eitaa logo
یادواره شهدا
991 دنبال‌کننده
21هزار عکس
1.2هزار ویدیو
197 فایل
یاد و خاطره شهدا و ایثارگران شهرستان بروجن برای عضویت در کانال #یادواره_شهدا و معرفی به دوستان، نشانی زیر را انتخاب فرمایید: https://eitaa.com/shohadab ارتباط با ستاد مردمی یادواره شهدا: @DrHosseini .
مشاهده در ایتا
دانلود
یادواره شهدا
✅ ادامه فرازهای بیانات ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) 🌺 در سخنرانی تلو
✅ ادامه فرازهای بیانات ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) 🌺 در سخنرانی تلویزیونی 📺 به مناسبت سی و دومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی🇮🇷، حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه).👇 👈 ۲) گروه‌های مخالف حاکمیّت مردم لیبرال‌های سکولار، مذهبی‌های بی‌اعتقاد به مردم. مخالفان حاکمیّت مردمی، یعنی مردم‌سالاری هم باز دو جبهه بودند: 🔻 یک جبهه لیبرال‌های سکولار بودند که معتقد به مردم‌سالاری بودند، منتها میگفتند مردم‌سالاری به دین اصلاً ربطی ندارد، اصلاً در عرصه‌ی جمهوریّت و مردم‌سالاری باید لیبرال‌ها، مردان فن‌سالار و به تعبیر خودشان تکنوکرات، بیایند وارد بشوند؛ بنابراین مردم‌سالاری دینی، و جمهوری اسلامی🇮🇷، بی‌معنی است؛ پس با بخش جمهوری اینها مخالف بودند. 🔻 یک عدّه هم کسانی بودند که باز معتقد به دین بودند، [منتها] میگفتند آقا حاکمیّت دین به مردم ربطی ندارد، مردم چه‌کاره هستند، باید دین حکومت بکند، حاکمیّت بکند؛ اینها هم یک عدّه‌ای بودند که حالا نمونه‌های این نظر دوّم را این اواخر به شکل افراطی‌اش در این حضرات داعش ملاحظه کردید که اینها به‌اصطلاح به خیال خودشان معتقد به حاکمیّت دین بودند، منتها مردم را هیچ‌کاره میدانستند. ✅ نظریّه جمهوری اسلامی🇮🇷 بر مبنای متن اسلام 🔹 امام 🌺 با توکّل به خدا، با ایمان به مردم و با استناد به آن معرفت عمیقی که از دین داشت، محکم ایستاد و این نظریّه را پیش برد و این نوآوری بزرگ را در محیط جامعه تحقّق بخشید. 🔹 خب من این را باید حتماً کوتاه عرض بکنم که این یک استنباط عالمانه است، این یک امر احساساتی نیست؛ اینکه دین باید حاکمیّت کند و در این حاکمیّت باید مردم حضور داشته باشند، یعنی 👈 مردم‌سالاری دینی، این از متن اسلام برمی‌آید. ✅ حاکمیّت دین، برگرفته از قرآن و روایات 🔹 حاکمیّت دین را قرآن به صورت روشن بیان کرده؛ واقعاً اگر کسی این را انکار کند، حاکی از این است که در قرآن تدبّر درست نکرده. 🔹 قرآن اعلام میکند، «مٰا اَرسَلنا مِن رَسولٍ اِلّا لِیُطاعَ بِاِذنِ الله» [سوره نساء، بخشی از آیه ۶۴] پیغمبران را فرستادیم برای اینکه مردم از اینها اطاعت کنند؛ در چه چیزی اطاعت کنند؟ موضوع اطاعت پیغمبران چه چیز‌هایی است؟ 🔹 صدها آیه قرآن این موضوع را بیان میکند؛ مثلاً آیات جهاد؛ آیات مربوط به اقامه قسط، آیات مربوط به حدود و مجازاتها، آیات مربوط به معاملات و قراردادها، آیات مربوط به قراردادهای بین‌المللی -وَ اِن نَکَثوا اَیمٰنَهُم تا آخر [سوره توبه، بخشی از آیه ۱۲؛ «و اگر سوگندهای خود را شکستند ...»]؛ 🔹 این آیات نشان میدهد که در این موارد بایستی از رسول اطاعت بشود؛ در مسئله دفاع از کشور، در مسئله اجرای حدود، در مسئله معاملات و قراردادهای اجتماعی، در مسئله قرارداد با کشورهای دیگر، در مسئله اقامه قسط و اقامه عدل، ایجاد عدل در جامعه؛ در اینها باید از پیغمبر اطاعت بشود؛ این یعنی حکومت؛ معنای حکومت غیر از این نیست. 👈 حاکمیّت اسلام با این وضوح در قرآن منعکس و روشن است. 🔹 در سنّت و حدیث و کلمات پیغمبر و کلمات معصومین هم که الی‌ما‌شاء‌الله [هست]. خود رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله‌ و سلّم) آن وقتی که نمایندگان مردم یثرب آمدند مکّه برای اینکه پیغمبر را دعوت کنند به یثرب -که بعد شد مدینة‌النّبی- و با پیغمبر صحبت کردند در عقبه منیٰ، همین پیمان را از اینها گرفت؛ گفت من می‌آیم [لکن] بایستی دفاع کنید، باید تا پای جان حمایت کنید؛ و آنها قبول کردند، قول دادند. بعد هم وقتی پیغمبر وارد مدینه شد، حکومت اسلامی را تشکیل داد، حاکمیّت را به وجود آورد؛ این حاکمیّت مربوط به پیغمبری او بود، یعنی مسئله دیگری نبود؛ چون پیغمبر بود، چون به او ایمان آورده بودند، این بود که حاکمیّت را تشکیل داد. 🔹 بعد از رحلت پیغمبر هم، با وجود اختلافاتی که در مورد جانشینی بود -که خب میدانید در مسئله جانشینی پیغمبر اختلاف وجود داشت- لکن احدی از مسلمانها و از همان کسانی که در باب جانشینی اختلاف داشتند، شک نداشت که هر حکومتی تشکیل بشود، بایستی بر اساس دین و بر اساس قرآن باشد. 👈 بنابراین مسئله حاکمیّت دین، حاکمیّت اسلام، یک امر خیلی روشنی است و لازمه اعتقاد به اسلام است. یعنی اگر کسی به اسلام اعتقاد دارد، اگر چنانچه درست در مبانی معرفتی اسلام دقّت کند، باید به حاکمیّت اسلام در جامعه هم اعتقاد داشته باشد. 🔹 بنابراین مسئله حاکمیّت مردم و مردم‌سالاری، متّکی به این معارف دینی است؛ هم قرآن در آن هست، هم حدیث در آن هست، هم نهج البلاغه در آن هست و هم رفتارهای زمانهای پیغمبر و امیرالمؤمنین در آن هست. 🗓 صبح جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ ۲۳ شوال ۱۴۴۲ 👈 ادامه در صفحه بعد 👇 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یادواره شهدا
✅ ادامه فرازهای بیانات ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) 🌺 در سخنرانی تلو
✅ ادامه فرازهای بیانات ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) 🌺 در سخنرانی تلویزیونی 📺 به مناسبت سی و دومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی🇮🇷، حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه).👇 ✅ نیاز حکومت ها به پشتوانه مردمی  🔹 منظر دوّم که منظر پشتیبانی و نیاز به پشتوانه مردمی است، این هم چیز واضحی است. حکومت، نه حالا حکومت دینی، [بلکه] حکومتهای دیگر هم اگر چنانچه بدون پشتوانه مردمی باشند، و مردم طرف‌دار اینها نباشند، مجبورند با شمشیر و شلّاق زندگی کنند؛ یعنی امکان ادامه حکومت نیست. 🔹 حکومت اسلامی و قرآنی که اهل ظلم و شمشیر و شلّاق بیخودی بر سر مردم نیست، بنابراین نمیتواند بدون پشتوانه مردم حرکت کند. 🔹 بنابراین نه امکان داشت بدون پشتوانه مردم جمهوری اسلامی🇮🇷 به وجود بیاید، نه بعد که به وجود آمد، امکان داشت که ادامه پیدا کند. [حالا] بحمدالله ادامه پیدا کرده، بعد از این هم همین [طور] خواهد بود. ✅ جمهوری اسلامی، طرح خالص و ناب دینی و نه اتّخاذشده از غربی‌ها 🔹 مردم‌سالاری دینی که عنوان جمهوری اسلامی🇮🇷 به خود گرفت و رسمیّت پیدا کرد و از سوی امام خمینی🇮🇷 مطرح شد، این یک طرح ناب و خالص دینی است؛ یعنی هیچ تردیدی در این نباید داشت. 🔹 بعضی‌ها گفتند که امام🌺 انتخابات را، مردم‌سالاری را و امثال اینها را از غربی‌ها به ملاحظه و رودربایستی و مانند اینها گرفت، حرف بسیار بی‌مبنایی است. 👈 امامی که ما شناختیم و سالها با او همکاری کردیم و مردم دیدند امام🌺 را، کسی نبود که به خاطر رودربایستی با این و با آن و با این حرفها، از حکم خدا منصرف بشود؛ 🔹 اگر چنانچه مردم‌سالاری در دین نبود، از دین نبود و خدایی نبود، امام🌺 کسی نبود که به آن تن بدهد. امام نظر قاطع خودش [را میگفت.] در زندگی امام ملاحظه کرده‌اید، آن روزی که امام مسئله حجاب را مطرح کردند -یک الزام که زنها در محیط اجتماعی باید حجاب داشته باشند- خیلی‌ها مخالف بودند، حتّی افراد نزدیک به خود امام. ✅ استفاده از ظرفیّت توانایی و اراده مردم توسّط امام و افزایش اقتدار و عزّت این ملّت 🔹 امام🌺 با یک حرکت جهشی، این ملّت را، این مردم را به میدان آورد، جوانها خودشان را باور کردند، ملّت خودش را باور کرد، ظرفیّت عظیم توانایی و اراده‌ی ملّت را امام🌺 به کار گرفت و آن را با رهبری و هدایت خود توانست به مرحله‌ای برساند که کارهای بزرگی را انجام بدهند، سلطنت چندهزارساله را ساقط کنند، مردم را به وسط میدان بیاورند و کاری کنند با دین مردم، با معرفت مردم، با فهم مردم، که مردم بِایستند و مقاومت کنند و روز‌به‌روز قوی‌تر بشوند. 🔹 یک روز جمهوری اسلامی🇮🇷 یک نهال باریکی بود، امروز یک شجره طیّبه تنومند و تناوری است که هیچ طوفانی هم نمیتواند او را از جا دربیاورد. حوادث سهمگینی [پیش آمد]؛ این ملّت توانست خودش را در این حوادث سهمگین نگه دارد، پیش ببرد؛ مثل جنگ هشت‌ساله. هشت سال همه‌ی قدرتهای بزرگ دنیا پشت یک دولتی ایستادند که به ما حمله کند؛ به او تجهیزات دادند، اطّلاعات دادند، به او تاکتیک یاد دادند، کمک مالی کردند -همه و‌ همه- که بتوانند جمهوری اسلامی🇮🇷 را نابود کنند؛ ملّت ایران با قدرت ایستاد و آنها را به زانو درآورد و به کوری چشم آنها خودش تسلیم نشد و به زانو درنیامد و حوزه‌ی اقتدار و عزّت خودش را توسعه داد. ✅ گره‌گشایی امور مردم از دید امام؛ جهت‌گیری اسلامی و حاکمیّت خواست مردم در اداره امور 🔹 امام این دو کلمه جمهوری و اسلامی را گره‌گشای مشکلات کشور میدانست. گره‌گشای همه مشکلات کشور را همین میدانست که ما اسلام را رعایت کنیم و مردم در صحنه حضور داشته باشند؛ نظر امام این بود. 👈 اینکه ایشان فرمود «نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد»، یک کلمه کم یعنی جمهوری بدون اسلامی یا اسلامی بدون جمهوری؛ این معنا ندارد. 👈 امام [فرمود] جمهوری اسلامی🇮🇷. یعنی حاکمیّت اسلام و حاکمیّت مردم؛ 🔹 مثلاً فرض کنید مردم را ما در مسائل اقتصاد وارد میدان کنیم؛ اینکه بنده چند سال است تکرار میکنم که کارگاه‌های متوسّط و کوچک صنعتی را توسعه بدهیم و کمک کنیم و رشد بدهیم، این معنایش این است که این کارگاه‌های کوچک و متوسّط میلیون‌ها انسان را تغذیه میکنند، مربوط به میلیون‌ها انسان است -اینها حضور مردم است دیگر- اگر چنانچه ما این را تقویت کرده بودیم، امروز وضع اقتصاد بهتر از این بود. 🗓 صبح جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ ۲۳ شوال ۱۴۴۲ 👈 ادامه در صفحه بعد 👇 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یادواره شهدا
✅ ادامه فرازهای بیانات ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) 🌺 در سخنرانی تلو
✅ ادامه فرازهای بیانات ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) 🌺 در سخنرانی تلویزیونی 📺 به مناسبت سی و دومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی🇮🇷، حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه).👇 ✅ نظرات امام در باب محتوای اسلامی و مردمی نظام🌺 🔹 امام هم در مورد اسلام و هم در مورد مردم‌سالاری بیانات روشن و محکم و قاطعی دارند. 🔹 امام در مورد اسلام، اسلام متحجّرین و اسلام التقاطیّون را به طور قاطع رد میکنند. از سویی متحجّرین را رد میکنند، از سویی التقاطی‌ها را، یعنی کسانی که به اسم اسلام حرفهای دیگران را به خورد مخاطبین خودشان و به خورد جامعه میدهند؛ اینها را امام به طور قاطع رد میکند. 🔹 اسلام در نظر امام یک اسلامی است که عدالتخواه است، ضدّ استکبار است، ضدّ فساد است؛ اینها در بیانات امام روشن و واضح است؛ هم در وصیّت‌نامه هست، هم در این حدود بیست و چند جلد بیانات امام که چاپ شده؛ ملاحظه کنید. 🔹 ما که خودمان مستقیماً از زبان خود امام شنفته‌ایم؛ آنهایی که نبودند و ندیدند، اینها به این بیانات مراجعه کنند؛ متن فرمایشات امام🌺 روشن است. 🔹 اسلامی که امام به آن معتقد است ضدّ استکبار است؛ یعنی ضدّ آمریکا است؛ ضدّ سلطه‌طلبی بیگانگان است، ضدّ دخالت بیگانگان و قدرتهای بیگانه در امور داخلی کشور است؛ ضدّ زانوزدن در مقابل دشمن است. 🔹 اسلامی که امام به آن معتقد است اسلام ضدّ فساد است، ضدّ ویژه‌خواری است؛ و این چیزهایی که مشخّص میشود در زمینه‌های حضور فساد در بعضی از بخشها، قطعاً اینها نقطه مقابل اسلام است. 👈 اسلام، اسلامی است که با فساد مبارزه کند؛ دولتی اسلامی آن دولتی است که با فساد مبارزه کند. 🔹 ضدّ تحجّر؛ [یعنی] افکار عقب‌مانده قدیمیِ این جوری را وارد میدان زندگی کردن، از فکر نو اسلامی و فکر نو امام بزرگوار🌺 فاصله گرفتن. 👈 اسلام، ضدّ اشرافی‌گری است؛ اسلام طرف‌دار محرومان است. اسلام ضدّ اختلاف طبقاتی است، ضدّ فاصله‌های [بین] فقیر و غنی است. 🔹 امام🌺 در یکی از نامه‌هایشان به یک مسئولی -که این مربوط به همین اواخر عمر مبارک امام بزرگوار است؛ چند ماه قبل از رحلتشان- این جور می نویسند: 👈 «شما باید نشان دهید که مردم ما بر علیه ظلم و بیداد و تحجّر و واپسگرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمّدی را جایگزین اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه‌داری، اسلام التقاط و در یک کلام، اسلام آمریکایی کردند»؛ [صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۲۴۰؛ نامه به حجّت‌الاسلام سیّدحمید روحانی برای تدوین تاریخ انقلاب اسلامی (۱۳۶۷/۱۰/۲۵)] ✅ انتخابات؛ مظهر مردم‌سالاری و حضور مردم  🔹 در مورد مردم‌سالاری که امام🌺 انتخابات را مظهر مردم‌سالاری میدانست -و همین جور هم هست؛ یعنی امروز مردم‌سالاری و حضور مردم به وسیله انتخابات امکان‌پذیر است؛ 👈 ممکن است یک دورانی در آینده بیاید که انتخابات بی‌معنی بشود، شکلهای دیگری به وجود بیاید برای حضور مردم و اظهار نظر مردم؛ امروز انتخابات است، زمان امام هم انتخابات بود- 🔹 درباره انتخابات، امام بیانهای مهمّی دارند: انتخابات را فریضه دینی میدانستند؛ تصریح کردند امام به تعبیر «فریضه دینی» درباره انتخابات. 🔹 در وصیّت‌نامه امام یک عبارت بسیار هشداردهنده‌ای هست که میفرمایند: «عدم حضور در انتخابات، در بعضی مقاطع چه بسا گناهی باشد در رأس گناهان کبیره»؛ [صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۴۲۲] 🔹 در یک بیان دیگر میفرمایند: «کوتاهی در مشارکت [در انتخابات] دارای پیامدهای دنیوی، چه بسا تا نسلها بعد و مستلزم بازخواست الهی است»؛ 🔹 این فرمایشات امام است که با همین بیانات و با همین محکم‌کاری‌ها جمهوری اسلامی را استوار کردند، پابرجا کردند. 🔹 بحمدالله بعد از رحلت امام هم ملّت ایران این عطیّه الهی را -یعنی این مردم‌سالاری دینی را که عطیّه الهی بود و به دست امام بزرگوار🌺 به ملّت ایران اهدا شد- حفظ کردند. ✅ ایستادگی ملّت ایران در مقابل توطئه‌های دشمنان  🔹 ملّت ایران در مقابل توطئه دشمنان ایران و دشمنان ایرانی که انواع تلاشها را کردند، و انواع توطئه‌ها را انجام دادند که مردم را از این نظام جدا کنند، و به اسلام و به مردم‌سالاری دینی بی‌اعتقاد کنند، محکم ایستادند و این توطئه‌ها را خنثی کردند؛ و آنها هر بار و به هر شکلی که وارد شدند با سدّ پولادین ملّت ایران مواجه شدند. 🔹 امروز هم دشمنان کمین گرفته‌اند، چشم گشوده‌اند تا بلکه بتوانند بین ملّت ایران و نظام اسلامی فاصله بیندازند امّا با سینه ستبر ملّت ایران و سدّ پولادین ملّت ایران مواجهند؛ هم توطئه امنیّتی کردند، هم توطئه سیاسی کردند، هم دشمنی‌های واضح اقتصادی کردند، هم تهاجم فکری کردند؛ و البتّه در همه اینها ناکام ماندند. 🗓 صبح جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ ۲۳ شوال ۱۴۴۲ 👈 ادامه دارد. 👇 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از یادواره شهدا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ✅ ذکر روز جمعه 🍃 «اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد» 🍃 🔸 روز جمعه منتسب است به آقا و مولایمان حجت ابن الحسن، حضرت مهدی، امام زمان (علیه السلام). 🌺 👈 «یا صاحب الزمان» 🌺 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از یادواره شهدا
🍃 دعای سلامتی حضرت مهدی، امام زمان (علیه السلام) 🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ اَللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ، وَلِيّاً وَ حَافِظاً، وَ قَائِداً وَ نَاصِراً، وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً، حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً، وَ تُمَتِعَهُ فِيهَا طَوِيلاً. 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
هدایت شده از یادواره شهدا
4_606843518459052033(1).mp3
1.78M
🎙 صوت دعای عهد 👈 تجدید میثاق با مولایمان حضرت مهدی، امام زمان علیه السلام 🌺 🎤 با نوای دلنشین حاج محسن فرهمند ⏰ مدت ۱۰ دقیقه و ۴ ثانیه 💾 حجم ۷ / ۱ مگابایت بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ اَللَّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظِيمِ وَ رَبَّ الْكُرْسِيِّ الرَّفِيعِ وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ وَ مُنْزِلَ التَّوْرَاهِ وَ الإِْنْجِيلِ وَ الزَّبُورِ ... 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
هدایت شده از یادواره شهدا
Dua-Nodbeh-Farahmand(1).mp3
38.31M
🎙 صوت دعای ندبه 🎤 با نوای دلنشین حاج محسن فرهمند 👈 در فراق و انتظار ظهور مولایمان حضرت مهدی، امام زمان علیه السلام 🌺 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ اَلْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَ صَلَّي اللَّهُ عَلَي سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ نَبِيِّهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً اَللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ عَلَي مَا جَرَي بِهِ قَضَائُكَ فِي أَوْلِيَائِكَ الَّذِينَ اسْتَخْلَصْتَهُمْ لِنَفْسِكَ وَ دِينِكَ .... ⏰ مدت ۲۶ دقیقه و ۳۶ ثانیه 💾 حجم حدود ۳۷ مگابایت 🍃🌷🍃🌷🍃 https://eitaa.com/shohadab .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا