eitaa logo
پاسخ به شبهات فجازی
89.4هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
92 فایل
🔹 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹داستانک @dastanak_ir 🔹 سخنرانی های دکتر قربانی مقدم @ghorbanimoghadam_ir 🔹تبادل وتبلیغ @Admin_shobahat1 🔹ارسال شبهه @shobhe_ir 🔻 حمایت مالی از موسسه 6063731065865173 + eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/7750
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ به شبهات فجازی
وقتی می گفتیم تحریم هم فرصته این شکلیه که امروز که همه دنیا دچار اختلال الکترونیکی شده بودن ایرانی ه
تصور کنین تو ایران بلیط هواپیما رو دستی با خودکار بنویسن ! جمهوری اسلامی متهم میشد که به عصر حجر برگشته 🗣 𝔰𝔥𝔞𝔥𝔞𝔞𝔡 شـهـــاب 🚩 🆔 @Shobhe_ShenaSi
13.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا جوانان ما از دست می‌روند؟ آیت‌الله حائری شیرازی: هرزه‌های ما برای شما و پاکان عالم برای ما! 🆔 @Shobhe_ShenaSi
16.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🟡 شبهه لباس روحانیت تقدس ندارد. این در اصل لباس روحانیون زرتشتی بوده است!! 🟢 پاسخ حجت‌الاسلام دکتر را بشنوید. 🆔 @Shobhe_ShenaSi
🟡 شایعه [ کلیپ منتشر شده در فضای مجازی] 28 تیرماه، چند پسر جوان با ماشین، درحالی که لباس شخصی بر تن داشتند، با شلیک تیراندازی، به یک خانم هجوم برده و او را گرفته و به داخل ماشین انداختند! 🟢 واقعیت این فیلم قدیمی و مربوط به حدود ۲ سال پیش است. اما معاندین که بسیار علاقمند هستند تا همواره چهره‌ای ناامن از ایران عزیز به نمایش بگذارند، سعی می‌کنند در صورت نیافتن سوژه مناسب، فیلم‌های قدیمی را بازنشر کنند. 🆔 @Shobhe_ShenaSi
بررسی نتایج دور اول و دوم انتخابات در تهران نشان می‌دهد که تقریبا همه‌ی آرای قالیباف در دور اول، در دور دوم به سبد جلیلی اضافه شده و خبری از آرای قشر خاکستری نیست! در مجموع جلیلی برای پیروزی تو دور اول فقط به ۸۳٪ از آرای قالیباف احتیاج داشت که کاملا در دسترس بود! (که در دور دوم جلیلی بیش از آن را به دست آورد اما نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب شد!) از طرف دیگر: پزشکیان برای پیروزی تو دور اول به ۵۵٪ از آرای قالیباف احتیاج داشت ( حدود ۱/۸۵۱/۶۰۲ رای)، در دور دوم مشاهده شد که کمتر از ۱۰ درصد آراء قالیباف به سبد رأی پزشکیان ریخته شد! 🔹 پی‌نوشت این مطلب را برای سرزنش فرد یا افرادی ننوشتم. بلکه مشاهده می‌شود که برخی از طرفداران دکتر قالیباف، با وجود رأی چند برابری دکتر جلیلی نسبت به ایشان، جلیلی را مقصر شکست جبهه انقلاب معرفی می‌کنند!! ✍ دکتر 🆔 @Shobhe_ShenaSi
وقتی در همایش انتخاباتی‌تان می‌گویید "خاک تو سر جلیلی" در جایی دیگر می‌شنوید "ظریف گورتو گم کن". خود کرده را تدبیر نیست. 🗣 Echo Papa 𝕏 🆔 @Shobhe_ShenaSi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 شرکت فاخر جامه رو‌میشناسید؟؟ 🔷 همون که اخیرا به عنوان کسب و کار برتر در حوزه ی تولید پوشاک « ایرانی ، اسلامی » تو برنامه میدون شبکه ۳ سیما معرفی شد .. ✅ کت شلوار مقاومت « لبنانی » ✅ انواع پیراهن دیپلمات و رسمی ✅ انواع شلوار و تیشرت ✅ چادر و مانتو ✅ محصولات زمستانه ✅ پوشاک مردانه ، زنانه ، بچگانه ⭕ تولید و عرضه مستقیم و بدون واسطه ⬅️ « عمده » و « تک » گروه صنعتی فاخر جامه ایرانیان تولید کننده مد و پوشاک ایرانی اسلامی « حمایت از تولید ایرانی » https://eitaa.com/joinchat/3024420866C674f967f8e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 شبهه علیه السلام را شیعیانش کشتند!! 🟢 پاسخ استاد کاشانی را بشنوید. ــــــــــــــــ 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @Shobhe_ShenaSi
پاسخ به شبهات فجازی
🟢 چگونه میتوان روح را اثبات کرد تا برزخ و معاد را بپذیریم؟ 🎙 حجت‌الاسلام دکتر #قربانی_مقدم پاسخ می‌
🟡 سوال کاربران آیا حیوانات هم در قیامت حشر دارند؟ 🟢 پاسخ در قرآن کریم ۲ آیه وجود دارد که برای حشر حیوانات در قیامت، قابل استناد است: 1⃣ وما من دابّة فى الأرض ولا طائر یطیر بجناحیه إلاّ أُمم أمثالکم ما فرّطنا فى الکتاب من شىء ثمّ إلى ربّهم یحشرون (انعام: ۳۸) «هیچ جنبنده اى در زمین و هیچ پرنده اى که با دو بال پرواز مى کند نیست مگر این که آن ها امت هایى مانند شما انسان ها هستند و مادر کتاب هیچ چیز را فروگذار نکردیم، سپس تمام حیوانات [ همانند شما انسان ها ] در قیامت به سوى پررودگارشان محشور مى شوند». مفاد آیه شریفه آن است که حیوانات همانند انسان ها داراى امت مى باشند اما این که همانندى در چیست، مفسران دیدگاه هاى متفاوتى ذکر کرده اند، ولى مى توان گفت از بارزترین موارد تشابه حیوانات به انسان ها همان حشر در قیامت است که در پایان آن هم آمده است. از بیان همانندى حیوانات با انسان ها استفاده مى شود که حیوانات هم مانند انسان ها تا حدّى از شعور و آگاهى که مستلزم زندگى اجتماعى و تسبیح و ذکر و حشر به سوى خدا است برخوردارند، همان گونه که در داستان «سلیمان و مورچگان» و «ملکه سبا و هدهد»( [نمل: ۱۸)آمده است، البته روشن است که لازمه حشر حیوانات و یا حسابرسى و پاداش و کیفر آنان این نیست که حیوانات در شعور و آگاهى با انسان ها مساوى باشند و تمام مدارج کمال روحى و معنوى را که انسان ها مى توانند بپیمایند آن ها هم طى کنند، زیرا خود انسان ها هم در مراتب کمال روحى و معنوى و حساب و پاداش و کیفر با یکدیگر مساوى نیستند. 2⃣ وإذا الوحوش حشرت (تکویر: ۵) ، آن گاه که حیوان هاى وحشى در قیامت گرد هم جمع مى شوند. «وُحوش» جمع وحش به معناى حیواناتى است که با انسان ها اُنس و اُلفت نمى گیرند مانند درندگان. اما گفته شده که وحوش در این آیه تمام چهارپایان را دربرمى گیرد.(تفسیر روح‌المعانی، ج۳۰، ص ۵۱) از آن جا که آیه فوق در سیاق آیاتى است که حوادث روز قیامت را توصیف مى کند همانند سؤال از دختران زنده به گور شده و گشودن نامه هاى اعمال و حوادث بعد از آن، این آیه ظهور در حشر حیوانات وحشى در قیامت دارد اگر چه دیدگاه مفسران درباره حوادث بعد از حشر آن ها متفاوت است؛ برخى بر این باورند که اگر حیوانات ستمى به یکدیگر کرده باشند در قیامت مجازات مى شوند. و به باور برخى دیگر بعد از حشر، آن ها را دوباره مى میرانند و به خاک برمى گردانند (تفسیر کبیر، ج۱۱، ص ۶۴) ولى در اصل حشر حیوانات، بیشتر مفسران، هم عقیده اند اگر چه درباره پاداش و کیفر و حوادث بعد از آن به طور قطع نمى توان سخن گفت. زیرا خداى تعالى در قرآن از آن ها پرده بردارى نکرده است. ( خاطرنشان می‌شود که برخی هم عقیده دارند که منظور از "وحوش" در این آیه انسانهایی هستند که در اثر گناه به صورت حیوان محشور می‌شوند که البته این نظر با ظاهر آیه همخوانی ندارد) 🔹 اشکال چه فایده اى در حشر حیوانات هست در حالى که آن ها در دنیا مکلف نیستند تا این که براى پاداش و کیفر در قیامت محشور شوند؟ 🟢 پاسخ اولاً: تکلیف نداشتن حیوانات در دنیا ضررى در حشر آن ها و محاسبه و قصاص ندارد. به عبارت دیگر ملازمه اى بین تکلیف و رستاخیز نیست، زیرا قصاص و پاداش و کیفر، توقف بر تکلیف ندارد، همان گونه که شخص اگر در حالت خواب به دیگرى آسیب مالى یا جانى بزند محکوم به غرامت مى شود، زیرا حق دیگرى را پایمال و ضایع کرده است، اگر چه در حالت خواب و بى هوشى تکلیف ندارد. ثانیاً: همان گونه که گفته شد حیوانات نیز مرتبه ای از درک و شعور را دارا هستند و به همان اندازه پاسخگوی اعمال خود هستند. علامه طباطبایى (رحمه الله) مى نویسد: خداوند اِنعام و انتقام را در آیات زیادى در وصف احسان و ظلم ذکر کرده است و این دو وصف (احسان و ظلم) اجمالاً در میان حیوانات نیز وجود دارد یعنى افرادى از حیوانات را مى بینیم که در عمل خود ستم مى کنند و برخی دیگر را مشاهده مى کنیم که به دیگران احسان مى نمایند. از این رو آن ها در قیامت محشور مى شوند اگر چه خداوند چگونگى پاداش و کیفر را بیان نکرده است.(المیزان، ج۷، ص۷۶) بنابراین از نظر قرآن، حشر و معاد علاوه بر انسان و جن و ملائکه شامل حیوانات و جانداران و برخى جمادات نیز مى شود اگر چه به نظر می رسد چگونگى حشر آن ها با انسان متفاوت و متناسب با رتبه وجودی و میزان درک و شعور آن‌ها است. چنانچه بعضی گفته‌اند: حیوانات پس از حشر و رسیدگی، به دلیل عدم برخورداری از روح ابدی، نابود می‌شوند ✍ حجت‌الاسلام دکتر ــــــــــــــــ 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @Shobhe_ShenaSi
11.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 باید از بن دندان باور کرد که پیروزی و موفقیت رئیس‌جمهور منتخب در اداره کشور، پیروزی همه ماست 🟡 رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم: 🔻 توصیه موکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است. موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است. همه کمک کنند که رئیس‌جمهور بتواند وظایفی را که در قبال کشور دارد انجام بدهد. اگر ما توانستیم جوری رفتار کنیم که رئیس‌جمهور موفق بشود این موفقیت همه ماست. اگر او در اداره کشور، در پیشبرد اقتصادی کشور، در مسائل بین‌المللی و فرهنگی کشور، موفقیت کسب کند، همه ما موفقیت کسب کردیم. پیروزی او، پیروزی همه ماست. این را باید از بن دندان باور کرد. ۱۴۰۳/۴/۳۱ 🆔 @Shobhe_ShenaSi