eitaa logo
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
5.9هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
768 ویدیو
242 فایل
ارسال شبهه @tadbir73 https://tadbirrr.blogfa.com/ هر سوال و شبهه ایی داری بدون تعارف بپرس
مشاهده در ایتا
دانلود
🔨ردیه ای دیگر به پاسخی پوچ از طرف باستانگرایان و ، بعد از مواجه شدن با سوال منطقی ما، مبنی بر اینکه، اگر با زور بر تحمیل شد، چرا در زمان حمله مردم آیین را رها نکرده و به کیش و آیین اسکندر نیامدند⁉️ ❌آقایان کلی فسفر سوزانده و پاسخی بسیار خنده دار داده اند! "اسکندر به دنبال تغییر ،اعتقادات،فرهنگ ایرانیان و تحمیل دین و خود نبود" 📌البته قبلا این پاسخ بررسی شده و باطل بودن آن ثابت گردیده👇👇👇 t.me/Anti_Archaism/136 t.me/Anti_Archaism/175 💡اما تاریخدان و زبانش شناس بی نظیر فرانسوی نیز تو دهنی جانانه ای به بی عقل های باستانگرا زده است که باهم میخوانیم : 🔻پس از فتح کبیر و مرگ زودهنگام او، ایران تحت تأثیر فرهنگ قرار گرفت و از هنر، اعتقادات، شیوه زندگی، و احتمالا حتی زبان فاتحان یونانی - از ماد تا سرحدات ایران شرقی، یعنی افغانستان امروزی - تأثیر پذیرفت. دین التقاطی جدیدی شکل گرفت🔺 لوکوک در ادامه می افزاید : 🔻پس تعجب آور نیست که سنگ نوشته های پارسی کاملا در ایران غیر قابل فهم می شود. هنگامی که در آغاز عصر مسیحیت پارت های در ایران غربی برای طرد آیین و رسوم یونانی عکس العمل «ایرانگرایانه» نشان دادند، دیگر بسیار دیر شده بود. دیگر هیچ کس قادر نبود نشانه های خط میخی را بخواند و حتی گذشته پرافتخار(!) پادشاهان از خاطره جمعی مردم پاک شده بود.🔺 📖پی یر لوکوک،کتیبه های هخامنشی،ترجمه نازیلا خلخالی،چاپ سوم،انتشارات فرزان،صفحه ۱۶ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍ نویسنده:
قحطی، بردگی ،کنیزی زنان و دختران ارمغان هخامنشیان برای مصری ها پس از حمله وحشیانه دوم(پسر دوم) به بلا و بدبختی گریبان مردم و کشور مصر را فراگرفت در اینباره الواحی بدست آمده است که عمق فاجعه را به زیبایی نشان میدهد، تاریخدان،ایرانشناس و متخصص زبان های باستانی ایرانی ایلامی در این باره چنین می گوید : "مصر مدتی چنان دچار و درماندگی شد که در تاریخ کشور بی سابقه بود». وقتی که اوجاهورسنت که دوست و ملازم کمبوجیه بود چنین می نویسد، در درستی آن نمی توان تردید کرد. اشیای قیمتی و ی بی حسابی به چنگ سپاه پیروز افتاد. تصادفا لوحی مربوط به یک قرار داد از بر جای مانده است که نوری تعیین کننده به این اوضاع می افکند. بر پایه ی این لوح ادین-نبو"، مزدوری بابلی(سرباز )، در مصر به غنیمت به دست آورده بود. هنگامی که او سال بعد (۵۲۴) از خدمت ایرانیان مرخص شد، به میهن خود بازگشت. او در بابل این کنیز و دختر سه ماهه اش را به تاریخ ۳۱ دسامبر ۵۲۴ به دو پوند نقره یا ۲۱۶ مارک طلا فروخت)" 📖والتر‌هینتس‌،داریوش و ایرانیان،ترجمه پرویز رجبی،نشرماهی،صفحه۱۲۷ ✍ نویسنده: ➖➖➖➖➖➖➖➖
موبد کوروش نیکنام دروغگویی تمام عیار میدانیم که دین تحمیلی ترین نوع دین است، در مورد تحمیل و جبر دین زرتشت همین بس که تنها کسی میتواند در این دین روحانی () شود که اجداد او موبد باشند، یعنی عملا این مقام موروثی و غیر قابل ورود است برای اقشار مختلف زرتشتی، بارزترین شاخصه این این دست ، همین خصوصیات مضحک دین زرتشت سبب گشت تا زرتشت را رها کنند و در آغوش آرام گیرند . موبد که سعی دارد تمام خرافه های دین زرتشت را توجیح و یا به طرز خنده داری جور دگر نشان دهد در کتاب خود(آیین اختیار) دروغ بسیار خنده داری گفته است است : "فرزندانی که زرتشتی زاده باشند؛ با پژوهش در دین نیاکان خودشان ، اگر دوست داشته باشند و ایمان بیاورند ( بند سفید و باریک و بلند) می بندند" 📖موبد نیکنام،کتاب ایین اختیار،انتشارات تیس، صفحه 69 ❌و اما اثبات دروغگویی موبد نیکنام : کُشتی بستن زرتشتی زادگان امری واجب و لازم بود که باید صورت میگرفت: "هر فرد زرتشتی پس از سن پانزده سالگی ناگزیر بوده آنرا به دور کمر ببندد" 📖رحیم عفیفی،کتاب اساطیر و فرهنگ ایرانی،انتشارات توس، ص ۵۸۶ اما اگر یک زرتشتی کشتی نمیبست و نمیخواست دین اجباری نیاکان خود را بپذیرد چه بلایی سر آن می آمد؟ در رساله ی از مهم ترین متون حقوقی و فقهی زرتشتی می خوانیم: 🔻در دین ما کاری بهتر از کُشتی (کمربند مقدس و نشانه ی دین زرتشتی ) داشتن نیست. بر مرد و زن فریزوانست، و به روزگار پیشین اگر کسی پانزده ساله تمام شدی و کشتی نداشتی او را به کردندی که نان و آب بر وی حرام است.🔺 📖صد در نثر ـ ـ باب 46 goo.gl/YdUue5 👈 اسکن کتاب ✍نویسنده: ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
پسر راهی برای رسیدن به بهشت، دختر کارگرخانه! 👤 یکی از برجسته ترین شرق شناسان و تاریخدانان جهان می گوید: °•°•°°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•° بنا به عقیده عصر ، برای کسی که پسری نداشته باشد، بسیار دشوار خواهد بود که بتواند از پلی که در رستاخیز به متصل است، عبور کند. در ادامه مینوسد که، بدین منظور پسر های بیگانه را به فرزندخواندگی خود میپذیرفتند و مقداری ارث پیشاپیش برای پسر خوانده خود تعیین میکردند. وی همچنین می افزاید: قبول دختر به فرزند خواندگی به ندرت انجام میشد، و دختر راهی برای رسیدن به بهشت نبود! بلکه برای آن بود که یک تن به کارکنان خانواده افزوده گردد! و پدر اصلی در عوض مقداری پول ویا چیز دیگری را میتوانست طلب کند(فروش برده ) °•°•°°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• ✳️ توجه: این دختر هیچگونه سهمی از ارث پدر خوانده خود ندارد. ☑️کریستیان بارتلمه،زن در حقوق ساسانی؛صفحه ۴۶ 📝
🌹قانون اساسی جنگ های (ص) کشتن زنان، کودکان و اسیران ممنوع🌹 : 🔆مطالعه سیره نبوی نشان می‌دهد پیامبر خدا (ص) به حقوق زنان و کودکان توجه ویژه می‌نمودند و همواره برعدم تعرض به این گروه و رعایت حال و حقوق آنها توجه و تأکید داشتند. 👈حضرت محمد (ص) هنگام اعزام سپاهیانش به نبردهای مختلف در کنار توصیه‌های جنگی و نظامی، سفارش می‌کردند که از کشتن زنان و کودکان پرهیز کنند.(1) ایشان هرگاه تعرض به زنان و کودکان را می‌دیدند با آن برخورد می‌نمودند و فرد متخلف را بازخواست می‌کردند. چنان که در یکی از جنگ‌ها، پس از گذشتن بخشی از سپاهیان به فرماندهی خالد بن ولید، جنازه زنی پیدا شد که به دست او کشته شده بود.پیامبر (ص) از دیدن آن صحنه، به شدت ناراحت شدند و از قاتل او پرسیدند. به آن حضرت (ص) گفتند که خالد بن ولید او را کشته است. رسول خدا (ص) کسی را به دنبال خالد فرستادند و ضمن توبیخ او تأکید کردند که از کشتن زنان و کودکان بپرهیزند.(2) منابع: 1 -حرّ عاملی، وسایل الشیعه، چاپ دوم، قم: مؤسسه آل البیت علیهم السلام، 1414 ﻫ، ج 15، ص 58 ـ 59. اسکن منابع👈 yon.ir/TtObi 🌅 2-حارث ابن ابی اسامه، بغیة الباحث عن زوائد مسند الحارث، تحقیق مسعد عبدالحمید محمد السعدنی، قاهره: دارالطلائع، بی‌تا، ص 207 اسکن منابع👈 yon.ir/38IRw 🌅 ✍نویسنده:
کاتبان ایلامی در دربار هخامنشیان کوروش را مسخره میکردند چون سواد نداشت. 🚮جالب است که به ادعا میکنند که آموزش رایگان را به همه هدیه کرده است! در اینکه این مطلب خنده دار دروغی بیش نیست که شکی نداریم، دلیلش آنست که هیچگاه یک سند ولو ضعیف و جعلی نتوانستند نشان دهند یا بهتر بگویم نیست که نشان دهند... 🔍اما داستان آنجایی جالب میشود که وقتی پای سخن متخصصین تاریخ می نشینیم سخن جوری دیگر است! 👈کوروش و اجدادش بودند👉 بله مردم قوم سواد نداشتند و نمی توانستند چیزی بخوانند برای همین کاتبان که برای آنها کار میکردند اسامی شاهان به مسخره مینوشتند و آنهارا تحقیر و به سخره میگرفتند. 👤 ایران شناس، متخصص خط و زبان‌های ایرانی و تمدن ایلام و تاریخدان بی‌ نظیر آلمانی در کتاب گرانبهای خود داریوش و ایرانیان چنین میگوید: "ما امروز مهر کورش اول، پدربزرگ کورش بزرگ، را با نبشته ی ایلامی در دست داریم: این مهر نیزه داری را سوار بر اسب نشان می دهد، که در حالی که دشمن کشتهای را زیر پای اسب خود دارد، دشمن پیادهی با تیر سوراخ شده را از نو مورد حمله قرار میدهد. در سمت چپ سوار نبشته ای به ایلامی در شش سطر به چشم می خورد که البته خط بالای این نبشته در تصویر ۱۶ قابل تشخیص نیست. متن این نبشته چنین است: «کورش انزان، پسر چیش پیش. » نکته ی جالب توجه این متن نگارش ایلامی کورَش به جای کورُش فارسی است. منشیان ایلامی نام فارسی کورُش را، حتی در زمان کورش بزرگ و پس از او، یک بار هم درست ننوشته اند، با این که آنان می توانستند نامهای ایرانی را با نشانهای ایلامی به درستی بنویسند. این امر باید دلیل خاصی داشته باشد. من دلیل این غلط نویسی نادر را این طور حدس میزنم که کورُش در ایلامی تقریبا معنی « مواظبت کرد، پرستاری کرد» را می دهد، اما کورَش به معنی «سوزاند، به آتش کشیده است. برای تبدیل نام تحسین برانگیز کورش به نامی نفرت انگیز در گوش ایلامیها کافی بود که u به a تبدیل شود. ظاهرا ساکنان پیشین انزان نیز به هخامنشیان به چشم « آتش افروز » نگاه کرده اند. نه «مواظبت کنندگان (پایندگان )». منشیان ایلامی با تبدیل کورُش به کورَش بغضی را که از مزاحمان پارسی در دل داشتند، پنهانی و بی سر و صدا بیرون ریختند" ➕جناب والتر هینتس در ادامه می نویسد: "احتمالا منشیان بابلی نیز با دلیل اصلی این تحریف آشنا بوده اند و در این باره مخفیانه دست به شوخی می زده اند. داستان هرچه باشد، تحریف ایلامی نام کورش نشانه ی دیگری ست بر اینکه مقدم « بربرهای » پارسی شمال به انزان برای مردم بومی به هیچ وجه مبارک نبوده است. اما چون پارس ها خواندن نمی دانستند، متوجه نبودند که منشیان ایلامی پنهانی فرمانروایشان را مسخره می کنند." 📖والتر‌هینتس‌،داریوش و ایرانیان،ترجمه پرویز رجبی،نشرماهی،صفحه۶۰ و۶۱ ✍ نویسنده : ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌹(ص) جوانمردانه ترین نوع جنگ هارا داشتند 🌹 💠قسمت اول💠 🔵یکی از نکاتی که در قوانین امروزی جنگ‌ها دیده می‌شود، رعایت اصول جوان مردانه و خودداری از به‌ کارگیری راه‌های غیر متعارف است. بر اساس کنوانسیون ژنو و پروتکل‌های الحاقی آن،شتن و مجروح یا اسیر کردن افراد دشمن با توسل به نیرنگ ممنوع است(1) 👌نگاهی به عصر نبوی و رخدادهای آن زمان نشان می‌دهد که حضرت محمد (ص) قرن‌ها پیش از این با دستورالعمل‌های خاص، قوانین ویژه‌ای را در این راستا اعمال می‌کردند. ایشان حمله ناگهانی و شبیخون زدن را منع کرده و همواره بر دعوت پیش از جنگ تأکید می‌نمودند 👈ابن عباس (صحابی پیامبر(ص)) در این باره می‌گوید: رسول خدا (ص) با هیچ قومی نجنگید، مگر این که ابتدا آنها را دعوت نمود و به آنها اعلام کرد(2) و 👈از امام صادق (ع) نیز روایت شده.رسول خدا (ص) به هیچ گروهی شبیخون نزدند.(3) منابع : 1-حقوق بین‌الملل بشر دوستانه ناظر بر حمایت از افراد در درگیری‌های مسلحانه (مجموعه اسناد ژنو)، چاپ دوم، تهران: کمیته ملی حقوق بشر دوستانه، 1385، ص 339 2-احمد بن محمد ابن سلمه، شرح معانی الاثار، تحقیق مسعد عبدالحمید محمد السعدنی، قاهره: دارالطلائع، بی‌تا، ج 3، ص 207؛ محمد بن یوسف صالحی شامی، سبل الهدی و الرشاد فی سیرة خیر العباد، چاپ اول، بیروت: دارالکتب العلمیه، 1414 ﻫ / 1993 م، ج 9، ص 115. 🌅 yon.ir/XXQir اسکن منابع👈 🌅 yon.ir/2HgN0 3-محمد بن یعقوب کلینی، الکافی، تصحیح علی اکبر غفاری، چاپ پنجم، تهران: دارالکتب الاسلامیه، 1363، ج 5، ص 28. 🌅 yon.ir/WrRaT اسکن منابع👈
🔳 پیشرفت کم نظیر علم در خاورمیانه⚡️ [ علم و اسلام ] 👈به دنبال قیام اسلام در قرن هفتم، علم و در جهان اسلام تا سطحی بالاتر از غرب رشد کرد. حاکمان مسلمان ترجمه متون علم و فلسفه یونان را آغاز کردند و مشوق کاوش علمی در رشته های مختلف، از جمله ریاضیات، اخترشناسی، پزشکی، دارو شناسی، اپتیک، شیمی، گیاه شناسی، فلسفه و فیزیک بودند.🖊📑 👈در ریاضیات، دانشمندان مسلمان استفاده از عدد صفر را مطرح کردند و به حل معادلات درجه دوم پرداختند- واژه Algebra که معادل جبر در زبان انگلیسی است، اصالتا عربی است.🖊📑 👈اخترشناسان مسلمان می دانستند که زمین کروی است و قطر آن را اندازه گیری کرده بودند. ابن هیثم تکانه، گرانش و اپتیک را 600 سال پیش از خورشید مرکزی گالیلئو گالیله کشف و بنیان گذاری کرده بود.🖊📑 👈پزشکی یکی از مهم ترین رشته هایی بود که مسلمانان در فراگیری آن کوشیدند. پزشکان مسلمان با جراحی، آب مروارید را بر می داشتند و سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا را درمان می کردند. در همین هنگام اروپایی ها همچنان از زالو برای بیماران خود استفاده می کردند. ابن سینا کتاب "القانون فی الطب" را نوشته و در آن برای نخستین بار واگیردار بودن بیماری سل را تشخیص داده بود، مننژیت را شناسایی کرده بود و تمام اجزای ریز چشم را توصیف کرده بود. قانون در قرن 12 به لاتین ترجمه شده و تا دهه 1700، پزشکی اروپا بر اساس متن آن بنا شده بود.🖊📑 👈بیشتر دانشی که به دست مسلمانان توسعه داد شده و به اروپا متتقل شده بود، موجب انتقال از عصر تاریکی به رنسانس شد.🖊📑 👈طی قرن 16، اخترشناس عثمانی به نام تقی الدین شامی، جدولی را طراحی کرد که دست کم دقتی معادل دقت مشاهدات تیکو براهه، اخترشناس دانمارکی داشت و پایه قوانین حرکت سیارات کپلر قرار گرفت. اما با وجود این افتخارات، تنها یک قرن بعد امپراطوری عثمانی و کشور های مسلمان هم دوره خود یعنی مغولستان، هند و امپراطوری صفویه، از حمایت پژوهش ها و نوآوری های علمی دست کشیدند.🖊📑 👈این تحولات، بخشی از تغییر سیاست ها و سیستم های آموزشی این امپراطوری ها بود. در همین بین، بر پایه کار ها و تلاش های دانشمندان مسلمان، انقلاب های علمی و صنعتی اروپا، به غرب از نظر نظامی و اقتصادی، مزیتی نسبت به جهان اسلام بخشیدند.🖊📑 🎓دانشگاه میشیگان آمریکا 🌐http://www-personal.umich.edu/~sarhaus/MapsAndTimelines/Fall2007/Sulaka/Innovations%20GC.htm
عرب های سوسمارخور! ✍ به قلم اسماعیل عربانی برای نیش زدن، عبارت «عرب های سوسمار خور» در سخنان باستان گراهای افراطی و نیز شاید از سوی ها فراوان تکرار می شود حتی در مناظره ها و گفتگوهای علمی. به کار بردن اینگونه تعبیرها دور از مناظرات علمی باید باشد و کسانی چنین الفاظی را به کار می برند که از دانش لازم برخوردار نیستند و الا کسی که حرفی محکم برای گفتن داشته باشد، به این الفاظ پناه نمی برد. اگر اینگونه حرف زدن، منطقی باشد، طرف مقابل هم می تواند بگوید: ایرانی ها یا زرتشتی های ادرارخور. البته فرق اساسی است میان خوردن عرب ها و خوردن زرتشتی ها. سوسمار خوردن عرب ها ریشه ی اسلامی ندارد بلکه خوردن آن از نظر اسلام حرام است. اما زرتشتیان ادرار را به عنوان دستور دینشان می خوردند و گاه آن را با خاکستر مخلوط می کردند که مشمئزکننده تر است. برخی از اینان از عقرب و رتیل و سوسک خوردن آنجلینا جولی نه تنها ایراد نمی گیرند بلکه از خواص و پروتئین های اینگونه حیوانات دم می زنند!
🔥دامن زنان پارسی آخرین راه نجات کوروش! پس از خیانت سپه سالار ، و نامه ی پنهانی او به اول و دعوت وی به شورش علیه حکومت مرکزی ماد. کوروش که در خیالش فکر رهایی از سلطه مادی هارا حتی متصور هم نبود و با زندگی در دربار ها نوکری آستیاگ را پذیرفته بود. در سودای حکومت با هارپاگ هم پیمان شد و شورش علیه حکومت آستیاگ آغاز شد. آستیاگ از شورش آگاه شد، و سپاه عظیمی را به سمت مرکز قوم به حرکت در اورد. سپاه آنقدر عظیم بود که پارسیان توان مقاومت نداشته و ناگزیر پا به فرار گذاشتند. ⚡️شرح این ماجرا را تاریخدان، زبان شناس معروف آلمانی به زیبایی بیان کرده است : 👇 "پارس ها از برابر سپاه ماد که از نظر شمار سپاهی وضع بهتری داشته اند، گریخته اند، پارس ها پیش از نبرد زن های خود را بر کوهی پناه داده بودند. زن ها با دیدن موج مردان در حال فرار دامن های خود را بالا زده و بانگ برآوردند : ( کجا ترسو ها؟ می خواهید دوباره به جایی بخزید که از آن جا به دنیا آمده اید؟ )" ⚡️والتر هینتس در اثبات درستی این روایت توضیح جالبی را بیان میکند : 👇 "با این گزارش ها دست یافتن به جان سخن دشوار است. اما این یک حقیقت است، که بنا بر سنت هربار که شاهنشاه سر از پاسارگاد در می آورد، به هر زن پاسارگادی، به پاس رفتار زنان پیشین آن ها یک سکه ی زر می بخشید. تنها سوم به گزارش ، از سرخست هموار پاسارگاد را دور میزد تا ناگزیر از دست دادن سکه نباشد. از آنجا که نیز به این سنت وفادار ماند و حتی به زنان آبستن دو دریک ( نام سکه زر در دوره هخامنشی که توسط اول ضرب گردید ) می داد، باید که داستان (( زنان شجاع پاسارگاد )) زمینه ای تاریخی داشته باشد." 📖 والتر‌هینتس‌، داریوش و ایرانیان، ترجمه پرویز رجبی، نشرماهی، صفحه goo.gl/CXLyok 👈  اسکن کتاب  ➕ در اثبات درستی این روایت، تاریخدان و نویسنده یکی از جامع ترین کتب پیرامون تاریخ قوم ماد یعنی نیز همین ماجرا در کتاب خود نقل میکند و به عنوان یک روایت صحیح قبول دارد. 📖 دیاکونوف، تاریخ ماد، ترجمه کریم کشاورز، صفحه ۵۱۷ goo.gl/3xCMAJ 👈 اسکن کتاب  ⚠️ : در روایت تاریخی آمده است که مردان پارسی زنان خود را بر بالای کوهی پناه دادند. خب برای چه؟! دلیل اینکار از دو حالت خارج نیست : 👇 1⃣ ترس از به کنیزی رفتن زنان توسط سپاه ماد 2⃣ ترس از اعدام و قتل عام زنان بی دفاع توسط سپاه ماد 💥 حال لازم است راجع به دین مادی ها بیشتر بدانیم :👇 💡در اینکه مادی ها پیرو دین بوده اند شکی نیست، و اینقدر این موضوع واضح است که واقعا نیازی به ارائه سند نیست. اما از آنجایی که و ها بدیهیات تاریخی را نمیدانند چند سند از هزاران سند بیان میکنم 📖 دیاکونوف، تاریخ ماد، ترجمه کریم کشاورز، صفحه ۴۵۷ goo.gl/qfwevf 👈   اسکن کتاب 📖 دیانت زرتشتی، پروفسور کاری یار، ترجمه فریدون وهمن، صفحه ۴۴ 👈 اسکن کتاب      yon.ir/Cxplr ✍ نویسنده:
کاتبان ایلامی در دربار هخامنشیان کوروش را مسخره میکردند چون سواد نداشت. 🚮جالب است که به ادعا میکنند که آموزش رایگان را به همه هدیه کرده است! در اینکه این مطلب خنده دار دروغی بیش نیست که شکی نداریم، دلیلش آنست که هیچگاه یک سند ولو ضعیف و جعلی نتوانستند نشان دهند یا بهتر بگویم نیست که نشان دهند... 🔍اما داستان آنجایی جالب میشود که وقتی پای سخن متخصصین تاریخ می نشینیم سخن جوری دیگر است! 👈کوروش و اجدادش بودند👉 بله مردم قوم سواد نداشتند و نمی توانستند چیزی بخوانند برای همین کاتبان که برای آنها کار میکردند اسامی شاهان به مسخره مینوشتند و آنهارا تحقیر و به سخره میگرفتند. 👤 ایران شناس، متخصص خط و زبان‌های ایرانی و تمدن ایلام و تاریخدان بی‌ نظیر آلمانی در کتاب گرانبهای خود داریوش و ایرانیان چنین میگوید: "ما امروز مهر کورش اول، پدربزرگ کورش بزرگ، را با نبشته ی ایلامی در دست داریم: این مهر نیزه داری را سوار بر اسب نشان می دهد، که در حالی که دشمن کشتهای را زیر پای اسب خود دارد، دشمن پیادهی با تیر سوراخ شده را از نو مورد حمله قرار میدهد. در سمت چپ سوار نبشته ای به ایلامی در شش سطر به چشم می خورد که البته خط بالای این نبشته در تصویر ۱۶ قابل تشخیص نیست. متن این نبشته چنین است: «کورش انزان، پسر چیش پیش. » نکته ی جالب توجه این متن نگارش ایلامی کورَش به جای کورُش فارسی است. منشیان ایلامی نام فارسی کورُش را، حتی در زمان کورش بزرگ و پس از او، یک بار هم درست ننوشته اند، با این که آنان می توانستند نامهای ایرانی را با نشانهای ایلامی به درستی بنویسند. این امر باید دلیل خاصی داشته باشد. من دلیل این غلط نویسی نادر را این طور حدس میزنم که کورُش در ایلامی تقریبا معنی « مواظبت کرد، پرستاری کرد» را می دهد، اما کورَش به معنی «سوزاند، به آتش کشیده است. برای تبدیل نام تحسین برانگیز کورش به نامی نفرت انگیز در گوش ایلامیها کافی بود که u به a تبدیل شود. ظاهرا ساکنان پیشین انزان نیز به هخامنشیان به چشم « آتش افروز » نگاه کرده اند. نه «مواظبت کنندگان (پایندگان )». منشیان ایلامی با تبدیل کورُش به کورَش بغضی را که از مزاحمان پارسی در دل داشتند، پنهانی و بی سر و صدا بیرون ریختند" ➕جناب والتر هینتس در ادامه می نویسد: "احتمالا منشیان بابلی نیز با دلیل اصلی این تحریف آشنا بوده اند و در این باره مخفیانه دست به شوخی می زده اند. داستان هرچه باشد، تحریف ایلامی نام کورش نشانه ی دیگری ست بر اینکه مقدم « بربرهای » پارسی شمال به انزان برای مردم بومی به هیچ وجه مبارک نبوده است. اما چون پارس ها خواندن نمی دانستند، متوجه نبودند که منشیان ایلامی پنهانی فرمانروایشان را مسخره می کنند." 📖والتر‌هینتس‌،داریوش و ایرانیان،ترجمه پرویز رجبی،نشرماهی،صفحه۶۰ و۶۱ ✍ نویسنده : ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌹قانون اساسی جنگ های (ص) کشتن زنان، کودکان و اسیران ممنوع🌹 : 🔆مطالعه سیره نبوی نشان می‌دهد پیامبر خدا (ص) به حقوق زنان و کودکان توجه ویژه می‌نمودند و همواره برعدم تعرض به این گروه و رعایت حال و حقوق آنها توجه و تأکید داشتند. 👈حضرت محمد (ص) هنگام اعزام سپاهیانش به نبردهای مختلف در کنار توصیه‌های جنگی و نظامی، سفارش می‌کردند که از کشتن زنان و کودکان پرهیز کنند.(1) ایشان هرگاه تعرض به زنان و کودکان را می‌دیدند با آن برخورد می‌نمودند و فرد متخلف را بازخواست می‌کردند. چنان که در یکی از جنگ‌ها، پس از گذشتن بخشی از سپاهیان به فرماندهی خالد بن ولید، جنازه زنی پیدا شد که به دست او کشته شده بود.پیامبر (ص) از دیدن آن صحنه، به شدت ناراحت شدند و از قاتل او پرسیدند. به آن حضرت (ص) گفتند که خالد بن ولید او را کشته است. رسول خدا (ص) کسی را به دنبال خالد فرستادند و ضمن توبیخ او تأکید کردند که از کشتن زنان و کودکان بپرهیزند.(2) منابع: 1 -حرّ عاملی، وسایل الشیعه، چاپ دوم، قم: مؤسسه آل البیت علیهم السلام، 1414 ﻫ، ج 15، ص 58 ـ 59. اسکن منابع👈 yon.ir/TtObi 🌅 2-حارث ابن ابی اسامه، بغیة الباحث عن زوائد مسند الحارث، تحقیق مسعد عبدالحمید محمد السعدنی، قاهره: دارالطلائع، بی‌تا، ص 207 اسکن منابع👈 yon.ir/38IRw 🌅 ✍نویسنده:
🔥وقتی خدا،کوروش را رسوا میکند مورخ نامی و مشهور ماجرای فتح و شکست خوردن مقابل کوروش را اینگونه نقل میکند: "بدینسان ایرانیان سارد را تصرف و را زنده دستگیر کردند؛ او پس از ۱۴ سال سلطنت و تحمل ۱۴ روز محاصره، دقیقاً طبق آنچه هاتف گفته بود به امپراتوری بزرگی پایان داده بود و آن امپراتوری خودش بود. ایرانیانی که او را گرفته بودند نزد کوروش آوردند. 🔻کوروش فرمان داد تلی از هیزم برپا کنند و کرزوس را با غل و زنجیر همراه با دو هفت جوان لودیایی بر آن قرار دهند شاید می خواست آنان را به عنوان گل سرسبد غنایم در راه ایزدی قربانی کند، یا نذری را ادا کند، یا چون درباره پارسایی کرزوس شنیده بود می خواست ببیند ایا خدایی مانع از زنده سوختن وی خواهد شد؛ به هر روی هر چه بود چنین کرد🔺 ⚠️اما هرودوت در ادامه نقل جالبی دارد، او میگوید: کوروش در ادامه از دستور خود مبنی بر زنده آتش زدن کرزوس و ۷ تن از جوانان پشیمان گشت، نه بخاطر آنکه وجدانش به درد آمده باشد یا انسانیت به خرج دهد(اگر انسانیت داشت که هیچگاه دستور به چنین کار غیر انسانی و وحشیانه ای نمیزد!) هرودوت میگوید، کوروش پشیمان گشت، چون میترسید روزی همین بلا سر خود او آید و مال و ثروتش را از دست دهد! هرودوت در ادامه مینویسد: "لودیاییها میگویند هنگامی که کرزوس دگرگونی کوروش را دید و این که سربازان نمی توانند بر آتش چیره شوند، به درگاه آپولون دست به دعا برداشت و با صدای بلند از آن ایزد خواست در قبال پیشکشیهای گرانبهایی که تقدیمش کرده است وی را از آن خطر برهاند. او در حالی که می گریست به خدا التماس می کرد. ناگهان آسمان صاف که بادی نیز نمی وزید پر از ابر شد و طوفانی برخاست و باران تندی بارید و آتش خاموش شد" 📖 هرودوت، تاریخ هرودوت، ترجمه مرتضی ثاقب فر، انتشارات اساطیر، کتاب یکم، صفحه۱۳۸ و ۱۳۹ goo.gl/Gt7VH2 👈 اسکن کتاب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ♻️در پایان، لازم میدانم چند نکته یاد آور شوم: ۱. خداوند به خواسته کوروش که خاموش کردن آتش بود هیچ اعتنایی نمیورزد و ماموران کوروش را ناکام میکند! ۲.هنگامی که کرزوس دست به دعا بر میدارد، فورا باران خود را نازل میکند و آتشی که کوروش با شقاوت تمام روشن کرده بود را خاموش میکند. ❇️ مشاهده میکنیم که خداوند هم با دشمنان کوروش است... ✍
کاتبان ایلامی در دربار هخامنشیان کوروش را مسخره میکردند چون سواد نداشت. 🚮جالب است که به ادعا میکنند که آموزش رایگان را به همه هدیه کرده است! در اینکه این مطلب خنده دار دروغی بیش نیست که شکی نداریم، دلیلش آنست که هیچگاه یک سند ولو ضعیف و جعلی نتوانستند نشان دهند یا بهتر بگویم نیست که نشان دهند... 🔍اما داستان آنجایی جالب میشود که وقتی پای سخن متخصصین تاریخ می نشینیم سخن جوری دیگر است! 👈کوروش و اجدادش بودند👉 بله مردم قوم سواد نداشتند و نمی توانستند چیزی بخوانند برای همین کاتبان که برای آنها کار میکردند اسامی شاهان به مسخره مینوشتند و آنهارا تحقیر و به سخره میگرفتند. 👤 ایران شناس، متخصص خط و زبان‌های ایرانی و تمدن ایلام و تاریخدان بی‌ نظیر آلمانی در کتاب گرانبهای خود داریوش و ایرانیان چنین میگوید: "ما امروز مهر کورش اول، پدربزرگ کورش بزرگ، را با نبشته ی ایلامی در دست داریم: این مهر نیزه داری را سوار بر اسب نشان می دهد، که در حالی که دشمن کشتهای را زیر پای اسب خود دارد، دشمن پیادهی با تیر سوراخ شده را از نو مورد حمله قرار میدهد. در سمت چپ سوار نبشته ای به ایلامی در شش سطر به چشم می خورد که البته خط بالای این نبشته در تصویر ۱۶ قابل تشخیص نیست. متن این نبشته چنین است: «کورش انزان، پسر چیش پیش. » نکته ی جالب توجه این متن نگارش ایلامی کورَش به جای کورُش فارسی است. منشیان ایلامی نام فارسی کورُش را، حتی در زمان کورش بزرگ و پس از او، یک بار هم درست ننوشته اند، با این که آنان می توانستند نامهای ایرانی را با نشانهای ایلامی به درستی بنویسند. این امر باید دلیل خاصی داشته باشد. من دلیل این غلط نویسی نادر را این طور حدس میزنم که کورُش در ایلامی تقریبا معنی « مواظبت کرد، پرستاری کرد» را می دهد، اما کورَش به معنی «سوزاند، به آتش کشیده است. برای تبدیل نام تحسین برانگیز کورش به نامی نفرت انگیز در گوش ایلامیها کافی بود که u به a تبدیل شود. ظاهرا ساکنان پیشین انزان نیز به هخامنشیان به چشم « آتش افروز » نگاه کرده اند. نه «مواظبت کنندگان (پایندگان )». منشیان ایلامی با تبدیل کورُش به کورَش بغضی را که از مزاحمان پارسی در دل داشتند، پنهانی و بی سر و صدا بیرون ریختند" ➕جناب والتر هینتس در ادامه می نویسد: "احتمالا منشیان بابلی نیز با دلیل اصلی این تحریف آشنا بوده اند و در این باره مخفیانه دست به شوخی می زده اند. داستان هرچه باشد، تحریف ایلامی نام کورش نشانه ی دیگری ست بر اینکه مقدم « بربرهای » پارسی شمال به انزان برای مردم بومی به هیچ وجه مبارک نبوده است. اما چون پارس ها خواندن نمی دانستند، متوجه نبودند که منشیان ایلامی پنهانی فرمانروایشان را مسخره می کنند." 📖والتر‌هینتس‌،داریوش و ایرانیان،ترجمه پرویز رجبی،نشرماهی،صفحه۶۰ و۶۱ ✍ نویسنده : ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
◀️بیزاری مردم از نیروهای (هخامنشیان) ◀️ میلیون ها نفر از مردم مصر را قتل عام کردند. 📖امپراطوری کهن پارسی،جان کورتیس و نایجل تالیس، ناشردبیر مترجم. حسن بلانی و حسنی اقبالی صفحه۷۸
چند کلام از مادر کوروش! 🚮 امپراتوری را میتوان به جرات امپراتوری یا امپراتوری نامید. در تفکر پادشاهان هخامنشی هدف وسیله را توجیه میکند، میتوان به جرات گفت که شکل ابتدایی و مبانی نظری را هخامنشی و پادشاهان هخامنشی ابداع کردند. دروغ های سیاسی و حیله هایی که برای حفظ جایگاه و قدرت توسط کوروش هخامنشی اجرا میشد یکی از خصوصیات بارز اوست. ♻️یکی از دروغ هایی که توسط ساخته و به خورد مردم ساده لوح آن زمان داده شد پیرامون یعنی است. آنطور که ماندانا توسط هخامنشیان معرفی شده است، و مورخین یونانی به پیروی از آنها، آنرا نقل کردند آنست که ماندا دختر پادشاه بود. ❗️البته که اتصال شاخه ی پارسی به شاخه ی مادی عجیب و غریب است، زیرا مادی ها خود را برتر و آقای پارسیان میدانستند و سلطه ی چندین ساله ای بر آنها داشتند خلاف تصور است (آستواگس) که از قضا همین مورخین معرفی کرده اند دخترش را به پارسیانی بدهد که سال ها بر انها ظلم و ستم کرده است! از طرفی مگر در دربار و بین بزرگان و اشراف مادی قحط الرجال بوده است یک نفر بیگانه و از شاخه ی پست تر بیاید و دختر امپراتور ماد را تصاحب کند؟! در این باره تاریخدانان بسیار بزرگی تردید دارند و چنین ازدواج و پیوندی را افسانه و دروغ میدانند از میان بزرگان میتوان به ماریا برسیوس و والتر هینتس دو استادتاریخ کم نظیر اشاره کرد. ،تاریخدان و متخصص خط و زبان‌های ایرانی و تمدن ایلام، در اینباره نکات جالب توجه ای دارد که توجه شمارا به آن جلب میکنم: "به گونه ای شگفت انگیز بخشی از افسانه ی کورش تا به روزگار ما دوام آورده است. هنگامی که در اکتبر ۱۹۷۱ میلادی (۱۳۵۰ ش.) به مناسبت دو هزار و پانصدمین سالگرد شاهنشاهی ایران جشن گرفته شد، به این مناسبت در سراسر جهان آثاری دربارهی کورش بزرگ منتشر شد. در این نوشته ها جز یک استثنا، بقیه ماندانه دختر آستواگس، 🔻یعنی زنی مادی را، مادر کورش دانستند و آن را مسلم انگاشتند، درحالی که به سادگی می توان به این نتیجه رسید که چنین چیزی محال است🔺. البته برای رسیدن به مقصود باید اندکی به تاریخ ماد بازگردیم. همانگونه که دیدیم هوخشترهی دوم، شاه ماد، با اتحاد با بابلی ها در سال ۶۱۲ با تصرف نینوا بخش بزرگی از آشور را ضمیمهی فرمانروایی خود کرد. هوخشتره در سال ۵۸۵ هنوز بر سر قدرت بود. چون او در این زمان با الیاتس شاه لودیا، پدر کرزوس"، ثروتمند افسانه ای، در غرب آسیای صغیر در حال جنگ بود. هرودوت مینویسد، در حین جنگ سرنوشت ساز «روز ناگهان تبدیل به شب شد». دو طرف جنگ، وحشت زده از کسوف، بی درنگ تصمیم به صلح گرفتند و رود هالیس، قزل ایرماق امروزی، مرز میان لودیا و ماد تعیین شد. نجوم تاریخ دقیق این واقعه را در اختیار ما میگذارد: نبرد در روز ۲۸ مهی ۵۸۵ روی داده بود. در ضمن باید گفت بسیاری از محاسبه های مربوط به تاریخ آسیای مقدم باستان وابسته به این تاریخ است. هوخشتره ی دوم ۴۰ سال بر ماد فرمان راند. ۲۸ سال از این زمان را زیر فرمانروایی سکاهای کیمری گذراند. بنابراین آنستواگس ( مادی: رُستیویگه یا «نیزه انداز » )، پسر هوخشتره ی دوم، احتمالا در سال ۵۸۴ جانشین پدر شده است، شاید هم سال پیش از کسوف، چون هرودوت ۳۵ سال فرمانروایی به آستواگس نسبت می دهد و می دانیم که او در سال ۵۵۰ از کورش شکست خورد از تخت افتاد و تبعید شد. در هر حال آستواگس به هنگام تخت نشینی مردی میانسال بوده است و به این ترتیب می توانسته در حدود سال ۵۸۵ دختری دم بخت داشته باشد. اگر فرض کنیم که استواگس خوابهای نگران کننده را درست در آغاز فرمانروایی اش دیده باشد، ماندانه می توانسته پسری را که گفته می شود کورش است اگر خیلی زود در نظر بگیریم در سال ۵۸۳ به دنیا آورده باشد. اما در این هنگام کورش تاریخی ۱۷ ساله بوده است... چون او در سال ۶۰۱ چشم به جهان گشوده بود. این را تنها از نوشته های دینون و یوستینوس نمیدانیم؛ کتاب دانیال (۱۰۶) بی شبهه مینویسد، فاتح بابل -یعنی کورش بزرگ - به هنگام پیروزی ( ۵۳۹) ۶۲ ساله بوده است. 🔻به این ترتیب باید داستان شاهزاده خانم ماندانه را که به زیبایی بافته شده است، به قلمرو افسانه حواله داد. پس مادر کورش زنی مادی نبوده است. احتمالا این روایت ریشه هایی سیاسی داشته است. هدف این افسانه این بوده که از بنیانگذار شاهنشاهی هخامنشی مردی نیمه مادی بتراشد، تا مادها را با فرمانروایی پارسها آشتی دهد.🔺 📖والتر‌هینتس‌،داریوش و ایرانیان،ترجمه پرویز رجبی،نشرماهی،صفحه۹۲ و ۹۳ goo.gl/7KgH75. اسکن با کیفیت بالا کتاب ✍
الفبای اوستایی و کپی برداری از زبور داود و الفبای یونانی! ♻️ چندی پیش ثابت کردیم که تقویم کپی شده از تقویم کهن و باستانی ها است. رجوع کنید به : https://t.me/Anti_Archaism/115 ➕در مورد الفبای اوستایی ایران شناس و پژوه برجسته بلژیکی و عضو هیئت علمی دانشگاه کلژ دو فرانس   Collège de France در مورد چگونگی ساخت الفبای اوستایی می نویسد : "مرحله کهنتر الفبای که بواسطه قطعه ای از زبور داور،در ترکستان چین به آن دست یافته ایم(معروف به پهلوی زبوری)،به باقی حروف در افزوده اند و گاه پیش آمده که خود به وضعِ حروف جدید دست زده اند.از نظر نوع شناسی اصلِ((یک نشانه در برابر یک صدا))را که در الفبای لاتینی و معمول است اقتباس کرده اند." 📖ژان کلنز،مقالاتی در باره زرتشت و دین زرتشتی،ترجمه احمدرضا قائم مقامی،چاپ دوم،انتشارات فرزان،صفحه۴۷
⁉️آیا اوستای قدیم معتبر و قابل اعتماد است؟ ⁉️آیا زرتشتی امانتداری کرده و اوستا را بدون تحریف به دست ما رسانده اند؟ ✅ ایران شناس و پژوه برجسته بلژیکی و عضو هیئت علمی دانشگاه کلژ دو فرانس   Collège de France پاسخ میدهد: 🔻بخش های قدیم را روحانیون(علمایِ) () تا حدی تصحیح و باز نگری کرده اند.🔻 📖ژان کلنز،مقالاتی در باره زرتشت و دین زرتشتی،ترجمه احمدرضا قائم مقامی،چاپ دوم،انتشارات فرزان،صفحه ۴۸ goo.gl/PBBNXb 👈 اسکن کتاب
پیروزشاه بلسارا (اندیشمند زرتشتی): ◀️ با منطق و از روی اختیار شدند. نه به زور شمشیر. ◀️ و اولیای اسلام( معصومین علیهم السلام) همه نسبت به ایرانیان بنظر احترام مینگریستند،چنانکه (ص) سلمان(رض) را از خواندان خود میخواند و (ع) در توصیف ایرانیان میکوشید. 📖بلسارا،ایران و اهیمت آن در ترقی و تمدن بشر،ترجمه عبدالحسین سپنتا،چاپ بمبئی، صفحه ۱۴۴ و ۱۴۵
دستور جی دهالا(دستور بزرگ هند و پاکستان):اهورامزدا قبل از آفرینش جهان، دین زرتشت را به همه آفریده ها عرضه کرد 🚮پای صحبت کسانی که در فضای مجازی فعالیت میکنند و خود را مینامند(جوجه زرتشتی) تعاریف و اعتقاداتی از زرتشتیت بیان میکنند که اگر خود زنده بشود و این تعاریف و اعتقادات را بشنود، منکر چنین دینی خواهد بود. اما خوب میدانیم برای دریافت اعتقادات هر دینی باید به کتب معتبر و بزرگان آن دین مراجعه کرد، نه جوجه زرتشتی هایی که با عرق گیر و زیر شلواری زیر کولر نشسته و تعاریف و اعتقادات فضایی از خود صادر میکنند. یکی از بزرگترین علمایِ زرتشتی، است. 🔍شخصیتی که در مورد او در مقدمه مینویسد: "شادروان دستور دکتر مانک جی نوشیروان دهالا یکی از دستوران بزرگ،روشنفکر و دانشمند زرتشتیان هند و پاکستان و از پیشگامان آموزش زبان اوستا و پهلوی و فرهنگ ایران باستان بود. دستور دکتر دهالا نویسنده ای بود پر کار که تالیفاتش بسیار و مطالب نوشته هایش پیوسته مورد نظر اندیشمندان زرتشتی و دانشمندان دیکر کشور های جهان قرار گرفته است. 📖دستور رستم شهزادی،مقدمه،خداشناسی زرتشتی. ➕دستور جی دهالا در مورد اعتقادات زرتشتیان به پیامبری زرتشت مینویسد: "دین زرتشتی در آغاز گسترش خود در های بعدی آنجا که درباره پیامبران پیش از سخن می رود آمده است که اهورامزدا نخستین بار پیام آسمانی خود را در جهان مینویی به سروش آموخت و این فرشته به علت دارا بودن روح و صفت فرمانبرداری نخستین حامل احکام پروردگار و نخستین آموزگار دین خداپرستی به مردم جهان بوده است. یسنای ۵۷ و پشت ۱۱ سپس اهورامزدا دین خود را به فرشته هوم آموخت یسنای ۹ و در جهان مادی نخستین آدمی بود که پیام ایزدی را پذیرفت. (یشت ۱۳) ولی نخستین شاهی بود که به علت ناتوانی از ابلاغ دین به مردم جهان، از پذیرفتن این رسالت، خودداری نمود (وندیداد ۲) که بالاخره پس از قرنها این کار بزرگ به عهده اشو زرتشت قرار گرفت و آن وخشور این کار بزرگ را انجام داد. 🔻در یشت ۱۳ آمده که همه آفرینشهای گیتی از تولد پیامبری که فرمان اهورامزدا را به سراسر هفت کشور زمین خواهد گستراند بشارت داده و اظهار شادمانی و خشنودی میکند.🔺 📖دستورمانک‌جی‌‌نوشیروان‌جی‌دهالا،ترجمه دستور رستم شهزادی،صفحه۳۰ goo.gl/XUGJwF 👈 اسکن کتاب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ⚠️بیان چند نکته : ملاحظه میفرمایید که دستور(دستور یعنی کسی که فتوا دینی میدهد هم رتبه مراجع در مذهب شیعه) جی دهالا به زیبایی بیان میکنند که زرتشت با به واسطه فرشته در ارتباط بود. و سال ها قبل از آفرینش گیتی، در جهان مینویی(عالم قبل از خلقت) دین زرتشت را به تمام آفرینش عرضه کرد اما تنها زرتشت ابلاغ آنرا پذیرفت! نکته جالبتر آنست که بیسواد هایی مانند موبد یار نیکنام و جوجه ادمین های زرتشتی منکر ارتباط وحیانی بین زرتشت و اهورا مزدا هستند! قضاوت با شما ✍
سنت قربانی کردن گوسفند برای مردگان در کیش زرتشتی یکی از برترین تاریخدانان و پژوهشگران تاریخ و شناس در مورد اعتقادات پیرامون حالات انسان پس از مرگ مینویسد: "منظور از sedos اصطلاحی است برای دوره سه روز پس از مرگ، یعنی هنگامی که کسی جان از تنش به در می رود و روانش تا سه روز و شب بالای سرش قرار می گیرد تا بامداد چهارم که روان این دنیا را ترک می کند و پس از آن که بر سر پل ، آمار و داوری شده به جهان پسین رود. در این ایام که سیدوش نامند، برای مردگان مراسم و ادعیه یا اوستاهایی است که باید خوانده شود و درست و به هنگام باشد. 🔻در بامداد روز چهارم، که روان از بالین جسد می رود تا بر سر چینودپل برای آمار و داوری حاضر شود، رسم است که سر ببرند و چربی آن را بر آتش وَرَهرام نهند و اگر چنان آتشی دسترس نباشد بر آتش گذارند.🔻 📖هاشم‌رضی‌،معاد‌ وآخرت‌شناسی در مذاهب و ادیان ایران قدیم،انتشارات بهجت،صفحه ۳۶۱ goo.gl/ByjrSN 👈 اسکن کتاب ✍
⁉️چگونگی اجرای حکم در زمان ⚖ اجرای حکم اعدام در زمان علاوه بر شکنجه‌های متداول داریوشی، به شکل‌های متنوعی صورت می‌پذیرفت: ❶ گردن زدن ❷ دار زدن ❸ به صلیب کشیدن ❹ سر را میان دو سنگ له کردن. ❺ و بی‌رحمانه‌ترین نوع اعدام (محکوم را در فضای خالی میان دو تغار محبوس می‌کردند تا زنده زنده بگندد) و... 💢 روش‌های اجرای احکام هخامنشیان را آکنده از قساوت و وحشت‌آفرینی دانسته است. 📚 سند : هینتس، والتر، داریوش و ایرانیان، ترجمه پرویز رجبی، تهران، ۱۳۸۷، صفحه ۳۱۵ و ۳۲۶. goo.gl/vxmBmJ 👈 اسکن کتاب ✍
🌸من به عنوان یک دختر ایرانی به اسلام نیاز دارم،چون : 📮 5⃣ من به اسلام احتیاج دارم چون، اگر پدر یا بردار من گناهی مرتکب میشدند، روحانی (موبد)باید با من همبستر میشد: به موجب متن اوستایی و زرتشتی وندیداد، در برخی موارد گناه یک مرد زرتشتی در صورتی بخشیده می‌شد که موبدان با دختر یا خواهر بیگناه آن مرد همخوابگی می‌کردند. 📚اوستا،وندیداد،جلد3،صفحه1433،فرگرد14،شماره15 6⃣من به اسلام نیاز دارم چون، من قبل از اسلام شخصیت حقوقی نداشتم : زن در دین زرتشتی فاقد شخصیت حقوقی است و چنین حقی در متون دینی و حقوقی زرتشتی از او سلب شده است. به عبارت دیگر، زن یک انسان دارای حق شناخته نمی‌شد، بلکه همچون دیگر کالاها و برده‌ها و دارایی‌های مرد،یکی ازاموال واجناس او به حساب می‌آمد. زن «شیئی» بشمار می‌رفت. 📚برای آگاهی بیشتر بنگرید به: بارتولومه، کریستیان، زن در حقوق ساسانی، ترجمه ناصرالدین صاحب‌الزمانی، تهران، ۱۳۳۷، صفحه ۴۰ و اغلب صفحات دیگر؛ متن اوستایی وندیداد، ترجمه و شرح هاشم رضی، جلد سوم، تهران، ۱۳۷۶، صفحه ۱۴۹۴. من به اسلام نیاز دارم،چون در زمان نصف نان دستمزد کارکرد یک روز زنان بود: در اینجا با توجه به این لوح ها، مقدار دستمزد زنان در عصر داریوش را از کتاب «از زبان داریوش»، می آوریم: کارگران زن در شیراز و رخا: هرکدام ماهانه سی لیتر جو روزی نصف نان جو. 📚هایدماری کخ، کتاب از زبان داریوش، صفحه ۶۰ ـ ۶۵ 7⃣من به اسلام نیاز دارم،چون خداوند در قرآن فرموده است که : (... و عاشِرُوهُنَّ بالمعروف...)؛ «با زنان به نیکی (و مهربانی) رفتار کنید». 📚سوره نساء،آیه 19 8⃣من به اسلام نیاز دارم،چون پيامبر اعظم صلی الله علیه و آله در سخني، مهرباني ويژه خداوند به دختران را چنين گزارش مي کند:  "ان الله تبارک و تعالي علي الاناث اراف منه علي الذکور و ما من رجل يدخل فرحه علي امراه بينه و بينها حرمه الا فرحه الله تعالي يوم القيامه" خداوند بر دختران، مهربان تر از پسران است و هر کسي بانويي از محارم خود را شاد کند، روز قيامت از سوي خداوند شاد مي شود. 📚کافی،جلد۶،صفحه۶،حدیث۷ 9⃣رسول خدا(ص): استَوصوا بِالنِّساءِ خَیرا؛ یکدیگر را به رفتار نیک با زنان سفارش کنید. 📚 صحیح بخاری: ج 5 ص 1987 ح 4890، صحیح مسلم: ج 2 ص 1091 ح 60، سنن کبرى: ج 7 ص 480 ح 481، مصنّف ابن أبی شیبة: ج 4 ص 184 ح 4، کنز العمّال: ج 16 ص 372 ح 44955، تفسیر جوامع الجامع: ج 1 ص 245، عوالی اللآلی: ج 1 ص 255 ح 16، بحار الأنوار: ج 33 ص 628
آيا كورش هخامنشی بختيارى بود⁉️ 📮 قوم دلير و تيره‌هاى تابع آن در گذر تاريخ، همواره پاسبان هويت ملى و مذهبى ايران زمين بوده اند و نمونه بارز جانفشانى‌هاى آنان را مى‌توان در هشت سال ديد كه چگونه از جان و مال و ناموس ملت در مقابل كفار بعثى دفاع نمودند، و با فدا كردن خود، از ارزش‌هاى مذهبى و ميهنى پاسدارى نمودند. 👈از ديگر سو، قريب به يك قرن است كه زمزمه‌هايى از بيرون، در ميان اين قوم سلحشور شنيده شد و روز به روز صداى آن بلندتر به گوش مى‌رسد؛ اين ادعا كه كورش دوم (مشهور به كورش كبير) بختيارى بود!‼️ 🔍 شايد اولين كسانى كه چنين سخن حيرت آورى را مطرح نمودند، خود از قوم بختيارى نبودند و بر اساس اهداف خاص سياسى چنين مدعى شدند. ليكن برخى چنان در اين ادعا غرق‌اند، كه حاضر به شنيدن حقيقت نيستند. به هر روى، نگارنده بر خود وظيفه ميداند كه حق را بر زبان آورد. هرچند براى عده‌اى ناخوشايند باشد. آيا كورش هخامنشی ، بختيارى بود⁉️ - در قدم اول، فرض را بر اين بگيريم كه كورش هخامنشی، بختيارى بود. به راستى آيا در شأن يك قوم بزرگ و دلاور است كه به "يك شخص" افتخار كند؟ يا اينكه آن شخص بايد به قوم دلير خود افتخار كند؟ حقيقت اين است كه كورش هخامنشی بايد افتخار كند كه بختيارى است (اگر واقعاً بختيارى باشد)، و حداقل اين افتخار بايد دو طرفه باشد. ❗️ليكن كورش هخامنشی در هيچ كتيبه و هيچ متنى اشاره‌اى به بختيارى بودنِ خود نكرد. با اينكه او در استوانه مشهور خود، اصل و نسبش را بيان كرد، اما هيچ اسمى از نمى‌آورد. سرزمين‌هاى متعدد و اقوام گوناگون را نام مى‌برد، اما نامى از قوم بزرگ بختيارى نمى‌آورد. تنها به شهر اشاره مى‌كند، و ميگويد كه پدرانش، شاه اين شهر بودند.[1] برخى گفته اند منظور از شهر انشان، همان سكونتگاه قوم بختيارى است!‼️ 👈در پاسخ بايد بگوييم كه اولاً انشان تنها يك منطقه بود، مطمئنا بختيارى‌ها همه ساكن يك نقطه نبوده و نيستند، كورش اگر بختيارى بود، بايد به قوميت و اصل و نسب خود (يعنى بختيارى بودنِ خود) اشاره مى‌كرد، نه اينكه نام يك شهر را بياورد. 👈ثانياً طبق جديدترين يافته‌هاى باستان‌شناسى، انشان ربطى به قوم بختيارى ندارد. انشان نام ديگر سرزمين است و شهر انشان، در نزديك Dež-e Espīd (بيضاء كنونی و در نزديكى امروزى) واقع شده بود و حداقل از قرن 7 پيش از ميلاد، انشان نام ديگر پارس بود.[2] پس انشان (برخلاف تصورات برخى) اصولا ربطى به مناطق بختيارى نشين ندارد. 👈چگونه ممكن است كه كورش كبير، بختيارى بوده باشد، ولى هيچ اشاره‌اى به اصالت خود نكرده است؟ ✅در حقيقت دو گزينه وجود دارد. يا كورش كبير اصلاً بختيارى نبود، يا بختيارى بود ولى به اصالت خود افتخار نمى‌كرد و براى آن ارزشى قائل نبود كه در آثار خود هيچ اشاره‌اى به بختيارى بودنِ خود نكرد. 📚اسناد: [1]. بنگريد به ترجمه فارسى استوانه كورش كبير، دكتر شاهرخ رزمجو، بخش خاورميانه موزه بريتانيا، متن استوانه، بند 21 ؛ همچنين ترجمه فارسى منشور كورش كبير، به ترجمه پروفسور عبدالحميد ارفعى، بند 21 ؛ و نيز بنگريد به: Translation of the text on the Cyrus Cylinder, Translation by Irving Finkel, Assistant Keeper, Department of the Middle East, Num 21 [2]. بنگريد به: Shahbazi. A. Sh (1986), Ariyāramna Old Persian proper name, Encyclopædia Iranica, Vol. II, Fasc. 4, pp. 410-411,  In Iranica online: Last Updated: August 12, 2011. به نقل از: D. Stronach, “Achaemenid Village I at Susa and the Persian Migration of Fars,” Iraq 34, 1974, pp. 239-48 esp. p. 248; J. M. Cook, The Persian Empire, New York, 1983, p. 8
آيا كورش هخامنشی بختيارى بود⁉️ 📮 🔍سخن (مورخ ) نيز در اين زمينه جالب است. گزنفون از يك قوم به نام (شايد تلفظ ايرانى‌اش «بخترى‌ها» باشد) نام مى‌برد كه اين قوم در جنوب غربى فلات ايران و دقيقا در مناطق نشين امروزى زندگى مى‌كردند. اين قوم، نه تنها خويشاوند و خاستگاه قومى نبود، بلكه جزو اقوامى بود كه بعدها كوروش هخامنشی آنان را مطيع خود ساخت.[3] 💡نكته ديگر اينكه كوروش هخامنشی از قوم پارس بود. اگر به پوشش مردم پارسى باستان دقت كنيم، درخواهيم يافت كه با پوشش مردم بختيارى بسيار متفاوت است. گذشته از اين، زبانى كه كورش به آن سخن ميگفت، بسيار متفاوت از زبان مردم بختيارى است. براى مثال كه هم‌زبان و هم‌گويش كوروش بود، در ميگويد: atiy Darayavauš xšayathiya VIII mana taumaya tyaiy paruvam xšayathiya aha adam navama IX duvitaparanam vavam xšayathi ya amahy thatiy Darayavauš xšayathiya vašna Auramazd. 🔻اين عبارات به اين صورت تلفظ مى‌شود: «آتى دارَيَوَئوش خشايَثىَ [هزوارش] مَنا تَئومايا تيَيى پَرووَم خشايَثيا آهـَ آدَم نَوَمَ [هزوارش] دوويتاپَرَنَم وَوَم خشايَثى. وَشنَ اَئورَ مَزد.» 🔍اگر اين عبارات را به يك پيرمرد يا پيرزن بختيارى كه تسلط كامل بر ادبيات و گويش دارد نشان دهيم، آيا متوجه حتى يك كلمه از آن مى‌شود⁉️ آيا مى‌توان ادعا كرد كه كورش كبير (و عموزادگان او از جمله داريوش و...) بختيارى بودند⁉️ ❗️پس چرا به زبان و پوششى غير بختيارى سلوك مى‌كردند؟ ✅حقيقت اين است كه مردم بختيارى عموماً تركيبى از دو قوم باستانى و هستند. در اكثر مناطق بختيارى نشين ، آثار مربوط به مشاهده مى‌شود. از ديگر سوى، يافته‌هاى علمى گوياى اين است كه مردم نشين به طور كلى شباهت بسيارى به قوم باستانى گوتى دارند.[4] ⚠️قابل توجه اينكه عيلاميان از اقوام آريايى نبودند. گوتى‌ها نيز از لحاظ و زبان و ... بسيار نزديك به عيلاميان بودند. جالبتر اينكه گوتى‌ها اصالتاً از اقوام و باستانی فلات ایران بودند.[5] 📚اسناد: [3]. گزنفون، كوروشنامه، ترجمه: رضا مشايخى، تهران: انتشارات علمى و فرهنگى، 1386، ص 4. [4]. دكتر رقیه بهزادی، آریاها و ناآریاها در چشم انداز کهن تاریخ ایران، تهران، انتشارات طهوری، 1382. ص 27. [5]. رقیه بهزادی، همان. دكتر عباس قديانى، فرهنگ جامع تاريخ ايران، تهران، انتشارات آرون، 1387، ج 2 ص 722-723 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖