تحلیل_اندیشکدههای_غربی_درباره_رویدادهای_اخیر_ایران.pdf
1.98M
♦️ تحلیل اندیشکدههای غربی درباره حوادث اغتشاشات ۱۴۰۱ ایران
🔹 اندیشکده راهبردی تبیین در راستای رصد اندیشکدهها و رسانههای غربی، از ابتدای وقوع رویدادهای اخیر کشورمان، مطالب منتشرشده در اندیشکدههای غربی شامل یادداشتها، مقالات، نشستها، کنفرانسها و مصاحبههای مختلف را مورد بررسی قرار داده که چکیدهای از آن در فایل پیوستشده ارائه میشود.
#مثل_ارمان
🆔@activism_ideas
-1310843134_2056571678.pdf
256.7K
#پیشنهاد_مطالعه
✅ بلوای بدویّت مدرن یا کاریکودتای تمدنی
✍️ تحلیل وحید جلیلی از اغتشاشات ۱۴۰۱
🔻 کسانی که چهل سال است برای آرزوهای ناکامشان؛ روزشماری میکنند و نظام، طبق پیشبینیهایشان تا به حال، بارها و بارها در دهه شصت، هفتاد، هشتاد و نود سقوط کرده است، چطور میتوانند به دیگران پُز «واقع بینی» بفروشند و به ما تصویر درستی از واقعیت بدهند؟
🔻 امروز با دو نظام تحلیلی روبروییم:
- یکی که در طی ۴۰ سال گذشته بارها و بارها از فروپاشی و سقوط و نابودی نظام در آینده نزدیک خبر داده
- و دیگری که تحت تاثیر جوسازیها قرار نگرفته و مسیر انقلاب را پیش برده
🔻 با گذشت چهار دهه به راحتی میشود دید که کدام یک در توهم بوده و کدام «واقع بینانهتر» تحلیل کردهاند.
🖇 مطالعه این تحلیل را به مخاطبان توصیه میکنیم.
#مثل_ارمان
🆔@activism_ideas
مجلد پورنوکراسی-نسخه انتشار(1).pdf
11.51M
💢 کتاب «طغیان سلبریتیها برای ایجاد پورنوکراسی»
✌️انتهای جنبش زن زندگی ازادی به کجا میخواهد برسد؟
✌️نقشه دشمن از کشف حجاب چیست؟
#مثل_ارمان | #حجاب
🆔@activism_ideas
معرفی کتاب های فتنه.pdf
3.11M
📚معرفی کتاب های فتته
🖍واکاوی فتته
#مثل_ارمان
📭@activism_ideas
رسانه های خبری.pdf
12.58M
📖پیدیاف کامل کتاب
#رسانههایخبریدرناآرامیهایاجتماعی
💯جامعترین کتاب کشور در حوزههای سواد رسانه و عملیات روانی که در آن به بررسی نقش رسانههای خبری در ابعاد سیاسی و اجتماعی ایران و جهان پرداخته شده است
✍به قلم #محمد_جوانی
🆔@activism_ideas
نسخه_انتشار_مجلد_دوم_کتاب_سال_1402_متن_کامل14011212_.pdf
84.95M
💢فرانمای روندهای متجاوزین سال ۲٠۲۳
🔸استراتژی های سرنگونی جمهوری اسلامی
#مثل_ارمان
🆔@activism_ideas
نشست (زنانگی و امر جنسی در اعتراضات 1401)20-7-1401 - پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی.mp3
36.28M
🎙نشست
"واکاوی وقایع سال۱۴۰۱ کشور"
🔸زنانگی و امر جنسی در اعتراضات 1401
#مثل_ارمان
🆔@activism_ideas
سلبریتی های فضای مجازی در اغتشاشات اخیر - داوود طالقانی.mp3
14.46M
🎧 صوت نشست زنده:
سلبریتی های فضای مجازی در اغتشاشات ۱۴۰۱
🎙 کارشناس : آقای داود #طالقانی
#مثل_ارمان
🆔@activism_ideas
⚠️اعلامیه جهت خرابکاری و اعتراضات ۱۴۰۲
⭕️منتشر شده توسط منافقین👇
🔴 سابوتاژ (خرابکاری) انقلابی
کمیتهی فراخوان و اعتراضات
۱- پاره کردن بنرهای حکومتی.
۲- رنگ پاشیدن به نمادهای حکومتی. (بنر، تابلو، تصاویر و ...)
۳- آسیب زدن به مراکز سرکوب و غارت.
(بانکها، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد مستضعفان و ...)
۴- تخریب و آسیب رسانی به وسایل نقلیهی مزدوران. (شکستن شیشهی آنها از طریق تکههای شمع اتومبیل، پنچر کردن، آتش زدن)
۵- شناسایی مزدوران و محل سکونتشان؛ ناامن کردن محلات و مناطق برای مزدوران، لباسشخصیها، مخبران و ... و افشاسازی آنها از طریق دیوارنویسی.
۶- تخریب و خنثیسازی دوربینهای امنیتی (چشمهای شیطان)
۷- عملیات آتشمحور (نمادهای حکومتی و مراکز سرکوب)
۸- آتش زدن و تخریب بانکها (مراکز غارت و چپاول/ شریانهای مالی حکومت)
۹- تهاجم به مراکز سرکوب با پرتاب گستردهی کوکتل مولوتف
۱۰- عملیات انفجاری (مراکز سرکوب «سپاه و بسیج»، قضاییهی جلادان، غارت و چپاول، شهرداریها و فرمانداریها)
#برای_خواهرم_خواهرت_خواهرامون
#زن_زندگی_ازادی
#مثل_ارمان
🆔@activism_ideas
⁉️چرا کلیپ از رابطه ی جنسی برخی از مسئولین الان درز کرده است؟
🔹دشمن در آستانهی فتنهی ۱۴٠۱ و در راستای افزایش آتش جنگ شناختی بر ذهن مردم، کلیپ های قدیمی و پخش شده در سطح اینترنت را به عنوان رابطهی جنسی فلان معاون و فلان مسئول در اینترنت پخش میکند تا خشم جامعه را برافروزد!
🔹در عین حال که فناوری جعل عمیق نیز به کمک دشمن می آید برای ساخت فیلم های مبتذل...
🔹تا به حال از خودتان نپرسیدید چرا این کلیپ ها در سال 2023 انقدر #بی_کیفیت هستند؟
🔹تابه حال از خودتان نپرسیدید چرا قبل از یک سالگی فتنه۱۴٠۱ این کلیپ ها به یک باره پخش میشوند؟
🔹 تابه حال از خودتان نپرسیدید چرا این کلیپ ها فقط از برخی کانالهای خاص نشر داده میشوند و در فضای مجازی پخش میشوند؟
#جنگ_شناختی
🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رحیم پور ازغدی:
برهنگی خواسته اکثر مردان در دنیا است!
#حجاب
🆔 @activism_ideas
افکار_عمومی_و_تکنیکهای_عملیات_روانی.pdf
613.2K
📑 افکار عمومی و تکنیکهای عملیات روانی
✍️حسین محمدی نجم
◽️از آنجایی که آنچه درباره خود میشنویم غالباً بر آنچه در مورد خودمان انجام میدهیم تأثیرگذار است، رسانههای جهانی امروز نقش و جایگاه بیسابقهای در کنترل و هدایت افکار عمومی یافتهاند.
◽️پیشینه به نسبت طولانی تکنیکهای روزنامهنگاری برای ترغیب مخاطبان به اتخاذ مواضع و دیدگاههای مورد نظر و نیز کمک روزافزون فناوریهای نوین ارتباطاتی برای اجرای طرحهای پیچیده تبلیغات روانی، تردیدی باقی نمیگذارد.
◽️آنچه عموماً در رسانههای غربی میبینیم مناظری مجازیاند که گاه با دنیای واقعیت به کلی متفاوتاند. بنابراین، آشنایی هر چند ابتدایی با تکنیکهای مورد بحث، ضرورتی است که برای هیچ یک از ما (مخاطبان خودآگاه یا ناخودآگاه این رسانه) گریزی از آن نیست.
#مثل_ارمان
🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️🔰حجاب محدود کننده آزادی؟
دکتر غلامی:
🔹شهید مطهری میفرمایند آزادی یعنی عدم ایجاد مانع در راه رشد
🔸خیلی اوقات ما خودمان را محدود میکنیم تا به رشد برسیم در واقع یک آزادی را میدهیم تا امتیازاتی بالاتر بگیریم
🔹حجاب هرگز جلوی رشد مارا نگرفت
#حجاب
🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️🎥 حجاب امری فردی یا اجتماعی ؟
دکتر غلامی: حجاب امری فردی است اما در حریم خصوصی.
این که فرد در فضای خصوصی خودش کنار دوست و اشنایان خود چه پوششی دارد به ما ارتباطی ندارد اما این امر وقتی در جامعه صورت گیرد آثار اجتماعی به دنبال دارد.
#حجاب
🆔@activism_ideas
🔴 اولویت در مواجهه سلبی با پدیده بی حجابی: برخورد با «مصادیق خیابانی» یا «شبکه مولّد بی حجابی»؟
✍ شبیر فیروزیان
♦️ یکی از ویژگی های بسیار مهم قرآن کریم، تقویت نگاه راهبردی، جریانی و فرآیندی در انسان هاست. چه در مسائل و پدیده های مربوط به زندگی شخصی و چه پدیده های اجتماعی و سیاسی. این مسئله مصادیق فراوانی در قرآن دارد که تفصیل آن مجال دیگری می طلبد.
♦️اما یکی از مصادیق این نوع نگاه قرآنی به پدیده ها، مسئله «حجاب» و شیوع «بی حجابی» در جامعه است. تأمل در آیات قرآن کریم در این زمینه گویای این حقیقت است که نگاه قرآن کریم به مسئله «حجاب» و برخورد با «فحشا» نیز عمدتاً نگاه «جریانی» و «شبکه ای» است، نه «مصداقی» و «جزئی». ادبیات قرآن کریم زمانی که در سوره مبارکه احزاب درباره ضرورت «حجاب» زنان سخن می گوید، ادبیاتش «تبیینی»، «اقناعی» و «نرم» است:
🟢 نمونه اول
🔸 «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً؛
اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها (روسرىهاى بلند) خود را بر خويش فرو افكنند، اين كار براى اينكه (از آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است و (اگر تاكنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده) خداوند همواره غفور و رحيم است.» (احزاب: 59)
🔶 اما بلافاصله در آیه بعد، زمانیکه درباره شبکه «بی حجاب ساز» (منافقان، بیماردلان و مرجفون) که به دنبال ترویج «فحشا» در جامعه هستند سخن می گوید، ادبیاتش بسیار تند، قاطع، صریح و تهدیدآمیز است:
🔸 «لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لا يُجاوِرُونَكَ فِيها إِلاَّ قَلِيلاً * مَلْعُونِينَ أَيْنَما ثُقِفُوا أُخِذُوا وَ قُتِّلُوا تَقْتِيلاً * سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً؛
اگر منافقين و آنان كه در دلهايشان بيمارى است، و (همچنين) آنها كه اخبار دروغ و شايعات بى اساس در مدينه پخش می¬كنند، دست از كار خود برندارند تو را بر ضد آنان میشورانيم؛ سپس جز مدت كوتاهى نمىتوانند در كنار تو در اين شهر بمانند. * و از همه جا طرد میشوند، و هر جا يافته شوند گرفته خواهند شد و به قتل خواهند رسيد. * اين سنت خداوند در اقوام پيشين است و براى سنت الهى هيچگونه تغييرى نخواهى يافت.» (احزاب: 62-60)
🟢 نموه دوم:
♦️ نمونه دیگر، آیات سوره مبارکه نور است که مجدداً هم موضوع «حجاب» و هم مسئله «جریان نفاق» و «بیماردل» در آن مورد بحث واقع شده است.
آیه 31 این سوره، مشخصاً به موضوع حجاب اشاره دارد و با ادبیاتی نرم از زنان مؤمنه می خواهد که چشم ها را از نگاه به نامحرم فروافکنند و حجابشان را نیز رعایت نمایند و زینت هایشان را در برابر نامحرمان آشکار ننمایند.
اما در عین حال ادبیات قرآن کریم در همین سوره، درباره «شبکه مولّد بی حجابی و فحشا»، که منافقان و بیماردلان هستند، ادبیاتی سلبی و تهدیدآمیز است. قرآن کریم در آیه 11 این سوره، برای توصیف منافقان از تعبیر «عُصبَة» (به معنای «گروه منسجم») استفاده نموده و سپس آنان را به عنوان «شبکه مولد فحشا»، تهدید به مجازات سخت در دنیا و آخرت می کند:
🔸 «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛
كسانى كه دوست دارند فحشا در ميان مردم با ايمان شيوع يابد عذاب دردناكى براى آنها در دنيا و آخرت است، و خداوند مىداند و شما نمىدانيد.» (نور: 19)
♦️ با این نگاه قرآنی باید گفت، پدیده بی حجابی هم مسئله ای سیاسی، هم امنیتی و هم فرهنگی است و به نظر می رسد مسئولان حکومتی باید بجای تمرکز بر روی «کشف حجاب های موردیِ خیابانی»، با «شبکه مولد کشف حجاب و فحشا» برخورد کنند؛ اگر با ابعاد و اضلاع متنوع این شبکه، که عمدتاً به نوعی مرتبط با دشمن و شبکه نفوذ و نفاق هستند، برخورد قاطع صورت گیرد، آنگاه بدون اینکه «دوقطبی های اجتماعی فتنه انگیزی» در جامعه شکل بگیرد، بی حجابی های موردیِ کف خیابان نیز تا حد بسیار زیادی از بین خواهند رفت؛ برخی ابعاد و عناصر مؤثر این شبکه مولد بی حجابی و فحشا عبارتند از: «سلبریتی های هتاک»، «فضای مجازیِ رها (عمدتاً اینستاگرام و تلگرام)»، «شبکه نمایش خانگی»، «مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب» و "سرشبکه های مرتبط با دشمن که با وعده پول افرادی را برای کشف حجاب خیابانی اجیر و سازمان دهی می کنند".
#حجاب
🆔@activism_ideas
🔻دوربرگردان سیاستها به سمت عفاف
🗒️ آموزش خویشتنداری جنسی در مدارس آمریکا
✍️ سیده راضیه حسینی
▫️اگر از هر فرد معمولی بپرسیم رسانههای آمریکایی برای کشورهای دیگر چه رویکردی در قبال روابط جنسی را تجویز میکنند، بدون مکث میگوید «آزادی کامل روابط جنسی» اما بنظرتان در خود آمریکا بعد از تجربهی حدودا صدسالهای که در این موضوع داشتهاند، چه رویهای برای جوانان و نوجوانان در پیش گرفته شده است؟ شاید باورکردنی نباشد؛ اما در سیستم آموزشی ایالات متحده، یکی از برنامههایی که با اختصاص یک بودجهی ویژه در پیش گرفته شده است، آموزش «خویشتنداریِ جنسی» (Abstinence Only) به نوجوانان است؛ اینکه رابطهی جنسی را تا زمان ازدواج و یک رابطهی متعهدانه به عقب بیندازند.
◾️بر اساس گزارش شورای آمیزش و اطلاعات جنسیتی آمریکا، در سال 2017 به میزان 76 میلیون دلار یعنی «یک سوم بودجهی فدرال برای برنامههای آموزش سلامتی جنسی نوجوانان» به آموزش خویشتنداری اختصاص یافته است که این عدد در سال 2021 به 100 میلیون دلار افزایش یافته است.
متن کامل را در 👇
🌐https://vaavmag.ir/2022/12/آموزش-خویشتنداری-جنسی-در-مدارس-آمریکا/
#حجاب
🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️تکراربازی ایران و آمریکا!
تکرار بازی ایران و آمریکا اما اینبار رقابت بین تیم زنانشان هست!
#حجاب
🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️مستند سندروم جینوسی
🔺فلسفه #امربهمعروف و #نهیازمنکر از زبان دانشمندان غربی
#حجاب
🆔@activism_ideas
📸 گیلدا مورکرت، فعال ضدامپریالیست در توییتی برخی از آمارهای حوزه زنان در ایران و آمریکا را با هم مقایسه کرده؛
🔻سهم زنان متخصص:
ایران ۹۸ درصد
آمریکا ۸۵.۲ درصد
🔻نرخ مرگ و میر مادران در هر ۱۰۰ هزار تولد زنده:
ایران ۷
آمریکا ۲۳
🔻سهم زندانیان زن:
ایران ۳ درصد
آمریکا ۱۰ درصد
🔻سهم پزشکان زن:
ایران ۴۰ درصد
آمریکا ۳۴ درصد
🔻مرخصی زایمان:
ایران ۶ ماه
آمریکا ۰
#حجاب
🆔@activism_ideas
🔻فریادهایی در ستایشِ برهنگی:
برای «لذّتِ بدننمایی»!
🖋 مهدی جمشیدی
۱- فلسفۀ زندگی، «لذّت» نیست
انگارهای که حامی «برهنگی» است، از اصالت «لذّت» استقبال میکند و بر آن تکیه دارد. در اصالت لذّت، زندگی انسان به اندازهای مطلوب است که خوشایند باشد و خوشایندی نیز چیزی جز «لذّت» نیست. زندگی، برای لذّت است و لذّت، «هرچه بیشتر» باشد، بهتر است. ازاینرو، انسان، زندگیِ اجتماعی را برمیگزیند تا در سایۀ آن، خوشیها و لذّتهای بیشتری نصیبش شود. در این نگاه، هیچ سخنی دربارۀ «کمال» و «انسانیّت» و «ارزش» و «سعادت» و «معنویّت» در میان نیست؛ چراکه همۀ این امور، «توهمها» و «شبهواقعیّتها»یی هستند که در برابر «لذّتِ حداکثری»، مانعتراشی میکنند. تنها قیدی که پیش روی لذّت من است، لذّت دیگران است؛ یعنی لذّت من تا آنجا محترم و منطقی است که لذّت دیگران را نخراشد. بیش از این، هیچ معیار و قاعدهای وجود ندارد که بخواهد انسان را به سمتسوی خاصی «هدایت» کند، بلکه این «شهوت» و «میل» و «خواستۀ» خودِ فرد است که باید مبنا و اساس قرار بگیرد و فرمان بدهد.
۲- بدن، همۀ «وجودِ من» نیست
برهنگی، امری معطوف به بدن است و معتقدان به برهنگی، بدن را میستایند و تنها به بدن میاندیشند. بدن در این نگاه، همهچیز است و انسان جز بدن، هیچ نیست و اگر هم واقعیّت دیگری در میان باشد، این بدن است که اصالت دارد و باید به آن پرداخت و غیربدن را به حاشیه راند. انسان، مساوی است با بدن و تمام مناسبات اجتماعی نیز بدن تکیه دارند. از طرف دیگر، چون بدن، متعلّق به من است و تنها من میتوانم دربارۀ آن تصمیم بگیرم، میتوان رهاسازی بدن و برهنگی را انتخاب کنم. نفیِ غیربدن، یا فروکاهیدن آن، بر تحقیر روح و بُعد معنوی انسان را این رویکرد دلالت دارد؛ چنانکه بدن، فصل مشترک میان انسان و حیوان و انسان از جهت بدنی، همان حیوان است. آنچه که موجب تمایز، بلکه برتری انسان بر حیوان میشود همان شرافت روحی و لایۀ معنوی و قدسیِ وجود انسان است. تمدّن غربی از هر جهت، یک تمدّن بدنمحور و بدناندیشه است و این واقعیّت، ریشه در جهانبینیِ مادّی آن دارد؛ در متن این نگرش، معنا و معنویّت و امور قدسی، خیالات شخصی و بیپایه هستند که در بهترین حالت، دردها و خلاءهای درونی انسان را تسکین میدهند، بیآنکه هیچ بهرهای از حقیقت برده باشند.
۳- جامعۀ برهنه، «عفیف» نیست
فلسفۀ «پوشش»، حفظ «عفت» است و بدون پوشش، عفت و پاکدامنی و حیا و اخلاق به تاراج خواهد رفت. آنان که میان پوشش و عفاف، فاصله میافکنند و پوشش را «لازمۀ عفاف» قلمداد نمیکنند، میدانند که میان این دو، «پیوستگی قهری» و «ارتباط تکوینی» وجود دارد و جامعۀ برهنه، هرگز طعم عفاف را نخواهد چشید؛ چنانکه تمدّن غربی از آن هنگام که مسیر برهنگی را در پیش گرفت، در چالۀ «فحشا» و «هرزگی» و «فساد اخلاقی» فرو افتاد و تباه شد. پوشش، همچون «پوسته»ای است که از «هستۀ» عفاف، حفاظت میکند. اگر این پوسته شکافته شود، هسته نیز در امان نخواهد ماند. هیچ راه و روش دیگری برای عفاف و پاکدامنی اجتماعی، نمیتواند جایگزین پوشش شود و خلاء آن را برطرف سازد. بنابراین، عبور از حجاب، پایان عفاف و درنوردیدن مرزهای اخلاق و ارزشهای عالی است.
۴- برهنگی، برآمده از «میل جامعه» نیست
جامعۀ ایران چه در دورۀ پیشااسلام و چه در دورۀ پسااسلام، هیچگاه به سوی برهنگی حرکت نکرده و برهنگی را ارزش قلمداد نکرده است. در هیچ نقطهای از تاریخ ایران، نمیتوان رد پایی از برهنگی یافت و بر اساس آن ادّعا کرد که پوشش، پیشنهاد اسلام به زنان ایرانی بوده است. زنان ایرانی حتّی در دورۀ پیشااسلام نیز مایل به برهنگی و خودنمایی و بدنمحوری نبودند و جامعه را به طرف بیاخلاقی و پردهدری و هرزگی سوق ندادند. ازاینرو، باید گرایش به پوشش را جزو «تمایلات عمیقِ تاریخیِ جامعۀ ایران» دانست. بااینحال، در دورۀ تاریخی اخیر در اثر تماس فرهنگی با غربِ متجدِّد و حاکمیّت تجدّد آمرانۀ رضاخانی، جامعۀ ایران گرفتار «تکانههای فرهنگی» شد و برهنگی در لایههای از جامعه نفوذ یافت. پس برهنگی، امری «وارداتی» و «بیگانه» است. البتّه حتّی غرب نیز در دورۀ تجدّد به برهنگی رو آورد و آن را توجیه نظری کرد، وگرنه در دورۀ پیشاتجدّد، اینگونه نبود که برهنگی در غرب، رسم رایج و عمومی باشد. آنچه که امروز در غرب مشاهده میکنیم، حاکی از تحوّلات چند سدۀ اخیر است و نمیتواند گویای تمام تاریخ غرب باشد.
#حجاب
🆔@activism_ideas
⭕️مجموعه صوت نشست:
الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی موضوع حجاب
1️⃣صحبت های ابتدایی دبیر جلسه ( دکتراحمد اولیایی)
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-01
2️⃣ابعاد فقهی سیاست ترویج حجاب | استاد رضا اسلامی
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-02
3️⃣بایدها و نبایدها در سیاست گذاری حجاب | دکتر سید محمدحسین هاشمیان
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-03
4️⃣ حجاب و چالش های ادراک عدالت جنسیتی |دکتر مهدی شجریان
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-04
5️⃣بی ایدگی حجاب وزن معاصر | دکتر مجید دهقان
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-05
6️⃣رویه های جمهوری اسلامی در مواجهه با پدیده های فرهنگی | دکتر سمیه حاجی اسماعیلی
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-06
7️⃣ابعاد فقهی و اجتماعی حجاب | استاد حمید بارسانیا
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-07
8️⃣انسان معطوف به تصویر و حجاب : از گریز تا ستیز | دکتر اصغر اسلامی تنها
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-08
9️⃣بدل واره های اربعین | دکتر سعید محمدعلی غمامی
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-09
0️⃣1️⃣سلبریتی های ایرانی و مدیریت جنگ روایت ها | دکتر حوریه بزرگ
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-10
1️⃣1️⃣تحلیل رسانه ای از حرکت اعتراضی به گشت ارشاد |دکتر سید محمد کاظمی
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-11
2️⃣1️⃣حجاب و بدنمندی |» دکتر مریم منصوری
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-12
3️⃣1️⃣گونه شناسی واکنش های معنوی به گشت ارشاد |دکتر احمد شاکرنژاد
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-13
4️⃣1️⃣جبهه انقلاب در مواجهه با بحران های اجتماعی |» دکتر عفت عرب زاده
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-14
5️⃣1️⃣غفلت از زیرساختهای فرهنگی حجاب |دکتر علیرضا مؤمن
🌐http://dte.bz/ershade_ejtemaei-15
#حجاب
🆔@activism_ideas
#مناظره
💠 گشت ارشاد؛ کدام «عرف» کدام «شرع»؟
با حضور:
👤دکتر مهدی جمشیدی
👤 دکتر حسین شهرستانی
🎞 تماشای فیلم کامل مناظره 🎞
#حجاب
#گشت_ارشاد
🆔@activism_ideas
42.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ طوفان دکتر خانعلی زاده
🔰 شما چطور جرئت می کنید حرف از حقوق زنان بزنید؟؟؟
🔹 ایران مدعی نقض حقوق بشر در اروپاست.
❌دیدن این ۴ دقیقه بر هر ایرانی #واجب است.
#حجاب | #زنان
🆔@activism_ideas
🖋 مسأله حجاب، واقعیتها و راهکارها عنوان ارزیابی و جمعبندی جمعی از حقوقدانان، جامعه شناسان و حوزویان است که با مقدمه سیدمحمد خاتمی منتشر شده است.
📆تاریخ انتشار ۷ مرداد ماه ۱۴۰۲
حجاب اگرچه نقطه آغاز اعتراضات سال ۱۴۰۱ ایران بود اما مسألهای است ریشهیابی آن نشان از قدمت این موضوع و شکاف میان حکومت و جامعه و به بیانی دیگر تأخر در شیوههای حکمرانی نسبت به تحولات اجتماعی را نمایان میکند.
این پژوهش در فاز شناخت، پیشینه این مسأله را واکاوی نموده، در فاز تبیین نظرات کارشناسان فقهی، حقوقی و جامعهشناختی را بررسی نموده و در نهایت مسأله حجاب را از منظر تجربه زیسته زنان بررسی نموده است.
سیدمحمد خاتمی در مقدمهای که بر این پژوهش نوشته است:
“سخن بر سر این نیست که حجاب براساس آموزههای دینی و سنت امری واجب است و فرد متدین باید آن را رعایت کند، بلکه سخن بر سر آن است که آیا اجباری کردن آن از سوی حکومت اولاً معقول و نتیجه بخش است؟ ثانیاً با توجه به همه جهات و با توجه به اینکه چه بسا در سایه آن بسیاری از ارزشها -که از اهمیت بیشتری برخوردار است- لطمه می بیند و نیز آسیبی که به منافع جمعی میزند بخصوص با شیوهها و برخوردهای ناروا، جایز است؟
متن کامل این پژوهش که را میتوانید در دو بخش در لینکهای زیر مطالعه کنید:
1️⃣ بخش نخست: دیدگاه فقهی و حقوقی
2️⃣ بخش دوم: دیدگاه جامعه شناختی و تجربه زیسته زنان و جمع بندی
⭕️پ.ن
این پژوهش به شدت در جبهه اصلاحات در حال ترویج می باشد.
#حجاب | #حاکمیت
🆔@activism_ideas