eitaa logo
یادواره شهدا
912 دنبال‌کننده
19.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
187 فایل
یاد و خاطره شهدا و ایثارگران شهرستان بروجن برای عضویت در کانال #یادواره_شهدا و معرفی به دوستان، نشانی زیر را انتخاب فرمایید: https://eitaa.com/shohadab ارتباط با ستاد مردمی یادواره شهدا: @DrHosseini .
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ متن پیام مهم ولی امر مسلمین و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) 🌺 درباره قضایای اخیر لبنان 🍃 بسم الله الرحمن الرحيم 🍃 🔹 کشتار مردم بیدفاع در لبنان از سوئی بار دیگر خوی درندگی سگ هار صهیونیست را برای همه آشکار کرد، و از سوئی کوته‌نظری و سیاست ابلهانه‌ی سران رژیم غاصب را به اثبات رساند. 🔹 باند ترور حاکم بر رژیم صهیونیست از جنگ جنایتکارانه‌ی یک ساله‌ی خود در غزه درس نگرفتند و نتوانستند بفهمند که کشتار دستجمعی زنان و کودکان و مردم غیرنظامی نمیتواند در ساخت مستحکم سازمان مقاومت اثر بگذارد و آن را از پا بیندازد. اکنون همان سیاست حماقت‌آمیز را در لبنان می‌آزمایند. 👈 جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساحت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ی مهمی وارد کنند. همه‌ی نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است. 👈 سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان سرافراز رقم خواهد زد. 🔹 مردم لبنان فراموش نکرده‌اند که در روزگاری نظامیان رژیم غاصب تا بیروت را زیر چکمه قرار میدادند، این حزب‌الله بود که پای آنان را قطع کرد و لبنان را عزیز و سربلند ساخت. 🔹 امروز هم لبنان به حول و قوه‌ی الهی دشمن متجاوز و خبیث و روسیاه را پشیمان خواهد کرد. 👈👈 بر همه‌ی مسلمانان است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند. 🍃 والسلام على عباد الله الصالحين 🍃 سید علی خامنه‌ای ۷ مهر ۱۴۰۳ 💻 Farsi.Khamenei.ir https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=57697 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ بیانیه‌ی حزب الله لبنان در پی شهادت 🌷 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسن نصرالله رضوان‌الله‌تعالی‌علیه ▪️این شهادت را به صاحب العصر و الزمان (عج) و ولی امر مسلمانان، امام سید علی خامنه‌ای ‌دام‌ظله تسلیت می‌گوییم. ▫️جهاد او را در مقابل دشمن و در پشتیبانی از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و ملت پایدار و شریف آن ادامه می‌دهیم. 👈 متن‌ کامل بیانیه در صفحه بعد 👇 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
✅ متن کامل بیانیه‌ی حزب الله لبنان در پی شهادت 🌷 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسن نصرالله رضوان‌الله‌تعالی‌علیه 👇 🍃 بسم الله الرحمن الرحیم 🍃 ﴿فَلْيُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا بِالْآخِرَةِ وَ مَن يُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا﴾ صدق الله العلی العظيم 🔹 حضرت سید، سید مقاومت، آن بنده‌ی شایسته، در قامت شهیدی 🇮🇷 بزرگ و فرماندهی دلاور و پیشگام، شجاع و حکیم و دیده‌ور و مؤمن، به نزد پروردگار خویش و رضوان او شتافت و به کاروان جاودان و نورانی شهیدان 🌷 کربلا در این مسیر الهی ایمانی در پیروی از پیامبران و امامان شهید 🌷 پیوست. 🔹 حضرت ، دبیرکل حزب الله به شهیدان پیوست؛ هم‌رزمان بزرگ و جاودانش که نزدیک ۳۰ سال رهبری‌شان را بر عهده داشت. او از سال 1992 به عنوان جانشین سیدالشهدای مقاومت اسلامی، آنان را تا آزادسازی لبنان در سال 2000 سپس پیروزی الهی 2006 و دیگر نبردهای شرافت و فداکاری از یک پیروزی تا پیروزی دیگر راهبری کرد تا به نبرد پشتیبانی و دلاوری در حمایت از فلسطین و غزه و ملت مظلوم فلسطین رسید. 👈 این شهادت را به صاحب العصر و الزمان (عج) و ولی امر مسلمانان، امام سید علی خامنه‌ای (دام ظله)، مراجع عظام، مجاهدان، مؤمنان، امت مقاومت، ملت صابر و مجاهدمان در لبنان، همه‌ی امت اسلام، تمامی آزادگان و مستضعفان جهان و خانواده‌ی شریف و صابر او تسلیت 🏴 و به حضرت دبیرکل حزب الله، سید حسن نصرالله (رضوان الله علیه) 🌷 دستیابی‌اش به والاترین مدال الهی، مدال امام حسین(علیه السلام) و تحقق بالاترین آرزویش و برترین درجه‌ی ایمان و عقیده‌ی خالصانه و شهادت 🌷 در راه قدس و فلسطین را تبریک می‌گوییم. 🔹 همچنین شهادت 🌷 همراهان او را که در بمباران خائنانه‌ی ضاحیه‌ی جنوبی از سوی صهیونیست‌ها به کاروان پاک و مقدس آن شهید 🌷 پیوستند، تبریک 🌺 و تسلیت 🏴 عرض می‌کنیم. 🔹 شورای رهبری حزب الله، با او که والاترین، پاک‌ترین و ارزنده‌ترین شهید 🌷 این مسیر مملو از شهیدان و فداکاری ماست، پیمان می‌بندند جهاد او را در مقابل دشمن و در پشتیبانی از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و ملت پایدار و شریف آن ادامه دهد. 🔹 به مجاهدان شریف و دلاوران پیروز مقاومت اسلامی نیز می‌گوییم شما امانت سید شهید 🌷 عزیزتر از جان ما و برادران او هستید که دژ نفوذناپذیر او و گل سرسبد دلاوری و فداکاری‌اش بودید. 🔹 رهبر ما، حضرت سید همچنان با اندیشه و روح و راه و مسیر پاکش در میان ما حضور دارد و شما نیز کماکان بر سر پیمان وفاداری و پایبندی به مقاومت و فداکاری تا دستیابی به پیروزی هستید. 🗓 شنبه ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۴ ۲۴ ربیع الاول ۱۴۴۶ مقارن با ۷ مهر ۱۴۰۲ https://eitaa.com/khamenei_ir/28774 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ تصویر متن پیام ولی امر مسلمین و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) 🌺 به مناسبت شهادت 🌷 حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل شهید 🌷 حزب‌الله لبنان 👆 👈 متن‌ پیام در صفحه بعد 👇 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
✅ متن پیام ولی امر مسلمین و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) 🌺 به مناسبت شهادت 🌷 حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل شهید 🌷 حزب‌الله لبنان 👇 🍃 بسم اللّه الرحمن الرحیم 🍃 🍃 انا للّه و انا الیه راجعون 🍃 ملت عزیز ایران امت بزرگ اسلامی ✏️ مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی، و رهبر مدبر سیاسی، جناب سید حسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه، در حوادث دیشب لبنان به فیض شهادت 🌷 نائل آمد و به ملکوت پرواز کرد. 👈 سید عزیز مقاومت پاداش دهها سال جهاد فی سبیل الله و دشواریهای آن را در خلال یک پیکار مقدس دریافت کرد. در حالی شهید 🌷 شد که سرگرم طرّاحی برای دفاع از مردم بی‌پناه ضاحیه‌ی بیروت و خانه‌های ویران‌شده و عزیزان پرپرشده‌ی آنان بود، همچنانکه دهها سال برای دفاع از مردم ستمدیده‌‌ی فلسطین و شهر و روستای غصب‌شده و خانه‌های تخریب‌شده و عزیزان قتل‌عام‌شده‌‌ی آنان طرّاحی و تدبیر و جهاد کرده بود. 👈 فیض شهادت 🌷 پس از اینهمه مجاهدت حق مسلّم او بود. ✏️ دنیای اسلام، شخصیتی باعظمت را؛ و جبهه‌ی مقاومت پرچمداری برجسته را، و حزب الله لبنان رهبری کم‌نظیر را از دست داد، ولی برکات تدبیر و جهاد چند ده ساله‌ی او هرگز از دست نخواهد رفت. اساسی که او در لبنان پایه‌گذاری کرد و به دیگر مراکز مقاومت، جهت بخشید، با فقدان او نه تنها از میان نخواهد رفت، که به برکت خون او و دیگر شهیدان 🌷 این حادثه استحکام بیشتر خواهد یافت. 👈 ضربات جبهه‌ی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، بحول و قوه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد. ذات پلید رژیم صهیونی در این حادثه، به پیروزی دست نیافته است. ✏️ سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید 🌷 سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید 🌷 سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.  ✏️ اینجانب به پدر بزرگوار و همسر گرامیِ سید عزیز که پیش از او فرزندش سید هادی 🌷 را نیز در راه خدا داده، و به فرزندان گرامیش و به خانواده‌های شهیدان این حادثه و به یکایک افراد حزب الله و به مردم عزیز و مقامات عالیه‌ی لبنان، و به سراسر جبهه‌ی مقاومت، و به مجموع امت اسلامی، شهادت 🌷 نصرالله بزرگ و یاران شهیدش را تبریک و تسلیت عرض میکنم و در ایران اسلامی پنج روز عزای عمومی 🏴 اعلام مینمایم. خداوند آنان را با اولیائش محشور فرماید.  ✏️ والسلام علی عبادالله الصالحین سید علی خامنه‌ای ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ 💻 Farsi.Khamenei.ir https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=57700 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از یادواره شهدا
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ✅ ذکر روز یکشنبه 🍃 «یا ذَی الجَلالِ وَ الاِکرامِ» 🍃 «ای صاحب شکوه و بزرگواری» 🔸 روز یکشنبه منتسب است به مولا امیرالمؤمنین حضرت امام علی علیه السلام 🌺 و صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🌺 👈 «یا امیرالمؤمنین و یا فاطمه الزهرا» علیهما السلام 🌺 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ برخی از رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری قمری (۲۵ بیست و پنجم ربیع الاول). 🔹 وقوع غزوه دومه الجندل در صدر اسلام در دوره پیامبر عظیم الشأن اسلام 🌺 (۵ ه.ق.). ◾️ رحلت فقیه بزرگ شیعه "سیدمرتضی علم الهدی" شاگرد معروف شیخ مفید (۴۳۶ ه.ق.). 📚 اطلاعات تکمیلی👇 www.isna.ir/news/98080803681 http://portal.anhar.ir/node/1776#gsc.tab=0 http://lankarani.com/far//adv/view.php?ntx=001045 http://wiki.ahlolbait.com/25_ربیع_الاول https://fa.wikishia.net/view/25_ربیع‌الاول 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دفاع مقدس، شهدا و انقلاب اسلامی ✅ برخی از رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری شمسی (۸ هشتم مهر) 👇 🔹 هجوم دشمن متجاوز بعثی تا حوالی اهواز، هشدار حضرت امام و مقاومت شدید رزمندگان اسلام برای جلوگیری از سقوط اهواز (۱۳۵۹ ه.ش.). 👈 دشمن بعثی در روز هشتم مهر ۱۳۵۹ از سمت جاده خرمشهر به چند کیلومتری اهواز رسید. با هشدار حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) 🌺 و شبیخون پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مردمی به فرماندهی سردار شهید 🌷علی غیور اصلی، قوای دشمن منهدم شد، ارتش تا دندان مسلح بعثی، عقب نشینی کرد و اهواز از خطر سقوط نجات یافت. https://ihuo.ac.ir/index.php?newsid=63 📝در نهمين روز شروع رسمی جنگ تحمیلی، آبادان و خرمشهر زير آتش سنگين‌تری قرار گرفت و حملات نيروهای بعثی به اين شهرها تشديد شد. 👈بر اثر آتش توپخانه و بمباران دشمن، خسارات جاني و مالي فراواني در آبادان به بار آمد. 👈در محور خرمشهر نيروهاي دشمن علاوه بر اجراي آتش، تلاش بيشتري براي پيشروي به سوي شهر كردند و از جوانب مختلف به خرمشهر نزديك شدند. 👈در محور سوسنگرد، به دنبال ورود روز گذشته بعثی ها، شهر از سكنه خالي شد و تلاش دشمن براي پيشروي به سمت حميديه ادامه يافت. 👈در محور انديمشك نيروهاي دشمن پشت كرخه به تجديد‌ قوا پرداختند. 👈گزارش هاي متعددي حاكي از نفوذ كماندوهاي بعثی به اهواز و فعاليت عوامل داخلي دشمن در منطقه بود. 👈 ادامه در صفحه بعد 👇 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
دفاع مقدس، شهدا و انقلاب اسلامی ✅ ادامه رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری شمسی (۸ هشتم مهر) 👇 🔻 ادامه تحولات در سال ۱۳۵۹ 👇 👈در محور گيلان‌غرب رزمندگان اسلام شكست سنگيني به دشمن وارد و آن ها را مجبور به عقب‌نشيني كردند. 👈در اين روز با وجود فعاليت هواپيماهاي دشمن در جبهه‌هاي نبرد و مخصوصاً در منطقه خرمشهر و آبادان و بمباران نقاط مسكوني آبادان و شوش، در ديگر مناطق كشور فعاليت چشمگيري نداشتند. 👈نيروي هوايي ارتش جمهوري‌اسلامي ايران 🇮🇷 عملياتي را عليه اهداف نظامي و تأسیسات نفتي دشمن انجام داد. 🔹 آغاز عملیات نصر در منطقه مرزی سردشت و بانه توسط قرارگاه شهید 🌷 شهرام‌فر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (۱۳۶۲ ه.ش.). 👈 ادامه در صفحه بعد 👇 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
دفاع مقدس، شهدا و انقلاب اسلامی ✅ ادامه رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری شمسی (۸ هشتم مهر) 👇 ◾️ رحلت فقیه جلیل آیت‌الله سید محمدصادق لواسانی، یار دیرین حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه 🌺 (۱۳۶۹ ه.ش.). 🔹 تصویب نشان حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) 🌺 به عنوان عالی‌ترین نشان دولت جمهوری اسلامی ایران 🇮🇷 (۱۳۷۸ ه.ش.). 🗓 روز بزرگداشت 🗓 روز جهانی 🗓 روز جهانی 📚 سایر رویدادها و اطلاعات تکمیلی👇 www.iranatlas.info/new-world/recent/iraq-iran-war.htm www.aviny.com/archive/war/07/08.aspx http://eheyat.com/?p=53569 https://dnws.ir/29986 https://dnws.ir/106280 https://dnws.ir/258015 https://dnws.ir/307491 http://fashnews.ir/fa/news-details/69847/ https://dnws.ir/415382 https://dnws.ir/476809 https://dnws.ir/547574 https://dnws.ir/618120 👈 ادامه در صفحه بعد 👇 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
دفاع مقدس، شهدا و انقلاب اسلامی ✅ ادامه رویداد‌های مهم مطابق تقویم هجری شمسی (۸ هشتم مهر) 👇 🔹 شهادت سردار رشید، شهید 🌷 محمد توسلی قائم مقام سپاه پاوه (۱۳۵۹ ه.ش.). 🔹 شهادت امیر سرلشکر بسیجی، شهید 🌷 حسن آبشناسان معروف به شیر صحرا، فرمانده لشکر ۲۶ نوهد (نیروی ویژه هوابرد)، فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا (علیه السلام) و فرمانده لشکر ۲۳ نیروهای مخصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران 🇮🇷، در ادامه عملیات قادر در جبهه شمال غربی، منطقه سرسول کلاشین عراق (۱۳۶۴ ه.ش.). 📸 عکس و معرفی برخی از شهدای امروز در صفحات بعد 👇 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ امیر ارتش اسلام، سرلشکر بسیجی، شهید 🌷 حسن آبشناسان فرزند مرحوم حاج قربانعلی 🗓 ولادت 🌺 ۱۹ اردیبشت ۱۳۱۵ مقارن با ۱۷ صفر ۱۳۵۵ 👈 در آستانه سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام 🌺 👈 انتخاب نام حسن توسط پدر گرامی ایشان (تهران، محله نازی آباد) 👈 اخذ دیپلم ریاضی در سال ۱۳۳۶ 👈 دانش آموخته دانشکده افسری ارتش در سال ۱۳۳۹ 👈 گذراندن دوره مقدماتی فرماندهی، دوره «رنجر»، «دوره‌های عالی فرماندهی، دافوس»، «دوره‌های چتربازی و تکاوری» در تهران، شیراز و اسکاتلند. 👈 ورزشکار حرفه ای در رشته های دوومیدانی، والیبال، بسکتبال، پینگ پنگ، شنا، سوارکاری و جودو. 👈 از اولین رزمندگان و فرماندهان حاضر در دفاع مقدس در منطقه دشت عباس. 👈 معروف به شیر صحرا 👈 فرمانده لشکر ۲۶ نوهد (نیروی ویژه هوابرد) 👈 فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا (علیه السلام) 👈 فرمانده لشکر ۲۳ نیروهای مخصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران 🇮🇷 🗓 شهادت 🌷 ۸ مهر ۱۳۶۴ 🔹 در ادامه عملیات 📌 منطقه جبهه شمال غربی، ارتفاعات سرسول کلاشین عراق 📍 مزار تهران، گلزار شهدای بهشت زهرا (سلام الله علیها)، قطعه ۲۶ www.hamshahrionline.ir/news/220083/ 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .