eitaa logo
کانال حجت الاسلام جواد ابوالقاسمی
1.3هزار دنبال‌کننده
73 عکس
187 ویدیو
1 فایل
يا سلمان! حب فاطمة ينفع في مائة مواطن أيسر تلك المواطن الموت، والقبر، والميزان، والمحشر، والصراط، والمحاسبة، فمن رضيت عنه ابنتي فاطمة رضيت عنه، ومن رضيت عنه رضي الله عنه، ومن غضبت عليه فاطمة غضبت عليه، ومن غضبت عليه غضب الله عليه. @shjabolghasemi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مشکات هدایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لیلة المبیت فضیلتی تکرار نشدنی 👈تشکر خداوند متعال از امیرالمؤمنین علیه السلام در شب لیلة المبیت 🔹استاد دکتر ابوالقاسمی 🔰برای مشاهده فایل با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید. 🔺کاری از مجموعه مشکات هدایت 🆔@meshkatehedayat
﷽ ✍️ مبارزه با جبهه یزیدی با منطق یزیدی بی شک از کلیدی ترین محورهای جبهه حسینی رعایت «حُرُمات الهی» است. در مقابل ویژگی بارز جبهه یزیدی، تجاوز صریح و علنی از حرمت های الهی است. جبهه یزیدی از حیث اعتقادی کافر، از حیث فقهی، بی بند و بار نسبت به ضوابط و ظواهر شرعی است تا جایی که حرمتی برای نماز، قرآن، حریم های اخلاق جنسی و ... قائل نمی باشد. در یک نگاه کلان و جریانی، عقل بسندگی، قرآن بسندگی، عرفی کردن دین و ارجاء( به مفهوم بی اهمیتی ضوابط شرعی فقهی درنجات انسان و کفایت پاک بودن دل)، از مهم ترین ابزارهای جبهه یزیدی در تقابل با نصوص و ضوابط صریح دینی است. جبهه یزیدی در سراسر تاریخ از شیطان تا سقیفه، از سقیفه تا کربلا، از کربلا تا ماجراهای مبارزه جبهه مقاومت علیه صهیونیزم جهانی، همواره از این ابزارها برای تهی کردن عقاید و جابجایی ارزش ها و عبور از ضوابط دینی در قالب های شبه دینی مثل قیاس، استحسان، تفسیر دین فقط با قرآن منهای سنت معصومین علیهم السلام، استفاده کرده است. هر گونه عدول از ضوابط و معیارهای نصوص دینی، وجه مایز کلیدی جبهه حسینی از جبهه یزیدی است. با توجه به مقدمات فوق می گوییم: یکی از کلان انحرافات جریان های وحدت نامنضبط، جابجایی معیارهای واقعی جبهه یزیدی و جبهه حسینی است! بسیار روشن است هر کس که عقیده صحیح مبتنی بر ثقلین نداشته باشد، یا در چارچوب ضوابط ظاهری فقهی _ مثل حرمت بی حجابی، تبرج، بی حیایی و ... _ حرکت نکند به همان اندازه از جبهه حق دور و به جبهه باطل نزدیک شده است! در مقابل فردی اگر مبانی اعتقادی مبتنی بر ثقلین داشته، در سبک زندگی فردی حریم الهی را رعایت کرده و به هیچ وجه در عقیده خود طرفداری از ظالم نمی کند و تنها اشتباه او تشخیص غلط دشمن واقعی و موضع گیری به موقع و به جا است، داخل در جبهه یزیدی نیست! او داخل در جبهه خودی ها است هر چند این شخص دچار خسارت عظیم دنیوی و اخروی خواهد شد. به همین دلیل در تصویر فوق مشاهده می کنید که از دیدگاه جریان های وحدت نامنضبط، یک زن که بسیاری از ضوابط فقهی الهی را هتک نموده و دارای اعتقادات فاسد و غیر مبتنی بر ثقلین است تنها به دلیل یک موضع گیری مقطعی صحیح، داخل در جبهه حسینی قلمداد شده ولی در مقابل، یک جوان شیعه دارای اعتقادات صحیح و محب امام حسین علیه السلام و تنها به دلیل عدم حمایت علنی از مردم مظلوم غزه، ممکن است داخل در جبهه یزیدی گردد!! باید بدانیم که از دیدگاه گروهک های وحدت نامنضبط، صرف مبارزه با ظلم و استکبار جهانی مهم است! رعایت ضوابط شرعی و اعتقادات صحیح در مبارزه نقشی ندارد! به همین دلیل مشاهده می کنیم که بین مبارزات امثال نلسون ماندلا و چگوارا و ... و مبارزات امام خمینی تفاوتی قائل نیستند! و اصولا التزام به اعتقاد صحیح و ضوابط دقیق فقهی در مبارزه، در اندیشه وحدت نامنضبط جایی ندارد. با منطق یزیدی به مبارزه جبهه یزیدی رفتن خطا است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از بر ساحل عبقات
😡 استجابت نفرین صدیقه طاهره سلام الله علیها در بیان مرحوم علّامه حلّی رضوان الله علیه وَلَمّا وَعَظَت فاطِمَةُ عَليهَا السَّلامُ أبا بَكر في فَدَك، كتَبَ لَها بِها كِتاباً وَرَدَّها عَلَيها، فَخَرَجَت مِن عِندِه فَلَقِيَها عُمَرُ، فَخَرَقَ الكِتابَ فَدَعَت عَلَيه بِما فَعَلَه أبو لُؤلُؤَةِ [بِه] 📜مخطوطة نفيسة من كتاب منهاج الكرامة للعلامة الحلّي (ت726هـ) ، كتبت سنة (743هـ) في جامعة لايبزيك بألمانيا @mir_hamedhoseyn_110
اعمال روز نهم ربیع الاول در "مفاتیح الجنان" شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان می‌نویسد: الیوم التاسع: عید عظیم وهو عید البقر وشرحه طویل مذکور فی محله، وروی أن من انفق شیئا فی هذا الیوم غفرت ذنوبه. وقیل یستحب: فی هذا الیوم اطعام الاخوان المؤمنین وإفراحهم والتوسع فی نفقة العیال ولبس الثیاب الطیبة وشکر الله تعالى وعبادته.وهو یوم زوال الغموم والأحزان وهو یوم شریف جدا. روز نهم ربیع الاول: این روز عیدی بزرگ است و آن عید بقر است و شرح آن طولانی است و در محل آمده است و روایت شده است که هرکس در این روز چیزی انفاق کند گناهانش آمرزیده می‌شود و گفته شده است اطعام برادران مؤمن و شاد ساختن آنان و توسع در نفقه‌ی عیال و پوشیدن لباس‌های پاک و شکر خدا را به جا آوردن و عبادت او در این روز مستحب است و این روز، روز از بین رفتن غم‌هاست و روزی بسیار شریف است. 📚 القمی، الشیخ عباس، مفاتیح الجنان ص۴۰۲
📝 💠 آیا امیرالمؤمنین علیه السلام به حدیث غدیر به عنوان لزوم دوستی استناد کرده است؟! 🖋 وبسایت رسمی: (www.valiasr-aj.com) روبیکا: 🔹https://rubika.ir/valiasr_tv2🔹 ایتا: 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
📝 💠 انگیزه‌ها و دسته‌بندی افرادی که مخالف وحدت اسلامی هستند 🖋 وبسایت رسمی (www.valiasr-aj.com) روبیکا 🔹httpsrubika.irvaliasr_tv2🔹 ایتا 🔻🔻🔻 httpseitaa.comjoinchat2849767479C0d5e53a286
یهودیان بنی قریظه را برادر خود می خواند و آمریکایی های محامی صهیونیست را در نهایت بنی قریظه با اسلام جنگیدند، و آمریکا روز بعدش تحریم های جدید ضد ایران صادر کرد و... ولی مهمتر این است که ببینیم نهایت پزشکیان و نتایج کار او مانند عمر می شود یا خیر! https://eitaa.com/shjavadabolghasemi/220
⏹ بایکوت و سانسور، روش غلط جریان های وحدت نامنضبط در تقابل با بخشی از مهم ترین شبهات دینی ✍️ یکی از مهم ترین انحرافات جریان های وحدت نامنضبط، دوری از ورود و پاسخگویی به شبهات مرتبط با مسائل حساس صدر اسلام همانند قضیه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، شبهات پیرامون ولایت سیاسی امیرالمومنین علیه السلام در روز غدیر، ماجراهای جنگ جمل، نهروان، صفین و حوادث تلخ صلح امام حسن علیه السلام و شهادت امام حسین علیه السلام و دیگر موارد است. ✍️ این در حالی است که در دیدگاه امام خامنه ای، هر امری که در ایمان خدشه و مناقشه کند، باید با آن مقابله کرد و با رویکرد تهاجمی به کانون شبهه افکن حمله نمود. ایشان در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ در بیانات در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور می فرماید: ❇️ «... امروز میدان رزم، میدان رزم قدرت نرم است و قدرت نرم دشمن شبهه‌پراکنی است. «شبهه‌پراکنی» یعنی چه؟ یعنی ما یک ملّتی داریم که این ملّت آمدند با اعتقاد و ایمان کامل پای انقلاب ایستادند، جان دادند، زحمت کشیدند، خودشان را به زحمت انداختند، انقلاب را به پیروزی رساندند، بعد هشت سال در یک جنگ تحمیلی ایستادگی کردند، بعد هم در مقابل فتنه‌هایی که تا امروز وجود داشته ایستاده‌اند، هر جا لازم بوده حضور پیدا کرده‌اند؛ مردم این جوری هستند دیگر؛ خب حالا اگر چنانچه دشمن بخواهد این دژ مستحکم را از بین ببرد یا رخنه در آن ایجاد کند، باید چه کار کند؟ 👈باید در این ایمان خدشه کند، باید در این ایمان مناقشه کند؛ این با شبهه‌افکنی به وجود می‌آید👉. شبهه را دستِ‌کم نباید گرفت. بودند افرادی که در مقابل نیزه و شمشیر ایستادند، در مقابل شبهه و تردید زمین افتادند، نتوانستند بِایستند؛ دیدیم ما افراد این جوری را. در میدانهای نبرد با قدرت، با شجاعت ایستادگی کردند امّا یک شبهه‌ای برایشان پیش آمد، نتوانستند حل کنند، زمین خوردند؛ شبهه این جوری است...» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=50689 ⬅️ آیا با بایکوت و ممنوعیت ورود به پاسخگویی در موضوعات چالشی و هویتی شیعه، می توانید وحدت منضبط داشته باشید؟ این در حالی است که از دیدگاه امام خامنه ای هر امری که در ایمان یک فرد انقلابی خدشه ایجاد می کند، باید پاسخ داده شود! آیا از دیدگاه شما، مسائل مرتبط با شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، شهادت امام حسین علیه السلام، امور مرتبط با حقانیت امیرالمومنین علیه السلام و یا انحرافات جامعه اسلامی صدر اسلام صرفا امری تاریخی است و ربطی به ایمان یک فرد ندارد؟ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از کتاب الله وعترتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیحاتی زیبا در مورد وحدت و راه شکل گیری وحدت بین مسلمین 👈 کارشناس : آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇 https://yek.link/velayat313
هدایت شده از کتاب الله وعترتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیحاتی زیبا در مورد وحدت و راه شکل گیری وحدت بین مسلمین 👈 کارشناس : آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇 https://yek.link/velayat313
هدایت شده از کتاب الله وعترتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیدگاه جالب علامه مصباح در مورد وحدت 👈 کارشناس : آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇 https://yek.link/velayat313
❇️ آشکار شدن انحراف و التقاط جریان های وحدت نامنضبط در مفهوم «امت اسلام» از دیدگاه آنها ✍️ «امت اسلام» و «فرایند امت سازی» و «نقش و حضور نخبگان در این عرصه» یکی از مهم ترین بیانات امام خامنه ای در موضوع وحدت و اتحاد اسلامی است. ایشان در تاریخ (امروز یعنی 31/6/ 1403) فرموده است: ✏️«...‌ شاید یکی از بزرگترین درسهای نبوی برای ما عبارت است از امت‌سازی؛‌ تشکیل امت اسلامی. آن مبارزات سیزده ساله‌ی مکه، منتهی شد به هجرت که پایه‌گذاری امت اسلامی بود. با هجرت کلید خورد امت اسلام. با سختی ها و دشواری ها و گرسنگی ها و سختی های اهل صفه و مردم مدینه و مهاجرین یک جور و انصار یک جور ادامه پیدا کرد با مجاهدت ها فداکاری ها تحکیم شد امت اسلامی با فداکاری هایی که در دوران حیات پیغمبر انجام گرفت و گذشت ها و ایثارهایی که بعد از رحلت آن بزرگوار صورت گرفت این امت پایدار ماند البته بهتر از آن که اداره شد، می توانست اداره شود لکن امت اسلامی، به عنوان یک امت، که بنای آن را پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله، در مدینه با جمعیت محدود گذاشته بود این باقی ماند ما امروز به این درس احتیاج داریم ما امروز فاقد امت اسلامی هستیم ! ... امت یعنی مجموعه‌ی انسانهایی که در یک جهت به سوی یک هدف با یک انگیزه دارند حرکت میکنند ما اینجور نیستیم، ما متفرقیم. نتیجه‌ی این تفرّق سلطه‌ی دشمنان اسلام است. نتیجه‌ی این تفرّق این است که فلان کشور اسلامی احساس میکند اگر بخواهد خودش را نگه دارد باید تکیه کند به آمریکا. اگر متفرّق نبودیم این نیاز احساس نمیشد...» ✍️ توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین انحرافات جریان های وحدت نامنضبط تفسیر غلط از مفهوم امت اسلامی است. در دیدگاه این گروهک های التقاطی، التزام به پذیرش امت اسلامی و یا امت ابراهیم، به معنی کم رنگ کردن و عبور از مرزهای مذهبی فرق اسلامی است! هر نوع تحلیل تاریخی و نقد انحرافات تاریخ صدر اسلام «تحجر و در تاریخ ماندن» و عامل فرقه گرایی و دوری از امت اسلامی است! «حذف و کم رنگ کردن ویژگی های مذاهب اسلامی» و « تفسیر قرآن منهای امر دیگر یعنی منهای روایات» یکی از شاه بیت های تشکیل امت اسلامی و امت ابراهیمی و توحیدی در نظر این افراد است. ⬅️ این در حالی است که در منظومه فکری امام خامنه ای، نفی فرقه های اسلامی و کمرنگ کردن خطوط هویتی شیعه توطئه و خیانت بوده! مفهوم امت اسلامی حرکت مشترک همه مسلمین علیه قدرت های باطل شیطانی _ در زمان ما صهیونیزم جهانی و آمریکا_ است و هیچ ربطی به حوزه عقدتی_کلامی شیعه و اهل سنت ندارد! مفهوم امت گرایی به هیچ وجه نافی ورود به نقد تاریخ صدر اسلام نبوده چنانچه در بیانات امروز، امام خامنه ای، تشکیل امت اسلامی را مدیون از از خود گذشتگی و ایثار امیرالمومنین علیه السلام در برهه بعد از وفات رسول خدا صلی الله علیه و آله به جهت رعایت مصالح بالاتر و دوری از تفرقه دانست و تصریح نمود که «... البته بهتر از آن که اداره شد می توانست اداره شود...» این یعنی انتقاد از حکومت داری خلفای قبل از امیرالمومنین علیه السلام که با روش حقیقی اسلام فاصله داشت. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341