eitaa logo
فکرعمیق|محمدمهدی‌شیرَوی‌خوزانی
1.8هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
20 فایل
سهم‌توازهستی‌همه‌هستی‌است‌وتونیزسهم‌همگان هستی،هستی‌ات‌رادریاب‌تاهستی‌ات‌رادریابندواین حق‌توست‌وتونیزحق‌دیگران‌هستی. فکرعمیق. آدرس‌های ما👈 https://zil.ink/shiravi_ir پاسخ به سوالات👈 ble.ir/join/NGMyZGI5OT ادمین کانال 👈 @Mmshiravi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️107 📖 سوره آیه 32 (قسمت ششم) ‌‌🍃قالَتْ فَذَلِكُنَّ الَّذِي لُمْتُنَّنِي فِيهِ وَلَقَدْ رَاوَدتُّهُ عَن نَّفْسِهِ فَاسَتَعْصَمَ وَلَئِن لَّمْ يَفْعَلْ مَا آمُرُهُ لَيُسْجَنَنَّ وَلَيَكُونًا مِّنَ الصَّاغِرِينَ ﴿۳۲﴾ ترجمه: بانوى كاخ گفت: اين همان كسى است كه مرا درباره عشق او سرزنش كرديد. به راستى من از او خواستار كام جويى شدم، ولى او در برابر خواست من به شدت خوددارى كرد، و اگر فرمانم را اجرا نكند يقيناً با حقارت به زندان خواهد رفت. مرد باش اينجا زليخايی مكن يوسف جانت تو زندانی مكن هر كه را زندان كنی زندان شوی گرچه رندی در دل رندان كنی می كنی زندان و زندان می‌شوی در خم چوگان به ميدان می‌شوی گر تو زندان حسادت نيستی يا كه مغلوب فسادت نيستی گر نداری كينه يا گرگ طمع از چه رو پف می كنی برق لمع؟ حبس غيرت آرزو گر داشتی ديو نفست با تو دارد آشتی تا نباشی لقمه‌ آن اژدها كی شوی خصم رفيق و مژده‌ها هر كه شد زندان خُلق زشت خويش بس مغيلان بدرود از كشت خويش ليک شايد خار او پايی خلد يا كند گمراه يک ره نابلد آرزوی زشت تو زشتت كند عاقبت محصول آن كشتت كند گر نخواهی زشتی روی كسی عاقبت يابی رخ زيبا كسی گر ز راه حيله آيی بر كسی حيله‌ات گيرد تو را پيش از كسی پس ترحم بر خود آور ای فتا تا بمانی بر در لطف و عطا خويشتن درياب و جهلت دور كن چشم نفست را به عقلت كور كن ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 107 ❓پرسش لطف کنید نظرتان را درباره‌ی متن زیر بفرمایید. «شیطان رجیم فرصت را از خدا خواست اما مدعیانِ... از کدخدا!!! شیطان لعین رجیم خالقیت و قادریت خداوند را قبول و به مبدأ و معاد ایمان داشت و دارد. قدرت را از خداوند متعال می‌داند و از خداوند می‌خواهد تا به او فرصت بدهد. قَالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِي إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ (حجر ٣٦) شیطان به درگاه خداوند عبادت‌های هزار ساله داشت اما بزرگ‌ترین گناه و خطای او که مورد لعن و نفرین و باعث رانده‌ شدنش از درگاه خداوند گردید تکبر و غرور او بود. شیطان با شیطان بودنش و بعد از رانده‌ شدنش هنوز هم خداوند را به قادر و صاحب قدرت قبول دارد. و می‌فهمد باید از خداوند متعالِ منشأ و صاحب قدرت تا روز معلوم، فرصت بخواهد. اما ما انسان‌ها که اگر کل عمرمان عبادت کنیم عبادتمان محدود، عمرمان محدود و قدرتمان هم محدود است، مثل شیطان تکبر می‌ورزیم ولی مثل شیطان قدرت را از خداوند متعال نمی‌دانیم و نمی‌خواهیم. شیطان با عبادت هزار ساله آن‌هم در صف ملائکه به دلیل غرور و تکبر سقوط می‌کند اما چون قدرت را از خدواند می‌داند برای گمراه‌ کردن انسان از خداوند عمر بسیار طولانی و قدرت فوق‌العاده از او درخواست می‌کند. انسان‌های بی‌هویت که ذهن کبوتری و کودکانه دارند، برای کسب قدرت آن‌هم قدرت محلی، منطقه‌ای یا کشوری در زمان و مکان بسیار محدود و البته ناچیز در مقابل قدرت شیطان به سمت خدایان دستساز و خودساخته (بت مدرن یعنی کدخدا) مثل زمان جاهلیت عربی در قالب مدرنیته می‌روند. و از آنان در خواست قدرت می‌کنند. تفاوت این افراد با شیطان در این است که شیطان با تکبر و غرورش سقوط کرد. اما در مقابل درخواستش از خداوند چیزی اضافه‌تر از دست نداد. ولی افراد کدخداپرست به‌جای خداپرستی با تکبر و غرور کاذب، هویت و شخصیتشان که سقوط می‌کند بماند، در مقابلِ درخواست قدرت از کدخدا شرف و وجدان و غیرت را هم می‌دهند و حتی در مواردی خانواده، قبیله، مردم، ملت و ناموسش را هم می‌دهد. شیطان از خداوند قدرت چند هزار ساله خواست و گرفت افراد کدخداپرست قدرت چند ساله درخواست می‌کنند و گاهی هم نمی‌گیرند. شیطان قدرت بر کل انسان‌ها مگر مخلصین را خواست و گرفت افراد کدخداپرست بر بخشی از مردم آن‌هم با هزار زحمت و ترفند و دروغ و حیله و نگرانی و تشویش و گاهی تحمل تحقیر در مقابل کدخدا و مخالفین خود. شیطان برای گرفتن مهلت از خداوند صادقانه عمل کرد و عرض کرد برای اغوای مردم و زینت‌دادن عمل بد آنان در مقابل دیدگانشان به من فرصت بده. افراد کدخداپرست با مردم فریبی، نیرنگ، تهدید، چاپلوسی، وعده‌های پوچ، پرده‌دری، مردم و خودفروشی به کدخدا منافقانه عمل می‌کنند. به همین دلیل این آدم‌ها تا سر قدرت کاذب هستند به ظاهر هستند و حاکم بر مردم و در مقابل کدخدا خاضع و... ، اما همین‌که از اریکه‌ی قدرت کاذب افتادند چنان از دید مردم فراموش می‌شوند کأنّه اصلا پایی به دنیا ننهاده‌اند و باید در لابلای تاریخ از زیر انبوهی از لعن و نفرین او را برای محکمه در نزد وجدان‌های پاک بیرون آورد و سنت تاریخ است که چنین هم می‌شود. اما در مقابل، شهیدی از شهدا دفاع مقدس در توصیه‌ای برادرانه حکمیانه و عارفانه به دوستش می‌گوید: فلانی آنقدر کوچک نشو که در دنیا جای بگیری!!! فاعتبروا...» 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ به گمانم برای کوبیدن یک انسان تخیلی، مقرون به صرفه نیست که این همه از شیطان لعین رجیم تعریف شود؛ (شیطان برای گرفتن مهلت از خداوند صادقانه عمل کرد...) به خوبی پیداست که بغض به آن کدخداپرستان از بغض به شیطان بیشتر است. آیا شیطان هم‌اکنون از این مقایسه‌ی... خوشحال به نظر نمی‌آید. دوستان، فکر نمی‌کنید ما از آن طرف بام داریم می‌افتیم یا افتاده‌ایم. فکر نمی‌کنید که بغض شما به دشمنان قسم‌خورده، کمی کمرنگ‌تر از بغض به کدخداپرست (به قول شما) باشد؟ به کجا چنین شتابان؟! به گمانم شیطان با دمش گردو می‌شکند. لطفا مواظب باشید شیطان بغضتان را خالی نکند آن هم بر سرِ خودی. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
برکت در خدمت.MP3
9.02M
🔊 برکت در خدمت 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸دریافت خود از منبع لایتناهی الهی بزرگ‌ترین دریافت بشری به حساب می‌آید. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 215 🔰درد علت‌های فراوانی دارد که ما فقط احساس آن را داریم و از علت‌های آن بی‌خبریم. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
پویایی.MP3
7.65M
🔊 پویایی 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸همه‌ی آمال انسان همه‌ی دارای خداست. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 216 🔰شیطان بیش‌تر می‌فهمد یا آدم؟! آیا شما فکر نمی‌کنید، آدم و حوّا شیطان را فریب داده باشند؟ ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️108 📖 سوره آیه 32 (قسمت هفتم) ‌‌🍃قالَتْ فَذَلِكُنَّ الَّذِي لُمْتُنَّنِي فِيهِ وَلَقَدْ رَاوَدتُّهُ عَن نَّفْسِهِ فَاسَتَعْصَمَ وَلَئِن لَّمْ يَفْعَلْ مَا آمُرُهُ لَيُسْجَنَنَّ وَلَيَكُونًا مِّنَ الصَّاغِرِينَ ﴿۳۲﴾ ترجمه: بانوى كاخ گفت: اين همان كسى است كه مرا درباره عشق او سرزنش كرديد. به راستى من از او خواستار كام جويى شدم، ولى او در برابر خواست من به شدت خوددارى كرد، و اگر فرمانم را اجرا نكند يقيناً با حقارت به زندان خواهد رفت.‌ گر چه يوسف‌ها به زندان افكنی نفس هار خويش را نان افكنی يوسف ار زندان شود در چاه نيست خاطر او جز به روی ماه نيست چاه و زندان را خدا سوهان كند عاشق ذكر سحرگاهان كند كرد زندان را زليخا نردبان! كرده حق يوسف عزيز مردمان گرچه او تصغير يوسف خواسته حق، عزيز مصر او را خواسته سنت حق ضد اين تصغيرهاست گر زليخا را به دل تفسيرهاست سرّ حق، هوش از سر اينجا می‌برد پرده پندار آدم می‌درد هر كه را خلقی به صد نيرنگ‌ها پرده‌ها انداختند از رنگ‌ها تا فرود آرند آن بالائيش يا فرو پاشند آن دارائيش كرد حق لطفی كه هوش از سر ربود هم به خواب و هم قيام و هم قعود رو نگاه خويشتن اصلاح كن تا نمانی از دم اصلاح كن هر كه شد آوازه‌اش در شهرها بوده آماج بلا و قهرها تا نباشد چوب حق با سلسله بار نايد بارگاه هلهله! خواست يوسف را زليخا چون ذليل شد به يوسف جان برهان و دليل گفت گر اين دوستی باشد مرا از چه رو اين دوستی باشد مرا ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 108 ❓پرسش جايی فرموديد: با مطالعه در خصوص صفات خوب و بد، نفس از صفات بد فاصله می‌گيرد و به سمت صفات خوب متمايل می‌شود، می‌خواستم بپرسم به غير از «شرح چهل حديث» و «جنود عقل و جهل» امام خمينی منابع ديگری هست كه به ما معرفی كنيد؟ 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ خیر. همان دو تا از سرمان زیاد است. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
تبدیل.mp3
10.06M
🔊 تبدیل 🔸انتظار بشر 🔹توبه 🔸عمل صالح 🔹انقلاب نفس 🔸اميال فطری 🔹غرائز 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸وجود انسان میل مطلق و مطلق میل است و آن خداست. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir