eitaa logo
تاریخ تشیع
178 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
4.7هزار ویدیو
28 فایل
کانال تاریخ تشیع همراه با عالیترین مطالب در حوزه های تاریخ، علوم سیاسی، اجتماعی، هنر، ادبیات، نجوم، دانستنیها، فایلها + پی دی اف تمامی مطالب معتبر هستند همراه با مرجع، منابع آورده می شوند. نظرات وپیشنهادات مدیرکانال: @uwiyut
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادمان باشد که: "حق الناس " همیشه پول نیست!👌 گاهی "دل" است... دلی که: باید بدست می آوردیم و نیاوردیم ! دلی که: باید می دادیم و ندادیم ! دلی که: شکستیم و رهاکردیم ! دلهای غمگینی که: بی تفاوت از کنارشان گذشتیم ! خدا؛ ازهرچه بگذرد ازحق الناس نمی گذرد ! 🔸حواسمان باشد که: ﺑﺎ "ﺯباﻥ "ﻣﯿﺸود ﻣﺴﺨﺮﻩ ﮐﺮﺩ ﺑﺎ ﺯباﻥ ﻣﯿﺸود ﺭﻭﺣﯿﻪ ﺩﺍﺩ ﺑﺎ ﺯباﻥ ﻣﯿﺸود ﺍﯾﺮﺍﺩﮔﺮﻓﺖ با ﺯباﻥ ﻣﯿﺸود ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮﺩ ﺑﺎ ﺯباﻥ ﻣﯿﺸود ﺩﻝ ﺷﮑﺴﺖ با ﺯباﻥ ﻣﯿﺸود ﺩﻟﺪﺍﺭﯼ ﺩﺍﺩ ﺑﺎ ﺯباﻥ ﻣﯿﺸود ﺁﺑﺮﻭ ﺑﺮﺩ ﺑﺎ ﺯباﻥ ﻣﯿﺸود ﺁﺑﺮﻭ ﺧﺮﯾﺪ ﺑﺎ ﺯباﻥ ﻣﯿﺸود جدایی انداخت با زبان میشود آتش زد با زبان میشود آتش راخاموش کرد 🔸حواسمان باشد انسانیت داشته باشیم
9.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جانم به تو و به شبای کربلای تو جانم به تو و به گنبد طلای تو سلام بزرگواران محترم خداقوت به همگی عصرتان مهدوی حاجت روا باشین ان شاءالله التماس دعا 🤲🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جُبران می‌کنند...! آیت‌الله بهجت قدس‌سره: «برای اموات قرآن بخوانید. صدقات بدهید. آدم برای اموات قرآن بخواند و صلوات[هدیه] بدهد، آنها هم بلدند که چطور این عمل را پاسخ دهند[=جبران کنند]». 😔🖤 🌺🌺🌺🌺
37.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽ویدئوکلیپ 💠من یک دهه هشتادی‌ام و هیچ وقت جلوی زورگوها سر خم نمی‌کنم... ✊من یک دهه هشتادی ام که همیشه می‌خوام پرچم کشورم بالا باشه و اگه کسی چپ بهش نگاه کنه اون وقته که با من طرفه... ✌️من یک دهه هشتادی ام یک دهه هشتادی که حالا با صدای بلند فریاد می‌زنم پای کار مقاومتم! 🔰رزمایش ۴هزار نفری نوجوانان آرمانی در هم عهدی با سیدالشهدای مقاومت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهیدِ صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِکَ
◍⃟♥️ بهترین راه برای آرامش شب و ساختن فردایـی زیبا این است که: قبل از خواب تصمیم بگیریم فردا قلبی را شاد کنیم تا شاهد لبخند زیبای خداوند باشیم به امید فردایی بهتر شب بخیر🙏 🌿 🌺‎‎‎‎‎‎‎‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌ تشکر از حضور پر مهرتان دوستان بزرگوار و ممنون از صبر و پایداریتون التماس دعا
✨ قطع لینه و حشر یهود کلمه «حشر»، که نام یکی از سوره‌های مبارکه قرآن کریم است، به معنی بیرون کردن یک جمعیت از یک مکان به صورت دسته جمعی و اجباری است. «لینه» نیز به معنی درخت خرمای خرم و پربار است. این سوره، روایت ماجرای یهودیان بنی‌النضیر است که پس از عهدشکنی‌شان، رسول خدا(ص) دستور داد که یا از سرزمین ما بیرون شوید، یا آماده جنگ باشید. یهودیان ابتدا پذیرفته بودند که از سرزمین مسلمانان خارج شوند، اما منافقین به سران یهود پیام دادند که «مبادا از این سرزمین بیرون بروید! بمانید و با محمد جنگ کنید، ما هم پای کار شما هستیم»: الم تـرالى الذيـن نـافـقـوا يـقـولون لاخـوانـهـم الذيـن كـفـروا مـن اهـل الكتاب لئن اخرجتم لنخرجن معكم و لا نطيع فيكم احدا ابدا و ان قوتلتم لننصرنكم و اللّه يشهد انهم لكاذبون. این وعده منافقین، یهودیان را دلگرم کرد و تصمیم گرفتند با سپاه اسلام وارد جنگ شوند. قاصدی نزد رسول خدا(ص) فرستادند و پیغام دادند که «ما از این سرزمین بیرون نمی‌رویم، هرکاری می‌خواهی بکن!» پیامبر(ص) به سپاه اسلام دستور عزیمت به سمت قلعه‌های بنی‌النضیر را دادند. امیرالمومنین(ع) بیرق جنگ را برداشته و به راه افتادند. سپاه اسلام قلعه یهودیان را محاصره کرد. منافقین نیز طبق پیش‌بینی قرآن، به وعده خود عمل نکردند و به کمک یهودیان نیامدند. پیامبر (ص) دستور داد که رزمندگان اسلام به هر خانه‌ای می‌رسند، تخریبش کنند. همچنین دستور داد که نخل‌های نخلستان بنی‌النضیر را قطع کنند. وقتی قطع نخلستان آغاز شد، یهودیان به پیامبر(ص) اعتراض کردند که «ای محمد! تو همواره مردم را از فساد نهی می‌کردی، این درختان خرما چه گناهی دارند که قطع می شوند؟» اینجا بود که آیه شریفه «ما قطعتم من لينه او تركتموها قائمه على اصولها فباذن الله و ليخزى الفاسقين» نازل شد و روشن ساخت که قطع این درختان، دستور خدای متعال است و هدف از این دستور نیز، خوار ساختن فاسقان است. با اجرای سیاست قطع نخلستان، یهودیان پیام دادند که حاضریم از سرزمین تو بیرون شویم... (المیزان، سوره حشر) شاید این پرسش در برخی اذهان مطرح شود که مگر خرما و نخلستان چه اهمیتی داشت که دستور قطع نخل‌ها، چنین نتیجه داد؟ باید توجه کرد که در آن عصر، خرما ارزش و اهمیت زیادی در اقتصاد مدینه داشت؛ به نحوی که جای پول را در معاملات می گرفت. بیشتر غذای مردم خرما بود. روی آن معامله می کردند، دستمزدها را با خرما پرداخت می‌کردند، قرض‌هایشان را با آن ادا می‌کردند(محرمی، 1377). امروز به نظر می‌رسد سپاه اسلام در مواجهه با صهونیست‌های اشغالگر قدس، در موقعیت مشابهی قرار دارد. رهبر حکیم انقلاب اسلامی که بیانات و دستورات ایشان را باید ترجمه روز قرآن حکیم و سنت رسول خدا(ص) دانست، فرموده‌اند که کشورهای اسلامی باید «شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی» را قطع کنند. اما پرسش اینجاست که این «شریان حیاتی» که مصداق «نخلستان بنی النضیر» در عصر امروز است، دقیقا چیست؟ با نگاهی دقیق به موقعیت رژیم صهیونیستی می‌توان دریافت که این رژیم از لحاظ منابع طبیعی «فقیر» محسوب می‌شود. این رژیم 92 درصد نفت مصرفی خود را وارد می‌کند(روزانه 220 هزار بشکه) که از مسیر دریای مدیترانه است؛ 90 درصد غذایش وارداتی است که آن هم از مسیر دریای مدیترانه است. 80 درصد آب شرب اسرائیل نیز از طریق شیرین‌سازی آب مدیترانه تامین می‌شود. به طور خلاصه، صهیونیست‌ها 99 درصد اقلام مورد نیاز خود را از طریق مدیترانه وارد می‌کنند. بله! مدیترانه. اتفاقا چند سال پیش، روزنامه تایمز آو اسرائیل دقیقا همین عبارت «شریان حیانی» (Lifeline) را برای «مدیترانه» به کار برده بود. امت اسلام امروز تقریبا در همان موقعیتی قرار دارد که خدای متعال در ماجرای بنی النضیر فرموده بود: «ما ظننتم ان يخرجوا»: خیال نمی‌کردید که خارج شوند. اما عمل به دستور ولایت، بلاتردید همان نتیجه ای را خواهد داشت که پیرو عمل سپاه اسلام به دستور پیامبر(ص) در ماجرای بنی‌النضیر پیش آمد. نائب حضرت ولی عصر(عج) فرموده‌اند «شریان‌های حیاتی رژیم را قطع کنید» و مصداق این شریان حیاتی نیز روشن است: «دریای مدیترانه». لذا به نظر می‌رسد طبق سنت الهی، اگر سپاه اسلام استراتژی «قطع لینه» که همان «مسدودسازی مدیترانه» به روی رژیم صهیونیستی است، اجرا کند، ماجرای حشر، یعنی خروج دسته جمعی یهویان اشغالگر قدس از سرزمین مسلمانان، اتفاق خواهد افتاد. تجارب گذشته جبهه مقاومت نشان می‌دهد که توان عملیات روی مدیترانه را دارد: چه روی تجهیزاتی نظیر آب شیرین‌کن‌ها، و چه کشتی‌هایی که حامل آذوقه و انرژی به رژیم هستند.
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 صلوات خاصه امام رضا «ع» 💚 🌷 اللهم 🌷 🌷 صل علیٰ 🌷 🌷عليِ بْنِ موسَی 🌷 🌷الرِضَا المرتضیٰ الاِمام🌷ِ 🌷 التَّقيِ النَّقي و حُجَّتكَ 🌷 🌷 عَلی مَنْ فَوقِ الاَرض 🌷 🌷ومَن تَحتَ الثَّريٰ 🌷 🌷 الصِّديقِ 🌷 🌷الشهید🌷 🌷صَلاةً 🌷 🌷كَثيرةً تامَّةً 🌷 🌷 زاكيةً مُتَواصِلةً 🌷 🌷 مُتَواتِرَة ًمُتَرادِفة 🌷 🌷 كَأَفْضَل ماصَلَّيْتَ عَلى🌷 🌷 أَحَدٍ مِن اَوْليائِك. 🌷 🌷صلوات الله علیک🌷 🌷و علی آبائك🌷 🌷وأوﻻدك🌷 💚♻️کاش میشد پر بگیرم تا حرم 💚♻️پیشِ سلطان پیشِ آقایِ کرم 💚♻️کاش دعوت میشدم با زائران 💚♻️در حرم پر میزدم با عاشقان 💚♻️کاش من راهم صدایم میزدی 💚♻️یک زیارت را به نامم میزدی 💚♻️کاش گردد این گدا پابوسِ تو 💚♻️بندهٔ عاشق تر و مخصوصِ تو 💚♻️درشبِ قبرم کنی من راخطاب 💚♻️میکنی آقا قدم‌ها را حساب 💚♻️باتوعاشق‌ترشدن عشقِ منست 💚♻️عشقِ زیبای شما رزق منست
سلام علیکم عرض ادب و احترام محضر همه دوستان عزیز شبتون حسینی، میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بر شما مبارک و خجسته باد با کنفرانسی دیگر درخدمت شما سروران هستم🙏
🟩بسم الله الرحمن الرحیم🟩 ✍کنفرانس:  تاریخ اسلام 🔷محوریت:  خورشید یازدهم 🖊شاخص بحث: میلادبا سعادت امام حسن عسکری علیه السلام 🔰🔰با ما همراه باشید🔰🔰
🗓در تاریخ ولادت  علیه السلام دیدگاه‌ها متفاوت است... 🔰🔰🔰 📗 برخی روز ولادت حضرت را هشتم ربیع الثانی در سال ۲۳۲ هجری می‌نگارند. ✍برخی روز چهارم ربيع الثانی سال ۲۳۲ را مطرح می‌سازند. ✨✨✨✨✨ 💠عده ای هم روز دهم همین ماه را می‌نویسند. ❇️شیخ طوسی در مورد دیگر سخن از ماه ربيع الآخر سال ۲۳۲ دارد. ✍بسیاری روز ولادت را مشخص ننموده، تنها سال آن را ۲۳۲ می‌نگارند. 🍃🍃🍃 ❇️با همه تفاوت دیدگاه‌ها در منابع تاریخی و روایی دیدگاه معروف بین شیعه همان امشب  « هشتم ربیع الثانی سال ۲۳۲ هجری» می‌باشد. 🟨🟨🟨🟨🟨
✍برخی نگاشته اند  علیه السلام در متولد شده است. 🔰🔰🔰 💠 اما بیشتر آثار محل ولادت را پیش از تبعید امام هادی به سامرا می‌نگارند.... ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ 🖊 مسعودی می‌نویسد هنگام ولادت علیه السلام امام هادی شانزده ساله بوده است.... 🌴🌴 ↩️↩️آن گاه بعد از چهار سال از ولادت فرزندش به فرا خوانده می‌شود. ـــــــــــــــــــــــــــــ 📘: روضة الواعظين، صفحه ۲۵۱. 📗: سبائك الذهب، صفحه ۳۴۲، 📙: اثباة الوصية، صفحه ۲۴۴.