🏴 پیام تسلیت در پی درگذشت عالم ربانی و سالک توحیدی آیتالله آقای حسنزاده آملی
◾ حضرت آیتالله خامنهای در پیامی درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی آیتالله آقای حسنزاده آملی را تسلیت گفتند.
📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف خبر درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی، آیةالله آقای حسنزادهی آملی رحمةاللهعلیه را دریافت کردم.
◾ این روحانی دانشمند و ذوفنون از جملهی چهرههای نادر و فاخری بود که نمونههای معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را مینوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهرهمند میسازد. نوشتهها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود انشاءالله.
▫️ اینجانب به همهی دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه به مردم مؤمن و انقلابی آمل و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن مرحوم بودند تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
سیّدعلی خامنهای
۴ مهر ۱۴۰۰
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
هدایت شده از داناب (داستانک+نکاتناب)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عنایت ویژه امام رضا (ع) به علامه حسن زاده آملی
#داناب (داستانکونکاتناب)
http://eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b
#سوال_کاربران
چرا برای بزرگداشت عاشورا به روشهای علمی مانند مباحث نوشتاری اکتفا نمیشود؟ آیا برای زنده نگهداشتن یاد عاشورا لازم است حتماً گریه و سینه زنی و عزاداری کرد؟
🆔 @Shobhe_ShenaSi
✅ پاسخ
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 بیشک بحث درباره شخصیت سیدالشهداء(ع) تشکیل میزگردها و کنفرانسها، سخنرانیها، نوشتن مقالات و پرداختن به دیگر امور فرهنگی، علمی و تحقیقاتی دراین باره بسیار مفید و لازم است، اما این فعالیتها و اقدامات کافی نیست.
از نظر روانشناسی عواملی که در رفتار آگاهانه انسان مؤثر است صرفاً عوامل شناختی و معرفتی نیست، بلکه عوامل دیگری نیز در شکل دادن رفتارهای اجتماعی دخالت دارد.
توضیح اینکه دو دسته از عوامل در رفتارهای انسان نقش اساسی ایفا میکنند:
دسته نخست عوامل شناختیاند که موجب میشوند انسان مطلبی را ـ از مقولههای مختلف با استدلالهای عقلی، تجربی و ... متناسب با آن ـ بفهمد و بپذیرد.
دسته دوم عوامل انگیزشی هستند؛ احساسات، تمایلات، گرایشها، میلها، غرایز و عواطف سلسلهای از عوامل درونی و روانیاند که تاثیر آنها در رفتار ما چه بسا بیش از عوامل شناختی است.
با تحلیل رفتار یک فرد (فردی، خانوادگی، اجتماعی یا سیاسی)، به این حقیقت ميتوان پی برد که عامل اصلی صورت گرفتن آنها همین عوامل تحریک کننده و برانگیزاننده است.
بنابراین فعالیتهای آگاهانه انسان به دو عامل نیازمند است؛ نخست عاملی باید در درون انسان باشد تا وی را برانگیزاند. (همچون انرژی مکانیکی خودرو) که از این عامل میتوان با عناوینی چون میل، شور، شوق و علاقه تعبیر کرد؛ دیگری عامل شناختی است که همچون چراغ و روشنایی خودرو، راه را به انسان نشان میدهد و میفهمیم که چه کاری را انجام دهیم؟ آن کار چگونه باید صورت گیرد و انجام آن چه فایدهای در بردارد؟
بنابراین عوامل شناختی را میباید به دقت بررسی کرد و برای انجام هر کاری، معرفت و شناخت لازم را از طریق منابع متناسب آن به دست آورد. اما باید دانست كه فقط شناخت کافی نیست تا انسان را به حرکت درآورد. عامل روانی دیگری نیاز است تا فرد را به سوی کار سوق دهد و او را برای انجام آن برانگیزاند. اینگونه عوامل که انگیزههای روانی نامیده میشوند، در مجموع میل به حرکت را در انسان پدید میآورند. عشق به انجام کار را ایجاد میکنند و شور و هیجان میآفرینند. تا این عوامل نباشد، کار صورت نمیگیرد. حتی اگر انسان به یقین بداند که فلان ماده غذایی برای بدن او مفید است، تا اشتها نداشته باشد یا اشتهای او تحریک نشود، سراغ آن غذا نمیرود. اگر اشتهای کسی کور شود یا به بیماریای مبتلا گردد که اشتها پیدا نکند، هرچه به او بگویند این مادة غذایی برای وی بسیار مفید است، تمایلی به خوردن آن پیدا نمیکند. پس غیر از دانستن باید میل و انگیزه در درون انسان باشد. مسائل اجتماعی و سیاسی نیز چنین حکمی دارد. هرچند شخص بداند فلان حرکت اجتماعی خوب و مفید است، تا انگیزهای نداشته باشد، آن را انجام نمیدهد.
حال پس از آنکه پذیرفتیم برای حرکتهای آگاهانه و رفتارهای انسانی دو دسته عوامل شناختی و انگیزشی لازم است و بعداز اینکه دانستیم حرکت سید الشهداء(ع) چه نقش مهمّی در سعادت انسانها داشته است در مییابیم که این شناخت ود به خود برای ما حرکت آفرین نمیشود. هنگامی دانستن و به یاد آوردن آن خاطرهها ما را به کاری مشابه کار امام(ع) و به پیمودن راه او وامیدارد که در ما نیز انگیزهای پدید آید و بر اساس آن ما نیز دوست داشته باشیم آن کار را انجام دهیم. بنابراین باید عواطف ما تحریک شود و احساساتمان برانگیخته گردد تا ما نیز بخواهیم کاری مشابه او انجام دهیم. تحقق چنین امری نیازمند دو دسته از عوامل است که جلسات بحث و گفتگو و سخنرانیها میتوانند بخش اول آن را تأمین کنند؛ یعنی شناخت لازم را به ما بدهند؛ اما به عامل دیگری نیز برای تقویت احساسات و عواطف نیازمندیم
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
هدایت شده از سخنان دکتر قربانیمقدم
نامه ۳۱ جلسه ۶.mp3
6.16M
▫️توصیههای تربیتیِ یک پدر مهربان و حکیم (۶)
شرح و تفسیر نامه ۳۱ #نهجالبلاغه
💬 حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🎙درسها و سخنرانیها👇
✅ @ghorbanimoghadam_ir
📄بررسی یک ابهام؛
🛑واکسن تک دُز به معنای یکبار تزریق نیست!
🔹با ورود واکسنهای سینوفارم تک دُز به کشور، فرضیه واکسینه شدن فقط با یکبار تزریق این واکسنهای تک دُز بین عموم مردم مطرح شد و آنها را در تعداد مراحل تزریق این واکسن دچار اشتباه کرد.
🔸با بررسیهای انجام شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری و بنابر اعلام سازمان غذا و دارو مشخص شد که واکسنهای سینوفارمی که قبلا به کشور وارد میشدند حاوی ویالهای شش دُز، ده دُز و دو دُز بودند. در حالیکه واکسنهای سینوفارمی که اخیرا وارد کشور شدهاند و برای افراد ۳ تا ۱۷ سال تزریق میشوند حاوی ویال تک دُز هستند.
🔸لازم به ذکر است که این تفاوت در تعداد دُز ویالها به معنی این نیست که فرد با تزریق یک دُز در یک مرحله واکسینه میشود. واکسنهای تک دُز سینوفارم همانند سایر واکسنهای سینوفارم به دو مرحله تزریق نیاز دارند.
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @Shobhe_ShenaSi
✅برای جهاد تبیین باید چه کرد؟
1⃣یکم. مخاطب جهاد تبیین چه کسانی هستند؟
گذشت دوران انحصار رسانه های مرجع. هرچند هنوز هم صداو سیما و خبرگزاری ها نقش محوری دارند اما در این جهاد همه باید فعال شوند. نبرد جبهه ای است و جبهه متشکل از فرد فرد. نباید تکلیف شخصی را به جای دیگر حواله داد. فرمود هرکس به اندازه خود اطرافش را روشن کند.
2⃣دوم. گام اول چیست؟
گام اول فهم نقشه کلان دشمن است. اهریمن بیرونی و درونی را همراه با نقشه اش بیابیم. هرجریانی که 2 کار می کند شیطان است. آنکه راه طی شده 40 ساله را سیاه و آینده انقلاب را ناامیدانه تحلیل می کند شیطان است. چه داخلی و چه خارجی؛ چه عالمانه وچه جاهلانه.
3⃣سوم. با خطاهاباید چه کرد؟
خطاها و نقدها را باید فریاد کرد و تذکر داد اما جای فرع و اصل را نباید جابجا کرد. اصل اصیل جنگ حق و باطل است. دشمنی امپراطوری امپریالیسم در مقابل پرچم عدالت خواهی جهانی در جمهوری اسلامی. خطا را ببینیم اما جنگ اصلی را فراموش نکنیم.
4⃣چهارم. نقشه عملیاتی دشمن چیست؟
تغییر نگرش. مردم ایران رشد کردند و دشمنی ها نیز عمیق تر شده است. دشمن از تغییر ارزش و گرایش به تغییر نگرش رسیده است. تغییر نگرش یعنی تغییر واقعیت ها. کاریکاتورکردن واقع و بزرگنمایی و تعمیم دادن و جابجا کردن اصل و فرع و تحریف واقعیت و قلب حقیقت ...خلاصه اینکه جنگ، جنگ روایت است. نگرش ها تغییر کند ارزش نیز تغییر می کند و از عزت نفس ملی به خودتحقیری ها می رسیم.
5⃣پنجم. هدف نهایی جهاد تبیین چیست؟
روشنگری. روایتِ حقیقت. باید ابرها کنار روند تا خورشید تابان شود. من و شما باشیم یا نباشیم، خورشید نمایان خواهد شد؛ اما تاخیرها هزینه زاست. قربانی از روح و ذهن مردم می دهیم.
❇️و اما به چه طریق:
🔹حق خواهی
قبل از هرکار نیازمند یک یک عزم درونی هستیم. قبل از قدم گذاشتن در فضای مجازی خیز حق طلبی برداریم. هوشیار در فضای مجازی ظاهر شویم و اوقات فراغت به سرگرمی سپری نکنیم.
🔸حق طلبی
حق آنجا نیست که بیشتر لایک بگیرد و دست به دست شود. حق را باید با محاسبه و استدلال و از مرجع معتبر گرفت. وقت بگذاریم برای فهم حقیقت. حق را بپذیریم ولو تلخ باشد.
🔹حق گوئی
هرجا متن حقی دیدیم برای توزیع آن تلاش کنیم. خود را مقید کنیم به توزیع حق. اگر توان نوشتن داریم حتا در حد یک متن کوتاه دریغ نکنیم. هر کس شبهه داشت نسبت به او احساس مسوولیت کنیم؛ ولو یک نفر در یک گروه فامیلی.
🔸ناحق گریزی
هرجا ناحق دیدیم اعلام تنفرو برائت کنیم. هزینه دهیم. از فحش و ناسزا نهراسیم. مارپیچ سکوت را بشکنیم؛ ولو در حد یک کامنت. خیلی ها مثل ما هستند و منتظر خط شکن اند. حداقل اینکه اجازه ندهیم احساس اقلیت کنند.
🔹 حق آرائی
حق را به زبان ساده بگوئیم. قول محکم و مستدل و اما با توجه به احساسات و عواطف مخاطب. حق را باید به تناسب مخاطب گفت. ابلاغ پیام به قلب مخاطب مهم است نه ایصال و رساندن به دستش. با مخاطب مدارا کنیم.
🔹 حق نمایی
حق نما یعنی نمایش حق. یعنی جلوه دادن حق. نیکی ها و فضائل پیرامون خود را ببینیم و سر دست بگیرم. هرکس در پیرامون خود هر خیرو فضلی از هرکس دید بیان کند. از همسایه و دوست و آشنا و مسوولین. چه کار خوب و چه آدم خوب. اولا تمرین کنیم خوبی ها را ببینیم و بعد از آن فریاد کنیم. توزیع خوبی ها چشم دشمن را کور می کند.
دشمن تلاش می کند نه فقط از حاکمیت، بلکه از مردم نیز تصویر سیاه نشان دهد. تصویر سیاه، سیاهی ساز است. این تصویر مخدوش و موهوم را بشکنیم.
💬 محسن مهدیان
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @Shobhe_ShenaSi
پیمان جبلی رئیس صداوسیما شد
🔹رهبر انقلاب: جناب آقای دکتر پیمان جبلّی دامتوفیقه، با پایان یافتن دوره مسئولیت پر تلاش جناب آقای دکتر علیعسکری که کوشش خستگیناپذیر و دلسوزانه آن مدیر مؤمن و با اخلاص را به همراه داشت، جنابعالی را که از صلاحیت دینی و انقلابی، و تخصص و تجربه طولانی در مدیریتهای سازمان صداوسیما، و آگاهی از ماهیت و عملکرد و وظائف رسانه ملی برخوردارید، برای یک دوره پنجساله به ریاست آن سازمان منصوب میکنم.
🔸هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی- ایرانی، و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویتهائی است که باید با ارتقاء سرمایهی انسانی و رشد کیفی برنامهها و بهرهگیری از ابتکار و با تلاش شبانهروزی به آن دست یابید انشاءالله.
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
❌ شبهه ۹۴۰
چرا #حسین_فهمیده به همراه نارنجکها خود را به زیر تانک انداخته است؟
✅ پاسخ
🆔 @Shobhe_ShenaSi
در ابتدا یادآوری می شود که در روزهای نزدیک به شهادت حسین فهمیده، خرمشهر به تازگی سقوط کرده بود، و دشمن قصد اشغال آبادان را داشت، و برای انجام این عملیات دشمن دستهای از تانکهای ضد آرپیجی را برای حرکت به سمت آبادان آماده میکند.
عده ای که حسین فهمیده نیز در بین آنها بود، در برابر پیشروی این دسته مقاومت میکردند، و برای متوقف کردن این تانکها تلاش می کردند، کم کم متوجه میشوند که این نمونه ضد آرپیجی است.
حسین فهمیده پس از اینکه از زبان فرمانده خود می شنود که ضعف این تانکها در زنجیر آنهاست، اقدام به جمعآوری نارنجکها میکند و خود را به سر دسته این تانکها میرساند.
حسین برای اینکه نارنجکها را دقیقا به زنجیر تانکها برساند باید خود نیز به زیر تانک میرفت، چرا که در غیر این صورت تانک متوقف نمیشد و هدف او که ایجاد وحشت در سرنشینان بقیه تانک ها بود محقق نمی شد.
آری، حماسه "شهید فهمیده ها" در جنگ همین یک مورد نبوده تا با بتوان با شبهاتی سست قهرمانان این ملت را پنهان کرد. بهنام محمدی ها، را چه می گویید؟ علی لندی دهه هشتادی را چه می گویید؟ حتماً بیست سال دیگه اینگونه داستان غرور آفرین #علی_لندی را #تحریف می کنند: پنجره آن خانه فلان بوده و امکان ورود علی لندی در خانه نبوده و این داستان ها را برای سرگرم کردن مردم ساختند تا ضعف واکسیناسیون را جبران کنند!!!
#جنگ_روایتها
#تحریف
#خودتحقیری
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افشای دروغهای شقایق دهقان
🆔 @Shobhe_ShenaSi
❌ شبهه ۸۴۷
چرا جنگ پس از فتح خرمشهر ادامه پیدا کرد؟
✅ پاسخ
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 شبههافکنان در این موضوع دانسته یا نادانسته چنین القاء میکنند که پس از فتح خرمشهر، امکان بدون هزینه و شرافتمندانه پایان دادن به جنگ وجود داشته اما ایران نپذیرفته است!! درحالیکه پس از فتح خرمشهر هنوز اوضاع به وضع قبل از تجاوز بازنگشته بود و عراق پنج هزار کیلومتر مربع از خاک ایران را در اشغال داشت. عراق همچنان نه تنها تهدیدی برای ایران بود، بلکه صدها میلیارد دلار خسارت جبران نشده و بدون تضمین جبران به ایران وارد کرده بود. حال در چنین وضعیتی برای حل مسائل چگونه باید تصمیم گرفت؟
🔹 راهحل اول:
👈اول آتشبس کنید، تا ببینیم بعداً چی میشود!
فرمانده وقت سپاه در سخنانی میگوید: «اینکه گفته میشود بعد از آزادی خرمشهر چرا صلح نکردید، باید بگویم که هیچ پیشنهاد صلحی تا چهار سال بعد از آزادی خرمشهر به ایران نشد و فقط چند طرح آتشبس ارائه شد که اگر قبول میکردیم جنگ پنجاه سال به درازا میکشید.»
👈چند نفری که آمدند و مذاکره کردند؛ اما رفتند و نیامدند:
وزیر خارجه وقت نیز در این باره میگوید: «نفر اول آقای حبیب شطی، دبیرکل کنفرانس اسلامی بود که برای مذاکره آمد، یک رقمی را ایشان گفت و ما هم یک رقمی مطرح کردیم قرار شد ایشان جواب بیاورند؛ ولی دیگر خبری نشد. نفر دوم، معاون وزیر خارجه هند بود که تلاش زیادی کرد و با ایشان هم روی رقم بحث کردیم؛ ولی رفت و خبری نشد.»
درباره غرامت، نقل قولهای مختلفی وجود دارد و آمار و ارقام ذکر شده از ۲۵ میلیارد تا ۱۵۰ میلیارد دلار متغیر است، ولی تاکنون هیچ گونه سند معتبر و مشخصی مشاهده نشده است. آقای هاشمی در کتاب «حقیقتها و مصلحتها» این موضوع را شایعات میداند و میگوید: «وقتی خرمشهر فتح شد، شایعاتی در مورد پیغام صلح یا دادن پول در کشور مطرح بود، ولی ما که مسؤول بودیم، میدانستیم این شایعات دروغ است.»
🔹 راهحل دوم:
ترک مخاصمه بدون اتمام جنگ راه حل دیگری بود که فراروی ایران قرار داشت؛ بدین معنا که ایران راه حل اول را نمیپذیرفت، در عین حال از ورود به داخل خاک عراق خودداری میکرد و در مرز خود مستقر میشد. انتخاب این گزینه با توجه به اینکه عراق «نفتشهر» را در اختیار داشت و روی ارتفاعات و مناطق سرکوب مستقر شده و در عین حال به دنبال فرصت برای بازسازی و تجدید قوا بود چه معنایی داشت؟ آیا با این روش جنگ به پایان میرسید یا اینکه عراق پس از تجدید قوا مجددا حملات خود را از سر میگرفت؟ ضمن اینکه از نظر حقوقی هیچ گونه آتشبسی میان دو طرف برقرار نشده بود و بهانههای لازم برای از سرگیری مجدد تجاوزات عراق وجود داشت.
🔹راهحل سوم
تنبیه متجاوز با هدف تأمین صلح شرافتمندانه راه حل دیگری بود که ایران انتخاب کرد. امام خمینی بر این نظر بودند: «امروز که ما قدرت داریم، اگر مجرم را رها کنیم این به معنای آتشبس و صلح نیست» «ضمن اینکه منطق حکم میکند، دشمن عقب رانده شده را باید به نحوی مجازات کرد که برای سالهای سال خیال تهاجم مجدد را از سر بیرون کند.»
#دفاع_مقدس
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @shobhe_shenasi
ماجرای عوارض و تنش های مرزی در مرز آذربایجان و ایران چیست؟
#پاسخ
🔹 دولت آذربایجان پس از پیروزی در جنگ سال گذشته بر سر کنترل منطقه قره باغ، بخشی از جاده مواصلاتی بین ایران و ارمنستان را تحت کنترل درآورده است و از چند هفته پیش در همین بخش اقدام به استقرار گشت های پلیس و دریافت عوارض از کامیون های ایرانی عازم ارمنستان می کند
🔹برای هر کامیون عبوری ایرانی۱۳۰ دلار عوارض هنگام رفت و ۱۳۰دلار نیز هنگام برگشت گرفته است. در نقشه فوق، کادر قرمز نقطه اصلی اختلاف بین ایران و جمهوری آذربایجان است که پیش از جنگ سال گذشته در کنترل ارمنستان بوده است.
🔹این قسمت که بیش از ۲۰ کیلومتر است بخشی از کریدور ارتباطی شمال – جنوب ایران به منطقه قفقاز و خاک ارمنستان است مسیر جاده ای " کاپان" به گوریس" که ۸۰ کیلومتر است و بیش از ۲۰ کیلومتر آن پس از جنگ پارسال به کنترل نیروهای آذربایجان درآمده است و "الهام علی اف" رییس جمهوری آذربایجان چند روز پیش در مصاحبه ای دریافت عوارض از کامیون های ایرانی را در راستای حق حاکمیتی کشورش بر این منطقه دانسته است
🔹البته ایران و ارمنستان برای خلاصی از مزاحمت های دولت آذربایجان یک مسیر جایگزین دارند که هنوز تکمیل نشده و در صورت تکمیل عملیات احداث این مسیر، نیازی به عبور کامیون های ایرانی از مسیر کاپان - گوریس نخواهد ماند
🔹مسیر جایگزین به دلیل کوهستانی بودن و نیاز به احداث یک تونل چند کیلومتری برای تکمیل، نیاز به سرمایه گذاری چند صد میلیون دلاری دارد که با توجه به امکانات مالی و فنی دولت ارمنستان، با تردیدهایی مواجه است
💬 عمار ۱۱۰
🆔 @Shobhe_ShenaSi
#سوال_کاربران
(شبهه ۹۴۱) قضیه چاه جمکران چیست؟ چرا مردم تو این چاه عریضه میندازن؟ این درسته که امام زمان علیهالسلام اونجا زندگی میکنند؟
#مهدویت
✅ پاسخ
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 خیر امام زمان در این چاه زندگی نمیکنند. نحوهی زندگی امام زمان علیهالسلام با بقیه مردم هیچ تفاوتی ندارد. تنها تفاوت در این است که ایشان به اذن خدای متعال عمر طولانیتری دارند. حتی طبق روایات ایشان در کوچه و بازار شهرهای ما رفت و آمد دارند و چه بسا بارها ایشان را دیده باشیم.
🔻اما قضیه عریضه نویسی مختص این چاه نیست، بلکه همانطور که مرحوم حاج شیخ عباس قمى در کتاب مفاتیح الجنان مى فرماید: از حضرت صادق(ع) نقل شده است که هرگاه تو را حاجتى به سوى خداى تعالى باشد یا از امرى خائف باشى در کاغذى این عبارات را بنویس «بسم اللَّه الرحمن الرحیم اللهم انى اتوجه الیک...» (تا آخر عریضه که در مفاتیح هست و میتوانید آن را اینجا ببینید) و در آخر آن حاجت خود را بنویس و آن را پیچیده در گلوله اى از گِل قرار بده و در آب جارى (مثل آب رودخانه) یا در چاهى بینداز (انشاءاللَّه) خداوند به زودى گشایش در کارت ایجاد مى کند، (مفاتیح الجنان، ص ۹۷۴)
🔹بنابراین نه تنها عریضه نویسی مخصوص چاه جمکران نیست، بلکه معناى آن این هم نیست که حضرت حجت آن نوشته را باز مى کند یا مى خواند؛ بلکه در واقع خواسته اند به ما یاد دهند که با محبوب و صاحب خود ارتباط برقرار کنیم چرا که اثر روحی و روانی نامه نگاری در خود شخص عمیقتر است وگرنه خدا و رسول او و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام حتی از نیت هاى ما و آنچه در ذهن و دل ما مى گذرد، آگاهند.
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
هدایت شده از داناب (داستانک+نکاتناب)
مهمتر از کمک به فقرا...
#داناب (داستانکونکاتناب)
http://eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b
😳 حقوق ۲۱ هزار کارگر ایرانی، هدیه شاه و هویدا برای احداث ساختمان فراماسونری
🔻گزارش ساواک در خصوص هدیه ۶ میلیون تومانی شاه و هویدا برای احداث ساختمان فراماسونری در شهریار تهران در سال ۱۳۵۱
این مبلغ در آن سال معادل حقوق ماهانه ۲۱ هزار کارگر ایرانی بود.
🗞 سند ساواک، ۱۷ مهر ۱۳۵۱
📣 تونل زمان
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @Shobhe_ShenaSi
❤️جهاد تبیین در گروه های فامیلی و دوستانه
پرسید در گروه های خانوادگی چطور جهادتبیین کنیم که هم حرمت ها حفظ شود و دلخوری ایجاد نشود و هم متهم نشویم به آدمی که مدام دیگران را نقد می کند و از هر چیز ایراد می گیرد.
احتمالا دغدغه خیلی هاست. حالا چه گروه خانوادگی و چه گروه دوستان و آشنایان.
✅ اولا ۲ اصل را توامان فراموش نکنیم
🔹یکم.جهاد تبیین را دست کم نگیرید. انشالله در فرصتی خواهم نوشت که همه چیز ذهن است و ذهن یعنی علم شما از واقع که همه جان شماست. ... حرف بسیارست.
بر ذهن شما مسلط شوند شما را تسخیر کردند. همه جنگ های گذشته نمی از دریای جنگ ذهنی نیست. پس هرکس هرجا نشسته است آرایش جهاد بگیرد. تک تک شما موثرید؛ ولو با یک کامنت و لایک
🔹و اما دوم: دوست و آشنا و فامیل و نزدیکان ما دشمن ما نیستند. ولو خطای فاحش کنند. به نزاع در شبکه های اجتماعی نگاه نکنید که انقدر ادبیات ها بی رحمانه و تند و زننده و ویرانگر دارد. گفت وگو با دوست و آشنا و خانواده صرفا باید دوستانه و صمیمانه و خالصانه و خاضعانه و دلسوزانه باشد.
🔻با این دو مقدمه یک اصل مهم را توجه کنید:
هدف اصلی از تذکر دادن و روشنگری تنها یک نفر در یک گروه که پست غلط منتشر کرده نیست. بلکه هدف دیگرانی اند که تماشاچی هستند و ممکن است هیچ واکنشی هم نشان ندهند اما اثر بگیرند. پس اگر سکوت کنید نه یک نفر و بلکه یک جمع به خطا می افتد.
👈اما چه کنیم؟ کجا ورود کنیم و کجا سکوت؟
1⃣یکم. توجه کنیم که کسی که روشنگری می کند نباید تنها به عنوان مخالف خوان شناخته شود. خیلی وقت ها تائید کنید. حرف درست را از دیگر اعضای گروه تائید و ارج نهیم. ما عمدتا عادت کردیم که تنها نقد کنیم.
2⃣دوم. متن های خوب منتشر کنیم. متن هایی که کمک میکند نظام ذهن دیگران آماده و پخته شود. متن هایی که نظام ارزشی انقلاب اسلامی را به جهت استدلالی و عاطفی در دیگران تقویت می کند.
3⃣سوم. نقد بدون تعریض و کنایه داشته باشید. بدون اینکه پاسخ مستقیم به دیگری دهید متن هایی را در پاسخ منتشر کنید که اعضای گروه بتوانند استفاده و مطالعه و خودشان مقایسه کنند.
4⃣چهارم. در انتقاد مستقیم، لحن و ادبیات و بیان تان کاملا دلسوزانه و دوستانه باشد. اصلا به احتجاج و خدای ناکرده دلخوری ورود نکنید. توجه داشته باشیم هدف پیروزی من و شما نیست. هدف اقناع و انتقال پیام و روشنگری است.
5⃣پنجم. کار جمعی انجام دهید. برخی مواقع لازم است دیگران را هم با خود خارج از گروه همراه کنیم. لازم نیست همه موارد را ما بگوئیم. پسرخاله و دختردایی و دوست و آشنا و غیره هم باید در این حرکت جبهه ای همراه شوند. شاید یک جا باید مادر بزرگ تذکر دهد.
6⃣ششم. حین جهاد تبیین صله رحم و رفاقت را تقویت کنید. اگر از کسی اشکال گرفتید رابطه تان را با آن فرد تقویت کنید. کمک کنید احساس کند واقعا دوستش دارید.
7⃣هفتم. از همه مهمتر به ظرفیت گروه نگاه کنید. برخی موضوعات از ظرفیت گروه خارج است. شاید لازم باشد از برخی مسائل گذشت و عبور کرد. اما خط قرمز داشته باشید. خط قرمز تان را برای خودتان از پیش تعیین کنید.
اصل انقلاب اسلامی. اصل ولایت فقیه. اصل حرمت امام جامعه. اصل حریم امام وشهدا. ..
راهبرد های انقلاب اسلامی مثل اقتصاد مقاومتی و تولید داخل و امیدآفرینی و احساس عزت ملی و ...
اینطور هم نشود که اگر تنها توهین به رهبری بود رگ گردنتان بیرون بزند. دقت کنید کار به اینجا خیلی وقت ها نمی کشد. در جنگ ذهنی، آنقدر اطلاعات غلط کنار هم می چینند که لازم نیست صریحا ضدرهبری باشد، بلکه وقتی به خودتان می آئید احساس می کنید مدیریت رهبری مدبرانه نیست. خیلی از ریزش های انقلاب در همین نقطه است.
برای این بخش به عملیات رسانه ای ضدانقلاب نگاه کنید. هرجا ضدانقلاب عملیات کرد حساس شوید و برای روشنگری در این نقطه اهمیت قائل باشید. این حوزه ای است که یک روز واکسن است یکروز سوریه و یک روز ورزش زنان و یک روز حجاب و غیره.
8⃣هشتم و در نهایت اینکه
هم به سن و سال و جایگاه خودتان در جمع های دوستانه و خانوادگی توجه کنید و هم به سن و سال و جایگاه مخاطب. هر ادبیاتی برای پسر خاله 18 ساله تان بکار می برید برای داماد میان سال 40 ساله بکار نبرید. خاصه برای ریش سفید و بزرگترها و غیره.
مهترین دغدغه ما رسانه ای ها شناخت مخاطب است. شما این امتیاز را دارید که مخاطب را در گروه های فامیلی و دوستانه دقیق می شناسید. با هرکس متناسب با علاقه و فهم و سطح و انگیزه و شناخت خودش سخن بگوئید.
💬 محسن مهدیان
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
هدایت شده از عماد
✅در خرداد ۱۳۷۲، در اوج درگیری های آذربایجان و ارمنستان، علی اکرم همت زاده،فرمانده واحد نظامی مستقر در لنکران در مرز با ایران ، مناطق تالشی نشین لنکران و آستارا را به تصرف خود در آورده و خواهان پیوستن این مناطق به ایران می شود.
✅ایران از این نظامیان و مردم این مناطق می خواهد، که به تمامیت ارضی آذربایجان احترام بگذارنند.
✅همت زاده دستگیر و به اعدام محکوم می شود و با وساطت ایران تبعید می شود.
✅آیا هر کشوری به جای ایران بود، با این اندازه نفوذ از این موقعیت گذشت می کرد؟
✅نکته این است که ایران اسلامی خواهان ثبات و آرامش در منطقه است.
👇👇👇👇
🆔https://eitaa.com/emademad
👈 آن کسی که برای برادر خود چاه میکند اول خودش در آن میفتد
🔻 فرمانده کل قوا صبح امروز: نگذاریم، نگذارند که ارتشهای بیگانه برای به عنوان منافع ملی خودشان ــ که هیچ ربطی به ملت آنها ندارد ــ از هزارها فرسنگ راه بیایند و در این کشورها دخالت کنند، حضور نظامی پیدا کنند و در ارتشهای آنها دخالت کنند. ارتشهای خود این ملتهای منطقه میتوانند این منطقه را اداره کنند و اجازه ندهید که دیگران وارد بشوند.
🔹 این حوادثی هم که در شمال غربی کشور ما در بعضی همسایهها در جریان هست، اینها هم چیزهایی است که بایستی با همین منطق حل بشود. البته کشور ما و نیروهای مسلح ما با عقلانیت عمل میکنند. در همهی مسائل شیوه، شیوهی عقلانیت است، اقتدار همراه با عقلانیت، و دیگران هم خوب است با عقلانیت عمل بکنند و نگذارند که این منطقه دچار مشکلی بشود. آن کسانی که برای برادران خود چاه میکنند، خودشان اول در چاه میافتند. «مَنْ حَفَرَ بِئْراً لِأَخِيهِ وَقَعَ فِيه.» ۱۴۰۰/۷/۱۱
🆔 @Shobhe_ShenaSi
🔴رسانه های داخلی یا بلندگو های خارجی😳
🔺با انتشار تصاویری از خط تولید واکسن برکت، رسانه های پولی همچون قانون نیز شروع به تولید مطالبی مغرضانه در جهت بدبین کردن مردم نسبت به واکسن داخلی و در مقابل رسانه های مکمل مانند اصلاحات نیوز نیز در اقدامی عجیب با 'علمی و بهداشتی تر' "نشان دادن" فایزر، واکسن آمریکایی را تبلیغ کرد.
🔺 تمام این موارد درحالی رخ داده است که ایرادات وارد شده بر شرایط موجود در تصاویر تنها بزرگ نمایی و القائات رسانه ای بود، برای مثال دمپایی های مورد استفاده توسط افراد تصویر همچون دمپایی هایی است که در واحد CSR استفاده میشوند است و کاملا بهداشتی است و یا برچسب های دستی که زده میشوند، برچسب های اصالتی هستند که با برچسب های اتومات متفاوت بوده و در تمام دنیا به صورت دستی الصاق میشوند و یا قسمتی که حضور با کفش در آن مورد انتقاد قرار گرفته بود، کلین رومی است که هنوز بهره برداری نشده است.
☜در نتیجه تمام حواشی ایجاد شده و خود زنی های رسانه های به ظاهر ایرانی بخاطر برجسته شدن چند تصویر شبههناک و نادیده گرفتن تصاویر دیگر بوده که مغرضانه تفسیر، مقایسه شده و در خصوصش حکم صادر گردیده است.
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
#سوال_کاربران
(به مناسبت شهادت امام رضا علیهالسلام)
آیا به کار بردن لقب #ضامن_آهو برای امام رضا علیه السلام صحیح است و مستندی دارد؟
🆔 @Shobhe_ShenaSi
✅ پاسخ
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔹 قضیه ضمانت برای آهو درباره چند تن از پیشوایان معصوم نقل شده است. (اعلام الوری ص۳۷) اما آنچه درباره امام رضا علیهالسلام اتفاق افتاده از این قرار است:
شیخ صدوق در عیون اخبار الرضا نقل میکند:
ابو منصور بن عبد الرزاق... گفت... در روزگار جوانی، نظر خوشی به طرفداران این مشهد (مرقد امام رضا) نداشتم و در راه، به غارت زائران میپرداختم، لباسها، خرجی، نامهها و حوالههایشان را به زور از آنان میستاندم. روزی به شکار بیرون رفتم و یوزپلنگی را به دنبال آهویی روانه کردم. یوزپلنگ همچنان به دنبال آهو میدوید تا به ناچار، آهو به کنار دیواری پناه برد و ایستاد. یوز هم در مقابل او ایستاد، ولی به او نزدیک نمیشد.
هرچه کوشش کردم که یوزپلنگ به آهو نزدیک شود، به سمت آهو نمیرفت و از جای خود تکان نمیخورد، ولی هر وقت که آهو از جای خود (کنار دیوار) دور میشد، یوز هم او را دنبال میکرد. اما همین که به دیوار پناه میبرد، یوزپلنگ باز میگشت تا آن که آهو به سوراخ لانه مانندی، در دیوار آن مزار داخل شد. من وارد رباط شدم، پرسیدم: آهویی که هم اکنون وارد رباط شد، کجا است؟ گفتند: آهویی ندیدیم.
آن وقت، به همان جایی که آهو داخلش شده بود آمدم، و رد پای او را دیدم، ولی خود آهو را ندیدم. پس با خدای تعالی پیمان بستم که از آن پس زائران را نیازارم و جز از راه خوبی و خوشی با آنان رفتار نکنم (عیون اخبار الرضا ج ۲ ص ۲۰۴)
نظیر این داستان را علامه مجلسی در بحارالانوار در مورد سلطان سنجر سلجوقی نقل میکند (بحارالانوار، ج۴۸، ص۳۲۸)
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
هدایت شده از سخنان دکتر قربانیمقدم
اخلاق پیامبر.mp3
11.42M
#پیامبراعظم ص چگونه جهان را متحول کرد؟
نقطه مرکزی #اخلاق عظیم پیامبر چیست؟
ما چگونه میتوانیم جهان را متحول کنیم؟
💬 حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🎙درسها و سخنرانیها👇
✅ @ghorbanimoghadam_ir
📄تکذیب یک ادعا؛
🛑خبر شهادت نیروهای ایرانی به وسیله بالگرد کبری در رزمایش فاتحان خیبر کذب است.
🔹در ساعات اخیر برخی رسانههای خارجی و کانالهای تلگرامی معاند اقدام به انتشار شایعهای مبنی بر اینکه بالگرد سوپرکبرای ایرانی در رزمایش، حین تیراندازی سه نفر از نیروهای خودی را مورد حمله قرار داده و به شهادت رسانده است کردهاند.
🔹این خبر که ابتدا در یک منبع خبری روسی منتشر شده و پس از دقایقی توسط همین رسانه تکذیب شده، توسط رسانههای مجازی عربی به سرعت در حال انتشار است.
🔸فرمانده قرارگاه منطقهای شمالغرب کشور نیز در واکنش به این خبر گفت: هیچ سانحه، فوتی و مجروحی در رزمایش فاتحان خیبر نداشتیم و خبرهای منتشر شده و شایعات در این خصوص کذب است.
🔸در همین زمینه گفتنی است بالگردهای کبرای ایرانی از مدل (Sea Cobra) است و ایران اساسا بالگردی با مشخصات سوپر کبری ندارد.
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @Shobhe_ShenaSi
❌ شبهه ۹۴۲
مردم فارس (استخر) در زمان خلافت امام علی شورش کردند که علی حاکمی به سوی آنها فرستاد و آنها را کشتار کرد!! (شبهه خلاصه شده)
✅ پاسخ
🆔 @Shobhe_ShenaSi
🔹 کشتار مردم فارس در زمان خلافت امام علی یکی از دروغهای بیشرمانه فضای مجازی است.
مردم فارس دو مرتبه شورش کردند، یکی در زمان خلیفه سوم یعنی عثمان که آن شورش توسط عبدالله بن عامر سرکوب شد.
یک بار دیگر نیز در ابتدای خلافت امام علی علیه السلام و به دلیل اعتراض به خراج (مالیات) شورش کردند که حضرت «زیاد» را برای آرام کردن اوضاع به فارس فرستادند. وی با سیاست و درایت و بدون جنگ و خونریزی، اوضاع را کنترل کرد و سازش برقرار شد.
▫️گزارش تاریخی زیر در این زمینه، خواندنی است:
«پيرى از مردم استخر گويد: پدرم مىگفت: «زياد را ديدم كه سالار فارس بود و ولايت يك پارچه آتش بود، زياد چندان مدارا كرد كه مانند پيش به اطاعت و استقامت آمدند و به جنگ نپرداخت. مردم فارس مىگفتند: رفتار اين عرب همانند رفتار خسرو انوشيروان بود كه نرمش و مدارا مىكرد و مىدانست چه كند.» گويد: وقتى زياد به فارس آمد كس پيش سران ولايت فرستاد و كسانى را كه به يارى وى آمدند وعده داد و آرزومند كرد، جمعى را نيز بيم داد و تهديد كرد، بعضى را به جان بعضى ديگر انداخت، بعضىها خطر گاه ديگران را گفتند، گروهى گريختند، گروه ديگر به جاى ماندند. بعضىشان بعضى ديگر را بكشتند و فارس بر او راست شد، اما با گروهى مقابل نشد و جنگى نكرد. در كرمان نيز چنين كرد. آنگاه به فارس باز گشت و در ولايتهاى آنجا بگشت و بكسان وعدههاى خوب داد تا مردم آرام شدند و ولايت به استقامت آمد. سپس سوى استخر رفت و آنجا فرود آمد» (تاريخ طبري، ج6، ص: 2674)
🔹 بنابراین شبههافکنان، با در هم آمیختن دو واقعه، سعی کردند، چهرهی سراسر نور و عدالت امیرالمومنین علیه السلام را در نزد ایرانیان خدشهدار کنند. البته پر واضح است:
چراغی را که ایزد برفروزد
هر آنکس پف کند، ریشش بسوزد😏
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
#مهم
رهبر انقلاب: در قبال این حرکت گمراهکنندهای که از صد طرف به سمت ملّت ایران سرازیر است... «حرکت تبیین» خنثیکنندهی این توطئهی دشمن است. هر کدام از شما به عنوان #یک_وظیفه، مثل یک چراغی پیرامون خودتان را روشن کنید.
👈پیرو فرمان اخیر امام خامنهای مبنی بر شرکت گسترده در #جهادتبیین ضمن انتشار گسترده «پاسخ به شبهات»، دوستان خود را به عضویت در کانال پاسخ به شبهات فضای مجازی دعوت کنید
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
هدایت شده از داناب (داستانک+نکاتناب)
مشکل ایران و آذربایجان چگونه حل میشود؟
#داناب (داستانکونکاتناب)
http://eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b