https://youtu.be/OW7hq1leHsM
- تظاهرات در استرالیا برای پایان دادن به قرنطینه و دستگیری بیل گیتس
——————————
@shiatebb
99-05-14 mirbagheri.mp3
9.19M
🎧 استاد میرباقری | سخنرانی به مناسبت میلاد امام هادی، علیهالسلام، ۹۹/۵/۱۴
⚡️ معرفت به امام (شرح فرازی از زیارت جامعه کبیره)
☑️ @mirbaqeri_ir
#خربزه
قالَ رَسولُ الله صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه:عَلَیکُم بِالبِطّیخِ؛ فَإِنَّ فیهِ عَشرَ خِصالٍ: هُوَ طَعامٌ، و شَرابٌ، و اشنانٌ، و رَیحانٌ، و یَغسِلُ المَثانَهَ، و یَغسِلُ البَطنَ، و یُکثِرُ ماءَ الظَّهرِ، و یَزیدُ فِی الجِماعِ، و یَقطَعُ البُرودَهَ، و یُنَقِّی البَشَرَهَ.
📚 طبّ النبیّ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه ، ص 8 عن ابن عبّاس، بحار الأنوار، ج 62، ص 297.
حضرت رسول صلوات الله علیه و آله فرمودند : بر شما باد خربزه ؛ چرا که در آن، ده ویژگی است: خوراک است؛ نوشیدنی است ؛ شست و شو دهنده است ؛ خوش بوکننده است؛ مثانه را می شوید؛ شکم را می شوید؛ آب کمر را فراوان می سازد؛ نیروی همبستری را می افزاید؛ سردیِ مزاج را از میان برمی دارد؛ و پوست را تمیز می کند.
اشنان: در متن حدیث،« اشنان» آمده و آن، نام گیاهی است که در شست و شو به عنوان مادّه کمکی، از آن استفاده می شده است. این واژه، اساساً پارسی است که به زبان عربی درآمده و شکل و تلفّظ پیشین خود را نیز حفظ کرده است.
@shiatebb
#خربزه
قالَ رَسولُ الله صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه:تَفَکَّهوا بِالبِطّیخِ؛ فَإِنَّها فاکِهَهُ الجَنَّهِ، و فیها ألفُ بَرَکَهٍ و ألفُ رَحمَهٍ، و أکلُها شِفاءٌ مِن کُلِّ داءٍ.
📚 طبّ النبیّ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه ، ص 8، بحار الأنوار، ج 62، ص 296.
حضرت رسول صلوات الله علیه و آله فرمود:نیاز خود به میوه را با خربزه برآورید؛ چرا که میوه بهشت است، در آن، هزار برکت و هزار رحمت است و خوردنش شفای هر درد است.
قالَ رَسولُ الله صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه: تَفَکَّهوا بِالبِطّیخِ؛ فَإِنَّ ماءَهُ رَحمَهٌ، و حَلاوَتَهُ مِن حَلاوَهِ الجَنَّهِ.
📚 مکارم الأخلاق، ج 1، ص 399، ح 1359 عن الإمام علیّ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ ، بحار الأنوار، ج 66، ص 194، ح 8.
حضرت رسول صلوات الله علیه و آله فرمود: نیاز خود به میوه را با خربزه برآورید؛ چرا که آب آن، رحمت، و شیرینی آن، از شیرینی بهشت است.
طبّ النبیّ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه: اهدِیَ إلَی النَّبِیِّ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه بِطّیخٌ مِنَ الطّائِفِ فَشَمَّهُ و قَبَّلَهُ، ثُمَّ قالَ: عَضُّوا البِطّیخَ؛ فَإِنَّهُ مِن حُلَلِ الأَرضِ، و ماؤُهُ مِن رَحمَهِ اللّهِ، و حَلاوَتُهُ مِنَ الجَنَّهِ.
📚 طبّ النبیّ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه ، ص 10، بحار الأنوار، ج 62، ص 298.
طبّ النبیّ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه.
به پیامبر صلوات الله علیه و آله خربزه ای از طائف، هدیه دادند. آن را بویید و بوسید و سپس فرمود: «خربزه را دندان بزنید؛ چرا که از زیورهای زمین است: آبش از رحمت خداوند و شیرینی اش از بهشت است».
@shiatebb
#خربزه_و_بارداری
قالَ رَسولُ الله صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه:ما مِنِ امرَأَهٍ حامِلَهٍ أکَلَتِ البِطّیخَ، إلّا یَکونُ مَولودُها حَسَنَ الوَجهِ وَ الخُلُقِ.
📚 طبّ النبیّ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه ، ص 10، بحار الأنوار، ج 62، ص 299.
حضرت رسول صلوات الله علیه و آله فرمودند : هیچ زن بارداری نیست که خربزه بخورد، مگر این که نوزادش خوش چهره و خوش خوی خواهد شد.
@shiatebb
#خربزه
سَیِّدُنا وَ مَولانا الإمام علیّ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ فی بَیانِ فَوائِدِ البِطّیخِ: فیهِ عَشرُ خِصالٍ: طَعامٌ، و شَرابٌ، و فاکِهَهٌ، و رَیحانٌ، و ادمٌ، و حَلواءُ، و اشنانٌ، و خَطمِیٌّ، و بَقلٌ، و دَواءٌ.
📚 مکارم الأخلاق، ج 1، ص 400، ح 1363، بحار الأنوار، ج 66، ص 194، ح 8.
مولا و آقای ما حضرت امام علی صلوات الله علیه در بیان فواید خربزه: در آن، ده ویژگی است: خوراک است؛ نوشیدنی است؛ میوه است؛ سبزی است؛ خورش است؛ شیرینی است؛ شست وشو دهنده است؛ خطمی است؛ سبزی است؛ و داروست.
خطمی، گیاهی است از تیره پنیرکیان، دارای گونه های یک ساله و دائمی، که در مناطق خشک خاورمیانه می روید. گل، ریشه و برگ آن، کاربرد پزشکی دارد. گل آن را خشک کرده، می سایند و به عنوان سرشوی به کار می برند. جوشانده آن نیز مُلیّن است.( دائره المعارف فارسی).
@shiatebb
#خرفه
قالَ رَسولُ الله صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه:عَلَیکُم بِالفَرفَخِ؛ فَهِیَ المِکیَسَهُ، فَإِنَّهُ إن کانَ شَی ءٌ یَزیدُ فِی العَقلِ فَهِیَ.
📚 المحاسن، ج 2، ص 323، ح 2094 عن حمّاد بن زکریّا، مکارم الأخلاق، ج 1، ص 390، ح 1314 و لیس فیه« فهی المکیسه» و کلاهما عن الإمام الصادق صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ ، بحار الأنوار، ج 66، ص 234، ح 3.
حضرت رسول صلوات الله علیه و آله فرمود :بر شما باد خُرفه؛ چرا که زیرکی می دهد و اگر تنها یک چیز باشد که عقل را افزون می کند، همان است.
@shiatebb
#خرفه
قالَ سَیِّدُنا وَ مَولانا الإمام الصادق صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ:وَطِئَ رَسولُ اللّهِ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه الرَّمضاءَ فَأَحرَقَتهُ، فَوَطِئَ عَلَی الرِّجلَهِ؛ و هِیَ البَقلَهُ الحَمقاءُ، فَسَکَنَ عَنهُ حَرُّ الرَّمضاءِ، فَدَعا لَها و کانَ یُحِبُّها صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه و یَقولُ: مِن بَقلَهٍ ما أبرَکَها.
📚 الکافی، ج 6، ص 367، ح 2، المحاسن، ج 2، ص 323، ح 2093 و لیس فیه« و یقول ...»، بحار الأنوار، ج 66، ص 234، ح 1.
مولا و آقای ما حضرت امام صادق صلوات الله علیه فرمود: پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله بر زمین سوخته ای پا نهاد و آن زمین، پایش را سوزاند. پس، پای خویش را بر خُرفه نهاد و در نتیجه، سوزش حاصل از زمین سوخته، فرو نشست. از آن پس، پیامبر صلوات الله علیه و آله خُرفه را دوست داشت، برای آن دعا می کرد و می گفت: «چه گیاه پُربرکتی است!».
کانَ النَّبِیُّ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ وَ آلِه وَجَدَ حَرارَهً، فَعَضَّ عَلی رِجلَهٍ فَوَجَدَ لِذلِکَ راحَهً.
فَقالَ: اللّهُمَّ بارِک فیها! إنَّ فیها شِفاءً مِن تِسعَهٍ و تِسعینَ داءً، انبُتی حَیثُ شِئتِ.
📚 الدعوات، ص 155، ح 421، بحار الأنوار، ج 66، ص 235، ح 5.
پیامبر صلوات الله علیه و آله حرارتی یافت. بر خُرفه ای دندان فشرد و از آن احساس راحتی کرد.
سپس گفت: «خداوندا! در آن برکت بنِه. در آن، شفای نود و نُه درد است. [ای خُرفه!] در هر جا می خواهی، بروی».
@shiatebb
#خرفه
قالَ سَیِّدُنا وَ مَولانا الإمام الصادق صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ:لَیسَ عَلی وَجهِ الأَرضِ بَقلَهٌ أشرَفُ ولا أنفَعُ مِنَ الفَرفَخِ؛ و هُوَ بَقلَهُ فاطِمَهَ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِا.
📚 الکافی، ج 6، ص 367، ح 1، المحاسن، ج 2، ص 323، ح 2095 کلاهما عن فرات بن أحنف، بحار الأنوار، ج 66، ص 235، ح 4.
مولا و آقای ما حضرت امام صادق صلوات الله علیه فرمود: در روی زمین، گیاهی والاتر و سودمندتر از خُرفه نیست، و آن، سبزی فاطمه صلوات الله علیها است.
@shiatebb
#ترک_لب
#تبخال
حضرت امام رضا صلوات الله علیه همچنین برای درمان ترکیدگی لب ها فرموده اند: مَن أرادَ ألاّ تُشقَقَ شَفَتاهُ، ولا یَخرُجَ فیها ناسورٌ، فَلیُدَهِّن حاجِبَیهِ .هر کس می خواهد که لب هایش نترکد و از آن ناسور بیرون نزند، به ابروهای خود روغن بمالد.
ناسور ؛ فرهنگ لغت عمید (اسم) [عربی، جمعِ نواسیر، زخمی که آب کشیده و چرک و ورم کرده باشد؛ تبخال را هم شامل می شود.
📚 طب الإمام الرضا عليه السلام (الرسالة الذهبية)، النص، ص: 40
@shiatebb
#ثواب_روغن_مالی
عَنْ بَشِيرٍ الدَّهَّانِ عَن الإمام جعفر الصادق صلوات الله علیه قَالَ: مَنْ دَهَنَ مُؤْمِناً كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ شَعْرَةٍ نُوراً يَوْمَ الْقِيَامَةِ.
حضرت امام جعفر صادق صلوات الله علیه فرمود :
هر كس به بدن مؤمنى روغن بمالد ، خداوند براى او در ازاى هر مويى ، نورى در روز قيامت مى نويسد.
📚 17. الكافي (ط - الإسلامية)، ج 6، ص: 520
#ماساژ
@shiatebb
هدایت شده از پژوهشکده طب شیعی 🌿
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹
#حجامت_اسلامی_بانوان
💐 الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی بن ابی طالب علیه السلام 💐
تبلیغ غدیر واجب است . امام رضا علیه السلام❣
به مناسبت #عیدسعیدغدیرخم
🔴 #حجامت_صلواتی_بانوان 🔴
⏰ زمان : #یکشنبه19مرداد ( 19 ذی الحجه )
☎️ نوبت دهی
02537207502
09104377231
🏨 مکان : #قم_خیابان_کلهری_بعد از کوچه 43 بلوار شهیدان حیدریان - بین کوچه 3 و 5.
عطاری گیاهان دارویی
📢به دوستان خود اطلاع دهید.
🛒 فروش محصولات ارگانیک در همین مکان برقرار است.
🔻پژوهشکده طب شیعی
http://eitaa.com/joinchat/2476998687Cc037f8dde4
https://t.me/joinchat/DLMHHUMiIdbDkr2nwhYZSA
@shiatebb
خاطره ای از مولوی شریف زاهدی از علمای برجسته اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید . او در بیان خاطرات خود چنین می آورد ؛
« خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است.
❕تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتابهای «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعهام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا میگویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود که: «مولانا» یعنی واجه ؛ یعنی رهبر ما، پیشوا ی ما. به آنها گفتم: من تعجب میکنم «مولا» درباره ی بزرگانتان معنای واجه و رهبر میدهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است!
❕ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه ی حضرت رسول اکرم ( صلی الله علیه وآله ) در غدیر خم استناد کردم. ایشان میگفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش گذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانوادهام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی.
👌خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: میخواستم بهت بگم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانوادهام منتظرم بودند و باید میرفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت میکنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند میروی و شما را از راهتان بر میگردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت میشوی و در عقل من شک میکنی، ولی وقتی پیامبر اسلام| دهها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود میرفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه میدانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی کردند؟ با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده داری زده است و اقرار کرد که پیامبر - در جریان غدیر خم - میخواست نکته ی مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.»
📚باید شیعه می شدم ، خاطرات شریف زاهدی ،ص 138
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی بن ابی طالب أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام 🌹
🔻با منتشرڪردن پیامها ↯ درثواب آنها شریک شوید.
#مولانا_علی_بن_ابیطالب_علیه_السلام❤️
#غدیر
@shiatebb