فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
این فیلم مخصوص مادرانی است که دوست دارن #زایمان_آسان داشته باشند
فیلم رو بادقت ببینید تا متوجه بشید چرا مادران #قدیمی زایمان راحتتر داشتند
با این حرکات #زایمان هم کوتاه تر ، هم کم دردتر ، هم بازگشت به فعالیت های روزمره سریعتر اتفاق می افته !
🧕🏻قابلگی اسلامی
پژوهشکده طب شیعی و سبک زندگی اسلامی
https://eitaa.com/shiatebb
┄┄┅┅✿🍃🌸🌹🌸🍃✿┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روشنگری مهم سیدجواد هادیاصل؛ کوهنورد حرفه ای و مستندساز محیط زیست که این روزها (که علفهای سبز بهاری🌱، طبیعتا در تابستان متراکم و خشک شده🌾) وسط عملیات های مختلف اطفای حریق🔥 در کوههای زاگرس⛰ هست:
« از وقتی دامداران و عشایر را از طبیعت حذف کردند طبیعت به صورت گسترده رو به نابودی رفت.
چند بلاگر و آدم کینه ای هم افتادن به جون دولت ها که ببینید دام داره فلان درخت رو میخوره(؟)،پس مردم بیچاره و عشایر رو از طبیعت بیرون کنید⁉️
حالا بماند که اگر همین مردم نبودن آتش مهار نمیشد.
به بهانه خوردن شاخه های درختان توسط دام(که خودش نوعی هَرَس کردن طبیعی بوده) دام را از مراتع و جنگل دور کردید، خب! حالا عدم وجودش که باعث نابودی میلیون ها درخت میشه.
اینجا در این شیب و خستگی از تقابل با آتش ترجیح دادم این ویدیو رو برای روشنگری ثبت کنم»📸
👌با توجه به بارندگیهای خوب بهاری و رشد خوب علفها و متأسفانه نبود دام🐐🐏🐃 کافی برای کوتاه کردن علفها، اکنون هر روزه در تابستان خبرهای آتش سوزی از مناطق مختلف کشور گزارش میشود: کرخه خوزستان، خوش ییلاق گرگان، خاییز بهبهان و...
این موضوع #گفتگوی_عصر_جمعه دیروز در مزرعه🌾 بود.
با «مزرعه خانوادگی احیاء خاک، جایی برای احیاء خاک، خانواده و سرمایه» همراه باشید👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1235419203C4f4b30cd34
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #کلیپ_تصویری
🏴 #شب_چهارم_محرم ۱۴۰۳
🎞 قساوت قلب بدترین مریضی روحی
🎙#استاد_معاونیان
#اللهمعجللولیکالفرج✨
🆔@moaveniiyan
پژوهشکده طب شیعی و سبک زندگی اسلامی
https://eitaa.com/shiatebb
┄┄┅┅✿🍃🌸🌹🌸🍃✿┅┅┄┄
حاج مهدی رسولی - 🏴 @JamejamDaily.mp3
11.11M
🛑🏴 روضه حضرت علی اکبر (علیه السلام)
مهدی رسولی
❌ باز هم #مرندی و تلاش برای تداوم مدیریت سیستم سلامت توسط پزشکان متخصص
⁉️ وزیر بهداشت غیر پزشک، در کشور ما (برخلاف سایر کشورها) جواب نمی دهد !!!
پژوهشکده طب شیعی و سبک زندگی اسلامی
https://eitaa.com/shiatebb
┄┄┅┅✿🍃🌸🌹🌸🍃✿┅┅┄┄
تب دنگی واقعیت؟ دروغ یا بزرگنمایی؟
دکتر رضا منتظر
قصد نداشتم فعلا چیزی در مورد این بیماری بگویم ولی دیدم برخی مخاطبان مرتب در مورد آن سوال می کنند.
رسانه ها هم دارند با آب و تاب اخبار آن را منتشر می کنند.
هر کجا دیدید شخصیت های مطرح و رسانه ها روی یک موضوع خاص تمرکز کرده و القاء ترس می کنند، قویا احتمال دهید که اهداف پشت پرده ای وجود دارد که با هدایت افکار عمومی به سمت آن موضوع می خواهند به آن اهداف برسند.
ترساندن شیوه ای است که همیشه در طول تاریخ جواب داده است.
یزید هراسی، کرونا هراسی، جلیلی هراسی و اکنون پشه هراسی.
همین جا بگذارید بدون تعارف انتقاد شدید خود را نسبت به برخی از شما عزیزان مطرح کنم :
چرا عادت کرده اید از یک سوراخ به دفعات گزیده شوید؟
چرا از گذشته عبرت نمی گیرید و این قدر زود فریب می خورید؟
ندیدید که در دوران کرونا عده زیادی ترسیدند و آن قدر در و دیوارها را ضد عفونی کردند تا دچار وسواس شدند، ترسیدند و به بیمارستانها هجوم بردند و در آنجا مردند، ترسیدند و واکسنهای آمریکایی و انگلیسی را زدند و هلاک شدند؟
نشنیده اید که از قدیم گفته اند ترس برادر مرگ است؟
پس چه موقع می خواهید با موضوعات عاقلانه برخورد کنید؟
هنوز ما یک مورد تب دنگی را ندیده ایم و نمی دانیم قضیه چقدر واقعی و جدی است، عده ای مرتب پیام می دهند و از ما شیوه نامه درمان آن را با طب سنتی مطالبه می کنند!!
من نمی گویم تب دنگی دروغ است ولی این بیماری پدیده تازه ای نیست.
از ۲۰۰ سال پیش مطرح بوده است. الان هم ممکن است تعمدا یا اتفاقی شیوع جدیدی از آن را داشته باشیم.
منتهی قطعا مثل کرونا دارند آن را بزرگنمایی می کنند تا به اهداف خود برسند.
خصوصا الان که در آستانه مراسم های محرم و اربعین هستیم.
طبق آمار سالیانه ۴۰۰ میلیون نفر در دنیا به تب دنگی مبتلا می شوند که ۸۰ درصد آن کاملا خفیف است.
اخیرا طبق اعلام وزارت بهداشت ۱۴۹ نفر به این بیماری مبتلا شده اند (همین را هم شک داریم که درست گفته باشند).
از این تعداد فقط یک نفر مرده است که آن هم یک پیرزن ۸۰ ساله بوده که از امارات وارد کشور شده بود.
پس ببینید ترسیدن در این شرایط چقدر مسخره است ؟
وقتی رسانه های وابسته به دشمن و دنباله های آنها در داخل دارند پشه هراسی می کنند، ما نباید جلوتر از آنها حرکت کنیم.
وقتی شما اخبار بیماری را باز نشر می دهید قطعا دارید در پازل دشمن حرکت می کنید و به هراس افکنی آنان دامن می زنید.
و تعجب است که چرا افراد انقلابی و گروهها و کانالهای مذهبی هم فریب خورده و آلت دست دشمنان می شوند؟!
مشاهده کردم برخی از اینها هنوز با بیماری مواجه نشده اند برای آن شیوه نامه درمانی ارائه داده اند.
این کارها نشانه جهل و بی سوادی است.
توصیه اکید بنده و همکاران با تجربه این است که:
اولا آرامش خود را حفظ کرده سکوت کرده و جلوتر از ما حرکت نکنید.
قطعا اگر نیاز به توضیح بیشتری باشد در وقت مقتضی آن را به اطلاع تان خواهیم رساند.
ثانیا به جای انتشار اخبار تب دنگی، از وزارت بهداشت و رسانه ها مطالبه گری کنید که چرا هنوز چیزی نشده موضوع را بزرگ می کنند؟ چه منظوری از این کار دارند؟
با بصیرت و سلامت باشید.
#تب_دنگی
#اربعین_هراسی
پژوهشکده طب شیعی و سبک زندگی اسلامی
https://eitaa.com/shiatebb
┄┄┅┅✿🍃🌸🌹🌸🍃✿┅┅┄┄
May 11
⭕️ دستورالعملی مهم برای روز عاشورا، که اثر نورانیّت آن تا چهار نسلِ بعد میماند
( از بهترین أعمالِ روز عاشورا )
عبدالله بن سِنان، از اصحاب امام صادق علیه السّلام، نقل میکند: روز عاشورا، بر سَرورم امام صادق علیه السّلام وارد شدم. دیدم رنگپریده و اندوهگین است و اشک از چشمانش، همانند لؤلؤ، جارى است. گفتم: اى پسر پیامبر خدا! چرا گریه مىکنید؟ خداوند چشمانت را گریان نکند؟ به من فرمودند: آیا غافلى؟ آیا نمىدانى که در چنین روزى، حسین بن على علیهما السّلام کشته شد؟ گفتم: سَرورم! نظر شما درباره روزه گرفتن در روز عاشورا چیست؟ فرمودند: روزه بگیر امّا بدون تصمیم و نیّت روزه (گرسنه و تشنه باش)، و افطار کن، امّا نه با سرخوشى (و غذاهای لذیذ)، و روزه عاشورا را کامل نکن، و افطار را ساعتى پس از وقت فضیلت نماز عصر و با جرعهاى آب انجام بده. چرا که در چنین ساعتى (عصر عاشورا)، جنگ با خاندان پیامبر اکرم فرو نشست و آن واقعه بزرگ متوقّف شد، در حالى که سى کشته از آنان در جمع یارانشان بر زمین افتاده بود، که داغ این کُشتهها براى پیامبر اکرم گران بود، و اگر پیامبر صلى الله علیه و آله زنده میبودند، خودش صاحب عزا بود.
آنگاه، امام صادق علیه السلام گریستند تا این که محاسن مبارکشان با اشکهایش خیس شد.
سپس فرمودند: اى عبد الله! بهترین کارى که در این روز انجام مىدهى، این است که جامه و لباس تمیز بپوشى و تسلُّب کُنى. گفتم: تسلُّب یعنى چه؟ فرمودند: دکمههای لباس را باز کنى و آستینهایت را بالا بزنى و خود را به شکل ماتمزدگان درآورى.
👈🏻 بعد به بیابان، یا جایى که کسى تو را نبیند، یا به مکانی که تنها باشی، یا جای خلوت برو، در زمانى که روز بالا آمده باشد. آن گاه، چهار رکعت نماز با رکوع و سجده کامل، و با خشوع، مىخوانى و در هر دو رکعت، سلام مىدهى (دو نماز دو رکعتی). در رکعت اوّل، سوره حمد و سوره کافرون، و در رکعت دوم، سوره حمد و سوره توحید را مىخوانى. (سپس سلام میدهی و بعد) دو رکعتِ دوم را به جا مىآورى و در آن، در رکعت اوّل، سوره حمد و سوره احزاب و در رکعت دوم، سوره حمد و سوره منافقون و یا هر سوره قرآن که میخواهی بخوان. سپس سلام مىدهى و صورت خویش را به سمت قبر امام حسین علیه السّلام مىکنی و مقتل امام حسین علیه السّلام را در نظرت مجسّم مىکنى و بر ایشان و هر کس از فرزندان و خانواده با ایشان بوده سلام و درود مىفرستى، و قاتلینشان را لعن میکنی و از آنان بیزارى مىجویى. خداوند متعال، با این دستورالعمل، درجات تو را در بهشت بالا مىبرد و گناهانت را مىریزد. آن گاه تلاش کن در آن جایى که هستى (در بیابان، یا در خلوت، یا هر جایى که هست) چند قدم راه برو و بگو: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ رضىً بقضاء اللَّه و تسلیماً لأمرِه.» در این حال، باید حالت غم و اندوه داشته باشى. و خداى سبحان را بسیار یاد کرده، و استرجاع کن: (إنّا للَّه و إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ را فراوان بگو). و هنگامى که از قدم زدن فارغ شدى، برگرد و در همان جایى که نماز خواندى، قرار بگیر و بِایست و بگو:
اللَّهُمَّ عَذِّبِ الفَجَرَةَ الَّذینَ شاقّوا رَسولَکَ وحارَبوا أولِیاءَکَ، وعَبَدوا غَیرَکَ وَاستَحَلّوا مَحارِمَکَ، وَالعَنِ القادَةَ وَالأَتباعَ ومَن کانَ مِنهُم فَخَبَّ وأوضَعَ مَعَهُم أو رَضِیَ بِفِعلِهِم لَعناً کَثیراً. اللَّهُمَّ وعَجِّل فَرَجَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَاجعَل صَلَواتِکَ عَلَیهِ وعَلَیهِم، وَاستَنقِذهُم مِن أیدِی المُنافِقینَ المُضِلّینَ وَالکَفَرَةِ الجاحِدینَ، وَافتَح لَهُم فَتحاً یَسیراً، وأتِح لَهُم رَوحاً وفَرَجاً قَریباً، وَاجعَل لَهُم مِن لَدُنکَ عَلى عَدُوِّکَ وعَدُوِّهِم سُلطاناً نَصیراً.
آن گاه دستانت را بلند کن و به حالت قنوت بگیر، و در حالى که دشمنان خاندان رسول اکرم را نیّت میکنی، در این حالت این دعا را نیز بخوان:
ادامه دارد...
اللَّهُمَّ، إنَّ کَثیراً مِنَ الامَّةِ ناصَبَتِ المُستَحفَظینَ مِنَ الأَئِمَّةِ، وکَفَرَت بِالکَلِمَةِ وعَکَفَت عَلَى القادَةِ الظَّلَمَةِ، وهَجَرَتِ الکِتابَ وَالسُّنَّةَ، وعَدَلَت عَنِ الحَبلَینِ الَّذَینِ أمَرتَ بِطاعَتِهِما وَالتَّمَسُّکِ بِهِما، فَأَماتَتِ الحَقَّ وجارَت عَنِ القَصدِ، ومالَأَتِ الأَحزابَ وحَرَّفَتِ الکِتابَ، وکَفَرَت بِالحَقِّ لَمّا جاءَها، وتَمَسَّکَت بِالباطِلِ لَمَّا اعتَرَضَها، وضَیَّعَت حَقَّکَ وأضَلَّت خَلقَکَ، وقَتَلَت أولادَ نَبِیِّکَ وخِیَرَةَ عِبادِکَ وحَمَلَةَ عِلمِکَ ووَرَثَةَ حِکمَتِکَ ووَحیِکَ. اللَّهُمَّ، فَزَلزِل أقدامَ أعدائِکَ وأعداءِ رَسولِکَ وأهلِ بَیتِ رَسولِکَ، اللَّهُمَّ، وأخرِب دِیارَهُم وَافلُل سِلاحَهُم، وخالِف بَینَ کَلِمَتِهِم وفُتَّ فی أعضادِهِم، وأوهِن کَیدَهُم وَاضرِبهُم بِسَیفِکَ القاطِعِ، وَارمِهِم بِحَجَرِکَ الدّامِغِ، وطُمَّهُم بِالبَلاءِ طَمّاً، وقُمَّهُم بِالعَذابِ قَمّاً، وعَذِّبهُم عَذاباً نُکراً، وخُذهُم بِالسِّنینَ وَالمَثُلاتِ الَّتی أهلَکتَ بِها أعداءَکَ، إنَّکَ ذو نَقِمَةٍ مِنَ المُجرِمینَ، اللَّهُمَّ، إنَّ سُنَّتَکَ ضائِعَةٌ، وأحکامَکَ مُعَطَّلَةٌ، وعِترَةَ نَبِیِّکَ فِی الأَرضِ هائِمَةٌ. اللَّهُمَّ، فَأَعِنِ الحَقَّ وأهلَهُ وَاقمَعِ الباطِلَ وأهلَهُ، ومُنَّ عَلَینا بِالنَّجاةِ وَاهدِنا إلَى الإِیمانِ، وعَجِّل فَرَجَنا وَانظِمهُ بِفَرَجِ أولِیائِکَ، وَاجعَلهُم لَنا وُدّاً وَاجعَلنا لَهُم وَفداً، اللَّهُمَّ، وأهلِک مَن جَعَلَ یَومَ قَتلِ ابنِ نَبِیِّکَ وخِیَرَتِکَ عیداً، وَاستَهَلَّ بِهِ فَرَحاً ومَرَحاً، وخُذ آخِرَهُم کَما أخَذتَ أوَّلَهُم، وأضعِفِ اللَّهُمَّ العَذابَ وَالتَّنکیلَ عَلى ظالِمِی أهلِ بَیتِ نَبِیِّکَ، وأهلِک أشیاعَهُم وقادَتَهُم، وأبِر حُماتَهُم وجَماعَتَهُم. اللَّهُمَّ، وضاعِف صَلَواتِکَ ورَحمَتَکَ وبَرَکاتِکَ عَلى عِترَةِ نَبِیِّکَ، العِترَةِ الضّائِعَةِ الخائِفَةِ المُستَذَلَّةِ، بَقِیَّةِ الشَّجَرَةِ الطَّیِّبَةِ الزّاکِیَةِ المُبارَکَةِ، وأعلِ اللَّهُمَّ کَلِمَتَهُم، وأفلِج حُجَّتَهُم، وَاکشِفِ البَلاءَ وَاللَّأواءَ وحَنادِسَ الأَباطیلِ وَالعَمى عَنهُم، وثَبِّت قُلوبَ شیعَتِهِم وحِزبِکَ عَلى طاعَتِهِم ووِلایَتِهِم ونُصرَتِهِم ومُوالاتِهِم، وأعِنهُم وَامنَحُهمُ الصَّبرَ عَلَى الأَذى فیکَ، وَاجعَل لَهُم أیّاماً مَشهودَةً وأوقاتاً مَحمودَةً مَسعودَةً یوشِکُ فیها فَرَجُهُم، وتوجِبُ فیها تَمکینَهُم ونَصرَهُم، کَما ضَمِنتَ لِأَولِیائِکَ فی کِتابِکَ المُنزَلِ؛ فَإِنَّکَ قُلتَ وقَولُکَ الحَقُّ: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضى لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً. اللَّهُمَّ فَاکشِف غُمَّتَهُم یا مَن لا یَملِکُ کَشفَ الضُّرِّ إلّاهُوَ، یا أحَدُ یا حَیُّ یا قَیّومُ، وأنَا یا إلهی عَبدُکَ الخائِفُ مِنکَ وَالرّاجِعُ إلَیکَ، السّائِلُ لَکَ المُقبِلُ عَلَیکَ، اللاجِئُ إلى فِنائِکَ، العالِمُ بِأَنَّهُ لا مَلجَأَ مِنکَ إلّاإلَیکَ. اللَّهُمَّ فَتَقَبَّل دُعائی، وَاسمَع یا إلهی عَلانِیَتی ونَجوایَ، وَاجعَلنی مِمَّن رَضیتَ عَمَلَهُ وقَبِلتَ نُسُکَهُ ونَجَّیتَهُ بِرَحمَتِکَ إنَّکَ أنتَ العَزیزُ الکَریمُ. اللَّهُمَّ وصَلِّ أوَّلًا وآخِراً عَلى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ، وبارِک عَلى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ، وارحَم مُحَمَّداً وآلَ مُحَمَّدٍ، بِأَکمَلِ وأفضَلِ ما صَلَّیتَ وبارَکتَ وتَرَحَّمتَ عَلى أنبِیائِکَ ورُسُلِکَ ومَلائِکَتِکَ وحَمَلَةِ عَرشِکَ بِلا إلهَ إلّاأنتَ. اللَّهُمَّ ولا تُفَرِّق بَینی وبَینَ مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وعَلَیهِم، وَاجعَلنی یا مَولایَ مِن شیعَةِ مُحَمَّدٍ وعَلِیٍّ وفاطِمَةَ وَالحَسَنِ وَالحُسَینِ وذُرِّیَّتِهِمُ الطّاهِرَةِ المُنتَجَبَةِ، وهَب لِیَ التَّمَسُّکَ بِحَبلِهِم وَالرِّضى بِسَبیلِهِم وَالأَخذِ بِطَریقَتِهِم، إنَّکَ جَوادٌ کَریمٌ.
ادامه دارد...
آن گاه صورت را بر روى خاک بگذار و به سجده برو و این دعا را بخوان:
یا مَن یَحکُمُ ما یَشاءُ ویَفعَلُ ما یُریدُ، أنتَ حَکَمتَ فِی أَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ فَلَکَ الحَمدُ مَحموداً مَشکوراً، فَعَجِّل یا مَولایَ فَرَجَهُم وفَرَجَنا بِهِم؛ فَإِنَّکَ ضَمِنتَ إعزازَهُم بَعدَ الذِّلَّةِ، وتَکثیرَهُم بَعدَ القِلَّةِ، وإظهارَهُم بَعدَ الخُمولِ، یا أصدَقَ الصّادِقینَ ویا أرحَمَ الرّاحِمینَ. فَأَسأَلُکَ یا إلهی وسَیِّدی مُتَضَرِّعاً إلَیکَ بِجودِکَ وکَرَمِکَ، بَسطَ أمَلی وَالتَّجاوُزَ عَنّی، وقَبولَ قَلیلِ عَمَلی وکَثیرِهِ، وَالزِّیادَةَ فی أیّامی وتَبلیغی ذلِکَ المَشهَدَ، و أن تَجعَلَنی مِمَّن یُدعى فَیُجیبُ إلى طاعَتِهِم ومُوالاتِهِم ونَصرِهِم، وتُرِیَنی ذلِکَ قَریباً سَریعاً فی عافِیَةٍ إنَّکَ عَلى کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ.
آن گاه سرت را به سمت آسمان، بلند کن و بگو:
أعوذُ بِکَ أن أکونَ مِنَ الَّذینَ لا یَرجونَ أیّامَکَ، فَأَعِذنی یا إلهی بِرَحمَتِکَ مِن ذلِکَ.
سپس امام درباره ثوابهای این عمل نکاتی بیان کرده و فرمودند: هر کس این نماز را در این روز بگذارد و این دعا را با اخلاص بخواند و این عمل را با یقین و صدق انجام دهد، خداوند متعال، ده خصلت به او مىبخشد که از جمله آنهاست:
او را از مرگ بد نگه مىدارد، و از بدىها و فقر در امان مىدارد، و هیچ دشمنى را بر او چیره نمىکند تا بمیرد، و او را از دیوانگى و بیمارىِ جُذام و پیسى در خودش و فرزندانش تا "چهار نسل" حفظ مىکند، و راه نفوذ شیطان بر او و نسلش را تا "چهار نسل" مىبندد. ( که شيطان بر ایمانشان مسلّط شود. )
📚 مصباح المتهجّد، شیخ طوسی رحمه الله، صفحه ٧٨١
https://eitaa.com/joinchat/2476998687Cc037f8dde4
🔳 محشور شدن با یزید و ابن زیاد و عمرسعد...
روایت باسند معتبر
عَنْ أَبِي الْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا قَالَ: مَنْ تَرَكَ السَّعْيَ فِي حَوَائِجِهِ يَوْمَ عَاشُورَاءَ قَضَى اللَّهُ لَهُ حَوَائِجَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ مَنْ كَانَ يَوْمُ عَاشُورَاءَ يَوْمَ مُصِيبَتِهِ وَ حُزْنِهِ وَ بُكَائِهِ جَعَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ يَوْمَ فَرَحِهِ وَ سُرُورِهِ وَ قَرَّتْ بِنَا فِي الْجِنَانِ عَيْنُهُ وَ مَنْ سَمَّى يَوْمَ عَاشُورَاءَ يَوْمَ بَرَكَةٍ وَ ادَّخَرَ فِيهِ لِمَنْزِلِهِ شَيْئاً لَمْ يُبَارَكْ لَهُ فِيمَا ادَّخَرَ وَ حُشِرَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَعَ يَزِيدَ وَ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ زِيَادٍ وَ عُمَرَ بْنِ سَعْدٍ لَعَنَهُمُ اللَّهُ إِلَى أَسْفَلِ دَرْكٍ مِنَ النَّارِ. (امالی صدوق، ص۱۲۹)
امام رضا «علیه السلام» فرمود:
هر كه روز عاشورا كارهاى خود را تعطيل كند خدا حوائج دنيا و آخرتش را برآورد، هر كه روز عاشوراء را روز مصيبت و حزن و گريه خود كند خداى عز و جل روز قيامت را روز خرسندى و شاديش سازد و در بهشت چشمش به ما روشن شود
و هر كه روز عاشورا را روز بركت داند و براى خانهاش ذخيرهاى نهد بركت ندارد و روز قيامت با يزيد و عبيد اللَّه بن زياد و عمر بن سعد به درك اسفل دوزخ محشور گردد.
پژوهشکده طب شیعی و سبک زندگی اسلامی
https://eitaa.com/shiatebb
┄┄┅┅✿🍃🌸🌹🌸🍃✿┅┅┄┄
إنالله و إنا إلیه راجعون!
آجـرک الله یاصاحبالزّمان
◼️«أعظَمَ اللهُ اُجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ وَ جَعَلَنا و إیّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ»
پژوهشکده طب شیعی و سبک زندگی اسلامی
https://eitaa.com/shiatebb
┄┄┅┅✿🍃🌸🌹🌸🍃✿┅┅┄┄
Ashora-Ziarat-door-PDF.pdf
2.49M
🔘 عاشورا بدون هزینه بریم کربلا!
» فایل PDF "برخی از اعمال روز عاشورا "
📚 برگرفته از مفاتیح الجنان به نقل از مصباح المتهجد، ج۲، ص۷۷۲.
#عاشورا
#توسلات_مهدوی
🍀 عضویّت در اِلتجا 🍀
@Elteja
پژوهشکده طب شیعی و سبک زندگی اسلامی
https://eitaa.com/shiatebb
┄┄┅┅✿🍃🌸🌹🌸🍃✿┅┅┄┄
قال الرّضا عليه السّلام :
مَنْ كانَ يَوْمُ عاشورا يَوْمَ مُصيبَتِهِ وَ حُزْنِهِ وَ بُكائِهِ جَعَلَ اللّهُ عَزّوَجَلّ يَوْمَ القيامَةِ يَوْمَ فَرَحِهِ وَ سُرُورِهِ.
هر كس كه عاشورا، روز مصيبت و اندوه و گريه اش باشد، خداوند روز قيامت را براى او روز شادى و سرور قرار مى دهد.
"بحارالانوار، ج ۴۴، ص ٢٨۴"
#معارف_حسینی
#محرم
#دهم_محرم #عاشورا
حضرت #امام_حسین علیه السلام
•┈┈••✾••┈┈•
@azizamhosen
مداحی آنلاین - روضه ظهر عاشورا - خمسه.mp3
6.14M
خنجر کشیده اند خدا را رضا کنند
خود را به زور در دل گودال جا کنند
#روضه
#حیدر_خمسه
....♥️ #عزیزم_حسین ♥️....
#محرم
#دهم_محرم #عاشورا را
حضرت #امام_حسین علیه السلام
حضرت #امام_زمان علیه السلام
•┈┈••✾••┈┈•
@azizamhosen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نقش طب اسلامی در کاهش نرخ درمان
🔊 حکیم حسین خیراندیش
#محرم
#کاشان
🚨در انتشار این مطالب کوشا باشید😊
https://eitaa.com/joinchat/2476998687Cc037f8dde4
پژوهشکده طب شیعی و سبک زندگی اسلامی
https://eitaa.com/shiatebb
┄┄┅┅✿🍃🌸🌹🌸🍃✿┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اینجا کالیفرنیای آمریکا❗️
تک تک خانه ها سیاه پوش آقا امام حسین است، آدم باورش نمی شود!
گویا اشکی که در طول تاریخ برایش ریخته شد، سیلی شده و حالا در دنیا به راه افتاده است.
🍎آنتی بیوتروریسم
https://eitaa.com/joinchat/2476998687Cc037f8dde4
پژوهشکده طب شیعی و سبک زندگی اسلامی
https://eitaa.com/shiatebb
┄┄┅┅✿🍃🌸🌹🌸🍃✿┅┅┄┄
🔰علیرضا مرندی، این پیرمرد تمام فصول بهداشت ایران که به هیچ روی دست از سر بهداشت برنمیدارد، اخیراً در خصوص تعیین وزیر بهداشت آینده، نکاتی را گفته.
📌مهمترین نکته آن است که اعلام کرده «وزیر بهداشت باید پزشک باشد» تا مبادا شاهد رویهای، غیر از این روند همیشگی حمایت یک دکتر از هم صنفیهای خویش باشیم. بحث تعارض منافع هم که کلاً برای امثال مرندی، محلی از اِعراب ندارد.
➖در ادامه مروری بر حرفهایش داریم:
🔹مرندی گفته: «وزارت بهداشت، اداره ثبت احوال نیست که بخواهیم قومیتی انتخاب کنیم.»
❓سؤال: مگر ثبت احوال و رؤسایش، قومیتی باید انتخاب شوند؟
🔸این حرف پدربزرگ وزارت بهداشت، در دل خود، نکتههای بسیار دارد؛ حتی مرندی هم میداند که مباحث قومیتی برای پرزیدنت پزشکیان پررنگ است و از این رو متذکر شده که وزیر بهداشت را بر مبنای قومیت انتخاب نکن (اگر سایر وزرا بر مبنای قومیت انتخاب شوند، ایرادی ندارد، فقط وزیر بهداشت، تافتهء جدابافته است؟)
➖مرندی در ادامه گفته:
🔹«معتقدم همه کاره در وزارت بهداشت، شخص وزیر است. نمایندگان مجلس، مسلط به استیضاح نیستند و بر سر این موضوع معامله میشود.»
🔸احتمالاً جملهء آخر وی، اشاره به استیضاح ده بارهء عین اللهی دارد (رکوردی است برای خودش) که هیچ گاه به سرانجام نرسید، چرا که مرندی هم اذعان دارد که در این حالت معامله پیش میآید و وزیر نالایق -هر قدر هم که بی لیاقت باشد- با معامله، بر سر کار باقی میماند. البته معامله هیچ ربطی به تسلط داشتن نمایندهء استیضاح کننده ندارد، بلکه، معامله، معامله است!
🔹مهمترین حرف مرندی این است: «کشور ما ویژگیهای خود را دارد و نمیتوان مدعی شد چون در کشورهای دیگری از افراد غیر پزشک برای وزارت بهداشت استفاده میکنند، پس ما هم چنین رویهای در پیش بگیریم.»
🔸البته مرندی نگفت کشور ما دقیقاً چه ویژگیهایی دارد که بقیهء کشورها آن را ندارند. برای مثال وزیر بهداشت کانادا، علوم سیاسی و تاریخ خوانده است. وزیر بهداشت فرانسه، حقوق خوانده و وزیر بهداشت هلند هم جامعهشناسی خوانده است.
🔹در اغلب کشورهای دنیا وزیر بهداشت، پزشک نیست، و صرفاً یک مدیر است تا از منافع مردم صیانت کند.
🔸این که 45 سال (و بلکه هم بیشتر، از قبل از انقلاب) است که وزیر بهداشت، حتماً باید پزشک باشد نه یک مدیر لایق و توانمند و هر بار هم که بحث انتخاب وزیر میشود، امثال مرندی با پریدن در وسط میدان انتخاب وزیر، امکان انتخاب وزیر کاردان اما غیر پزشک را سلب میکنند، مایهء تأسف است. وزیر پزشک یعنی کسی که در عمل، مدافع همصنفیهای خود است!
🔹مرندی افزود: «یک وزیر بهداشت غیر پزشک تا بخواهد تجربیات خود را در این حوزه شروع کند، زمان میبرد. ضمن اینکه خیلی آسان نیست که بتواند با پزشکان کار کند. چون خودم پزشک هستم، خیلی راحت میتوانم بگویم که کار کردن با پزشکان سخت است»
🔸گویا از نگاه مرندی، علم مدیریت، چیز تعریف نشدهای است و مدیری وجود ندارد که بتواند پزشکان را مدیریت کند، چرا که کار کردن با پزشکان سخت است (چرا؟ احتمالاً مفهوم حرف آقای مرندی، خودبزرگبینی غیرقابل انکار رخنه کرده در صنف دکترهاست که کار با ایشان را سخت میکند).
🔹ظاهراً هیچ امیدی به انتخاب یک وزیر بهداشت مدیر، مدبر و کارآمد نباید داشت.
🔸و پاندمی آینده را هم باز با فردی خواهیم گذراند که فقط منحصر به پزشکی محض میماند و به علت عدم اطلاعات کافی، نداشتن درک درست از شرایط چندوجهی بهداشت و سلامت و عدم دشمنشناسی، بازهم کشور را با دستورات مزخرف سازمان بهداشت جهانی، به ورطهء انحطاط میکشاند.
▪️پ.ن: پزشکیان در آخرین مناظرهء انتخاباتی اعلام کرده بود که «یک پزشک نمیتواند مدیر باشد».
🆔@CoronaDeception
آداب خوردن آب
طرز نوشيدن آب
(مقدّمه:) در احاديث بسيارى آمده است كه ايستاده آب خوردن خوب و آب را به يك نفس خوردن نيكو است، ولى بهتر است كه به سه نفس خورده شود و در روز ايستاده و در شب نشسته بخورد. (به رواياتى در اين باره توجّه كنيد:)
آب خوردن در حال ايستاده يا نشسته
1. از امام صادق علیه السلام روايت شده است كه فرمود: «ايستاده آب خوردن باعث غلبه #زرداب و #صفرا مىشود».[1]
2. از حضرت اميرالمؤمنين علیه السلام روايت شده است كه فرمود: «ايستاده آب نخوريد، زيرا موجب دردى مىشود كه درمان نداشته باشد، مگر آنكه خدا عافيت دهد».[2]
3. از امام صادق علیه السلام روايت شده است كه فرمود: « ايستاده آب نخور و بر گِرد هيچ قبرى نگرد و در آب راكد ادرار نكن، زيرا هر كس اين كارها را انجام دهد و بلايى به او برسد، كسى جز خود را سرزنش نكند».[3]
صدوق؛ فرمود: رواياتى كه از آب خوردن در حال ايستاده نهى مىكند منظور آب خوردن در #شب است.
4. در حديثى ديگر از امام صادق علیه السلام مىخوانيم كه فرمود: «ايستاده آب خوردن باعث قوّت و صحّت بيشتر بدن مىشود».[4]
اين روايت و مانند آن مربوط به #آب خوردن در #روز است؛ بنابراين، همانگونه كه مراجع تقليد فرمودهاند: ايستاده آب خوردن در روز اشكال ندارد، ولى در شب مكروه است.
1] . كافى، ج 6، ص 383، دنباله ح 2؛ كتاب من لا يحضره الفقيه، ج 3، ص 223.
[2] . خصال، ج 2، ص 429، ح 335؛ بحارالأنوار، ج 66، ص 458، ح 1.
[3] . علل الشرايع، ج 1، ص 283، باب 200، ح 1.
[4] . محاسن، ص 581، ح 57.
#دردبیدرمان
https://eitaa.com/joinchat/2476998687Cc037f8dde4.
پژوهشکده طب شیعی و سبک زندگی اسلامی
https://eitaa.com/shiatebb
┄┄┅┅✿🍃🌸🌹🌸🍃✿┅┅┄┄