eitaa logo
پاسخ به شبهات فجازی
90.6هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.2هزار ویدیو
81 فایل
🔹 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹داستانک @dastanak_ir 🔹 سخنرانی های دکتر قربانی مقدم @ghorbanimoghadam_ir 🔹تبادل وتبلیغ @tabligh_arzan 🔹ارسال شبهه @shobhe_ir 🔻 حمایت مالی از موسسه 6063731065865173 + eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/7750
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ تکذیبیه 🔹 در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر تایید حکم روح الله زم در دیوان عالی کشور، اعلام می‌گردد حجت‌الاسلام “مرتضوی مقدم” اظهار نظری پیرامون رد یا تایید حکم این پرونده نداشته است و خبر منتشر شده صحت ندارد. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌شبهه ۷۳۴ اسلام شعار محترم بودن خون انسان‌ها را سر می‌‌دهد اما خون مخالفان و کفار را محترم نمی‌شمرد. ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹باید دانست در فرهنگ اسلامی غیر مسلمانان به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند: اول: اهل ذمه که اقلیت‌های غیر مسلمانی هستند که در داخل کشورهای اسلامی زندگی کرده و تابع قوانین آن کشورند. حاکم اسلامی در برابر مالیاتی که از ایشان دریافت می‌کند، مکلف است تا از جان و مال و ناموس ایشان به عنوان شهروند خود دفاع کند. دوم: معاهد؛ ایشان نیز غیر مسلمانانی هستند که با دولت اسلامی مناسبات دوستی دارند و پیمان های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی و امنیتی با حاکم اسلامی امضا می‌کنند. در آموزه‌های اسلامی، این دسته نیز به دلیل معاهدات فیمابین، دارای حرمت بوده و حتی در برخی موارد بسان افراد مسلمان باید با آن‌ها رفتار نمود. بطور مثال در قرآن کریم، پرداخت دیه فرد مقتول در صورتی واجب است که خانواده او مسلمان و یا از غیر مسلمانانِ هم پیمان با حکومت اسلامی باشند. سوم: مهادن؛ کشورهایی هستند که با دولت اسلامی نه در حال جنگ‌اند و نه پیمان صلحی منعقد نموده اند. شاید بتوان این دسته را همان جامعه و یا گروه‌های بی‌طرف نام نهاد. حاکم اسلامی در قبال این دسته نیز موظف به رعایت اصول اخلاقی و انسانی است. چهارم: محارب؛ گروه‌ها و یا کشورهایی هستند که با دولت اسلامی و جامعه مسلمانان از در جنگ وارد شده و با آن‌ها در حال ستیزند و از هیچ‌گونه کارشکنی علیه ایشان کوتاهی نمی‌کنند. این‌ها را می‌توان همان کفار حربی نام نهاد که جامعه و حاکم اسلامی در قبال ایشان هیچ تعهدی نداشته و حرمتی از نظر قانونگذار اسلامی ندارند. با توجه به این نکات، در اسلام، تنها قتل و سرکوب کسانی مجاز است که جزء گروه چهارم بوده و علنا یا به دشمنی با مسلمین می‌پردازند و یا در پی متزلزل کردن اعتقادات مومنین از راه‌های مختلفند. 🔹حال برای روشن‌تر شدن بحث، به این آیه توجه بفرمایید: 🔹«خدا شما را از نيكي كردن و رعايت عدالت نسبت به كساني كه در امر دين با شما پيكار نكردند و از خانه و ديارتان بيرون نراندند نهي نمي‌كند. چرا كه خداوند عدالت پيشگان را دوست دارد. شما را تنها از دوستي و رابطه با كساني نهي مي‌كند كه در امر دين با شما پيكار كردند و شما را از خانه هايتان بيرون راندند. يا به بيرون راندن شما كمك كردند و هر كسي با آنان رابطه دوستي داشته باشد ظالم و ستمگر است.» (ممتنحه/8) بر اساس این آیه: اولا: مسلمانان موظفند نسبت به افراد غير مسلمان و حتی مخالفان، با اخلاق حسنه و قسط و عدل اسلامي عمل نمايند و حقوق انساني آنان را رعايت كنند. البته اين اصل در حق كساني معتبر است كه بر ضد اسلام توطئه و اقدام نكنند. ثانیا: رابطه حكومت اسلامي و مسمانان، تنها با كفار حربي و كساني كه در حال جنگ يا در صدد جنگ با كشور اسلامي هستند، رابطه اي خصمانه است، که صد البته این قاعده هم، نه تنها مختص به حکومت اسلامی و مسلمانان نیست، که حتی از سوی تمامی کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. جالب آنجاست که، امروزه در قواعد و روابط بین الملل، «مقابله و سرکوب مخالف» حق مشروع، پذیرفته شده و قانون نانوشته حکومت‌ها به حساب می‌آید. 🔹براستی کدام کشور را دیده اید که با دشمنان و مخالفان خود مقابله نکند؟! (مرکز پاسخگویی به شبهات) ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
🔰اقیانوسی از تناقضات چگونه در مغزهای کوچک این جماعت جا شده؟ ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏این کامیونی است که دیشب در مسیر کهیر به کنارک در ‎بلوچستان واژگون شده است و سرصبح مردم بکمکش شتافتند! اگرچه مردم بلوچ در فقر، تنگا و تنگدستی در حال گذر عمر هستند اما اخلاق و تقوا در وجود آنها موج میزند و به مال کسی یورش نمی برند!❤️ 🔹 البته کافی بود، این فیلم از اون طرف آب اومده بود، پر شده بود!!😕 ــــــــــــــــ (داستانک‌ونکات‌ناب) دانابی شو؛ دانا شو!👇👇 📚 @dastanak_ir
جنجال تازه‌ی علیه دفاع مقدس و پاسخ مهدی بختیاری، مدیرکل سرویس سیاسی خبرگزاری تسنیم در این‌باره 🆔 @shobhe_shenasi ‏🔻مطلبي كه بي‌بي‌سي در آستانه هفته دفاع مقدس به عنوان يك موضوع محرمانه از جنگ ميخواد جا بندازه، موضوع جديدي نيست. همان دعواي گروهي از بچه هاي تهران با محسن رضايي است. مطالبي را بر اساس همينقدر صدايي كه پخش كردند، مي‌نويسم. 🔻‏موضوع به پاييز سال ٦٣ (قبل از عمليات بدر) و اختلاف طيفي از بچه‌هاي سپاه تهران (عمدتا از لشكر١٠) با فرمانده وقت سپاه برميگرده كه اينها به لحاظ سياسي و فني با محسن رضايي مشكل داشتند و مخالف بودند. 🔻‏اينها نظرات خود عليه محسن رضايي را به برخي نمايندگان مجلس هم ميگويند. در اين جلسات مشكلات جبهه غرب و شمال غرب، جنوب و مسائل سياسي مطرح مي شود كه مسائل سياسي را ‎اكبر گنجي مي گويد و صدايش در اين فايل هم هست. اينها طرفدار آقاي منتظري بودند و عليه آقايان مصباح و راستي و... 🔻‏با بالا گرفتن اين دعواها، قرار مي‌شود محسن رضايي در جمع مخالفين حاضر شده و سخنراني كند. اين فايل، فايل صوتي همان جلسه است و صداي اول هم متعلق به محسن رضايي است. محل جلسه در سپاه تهران (پاستور) بود كه نهايتا به جنجال كشيده شد. (صداي شهيد حسن بهمني هم درفايل هست-اگر اشتباه نكنم) 🔻‏اين دعواها ادامه داشت تا اينكه امام ازطريق شهيدمحلاتي پيامي دادکه در پادگان ولیعصر قرائت شد و غائله خوابيد. از آن افراد هم بعدها برخي مثل حسن بهمني و كاظم رستگار شهيدشدند، بعضی هم بعدها شهیدشدند مثل جناب اسکندرلو که سال٦٥ به‌شهادت رسید و جناب غلامی که در سوریه شهید شد. عده ای هم زنده هستند. 🔻‏اين موضوع چيز پنهان و جديدي نيست. قبلا بارها راجع به آن گفتند و كتاب نوشته شده ازجمله كتاب «مردان رستگار» بروايت آقای ابوترابی. جنجال روی این مطلب کهنه بعنوان جلسه محرمانه شارلاتان بازیه. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سوگواران «نوید افکاری» دست‌شان بوی خون می‌دهد! رونوشت به حامد بهداد ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۵۹۴ چطور امام علی هر شب شیر میذاشته دره خونه فقرا ظروف یکبار مصرف که نبوده تو چی میبرده هر شب هر شب باعقل جور در نمیاد تازه تو ظرف های فلزی هم اگر به فرض بگیریم میبرده شبی ده تا خونه ام که به صورت ناشناس شیر برده باشه سالی بیش از ۳۰۰۰ تا ظرف باید میخرید ؟! بعدم طبق روایت های شیعیان میگویند ناشناس میبرده شبانه پس یعنی نمیرفته ظرفشم پس بگیره !! یعنی کارخونه مسگری هم داشت از پس این همه ظرف بر نمیومد گاوداریش پیش کش واقعا جواب قانع کننده ای براش پیدا نمیشه !! تازه مگه نمیگن در حکومت ایشان ریشه فقر کنده شد! سالیان درازی دروغ‌هایی بر پایه خرافات و جهل جوری به خورد مردم دادن و در افکار مردم جا انداختن که هرگز به جنبه ای دیگه اش نگاه نکردیم و تفکر کنیم که چیزی که میشنویم حقیقت است یا دروغ و ریاکاری بیایید تاریخ ایران را بخوانیم و تفکر کنیم ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹 مطابق معمول این کاربر فضای مجازی نه براساس اطلاعات و مطالعات، بلکه بر اساس فرضیات ذهنی خود قضاوت و نتیجه گیری کرده است. چه کسی گفته است امیرالمومنین هرشب "شیر" به خانه‌ی فقرا می‌برده است؟ در کدام کتاب یا منبع چنین ادعایی آمده است؟ آنچه مسلم است، کمک ایشان به فقرا و رسیدگی مداوم و شبانه به وضعیت فقرا بوده. اما نوع، کیفیت، مقدار و جنس کمک طبیعتاً متفاوت و بر اساس نیاز و امکانات مانند آرد و گندم و خرما بوده است. این مطلبی است که نه تنها شیعه بلکه سایر مذاهب اسلامی نیز به آن اذعان دارند و چنین شبهات کودکانه ای نمی‌تواند خدشه‌ای به آن وارد کند. این نکته هم قابل ذکر است که مگر حضرت فقط در دوره ۴ سال و اندی آخر عمرشان به فقرا کمک می‌کرده‌اند؟ از قبل از دوران حکومت این روش حضرت علی علیه السلام بوده است. در همان دوره حکومت هم طبیعی است که یک شبه ریشه فقر کنده نمی‌شود. 🔹 پی‌نوشت مطابق معمول و رویه ثابت اینگونه پیامها، با دعوت به مطالعه تاریخ ایران، به دنبال دو قطبی سازی جامعه و القاء تقابل بین اسلام و ایران هستند. ما از این ترفند بیزاریم و در عین عشق به ایران به اسلام معتقد هستیم. 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
▪️‏اینها تظاهرات میکنن که ماسک نزنن !! تو ایران یه احمقی ضریح رو لیس زد ، همه دنیا فهمیدن ، بوقچی ها ،ایرانی ها رو بی فرهنگ جلوه دادن ، اما این چون فلوریدای امریکاست ،ارزش خبری نداره 💬 shima ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
👈 به بهانه سالگرد لغو قرارداد الجزایر در چنین روزی توسط صدام 🆔 @shobhe_shenasi ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم ❌آیا می دانستید جنگ هشت ساله بر علیه ملت ایران، از نتایج تصمیمات خیانت بار پهلوی اول است؟ ✅ طبق پیمان‌نامه سعدآباد که توسط رضا شاه امضا شد، حق کشتیرانی در اروندرود به‌جز ۵ کیلومتر از آب‌های مقابل آبادان تا خط تالوگ به عراق واگذار شد. درواقع مسیر اروند به‌کلی به عراق واگذار شد و مرزهای ایران به ساحل شرقی اروندرود آمد. این قرارداد چنان تحقیرآمیز بود که پسر رضاخان هم نتوانست قبولش کند. پس از پیگیری‌های بسیار و البته مناقشه‌های فراوان و چندین ساله با عراق بر سر اتفاقاتی که در اروندرود رخ می‌داد سرانجام پهلوی دوم با عراق به «قرارداد الجزایر» رسید؛ خط تالوگ اروندرود دوباره شد مرز ۲ کشور. اما عواقب سوء قراردادی که رضاشاه امضا کرده بود تمام نشد! صدام در فرصت مناسب قرارداد الجزایر را پاره کرد و جنگ تحمیلی هشت ساله را بر علیه ملت ایران آغاز کرد. به تعبیر دیگر جنگ هشت ساله از تبعات تصمیم خیانت بار رضا شاه در پیمان سعدآباد بود که مسیر اروندرود را به عراق واگذار کرده بود. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
👈بهترین قصه های کوتاه ایرانی و خارجی، برای گعده های دوستانه و مهمانیها، مطمئن برای . 👈ناب ترین نکات اخلاقی، تربیتی و سیاسی + طنز حلال، همه در ــــــــــــــــ (داستانک‌ونکات‌ناب) دانابی شو؛ دانا شو!👇👇 http://eitaa.com/joinchat/4259512332C8857967f1b
امروزه اخلاق یک امر فردی نیست، اخلاق عنصر مؤثری است برای برپایی ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۷۳۵ این همه مشکل در اقتصاد و بانکداری و محیط زیست و فقر و فحشا و.... در کشور، ناشی از نظام ولایت فقیه است، در این ۴۱ سال آبرویی برای اسلام باقی نگذاشتن (شبهه خلاصه شده است) 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 برای اثبات ناکارآمدی نظام مبتنی بر ولایت فقیه نباید مشکلات موجود را ملاک قرار داد. بلکه باید با گذشته یعنی قبل از انقلاب مقایسه کرد. یعنی ببینیم قبلاً در حوزه های مختلف، کجا ایستاده بودیم، الان در چه وضعیتی قرار داریم؟ تولید علم، محرومیت زدایی، اقتدار نظامی، نفوذ سیاسی در منطقه، شرایط اقتصادی، سواد عمومی و... باید با گذشته مقایسه شود. 🔻به طور خیلی خلاصه باید دانست که از نظر تولید علم نسبت به سالهای قبل از انقلاب رشد شش برابری داشته‌ایم به نحوی که در سال ۲۰۱۸ ، رتبه اول در کشورهای اسلامی و ۱۸ جهانی را داشته‌ایم. (به نقل از اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) 🔻از نظر اقتدار نظامی غیر از موشک‌های نقطه زن و پیشرفته تولید داخل که حیرت همگان را به همراه داشته، باید دانست که در یک جنگ نابرابر حتی یک وجب از خاک ایران از دست نرفت، در حالیکه در ۲۰۰ سال اخیر هربار قسمتی از خاک کشور عزیزمان ایران جدا شد و حتی در دوران پهلوی بعضاً بدون شلیک حتی یک گلوله، این اتفاق تلخ رقم می‌خورد!! 🔻در زمینه محرومیت زدایی روستاهای بعضاً چند ده نفره هم از امکانات گاز، برق ، جاده و آب برخوردار شده در حالیکه قبل از انقلاب و با وجود فروش نفت زیاد و جمعیت کم، بسیاری از شهرهای بزرگ هو از امکاناتی چون گاز بی بهره بودند. 🔻در بعد نفوذ سیاسی هم نیاز به تذکر نیست که نه فقط در منطقه بلکه در دوردست‌ها مانند آمریکای لاتین، جمهوری اسلامی داری نفوذ است. در منطقه، هرچقدر هم که تلاش شده از تاثیر ایران عزیز کاسته شود، اما مشکلات بدون نظر ایران لاینحل است. 🔻در زمینه اقتصادی و علیرغم تورم و نابسامانی ها، هنوز یک سر و گردن از شرایط اقتصادی قبل از انقلاب بهتر هستیم. بهبود شاخص ضریب جینی، افزایش سرانه مصرف گوشت و مرغ و... (به گواه آمارهای بین‌المللی) شاهد این مدعا است. 🔹در پایان یادآور می‌شود، این همه پیشرفت، به معنای نفی مشکلات نیست، بلکه صرفاً نگاهی است به نیمه‌ی پر لیوان. نیمه‌ی خالی لیوان را باید در عدم اعتقاد برخی مسئولان به آموزه‌های انقلابی و بی توجهی به ظرفیت‌های بومی و ملی جستجو کرد. متاسفانه و با وجود اثبات دشمنی‌های غرب و با آشکار شدن ضعف نسخه‌های اقتصادی و اجتماعی لیبرالیسم، هنوز هستند عده‌ای از مسئولانی که بجای اتکا به آموزه‌هایی که عزت و پیشرفت را برای ملت ایران فراهم کرد کاسه‌ی گدایی به سمت کشورهایی دراز کرده که فقر شدید، بی خانمانی، و اختلاف طبقاتی شدید و.... در آن، منجر به جنبش‌هایی همچون جلیقه زردها در فرانسه و ۹۹ درصدی ها در آمریکا و... شده است. لازم به ذکر است که هم اکنون آمریکا بیشترین بدهی ملی و بیشترین آمار مرگ و میر بر اثر کرونا را دار است. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 جالبه، حامد بهداد، تحمل و ظرفیت یک شوخی پنج دقیقه ای رو نداره و جلوی دوربین مخفی دوبار کشیده به گوش بازیگر میزنه و فحشی میده که مجبور میشن سانسور کنن، بعد میاد تو قضیه نوید افکاری دعوت به عشق و ترحم می‌کنه!! این که یه شوخی بود، تصور کنید همین نوید افکاری یکی از کس و کار بهداد را کشته بود، به نظرتون دنبال قصاص چند نفر بجای یه نفر بود؟ ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
﷽ / حجاب اجباری! ❌شبهه کاش به جای حجاب حیا اجباری بود، شرف اجباری بود راستی و درستی اجباری بود کاش داشتن معرفت و وجدان و انسانیت اجباری بود .... ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹هرچیزی اجباری شد ارزش آن از بین میرود (همانطور که خود مخالفان حجاب، هم چنین می‌گویند.) بنابراین حیا و وجدان و انسانیت و... وقتی اجباری شد هیچ ارزشی ندارد. همین اختیار است که ارزش عمل آدمی را از فرشتگان افزون می‌کند. قرآن نیز در آیات مکرر به این حقیقت اشاره کرده که نمونه آن آیه معروف (لا اکراه فی الدین) است. 🔹اما در خصوص اجباری بودن حجاب بارها گفته ایم که قضیه، اعتقاد به حجاب یا دین خاصی نیست، بلکه پوشش، مانند هر رفتار اجتماعی، مشمول قانون و قانون گذاری می‌شود. به تعبیر دیگر همانطور که در همه جای دنیا، تردد با خودروی شخصی مشمول یک سری قوانین، مانند لزوم بیمه، معاینه فنی، توقف پشت چراغ قرمز و... است و کسی نمی‌تواند با شخصی خواندن خودرو از رعایت قوانین خودداری کنند، پوشش نیز چنین است. 🔹در آزاد ترین کشورهای دنیا اگر یک استاد دانشگاه یا حتی یک کارمند ساده بخواهد با پیژامه در محل کار خود حاضر شود، بهانه شخصی بودن پوشش به هیچ عنوان از او پذیرفته نمی‌شود. حجاب اسلامی نیز با این مسأله تفاوتی نمی‌کند، تنها ارزش‌های زیربنایی پذیرفته شده در جامعه که قوانین از آنها تولید می‌شود، متفاوت است. 🔹 خلاصه اینکه اعتقادات درونی افراد چیزی است و رفتارهای اجتماعی مقوله ای دیگر. در هر جامعه بر اساس ارزش‌های آن جامعه، هر گونه رفتار اجتماعی که نسبت به ارزش‌های غالب آن جامعه ناهنجاری محسوب شود، توسط قانون محدود می‌شود. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
▫️ ﷽ ❌شبهه/۲۹۹ با آزادی و حق پوشش منافات دارد ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب، گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود. وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند. اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، مناسبتر به نظر میرسد. توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای شهروندان و از جمله پوشش، قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است. حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی، کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود. یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند، با لباس منزل، به محل کار برود و... زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود. البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه، قانون وضع میکند. و می دانیم که حجاب، هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است. خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند پشت یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد، فضاسازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه 506 مقایسه حجاب و برده‌داری طرفدارای حجاب اجباری می گن، به هرحال قانونه و قانون باید رعایت بشه. در حالیکه هر قانونی که خوب نیست، برده داری هم یه زمان قانون بود. نباید به اون اعتراض می کردن؟ 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 اولاً اعتراض با قانون شکنی تفاوت دارد. بارها گفته شده که حتی نسبت به نظرات رهبر انقلاب هم هرکس می تواند انتقاد یا اعتراض خود را با صراحت (نه با توهین و هیاهو یا دروغ و تهمت) بیان کند. ثانیاً اینکه درسته هر قانونی الزاماً به معنای خوب بودن آن نیست، اما مرجع تشخیص خوب و بد قانون، دشمنان قسم خورده ملت، مانند رادیو اسرائیل و صدای امریکا و ... نیستند. یا حتی اون دختر خانمی که به تحریک این رسانه ها دست به قانون شکنی میزند ملاک تشخیص قانون خوب و نیست. اگر بنا به این باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود، از فردا هرکسی قانونی را که دوست ندارد به آن لقبی مانند «اجباری»، «بد»، «ضد بشری» و... می دهد و زیر پا می گذارد. مثلاً کسی فلان چراغ قرمز را بد می شمارد، دیگری فلان "ورود ممنوع" را نابجا می داند، و سومی هم محدودیت سرعت در خیابان ها را "اجباری" می شمارد و با عدم رعایت سرعت مجاز جان دیگران را به خطر می اندازد. واضح است که برفرض در یکی از موارد فوق هم حق با افراد باشد، راه آن قانون شکنی نیست چرا که باعث هرج و مرج شدیدی می شود که دود آن در چشم همه مخصوصاً خود فرد می رود. بلکه برای اعتراض به آن باید از مسیرهای مشخص اقدام کرد. دست آخر اینکه اساساً مقایسه حجاب و قانون برده داری؛ نابجا است. برده داری یک قانون ظالمانه بود فطرت سالم هرکسی (جز آنها که منافعشان اقتضا می کرد) آن را رد می کرد. اما برعکس آن حجاب دارای منافع زیادی است که حتی اندیشمندان غیر مسلمان نیز به آن اذعان می کنند. این پیوندها را ببینید https://ghorbanimoghadam.ir/877 https://ghorbanimoghadam.ir/876 و جز افرادی که توسط برخی رسانه های ضد اسلام ذهنیت منفی پیدا کرده اند، کسی با آن مخالفتی ندارد. 🔹 پ.ن. اسلام عزیز هم قانون برده داری را نسخ کرد و تنها متجاوزان به میهن را قابل برده گیری دانست و آن بدین خاطر بود که متجاوزان به جای زندان های دولتی، دوران محکومیت خود (حبس ابد) را در بخش خصوصی سپری کنند. این باعث می شود که نه تنها هزینه هنگفتی از دوش جامعه و بیت المال برداشته شود، بلکه زندانیان با آداب و فرهنگ اسلامی آشنا شده و سپس زمینه آزادی آنها فراهم گردد. (توضیح کامل در پست های قبل آمده است) ــــــــــــــــ ☑ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند. ✅چند نکته در این رابطه: 🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟ 🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور. 🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است. جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ 🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند. 🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است. 🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ 🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است. 🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟ 🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟ 📝 محسن مهدیان ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
و لینک برخی شبهات پیرامون حجاب اجباری یا حیای اجباری https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6069 حجاب اجباری https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6070 مقایسه حجاب و برده داری https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6071 حجاب اجباری فایده‌ای نداشته https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6072 حجاب پر قدرت https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5454 تبیین علمی حجاب https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5456 بی‌حجابی حضرت زینب در عاشورا؟! https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5923 زن‌ها حجاب داشته باشند تا مردها گناه نکنن؟ https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6046 مقایسه‌ی منع حجاب در غرب و حجاب اجباری در ایران! https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5588 در قرآن آیه‌ای پیرامون حجاب نداریم https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5333 جایگاه تمدنی حجاب https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5455 گشت ارشاد تا الان چه کسی را با حجاب کرده؟ https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5453 مقایسه واکنش علما به اختلاس و حجاب https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5418 اختلاس ها توسط بی‌حجاب‌ها نبوده است https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5199 ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴انا لله و انا الیه راجعون یار دیرین رهبر به دیدار معبود شتافت ✍🏻رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت مرحوم آقای حاج علی شمقدری را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با تأثر فراوان اطلاع یافتم که دوست و همراه قدیمی، مرد مؤمن و انقلابی و متشرع، پدر شهید و برادر شهید، مرحوم آقای حاج علی آقای شمقدری رحمة الله علیه دارفانی را وداع کرده است. اینجانب در بیش از نیم قرن آشنائی با این بردار با ایمان و پرتلاش، همواره او را در جبهه‌ی حق، به پایداری و غیرت و صدق و وفا شناخته‌ و از او جز نیکی و مجاهدت ندیده‌ام، رحمت و رضوان خدا بر او باد. وظیفه میدانم که به همسر مؤمن و صبور و فرزندان صالح و مکرّم و نیز به دیگر بازماندگان و همه‌ی دوستان و آشنایان آن مرحوم تسلیت عرض کنم و حشر او با شهیدان و بندگان صالح را از خداوند مسألت نمایم. سید علی خامنه‌ای ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ 💐شادی روح یار دیرین مقام معظم رهبری صلوات ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌شبهه ۷۳۶ [کلیپ] علامه برقعی: مهدی یک چیز موهومی است و امام حسن عسکری اصلا فرزند نداشته است، به جای توسل به او، از خود خدا کمک بخواهید! (شبهه خلاصه شده است) 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 پیش از پاسخ به این شبهه یادآور می شود که یکی از روشها برای باورپذیر کردن شبهات، انتساب شبهه به افراد مشهور یا مهم است. به همین دلیل مشاهده می کنید که در فضای مجازی مثلاً از قول چارلی چاپلین، شکسپیر، نادرشاه، کوروش و... سخنانی نقل می شود که حتی روح آنها نیز این سخنان بی خبر است!! گاهی نیز برای اینکه ادعا و شبهه ی منتشر شده وجاهت بیشتری پیدا کند گوینده ی آن را با القابی همچون: علامه، پروفسور استاد و ... توصیف می کنند. مثلاً می گویند «پروفسور ناکازاکی دانشمند ژاپنی در مورد مردم ایران گفته است....» در حالیکه چنین شخصی اساسا وجود خارجی ندارد. در مورد مرحوم آقای برقعی نیز چنین است. یعنی برای ترویج و انتشار نظرات شاذ او که برگرفته از عقاید وهابیون است، القابی همچون آیت الله، علامه، مرجع تقلید و... درست می‌کنند، درحالیکه ایشان نه آیت الله بوده یعنی اجازه اجتهاد از کسی نداشته، و نه علامه. علامه به کسی گفته می شود که در فنون مختلف صاحب نظر و تالیفات علمی ارزشمند باشد. مثلاً اگر به آثار علمی علامه جعفری یا علامه طباطبایی مراجعه شود، چنان کتاب و تألیف علمی در رشته‌های گوناگون دارند که وسعت دانش آنها بر همگان معلوم می‌شود و حقاً آنها را شایسته‌ی این لقب می‌دانند. اما مرحوم آقای برقعی دارای آثار علمی قابل توجهی نیست و بنابراین پرواضح است که جعل لقب علامه برای ایشان، برای پر رنگ کردن نظرات خاص اوست. 🔹اما در خصوص انکار توسل به اهل بیت که توسط ایشان ذکر می شود، هیچ دلیل تازه جز تکرار سخنان وهابیون که بارها رد شده است، مطلبی ندارند. برای پرهیز از طولانی شدن مطلب به شفای چشم حضرت یعقوب به واسطه ی پیراهن یوسف که با صراحت در قرآن ذکر شده اکتفا می شود. یعنی اگر کسی قرآن را به عنوان کتاب آسمانی قبول دارد، امکان عنایت از سوی ولی خدا را نیز باید بپذیرد، اما اگر قرآن را قبول ندارد، سخن دیگری است و اساسا مسائل مهمتری برای اثبات به این شخص وجود دارد و نوبت به اثبات امکان توسل به اولیاء الهی نمی رسد. 🔹در مورد امام زمان علیه السلام نیز ایشان تاکید می کند باید عقل را به کار بست و منکر امام زمان شد!! یعنی همه ی معتقدین به امام زمان ( که اختصاص به شیعه هم ندارد) عقل نداشته و ناگهان عقل تنها به ایشان ارزانی شده و فهمیده امام زمانی وجوود ندارد!! در پاسخ به این نکته بسنده می کنم که دلایل عقلی و نقلی وجود امام زمان آنقدر زیاد است که حتی وهابیونی که ایشان آراء خود را از آنها گرفته هم به مسئله ی مهدویت اقرار و اعتراف کرده اند. برای توضیح بیشتر به اینجا مراجعه کنید👇 ghorbanimoghadam.ir/1178 ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 شرط ظهور ❌ شبهه ۷۳۶ اگر در روایات است که شرط ظهور، فراگیری ظلم و جور است، پس حکومت اسلامی تشکیل ندهیم، امر به معروف هم نکنیم تا ظلم زیاد شود!!! ✅ پاسخ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم را بشنوید. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
🔹 اطلاعیه روابط عمومی دادگستری استان فارس در پاسخ به شبهات مطرح شده در مورد پرونده «نوید افکاری» 🆔 @shobhe_shenasi 🔹 پرونده آقای نوید افکاری در چندین مرجع صالح قضایی و با بررسی قضات متعدد مورد بررسی قرار گرفته و جلسات دادگاه با حضور وکیل و به‌صورت علنی در دادگاه کیفری تشکیل شده، رای صادره نیز در دیوان‌عالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفته و پس از طی این مراحل قضایی، برای تمامی قضات بررسی‌کننده ارتکاب جرم از ناحیه محکوم به اثبات رسیده و بر همین اساس آقای نوید افکاری به قصاص محکوم شده است. ادله قضات برای رای در این پرونده متعدد بوده: از اقرار‌های صریح در مراحل مختلف پرونده گرفته تا بررسی‌های فنی مخابراتی و شواهد شهود و ...، به فرض محال اگر در مورد هر یک از این ادله نقصی صورت گیرد که در مورد این پرونده چنین نیست حکم صادر شده به دلیل تنوع ادله از لحاظ حقوقی زیر سؤال نمی‌رود. شبهه‌ بروز خطای فاحش در تمامی این مراحل از بازجویی و دادرسی گرفته تا صدور حکم و بررسی مجدد پرونده در دیوان عالی کشور امری نزدیک به محال بوده و ارائه پیشنهاد بررسی پرونده از ناحیه «هیئت حقوقی بی‌طرف» پیشنهادی غیرحقوقی است که در هیچ نظام قانونی و حقوقی جایگاهی ندارد. برخی بجای عنوان قصاص که حق‌الناس و حق شخصی اولیای دم است از واژه و اصطلاح اعدام استفاده کردند که از لحاظ حقوقی کاملاً اشتباه است، مرحوم افکاری به دلیل قتل نفس و بنا به درخواست و خواسته شاکیان خصوصی پرونده که ۶ نفر از بستگان مقتول بودند به قصاص محکوم شده و این حکم نیز اجرا گردیده است. قبلاً نیز اعلام شده فرآیند رسیدگی به این پرونده، از تاریخ وقوع قتل و دستگیری متهم تا صدور حکم قطعی دو سال طول کشیده و در این مدت مراجع قضایی مختلف روی پرونده بررسی کارشناسی دقیق انجام داده‌اند و در هریک از این مراحل نیز همانند بسیاری از پرونده‌های دیگر امکان جلب رضایت و گذشت اولیای دم وجود داشته که ظاهرا در این مورد متأسفانه از ناحیه خانواده قاتل اقدامی انجام نشده یا موفق به جلب رضایت نشده‌اند. در مورد شبهات وکالت آقای افکاری در این پرونده و از همان مرحله دادسرا دارای وکیل تعیینی (انتخابی توسط متهم) بوده است. همچنین مرحوم افکاری در نوبت اول و در حضور وکیل تعیینی خود حاضر نمی‌شود به پزشکی قانونی مراجعه کند و این مسئله را در حضور وکیلی که خودش برای رسیدگی به پرونده تعیین کرده مکتوب کرده و امضا و اثر انگشت زده است، طی هفته گذشته نیز توسط هیئتی ۳ نفره از پزشکی قانونی و در حضور رییس کل دادگستری استان از نامبرده معاینه به عمل آمده و نتیجه رسمی‌آن مبنی بر «مشاهده نشدن هیچ‌گونه آثاری دال بر آزار جسمی‌(شکنجه) نظیر سوختگی، اسکار جراحت و شکستگی استخوان و. ..» در رسانه‌ها منتشر شد. تماس تلفنی نوید افکاری بر اساس قانون، قاضی اجرای احکام پیش از اجرای حکم باید موضوع را به محکوم اطلاع دهد تا وی اگر می‌خواهد کسی را ببیند یا با فردی تماس بگیرد اعلام کند که این مهم از سوی قاضی اجرای احکام صورت پذیرفته است. به مرحوم افکاری اعلام می‌شود قبل از اجرای حکم خواستار ملاقات حضوری است یا تماس تلفنی که وی اعلام می‌کند صرفا تقاضای تماس تلفنی با خانواده را دارد و برای این موضوع شماره موبایلی را اعلام و با خانواده خود صحبت می‌کند که صورت جلسه شده و مرحوم افکاری نیز آن را امضا کرده و اثر انگشت زده است. علاوه‌بر آقای افکاری 6 نفر از مقام‌های زندان نیز پای صورت‌جلسه را امضا کرده‌اند. هیچ منع قانونی برای اجرای حکم در ماه محرم وجود ندارد در پایان تأکید می‌شود رویه دستگاه قضایی نشان می‌دهد موضوع عفو و گذشت جایگاه بالایی در راهبرد قوه قضائیه دارد، در خصوص این پرونده نیز خانواده مرحوم افکاری و وکلای وی بیش از دو سال فرصت داشتند تا از خانواده مرحوم ‌ترکمان رضایت بگیرند که متأسفانه این اتفاق صورت نگرفته است و بر اساس اصرار خانواده مقتول حکم قصاص طبق ضوابط و تکالیف قانونی اجرایی شده است، قصاص یک حق برای خانواده مقتول است و دستگاه قضایی نمی‌تواند از اجرای این حق جلوگیری نماید.» ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi