از کاظمین حاجت خود را گرفته است
هر کس که گفته بین گوهرشاد یا جواد🤲
بعد از سلام، وقت تشرف به صحن، شد
ذکر لب تمام گرفتارها جواد🤲
شهادت دردانهی حضرت رضا علیهالسلام، امام جواد عليهالسلام تسلیت باد.🏴
کانال شهدای نیروی انسانی
https://eitaa.com/shohadaenirooensani
راوی میگه کبوترها اومدن با پرهاشون اجازه ندادند آفتاب به پیکر مطهر امام جواد بتابه
من بمیرم برا اون بدنی که ۳روز و ۲شب
زیر آفتاب داغ کربلا موند😭
#لایومکیومکیااباعبدالله💔
#شب_جمعه
کانال شهدای نیروی انسانی
https://eitaa.com/shohadaenirooensani
🌸✨بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ✨🌸
السّلام علیک یا جوادالائمه
سلام علیکم
یک جمعهی دیگـر... ، یک سجدهی شکر دیگر و فرصت دیگری براے زندگے
خداے مهربانم تو را سپاس، بخاطر روزے دیگر و آغازے نو
امروزتون سراسر خیر و برکت، همراه با سلامتى.
🌸🍃 الهی به امید تو 🍃🌸
کانال شهدای نیروی انسانی
https://eitaa.com/shohadaenirooensani
🌹🇮🇷🕊🇮🇷🌹
🍀 السلام علیک یا اباصالح المهدی عج🍀
🌹 #یاد_شهیدان_جاودانه_باد🌹
فَاقْرَءُوا مَا تَيسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ
(مزمل/ ۲۰)
#برنامه_تلاوت_قرآن_کریم
📖 امروز صفحه ۲۸۵ قرآن کریم
عزیزانی که برنامه جزءخوانی دارند،
📖 امروز جزء ۲۹ و ۳۰ قرآن کریم
هدیه به ارواح طیبه و ملکوتی
🌹 حضرت امام جوادالائمه
🌹 #شهدای_مظلوم_کربلا
🌹 #شهدای_راه_حق
#انبیاء_الهی_و_ائمه_معصومین_ع
#امام_خمینی_ره
#پدران_و_مادران
#مومنین_و_مومنات
انشاءالله در دنیا با قرآن مانوس و در آخرت با قرآن محشور شوید.
🌺🍃🌸🍃🌺
کانال شهدای نیروی انسانی
https://eitaa.com/shohadaenirooensani
حکمتهای نهج البلاغه:
⚜️#حکمت_166_نهج_البلاغه⚜️
وَ قَالَ (علیه السلام): لَا يُعَابُ الْمَرْءُ بِتَأْخِيرِ حَقِّهِ، إِنَّمَا يُعَابُ مَنْ أَخَذَ مَا لَيْسَ لَهُ.
پرهيز از تجاوز به حقوق ديگران (اخلاق اجتماعى):
📜و درود خدا بر او، فرمود: مرد را سرزنش نكنند كه چرا حقّش را با تأخير مى گيرد، بلكه سرزنش در آنجاست كه آنچه حقّش نيست بگيرد.
🔰شرح و تفسیر حکمت 166🔰
👌🔆عيب واقعى اين است!
📜 در بعضى از روايات آمده است امام (عليه السلام) اين سخن حكمت آميز را در پاسخ كسى مى گويد كه از آن حضرت پرسيد چرا شما در گرفتن حق خود در امر امامت شتاب نكرديد. امام(عليه السلام) در پاسخ مى فرمايد:
🔻«براى انسان عيب نيست كه حقش به تأخير افتد. عيب آن است كه چيزى را كه حقش نيست بگيرد»;
🔸البته شك نيست كه تأخير امام(عليه السلام) در مسئله امامت ـ كه از يك سو نص رسول اكرم(صلى الله عليه وآله) بر خلافت آن حضرت در داستان غدير و غير آن بود و از سوى ديگر افضليت آن حضرت نسبت به تمام صحابه كه جاى انكار براى هيچ فرد منصفى نيست ايجاب مى كرد كه آن حضرت خليفه بلا فصل پيامبر(صلى الله عليه وآله) باشد ـ بدين رو بود كه آن حضرت حق خود را در مسئله امامت كه در واقع حق مسلمانان است مطالبه كرد; اما مخالفان دست به دست هم دادند و او را از رسيدن به آن حق محروم نمودند، بنابراين ايراد كسانى كه مى گويند: ✳️«امامت حق شخصى نبود كه حضرت از آن چشم بپوشد، بلكه حق مردم بود و تأخير در مطالبه چنين حقى روا نيست» پاسخش روشن است و آن اين كه تأخير مزبور در واقع از ناحيه امام(عليه السلام) نبود، بلكه از ناحيه كسانى بود كه سال ها براى رسيدن به آن نقشه ها كشيده بودند و حتى زمانى كه رسول اكرم(صلى الله عليه وآله) مى خواست در آستانه وداع با دار دنيا نامه اى بنگارد و اين حق را تثبيت كند آنها مانع شده و نسبت هاى بسيار ناروايى به ساحت قدس پيامبر (صلى الله عليه وآله) دادند كه داستان اسف انگيزش در تمام كتاب هاى اهل سنت و شيعه آمده است.
✴️ مقايسه اين دو با يكديگر (تأخير حق و گرفتن ناحق) و ترجيح اول بر دومى كاملاً روشن است، زيرا گرفتن ناحق گناه قطعى است در حالى كه تأخير حق چه شخصى باشد و از ناحيه خود انسان تأخير بيفتد و چه حق مردم باشد و از ناحيه دشمنان به تأخير افتد، چيزى نيست كه بر انسان عيب به شمار آيد.
کانال شهدای نیروی انسانی
https://eitaa.com/shohadaenirooensani