eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری ☫
463 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
22.3هزار ویدیو
994 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب مراغه پایگاه مقاومت بسیج شهید رجائی ورجوی @basij_varjovi صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری ورجوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
خطرناک‌تر از گازهای سمی!! دشمن ما در دشمنی خباثت دارد، درست! منتهی از دشمن خبیثتر و خطرناکتر صاحبان تفکری مسموم هستند که در حال نشر سموم فکریشان میباشند. ⁉️کدام تفکر؟! 👈تفکری که در حال القاء این دروغ و توهم است که جمهوری اسلامی روی خط و مرزی قرار دارد که اگر با ناهنجاریهای عامدانه که توسط دشمن طراحی می‌شود برخورد کند، کشور دچار آسیب مجدد و ورود در یک آشوب جدید خواهد شد. ♦️رهبری فرمود: «یک روزی این دنیا دست دو قدرت بزرگ بود: قدرت آمریکا و قدرت شوروی سابق. هر دو در یک مسئله متّفق بودند و آن، ضدّیّت با جمهوری اسلامی بود. امام در مقابل اینها ایستاد، تسلیم نشد، صریح گفت «نه شرقی، نه غربی»؛ خیال میکردند نمیشود، خیال میکردند این نهال را میتوانند از ریشه بکَنند، این نهال امروز تبدیل شده به یک درخت تناور؛ غلط میکند فکرِ کندنِ آن را هم کسی بکند!»  https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=51191 در جغرافیایی که رهبری ترسیم می‌کند تصور لطمه زدن به درخت تناور جمهوری اسلامی را هم راه نمی‌دهد. این یعنی قدرت بی چون و چرای ایران اسلامی که متکی بر اراده الهی ایجاد شده است. 👈وقتی از این منظومه فکری دور شدی. وقتی نتوانستی شرایط جامع دنیا را بخوبی تحلیل کنی که اکنون جمهوری اسلامی، بازیگر اصلی پازلهای سیاسی دنیا شده است. ایران را به گونه ای ترسیم میکنی که اگر حدود الهی جاری شود، کشور به ورطه آشوب نزدیک خواهد شد. 👈این نگاه و نشرش توسط بعضی از خودی‌ها، خطرش از خود دشمن و تفکر بی پرده اش در هدم جمهوری اسلامی به مراتب خطرناک‌تر است. ✍ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
برخی ها فکر می کنند خارج از ایران بهشت است چگونه باید بت غرب را در نگاه این افراد شکست ؟ برخی افراد فکر می کنند خارج از و ایران بهشت است و داخل جهنم است و خروجی این نگرش ، ایجاد حس بدبختی و ناامیدی در افراد و جامعه است!!! یکی از شاخه‌ هایی که یک جهادگر تبیین باید در آن فعال باشد ، شناساندن چهره‌ی واقعی غرب برای افراد نا آگاه و شکستن تصویر رویایی غرب در اذهان است! برای افراد از گرانی سرسام آور خدمات درمانی در آمریکا بگویید ، از تعداد زندانی های آمریکا بگویید ، از فقر و بی خانمانی و کارتن خوابی ِ فراگیر در حومه‌ی شهرهای بزرگِ آمریکا بگویید ، از تعداد متولد شدگان ِ حرامزاده و تک سرپرست در آمریکا بگویید ، از پایتخت مدفوع ها یعنی شهر سانفرانسیسکویِ آمریکا بگویید. از حقایق فاجعه بار در آمریگا بگویید! نمیخواهیم بگوییم غرب [به سرکردگی آمریکا] هیچگونه نقطه مثبتی ندارد و از صدر تا ذیل آن را مشکل فرا گرفته. خیر غرب دارای پیشرفت هایی هم هست ، اما همه باید بدانند که کشورهای غربی مشکلات فاحش زیادی دارند ، که رسانه‌ای نمی‌شود ، هماهنگونه که ما نیز هم نقاط مثبت داریم و هم نقاط منفی. اما دشمنان در قبال ما سعی میکنند فقط نقاط منفی را با رسانه‌هایشان پوشش دهند و نقاط مثبت کشور ایران را سانسور یا تحریف کنند!!! از هم اکنون یک پوشه در تلفن همراه خود ایجاد نمایید و تمام محتواهایی که چهره‌ی حقیقی غرب در آنها به تصویر کشیده شده را در آن جمع آوری کنید ، تا هنگام نیاز به تبیین حقایقِ غرب برای افراد ، [چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی] بتوانید از این محتواها بهره ببرید! 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
قسمت۳ اگرچه قلم زدن و خطابه و بیان نیز هنر است، ولی هنرهایی مثل: نقاشی، نمایش، فیلم، کلیپ‌های کوتاه تأثیرگذار و آلبوم‌های تصویری زیبا، از جمله هنرهایی است که بدون استفاده از تکلّم، می‌توان از طریق آنها پیام‌رسانی کرد. حضور فعّال در سامانه‌های تعاملی صوتی و ارتباط صوتی و بیانی با کاربران: یکی از متداول‌ترین انواع شیوه‌های تبلیغ، بیان است. دلایل و ضرورت استفاده از اینترنت در جوامع اسلامی امروزه، غالب جوامع اسلامی از اینترنت استفاده می کنند و از بسیاری از امکانات و تسهیلات بی‌شمار آن، از قبیل دسترسی به انواع اطّلاعات علمی و فعّالیّت‌های بانکی، بهرهمند می‌شوند. فضای مجازی امکان برقراری ارتباط و تعاملات بین انسان‌ها را در همه جهان با کمترین هزینه و صرفه‌جویی در وقت، فراهم نموده و آنها به‌سادگی می‌توانند به خواسته ها و نیازهای خود دست یابند. اینترنت، وسیله مفیدی است که باید استفاده صحیح و درست از آن نمود تا در سایه استفاده نامعقول از آن، دچار آسیب‌پذیری نشد. در این قسمت، برخی از دلایل مهم روی‌آوری به استفاده از اینترنت بیان می‌شود: از بین رفتن مرزها و محدوده‌ها؛ اشتراک‌گذاری اطّلاعات؛ به‌کارگیری و داشتن نسخه پشتیبان از بانک‌های اطّلاعاتی؛ سهولت در دسترسی به منابع؛ تبلیغات دینی.(3) روش‌شناسی تبلیغات ضد دینی یکی از معضلاتی که شاید بسیاری از خانواده ها با آن روبه‌رو هستند، فرهنگ استفاده از اینترنت در عصر ارتباطات است. محتوای ضدّ اخلاقی و انسانی، یکی از آسیب‌های اینترنت است؛ البته این تنها مشکل اینترنت نیست و هر کس در اینترنت ممکن است ناهنجاری‌هایی را دیده باشد که با فرهنگ خودش مغایر باشد. در این پژوهش، سعی بر این است که نگاه کاربران اینترنت و فضای مجازی، دگرگون شود و با شناخت روش‌های مورد استفاده توسط عاملان شیطان، ابزار مقاومتی جدید به کاربران هدیه داده شود. شناخت روش‌های گوناگون در فضای مجازی، نمی‌تواند عامل اصلی بازدارندگی در این فضا باشد و باید عوامل محیطی مانند: زمان، مکان و یا سنّ کاربران را نیز مدّ نظر قرار داد. وسایل ارتباط جمعی به عنوان ابزاری جهت ارتباط و انتقال پیام‌ها به آحاد مردم هستند که از جمله کارکردهای آن، سرگرم نمودن افراد است. از سوی دیگر، بین ساختارهای فکری و فرهنگی جامعه و رسانه‌های جمعی، تأثیر و تأثّری متقابل وجود دارد؛ به گونه‌ای که برخی رسانه‌ها ضمن توجّه به نیاز مخاطبان، همسو با ارزش‌های معمول جامعه حرکت می‌کنند و بعضی در یک حرکت ناملموس و خزنده، در جهت خلاف هنجارها و ارزش های نظام اجتماعی، ادامه حیات می دهند. از دیدگاه برخی صاحبنظران، رسانه ها می توانند زمینه توسعه فرهنگی جوامع، اقشار و گروه های مختلف جامعه را فراهم آورند؛ امّا در شرایطی که بسیاری از مردم به دلیل برخی مشکلات، کالای فرهنگی کمتری در سبد مصرفی ایشان قرار می‌گیرد، با فقر اطّلاعات فرهنگی سالم مواجه هستند که در چنین وضعیتی، برخی رسانه ها با استفاده از این کاستی و در جهت اهداف ناصحیح خود، تبلیغات ضد دینی را با روش‌های زیر ترویج می‌دهند: 1. هویت سازی کاذب عدم رعایت بی‌طرفی در کسب و انتشار اخبار، از اصول اوّلیه این دسته از رسانه‌ها در انعکاس اخبار است. حوادث و رویدادهای منعکس‌شده توسط این رسانه‌ها، گاهی به صورت تلقین و گاهی تحریک است؛ یعنی مسائلی غیرواقعی با عنوان باور عمومی و واقعیت، به مخاطب تلقین می شود. در این روش که با استفاده از برخی جذّابیّت‌های غیرملموس رسانه‌ای صورت می‌گیرد، فرد متوجّه نیست که افکار و عقاید غیرواقعی او توسط دیگران شکل داده می‌شود. این رسانه‌ها با سازوکار هویت‌سازی کاذب در افراد و جعل ماهیت جریانات و رخدادها، سعی می‌کنند فضایی بیافرینند که نظر خوانندگان را به خود جلب کند. شیوه‌های این رسانه‌ها با توجّه به سنّ، نیازها، موقعیت‌های مخاطبان، نگرش ها و تمایلات آنهاست. نوع بیان در این رسانه ها نیز به گونه ای است که حالات و احساساتی را در گیرنده مطالب ایجاد می کند. الفاظ به‌کاررفته عمدتاً جذاب و برانگیزاننده عواطف و احساسات است. بهره‌گیری از برخی واژه‌ها، اصطلاحات و الفاظ شیک که تعریف دقیقی از آنها وجود ندارد، به این رسانه ها اجازه می دهد بر طبق شرایط خود، تعابیر و تعاریفی ارائه نمایند که برای رسیدن به هدفشان مفید باشد. صاحبان این رسانه ها چنین القاء می کنند که برای جذب نظر مخاطب، باید روی انگیزش ها و نیازهای مادّی افراد دقّت نمود و موضوعات خاصّی را برگزید که مورد توجّه آنهاست و بدین ترتیب، از این نیازها جهت جلب توجّه مخاطب، بهره‌مند شد. از این منظر، اجراء چنین هدفی با زمینه‌چینی‌های لازم و طرح حوادث و معضلات لاینحل ممکن می شود؛ به‌طوری‌که مخاطب، خود را درون این حوادث جای می‌دهد و یا احساس می‌کند که این حوادث در زندگی او تأثیرگذار است. نکته اصلی در چنین شیوه‌ای، کشف معضلاتی است که در محیط فردی و اجتماعی افراد وجود دارد.
قسمت۴ این عمل، واکنش‌های منطقی افراد را کاسته و در مقابل، واکنش‌های عاطفی آنها را در خصوص موضوع دلخواه این رسانه‌ها برمی‌انگیزد. این نوع تبلیغات ضدّ دینی، افکار عمومی را مشوش و گمراه ساخته و راه تفهیم و تفاهم، مسدود می‌گردد و نهایتاً قضاوت منصفانه و واقع‌بینانه و به دور از تشنج و التهاب، عملاً غیرممکن شده و ادراک درست خواننده از دنیای خارج از محیطش، صدمه می‌بیند. 2. ایجاد سطحی‌نگری در مخاطب از دیگر شگردهای برخی رسانه ها، رواج سطحی نگری، گسترش لذّات حسّی و توسعه احساس نیازهای مادّی است. محدود کردن نگرش مخاطب به موضوعاتی پیش پا افتاده، تحریف‌شده، مادّی‌گرایانه و امثال آن، به بحران قطع پیوند جامعه از پیشینه فرهنگی و عرف‌های خود منجر می‌شود. در این شیوه، ضمن ایجاد نیازهای سطحی و ظاهری جدید، مخاطب از نیازهای واقعی خود به دور می‌ماند. به طور نمونه، تأکید بیش از حدّ بر عنصر زیبایی به عنوان کلید و رمز موفقیت‌های فردی و اجتماعی زنان، به نیازآفرینی شدید در آنها و در نهایت، تمایل آنها به شیوه های زیبایی اندام، زیبایی صورت و زیبایی های مصنوعی می‌انجامد. بدین ترتیب، انواع متدهای آرایش و زیبایی و نیز کالاها و لوازم آرایش، فرصت تبلیغ و توصیف در چنین رسانه‌ای را پیدا کرده‌اند و در پرتو ارضاء این نیاز غیرواقعی، این رسانه‌ها به‌راحتی محتوای ضدّ دینی مدّ نظر خود را به مخاطب القاء می‌کند. 3. وارونه سازی حقایق با بهره گیری از قدرت نرم انعکاس اخبار خلاف حقیقت و برجسته کردن آن، قدرت تعقّل، تفکّر و استدلال مخاطب را در خصوص واقعیت گرفته و مخاطب، همواره به صورت ناخودآگاه خود را در سیطره تبلیغات ارائه شده می‌بیند؛ بدین ترتیب، تقلید بدون فکر، جای استدلال را در ذهن مخاطب می‌گیرد. شیوه اینگونه رسانه‌ها که از آن با نام جنگ نرم یاد می‌شود، دست یافتن به توانایی شکل‌دهی و جذب جامعه هدف بدون بهره‌گیری از اجبار است. ایجاد احساس همراهی در مردم نسبت به منافع مشترک با استفاده از مسائل رسانه‌ای، در زمره مهم‌ترین عناصر برای اعمال قدرت نرم تلقّی می‌گردد. مثال مشخّصی که در این باره قابل بیان است، استفاده از قدرت نرم در ایجاد رژیم صهیونیستی است؛ این بهره‌برداری، باعث شد این رژیم از بدو پیدایش، سالیان سال بتواند بر افکار عمومی دنیا مسلّط شود و هیمنه آن، تنها پس از آنی فرو ریخت که رسانه‌های رقیب در تبیین واقعیات این رژیم، بروز و ظهور کردند. راهبرد این رژیم بر دو محور نظامی‌گری و رسانه‌ای استوار بوده است. صهیونیست‌ها حتّی از توانمندی رسانه‌ای برای غلوّ در حوزه نظامی استفاده کرده‌اند؛ به گونه‌ای که از خود، قدرتی در افکار عمومی نشان دادند که باعث وحشت دیگران شد؛ وحشتی که سالیان سال باعث شد کسی به فکر مقابله با این رژیم برنیاید. روند تاریخی نبرد رسانه‌ای نشان می‌دهد که اهمّیّت این ابزار و سلاح تبلیغاتی برای صهیونیسم، در کنترل افکار و شستشوی مغزی مردم جهان چنان مهمّ و حیاتی بود که کنگره صهیونیسم سال 1897 میلادی در سوئیس، تصمیماتی درباره چگونگی سیطره بر رسانه‌های فراگیر گرفت که به پروتکل رهبران صهیونیسم معروف شد. در این پروتکل آمده است: «ما هنگامی در تشکیل دولت اسرائیل موفّق خواهیم شد که بر ابزارهای تبلیغاتی و مطبوعاتی جهان، تسلّط داشته باشیم.»(4)  خاستگاه تبلیغات ضد دینی ریشه‌های تبلیغات ضدّ دینی را می‌توان چنین ترسیم کرد: 1. جهالت و ناآگاهی از ماهیت گروه‌های اسلام‌گرا رواج پدیده اسلام‌هراسی در جریان بیداری اسلامی، زاییده ناآگاهی از تفکّرات و ادبیات گروه‌های اسلامی است. مغرب‌زمین با سوء نیّت خود، برداشت‌های به‌اصطلاح تکه‌تکه و نسبت‌های داده‌شده به اسلام از سوی دشمنان را کنار هم قرار می‌دهد و برخی اشتباهات مطرح‌شده از سوی برخی از افراد وابسته به گروه‌های تندروی اسلامی را که خطّ رسمی اسلام نیست، در کنار هم قرار می‌دهد و از آن، علیه اسلام استفاده می‌کند. آنها بدین ترتیب، چهره ای روشمند و غیرمنطقی از دین ارائه می دهند؛ این در حالی است که متدیّنان نیز عمدتاً فرصتی نمی‌یابند تا مانند فرصتی که به دشمنان داده شده است، خود را معرّفی کنند و ایده‌های خویش را مطرح نمایند. 2. اختلاف اعتقادی بسیاری از دولت‌های نوپای اسلامی، به دنبال سیستم‌های لائیک، در صددند بتوانند دین را از دولت جدا کنند؛ این در شرایطی است که آنها در ایده‌های خود مبانی ملّی‌گرایی، سوسیالیستی، لیبرالیستی و چپ‌گرایی را تبلیغ کنند. 3. برداشت‌های گزینشی تاریخی از عملکرد اسلامگرایان علّت دیگر اسلام‌هراسی در دوره جدید، برداشت‌های گزینشی و عمدی از تاریخ است که باعث شده برخی نگرانی‌ها در مورد مسلمانان مطرح شود. برخی ادّعاها در زمینه سازمان‌های سرّی و نظامی مسلمانان و عملیات استشهادی و تلاش برای ترور معاندان و مرتدان، از دیگر مسائلی است که این نگرانی‌ها را ایجاد کرده است.
13.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | گام دوم 🇮🇷 (ره): از هیچ ابرقدرت و تبلیغاتی نترسید... 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔗 حمله تلویزیون سازمان منافقین به آقای تحلیلگر و گزارش جنجالی درباره احسان کرمی و رضا پهلوی 🎥 تلویزیون رسمی گروهک منافقین بخشی از برنامه اخیر خود را به اختصاص داده و نکاتی را به همین بهانه با اپوزیسیون مطرح کرده است. شاید خوب باشد ضمن مرور همین بخش از برنامه به آنالیز آنچه گفته اند درباره رضا پهلوی و احسان کرمی بپردازیم... 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
50.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔗 قفس لندن دور ساختمان شبکه کار ساز نشد / فرار اینترنشنال از لندن به واشنگتن / پشت پرده چیست؟ 🎥 در روزهای اخیر اخباری در رسانه ها منتشر شده که نشان میدهد سعودی اینترنشنال وادار شده شبکه خود را از لندن به واشنگتن منتقل کند. / پشت پرده چیست و چرا تلویزیون سعودی به این جمع بندی رسیده؟ / اینها سوالاتی است که کاربرها حالا به آن پرداخته‌اند. سوال مهم تر از نظر خیلی ها اما حالا این است: آیا لندن توان حفاظت از این شبکه را نداشته ؟ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
شبنامه 1122 - @mrtahlilgar.mp3
11.33M
🚨 زلزله ای عجیب که رویای اردوغان در قفقاز را به هم زد / آمارها درباره زلزله ترکیه چه میگویند؟ / سرنوشت سیاسی اردوغان به اعتراف دوست و دشمن به عبور این کشور از بحران زلزله گره خورده است / برخی میگویند اندوه در ترکیه دارد با خشم جایگزین می‌شود / اردوغان در قفقاز رویایی داشته که ظاهرا تحت تاثیر زلزله قرار گرفته است / حالا آمارهایی از این زلزله منتشر شده که تکان دهنده است / قسمت ۱۱۲۲ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
وقتی خدا انقلاب کرد (۱) تقریبا تمام بدنش خالکوبی بود؛ تصویری از رضا خان روی شکم و پس از سقوط رضا پهلوی، تصویری از محمدرضا پهلوی به همراه تاج پادشاهی و دو پرچم شیر و خورشیدنشان بر روی سینه و تصویر دیگری از محمدرضا پهلوی بر روی دست داشت. عضو هیئت‌رئیسه جمعیت «قیام رستاخیز 28 مرداد»(عنوانی که طرفداران محمدرضا پهلوی برای توصیف کودتای 28 مرداد به کار می‌بردند) بود و به پاس خدماتش در کودتای 28 مرداد از وزارت جنگ شاهنشاهی مدال درجه 2 رستاخیز گرفته بود. اما 11 آبان 1342 وقتی در میدان تیر پادگان حشمتیه تهران، گلوله‌ها تصاویر پدر و پسر پهلوی را روی بدنش سوراخ کردند و به قلبش رسیدند معلوم شد برخلاف جسمش آنچه در قلب و جان «طیب حاج‌رضایی» حک شده نه دودمان پهلوی که خاندان نبوی(ص) بود. مردی که جایگاهش در نسبت با خاندان پهلوی را کنار گذاشت، به ایمان قلبی‌اش رو کرد و دست آخر حاضر نشد علیه امام خمینی(ره) جمله‌ای بر زبان بیاورد. انقلاب خمینی(ره) شاید اولین جلوه‌های خود را آنجا نشان داد؛ در سفر یک فرد از ناسوت به ملکوت. 15 دی 1357 تنها یک روز از آمدن ژنرال رابرت ‌هایزر به ایران با هدف ساماندهی ارتش شاهنشاهی برای کودتا می‌گذشت که ویلیام سالیوان سفیر وقت آمریکا در تهران طی اولین جلسه رسمی خود با‌ هایزر ارزیابی ناامیدکننده‌اش را از ارتش ایران بیان کرد و گفت: «ارتش ایران به جایی رسیده است که توان انجام هیچ کاری را ندارد.» خبری که پذیرشش برای‌هایزر سخت بود اما 4 روز بعد، پس از گفت‌وگو با برخی فرماندهان ارشد ارتش او نیز تقریبا به همین نتیجه رسیده بود.‌هایزر در گزارش 19 دی 1357 خود از اوضاع ارتش ایران نوشت: «این که ارتش یک ضعف عمومی داشت انکارناپذیر بود. ارتش آموزش ندیده بود که فی نفسه مشکلات را حل کند. ارتش به رهبری پر قدرتی متکی بود که در وجود شاه و آمریکا خلاصه شده بود.» با چنین ارتشی در آن زمان کوچک‌ترین حمله نظامی خارجی می‌توانست فاتحه یکپارچگی ایران را بخواند اما مدتی بعد در اوج هرج و مرج‌های اول انقلاب، وقتی رژیم بعث عراق با چراغ سبز آمریکا به ایران حمله کرد، تاریخ جور دیگری رقم خورد. جنگي که فرماندهان بلندپایه نظامی عراق با توجه به از هم گسیختگی ارتش ایران، مدت زمانش را حداکثر 6 ماه و با پیروزی صدام پیش‌بینی می‌کردند، 96 ماه طول کشيد تا به‌عنوان طولاني‌ترين جنگ قرن بيستم شناخته شود و البته چیزی که صدام هرگز به آن دست نیافت پیروزی در جنگ بود! انقلاب این بار از جوانان غیرنظامی و جنگ‌ندیده آن روزگار، سربازان و فرماندهانی کارکشته ساخت که محاسبات ارتش بعث صدام و حامیان اروپایی و آمریکایی‌اش را کاملا به هم ریخت. «نزار الخزرجي» رئيس ‌ستاد مشترک ارتش وقت عراق درباره روزهاي پاياني جنگ و صفوف متراکم رزمندگان ایرانی در جبهه به روزنامه «الحيات» می‌گوید: «اين احتمال وجود داشت که جبهه عراق از هم فرو بپاشد... عراق نمي‌توانست ادامه بدهد، چون درآمدهايمان ته کشيده بود و بدهي‌هايمان وحشتناک شده و تلفات انساني‌مان به نسبت جمعيت کشور بالا رفته بود... در حالي که در طرف مقابل، ايراني‌ها از نظر عددي بر ما برتري داشتند.» ظاهرا طیب حاج‌رضایی تنها مسافر آن سفر نبود، این سِیری جمعی بود؛ در انقلاب خمینی(ره) یک ملت برای خدا از خود می‌گذشت. صبح روز 22 بهمن 1357 امیرحسین ربیعی، ارتشبد نظام شاهنشاهی برای فرار از وطن به هر دری می‌زد تا جایی که به اسحاق سگو(مستشار ارتش اسرائیل در ایران) رو زد و گفت: «لطفاً حواستان باشد که مرا هم ببرید.» البته این کار ربیعی در مقایسه با واکنش معاونِ سپهبد ناصر مقدم(رئیس‌وقت ساواک) آبرومندانه‌تر بود. او همان روز به دست و پای گیزی تزفریر(نماینده موساد در ایران) افتاده بود و التماس می‌کرد: «خواهش می‌کنم، اگر راهی برای خروج داری مرا هم با خود ببر.» امیرحسین ربیعی فرمانده نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی بود. فارغ از هر ابتکار و اعتماد به نفسی، سعی کرده بود همه چیز در نیروهای تحت امرش تقلیدی از نیروی هوایی آمریکا باشد؛ تا جایی که‌ هایزر می‌گوید: «حتی شکل اسکادران‌های هوایی او از شیوه‌های آمریکایی تقلید شده بود.» همه تجهیزات نیروی هوایی، آمریکایی بود و آنها حتی در عمل زبان انگلیسی را به کار می‌بردند. به همین دلیل بود که پس از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی در اولین روزهای جنگ تحمیلی طی گزارشی به نماینده امام(ره) در ارتش نوشتند «با توجه به قطعات زودتعویض در هواپیماها و کمبود قطعات یدکی، تمامی هواپیماهای نظامی موجود اعم از جنگنده، آموزشی، پشتیبانی و ترابری ظرف ۱۵ تا ۳۳ روز آینده زمین‌گیر خواهند شد.» 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
وقتی خدا انقلاب کرد (۲) با این وجود اما نیروی هوایی جمهوری اسلامی هرگز زمین ‌گیر نشد. این بار نظامیان و همافرانی که برای تأمین نیازهای روزمره نیروی هوایی محتاج مستشاران و قطعات آمریکایی بودند تبدیل به افسران و مهندسانی کارآزموده و با اعتماد به نفس شدند تا چهل سال بعد «آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا»(DIA) در گزارشی از اقدامات آنها بنویسد: «پس از دهه‌ها تحریم بین‌المللی به‌دنبال انقلاب اسلامی ایران و خسارات جنگی در طول جنگ ایران و عراق، بسیاری از هواپیماهای آمریکایی که ایران در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ به دست آورد، هنوز هم توانمندترین سکوها را امروز در نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌دهند... نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است در نگهداری از این هواپیماهای قدیمی برای انجام عملیات پروازی، مهارت دارد.» آنها با مهندسی معکوس جنگنده‌های آمریکایی، نسخه بومی خود را ساختند و فراتر از آن جوانان خودباور پس از انقلاب با توسعه فناوری‌های موشکی و پهپادی به دومین قدرت نظامی جهان تجهیزات صادر کردند. روندی که باعث شد جاناتان مارکوس، عضو موسسه مطالعات راهبردی و امنیت دانشگاه اکستر در توصیف آن بنویسد: «حالا جهت انتقال تسلیحات معکوس شده است.» اگر انقلاب به معنای «دگرگونی و بازگشت از حالی به حال دگر» باشد. انقلاب خمینی(ره) به تمام معنی انقلاب بود. انقلاب خمینی(ره) در ایران بود اما برای ایران نبود. این انقلاب به رزمندگان حزب‌الله، قدرت بیرون راندن رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان را داد، لکه سیاه داعش را از عراق و شام زدود. مردم یمن را در مقابل رژیم سعودی وحامیانش مقاوم کرد و به مبارزان فلسطینی در غزه و جنین و کرانه باختری جرأت مقابله با اشغالگران داد. روح‌الله جسم بی‌جان جهان اسلام را زنده کرد. تحول از ترس به شجاعت، از فردیّت به تعاون و از خودباختگی به خودباوری را ما در انقلاب خمینی(ره) دیدیم اما خودش می‌گفت کار خداست و این «تحول» را مهم‌تر از پیروزی انقلاب می‌دانست: «يك تحول روحى در جامعه پيدا شد، كه من غير از اينكه بگويم يك معجزه بود و يك اراده الهى، نمى‏توانم اسمى رويش بگذارم.» «يكى از بركات اين نهضت قضيه «تحول روحى» در جامعه ما هست كه من مكرر اين را گفته‏ام كه اين تحول روحى كه در ايران پيدا شده است و اين نهضت توانست اين تحول روحى را ايجاد كند به خواست خداى تبارك و تعالى؛ از اين پيروزى كه نصيب ما شده است و دست اجانب را كوتاه كرديم و دست خيانتكارها را، اهميتش بيشتر است.» «ما بندگانى هستيم كه هيچ نداريم و هيچ نيستيم و هر چه هست قدرت الهى است. معجزه‌هايى كه در اين نهضت واقع شد همه از جانب خداى تبارك و تعالى بود، و بشر كوچك‌تر از آن است كه بتواند اين معجزه‏ها را انجام دهد. تحولات روحى كه در اين مدت قليل براى ملت ما پيدا شد، تحولات قلبى، تحولات روحى، تحولات ارادى؛ هيچ كس نمى‏توانست اين تحولات را ايجاد كند. آنچه كه عظمت دارد اين تحولات روحى است كه در ملت پيدا شده، و او بالاتر از اين پيشبرد و پيروزى است كه ملت ما پيدا كرد.» سید محمدعماد اعرابی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
هدف انقلاب اسلامی چه بود؟ حضرت امام، شهدا و امت حزب‌الله بر این گذاره اصرار داشتند که هدف از انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت دینی "اجرای احکام الهی" است! این روزها همه شیاطین و دشمنان اسلام و انقلاب متفق و هم‌جهت علیه حکم الهی "حجاب" بسیج شده و بدنبال عادی سازی بی‌حجابی و بی‌عفتی در تنها حکومت دینی جهان هستند ... به همین علت، مطالبه ویژه مردم مومن و حزب‌اللهی ایران از مسئولین نظام در ۲۲ بهمن امسال، فراموش نکردن هدف انقلاب اسلامی و جدی گرفتن مقابله با طرح جدی دشمن برای عادی شدن بی‌حجابی و بی‌حیایی است! در راهپیمایی ۲۲بهمن، مطالبه از سران سه قوه برای مقابله قانونی و قاطع با بی‌حجابی فراموش نشود!!! 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
یکی از شبهاتی که در سالهای اخیر توسط ضد انقلاب و عمدتاً طیف سلطنت طلب، مطرح شده این است که پیشرفتهایی که به نام دستاوردهای انقلاب اسلامی مطرح می شوند، محصول گذر زمان و پیشرفتهای علمی جهان هستند و در صورت تداوم حکومت پهلوی نیز محقق می شدند. آیا واقعا اینگونه می شد؟ برخی موارد همچون ارتباطات سیار، تلفن هوشمند، اینترنت، بانکداری الکترونیک و... محصول گذر زمان هستند و نمیتوان بر حکومت پهلوی به دلیل نبود این امکانات در آن دوره خرده گرفت اما آیا برق، گاز، تلفن، یخچال، تلویزیون و... هم در آن دوران کشف و اختراع نشده بودند؟ در سال پایانی حکومت پهلوی، چند درصد مردم به این امکانات دسترسی داشتند؟ اگر صِرف گذشت زمان باعث پیشرفت می شود چرا کشورهایی در همسایگی ما، با وجود گذشت دهها سال همچنان پیشرفت نکرده اند؟ چرا گذشت زمان در دوره پهلوی باعث پیشرفت نشد و پس از ۵۴ سال حکومت، همچنان مجبور به استخدام پزشکان هندی و پاکستانی بودند؟ توسعه وابسته و اقتصاد غیر مشارکتی که در دوره پهلوی شکل گرفت، در کنار دخالت فزاینده هزاران مستشار غربی، مانع اساسی بر سر راه پیشرفت واقعی بوده و گذر زمان نیز نتوانست این مانع را مرتفع سازد. غرب، تنها به اندازه ای که اجازه پیشرفت به ایران میداد که به دامن کمونیست نلغزد. با چنین رویکردی، با فرض تداوم حکومت پهلوی نیز پیشرفت چندانی متصور نبود. اگر قرار باشد دستاوردهای انقلاب اسلامی را به پای گذر زمان بنویسیم، لاجرم باید مواردی که سلطنت طلبان به عنوان افتخارات حکومت پهلوی نام می برند را نیز محصول گذر زمان بدانیم. به عبارت دیگر، اگر قائل به این باشیم که با تداوم حکومت پهلوی نیز به دستاوردهای کنونی می رسیدیم، باید بپذیریم که در صورت تداوم حکومت قاجار نیز به همه اموری که پلهوی ها بدان افتخار می کنند، نائل می شدیم! در ارزیابی دستاوردهای انقلاب اسلامی، باید توجه داشت که پیشرفتهای جمهوری اسلامی در سایه چند دهه اقسام تحریمهای بی سابقه در تاریخ، هشت سال جنگ تمام عیار، افزایش سه برابری جمعیت و کاهش چشمگیر درآمدهای نفتی حاصل شده است. مصائبی که حکومت پهلوی، نه تنها با هیچکدام از آنها روبرو نبوده، بلکه از پشتیبانی هم پیمانان غربی نیز برخوردار بوده است. جمهوری اسلامی به عنوان نظام برآمده از انقلاب اسلامی، به موفقیتهای بیشماری در عرصه های مختلف دست یافته است اما همچنان در برخی عرصه ها با کاستیهایی روبرو بوده و با نقطه مطلوب فاصله دارد. کلید رفع این کاستیها نیز تلاش مضاعف، کار جهادی و نگاه به توانمندیهای داخلی است نه زیر سوال بردن اقدامات گذشته که با همه کاستیها، همچنان قابل دفاع است. مشکلات اقتصادی و معیشتی که این روزها مردم بدان دچارند، قابل کتمان نبوده و برای دلسوزان و معتقدان به انقلاب، درد آور است اما این مشکلات نباید سبب شود که در تحلیل دستاوردهای انقلاب، انصاف را به کناری گذاشته و همه افتخارات و کارهای سترگ صورت گرفته را، با دیده تردید بنگریم.خلاصه آنکه، با همه گله مندی، باید همچنان پای کار انقلاب بمانیم. سید امین‌ فروغی نیک 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi