eitaa logo
سید محمد جواد سید شبیری
1.1هزار دنبال‌کننده
640 عکس
81 ویدیو
80 فایل
کانال شخصی حجةالاسلام سیدمحمدجواد سیدشبیری(مشهد) شامل محتوای سخنرانی، مباحث حدیثی و مناسبتی مرتبط با معارف اهل البیت(علیهم السلام) ارتباط با بنده👇 @smjssh ارسال پیشنهادات، مطالب جدید و مفید👇 @rejal_admin تبلیغ👇 @Admin_rejal مدیریت کانال👇 @rejal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
رسول خدا صلى ا‏لله‏ عليه ‏و ‏آله : بى اُنذِرتُم وَ بِعَلىِّ بنِ أبى طالِبِ اهْتَدَيتُم... وَ بِالْحَسَنِ اُعْطيتُمُ الإْحسانُ وَ بِالْحُسَينِ تَسعَدونَ وَ بِهِ تَشقونَ ألا وَ إنَّ الْحُسَينَ بابٌ مِن أبوابِ الْجَنَّةِ مَن عاداهُ حَرَّمَ اللّه‏ُ عَلَيهِ ريحَ الْجَنَّةِ؛ به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت م‏يابيد و به وسيله حسن احسان میشويد و به وسيله حسين خوشبخت میگرديد و بدون او بدبخت. بدانيد كه حسين درى از درهاى بهشت است، هر كس با او دشمنى كند، خداوند بوى بهشت را بر او حرام مى‏كند. البرهان فی تفسیر القرآن ج3 ، ص232 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
❌📛 حرمت شدید موسیقی📛❌ 📌به حکم ضروری و قطعی دین موسیقی، ترویج و تبلیغ گناه کبیره و راه شیطان است. 💠رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: از نشانه های آخرالزمان این است که آلات لهو و موسیقی و تار و طنبور و آواز خوانی به دست شرور ترین این امت ظاهر می گردد و مردم درآن زمان آلات لهو و موسیقی را نیکو می شمارند . در آن زمان اشخاصی هستند که قرآن را یاد می گیرند و در آلتهای مثل بوق و نی و به شکل آوازه خوانی می خوانند و مردم نرد و شطرنج بازی می کنند پس ایشان در ملکوت آسمان و در میان فرشتگان پلید و نجس خوانده می شوند تفسیر جامع جلد 6 صفحه 347 💠رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: خداوند مرا مبعوث کرد تا رحمتی برای جهانیان باشم و ساز و نی ها و امور جاهلیت را نابود سازم. بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۵۰ ح۲٫ قال الامام الصّادق علیه السّلام : بیتُ الغناء بیتٌ لا تُؤمَنُ فیه الفجیعهُ و لا تُجابُ فیه الدَّعوهُ و لا تَدخلُه الملائکه.. 💠امام صادق علیه السّلام فرمود: خانه ای که در آن غناء و ساز و آواز نواخته شود، از مصیبت ها و بلاهای دردناک در امان نیست و دعا در آن خانه مستجاب نمی گردد و فرشتگان به آن خانه وارد نمی شوند. دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۸۰ ۳٫ قال رسول الله صلی الله علیه و آله : .کان اِبلیسُ اَوّلَ مَن تَغَنّی. 💠رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: ابلیس نخستین کسی است که به غناء و آوازه خوانی پرداخت. وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۳۱ ۴٫ قال الامام الباقر علیه السّلام: الغِناءُ مِمّا وَعَدَاللهُ علیه النارَ و تلاهذه الآیه: و مِنَ الناس مَن یشتری لهوَ الحدیث لیُضِلَّ عن سبیل الله … 💠امام باقر علیه السّلام فرمود: غنا و آوازه خوانی از جمله گناهانی است که خداوند برای آن وعده آتش داده است، سپس این آیه را تلاوت فرمود: «برخی از مردم کسانی هستند که سخن بیهوده را می خرند تا دیگران را از روی نادانی از راه خدا گمراه کنند و آیات الهی را به استهزاء گیرند، برای آنان عذابی خوارکننده خواهد بود‌. وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۲۶ ح۵ قال الامام الرضا علیه السّلام : اِستماع الاَوتار مِنَ الکبائر. 💠.امام رضا علیه السّلام فرمود: گوش دادن به (صدای) تارهای موسیقی از گناهان کبیره است. مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۲۰ آیا با راه شیطان و گناه کبیره مردم را به دین و امام عصر روحی فداه دعوت میکنید؟ سبحان الله! 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹 https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا https://t.me/shobeiri تلگرام
| روایاتی در مذمت صوفیه الصوفیة كلهم من مخالفینا و طریقتهم مغایرة لطریقتنا» «وَ مَنْ أَنْكَرَهُمْ وَ رَدَّ عَلَيْهِمْ كَانَ كَمَنْ جَاهَدَ الْكُفَّارَ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ الله‏» «هم أضل من الكفار و هم أهل النار». «فَمَنْ‏ مَالَ‏ اليهِمْ فَهُوَ مِنْهُمْ وَ يُحْشَرُ مَعَهُم» «أن هم إلانصاری و مجوس هذه الاُمة» . «ألا إنهم قطاع طریق الدین و الدعاة إلی نحلة الملحدین».  « لاتلتفتوا إلی هؤلاء الخداعین فإنهم خلفاء الشیاطین و مخربوا قواعد الدین» . «من ذكر عنده الصوفیه و لم ینكرهم بلسانه و قلبه فلیس منا». «من أعان أحداً منهم فكأنما أعان یزید و معاویة و أبا سفیان».  «فمن ذهب إلی زیارة احدٍ منهم حیاً أو میتاً فكأنما ذهب الی زیارة الشیطان و عبدة الأوثان».  «فمن أدركهم فلیحذرهم و لیصُن دینه و إیمانه». سفینة البحار 2/ 57- حدیقة الشیعة / 3- 562،  الإثنی عشریه / 32، شرح نهج البلاغه خوئی 6/ 304. سفینة البحار 2/ 57- حدیقة الشیعة / 3- 562،  الإثنی عشریه / 32، شرح نهج البلاغه خوئی 6/ 304. الإثنی عشریه/ 34، سفینة البحار 2/ 58 ، شرح نهج البلاغه ی خوئی 6/ 298. سفینة البحار 2/ 57- حدیقة الشیعة / 3- 562،  الإثنی عشریه / 32، شرح نهج البلاغه خوئی 6/ 304. الاثنی عشریه/ 28، حدیقة الشیعة / 602- شرح نهج البلاغة خوئی 6/ 304- سفینة البحار 2/ 58. شرح نهج البلاغه خوئی 6/ 304، سفینة البحار 27/ 57- حدیقة  الشیعة/ 592. 2- الاثنی عشریه / 28،  حدیقة الشیعة/ 602،  شرح نهج البلاغة خوئی 6/ 304- سفینة البحار 2/ 58. الإثنی عشریه/ 32، حدیقة الشیعه/ 563، سفینة البحار 2/ 57، شرح نهج البلاغه خوئی 6/ 304. الاثنی عشریه / 28، حدیقة الشیعة/ 602،  شرح نهج البلاغة خوئی 6/ 304،  سفینة البحار 2/ 58. الاثنی عشریه / 28، حدیقة الشیعة/ 602،  شرح نهج البلاغة خوئی 6/  304،  سفینة البحار 2/ 58. شرح نهج البلاغه خوئی 6/ 304، سفینة البحار 27/ 57، حدیقة  الشیعة/ 592.  ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
💎 نمازِ روز اوّل ماه رمضان برای دور کردن امور سوء در سال بعد 🔸️ امام کاظم علیه السلام: 🔻هرکس هنگام ورود ماه رمضان، دو رکعت نماز مستحبی بخواند؛ در رکعت اول، بعد ازحمد، سوره فتح، و در رکعت دوم، بعد از حمد، هر سوره‌ای که دوست داشت، خدا شر آن سال را از او دفع می‌کند، و تا سال آینده در پناه الهی خواهد بود. مَنْ صَلَّى عِنْدَ دُخُولِ شَهْرِ رَمَضَانَ رَكْعَتَيْنِ تَطَوُّعاً قَرَأَ فِي إِحْدَاهُمَا [أُولَاهُمَا] أُمَّ الْكِتَابِ وَ إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحاً مُبِيناً وَ الْأُخْرَى مَا أَحَبَّ دَفَعَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهُ سُوءَ سَنَتِهِ وَ لَمْ يَزَلْ فِي حِرْزِ اللَّهِ تَعَالَى إِلَى مِثْلِهَا مِنْ قَابِلٍ. 📚 اقبال الاعمال، ج۱، ص۸۷ 👈 می‌شود برای عمل به این روایت نورانی، نماز استغاثه به امام عصر علیه‌السلام را بخوانیم. 🍀دستورالعمل نماز استغاثه: https://eitaa.com/shobeiri/1116 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
📌ویژگی های ماه رسول خدا(ص) فرمود: هُوَ شَهْرٌ أَوَّلُهُ رَحْمَةٌ وَ أَوْسَطُهُ مَغْفِرَةٌ وَ آخِرُهُ الْإِجَابَةُ وَ الْعِتْقُ مِنَ النَّار. رسول الله(ص) فرمود: رمضان ماهى است كه 1⃣ ابتدايش است، 2⃣ ميانه اش ، 3⃣ و پايانش و آزادى از آتش جهنم است. 📚کلینی، کافی، ج۴، ص۶۷ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
ماه رمضان.pdf
21.4M
📌 در کتابی جالب درباره مناسبت های ماه تاریخی رمضان. 📝مرحوم آیت الله ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
حتی احترام نام ماه رمضان را نیز حفظ کنید 🛑..عَنْ سَعْدٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: كُنَّا عِنْدَهُ ثَمَانِيَةَ رِجَالٍ فَذَكَرْنَا رَمَضَانَ فَقَالَ: «لَا تَقُولُوا هَذَا رَمَضَانُ وَ لَا ذَهَبَ رَمَضَانُ وَ لَا جَاءَ رَمَضَانُ فَإِنَّ رَمَضَانَ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَا يَجِيءُ وَ لَا يَذْهَبُ وَ إِنَّمَا يَجِيءُ وَ يَذْهَبُ الزَّائِلُ وَ لَكِنْ قُولُوا شَهْرُ رَمَضانَ فَإِنَّ الشَّهْرَ مُضَافٌ إِلَى الِاسْمِ وَ الِاسْمُ اسْمُ اللَّهِ عَزَّ ذِكْرُهُ وَ هُوَ الشَّهْرُ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ جَعَلَهُ مَثَلًا وَ عِيداً.» 🔰از سعد بن طَریف نقل شده است: ما - هشتاد نفر مرد - نزد امام باقر (علیه‌السلام) بودیم که ذکر "رمضان" به میان آمد. حضرت فرمودند: «نگویید "الآن رمضان است"، "رمضان رفت"، "رمضان آمد"؛ چراکه رمضان یکی از نام‌های خداوند (عزّوجلّ) است که نه می‌آید و نه می‌رود. این فقط چیزهای نابودشدنی هستند که می‌آیند و می‌روند. 👈بلکه بگویید "ماه رمضان"؛ چراکه "ماه" مضاف به اسم است و اسم، اسم خداوند (عزّذکره) است. این ماه، ماهی است که قرآن در آن نازل شده است و خداوند آن را مَثَل و عید قرار داده است.» 📚:الكافي، ج۴، ص۶۹ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
توصیه امام صادق علیه السلام به فرزندانشان در باب ماه مبارک رمضان 🛑عَنِ الْمِسْمَعِيِ‌ أَنَّهُ سَمِعَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يُوصِي وُلْدَهُ إِذَا دَخَلَ شَهْرُ رَمَضَانَ فَأَجْهِدُوا أَنْفُسَكُمْ فَإِنَّ فِيهِ تُقَسَّمُ الْأَرْزَاقُ وَ تُكْتَبُ الْآجَالُ وَ فِيهِ يُكْتَبُ وَفْدُ اللَّهِ الَّذِينَ يَفِدُونَ إِلَيْهِ وَ فِيهِ لَيْلَةٌ الْعَمَلُ فِيهَا خَيْرٌ مِنَ الْعَمَلِ فِي أَلْفِ شَهْرٍ. 🔰امام صادق عليه السلام در توصيه به فرزندانش فرمود: هنگامى كه ماه رمضان فرا مى‌رسد،تا آخرين حدّ توان، كوشش كنيد(واجبات و مستحبّات را انجام دهيد و از مكروهات و اعمال حرام بپرهيزيد).چرا كه در آن ماه،ارزاق تقسيم مى‌شود.و مدتهاى عمر،مقرر مى‌گردد. در اين ماه،نام حجّ‌كنندگان نوشته مى‌شود. در اين ماه،شبى است(شب قدر)كه انجام عمل خيرى در آن شب،برابر با عمل در هزار ماه است . 📚: الكافي ج4ص 66 💠راهکار اهل‌البیت علیهم‌السلام برای بیدار نگه داشتن‌کودکان در شب‌های قدر 🛑عَنْهُ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ : أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كَانَ يَطْوِي فِرَاشَهُ وَ يَشُدُّ مِئْزَرَهُ فِي اَلْعَشْرِ اَلْأَوَاخِرِ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ كَانَ يُوقِظُ أَهْلَهُ لَيْلَةَ ثَلاَثٍ وَ عِشْرِينَ وَ كَانَ يَرُشُّ وُجُوهَ اَلنِّيَامِ بِالْمَاءِ فِي تِلْكَ اَللَّيْلَةِ وَ كَانَتْ فَاطِمَةُ عَلَيْهَا السَّلاَمُ لاَ تَدَعُ أَحَداً مِنْ أَهْلِهَا يَنَامُ تِلْكَ اَللَّيْلَةَ وَ تُدَاوِيهِمْ بِقِلَّةِ اَلطَّعَامِ وَ تَتَأَهَّبُ لَهَا مِنَ اَلنَّهَارِ وَ تَقُولُ مَحْرُومٌ مَنْ حُرِمَ خَيْرَهَا . 🔰رسول خدا صلي ‏الله‏ عليه‏ و ‏آله [اين چنين] بود که رخت‏‌خواب خويش را جمع مي‌کرد و کمر [همّت براى عبادت] را در دهه آخر از ماه رمضان محکم مي‌بست و هميشه اين گونه بود که اهل و عيالش را در شب بيست و سوم بيدار نگه مي‌داشت و بر روى خواب رفتگان در آن شب آب مي‌پاشيد تا از درک شب قدر، و درک شب زنده‏‌دارى محروم نشوند. و حضرت فاطمه(سلام الله علیها) نمى‌گذاشت کسى از اهل خانه در شب‌هاى قدر به خواب رود. به آنان غذاى کم مى‌داد و از روز قبل براى احیاى شب قدر آماده مى‌شد و مى‌فرمود: محروم کسى است که از برکات این شب محروم باشد. 📚:دعائم الإسلام ج ۱، ص ۲۸۲ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
دعا و استغفار در ماه مبارک امام علی علیه السلام 🛑علَيْكُمْ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ بِكَثْرَةِ الِاسْتِغْفَارِ وَ الدُّعَاءِ فَأَمَّا الدُّعَاءُ فَيُدْفَعُ بِهِ عَنْكُمُ الْبَلَاءُ وَ أَمَّا الِاسْتِغْفَارُ فَيَمْحَى ذُنُوبَكُم‏ 🔰در ماه رمضان بسیار استغفار و دعا کنید؛ چراکه دعا بلا را از شما دور می کند و استغفار گناهان شما را پاک می کند. 📚: الکافی، ج۴، ص۸۸ 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹 https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا https://t.me/shobeiri تلگرام
تشبیه روزه به زکاة در لسان روایات 🛑 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ آبَائِهِ ع‌ أَنَّ النَّبِيَّ ص قَالَ لِأَصْحَابِهِ ....... وَ لِكُلِّ شَيْ‌ءٍ زَكَاةٌ وَ زَكَاةُ الْأَبْدَانِ الصِّيَامُ.1 🔰 امام صادق از پدران بزرگوارشان علیهم السلام از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل کردند که ایشان به اصحاب خویش فرمودند : برای هرچیزی زکاتی است و زکات أبْدان روزه هست. ✍🏻 علامه مجلسی اعلی الله مقامه الشریف : 🛑إنما شبه عليه‌السلام الصوم بالزكاة ، إذ كما أنه تصير الزكاة سببا لطهارة المال ونموها وزيادتها فكذا الصوم سبب لتطهير البدن من الذنوب والنفس من الصفات الذميمة ونمو النفس في الكمالات والسعادات.2 🔰 امام علیه السلام تشبیه کرده است روزه را به زکاة، زیرا همانطور که زکاة سببی است برای طهارة مال و رشد و زيادة آن همانطور روزه سببی است برای تطهیر بدن از گناهان و تطهیر نفس از صفات ذمیمه و رشد نفس آدمی به سوی کمالات و سعادات. 📚:منابع 1:الكافي ج4 ص62 2:مرآة العقول ج۱۶ ص۱۹۸ و ۱۹۹ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
رسول الله صلی الله علیه و آله تنها سبب آرامش قلب عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي قَوْلِهِ تَعَالَى(أَلاٰ بِذِكْرِاَللّٰهِ تَطْمَئِنُّ اَلْقُلُوبُ)قَالَ : بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ تَطْمَئِنُّ اَلْقُلُوبُ وَ هُوَ ذِكْرُ اَللَّهِ وَ حِجَابُهُ . حضرت امام صادق عليه السّلام ، ذیل این آیه شریفه :(أَلاٰ بِذِكْرِ اَللّٰهِ تَطْمَئِنُّ اَلْقُلُوبُ) فرمودند: دلها (فقط) به حضرت محمّد صلی الله علیه و آله است که آرامش مى‌يابد و اوست که ذكر اللّٰه و حجاب الله است. تفسیر عیاشی ج۲ ص۲۱۱ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
وجوب روزه ماه رمضان تکلیف اختصاصی انبیاء علیهم السلام بوده نه امتشان که تفضل بر امت رسول خدا صلی الله علیه و آله شده است عَنْ حَفْصِ بْنِ غِيَاثٍ اَلنَّخَعِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: «إِنَّ شَهْرَ رَمَضَانَ لَمْ يَفْرِضِ اَللَّهُ صِيَامَهُ عَلَى أَحَدٍ مِنَ اَلْأُمَمِ قَبْلَنَا» فَقُلْتُ لَهُ فَقَوْلُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ «يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ اَلصِّيٰامُ كَمٰا كُتِبَ عَلَى اَلَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ» قَالَ «إِنَّمَا فَرَضَ اَللَّهُ صِيَامَ شَهْرِ رَمَضَانَ عَلَى اَلْأَنْبِيَاءِ دُونَ اَلْأُمَمِ فَفَضَّلَ بِهِ هَذِهِ اَلْأُمَّةَ وَ جَعَلَ صِيَامَهُ فَرْضاً عَلَى رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ عَلَى أُمَّتِهِ» . حفص بن غياث نخعى می‌گوید امام صادق علیه السلام فرمودند : خدا روزۀ ماه رمضان را بر هيچ يك از امّتهاى پيش از ما واجب نساخته است، عرض کردم : پس قول خداى عزّ و جلّ‌ كه فرمود:« اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، روزه داشتن بر شما واجب شده است، همان طور كه بر امّتهاى پيش از شما واجب شده بود» چه می‌فرماید؟ امام فرمود: همانا كه خدا روزۀ ماه رمضان را بر پيامبران واجب كرده بود، نه بر امّتها، ولى اين امت را بوسيلۀ آن برترى بخشيد، و روزه داشتن آن را هم بر رسول خدا واجب ساخت و هم بر امّتش. من لا یحضره الفقیه ج۲ ص۹۹ 🕋يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيام‏ ُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُون2 🔺ای مؤمنان روزه بر شما واجب شده است همانگونه که بر مومنین در قبل از شما واجب شده است . 👇نتیجه👇 👈گمان بر این بود که آیه شریفه دلالت می‌کند که در امت های گذشته هم وجوب صیام بوده است ولی با توجه به روایات شریف مشخص می شود که وجوب صیام به طور عام ( برهمه مردم ) بعداز بعثت پیامبر "صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم "صورت گرفته است. 👇سوال👇 پس تناقض بین آیه شریفه و روایت چگونه برطرف می شود؟ 👇جواب👇 منظور از مومنین در آیه شریفه در اصل مومنین خاص یعنی انبیاء هستند 🛑عن أبي عبد الله " علیه السلام" في قوله: 🕋《یا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيامُ‏》 قال: هي للمؤمنين خاصة3 🔰منظور از مومنین در آیه شریفه که در امت های پیشین روزه بر آنان واجب بوده است؛ مومنین خاص بودند(انبیاء) 📚:منابع 1:الفقیه/ج۲/ص۶۲ 2: 83 بقره 3؛تفسیر العیاشی ج ۱ ص ۷۸ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri