eitaa logo
پاسخ به شبهات فجازی
90.1هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
3هزار ویدیو
76 فایل
🔹 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹داستانک @dastanak_ir 🔹 سخنرانی های دکتر قربانی مقدم @ghorbanimoghadam_ir 🔹تبادل وتبلیغ @tabligh_arzan 🔹ارسال شبهه @shobhe_ir 🔻 حمایت مالی 6063731065865173 + eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/7750
مشاهده در ایتا
دانلود
میشه یه خواهش داشته باشم؟ 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مجری شبکه وهابی کلمه: چرا در قرآن بحث فیل و الاغ و زنبور اومده ولی بحث حضرت مهدی و مهدویت نیومده؟ لطفابه پاسخ دقیق حجت الاسلام کاظم روحبخش توجه بفرمائید ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬میگن دنبال روزه خوار میگردند که مجازات کنند اما دنبال گرسنه نمی‌گردند که سیرشان کنند😖 ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
⭕️ درحالی که انگلیس بیشتر از ۵۰۰ فوتی؛ آمریکا ۴۰۰؛ آلمان ۳۶۰ و فرانسه بیشتر از ۲۰۰ فوتی کرونایی داشتن؛ آمار ما عقب‌مانده‌های جهان سومی هرروز کمتر میشه و به ۱۹ فوتی رسیده همه پیشرفتا مال اوناست اصن :) 👤 آدم ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
درباره سفر خانواده قالیباف به ترکیه 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۸۶۳ ابن ملجم (بهمن جازویه) سردار بزرگ ایرانی [...] علی ابن ابی طالب را به ضرب شمشیر از روبرو (و نه از پشت آنگونه که مسلمانان بیان میکنند) به شهادت رساند و مسلمانان هـویت او را ۱۴۰۰ سال مخفی نگه داشتنـد. تلفظ نام او برای اعراب تازی بسیار مشکل بود[...] در گـذشته بسیاری از اعــراب چنـد پـدری و یـا پـدر مـشخـصی نـداشـتند، آنها را بـه شغل و پـیشه ایـکه داشـتنـد ، لقب مـی دادنـد. مانـنـد عـمر ابن خـطاب ( عمـر پسـر خطاب ). خـلاصـه نـام و شـغل پـدر او را می پـرسـند: تـلفـظ نـام پـدرش نـیـز بـرای اعـراب تازی ساده نـبود، می گـویـد پـدر مـن افسار گـیـر بـوده ( فـردیـکه افسار اسب پـادشاهـان و فــرمانـدهان بلنـد پایـه را در هنگام جنـگ و کارزار نـگاه مـیداشتـه). افسار گـیر بـه عــربی می شـود ” مـلـجـٌم ” و ایـن ساده تـرین نـامی بـود که اعـراب تازی تـواستند روی بـهمـن جـازویـه بـگـذارنـد و از آن پس او را “ابـن مـلجـٌم” ( پـسر افسارگـیر) نامـیدنـد... منبع: طبقات الکبری ج ۵ ص ۲۶۳۳، الکامل فی التاریخ ... [شبهه خلاصه شده است] ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹ایرادات متعدد و حتی غلطهای ساده املایی (مانند نوشتن محراب با «هـ») از بی سوادی محض و البته دروغگویی نویسنده دارد که غلط بودن متن فوق را برای هر خواننده فرهیخته ای آشکار می‌کند. با این حال چند نکته کوتاه بیان می شود: ▫️اولاً در کتاب "طبقات الکبری" کلمه "زاذویه" یافت نشد و جلد ۵ این کتاب هم در چاپهای مختلف، کمتر از ۶۰۰ صفحه دارد؛ یعنی صفحه ۲۶۳۳ وجود ندارد! ▫️ثانیاً در "الکامل فی التاریخ" هم اثری از زاذویه یا جاذویه نیست و در آدرس ادعایی شایعه هم اثری از داستان ابن ملجم نمی باشد! ▫️ثالثاً نه امام علی(ع) و نه هیچ یک از معصومین(ع) در نبردهای فتح ایران شرکت نداشتند تا کینه ای از ایشان در دل ایرانیان باشد و موارد منتسب به ایشان ابدا صحت ندارد! اساسا تمایل ایرانیان به اهل بیت به دلیل افکار انسانی و فرانژادی اهل بیت بوده که باعث می شده با ظلم خلفا نسبت به ایرانیان مقابله کنند. ▫️نکته دیگر اینکه در عربی (مانند هر زبان دیگری) ممکن است افراد ملقب به شغل شوند اما «ابن» به معنای فرزند است و در مورد شغل بیان نمی شود. لذا کلمه "خطاب" نیز که به غلط به عنوان شغل خلیفه دوم بیان شده، نام پدر وی بوده است. ▫️آخرین نکته اینکه اساساً مرگ "بهمن جاذویه" سردار ایرانی در جنگ قادسیه و در سال ۱۵ بوده است؛ (تاریخ طبری ج ۳، ص ۵۴۳) یعنی او ۲۵ سال پیش از شهادت حضرت علی(ع) از دنیا رفته بود! 🔹 باستان گرایان گمان می‌کنند می‌توانند با دروغگویی و ایجاد تقابل بین اسلام و ایران، محبت اهل بیت پیامبر را که در عمق جان ایرانیان نفوذ کرده، کم رنگ کنند؛ زهی خیال باطل!! 🔻 توضیح بیشتر + منابع و مدارک👇 ghorbanimoghadam.ir/1309 ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
منظور از لیلةالقدر چیست؟ (وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ) 🆔 @shobhe_shenasi
⭕️ چند روش و کژنمایی 1⃣ برچسب زدن این روش به منظور برانگیختن وحشت یا تعصب افراد جامعه علیه یک گروه مخالف استفاده می‌شود. این روش باعث می‌شود که نیازی به ایجاد بحث استدلالی با گروه‌های مخالف نباشد یکی از این روش‌ها استهزای مخالفان با کاریکاتور می‌باشد. 2⃣ شعارهای فریبنده دراین روش سعی می‌شود که بادادن شعارهایی با مفهوم مبهم و کلّی توجه افکار عمومی به پیام مبلغ جلب شود. این پیام‌ها اغلب بر حول محور ارزش‌هایی همچون شرافت، انسانیت و میهن‌پرستی می‌باشد. 3⃣ حمله شخصی حمله کردن به شخصیت فرد (مثلاً اتهام روابط نامشروع یا دزدی)، به جای رد کردن منطقی افکار و سخنان او. 4⃣ تکرار تکرار بی وقفه‌ی یک حرف، مخصوصاً اگر یک شعار ساده باشد، باعث می شود که کم کم به عنوان یک حقیقت بدیهی پذیرفته شود. این حربه اگر همراه با کنترل و سانسور رسانه ها باشد، تأثیر بیشتری خواهد گذاشت. 5⃣ توسل به مرجع برای اثبات درستی یک سخن، به جای استدلال منطقی، به مرجعیت و اقتدار و محبوبیت گوینده‌ی آن (مثل چارلی چاپلین، امیرکبیر و...) استناد می‌شود و بعضاً به دروغ ادعای خود را به این شخصیت‌ها نسبت می‌دهند. 6⃣ توسل به ترس القای ترس و نگرانی همگانی از یک فرد یا جناح سیاسی یا گروهایی مانند اتباع بیگانه یک کشور، مستعمره شدن و... 7⃣ توسل به اکثریت القای این حس که اکثریت مردم پیرو این فرد یا حزب هستند و پیروزی آن قطعی است، تا افراد برای همرنگ جماعت شدن، یا برای رسیدن به پیروزی حتمی، به پیروان آن تفکر بپیوندند. 8⃣ دروغ بزرگ بیان دروغی چنان بزرگ که هیچ کس فکرش را هم نمی‌کند که کسی آن قدر بی شرم باشد که چنین گستاخانه حقیقت را تحریف کند، در نتیجه همگان آن دروغ را باور خواهند کرد. 9⃣ سیاه و سفید نمایی جلوه دادن اوضاع به گونه ای که افراد تنها دو گزینه در برابر خود ببینند: یا دوست کامل بودن یا دشمن کامل بودن. 0⃣1⃣ حقیقت گزینشی گفتن پیام تبلیغاتی در ضمن حقایق گزینش شده، به شکلی که مخاطب متوجه نشود که مورد هجوم تبلیغاتی قرار گرفته است. 1⃣1⃣ شرطی سازی اگر مخاطب نسبت به الف واکنش خاصی داشته باشد (مثلاً از آن بیزار باشد، یا به آن علاقه‌مند باشد)، در چنین صورتی اگر شرطی ساز همواره الف و ب را همراه هم به مخاطب عرضه کند، مخاطب کم کم خصوصیت "الف" را به "ب" هم سرایت می دهد، به طوری که حتی اگر "الف" نبود، مخاطب همان واکنش را نسبت به "ب" نشان می دهد. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۱۰۱۲ اگر خدا روزی رسان است، پس چرا بسیاری از کودکان در دنیا همانند آفریقا از گرسنگی تلف می‌شوند؟؟ 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔻پیش از پاسخ به این شبهه نکته‌ای یادآوری می‌شود: 🔹این جهان بر اساس سنت‌هایی (قوانین) اداره می شود که تخلف از آن ممکن نیست. از بین آنها، دو مورد از زیربنایی ترین سنن هستند که عدم توجه به آن‌ها باعث فهم غلط در فلسفه زندگی انسان و در نتیجه شبهه و سوال در رابطه انسان و خدا می‌شود. اول اختیار انسان و دیگری آزمایش انسان. 🔹با توجه به این نکته و در جواب شبهه فوق باید دانست که منظور از این‌که خدا روزی رسان است؛ یعنی تمام نعمت‌ها و روزی‌ها از سوی او سرچشمه می‌گیرد و اینکه او برای تمام انسان‌‌ها و موجودات به اندازه کافی رزق و روزی مقدر کرده است. 🔻اما این بدان معنا نیست که چون روزی مادی انسان از قبل مشخص و معین شده، اعمال انسان نقشی در آن ندارد و آن‌را کم و زیاد نمی‌کند و یا هیچ فردی از گرسنگی نخواهد مرد. بهره‌‌مندی از رزق خدا شرایطی دارد که با وجود آن شرایط روزی به فعلیت می‌رسد. (همانگونه که در قرآن، خداوند هدایتگر همه‌ی انسان‌ها و موجودات معرفی شده (سوره طه؛ ۵۰) ولی این به این معنا نیست که هیچ کس به دلیل سوءاستفاده از اختیار خود یا اسباب دیگر مانند شیاطین جن و انس، به گمراهی کشیده نمی‌شود.) 🔹بنابراین کسانی ‌که سعی و تلاشی در به دست آوردن روزی نمی‌کنند، قطعاً شرط جلب روزی را اجرایی نکرده‌اند. یا کسانی که با اسباب قطعِ روزی (مانند ستمگران، بیماری و...) مبارزه نکرده‌اند هم شرط دیگری را از کسب نکرده‌اند. 🔻یا کسانی که در برابر شکر نعمت‌هایی که خداوند به آنها داده کفران نعمت می‌کنند، اینان خود درهای گشایش روزی را به روی خود می‌بندند. قرآن کریم در این زمینه داستانی را از امت‌های گذشته نقل می‌کند: «وَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلاً قَرْیَةً کانَتْ آمِنَةً مُطْمَئِنَّةً یَأْتیها رِزْقُها رَغَداً مِنْ کُلِّ مَکانٍ فَکَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللهِ فَأَذاقَهَا اللهُ لِباسَ الْجُوعِ وَ الْخَوْفِ بِما کانُوا یَصْنَعُون»؛‏ خداوند (براى آنان که کفران نعمت می‌کنند،) مثالى زده است. منطقه آبادى که امن و آرام و مطمئن بود و همواره روزیش از هر جا می‌رسید، امّا به نعمت‌هاى خدا ناسپاسى کردند و خداوند به سبب اعمالى که انجام می‌دادند، لباس گرسنگى و ترس را بر اندامشان پوشاند. (نحل؛ ۱۱۲) 🔹و البته همانطور که گفته شد گاهی نیز تنگی روزی برای آزمایش و امتحان است: «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ»؛ قطعاً همه شما را با چیزى از ترس، گرسنگى، و کاهش در مال‌ها، جان‌ها و میوه‌‏ها، آزمایش می‌کنیم و بشارت ده به استقامت ‏کنندگان. (بقره؛ ۱۵۵) 🔹خلاصه اینکه وقتی گفته می‌شود رزق همه برعهده خداست، همراه با شرایط آن گفته شده است. مانند اینکه مدیر یک کاروان به اعضای آن بگوید: «هیچ زاد و توشه ای لازم نیست همراه بیاورید همه برعهده من است» حال برای دریافت سهمیه باید قوانین گروه رعایت شود، اگر دزدی به کاروان حمله کرد، با آن مقابله شود، در مصرف آذوقه زیاده روی نکرد و نهایتاً اینکه فراموش نشود این دنیا محل آزمایش انسان است و گاهی لازم است از راه کم و زیاد شدن روزی امتحان شود. ✅نکته: با وجود کثرت عوامل قطع رزق و روزی، باز هم خدای مهربان از برخی از آنان گذشت می‌کند و علیرغم عدم شایستگی کافی، رزق بسیاری از ما را تأمین می‌کند. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
اگه کسی حرمت شما را بشکند، چند درصد می‌بخشیدش؟ 🆔 @shobhe_shenasi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ شبهه ۱۰۱۳ قضاوت امیرالمومنین درباره اعرابی که ادعا کرده بود از پیامبر اسلام ۷۰ درهم طلب دارد؛ با شمشیر او را کشت!! ✅ پاسخ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم را بشنوید 🆔 @shobhe_shenasi