eitaa logo
یادواره شهدا
904 دنبال‌کننده
19.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
187 فایل
یاد و خاطره شهدا و ایثارگران شهرستان بروجن برای عضویت در کانال #یادواره_شهدا و معرفی به دوستان، نشانی زیر را انتخاب فرمایید: https://eitaa.com/shohadab ارتباط با ستاد مردمی یادواره شهدا: @DrHosseini .
مشاهده در ایتا
دانلود
📝متن پیام تسلیت🏴 حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)🌺 به مناسبت رحلت آیت الله طالقانی 🍃بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏🍃 إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‏ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَنْ یَنتَظِرُ. 🔹عمر طولانى این عیب را دارد که هر روز عزیزى را از دست مى‏ دهد و به سوگ شخصیتى مى‏ نشیند و در غم برادرى فرو مى ‏رود. 👈مجاهد عظیم الشأن و برادر بسیار عزیز حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقاى طالقانى از بین ما رفت و به ابدیت پیوست و به ملأ اعلى با اجداد گرامش محشور شد. براى آن بزرگوار، سعادت و راحت و براى ما و امت ما، تأسف و تأثر و اندوه.🏴 🔹آقاى طالقانى یک عمر در جهاد و روشنگرى و ارشاد گذراند. او یک شخصیتى بود که از حبسى به حبس و از رنجى به رنج دیگر در رفت و آمد بود؛ و هیچ گاه در جهاد بزرگ خود سستى و سردى نداشت. 👈من انتظار نداشتم که بمانم و دوستان عزیز و پرارج خودم را یکى پس از دیگرى از دست بدهم. 👈او براى اسلام به منزله حضرت ابوذر بود؛ زبان گویاى او چون شمشیر مالک اشتر بود؛ بُرنده بود و کوبنده. مرگ او زودرس بود و عمر او با برکت. 🍃رحمت خداوند بر پدر بزرگوار او، که در رأس پرهیزکاران بود، و بر روان خودش که بازوى تواناى اسلام. 🔹من به امت اسلام و ملت ایران و عائله ارجمند و بازماندگان او، این ضایعه بزرگ را تسلیت مى‏ دهم. رحمت بر او و بر همه مجاهدان راه حقّ. و السلام على عباد اللَّه الصالحین. روح الله الموسوی الخمینى‏ ۱۹ شهریور ۱۳۵۸ www.imam-khomeini.ir/fa/n3000/ www.khabaronline.ir/amp/577274 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
✅ فرازهایی از بیانات و نگاهی به شخصیت آیت الله سید محمود طالقانی از منظر حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) 🌺: ادبیات فاخر حضرت امام خمینی 🌺 درباره آیت الله طالقانی از آن مرحوم شخصیتی دارای ابعاد گوناگون ترسیم می کند. برخی از عبارات حضرت امام: "مجاهد عظیم الشأن"، "برادر بسیار عزیز" "یک عمر در روشنگری و ارشاد"، "گذراندن عمری در مبارزه و مجاهده و در این راه در رفت و آمد از رنجی به رنجی و از حبسی به حبسی بدون سستی و سردی"، "دارای منزله ابوذر برای اسلام که در این راه زبان گویایش چون شمشیر مالک اشتر برنده بود و کوبنده"، "خدمتگزار ملت و مجاهد راه اسلام"، "متفکر و مفسر قرآن"، " عالم هوشیار"، "متعهد به اسلام"، "شخصیتی ارجمند و عزیزی ارزشمند و خستگی ناپذیر" و بسیاری محسنات و خوبیهایی که در ادبیات خمینی کبیر در وصف آن مرحوم آمده است. 📚 اطلاعات تکمیلی در 👇 www.imam-khomeini.ir/fa/n31065/ 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
✅فرازهایی از بیانات ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه ای (حفظه الله تعالی)🌺 در دیدار با ستاد برگزاری همایش نکوداشت آیت‌الله طالقانی👇 🔹آقای طالقانی اهل فکر نو بر محور دین با تمرکز روی قرآن و نهج‌البلاغه [بود]. 🔹آقای طالقانی توی میدان مبارزه بود، تبعات مبارزه را هم قبول کرد [و به] زندان افتاد. 🔹روزهای ملاقات میرفتم زندان، از پشت میله‌ای صحبت میکردند؛ روحیه میدادند. 🔹من دادگاه تجدید نظر ایشان، توی دادگاه بودم. منشِ آقای طالقانی توی این دادگاه روحیه‌بخش بود؛ بی‌اعتنا نشسته بود و گفت: خب من را که می‌شناسید، من محمود طالقانی‌ام! 👈مبارز، دارای اعتماد به نفس، متکی به خدا. 🔹به قدری این آدم با صفا و روراست و در معاشرتها صادق بود که انسان از این همه زلالی حیرت میکرد. 🔹اوقاتی که ایشان آزاد بودند، میرفتیم منزل ایشان، انسان [وقتی] می‌نشست پهلوی این مرد، واقعاً روحیه میگرفت؛ هم روحیه مبارزاتی، هم روحیه صفا و رفاقت و معنویت، 🔹(منافقین) دائماً میگفتند «پدر طالقانی»، اصلاً خودشان را فرزندان او معرفی میکردند، به عنوان «پدر» او را اسم می‌بردند. آدمی که توی اینجور رودربایستی‌ها گیر نکند و برود آنجور قرص و محکم توی خطبه و موضعِ به آن صراحت و به آن شدّت بگیرد، کیست؟ 🔹بعد از همین خطبه تلفن کردم؛ گفتم آقا من خواستم از شما تشکر کنم به خاطر این خطبه، گفت بله، خیلی‌ها هم تلفن میکنند فحش میدهند به خاطر همین خطبه! 🔹آقای طالقانی را با همه ابعاد معرفی کنید. 🗓۹ اسفند ۱۳۸۹ https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=11593 🍃🌷 https://eitaa.com/shohadab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از یادواره شهدا
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ✅ ذکر روز یکشنبه 🍃 «یا ذَی الجَلالِ وَ الاِکرامِ» 🍃 «ای صاحب شکوه و بزرگواری» 🔸 روز یکشنبه منتسب است به مولا امیرالمؤمنین حضرت امام علی علیه السلام 🌺 و صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🌺 👈 «یا امیرالمؤمنین و یا فاطمه الزهرا» علیهما السلام 🌺 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ برخی از رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری قمری (۱۴ چهاردهم صفر المظفر یا صفر الخیر). 🍃 استحباب قرائت دعای هر روز ماه صفر 🕌 یا شدید القوی و یا شدید المحال ..... 🏴 💠 روز چهاردهم صفر کاروان اسرای کربلا در مسیر بازگشت از شام به سمت مدینه (۶۱ ه.ق.). 🗓 ۶ روز مانده تا اربعین حسینی 📚 سایر رویدادها و اطلاعات تکمیلی 👇 www.isna.ir/news/98070705517/برخی-اعمال-و-وقایع-ماه-صفر www.shia-news.com/fa/news/48818/اعمال-و-مناسبت‌های-ماه-صفر www.aviny.com/News/90/10/05/03.aspx http://wiki.ahlolbait.com/14_صفر https://fa.wikishia.net/view/14_صفر 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دفاع مقدس، شهدا و انقلاب اسلامی ✅ برخی از رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری شمسی (۲۰ بیستم شهریور) 👇 🔹 محاصره بیت المقدس توسط لشکریان صلاح‌الدین ایوبی بنیان‌گذار دودمان ایوبیان (۱۱ سپتامبر ۱۱۸۷ م. مقارن با ۱۹ یا ۲۰ شهریور ۵۶۶ ه.ش.). 🔹 شهادت سردار شهید 🌷 روح الله شنبه ای فرمانده عملیات سپاه استان ایلام (۱۳۵۹ ه.ش.). 🔹 ترور ناجوانمردانه و شهادت 🌷 مظلومانه دومین شهید🌷 محراب، آیت الله سید اسدالله مدنی «نماینده حضرت امام خمینی 🌺 در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه محترم تبریز» به دست گروهک تروریستی منافقین کوردل (۱۳۶۰ ه.ش.). 🔹 انجام عملیات محدود در منطقه هورالعظیم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای جان بر کف بسیج (۱۳۶۵ ه.ش.). ◾️ رحلت آیت الله «سید عباس خاتم یزدی» استاد برجسته حوزه علمیه قم (۱۳۸۰ ه.ش.). 👈 ادامه در صفحه بعد 👇 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
دفاع مقدس، شهدا و انقلاب اسلامی ✅ ادامه رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری شمسی (۲۰ بیستم شهریور) 👇 🔹 انجام حملات انتحاری مشکوک گروه تروریستی القاعده (از دست پروردگان عربستان) در آمریکا (۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ م. مقارن با ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ ه.ش.). 👈۱۹ تن از عناصر القاعده، ۴ هواپیمای مسافربری را ربودند، ۲ هواپیما را به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک و هواپیمای سوم را به پنتاگون، واقع در ارلینگتون در ویرجینیا کوبیدند. هواپیمای چهارم در محلی نزدیک شنکسویل، در ایالت پنسیلوانیا سرنگون شد. همه مسافران این هواپیماها کشته شدند. 📚سایر رویدادها و اطلاعات تکمیلی👇 www.iranatlas.info/new-world/recent/iraq-iran-war.htm www.aviny.com/archive/war/06/20.aspx http://eheyat.com/?p=52792 https://dnws.ir/27771 https://dnws.ir/255737 https://dnws.ir/361142 https://dnws.ir/413276 https://dnws.ir/471998 https://dnws.ir/541744 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ دومین شهید 🌷 محراب، آیت الله سید اسدالله مدنی (میراسدالله مدنی دهخوارقانی) فرزند آقا میرعلی 🗓ولادت🌺 سال ۱۲۹۲ ه.ش. استان آذربایجان، آذرشهر 👈فوت مادر در چهارسالگی 👈گذراندن دروس ابتدایی در حوزه علمیه یزد 👈فوت پدر در اوایل تحصیل 👈ادامه تحصیل در حوزه علمیه قم و نجف 👈گذراندن دروس فقه، فلسفه، عرفان و اخلاق نزد اساتید برجسته نظیر آیت الله حجت کوه کمری، آیت الله سید محمدتقی خوانساری و حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)🌺 👈شروع مبارزات سیاسی علیه رژیم ستمشاهی پهلوی از سال ۱۳۴۱ با شروع نهضت حضرت امام 🌺 👈از افراد فعال در قیام خونین پانزده خرداد ۱۳۴۲ 👈همراهی و پشتیبانی از حضرت امام🌺 در دوران تبعید در عراق 👈چندین بار تحت تعقیب و بازداشت توسط ساواک 👈نقش فعال در مبارزات سال های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ تا پیروزی انقلاب اسلامی 👈انجام خدمات عام المنفعه متعدد در مناطق محروم به ویژه در استان های همدان و کرمانشاه 👈نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان قانون اساسی 👈دومین نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بعد از آیت الله شهید 🌷 سید محمدعلی قاضی طباطبایی (اولین شهید🌷 محراب) 🗓 شهادت🌷 ظهر جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۶۰ 👈 توسط منافقین کوردل پس از پایان نماز جمعه تبریز در سجاده محراب 📍 مزار قم، حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) 📚 زندگینامه شهيد آيت الله مدنی 👇 www.yjc.ir/fa/news/5973003 www.aviny.com/occasion/Enghelab_Jang/Shohada_Mehrab/87/Madani/Bio.aspx 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
✅ متن پیام تسلیت🏴 حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)🌺 به مناسبت شهادت 🌷 دومین شهید🌷 محراب، آیت الله سید اسدالله مدنی 🍃بسم الله الرحمن الرحیم‏🍃 إنا لله و إنا إلیه راجعون‏ با شهیدنمودن 🌷 یک تن دیگر از ذریه رسول الله و اولاد روحانی و جسمانی شهید بزرگ امیرالمؤمنین سند جنایت منحرفان و منافقان به ثبت رسید. 🍃سید بزرگوار و عالم عادل عالیقدر و معلم اخلاق و معنویات، حجت الاسلام و المسلمین، شهید 🌷 عظیم الشأن، مرحوم حاج سید اسد الله مدنی- رضوان الله علیه- همچون جد بزرگوارش در محراب عبادت به دست منافقی شقی به شهادت رسید. اگر با به شهادت رسیدن مولای متقیان اسلام محو و مسلمانان نابود شدند، شهادت امثال فرزند عزیزش شهید مدنی 🌷 هم آرزوی منافقان را برآورده خواهد کرد. اگر خوارج سیاه بخت از شهادت ولی الله الاعظم طرفی بستند و به حکومت رسیدند، این گروهکهای خائن نیز به آمال خبیث خود، که سقوط حکومت اسلام و برقراری حکومت آمریکایی است، می رسند. آنان لعنت خدا و رسول و ننگ ابدی را برای خود، و اینان عذاب ابدی خدا و نفرت و لعنت قادر متعال و امت اسلام را برای خود و هم پیمانان و اربابان خونخوار خویش، به بار آوردند. ملت بزرگ و روحانیون معظم چون صفی مرصوص ایستاده اند که 👈هر پرچمی 🇮🇷 از دست توانای سرداری بیفتد سردار دیگری آن را برداشته و به میدان آید و با قدرت بیشتر در حفظ پرچم اسلامی به کوشش برخیزد. 🌷شهید مدنی با شهادت مظلومانه خود ضدانقلاب و منافقین ضداسلام را بکلی منزوی کرد. این چهره نورانی اسلامی عمری را در تهذیب نفس و خدمت به اسلام و تربیت مسلمانان و مجاهده در راه حق علیه باطل گذراند و از چهره های کم نظیری بود که به حد وافر از علم و عمل و تقوا و تعهد و زهد و خودسازی برخوردار بود. به شهادت رساندن چنین شخصیتی به تمام معنا اسلامی همراه با تنی چند از فرزندان اسلام و یاران باوفای انقلاب اسلامی در میعادگاه نماز جمعه و در حضور جماعت مسلمین جز عناد با اسلام و کمربستن به محو آثار شریعت و تعطیل جمعه و جماعت مسلمین توجیهی ندارد. اگر تا امروز برای جنایتها و شرارتهای خود بهانه های بی پایه ای می تراشیدند، در شهادت این عالم متقی که جز درباره خدمت به اسلام و مسلمانان نمی اندیشید بهانه ای جز انتقام از اسلام و ملت شریف نمی توانند بتراشند. انتقام از اسلام، که آن را اساس سقوط دستگاههای جبار و شکست ابرقدرتها در ایران و پس از آن در منطقه می بینند و از ملت قدرتمند که پشت بر آنان نموده و کاخهای آمال و آرزوی آنان را در هم کوبیده و تمامی آنان را از صحنه تا ابد بیرون رانده است، می گیرند. مردم رزمنده ایران و خصوص مردم غیرتمند آذربایجان که چنین روحانی متعهد و عالم عالیقدری را از دست داده اند و حریف شکست خورده خود را می شناسند با عزمی جزم و اراده های خلل ناپذیر انتقام خود را از آنان می گیرند. 👈اینجانب شهادت 🌷 این مجاهد عزیز عظیم و یاران باوفایش را به پیشگاه اجداد طاهرینش، خصوصاً بقیة الله - ارواحنا له الفداء - و به ملت مجاهد ایران و اهالی غیور و شجاع آذربایجان و به حوزه های علمیه و خاندان محترم این شهیدان🌷 تبریک و تسلیت می گویم. 👈خط سرخ شهادت🌷، خط آل محمد و علی است و این افتخار از خاندان نبوت و ولایت به ذریه طیبه آن بزرگواران و به پیروان خط آنان به ارث رسیده است. درود خداوند و سلام امت اسلامی بر این خط سرخ شهادت. و رحمت بی پایان حق تعالی بر شهیدان این خط در طول تاریخ. و افتخار و سرفرازی بر فرزندان پرتوان پیروزی آفرین اسلام و شهدای راه آن. و ننگ و نفرت و لعنت ابدی بر وابستگان و پیروان شیاطین شرق و غرب، خصوصاً شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار که با نقشه های شیطانی شکست خورده خود گمان کرده ملتی را که برای خداوند متعال و اسلام بزرگ قیام نموده و هزاران شهید 🌷 و معلول تقدیم نموده با این دغلبازیها می تواند سست کند و یا از میدان به در برد. اینان پیروان سید شهیدانند که در راه اسلام و قرآن کریم از طفل شش ماهه تا پیرمرد هشتاد ساله را قربان کرد و اسلام عزیز را با خون پاک خود آبیاری و زنده نمود. 👈و ارتش و سپاه و بسیج و سایر قوای مسلح نظامی و انتظامی و مردمی ما پیرو اولیایی هستند که همه چیز خود را در راه هدف و عقیده فدا نموده و برای اسلام و پیروان معظم آن شرف و افتخار آفریدند. 🍃از خداوند تعالی عظمت اسلام و مسلمین و رحمت برای شهیدان، خصوصاً شهدای اخیرمان، و بالأخص شهید عزیز مدنی معظم 🌷، و سلامت کامل برای مجروحین این حادثه، و صبر و استقامت برای ملت بزرگ، خصوصاً آذربایجانیهای عزیز و بازماندگان شهیدان، خواهانم. سلام و درود بر همگان. و السلام علی عباد الله الصالحین. روح الله الموسوی الخمینی ۲۰ شهریور ۱۳۶۰ 📚 صحیفه امام، جلد ۱۵، صفحه ۲۲۵ تا ۲۲۷. www.imam-khomeini.ir/fa/n23025/ 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از یادواره شهدا
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ✅ ذکر روز دوشنبه 🍃 «یا قاضِیَ الحاجات» 🍃 «ای برآورنده حاجت ها» 🔸 روز دوشنبه منتسب است به دو امام، «امام حسن مجتبی و امام حسین» علیهما السلام. 🌺، 👈 «یا سَیِّدَی شَبابِ اَهلَ الجَنَّه» 🌺 ای سروران جوانان اهل بهشت. 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ برخی از رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری قمری (۱۵ پانزدهم صفر المظفر یا صفر الخیر). 🍃 استحباب قرائت دعای هر روز ماه صفر 🕌 یا شدید القوی و یا شدید المحال ..... 🏴 💠 روز پانزدهم صفر کاروان اسرای کربلا در مسیر بازگشت از شام به سمت مدینه (۶۱ ه.ق.). 🗓 ۵ روز مانده تا اربعین حسینی 📚 سایر رویدادها و اطلاعات تکمیلی 👇 www.isna.ir/news/98070705517/برخی-اعمال-و-وقایع-ماه-صفر www.shia-news.com/fa/news/48818/اعمال-و-مناسبت‌های-ماه-صفر www.aviny.com/News/90/10/05/03.aspx http://wiki.ahlolbait.com/15_صفر https://fa.wikishia.net/view/15_صفر 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دفاع مقدس، شهدا و انقلاب اسلامی ✅ برخی از رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری شمسی (۲۱ بیست و یکم شهریور) 👇 🔹 ورود نخستين دوربين «فيلم‌بردارى و نمايش فيلم» به ایران توسط اولین فيلم‌بردار ايرانى بنام ابراهيم خان عکاس‌باشى در دوران مظفرالدين شاه قاجار (۱۲۷۹ ه.ش.). 👈 برگزاری جشن صدمین سال در سال ۱۳۷۹ و نامگذاری به عنوان روز ملی سینما 🔹 هجرت علمای اصفهان به رهبری آیت الله حاج آقا نورالله اصفهانی به قم، در اعتراض به اقدامات رضاخان میرپنج (۱۳۰۶ ه.ش.). 👈 تحصّن علما در شهر قم و اعلام مخالفت با برنامه های حکومت رضاخان مبنی بر کشف حجاب بانوان مسلمان ایرانی. 👈 تداوم این حرکت انقلابی به مدت ۱۰۵ روز که منجر به عقب نشینی ظاهری رضاخان شد. 🔹 انتشار پیام تسلیت حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)🌺 به ملت ایران به مناسبت فاجعه روز ۱۷ شهریور و دعوت مردم به ادامه مبارزه علیه رژیم ستمشاهی پهلوی (۱۳۵۷ ه.ش.). 🔹 تشكیل هشتمین جلسه كمیته "صلح" كنفرانس اسلامی برای تعیین راهبردی جدید به منظور پایان دادن به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (۱۳۶۴ ه.ش.). 👈 ادامه در صفحه بعد 👇 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دفاع مقدس، شهدا و انقلاب اسلامی ✅ ادامه رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری شمسی (۲۱ بیست و یکم شهریور) 👇 🔴 وقایع ۲۱ شهریور ۱۳۶۵ 👇 🔹 تأكید فرماندهان بر اجرای عملیات های محدود (از جمله در ماؤوت) قبل از اجرای عملیات اصلی. 🔹 اسیران دشمن در جزیره مجنون گفتند: چهار گروهان از نیروهای عراقی به كلی متلاشی شدند. 🔹 در حمله هوایی دشمن بعثی به یازده منطقه استان باختران، ۲۰ تن شهید 🌷 و ۵۵ نفر مجروح شدند. 👈 در عملیات مقابله به مثل، بامداد امروز مقر سازمان اطلاعات و امنیت بغداد هدف یك موشك سپاه قرارگرفت. 👈 گزارش های رسانه های جهان درباره این حمله موشكی. 👈 دولت بعثی عراق در نامه ای به سازمان ملل ادعا كرد، موشك به مناطق پرجمعیت بغداد اصابت كرده است. 🔹 ستاد تبلیغات جنگ: “ایران برای بازداشتن عراق از تكرار جنایاتش، مكرراً به مجامع بین المللی روی آورد ولی عكس العمل مناسبی مشاهده نشد؛ تجربه جنگ نشان داده كه جمهوری اسلامی 🇮🇷 باید خود رأساً اقدام كند. 🔹 سازمان ملل در گزارشی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را یك منبع مهم تشنج خواند كه دیگر كشورهای منطقه را تهدید می كند. 🔹 اعزام هزاران رزمنده از استان های همدان و مازندران به جبهه های جنگ در آستانه عاشورا. 🔹 آیت الله خامنه ای (رئیس جمهور وقت) 🌺 در نماز جمعه تهران با اشاره به پیروزی عملیات های كربلای ۲ و ۳ و نیز شلیك موشك به بغداد، اهمیت و نتایج سفر خود به اجلاس جنبش غیرمتعهدها را تشریح كرد. 🔹 رادیو بی.بی.سی: 👈برنامه آینده حزب كارگر انگلیس درباره جنگ و نحوه همكاری این حزب با سازمان مجاهدین (منافقین) خلق. 👈 با وجود مشكلات ارزی، ایران هنوز یكی از بازارهای عمده انگلیس در خاورمیانه است. 👈 ادامه در صفحه بعد 👇 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
دفاع مقدس، شهدا و انقلاب اسلامی ✅ ادامه رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری شمسی (۲۱ بیست و یکم شهریور) 👇 🔴 وقایع ۲۱ شهریور ۱۳۶۶ 👇 🔹 سفر خاویر پرز دكوئیار (دبیركل سازمان ملل متحد) به تهران و بغداد پیرامون قطعنامه ۵۹۸. 👈 دیدار و گفت‌وگوی دبیركل سازمان ملل متحد با آیت الله خامنه ای (رئیس جمهور)، موسوی (نخست وزیر) و دكتر ولایتی (وزیر خارجه) در مورد قطع‌نامه ۵۹۸. 👈 آیت الله خامنه ای (رئیس جمهور وقت) 🌺: ایران هیچ راه حلی را نمی‌پذیرد مگر اینكه عراق به عنوان متجاوز معرفی و تنبیه شود. 👈 بازتاب سفر دبیركل به ایران و مذاكره با مقامات كشور در رسانه‌های گروهی داخلی و خارجی. 👈 گزارش خبرگزاری فرانسه از گفت‌وگوهای مفصل و صمیمانه دبیركل با مقامات ایرانی. 👈 گزارش خبرگزاری یونایتدپرس و روزنامه ایندیپندنت در مورد تشدید اقدامات آمريكا در خلیج‌فارس علیه جمهوری اسلامی ایران 🇮🇷 در صورت شكست مأموریت دبیركل. 🔹 اعتراض طه یاسین رمضان (معاون رئیس جمهور عراق) به مواضع شوروی در قبال تصویب قطع‌نامه جدید علیه جمهوری اسلامی ایران 🇮🇷. 🔹 اخطار شوروی به ایران مبنی بر پیوستن شوروی به دیگر اعضای دائمی شورای امنیت (در رابطه با تحریم تسلیحاتی) در صورت شكست ماموریت دكوئیار به تهران. 🔹 حركت كاروان جدید نفت‌كش‌های كویتی از سواحل این كشور با محافظت ناوهای آمريكا. 🔹 حضور مین‌روب‌های هلند و ایتالیا در خلیج فارس. 👈 تظاهرات مخالفان اعزام نیرو به خلیج‌فارس در چندین شهر ایتالیا. 🔹 تشكیل جلسه وزیران خارجه كشورهای عضو شورای همكاری خلیج‌فارس در مورد تحولات جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، حمله موشكی (۱۳ شهریور ۶۶) به كویت و تلاش‌های سیاسی برای پایان دادن به جنگ. 🔹افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران در شرایط بحرانی جنگ تحمیلی با پیام رئیس جمهور و سخنان رئیس دیوان‌عالی كشور. 🔹 ادامه درگیری بین حزب كومله و دمكرات در غرب و شمال غربی بانه در استان کردستان. 👈 كمین نیروهای پایگاه روستای “ارمرده“ در مسیر عناصر خبات در منطقه “گرماب“ بانه. 👈 حمله چته‌های حزب كومله به پایگاه روستای میانه مریوان. 🔹 احداث یك پادگان آموزشی در یعقوبیه توسط مسئولان حكومت بعث عراق به دستور صدام برای سازمان مجاهدین خلق (منافقین). 🍃🌷🍃 ◾️ رحلت استاد اخلاق آیت ‏الله «علی احمدی میانجی» نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم (۱۳۷۹ ه.ش.). 📚سایر رویدادها و اطلاعات تکمیلی👇 www.iranatlas.info/new-world/recent/iraq-iran-war.htm www.aviny.com/archive/war/06/21.aspx http://eheyat.com/?p=38305 https://dnws.ir/255745 https://dnws.ir/304873 https://dnws.ir/361143 https://dnws.ir/471999 https://dnws.ir/541746 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .