eitaa logo
پاسخ به شبهات فجازی
91.4هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
86 فایل
🔹 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹داستانک @dastanak_ir 🔹 سخنرانی های دکتر قربانی مقدم @ghorbanimoghadam_ir 🔹تبادل وتبلیغ @tabligh_arzan 🔹ارسال شبهه @shobhe_ir 🔻 حمایت مالی از موسسه 6063731065865173 + eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/7750
مشاهده در ایتا
دانلود
اما خوبی این فتنه این بود که مردم فهمیدند: اگر جمهوری اسلامی نباشد، چه اشراری سرکار میان. داعش و مغول را همزمان روسفید کردند؛ آخه داروخانه را چرا دیگه آتش می‌زنی؟! 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
نظر کاربران درباره فراخوان نحوه اعتراض سالم👇
با سلام و تشکر از شما وزحماتی که می‌کشید،موفق باشید نکته ای که میخواستم روی آن تأکید کنم واز شما بخواهم در این زمینه فعالیت کنید همین نظر ،که یکی از دوستان در مورد نمازجمعه مطرح کرده اند.متاسفانه الان توجه عموم مردم بخصوص جوانان نسبت به نماز جمعه کم‌رنگ تر از گذشته شده است واز شور واقعی آن کم شده واین مسئله باعث شده که مردم بخصوص جوانان دربطن تحلیل های اجتماعی و سیاسی نباشند و به تدریج باحافظه ی سیاسی تاریخی ضعیف ما ایرانیان،باید هم در کوران مشکلاتی که بوجود می‌آید ندانیم چکار کنیم؟من در این‌جا لازم می‌دانم که از امام جمعه ی محترم کرج ،آیت الله حسینی همدانی نهایت تشکر را داشته باشم واز عملکردهای به موقع ایشان و خطبه های پر محتوا ی شان که اگر کسی در طول هفته در باره ی اخبار وتحلیل ها بی اطلاع باشد با گوش‌دادن به خطبه ها کلی،در جریان امور قرار میگیرد ولی ،حیف،که جوانان استقبال شایسته و بایسته ندارند ومن هم با تاکید براین امر که اصلاً دستور دین ما بر جامعیت جمعه هم هست،محل اجتماع رفع مشکلات،پاسخگویی ها(مثل میز خدمت در نماز جمعه کرج)،اعتراضات،حمایت ها و.....باید پایگاه های نماز جمعه باشد،باتشکرمجدد 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
تبریزی‌ها کفن پوش به میدان آمدند قیامی خیره کننده تبریزی‌ها برای تجدید میثاق با انقلاب و شهدا مردم غیور تبریز صبح امروز در اقدامی خودجوش و برای جدا کردن صف خود از آشوبگران و حمایت از بیانات رهبری راهپیمایی کردند. 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم از مردم دعوت کرد تا در راهپیمایی روز پنجشنبه شرکت کنند 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
نظر کاربران درباره فراخوان نحوه اعتراض سالم👇
سلام خسته نباشید به نظر بنده حقیر همانطور که هیئات مذهبی جمع میشویم واجتماع ۹دی را رقم میزنیم باید اعتراضها هم همینطور انجام شودتامسوئلین ازخواسته مردم آگاه شوند اینان جز اینگه آقایمان را اذیت کنند هیچ کار دیگه ای بلد نیستن واقعا دولت بدرد نخورینصیبمان شد
پدافند ایران، پهپاد گرانقیمت آمریکا را از دور خارج کرد 🔹نشریه «فارین پالیسی» از احتمال بازنشست‌شدن پهپادهای «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از هدف قرار گرفتن یک فروند از این پهپادها توسط پدافند هوایی ایران خبر داده است. 🔹مقام‌های آمریکایی به فارین پالیسی گفته‌اند قرار است ۲۱ فروند از ۳۵ پهپاد گلوبال هاوک نیروی هوایی آمریکا که اکنون در غرب آسیا و دیگر مناطق جهان مشغول جمع‌آوری اطلاعات هستند، کنار گذاشته شوند. 🔹به گفته مقام‌های آمریکایی، این پهپادها که بار نخست در سال ۲۰۰۱ وارد ناوگان نیروی هوایی آمریکا شدند، اکنون با مشکل تأمین قطعات روبرو هستند و از آن مهمتر اینکه در برابر حملات دشمن شکننده به نظر می‌رسند. 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
اولین تصاویر منتشر شده از پیکر مطهر شهدای امنیت مهندس مصطفی رضایی و مرتضی ابراهیم در معراج شهدا 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
نظر کاربران درباره فراخوان نحوه اعتراض سالم👇
سلام.خسته نباشید🌸 درباره ی نحوه ی اعتراض که گفتیدبه نظرمن: انجمن های اسلامی،دانشجوها،امام جمعه هرشهر،حوزه ی علمیه و..باید صف اول اعتراض ها قراربگیرند تااین اعتراضات به حق به سمت وسوی دیگه ای کشیده نشده.. بنزیین ۳هزارتومنی واقعاااااا سنگینه پس آزادی اعتراض روهمه دارن به شرطی که این آزادیشون وارد حیطه ی آزادی های بقیه نشه وآزادی وامنیت بقیه رو ازبین نبره...
ghorbanimoghadam_nahj1.mp3
6.41M
سه‌شنبه شبها؛ شرح و تفسیر #نهج_البلاغه حجت‌الاسلام دکتر #قربانی_مقدم موضوع: خطبه ۳ (شقشقیه) قسمت اول 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
نظر کاربران درباره فراخوان نحوه اعتراض سالم👇
سید محمد: با سلام. قوه قضاییه به عنوان یکی از سه قوای اصلی جمهوری اسلامی ، هیچگاه نتوانسته است به میزان مطلوب و مورد نیاز جامعه به شرح وظایف خود عمل کند و چه بسا در این میان امید مردم نسبت به دادرسی در جمهوری اسلامی به میزان قابل توجهی در سالهای گذشته کاهش داشته است. بخشی از دلایل این ناکارآمدی عبارت است : 1_ مشکلات فنی و ساختاری رسیدگی های حقوقی 2_ وجود فساد اداری در میان کارکنان و قضات 3 _ مصلحت اندیشی مدیران اکنون که با پیشرفت تکنولوژی امکان به حداقل رساندن مشکلات فنی و ابتکار در نحوه دادخواست و رسیدگی به دادخواهی وجود دارد و نیز با رویکرد جدید قوه قضاییه مبنی بر برخورد جدی با فساد اداری موجود در ساختار خود و کنارگذاری مصلحت اندیشی و یا حتی تعاملات سیاسی ، مشاهده میکنیم که در زمان کوتاهی امید از دست رفته مردم جامعه نسبت به عدالت خواهی در حال افزایش است. لذا در این فرصت بدست آمده بهترین جایگاه برای عرضه مطالبات گسترده مردمی ، قوه قضاییه هست. براساس ایده بنده که زمان اجرای مرحله مرحله آن از 7 روز تا 3 ماه پیش بینی میشود ، قوه قضاییه می تواند مرجع اصلی پیگیری مطالبات مردمی باشد و مردم نیز می توانند هر لحظه وضعیت پیشرفت مطالبات خود را پیگیری کنند. در این طرح سامانه ای تحت عنوان مطالبات مردمی وجود دارد که تقریبا بیشترین روند پیگیری مطالبات در آن رخ خواهد داد . شرط ثبت مطالبه مردمی این است که در ابتدا باید به امضای حداقل 100 نفر از وکلای دادگستری ، اساتید حوزه یا دانشگاه ، نمایندگان مجلس ، کارشناسان رسمی دادگستری و امثالهم رسیده باشد. این ویژگی از وصول مطالبات سطح پایین یا بی ربط و ... جلوگیری میکند اما در عین حال برای مطالبات جدی و گسترده ، به راحتی قابل وصول هست. پس از ثبت مطالبه و دریافت کد رهگیری ، تمام مردم جامعه می توانند اصل درخواست و اسناد موجود و پیوست را در سامانه مشاهده کنند و با ثبت کد ملی خود ، مطالبه را به امضای خود برسانند. در این صورت مشخص میگردد که این مطالبه چه مقدار مورد درخواست جامعه می باشد. قوه قضاییه با ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به مطالبات مردمی ( که الزاما نباید روند دادگاهی داشته باشد و می تواند با صرف پاسخگویی به مطالبلت مردمی شروع شود ) و احضار مخاطبان ( در هر شان و مقامی و مسئولیتی) و ارائه پاسخها به صورت زنده و شفاف و برخط به مردم ، نقش مهمی را در پیگیری مطالات مردمی به عهده خواهد گرفت. با این روش شفافیت بیشتر بدون میدان دادن به فتنه گران و آشوبگران رخ خواهد داد
🔰 هم‌اکنون در حال برگزاری است | دیدار جمعی از تولیدکنندگان، کار آفرینان و فعالان اقتصادی با رهبر انقلاب 🔺️ جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی امشب (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. 🔍 اخبار و تصاویر متعاقباً منتشر خواهد شد 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ روحانی‌نمای هتاک به ملت ایران کیست بعد از گران شدن بنزین، فردی در لباس روحانیت که خود را سید معرفی کرده در کلیپ تصویری به شکل هتاکانه‌ای به ملت ایران توهین می‌کند. این درحالی است این هتاک علاوه بر اینکه سطحی از دوره‌های طلبگی را طی نکرده، یکی از پرورش یافتگان جریان است و با هدف تفرقه و ایجاد آشوب درحال حاضر در یکی از کشورهای خارجی به سر می‌برد. 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
ghorbanimoghadam_nahj1.mp3
6.41M
سه‌شنبه شبها؛ شرح و تفسیر #نهج_البلاغه حجت‌الاسلام دکتر #قربانی_مقدم موضوع: خطبه ۳ (شقشقیه) قسمت اول 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
🔻 با توجه به مسدود بودن شبکه‌های مجازی خارجی 🔺 لطفاً کانال ما در ایتا را به دوستانتان معرفی کنید: کانال اختصاصی #علی_علیزاده ✅ http://eitaa.com/joinchat/3933863958C793e023b9d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷سلام 🔹آیا میدانید بسیاری از شبهات در قالب داستان، جک و ... القاء می‌شود؟ بهترین قصه های کوتاه ایرانی و خارجی، برای گعده های دوستانه و مهمانیها، مطمئن برای #فرزندان. ـــــــــــ با داســـتانڪـــ #بدرخشید👇 http://eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب در دیدار ۳ساعته با فعالان اقتصادی با اشاره به حوادث اخیر: 🔹️ در عرصه‌های سیاسی، امنیتی، نظامی دشمن را عقب زدیم 🔺️ در عرصه جنگ اقتصادی هم به طور قاطع دشمن را عقب میزنیم. ۹۸/۸/۲۸ 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
امام على عليه السلام: پيروزى، با دور انديشى و اراده پايدار به دست مى آيد الظَّفَرُ بالحَزْمِ و الجَزْمِ ميزان الحكمه جلد3 صفحه54 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
☑️ آیا خداوند وجود دارد؟! 🔺 خواستگاه و ابتناء این پرسش چیست؟ 1⃣ قسمت اول تلاشِ ما، در این سلسله مباحث آن است که به عزیزان نشان دهیم  تصوّر و تعریفی که از یک شیء داریم چقدر بر سایرِ مباحث و مسائلِ پیرامونِ آن شیء تأثیر گذار است...! هر فرد تصوّر و تعریفی از خداوند دارد؛ چه خداباور باشد و چه خدا ناباور باشد... یک آتئیست وقتی خداوند را انکار می کند قطعا تصور و تعریفی از خداوند دارد که می‌تواند وجود داشتنِ آن را انکار کند و یک مومن نیز باور به وجودِ خدایی دارد که آن را به طریقی می شناسد. برای اینکه بیشتر متوجه اهمیت مسئله شویم، دو تصور از خدا را در گفت و گوی یک خداباور و یک آتئیست شبیه سازی می کنیم و در قسمتِ بعد به شبیه سازیِ برهانِ محقّق اصفهانی در این گفتگو می پردازیم که وجود ذات متعال را کامل آشکار میکند. با ما همراه باشید نقد الحاد و آتئیسمـ 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
. ☑️ آیا خداوند وجود دارد؟ 🔺 تقریر برهان محقق اصفهانی در قالب یک دیالوگ 2⃣ قسمت دوم -آتئیست: من به وجودِ حقیقتی به نامِ خداوند باور ندارم. -خداباور: پیش از اینکه وجودِ یک شیء را اثبات کنیم یا انکار کنیم باید بدانیم تصوّرمان از یک شیء چیست! اگر ندانیم راجع به چه چیزی سخن می گوئیم شاید هر دو حرفمان درست باشد! یعنی شما انکارِ x می کنید و من اثباتِ y ! بنابراین باید بر روی تعریفِ از خداوند به یک اشتراک برسیم. -آتئیست: تعریفِ من از خداوند همان تعریفی است که دین داران مطرح می کنند؛ خداوند موجودی است که خالقِ جهان است. یعنی این جهان نبود و به دستِ خدا ایجاد شد!  به نظرِ من، جهان نیاز به خالقی به نام خدا ندارد!!! -خداباور: تعریفی که شما از خدا ارائه دادید، تعریفِ یک شی ء به یکی از اوصافش است. ابتدا باید بگوئیم آن موجود چیست تا بتوانیم اوصافی را برایش به اثبات برسانیم... -آتئیست: یعنی چه؟ یعنی شما خدا را منهای صفتِ خالقیّتش در نظر می گیرید؟ -خداباور: بله! آیا امکان ندارد در جهان خدایی باشد؛ امّا خالقِ جهان نباشد؟ -آتئیست: امکان دارد؛ امّا دیگر  آن خدا به چه دردی می خورد؟ -خداباور: من نگفتم خدا خالق نیست؛ صرفا از امکانِ تحقّقِ خدایی بدونِ صفتِ خالقیّت سخن گفتم... شما حرفِ مرا تایید کردید! پس تعریفِ خدا غیر از تعریفِ خالقیّت خداست... -آتئیست: بسیار خب! شما تعریفِ خودتان را ارائه دهید با تعریفِ شما جلو برویم! -خداباور: خداوند از نظر من، موجودی است که باید باشد و امکان ندارد نباشد!!! -آتئیست: بیشتر توضیح دهید! چرا باید چنین تعریفی از خدا را قبول کنم. -خداباور: می توانید این تعریف را قبول نکنید و اگر این تعریف را قبول نکنید ما نمی توانیم بحث را ادامه دهیم زیرا شما به دنبال انکارِ خدایی هستید و من به دنبالِ اثباتِ خدایی دیگر. شما کافرید به یک خدا و من مومن ام به خدایی دیگر! اساساً دیگر ما دعوایی با یکدیگر نداریم! -آتئیست: حرفتان را می پذیرم ولی شما بر چه اساسی چنین تعریفی از خدا ارائه می کنید؟ چرا باید تعریف تان را بپذیرم؟ -خداباور: ببینید از نظرِ من خالق بودنِ خدا، خدا را خدا نمی کند. همانطور که شما پذیرفتید ممکن است در نگاهِ اوّلی، خدایی باشد و خالق نباشد. من به دنبالِ ویژگی ای از خداوند بوده‌ام که اگر آن ویژگی نباشد؛ دیگر خدا خدا نباشد... -آتئیست: آیا «موجودی که باید باشد»، بهترین تعریف از خداست؟ -خداباور: از نظرِ من آری! -آتئیست: دلیل تان چیست؟ خداباور: دلیلِ اوّل من آن است که وجوبِ وجود و ضرورتِ تحقّق خداوند، وصفِ خدا نیست بلکه حقیقتِ خداست! چون وصف، حالت تعلّقی دارد و ضرورت تحقق، با تعلّق نمی سازد و ترکیبی پارادوکسیکال تشکیل می دهد. ثانیاً طبقِ یک قاعده فلسفی «الذاتی لا یعلّل». یعنی ثبوتِ ذاتیات یک شیء نیازی به اثبات ندارد و اساساً پرسشِ "چرا" در بابِ آنها معنا ندارد، در حالی که در ویژگی های مذکور، چنین پرسش هایی معنا دار است: مثلا می توانیم بپرسیم: +چرا خداوند خالقِ جهان است؟ +چرا خداوند همه جا حاضر است؟ +چرا خداوند ازلی و ابدی است؟ و.... اما نمی توانیم بپرسیم چرا خداوند واجب الوجود است؟ این پرسش معنادار نیست، زیرا اساسِ این پرسش بر این معنا استوار است که بتوان خدا را منهای وجوبِ وجودش در نظر گرفت و وجوبِ وجود را بعنوان وصفِ زائد بر ذات بر آن حمل کرد، در حالی که گفتیم وجوبِ وجود نمی تواند وصفِ خدا باشد بلکه ذاتِ او یا به عبارتی ذات خدا جز واجب بودن نیست. -آتئیست: در بابِ بی نیازیِ خداوند سخن نگفتید. چرا بی نیازی را سوار بر وجوبِ وجود کنیم نه بالعکس؟ در واقع چون خدا بی نیاز است واجب الوجود است یا چون واجب الوجود است بی نیاز است؟ آیا بی نیازی را می توان وصفِ خدا با تقریرِ شما درنظر گرفت؟ -خداباور: نکته قابل تامّلی است! باید بیشتر بر روی آن فکر کنم. بهرحال آنچه قدرِ مسلّم است آن است که وجوبِ وجود وصفِ خدا نیست! -آتئیست: بسیار خب! همدلانه با شما پیش می‌آیم و خدا را واجب الوجود تصوّر می کنم. حال بفرمائید چرا به بودنِ خدایی با تصوّر واجب الوجود اعتقاد دارید؟ چه ضرورتی دارد ما چنین خدایی داشته باشیم؟ چرا باید به وجودِ موجودی به نام واجب الوجود، یا به قولِ شما «موجودی که باید باشد» اعتقاد داشته باشیم؟ خداباور: خب برای اینکه نشان دهم ما چاره ای جز پذیرش چنین موجودی نداریم، باید نشان دهم هر فرضِ دیگری را که در نظر بگیریم منجر به یک تناقض می شود. ادامه در پست بعد.. نقد الحاد و آتئیسمـْ 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
. ☑️ آیا خداوند وجود دارد؟ 🔺 تقریر برهان محقق اصفهانی در قالب یک دیالوگ 3⃣ قسمت سوم -آتئیست: بسیار خب نشان دهید. -خداباور: من اگر بتوانم به شما نشان دهم مفهومِ «موجودی که باشد» لاجرم در خارج مصداقی دارد؛ به مدّعای خود دست یافته ام. قبول می کنید؟ -آتئیست: همین طور است. منتظرم تا نشان دهید. -خداباور: خب. ما با مفهومِ «موجودی که باید  باشد» مواجه ایم. حال این مفهوم یا در خارج مصداقی دارد و یا ندارد. اگر مصداق داشته باشد که فرضِ ما به اثبات رسیده است. -آتئیست: بله! برای اثباتِ این مدّعا نشان دهید اگر این مفهوم مصداقی در خارج ندارد دچار پارادوکس می شویم. -خداباور: بسیار خب. فرض می کنیم این مفهوم در خارج مصداقی ندارد. حال می پرسیم چرا این مفهوم در خارج مصداقی ندارد؟ -آتئیست: درست است. اگر مفهوم «موجودی که باید  باشد» هیچ مصداقی نداشته باشد؛ چرا و به چه علّت مصداقی ندارد؟ -خداباور: خب. اگر مصداق نداشته باشد دو حالت پیش می آید: ۱. این مفهوم می تواند مصداق داشته باشد؛ امّا الان ندارد؛ یعنی این مفهوم ممکن است در خارج مصداقی داشته باشد امّا الان ندارد. ۲. این مفهوم اساسا نمی تواند مصداقی در خارج داشته باشد؛ یعنی محال است این مفهوم در خارج مصداقی پیدا کند. -آتئیست: بسیار خب. این دو فرض چه مشکلی دارند. خداباور: مشکل آنجاست که در فرضِ اوّل، مصداقِ مفهومِ «موجودی که باید باشد» می تواند باشد و می تواند نباشد، پس این مصداق، مصداقِ مفهومِ «موجودی که باید باشد» نیست؛ در حالی که ما فرض گرفتیم این مصداق، مصداقِ این مفهوم است. به عبارت روشن تر، اگر مصداقِ مفهومِ واجب الوجود در خارج موجود نباشد، در فرض اوّل، مصداقِ ممکن الوجود است نه واجب الوجود؛ و این پارادوکس است. -آتئیست: لابدّ طبق فرضِ دوّم هم، مصداق ما، مصداقِ مفهوم ممتنع الوجود است نه واجب الوجود و این هم پارادوکس است. خداباور: بله؛ همینطور است. پس مفهوم واجب الوجود حتما مصداق دارد چون اگر نداشته باشد؛ دو شقّ پیش می آید، که در هر دو شقّ، مصداقی که ما در نظر گرفتیم، دیگر مصداقِ واجب الوجود نخواهد بود که خلاف فرض و پارادوکس است. -آتئیست: بسیار برهانِ گیج کننده ای است. احساس می کنم فریبی بزرگ در این برهان نهفته است. باید بر روی آن فکر کنم.... به نظر شما آیا فریبی بزرگ در این برهان وجود دارد؟ ! نقد الحاد و آتئیسمـْـ 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir