eitaa logo
پاسخ به شبهات فجازی
90.9هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.1هزار ویدیو
81 فایل
🔹 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹داستانک @dastanak_ir 🔹 سخنرانی های دکتر قربانی مقدم @ghorbanimoghadam_ir 🔹تبادل وتبلیغ @tabligh_arzan 🔹ارسال شبهه @shobhe_ir 🔻 حمایت مالی از موسسه 6063731065865173 + eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/7750
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ / حجاب اجباری! ❌شبهه کاش به جای حجاب حیا اجباری بود، شرف اجباری بود راستی و درستی اجباری بود کاش داشتن معرفت و وجدان و انسانیت اجباری بود .... ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹هرچیزی اجباری شد ارزش آن از بین میرود (همانطور که خود مخالفان حجاب، هم چنین می‌گویند.) بنابراین حیا و وجدان و انسانیت و... وقتی اجباری شد هیچ ارزشی ندارد. همین اختیار است که ارزش عمل آدمی را از فرشتگان افزون می‌کند. قرآن نیز در آیات مکرر به این حقیقت اشاره کرده که نمونه آن آیه معروف (لا اکراه فی الدین) است. 🔹اما در خصوص اجباری بودن حجاب بارها گفته ایم که قضیه، اعتقاد به حجاب یا دین خاصی نیست، بلکه پوشش، مانند هر رفتار اجتماعی، مشمول قانون و قانون گذاری می‌شود. به تعبیر دیگر همانطور که در همه جای دنیا، تردد با خودروی شخصی مشمول یک سری قوانین، مانند لزوم بیمه، معاینه فنی، توقف پشت چراغ قرمز و... است و کسی نمی‌تواند با شخصی خواندن خودرو از رعایت قوانین خودداری کنند، پوشش نیز چنین است. 🔹در آزاد ترین کشورهای دنیا اگر یک استاد دانشگاه یا حتی یک کارمند ساده بخواهد با پیژامه در محل کار خود حاضر شود، بهانه شخصی بودن پوشش به هیچ عنوان از او پذیرفته نمی‌شود. حجاب اسلامی نیز با این مسأله تفاوتی نمی‌کند، تنها ارزش‌های زیربنایی پذیرفته شده در جامعه که قوانین از آنها تولید می‌شود، متفاوت است. 🔹 خلاصه اینکه اعتقادات درونی افراد چیزی است و رفتارهای اجتماعی مقوله ای دیگر. در هر جامعه بر اساس ارزش‌های آن جامعه، هر گونه رفتار اجتماعی که نسبت به ارزش‌های غالب آن جامعه ناهنجاری محسوب شود، توسط قانون محدود می‌شود. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
▫️ ﷽ ❌شبهه/۲۹۹ با آزادی و حق پوشش منافات دارد ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب، گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود. وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند. اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، مناسبتر به نظر میرسد. توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای شهروندان و از جمله پوشش، قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است. حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی، کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود. یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند، با لباس منزل، به محل کار برود و... زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود. البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه، قانون وضع میکند. و می دانیم که حجاب، هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است. خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند پشت یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد، فضاسازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه 506 مقایسه حجاب و برده‌داری طرفدارای حجاب اجباری می گن، به هرحال قانونه و قانون باید رعایت بشه. در حالیکه هر قانونی که خوب نیست، برده داری هم یه زمان قانون بود. نباید به اون اعتراض می کردن؟ 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 اولاً اعتراض با قانون شکنی تفاوت دارد. بارها گفته شده که حتی نسبت به نظرات رهبر انقلاب هم هرکس می تواند انتقاد یا اعتراض خود را با صراحت (نه با توهین و هیاهو یا دروغ و تهمت) بیان کند. ثانیاً اینکه درسته هر قانونی الزاماً به معنای خوب بودن آن نیست، اما مرجع تشخیص خوب و بد قانون، دشمنان قسم خورده ملت، مانند رادیو اسرائیل و صدای امریکا و ... نیستند. یا حتی اون دختر خانمی که به تحریک این رسانه ها دست به قانون شکنی میزند ملاک تشخیص قانون خوب و نیست. اگر بنا به این باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود، از فردا هرکسی قانونی را که دوست ندارد به آن لقبی مانند «اجباری»، «بد»، «ضد بشری» و... می دهد و زیر پا می گذارد. مثلاً کسی فلان چراغ قرمز را بد می شمارد، دیگری فلان "ورود ممنوع" را نابجا می داند، و سومی هم محدودیت سرعت در خیابان ها را "اجباری" می شمارد و با عدم رعایت سرعت مجاز جان دیگران را به خطر می اندازد. واضح است که برفرض در یکی از موارد فوق هم حق با افراد باشد، راه آن قانون شکنی نیست چرا که باعث هرج و مرج شدیدی می شود که دود آن در چشم همه مخصوصاً خود فرد می رود. بلکه برای اعتراض به آن باید از مسیرهای مشخص اقدام کرد. دست آخر اینکه اساساً مقایسه حجاب و قانون برده داری؛ نابجا است. برده داری یک قانون ظالمانه بود فطرت سالم هرکسی (جز آنها که منافعشان اقتضا می کرد) آن را رد می کرد. اما برعکس آن حجاب دارای منافع زیادی است که حتی اندیشمندان غیر مسلمان نیز به آن اذعان می کنند. این پیوندها را ببینید https://ghorbanimoghadam.ir/877 https://ghorbanimoghadam.ir/876 و جز افرادی که توسط برخی رسانه های ضد اسلام ذهنیت منفی پیدا کرده اند، کسی با آن مخالفتی ندارد. 🔹 پ.ن. اسلام عزیز هم قانون برده داری را نسخ کرد و تنها متجاوزان به میهن را قابل برده گیری دانست و آن بدین خاطر بود که متجاوزان به جای زندان های دولتی، دوران محکومیت خود (حبس ابد) را در بخش خصوصی سپری کنند. این باعث می شود که نه تنها هزینه هنگفتی از دوش جامعه و بیت المال برداشته شود، بلکه زندانیان با آداب و فرهنگ اسلامی آشنا شده و سپس زمینه آزادی آنها فراهم گردد. (توضیح کامل در پست های قبل آمده است) ــــــــــــــــ ☑ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند. ✅چند نکته در این رابطه: 🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟ 🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور. 🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است. جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ 🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند. 🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است. 🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ 🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است. 🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟ 🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟ 📝 محسن مهدیان ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
و لینک برخی شبهات پیرامون حجاب اجباری یا حیای اجباری https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6069 حجاب اجباری https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6070 مقایسه حجاب و برده داری https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6071 حجاب اجباری فایده‌ای نداشته https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6072 حجاب پر قدرت https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5454 تبیین علمی حجاب https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5456 بی‌حجابی حضرت زینب در عاشورا؟! https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5923 زن‌ها حجاب داشته باشند تا مردها گناه نکنن؟ https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6046 مقایسه‌ی منع حجاب در غرب و حجاب اجباری در ایران! https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5588 در قرآن آیه‌ای پیرامون حجاب نداریم https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5333 جایگاه تمدنی حجاب https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5455 گشت ارشاد تا الان چه کسی را با حجاب کرده؟ https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5453 مقایسه واکنش علما به اختلاس و حجاب https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5418 اختلاس ها توسط بی‌حجاب‌ها نبوده است https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5199 ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴انا لله و انا الیه راجعون یار دیرین رهبر به دیدار معبود شتافت ✍🏻رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت مرحوم آقای حاج علی شمقدری را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با تأثر فراوان اطلاع یافتم که دوست و همراه قدیمی، مرد مؤمن و انقلابی و متشرع، پدر شهید و برادر شهید، مرحوم آقای حاج علی آقای شمقدری رحمة الله علیه دارفانی را وداع کرده است. اینجانب در بیش از نیم قرن آشنائی با این بردار با ایمان و پرتلاش، همواره او را در جبهه‌ی حق، به پایداری و غیرت و صدق و وفا شناخته‌ و از او جز نیکی و مجاهدت ندیده‌ام، رحمت و رضوان خدا بر او باد. وظیفه میدانم که به همسر مؤمن و صبور و فرزندان صالح و مکرّم و نیز به دیگر بازماندگان و همه‌ی دوستان و آشنایان آن مرحوم تسلیت عرض کنم و حشر او با شهیدان و بندگان صالح را از خداوند مسألت نمایم. سید علی خامنه‌ای ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ 💐شادی روح یار دیرین مقام معظم رهبری صلوات ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌شبهه ۷۳۶ [کلیپ] علامه برقعی: مهدی یک چیز موهومی است و امام حسن عسکری اصلا فرزند نداشته است، به جای توسل به او، از خود خدا کمک بخواهید! (شبهه خلاصه شده است) 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 پیش از پاسخ به این شبهه یادآور می شود که یکی از روشها برای باورپذیر کردن شبهات، انتساب شبهه به افراد مشهور یا مهم است. به همین دلیل مشاهده می کنید که در فضای مجازی مثلاً از قول چارلی چاپلین، شکسپیر، نادرشاه، کوروش و... سخنانی نقل می شود که حتی روح آنها نیز این سخنان بی خبر است!! گاهی نیز برای اینکه ادعا و شبهه ی منتشر شده وجاهت بیشتری پیدا کند گوینده ی آن را با القابی همچون: علامه، پروفسور استاد و ... توصیف می کنند. مثلاً می گویند «پروفسور ناکازاکی دانشمند ژاپنی در مورد مردم ایران گفته است....» در حالیکه چنین شخصی اساسا وجود خارجی ندارد. در مورد مرحوم آقای برقعی نیز چنین است. یعنی برای ترویج و انتشار نظرات شاذ او که برگرفته از عقاید وهابیون است، القابی همچون آیت الله، علامه، مرجع تقلید و... درست می‌کنند، درحالیکه ایشان نه آیت الله بوده یعنی اجازه اجتهاد از کسی نداشته، و نه علامه. علامه به کسی گفته می شود که در فنون مختلف صاحب نظر و تالیفات علمی ارزشمند باشد. مثلاً اگر به آثار علمی علامه جعفری یا علامه طباطبایی مراجعه شود، چنان کتاب و تألیف علمی در رشته‌های گوناگون دارند که وسعت دانش آنها بر همگان معلوم می‌شود و حقاً آنها را شایسته‌ی این لقب می‌دانند. اما مرحوم آقای برقعی دارای آثار علمی قابل توجهی نیست و بنابراین پرواضح است که جعل لقب علامه برای ایشان، برای پر رنگ کردن نظرات خاص اوست. 🔹اما در خصوص انکار توسل به اهل بیت که توسط ایشان ذکر می شود، هیچ دلیل تازه جز تکرار سخنان وهابیون که بارها رد شده است، مطلبی ندارند. برای پرهیز از طولانی شدن مطلب به شفای چشم حضرت یعقوب به واسطه ی پیراهن یوسف که با صراحت در قرآن ذکر شده اکتفا می شود. یعنی اگر کسی قرآن را به عنوان کتاب آسمانی قبول دارد، امکان عنایت از سوی ولی خدا را نیز باید بپذیرد، اما اگر قرآن را قبول ندارد، سخن دیگری است و اساسا مسائل مهمتری برای اثبات به این شخص وجود دارد و نوبت به اثبات امکان توسل به اولیاء الهی نمی رسد. 🔹در مورد امام زمان علیه السلام نیز ایشان تاکید می کند باید عقل را به کار بست و منکر امام زمان شد!! یعنی همه ی معتقدین به امام زمان ( که اختصاص به شیعه هم ندارد) عقل نداشته و ناگهان عقل تنها به ایشان ارزانی شده و فهمیده امام زمانی وجوود ندارد!! در پاسخ به این نکته بسنده می کنم که دلایل عقلی و نقلی وجود امام زمان آنقدر زیاد است که حتی وهابیونی که ایشان آراء خود را از آنها گرفته هم به مسئله ی مهدویت اقرار و اعتراف کرده اند. برای توضیح بیشتر به اینجا مراجعه کنید👇 ghorbanimoghadam.ir/1178 ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 شرط ظهور ❌ شبهه ۷۳۶ اگر در روایات است که شرط ظهور، فراگیری ظلم و جور است، پس حکومت اسلامی تشکیل ندهیم، امر به معروف هم نکنیم تا ظلم زیاد شود!!! ✅ پاسخ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم را بشنوید. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
🔹 اطلاعیه روابط عمومی دادگستری استان فارس در پاسخ به شبهات مطرح شده در مورد پرونده «نوید افکاری» 🆔 @shobhe_shenasi 🔹 پرونده آقای نوید افکاری در چندین مرجع صالح قضایی و با بررسی قضات متعدد مورد بررسی قرار گرفته و جلسات دادگاه با حضور وکیل و به‌صورت علنی در دادگاه کیفری تشکیل شده، رای صادره نیز در دیوان‌عالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفته و پس از طی این مراحل قضایی، برای تمامی قضات بررسی‌کننده ارتکاب جرم از ناحیه محکوم به اثبات رسیده و بر همین اساس آقای نوید افکاری به قصاص محکوم شده است. ادله قضات برای رای در این پرونده متعدد بوده: از اقرار‌های صریح در مراحل مختلف پرونده گرفته تا بررسی‌های فنی مخابراتی و شواهد شهود و ...، به فرض محال اگر در مورد هر یک از این ادله نقصی صورت گیرد که در مورد این پرونده چنین نیست حکم صادر شده به دلیل تنوع ادله از لحاظ حقوقی زیر سؤال نمی‌رود. شبهه‌ بروز خطای فاحش در تمامی این مراحل از بازجویی و دادرسی گرفته تا صدور حکم و بررسی مجدد پرونده در دیوان عالی کشور امری نزدیک به محال بوده و ارائه پیشنهاد بررسی پرونده از ناحیه «هیئت حقوقی بی‌طرف» پیشنهادی غیرحقوقی است که در هیچ نظام قانونی و حقوقی جایگاهی ندارد. برخی بجای عنوان قصاص که حق‌الناس و حق شخصی اولیای دم است از واژه و اصطلاح اعدام استفاده کردند که از لحاظ حقوقی کاملاً اشتباه است، مرحوم افکاری به دلیل قتل نفس و بنا به درخواست و خواسته شاکیان خصوصی پرونده که ۶ نفر از بستگان مقتول بودند به قصاص محکوم شده و این حکم نیز اجرا گردیده است. قبلاً نیز اعلام شده فرآیند رسیدگی به این پرونده، از تاریخ وقوع قتل و دستگیری متهم تا صدور حکم قطعی دو سال طول کشیده و در این مدت مراجع قضایی مختلف روی پرونده بررسی کارشناسی دقیق انجام داده‌اند و در هریک از این مراحل نیز همانند بسیاری از پرونده‌های دیگر امکان جلب رضایت و گذشت اولیای دم وجود داشته که ظاهرا در این مورد متأسفانه از ناحیه خانواده قاتل اقدامی انجام نشده یا موفق به جلب رضایت نشده‌اند. در مورد شبهات وکالت آقای افکاری در این پرونده و از همان مرحله دادسرا دارای وکیل تعیینی (انتخابی توسط متهم) بوده است. همچنین مرحوم افکاری در نوبت اول و در حضور وکیل تعیینی خود حاضر نمی‌شود به پزشکی قانونی مراجعه کند و این مسئله را در حضور وکیلی که خودش برای رسیدگی به پرونده تعیین کرده مکتوب کرده و امضا و اثر انگشت زده است، طی هفته گذشته نیز توسط هیئتی ۳ نفره از پزشکی قانونی و در حضور رییس کل دادگستری استان از نامبرده معاینه به عمل آمده و نتیجه رسمی‌آن مبنی بر «مشاهده نشدن هیچ‌گونه آثاری دال بر آزار جسمی‌(شکنجه) نظیر سوختگی، اسکار جراحت و شکستگی استخوان و. ..» در رسانه‌ها منتشر شد. تماس تلفنی نوید افکاری بر اساس قانون، قاضی اجرای احکام پیش از اجرای حکم باید موضوع را به محکوم اطلاع دهد تا وی اگر می‌خواهد کسی را ببیند یا با فردی تماس بگیرد اعلام کند که این مهم از سوی قاضی اجرای احکام صورت پذیرفته است. به مرحوم افکاری اعلام می‌شود قبل از اجرای حکم خواستار ملاقات حضوری است یا تماس تلفنی که وی اعلام می‌کند صرفا تقاضای تماس تلفنی با خانواده را دارد و برای این موضوع شماره موبایلی را اعلام و با خانواده خود صحبت می‌کند که صورت جلسه شده و مرحوم افکاری نیز آن را امضا کرده و اثر انگشت زده است. علاوه‌بر آقای افکاری 6 نفر از مقام‌های زندان نیز پای صورت‌جلسه را امضا کرده‌اند. هیچ منع قانونی برای اجرای حکم در ماه محرم وجود ندارد در پایان تأکید می‌شود رویه دستگاه قضایی نشان می‌دهد موضوع عفو و گذشت جایگاه بالایی در راهبرد قوه قضائیه دارد، در خصوص این پرونده نیز خانواده مرحوم افکاری و وکلای وی بیش از دو سال فرصت داشتند تا از خانواده مرحوم ‌ترکمان رضایت بگیرند که متأسفانه این اتفاق صورت نگرفته است و بر اساس اصرار خانواده مقتول حکم قصاص طبق ضوابط و تکالیف قانونی اجرایی شده است، قصاص یک حق برای خانواده مقتول است و دستگاه قضایی نمی‌تواند از اجرای این حق جلوگیری نماید.» ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۵۶۱ ✍ به قلم حجت‌الاسلام دکتر اولین قائم مقام رهبری ضد انقلاب بود [ منتظری ] ۲- اولین امام جمعه ی ایران حامی منافقین بود [طالقانی] ۳- معلم انقلاب که التقاطی بود [ شریعتی ] ۴-اولین نخست وزیر مملکت جاسوس آمریکا بود[بازرگان] ۵- اولین رئیس‌ جمهور مملکت هم که جاسوس منافقین بود [ بنی صدر ] ۶- نخست وزیر هشت ساله ی جنگ که اصل فتنه است [ موسوی ] ۷- هشت سال رئیس‌ جمهور اصلاحات که حامی فتنه است [ خاتمی ] ۸- هشت سال رئیس‌جمهور سازندگی و رییس تشخیص مصلحت نظام که ساکت فتنه بود [ رفسنجانی ] ۹- هشت سال آخریه هم که جریان انحرافی از کار در اومد [ احمدی نژاد ] ۱۰- رئیس دو دوره ی مجلسمونم که فتنه گر و عامل استکبار از کار دراومد [ کروبی ] سوال اینجاست این انقلابی که نباید بزاریم دست نا اهلان بیوفته اساساً چه موقع دست اهلش بوده که ما نگهش داریم.... ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi مغالطه‌ی به کار گرفته شده در متن فوق، علاوه بر روش برجسته‌سازی نقاط ضعف، نگاه صفر و یک یا سیاه و سفید به افراد است. توضیح اینکه برای انقلاب را همواره دست نا اهلان بشمارد، ساکت فتنه بودن مرحوم هاشمی رفسنجانی را به عنوان یکی از موارد ذکر کرده است. درحالیکه اولا این یک نقطه ضعف برای ایشان محسوب می‌شود (علاوه‌بر نقاط ضعف دیگری که به عقیده نویسنده و دیگران ممکن است در ایشان بوده باشد) اما این باعث نمی‌شود که کسی را به دلیل نقطه یا حتی نقاط ضعف، به کلی نااهل دانست. به همین دلیل است که همین تازگی (۲۸ آبان ۹۸) مقام معظم رهبری از مرحوم هاشمی به عنوان «برادر و رفیق عزیز» یاد کردند. مضافاً اینکه ایشان وقتی رأی آورد که افکار قابل نقد در ایشان کمتر بود، اما در وقتی مردم رفتار ایشان را در طراز انقلاب ندیدند، در دوره نهم ریاست جمهوری به ایشان رأی ندادند، یعنی دقیقا به همان توصیه امام راحل مبنی بر ندادن امور به دست نا اهلان عمل کردند. دیگرانی هم که در شبهه‌ی فوق نامشان برده شده کمابیش از همین وضعیت برخوردارند، مخصوصا مرحوم آیت الله طالقانی که تنها جرمش این بوده که قبل از تقابل سازمان منافقین با نظام برخی مراودات داشته است. یا مثلاً در مورد احمدی نژاد هم همین وضعیت است یعنی اولا در زمان نامزدی برای ریاست جمهوری و در قسمت اعظم آن، از نظر مردم و نظام، اهلیت قابل قبولی داشت، اما به هرحال هیچ کس از رفتار اشتباه در امان نیست و هر لحظه ممکن است وضعیت جدیدی در پیش بگیرد. اتفاقاً این نشان از زنده بودن انقلاب دارد که هاضمه‌ی آن انحراف از آرمان‌ها و اصول را نمی‌پذیرد و افراد تغییر موضع داده (هرچند بزرگ و باسابقه باشند) را پس می‌زند. اگر انقلاب و جمهوری اسلامی مرده و بی خاصیت شده بود، با عوض شدن فکر و شخصیت بزرگانش، عوض می‌شد. بنابراین برخلاف القاء شبهه افکن، این امتیاز انقلاب است که مانند قطاری در حال حرکت به آرمان هاست و مسیر عوض نکرده بلکه این افراد و شخصیت ها هستند که بعضاً از آن پیاده و البته تعداد بیشتری از اقصی نقاط جهان به ان سوار می‌شوند. 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌شبهه ۷۳۷ [کلیپ: آخوند؛ یحی زاده]: قرآن کلام خدا نیست چون خدا لب ندارد که کلامی از دو لب او خارج شود و نیز در قرآن تناقض وجود دارد، همچنین قرآن کتاب حقوقی و برای جامعه نیست (شبهه خلاصه شده است) ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹نه شخصیت و جایگاه گوینده و نه قوت مطالب ایشان، در حدی نیست که پاسخ به آن لازم باشد، اما به دلیل اینکه رسانه ها و کانال های معاند، هرگاه یک سخن مخالف از زبان فردی پیدا می کنند چنان آن را در بوق و کرنا می کنند که گویا شخصیت مهمی، حرف بزرگی زده است، به اختصار جوابی عرض می شود: 🔹ایشان برای ادعای خود یعنی کلام خدا نبودن قرآن دو دلیل ذکر کرده: 1. خدا لب ندارد!! که قضاوت در مورد این دلیل را به خوانندگان واگذار می کنم 2. در قرآن تناقض وجود دارد. این دلیل نیز خود یک ادعای مجدد است که برای اثبات آن هیچ شاهد و نمونه ای ذکر نکرده که قابل بررسی باشد. اما نمونه هایی که دیگران ذکر کرده اند توسط دلایل متقن رد شده است و اساساً یکی از وجوه اعجاز قرآن، عدم وجود تناقض در این کتاب است که در طول 23 سال تدوین شده است. برای مطالعه در مورد ادعای وجود تناقض در قرآن و پاسخ به آن به اینجا مراجعه کنید https://b2n.ir/770703 از این گذشته در خود قرآن آیاتی وجود دارد که نشان می دهد قرآن کلام خداست. مثلاً سوره نجم آیه 3 و 4: وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏ إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْيٌ يُوحى‏ سوره بقره آیه 99: وَ لَقَدْ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّناتٍ وَ ما يَكْفُرُ بِها إِلاَّ الْفاسِقُونَ (جالب اینکه در این آیه پس از اینکه بیان می دارد ما قرآن را بر تو نازل کردیم، منکر آن را فاسق می شمارد، گویا قرآن پیش بینی می کرده که ممکن است روزی مسلمانی ادعای مسلمانی بکند و در عین حال قرآن را هم کلام خدا ندارند!!) بله اگر کسی خود اسلام و قرآن را قبول ندارد با این آیات نمی توان کلام خدا بودن قرآن را اثبات کرد، اما اگر کسی خود را مسلمان و بلکه آخوند می نامد، طبیعتاً باید به مضمون قرآن باور داشته باشد. اما اینکه قرآن کتاب جامعه نیست هم سخنی بدون دلیل و شاهد است که باعث می شود قابل بررسی نباشد. اساساً هر سخنی که پشتوانه منطق و استدلال ندارد، غیر علمی و غیر قابل بررسی است. اما باز به این نکته اکتفا می شود که وقتی در کتابی قوانین اجتماعی مانند مجازات، احکام خانواده، تعیین حاکم و ولی امر و ... وجود دارد، طبیعتاً نمی تواند یک کتاب اجتماعی نباشد. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رحیم پور ازغدی ، حجاب قانونی یا اجباری؟!! 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
❌ شبهه ۴۶۹ [ 📽 فیلم:] تحریرالوسیله امام خمینی ره: تفخیذ (لاپایی) با کودک شیرخواره اشکال ندارد صراط النجاه آیت الله سید ابوالقاسم موسوی خویی : لمس آلت تناسلی دیگران اشکال ندارد ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹 ابتدا باید بدانیم که احکام شرعی دو نوع اند: احکام اولیه احکام ثانویه احکام اولیه عبارت است از حکمی که در شرع برای ذات امور بدون لحاظ عناوین دیگر است. مثلاً اگر مجتهدی سوال کنند، رفتن به کره ماه چه حکمی دارد؟ مجتهد قطعاً جواب می‌دهد: اشکالی ندارد زیرا در شرع دلیلی برای منع رفتن به کره ماه بیان نشده است و از طرفی این فتوا بدون لحاظ عناوین دیگر است، مثلاً اگر رفتن به کره ماه، مستلزم گناهی باشد، مثلاً باعث اذیت و آزار دیگران شود (مثلاً در کره ماه ساکنانی وجود دارد که حضور انسان های کره زمین در کره ماه تصرف و غصب محل زندگی آنها محسوب شود!) در چنین فرضی قطعاً فتوای مجتهد متفاوت خواهد بود. بنابراین احکام ثانویه هم عبارت است از: حکم امور نه فقط جهت ذات، بلکه با در نظر گرفتن عناوینی همچون ضرر، اضطرار، غصب، فراموشی و... 🔹 پس از این توضیح معلوم می‌شود آنچه در تحریرالوسیله یا صراط النجاة نوشته شده است، مربوط به ذات عمل است (همانطور که در سوال ذکر شده در صراط النجاة تاکید شده عنوان دیگری مانند شهوت انگیزی در عمل وجود ندارد) و معنای این فتوا این است که در شرع نسبت به ذات این عمل منعی وجود ندارد (همانگونه که در مثال کره ماه، گفتیم که منعی وجود ندارد). اما با توجه به احکام ثانویه از جمله قاعده (لاضرر) که معنای آن است که هرگونه عملی که منجر به ضرر زدن شود جایز نیست، مسلما فتوا هم متفاوت می‌شود. خلاصه اینکه آنچه در تحریرالوسیله آمده و گوینده با آب و تاب و با شانتاژ و فضا سازی زیاد نقل میکند نه فقط توصیه به این عمل نیست، بلکه جواز مطلق هم محسوب نمی‌شود، بلکه این جمله صرفاً تتمه جمله قبل است که از نزدیکی با اگر کودک باشد در شرع منع شده اما صرف لذت بردن های دیگر ذاتا منعی ندارد، مگر آنکه عنوان دیگری در میان باشد. در مورد فتوایی که در صراط النجاة آمده این نکته هم وجود دارد که اگر ایشان فتوا داده بود این کار حرام است، باز همین آقا یا کسان دیگری، داد و فریاد می کردند که ببینید چه فتوایی دست کسی به عضوی از بدن شخصی بخورد حرام است و جهنم می‌رود و.... از این دادوقال هایی میبینیم. ـــــــ ــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌پاسخ به عکس نوشته شبهه ناک ✅ دوچرخه سواری بانوان اعتقادات مسئولان را جریحه دار نمی‌کند، بی حیایی را در جامعه رواج می‌دهد. اما این عکس باید روح مسئولان را جریحه دار کند. هر قدر با غیرت‌تر، بیشتر. سعی کنیم مسئولان با غیرت انتخاب کنیم. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ شبهه ۷۳۸ دکتر سروش: فقها فقط فقه خوانده اند و هیچ از فلسفه و تاریخ نمی دانند و به همین دلیل فقط با آن میشه آدم کشت و زور گفت. اگر حقوق بشر قاطی آن می کردند، با آن راحت تر می شد مواجه شد ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹فیلسوف بودن فقهایی مانند شهید مطهری، علامه طباطبایی و آیت الله جوادی آملی چنان روشن است که نیاز به تذکر ندارد اما آشنایی کامل علامه طباطبایی با تاریخ (نه فقط تاریخ اسلام، بلکه تاریخ جهان) نیز با یک مراجعه ساده به مباحث تاریخی کتاب المیزان روشن می شود. وسعت اطلاعات و دانش تاریخی مقام معظم رهبری نیز نه تنها بر همگان معلوم است، بلکه از آثار ایشان از جمله مسلمانان در نهضت آزادی هندوستان، صلح امام حسن، پیشوای صادق، انسان 250 ساله و... نیز قابل کشف است. بر همین اساس است که یکی از توصیه های ثابت ایشان، دعوت به مطالعه تاریخ است. (مراجعه کنید به مقاله: نگاهی به جایگاه تاریخ در اندیشه آیت الله خامنه ای ghorbanimoghadam.ir/1180 ) فهرست آثار تاریخی آیت الله سبحانی نیز از این قرار است: فروغ ابدیت (۲ جلد)، الأئمة الاثنی عشر، بحوث فی الملل و النحل(۸جلد)، تاریخ عقاید اهل الحدیث، حنابله و سلفیه. تاریخ امام اشعری، شخصیتها و عقاید ایشان. ماتریدیه، مرجئه، جهمیه، کرامیه، ظاهریه و معتزله. زندگی ابن تیمیه و محمد بن عبد الوهاب وعقاید وهابیها. تاریخ خوارج، عقاید و مذاهب آنها. تاریخ تشیع، عقاید و مذاهب آن. تاریخ زیدیه، عقاید و شخصیتهای آن. اسماعیلیه، فطحیه، واقفیه، قرامطه، الدروز، النصریة. 🔹با این توضیح معلوم می شود که آقای دکتر سروش مانند همیشه، تنها بر اساس اینکه مخاطبانش بدون تحقیق گفته هایش را می پذیرند، ادعاهایی را به دروغ مطرح کرده که برای هیچ منصفی قابل پذیرش نیست. 🔹اما اینکه «اگر در فقه حقوق بشر هم قاطی شود خیلی خوب می شود!!» برگرفته از اندیشه التقاطی ایشان است. اگر منظور حقوق بشر واقعی است و هر صاحب عقل و وجدانی توصیه می کند، که در مکتب اسلام و آموزه های قرآن و اهل بیت به وفور وجود دارد، ولی اگر منظور حقوق بشری شعاری و برگرفته از دیدگاه های غیر الهی مانند برهنه ساختن زنان، آزادی همجنس بازان و... است، صد البته که نه اکنون و نه هیچگاه در فقه راه نخواهد یافت. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ پاسخ به عکس نوشته شبهه ناک ✅ مرقد مادر، عمه و خواهر امام خمینی در حیاط امامزاده‌ای در قم است، بدون هیچ گنبد و حرمی، اما این عکس نوشته که تنها تابلویی را نشان می‌دهد، چنین وانمود می‌کند که برای آنها حرم و بارگاهی احداث شده است. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ شبهه ۷۳۹ چگونه امام حسین(علیه السلام) که از مکه به کوفه می رفت، از کربلا سر در آورد؟ تو نقشه نگاه کنی میبینی که کربلا بعد از کوفه است! ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹امام حسین(علیه السلام) در مسیر راه مکه به کوفه، در سرزمین «شَراف»، با لشکرحرّ که برای بردن امام (علیه السلام) به کوفه از طرف عبیدالله بن زیاد مأمور شده بود، مواجه شدند، و برای اینکه در صورت درگیری با آنها،بتوانند موقعیت بهتری داشته باشند، مسیر خود را به سمت کوه «ذوحسم»کج کردند. (ذو حسم،نام کوهی است که بین آن تا عذیب الهجانات به طرف کوفه «سی وسه میل» فاصله است.) ▪️بعد از رسیدن امام(علیه السلام) به منطقه ذوحسم، لشکرحرّ هم به آنجا رسید. بعد از گفتگوهایی که بین امام وحرّ، صورت گرفت، امام (علیه السلام) دستور دادند تا نیروها و حتّی اسبهای آنان را هم آب دادند، و بعد هم به اقامه نماز پرداختند که حرّ ونیروهایش هم به امام حسین(علیه السلام) اقتدا کردند. 🔹 سپس امام(علیه السلام) اشاره به نامه هایی که کوفیان نوشته بودند، کرده و خطاب به کوفیانی که در لشکر حرّ بودند، فرمودند: حال اگر نمی خواهید؛ به همان جایی که از آنجا آمده ام، باز می گردیم. لذا امام هم دستور دادند که سوار شوید، ولی وقتی خواستند برگردند، سپاه حرّ، بین آنها و راه برگشت، حائل شد. امام(علیه السلام) به حرّ فرمود: پس چه می خواهی؟ حرّ گفت: والله می خواهم تو را نزد عبیدالله بن زیاد ببرم! امام حسین(علیه السلام) هم فرمودند: «در این صورت والله من از تو تبعیّت نخواهم کرد»، حرّ گفت: بنابراین والله من هم تو را رها نخواهم کرد. 🔹وقتی سخن وگفتگو طولانی شد، حرّ به امام حسین (علیه السلام) گفت: من به جنگ با شما مأمور نشده ام، مأمور شده ام از شما جدا نشوم تا تو را وارد کوفه کنم. حال اگر نمی پذیری پس راهی را انتخاب کن که شما را نه به کوفه برساند و نه به مدینه بازگرداند این پیشنهاد حدّ وسطی بین من و شما باشد تا اینکه من به ابن زیاد نامه بنویسم و شما چنانچه بخواهی به یزید بن معاویه و یا اگر خواستی به عبیدالله بن زیاد نامه ای بنویس،تا به امید خدا بدین واسطه دستوری بیاید و مرا از مبتلا شدن به کارشما رها نماید. ▪️در این هنگام حرّ به سمت چپ «عذیب» اشاره کرد و به امام حسین(علیه السلام) گفت: اینک از راه «عذیب و قادسیه» به سمت چپ برو، در حالی که آنها در «ذی حسم» بودند. و بین «ذی حسم» تا «عذیب» سی و هشت میل فاصله بود، بنابراین امام حسین(علیه السلام) با اصحابش حرکت کردند و حرّ آنها را همراهی می کرد.{ تاریخ طبری،ج ۵ ص ۴۰۱ تا ۴۰۳؛ارشاد ج۲ ص ۷۹ تا ۸۱) ▪️دو گروه همچنان به مسیر خود ادامه دادند و حرّ همچنان منتظر رسیدن دستور عبیدالله بود، تا اینکه بالاخره نامه عبیدالله رسید که به حرّ نوشته بود: «وقتی نامه ام به تو رسید و فرستاده ام نزد تو آمد حسین(علیه السلام) را متوقف کن، ودر بیابان بی آب وعلف و بدون حصار و سنگری فرود آر، به فرستاده ام دستور داده ام، همراه تو بوده،از شما جدا نشود تا اینکه خبر اجرای دستورم توسط تو را برایم بیاورد.والسلام». ▪️نامه در سرزمین کربلا به حر رسید، لذا حرّ برای متوقف کردن امام در همان سرزمین بی آب وعلف، خدمت امام رفت، آنها گفتند: ما را رها کن تا در این آبادی -منظورشان نینوا بود - یا آن آبادی -منظورشان غاضریّه بود- یا آن یکی - مقصودشان شفَیّه بود- منزل کنیم. 🔸 حرّ گفت: نه والله نمی توانم این کار را انجام بدهم،این مرد به عنوان جاسوس به دنبالم فرستاده شده است. (تاریخ طبری ج ۵ ص ۴۰۸ تا ۴۰۹ و ارشاد ج ۲ ۸۲ تا ۸۴ ) 🔹لذا به ناچار امام حسین(ع) در سرزمین کربلا فرود آمد ..... ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi