.:
میرزا یونس استاد سرایی (۱۲۵۷ – ۱۱ آذر ۱۳۰۰) که بهنام میرزا کوچک خان جنگلی شناخته میشود، کنشگر ملیگرایی ایرانی و یک مبارز چپگرا در دورهٔ انقلاب مشروطه بود. او رهبر جنبش جنگل ، رئیسجمهور جمهوری شورایی سوسیالیستی ایران ، انقلابی و از سرداران معروف گیلک از اهالی رشت بود.
او که در جوانی به تحصیل دینی اشتغال داشت جزئی از نیروهای انقلابی بود که در جریان نهضت مشروطیت موفق به فتح تهران شدند. سپس به گیلان برگشت و رهبری گروهی را بر عهده گرفت که قصدشان آزادسازی این ایالت ایران از اشغال روسیه بود؛ نهضتی که به نهضت جنگل مشهور شد. کوچک خان گروههای مختلفی از نیروهای سیاسی و طبقات ناراضی را گرد خود جمع کرد. او موفق شد انقلاب را از مشروطه خواهی ضداجنبی به جمهوریخواهی سوسیالیستی سوق دهد و در ژوین ۱۹۲۰ یک جمهوری شورایی در گیلان به پا کرد.کمبود منابع مالی، اختلافات درونی و حمله نظامی نیروهای دولت به رهبری سرادر سپه و انگلستان منجر به سقوط این حکومت شد. مدتی بعد کوچک خان در حال عقبنشینی بر اثر یخ زدگی در کوههای تالش درگذشت.
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 صلوات خاصه امام رضا «ع» 💚
🌷 اللهم 🌷
🌷 صل علیٰ 🌷
🌷عليِ بْنِ موسَی 🌷
🌷الرِضَا المرتضیٰ الاِمام🌷ِ
🌷 التَّقيِ النَّقي و حُجَّتكَ 🌷
🌷 عَلی مَنْ فَوقِ الاَرض 🌷
🌷ومَن تَحتَ الثَّريٰ 🌷
🌷 الصِّديقِ 🌷
🌷الشهید🌷
🌷صَلاةً 🌷
🌷كَثيرةً تامَّةً 🌷
🌷 زاكيةً مُتَواصِلةً 🌷
🌷 مُتَواتِرَة ًمُتَرادِفة 🌷
🌷 كَأَفْضَل ماصَلَّيْتَ عَلى🌷
🌷 أَحَدٍ مِن اَوْليائِك. 🌷
🌷صلوات الله علیک🌷
🌷و علی آبائك🌷
🌷وأوﻻدك🌷
💚♻️کاش میشد پر بگیرم تا حرم
💚♻️پیشِ سلطان پیشِ آقایِ کرم
💚♻️کاش دعوت میشدم با زائران
💚♻️در حرم پر میزدم با عاشقان
💚♻️کاش من راهم صدایم میزدی
💚♻️یک زیارت را به نامم میزدی
💚♻️کاش گردد این گدا پابوسِ تو
💚♻️بندهٔ عاشق تر و مخصوصِ تو
💚♻️درشبِ قبرم کنی من راخطاب
💚♻️میکنی آقا قدمها را حساب
💚♻️باتوعاشقترشدن عشقِ منست
💚♻️عشقِ زیبای شما رزق منست
❇️ بسم الله الرحمن الرحیم❇️
📚کنفرانس: اعتقادی
🖊محوریت: پاسخ به چند پرسش ابهام انگیز!!
🔺غرض ورزان میگن:
فرقه #قادیانیه، به خاطر ادعای نبوت برای پیشوای خود، کافر شدند.
👈 میان این فرقه و #شیعیان که ویژگی پیامبران و بلکه افزون تر از آن را برای #امامان خود قائل میشوند، چه فرقی وجود دارد؟
⚠️آیا این ادعا، نشانه کفر نیست؟
⚠️شیعیان باید برای ما بیان کنند که فرق اساسی میان #امام و #رسول چیست؟⁉️
❇️خدای متعال میفرماید:
«قَالَ الَّذِی عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْکِتَابِ أَنَا آتِیکَ بِهِ قَبْلَ أَنْ یَرْتَدَّ إِلَیْکَ طَرْفُکَ فَلَمَّا رَآهُ مُسْتَقِرًّا عِنْدَهُ قَالَ هَذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّی لِیَبْلُوَنِی أَأَشْکُرُ أَمْ أَکْفُرُ وَ مَنْ شَکَرَ فَإِنَّمَا یَشْکُرُ لِنَفْسِهِ وَمَنْ کَفَرَ فَإِنَّ رَبِّی غَنِی کَرِیمٌ؛
یعنی: کسی که مقداری از #علم_کتاب نزد او بود، گفت: من پیش از این که چشم بر هم بزنی، تخت #بلقیس را برایت میآورم.
👈هنگامی که آن را در نزد خود مستقر دید، گفت: این از تفضّل پرودگار من است تا مرا بیازماید که آیا سپاس گزارم یا ناسپاسی میکنم؟
👈👈 هر کس سپاس گزار باشد، به سود او است و کسی که ناسپاسی کند، [بداند که] خدا بی نیاز و کریم است».
📗 سوره نمل، آیه ۴۰.
👳♂ #آصف_ابن_برخیا با این که پیامبر نبود، ولی اندکی از علم الکتاب را داشت
🔸و توانست به وسیله آن، کاری خارق العاده کند و در یک چشم بر هم زدن، تخت #بلقیس را از یمن به #بیت المقدس ببرد.🕌
✅ این در حالی است که #پیامبر صلی الله علیه و آله جایگاه امام #علی صلوات الله علیه را نسبت به خود، همچون جایگاه #هارون نسبت به #موسی معرفی کرد
✅و خداوند متعال در آیة مباهله، او را نفس پیامبر صلی الله علیه و آله خواند.
🔸اگر ویژگی #نبوت را که اختصاص به #پیامبر صلی الله علیه و آله داشت استثنا کنیم، چه دلیلی برای استثنای دیگر ویژگیها وجود دارد؟
🖊 با توجه به این که #علی (علیه السلام) نفس پیامبر و برادر او بود و نسبت به پیامبر، جایگاهی همچون جایگاه هارون نسبت به موسی داشت،
پس دارای این شایستگی بود که از آن الطاف و عطایای ربانی برخوردار گردد.
⚠️نداشتن مقام #نبوت، به این معنا نیست که خداوند، دیگر الطاف خود را از امام #علی صلوات الله علیه دریغ نموده باشد.
🖊اما دربارۀ #عصمت باید گفت که:
👈اگر چه این مقام از لوازم #نبوت است، ولی از ویژگیهای اختصاصی آن نیست؛ یعنی هر جا که نبوت باشد، عصمت هم هست؛
✍ ولی گاه ممکن است افرادی همانند اوصیا، پیامبر نباشند و در عین حال، دارای مقام #عصمت باشند.
❇️کسانی همچون #مریم و #خدیجه و #آسیه_بنت_مزاحم، با این که پیامبر نبودند، اما مراتبی از #عصمت را داشتند.
🔷عصمت و توانایی بر انجام کارهای خارق العاده، به وسیله علوم خاصی تحقق میپذیرد
👈 که برخی اوصیا از آن برخوردارند. 👉
❇️اطلاع از برخی امور غیبی از طریق اتصال به پیامبر نیز همین گونه است.
پس اختصاص همه این امور به پیامبران، معنا ندارد.