کند.
🔸طب اسلامی زمانی طب اسلامی هست که هیچ یک از اجزای آن توسط ما حذف نشود و با اختراع و بدعت گذاری من درآوردی، گرفتار طبی کاریکاتوری نشویم.
وقتی معصومین علیهم السلام از همه روش ها استفاده کردهاند و ما را توصیه به انجام آن داده اند دیگر ما حق نداریم برخورد تنگ نظرانه داشته باشیم و این حکمت زیبای تنوع و تکثر روش ها را پایمال کنیم.
حتی برخی تاکید به استفاده از یک مفرده خاص یا دارو ، دعای خاص و...دارند و مابقی زیبایی های تنوع بهداشتی درمانی تمدنی طب جامع اسلامی را نادیده میگیرند!
آیا چراغ در این اتاق تاریک اندیشی روشن خواهد شد؟
ای عزیزان به شما هدیه ز یزدان آمد
عید فرخنده ی نورانی قـــــربـان آمد
حاجیان سعی شما شد به حقیقت مقبول
رحمت واسعه حضرت سبـــحان آمد
🌹عید قربان بر همگان مبارک🌹
🆔 @shiatebb
📖چرا عرقیجات را توصیه نمیکنیم؟
✔️زیاد خوردن آب در احادیث توصیه نشده است!
✔️خوردن آب مانده توصیه ای ندارد!
✔️مصرف آب آفتاب خورده نهی حدیثی دارد!
✔️در سیره ی عملی معصومین علیهم السلام نشانی از مصرف و توصیه عرقیجات بعنوان دارو و درمان دیده نمیشود!
✔️به تجربه ی حکمای طب سنتی و اساتید طب اسلامی، جوشانده و دمکرده تاثیر پایدارتر و موثرترین دارد!(استاد خیراندیش و تبریزیان)
✔️احتمال بالا بودن الکل عرقیجات هست که هر چند حرام نیست ولی تاثیر مصرف زیاد آن روی کبد و مغز باقی هست!
✔️گلاب با وجود تصریح در نصوص، تخصیص از عام محسوب میشود.
📖 عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: لاَ تُكْثِرْ مِنْ شُرْبِ اَلْمَاءِ فَإِنَّهُ مَادَّةٌ لِكُلِّ دَاءٍ.
الکافي , جلد 6 , صفحه 382
#گوشت قربانی #عید_قربان در چه راههایی باید مصرف شود؟
✅پاسخ: #محل_مصرف_گوشت_قربانی در روایات زیر آمده است:
1⃣معاوية بن عَمَّار عَن أَبِي عبداللَّه قال: إِذَا ذَبَحْتَ أَوْ نَحَرْتَ فَكُلْ وَ أَطْعِمْ كَمَا قَالَ اللَّهُ فَكُلُوا مِنْها و أَطْعِمُوا الْقانِعَ وَ الْمُعْتَرَّ فَقَالَ الْقَانِعُ الَّذي يَقْنَعُ بِمَا أَعْطَيْتَهُ و الْمُعْتَرُّ الَّذِي يَعْتَرِيكَ وَ السَّائِلُ الَّذِي يَسْأَلُكَ فِي يَدَيْهِ و الْبَائِسُ الْفَقِير
📚 التهذيب ج۵ص۲۲۳
امام صادق علیه السلام فرمود :هنگامی که (قربانی) را ذبح کردی یا نحر کردی، پس بخور و به دیگران بخوران همانطور که خداوند فرموده است : «پس از آن بخورید و شخص #قانع و #معتر را إطعام نمائید» (سوره حج آیه ۳۶)
سپس فرمود : «قانع» کسی است که به آنچه به او می دهی قانع باشد و «مُعْتَرّ» کسی است که در معرض تو قرار می گیرد و «سائل» کسی است که در دستانش از تو درخواست می کند و «بائس» #فقير است.
2⃣سَيْف التَّمَّار قَالَ: قَالَ أَبُوعَبْداللَّه إِنَّ سَعدَ بْنَ عَبْدِ الْمَلِك قَدِمَ حَاجّاً فَلَقِيَ أَبِي- فَقَالَ إِنِّي سُقْتُ هَدْياً فَكَيْفَ أَصْنَعُ فَقَالَ لَهُ أَبِي أَطْعِمْ أَهْلَكَ ثُلُثاً وَ أَطْعِمِ الْقَانِعَ وَ الْمُعْتَرَّ ثُلُثاً وَ أَطْعِمِ الْمَسَاكِينَ ثُلُثاً فَقُلْتُ الْمَسَاكِينُ هُمُ السُّؤَّالُ فَقَالَ نَعَمْ وَ قَالَ الْقَانِعُ الَّذِي يَقْنَعُ بِمَا أَرْسَلْتَ إِلَيْهِ مِنَ الْبَضْعَةِ فَمَا فَوْقَهَا وَ الْمُعْتَرُّ يَنْبَغِي لَهُ أَكْثَرُ مِنْ ذَلِكَ هُوَ أَغْنَى مِنَ الْقَانِعِ يَعْتَرِيكَ فَلَا يَسْأَلُكَ
📚التهذيب ج۵ص۲۲۳
امام صادق علیه السلام فرمود :سعد بن عبدالملک به حج آمد و پدرم را ملاقات کرد و گفت : من یک قربانی رانده ام، چگونه انجام دهم؟ پدرم به او فرمود :یک سوم آن را به #أهل_خود بخوران و یک سوم آن را به #قانع و #معتر اطعام کن و یک سوم آن را به #مساکین بخوران.
گفتم :آیا مساکین همان درخواست کنندگان (گداها) هستند؟ فرمود :بله
و فرمود :قانع آن کسی است که به آنچه برای او از یک تکه به بالا می فرستی قانع است و معترّ بیش از آن برای او سزاوار است، او از قانع غنی تر است، بر تو عارض می شود ولی از تو درخواست نمی کند.
3⃣ عَنْ ابي جميله قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّه عَنْ لحم الْأَضَاحِيِّ فَقَالَ كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ وَ ابنه محمد يَتَصَدَّقَانِ بِثُلُثٍ عَلَى جِيرَانِهِمْا وَ بِثُلُثٍ عَلَى الْمَسَاكِينِ وَ ثُلُثٍ يُمْسِكَانِهِ لِأَهْلِ الْبَيْتِ
📚علل الشرائع ص۴۳۸
ابي جميله گوید : از امام صادق علیه السلام در مورد #گوشت_قربانی سؤال کردم؛ امام فرمود: امام سجاد علیه السلام و فرزندش امام باقر علیه السلام، یک سوم را به #همسایگان #صدقه می دادند و یک سوم را به #مساکین (صدقه) می دادند و یک سوم را برای #خانواده نگه می داشتند.
4⃣خَطَبَ عَلِيٌّ فِي الْأَضْحَى فَقَالَ وَ ذَكَرَ خُطْبَةً مِنْهَا وَ إِذَا ضَحَّيْتُمْ فَكُلُوا وَ أَطْعِمُوا وَ أَهْدُوا وَ احْمَدُوا اللَّهَ عَلَى مَا رَزَقَكُمْ مِنْ بَهِيمَةِ الْأَنْعَامِ.
📚 الفقيه ج۱ص۵۲۱
علي علیه السلام در عيد قربان خطبه خواندند و از جمله فرمودند : وقتی #قربانی کردید از آن بخورید و بخورانید و #هدیه دهید و خدا را بر آنچه از (گوشت) حیوانات(حلال گوشت) به شما روزی کرد حمد نمائید.
5⃣عن شُعَيْب الْعَقَرْقُوفِي قال: قُلْتُ لِأَبِي عَبْداللَّه سُقْتُ فِي الْعُمْرَةِ بَدَنَةً فَأَيْنَ أَنْحَرُهَا قَالَ بِمَكَّة قُلْتُ أَيَّ شَيْ ءٍ أُعْطِي مِنْهَا قَالَ كُلْ ثُلُثاً وَ أَهْدِ ثُلُثاً و تَصَدَّقْ بِثُلُثٍ
📚الكافي ج۴ص۴۸۸
شعيب گوید :به امام صادق علیه السلام گفتم : من در عمره یک (شتر) قربانی رانده ام، پس کجا آن را نحر کنم؟ فرمود :در مکه، گفتم :چه مقدار از آن به خودم داده شده است؟ فرمود : یک سوم آن را بخور و یک سوم آن را #هدیه بده و یک سوم را #صدقه بده.
6⃣السكوني عَن أَبِي عَبْداللَّه فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَطْعِمُوا الْبائِسَ الْفَقِير قَالَ هُوَ الزَّمِنُ الَّذِي لَا يَسْتَطِيعُ أَنْ يَخْرُجَ لِزَمَانَتِهِ
📚 الكافي ج۴ص۴۶
امام صادق علیه السلام در مورد گفتار خداوند «و به بینوای فقیر بخورانید»(سوره حج آیه۲۸) ، فرمود : آن شخص زمین گیری است که به خاطر زمین گیری نمی تواند بیرون بیاید.
7⃣إِسماعيل بن أَبِي زِيَاد عَنْ أَبِي عَبْداللَّه قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّه... إِنَّمَا جُعِلَ الْأَضْحَى لِيُشْبَعَ مَسَاكِينُكُمْ مِنَ اللَّحْم فَأَطْعِمُوهُمْ
📚ثواب الأعمال ص۸۴
رسول الله صلی الله علیه و آله فرمود : همانا #عید_قربان گذاشته شده است تا #مساکین شما از گوشت سیر شوند، پس به آنها بخورانید!
🔸اندوه و غصّهي امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)
💠حضرت امام باقر(علیه السلام)به شخصي به نام عبدالله فرمود:
🌑(يَا عَبْدَ اللهِ مَا مِنْ عِيدٍ لِلْمُسْلِمِينَ أضْحَي وَ لا فِطْرٍ إلاّ وَ يَتَجَدَّدُ فِيهِ لِآلِ مُحَمَّدٍ حُزْنٌ)؛
🌑«اي عبدالله، هيچ عيدي از فطر و قربان براي مسلمانان پيش نمي آيد، مگر اين كه حزن و اندوه تازهاي براي آل محمّد حاصل شود».
(لِأنَّهُمْ يَرَوْنَ حَقَّهُمْ فِي يَدِ غَيْرِهِمْ)؛[١]
«زيرا حقّشان را در دست ديگران مي بينند».
در دعاي عيد قربان از صحيفهي سجّاديّه هم مي خوانيم:
(اللَّهُمَّ إنَّ هَذَا الْمَقَامَ لِخُلَفَائِكَ وَ أصْفِيَائِكَ وَ مَوَاضِعَ اُمَنَائِكَ فِي الدَّرَجَةِ الرَّفِيعَة....وَ لا لِإرَادَتِكَ حَتَّي عَادَ صِفْوَتُكَ وَ خُلَفَاؤُكَ مَغْلُوبِينَ مَقْهُورِينَ مُبْتَزِّينَ)؛
«خدايا، اين مقام و جايگاه [اقامهي نماز عيد و جمعه يا مقام امامت و خلافت] از آنِ خلفا و جانشينان و برگزيدگان تو [امامان معصوم (علیهم السلام)] است [كه دشمنان حقّ از آنها به غصب و ستم گرفتند] تا اين كه [بر اثر غصب خلافت] برگزيدگان و جانشينان تو مغلوب و مقهور گشتند و حقّشان را از دست دادند».
هم اكنون نيز امام عصرـ عَجَّلَ اللهُ تَعــََاليََ فَرَجَهُ الشَّريفَ ـ مقهورند و احساس نا امني مي كنند و در هر عيدي غصّه و اندوهشان تازه مي شود؛ زيرا امّت اسلامي را همچون گلهي گوسفند بيشباني مي بينند كه اسير گرگان خونخوار گشتهاند و چارهاي نمي يابند.اين وضع را هم خود امّت با بي اعتنايي به اوامر خدا و امام به وجود آورده است.
⚠️اين روش، مطلوب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)نيست
آيا انصافاً ما مسلمانيم؟ زندگي ما صبغهي الهي و رنگ اسلامي دارد؟
اگر هم اكنون امام زمان ـ عجّل الله تعالي فرجه الشّريف ـ در ميان ما ظاهر شوند، زندگي ما را به عنوان يك زندگي اسلامي مي پسندند؟
وضع بازار و خيابان ما، وضع خانوادهها و اختلاط مردان و زنان ما، وضع سازمان صدا و سيماي ما را مي پسندند؟
و دردناك تر اين كه، اغلب باورمان نشده است كه داريم كج مي رويم. قرآن مي گويد :
قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِاْلاَخْسَرِينَ أعْمالاً* الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَياة الدُّنْيا وَ هُمْ يَحْسَبُونَ أنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعاً؛[٢]
«بگو، آيا به شما خبر بدهم كه زيان كارترين مردم چه كسانند؟ آنان كه در زندگي دنيا به گمراهي افتادهاند و در عين حال، مي پندارند كه [شاهراه همان است كه آنها مي روند و] نيكوترين كار همان است كه آنها انجام مي دهند».
به هر حال، از خدا مي خواهيم تا زندهايم از نورانيّت و صفا و لطافت اسلام نصيب ما هم بگرداند و رابطهي ما را با خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام)محكم تر كند تا جملات(وَ اَعْلاماً لِعِبادِهِ وَ مَناراً فِي بِلادِهِ)را از روي صدق و صفا بگوييم و در زندگي عملاً رو به سوي آنها برويم و راه را گم نكنيم ؛ زيرا اگر راه را گم كنيم، به ظلمتهاي پرسوز و گداز برزخ و محشر مبتلا خواهيم گشت.
اَللّهُمَّ عَجِّلْ فَرَجَ مَوْلانا صاحِبِ الزَّمانِ وَاَظْهِرْ بِهِ دينَكَ وَاَحْيِ بِهِ سُنَّة نَبِيِّكَ وَاجْعَلْنا مِنْ اَعوانِهِ وَاَنْصارِهِ وَمِنَ الْمُنْتَظِرينَ لِظُهُورِهِ.
[١]ـ عللالشّرايع،جلد2،صفحهي76.
[٢]ـ سورهي كهف،آيات103و104