eitaa logo
پژوهشکده طب شیعی 🌿
2.6هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
89 فایل
🌱 پژوهشکده سبک زندگی اسلامی و طب شیعی 📍قم خ کلهری بعد از ک۴۳ بلوار ش حیدریان بین ک۳و۵ 💠 تحت نظر استاد روحانی 🏢 فروشگاه : @shiastore ⭐ درمان شدگان : @shiadarman 👤 ارتباط : @Shialifeorg 🌐 گروه : https://eitaa.com/joinchat/2476998687Cc037f8dde4
مشاهده در ایتا
دانلود
#حدیث درمان پوسته پوسته شدت ناخنها...
📣📢 📣 💐 اللّهُم صلّی عَلی محمدٍ و آل محمّد و عجل فرجهم والعن اعدائهم💐 📢 ان شاءالله این هفته، پنجشنبه، جمعه مشاوره حضوری با جناب " " از شهر مقدس قم در شهرهای ، مشهد و نیشابور برگزار میگردد 🏥 🕰زمان ویزیت: پنج شنبه ۵دی ماه ٩٨ 🔻نوبت دهی ویزیت : ☎️ ۰۹۳۹ ۴۱۸ ۷۰۷۷ 🏥 🕰زمان ویزیت: جمعه، ۶دی ماه ٩٨ 🔻نوبت دهی ویزیت از طریق تماس یا پیامک: ☎️ ۰۹۱۵ ۶۶۶ ۴۸۸۶ ✔️✔️اولویت با کسانی است که جهت رزرو نوبت مشاوره و ویزیت زودتر اقدام کنند🏃‍♂🏃‍♂ 🌹حضور برای عموم آزاد است 🌹به دوستان خود اطلاع دهید 🌹فروش حضوری محصولات در همان مکان برقرار می باشد.
درختان و گیاهان بی ثمر: کاج، اوکالیپتوس، پالونیا، کهورآمریکایی، کنوکارپوس، آیلانتوس آلتیسیما(عرعر)، میلیاآزدراچ(زیتون تلخ)، چریش، جاتروفا، مورینگا، اقاقیا ، چمن و اقسام گیاهان زینتی خطرناک و سمی و آلرژی زا.... مضرات مشترک درختان و گیاهان بی ثمر به طور خلاصه موارد زیر است: 1. بومی کشور نیستند و بذرشان وارداتی است. 2. هوا را به شدت آلوده می کنند. 3. آلرژی زا هستند و باعث تنگی نفس می شوند. 4. خاصیت دگر آسیبی و ضد رشدی دارند. 5. باعث تخریب خاک و از بین بردن حاصلخیزی خاک می شوند. 6. اجزای این گونه ها سمی و غیر خوراکی هستند. 7. حیوانات و پرندگان از آنها فرار می کنند. 8. به شدت جاذب مورچه و شته و مگس و پشه هستند. 9. بی ثمر همیشه سبز معمولا تیره و یا آبی هستند و برگ ریز ها معمولا رنگ پریده اند. 10. برگریزهای بی ثمر در بهار دیرتر برگ می دهند 11. خزان زودرس دارند و برگشان تغییر رنگ نمی دهد. 12. آبدوست هستند و باعث تخلیه آبهای زیر زمینی می شوند. 13. مانع ابر و بارش می شوند. 14. باعث اتش سوزی های وحشتناک و غیر قابل مهار هستند. 15. اکثرشان حتی بدون هیچ دلیلی سقوط می کنند. 16. برخی از آنها مهاجم هستند. 17. اغلب درختان بی ثمر ریشه های تخریب کننده ای دارند. 18. بیشتر درختان بی ثمر ظاهر زیبایی ندارند.
♻ پیامبر اعظم (ص) : 🔴 سه چیز را از #کلاغ بیاموزید : ۱- پنهان داشتن آمیزش ۲- سحرخیزی در طلب روزی ۳- احتیاط ورزی 📚دانشنامه احادیث پزشکی ج ۱ص۶۱
🔴 عوارض نگه‌داشتن ادرار ♻ نگه داشتن ادرار یا #حبس_بول موجب امراض کلیوی و مثانه می‌شود. برای پیشگیری از این امراض باید انسان خود را به دستشویی عرضه کند. حتی اگر در بدترین شرایط باشد. 💠 امام رضا علیه‌السلام فرمودند: هر کس می‌خواهد مثانه‌اش به #عارضه‌ای گرفتار نشود، ادرار خود را #نگه_ندارد؛ حتّی اگر که بر پشت مَرکب خویش نشسته باشد (و نتواند پیاده شود).
🌹السلام علیک یا صاحب الزمان ای مهر عالم‌افروز، تا چند بی‌تو هر روز در پرده‌های ظلمت، جویای نور باشم 🔅اللهم عجل لولیک الفرج🔅
⭕️ خطر خودکشی؛ عارضه جانبی داروهای ضدصرع ✍️ همشهری آنلاین: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به پزشکان هشدار داد که گروهی از داروهای مورد استفاده در درمان صرع، میگرن و سایر بیماری‌ها ممکن است باعث افزایش خطر بروز افکار و رفتار خودکشی شوند. ♦️به گزارش خبرگزاری‌ها FDA در بیانیه‌ای که بر روی وب‌سایت خود قرار داد، اعلام کرد بیمارانی که داروهای ضدصرع مصرف کرده بودند، دوبرابر بیشتر از بیمارانی که دارونما دریافت کرده بودند، در معرض خطر افکار و رفتار خودکشی بودند. (0.43 درصد در مقابل 0.22 درصد) 👈به گفته FDA این خطر معادل قرارگرفتن 2 بیمار بیشتر در معرض خودکشی در هر 1000 بیمار دریافت کننده داروی ضدصرع نسبت به افراد دریافت‌کننده دارونما است. منبع: https://www.hamshahrionline.ir/news/43303
( ) منسوب به امام رضا و امام حسن عسکری علیهماالسلام در روایت به نام سرّ مکتوم نامیده شده است.. اولین داروی طب اسلامی ماثور در رابطه با انواع تب و حرارت و درد و... خواص: درمان انواع تب ، انواع حرارت ها و حرارت بالا در بیماری های صعب العلاج 🛒آیدی سفارش : @shiateb14 فروشگاه : @shiastore کانال پژوهشکده : @shiatebb
🔺دکتر حریرچی در دیدار با مسئولان حوزه علمیه: سه نفر از علمای بزرگ به سرطان مبتلاشدند سه نفر درمان شدند، ولی یک نفر به طب اسلامی، روی آورد متاسفانه جان خود را از دست داد!!! 👌نمونه درمان های موفقیت آمیز علما در نظام پزشکی مدرن: آیت‌الله امام خمینی آیت الله مهدوی کنی آیت‌الله موسوی اردبیلی آیت الله محفوظی آیت الله واعظ طبسی آیت الله ملکوتی آیت الله مومن آیت الله باریک بین آیت‌الله شاهرودی آیت الله.... حجت‌الاسلام مهندسی حجت‌الاسلام حکیم عراق حجت الاسلام حسنی امام جمعه ارومیه حجت‌الاسلام علی اکبر حسینی حجت‌الاسلام..... 😔خدا همشون رو رحمت کنه 😳حریرچی آمده است برای جذب علما به شیمی درمانی و جراحی؟!
بعدا اونی که بجای غده در کلیه، خود کلیه رو برداشته بود اونم اشتباهی لابد شیخ مرتضی کهن سال بود جایی هم که رفته بود جهت مداوا اسمش آلمان نبود، گیلان بود جراح هم شیخ مرتضی کهن سال بود کرسی شعر همین عکسه
🔺تعریف خانواده درحال تغییر است! با طراحی موفق سازمان های بین المللی بهداشت، یونسکو، یونیسف و... کنترل جمعیت ایران به مراحل نهایی خود نزدیک میشود. دیگر هیچ برنامه ای برای جمعیت میلیونی دخترانی که با سیاست های دقیق دشمنان ملت بنام تحصیل و اشتغال و...از ازدواج بهنگام بازماندند وجود ندارد . کسی قرار نیست برای ازدواج پیردختران راهکار ارائه دهد، کسی قرار نیست از تشویق باقی مانده ی دختران که در حال سوزاندن فرصت ازدواج در مدارس و دانشگاه ها هستند دست بردارد. برای تماشای آخرین لحظات سقوط آبشاری ازدواج و فرزندآوری فرصت زیادی نداریم. مردم، مسولین، نوجوانان و جوانان با برنامه ریزی دشمنان جمعیت ایران،هماهنگ شده اند و اگر امروز دنیا هم دست از این سیاست های نسل کشی بردارد، در داخل کشور انگیزه ای برای دست برداشتن از این سیاست ها وجود ندارد! آخرین خبرهای سقوط آزاد ازدواج و فرزندآوری را بشنوید : حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور: 🔹سال گذشته سرپرستی ۱۳۰ کودک به دختران مجرد بالای ۳۰ سال واگذار شد. 🔹متقاضیان فرزندخواندگی باید از شرایط اقتصادی مناسب برخوردار باشد!!
📌 قدر داشته های فرهنگی خود را بدانیم؛ فواید گذاشتن 💠 فواید گذاشتن کرسی در سرمای طاقت فرسای ایران قدیم چه بود؟ چرا باید داشته های فرهنگی خود را به صورت مدرن تر در کشورهای دیگر ببینیم؟ 💠 فواید استفاده از کرسی در فصول سرد: حتما برای شما هم خیلی جالب و شگفت انگیزخواهد بود که بدانید با انجام یک کار ساده و لذت بخش ضمن کسب سلامتی ، می توانید به وطن خود خدمت کنید و از اجر الهی نیز بهره مند شوید. 💠 استفاده از کرسی و احیای این سنت حکیمانه ایرانیان علاوه بر صرفه جویی بسیار زیاد در مصرف گاز ، باعث حفظ سلامتی بدن شده و فواید بی شماری را به همراه دارد. 💠 رفع کم خونی: پاها در زیر کرسی آرام آرام گرم می شود.. در این حالت مغر استخوان که کارش خونسازی است شروع به فعالیت کرده و عملیات خون سازی را تقویت می کند. 💠 پاکسازی بدن: زیر کرسی آرام آرام عروق گشادتر می‌شوند . خون گرم می‌شود . وقتی بدن در حالت افقی است خون راحت تر گردش می‌کند . دریچه قلب راحت تر باز و بسته شده . •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• @shiatebb
📌 عوارض #متفورمین 💊 قرص متفورمین را درمواقعی که فردی دچاردیابت می شودتجویز می کنند. 💢 اگراین موارد دیده شودمتفورمین حتی کشنده می شود: بیماری شدید کلیوی،کتواسیدوز دیابتی و اگرنیاز به هرنوع اشعه ایکس یا سی تی اسکن با استفاده از رنگی که در رگهای خودتزریق می کنید،  بیماری کلیوی، کبدی، سابقه بیماری قلبی یاسکته قلبی اخیر،مصرف تازه ی کلرپروپامید 💢 وهمچنین سن بالای هشتادسال بسیاری ازمردمی که متفورمین مصرف می‌کنند بیماری اسیدوز لاکتیک رادر خود تقویت می‌کنند که این به احتمال زیاد ممکن است به دلیل وجودبیماری کلیوی یا کبدی،نارسایی قلبی تنگی، عفونت شدید،دهیدراسیون(کم‌آبی‌بدن)و همچنین به دلیل مصرف زیاد الکل باشد. 💢 احتمال آسیب جدی به جنین وجود دارد.کسانی که باردارند یاقصد بارداری دارند نباید این قرص را مصرف کنند. احتمال عبوراز پستان ومضر کردن شیرمادر وجود دارد.زنان شیرده این قرص را مصرف نکنند. •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🌐 bit.ly/2RfMkTL ✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده 🆔 sapp.ir/ravazadeh ➡️ @ravazadeh 📸 Instagram.com/dr.ravazadeh
🎯آیا می دانستید 🛎قانون پیوند اعضا سه بار در شورای نگهبان مغایر با شرع تشخیص داده شده است و در نهایت بدون تایید شورای نگهبان و با تمسک به اصل ۹۴قانون اساسی تایید و اجرایی شد. نمیدونم چرا بعضی‌ها نمی‌خواهند مردم این چیزها را بدانند. پیوند اعضا منافع چه کسانی را تامین می کند. ح.ق @naghdemashhorat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
“مفضل بن عمر جعفى” به امام صادق علیه‌السلام نوشت و به او اطلاع داد که گروه هایى از این مردم پدید آمده اند که ربوبیت خدا را انکار مى کنند و در این مسأله به مجادله مى پردازند. مفضل از امام خواست که سخن این گروه‌ها را رد کنند تا وى بتواند با آنها محاجه کند. امام علیه السلام در پاسخ مفضل چنین نوشتند: بِسمِ اللَّهِ الرَّحمنِ الرَّحِیم اما بعد .. خداوند، ما و تو را به انجام طاعت خود موفق بدارد و بدین وسیله، خوشنودى و رحمت خود را شامل ما سازد … نامه تو به من رسید و براى تو نامه اى مى نویسم که در آن با بعضى از اهل ادیان از منکران، مباحثه کرده ام و آن چنین است: پزشکى از هند پیش من آمد و با من در عقیده خود منازعه مى‌کرد و در گمراهى خود مجادله مى‌نمود. روزى او هلیله‌اى را خورد مى‌کرد تا با دوایى که به آن احتیاج داشت مخلوط کند. این سخن را که همواره در آن با من منازعه مى‌کرد، بر زبان آورد و آن ادعاى او بود مبنى بر اینکه دنیا همواره بوده است و همیشه درختى روئیده و درختى افتاده است و کسى متولد شده و کسى مرده است. او گمان می کرد که اعتقاد به خداوند، یک ادعایى است که دلیلى ندارد و براى او ثابت نشده است و این مطلبى است که آخرى از اولى و کوچک از بزرگ اخذ کرده اند و همانا اشیائى که جدا و یا با هم و آشکار و یا پنهان هستند، تنها با حواس پنجگانه شناخته مى‌شوند. پس گفت: به من خبر بده که با چه چیزى به شناخت پروردگارت که او را با قدرت و ربوبیت می‌شناسى، استدلال مى‌کنى؟ در حالى که همه چیز با همان حواس پنجگانه شناخته مى شود. امام صادق علیه السلام به آن طبیب فرمود: به من اطمینان بده که اگر براى تو از همین هلیله که در دست توست و از همین طب که فن تو و فن پدران و نیاکان توست و از دواهایى که مشابه آن است، دلیل آوردم، تو حق را مى‌پذیرى و انصاف می‌دهى؟ طبیب گفت: اطمینان مى‌دهم گفتم: آیا مردم را زمانى گذشته است که طب و منافع آن را مانند همین هلیله و امثال آن نمى‌شناختند؟ گفت: آرى گفتم: پس از کجا به آن راه پیدا کردند؟ طبیب گفت: با تجربه و مقایسه گفتم: پس چگونه به این فکر افتادند که تجربه کنند و از کجا فهمیدند که این کار به مصلحت بدنهاى آنهاست در حالى که جز ضرر در آن نمى‌دیدند؟ چگونه آن را شناختند و چیزى را فهمیدند که حواس ظاهرى به آن هدایت نمى‌کرد؟ طبیب گفت: با تجربه گفتم: به من خبر بده از بنیانگذار علم طب و تعریف کننده این گیاهان دارویى که در شرق و غرب عالم پراکنده است مگر چنان نیست که به ناچار، مرد حکیمى از این شهرها این علم را وضع کرده است؟ گفت: به ناچار چنین است و مرد حکیمى آن را وضع کرده و دانشمندان دیگر را بر آن گرد آورده و آنها در آن نظر کرده اند و با عقول خود راجع به آن اندیشیده اند. گفتم: مثل اینکه انصاف را رعایت کردى و به اطمینانى که داده بودى عمل نمودی اکنون بگو که این حکیم چگونه این مطلب را فهمید؟ فرض کنیم که او دواهایى را که در مملکت خود او بود شناخت مانند زعفران که در بلاد فارس به عمل مى آید آیا تمام گیاهان زمین را جستجو کرد و درخت به درخت آنها را چشید تا اینکه همه آن بر او معلوم شد؟ آیا عقل تو به تو این اجازه را مى‌دهد که بگویى حکیمانى همۀ بلاد فارس و گیاهان آن را درخت به درخت بررسى کردند و با حواس خود آنها را شناختند و به آن درختى که در آن یکى از ترکیبات این دواها وجود داشت دست یافتند، با اینکه حواس آن ها آن را درک نمى‌کرد؟ فرض کنیم که آن حکیم پس از جستجوى بسیار و بررسى در همه بلاد فارس، این درخت را شناخت، پس چگونه دانست که آن درخت خاصیت دوایى پیدا نمى‌کند مگر اینکه به آن هلیله از بلاد هند و مصطکى از روم و مشک از تبت و دارچین از چین و بیضۀ بیدستر از ترک و افیون از مصر و حبر از یمن و بورق از ارمنستان و غیر اینها از ترکیبات داروئى که گیاهانى گوناگونى هستند، مخلوط شود؟ چون تأثیر آن در صورتى است که اینها یک جا جمع شوند و به تنهایى آن منفعت را ندارند. ادامه دارد1⃣ 🆔 @NeyshaburShiaTebb
۲ او چگونه به محل روییدن این گیاهان داروئى که اقسام گوناگونى دارند و در شهرهاى مختلف قرار دارند پى برد و این در حالى است که برخى از آنها به صورت ریشه و برخى به صورت برگ و برخى بصورت فشرده و برخى به صورت مایع و برخى به صورت صمغ و برخى به صورت روغن و برخى به صورت فشار دادن و برخى به صورت طبخ کردن است و برخى به صورتى است که فشار داده مى شود ولى طبخ نمى شود و این هر کدام با لغت خاصى است و بعضى از آنها جز با ترکیب با بعضى دیگر حالت دوا پیدا نمى کند و برخى از آنها اعضاء بدن درندگان و حیوانات خشکى و دریاست. در همین حال، مردم این شهرها با یک دیگر دشمنى و اختلاف دارند و با زبانهاى گوناگونى صحبت می کنند و در حال جنگ هستند و همدیگر را مى کشند و اسیر مى کنند. آیا به نظر تو این حکیم تمام این شهرها را گشته و تمام زبانها را مى دانسته و در همه جا گردش کرده و این گیاهان را در شرق و غرب با امنیت و سلامت بررسى نموده و هرگز بیمار نشده و نترسیده و همواره زنده بوده و مرگ به سراغ او نیامده و همیشه هدایت یافته و گمراه نشده و خسته نشده تا زمان و محل رشد آنها را دانسته، با اینکه آنها صفات و رنگها و نامهاى گوناگونى دارند، سپس او هر کدام را به صفت خود شناخته و هر درختى را با رویش و برگ و میوه و بو و طعم آن مشخص کرده است؟ آیا این حکیم، چاره اى جز این داشته که تمام درختان دنیا و سبزیها و ریشه هاى آن را درخت به درخت و برگ به برگ و جزء به جزء بررسى کند؟ فرض کنیم که آن درختى را که مى خواسته پیدا کرده، پس چگونه حواس ظاهرى او را راهنمایى کرده که این درخت، صلاحیت داروئى دارد؟ و درخت گوناگون است، بعضى از آن شیرین و بعضى تلخ و بعضى ترش و بعضى شور است. اگر بگویى که آن حکیم در این شهرها از این و آن مى پرسد، او چگونه در باره چیزى که آن را مشاهده نکرده و با حواس خود درنیافته مى پرسد و اساسا او چگونه از این درخت مى پرسد در حالى که او زبان آنها را نمى داند و به زبانهاى دیگر چیزهاى بسیارى است؟ فرض کنیم که او چنین کرد، او سودها و زیانها و چگونگى تسکین دادن و تحریک و سردى و گرمى و تلخى و تندى و نرمى و شدت آن را چگونه مى شناسد؟ اگر بگویى از راه گمان مى شناسد، این درست نیست چون اینها با طبایع و حواس درک نمى شوند و اگر بگویى با تجربه و خوردن آنها مى شناسد، او باید در اولین دفعه اى که این دواها را مى خورد، مى مرد، چون به آنها جهالت داشت و سود و زیان آنها را نمى دانست و بیشتر آنها سم قاتل است و اگر بگویى که او در تمام شهرها گشته و در میان هر ملتى زندگى کرده و زبان آنها را یاد گرفته و دواهاى آنها را با کشتن اولى و دومى تجربه کرده، در چنین حالتى او باید جماعت بسیارى را بکشد تا یک دارو را بشناسد و مردم این شهرها که کسانى از آنها را کشته است خود را فداى او نمى کنند و نمى گذارند که در میان آنها زندگى کند. فرض کنیم که او همه اینها را بررسى کرد، ولى بیشتر آنها سم قاتل است اگر زیاد بدهد مى کشد و اگر کم بدهد اثر نمى کند. فرض کنیم که او همه این کارها را کرد و در مشرق و مغرب زمین سیر نمود و عمر او هم آنقدر طولانى شد که درخت به درخت و شهر به شهر بررسى نمود، او چگونه چیزهاى دیگر مانند پرندگان و درندگان و حیوانات دریا را تجربه کرد. حال که این حکیم به گمان تو تمام گیاهان دارویى را تجربه کرده و همه را جمع آورى نموده است ولى برخى از آنها حالت دارویى پیدا نمى کند مگر اینکه به اعضاء بدن حیوانى مخلوط شود، آیا او تمام پرندگان و درندگان دنیا را یک یک به دست آورده و آنها را کشته و تجربه کرده است، همان گونه که به گمان تو تمام گیاهان را تجربه کرده است؟ اگر چنین بوده پس چگونه حیوانات باقى ماندند و نسل آنها از بین نرفت و آنها مانند درخت نیستند که اگر یکى را ببرى دیگرى جاى آن را بگیرد. فرض کنیم که تمام پرندگان را به دست آورد، او با حیوانات دریایى چه مى کند؟ او باید دریا به دریا و حیوان به حیوان بگردد تا به آن احاطه پیدا کند همان گونه که به فرض به تمام گیاهان احاطه پیدا کرده است. اگر هر چیزى را قبول نکنى حتما این را قبول دارى که حیوانات دریایى همگى زیر آب هستند آیا عقل و حواس به تو این اجازه را مى دهد که گمان کنى که همه اینها را با بررسى و تجربه می توان درک کرد؟ طبیب هندى گفت: همۀ راهها را به روى من بستى، اکنون نمى دانم چه جوابى بدهم؟ پس گفتم: بزودى براى تو برهان دیگرى مى آورم که مطلب، بیشتر از آنچه گفتم روشن تر شود. آیا نمى دانى که این دواها که شامل گیاهان و اعضاى بدن پرندگان و درندگان مى شود، حالت دارویى پیدا نمى کنند مگر پس از آنکه با یک دیگر ترکیب شوند؟ گفت: آرى چنین است. گفتم: به من خبر بده که حواس این حکیم، چگونه مقدار آن را که چند مثقال و چند قیراط است، درک کرده؟ ادامه دارد2⃣ 🆔 @NeyshaburShiaTebb
۳ تو دانشمندترین مردم در این موضوع هستى چون کار تو طب است و تو گاهى در یک دارو از یک قلم، چهار صد مثقال، و از قلم دیگر سه یا چهار مثقال و قیراط، یا کمتر و بیشتر وارد مى کنى تا به اندازه معلومى دوا به دست مى‌آید، که اگر آن را به کسى که اسهال دارد بدهى اسهال او بند شود و اگر همان را به کسى بدهى که قولنج دارد شکم او باز مى‌شود. چگونه حواس او دریافت که آنچه را که براى سردرد مى‌دهد به پاها نمى‌رسد در حالى که پایین رفتن دارو آسانتر از بالا رفتن است و آنچه براى درد پا مى‌خورد به سر نمى‌رسد، در حالى که آن نزدیک است و همین طور تمام دواهائى که براى عضوهاى مخصوص خورده مى‌شود، در حالى که همۀ اینها به معده مى‌رسد و از آنجا پخش مى‌گردد، چگونه آن بالا مى‌رود و پایین نمى‌آید؟ حواس چگونه اینها را درک کرد و فهمید که آنچه براى گوش است به چشم فایده ندارد و آنچه براى چشم است درد گوش را ساکت نمى‌کند و همین طور تمام اعضاى بدن که دواى هر عضوى به همان عضو مى‌رسد؟ عقل‌ها و حس‌ها چگونه اینها را فهمید در حالى که حس در داخل بدن و عروق و گوشت و بالاى پوست راه ندارد. نه با شنیدن و نه با دیدن یا بوییدن یا چشیدن و یا لمس کردن، آنها را درک نمی‌کند. طبیب هندى گفت: از آنچه مى دانستم به من سخن گفتى، جز اینکه ما مى‌گوییم حکیمى که این دواها و ترکیبات آنها را وضع کرده وقتى به کسى دوایى مى‌داد و او مى‌مرد، شکم او را مى‌شکافت وعروق او را بررسى مى‌کرد و مجارى دوا را مى دید و آن جاهایى را که دوا به آنها رسیده بود تحقیق مى‌کرد. گفتم: به من خبر بده که آیا تو نمى‌دانى که وقتى دوایى در عروق قرار گرفت با خون مخلوط مى شود و با آن یکى مى‌گردد؟ گفت: آرى گفتم: آیا تو نمى دانى که وقتى انسان مى‌میرد، خون او سرد و منعقد مى شود؟ گفت: آرى گفتم: پس این حکیم چگونه دوایى را که به مریض داده بعد از آنکه مخلوط شد و رنگى جز رنگ خون پیدا نکرد، مى‌شناسد؟ گفت: مرا به جاى سختى بردى و تا به حال چنین حالتى پیدا نکرده بودم. چیزهایى گفتى که نمى توانم آنها را رد کنم.   📚طب النبى و طب الصادق -روش تندرستى در اسلام، صفحه ۹۴-۱۰۳ 📚بحارالانوار ج ۳ ص ۱۸۱-۱۸۴ 📚سید ابن طاووس در کتاب کشف المحجۀ لثمره المهجه ص ۹ و فرج المهموم ص۱۱ به این رساله (اهلیلجه) استناد و از آن نقل کرده است. پایان... 🆔 @NeyshaburShiaTebb
🔺نوشته ی منطقی یک خواهر اهل سنت
نمک طبیعی ایران در فروشگاه لوکس فرانسه؛ حدود ۱۰۰ گرم به قیمت ۴ یورو؛ به پول ایران حدود ۵۸ هزارتومان. @ninfrance
🥣سفره غذا=سجاده عبادت و دعا🤲 هنگام غذا وسرسفره زمان ومکان شهوت رانی وغفلت آدمی است اما برای اهل بیت آسمانی پیامبر صلی الله علیه وآله سفره همان سجاده عبادت است ولحظه ومکان تقرب الی الله. ⭐️نیت‌=قوت گرفتن برای عبادت الاهی ⭐️حلال وطیب خوردن=عمل صالح نتیجه غذای حلال وطیب ⭐️تفکر=شناختن وتوجه به منعم و نعمت ⭐️جمعی غذاخوردن=همدلی و اتحاد وبرکت ⭐️شروع بانام خدا=برای خدا به یادخدا ⭐️برای هر نوع غذاوبرای هرلقمه بسم‌الله گفتن=دائم الذکر بودن ⭐️نشستن بر روی زمین=مانند بندگان ⭐️دراز کش وتکیه نداده خوردن=دوری از روش متکبران ⭐️دوزانو نشستن=رعایت تواضع در مقابل منعم ⭐️لقمه های نور=صحبت نکردن برای شکر وتسبیح گفتن ⭐️بدنگفتن از غذا=ناشکری نکردن ⭐️ازپیش خود خوردن=رعایت انصاف وادب ⭐️در روی دیگران نگاه نکردن=رعایت آرامش و حقوق دیگران ⭐️سیرنخوردن=هیچ ظرفی نزد خدابدترازشکم پرنیست ⭐️نان رانبریدن وروی نان چیزی نگذاشتن=احترام گذاشتن به نعمات ⭐️ظرف غذا و انگشتان رالیسیدن=اظهار نیازوفقر به درگاه بی نیاز ⭐️دست رابادستمال پاک نکردن=رعایت حرمت طعام ⭐️بادست راست خوردن=قداست راست ⭐️جداکردن بهترین قسمت غذابرای فقرا=ایثار وتوجه به فقرا ⭐️برنداشتن تکه های غذا در طبیعت=توجه به حقوق حیوانات ⭐️درظرف طلا و نقره غذا نخوردن=دوری ازروش مستکبران ومتکبران ⭐️ طول دادن جلوس برسفره=ادامه مجلس ذکر وحضور ⭐️ درکنار بیمار غذا نخوردن=رعایت انصاف بابیمار ⭐️ آروغ نزدن=پرهیزاز سیری وغفلت ⭐️پانگذاشتن برسفره=ا حترام به نعمات ⭐️حمد الهی=شاکر بودن الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین والائمه المعصومین علیهم السلام ✍ح ر.ابوحیدر
📌 آیا می دانید افرادی که بیشتر #غذاهای_خانگی می خورند، کمتر مبتلا به #سرطان و #ناباروری می شوند 🔰 نتایج یک مطالعه نشان می دهد، افرادی که بیشتر غذاهای خانگی می خورند، مقادیر کمتری از مواد شیمیایی مرتبط با ابتلا به سرطان و ناباروری در بدن خود دارند. 🔰 به گزارش روزنامه دیلی میل، این مطالعه که توسط محققان «موسسه سایلنت اسپرینگ» انجام شد، نشان داد، افرادی که غذاهای خانگی مصرف می کنند، در بدن خود کمتر از این مواد شیمیایی به نام PFAS دارند. 🔰 این مواد شیمیایی در بسیاری از مناطق محیط اطراف ما پیدا شده و وارد غذای ما می شوند .اما درست کردن غذا در خانه باعث می شود که انسان کمتر در معرض این مواد شیمایی قرار گیرد و به انسان کمک می کند تا از خود در برابر ابتلا به برخی سرطان ها و مشکلات مرتبط با تیروئید محافظت کند؛ در عین حال درست کردن غذا در خانه به انسان اطمینان می دهد که مواد مغذی بیشتری دریافت می کند. •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 🌐 ravazadeh.com ✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده 🆔 sapp.ir/ravazadeh ➡️ @ravazadeh 📸 Instagram.com/dr.ravazadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا