هدایت شده از میعادگاه شهدا | روشنگری
اسلام هراسي و راهكارهاي رسانهاي مقابله با آن
1. مفهوم اسلامهراسي
قسمت دوم
ازجمله اينكه در تحقيقات، نشان دادهشده كه ارزيابي منفي درباره مسلمانان ميان كساني كه بهطور فزاينده ترس و اندوه و نگرشهاي منحصربهفرد يا پيشبينيناپذيري درباره مسلمانان را در كنار اضطراب درونگروهي دارند، قويتر هستند. (Choma, Jagayat,Hodsonb, 201, p66)
ترس از مسلمانان شعبهاي از بيگانههراسي است كه منجر به اسلامهراسي يا همان نگرش منفي شده است. اينكه در اين تحقيقات، ترس و اندوه، معادل زنون فوبيا و نگرش منفي، معادل اسلامهراسي گرفته شود، درواقع يك دور معرفتي نيز هست كه بررسي آن از حوصله اين بحث خارج است، اما اشارهاي است به اينكه جاانداختن و القاي يك تعريف با استفاده از رسانه تا چه ميزان ميتواند مؤثر باشد بهنحوي كه عرصههاي علمي را هم متأثر از خود ميكند.
بنابراين اصطلاح اسلامهراسي در افواه عمومي و در رسانهها و... رواج پيدا كرد و از طرف ديگر مجامع و مراجع معتبر، معنايي عام تعريف كردهاند كه ناظر به بيزاري از اسلام است؛ اما مرجع تعريف اسلامهراسي همان افواه يا افكار عمومي است كه انعكاس واقعيت اسلامهراسي است نه تعريفي كه اين مراجع رسمي ارائه ميدهند؛ يعني واقعيت اسلامهراسي در دورههاي مختلف را همان واقعيت افكار عمومي ميتواند بازتعريف كند كه لمس و دركي مستقيم از پديدار اجتماعي است نه يك جمع چندنفره از افرادي كه داراي علايق و گرايشها خاصي هم هستند و بهعنوان بخشي از پروژه اسلامهراسي هم ارزيابي شوند.
ج) اصطلاح خاص اسلامهراسي
طي يكي دو دهه اخير، واقعيت عيني اسلامهراسي به همان معناي لغوي آن؛ يعني ترس موهوم از اسلام نزديك شده است. معناي اصطلاحي خاص اسلامهراسي هم كه در اين تحقيق مدنظر قرار ميگيرد، همان هراس از اسلام و مسلمانان است. در فرهنگ آكسفورد، تعريف اسلامهراسي چنين است: «ناسازگاري يا تعصب عليه اسلام يا مسلمانان، بهخصوص بهعنوان يك نيروي سياسي» (فرهنگ آنلاين آكسفورد ذيل واژه Islamophobia). قيد نيروي سياسي نشان ميدهد كه ازنظر آكسفورد تعصب يا ناسازگاريِ نمود بيروني اسلامهراسي بهمعناي هراس و ترس است. بعضاً در تعريفهايي كه بهعنوان مبناي تحقيق در مورد اسلامهراسي در غرب انجام شده است، بين اسلامهراسي و اسلامستيزي تفكيك و تمايز قائل شدهاند: بين كليشههاي مذهبي اسلامهراسي، تبعيض مذهبي و بازنمايي جمعي منفي مسلمانان در رسانهها تفاوت قائل شدهايم (Tajamal, Sam, 2012, p520). چنين تمايزي و تفاوتي از جهت تعريف و ايجاد شاخصهايي براي سنجش اسلامهراسي ضرورتاً انجام ميشود.
استفن شوارتز، نويسنده آمريكايي هم اسلامهراسي را «محكومسازي كليت اسلام و تاريخ مسلمانان بهعنوان امري افراطي؛ برخورد با تعارضات مربوط به مسلمانان بهعنوان اموري الزاماً محصول اشتباه آنها؛ تأكيد بر اينكه مسلمانان درصدد ايجاد تغيير بر اساس دين خود هستند و اعلان جنگ عليه كليت اسلام» تعريف كرده است (مرشديزاد و غفاري هشجين، 115، ص1386). وي با مسلمانان همدلي نشان داده و اسلامهراسي را بهطور تلويحي يك تصميم سياسي معرفي كرده است كه ناشي از اين تصور است: اسلام و مسلمانان در برابر واقعيت مدرنيته مقاومت ميكنند و اين مقاومت تلاشي براي تغيير تلقي ميشود. بنابراين از اسلام ميترسند؛ ازاينرو درصدد جبران اين ترس برآمدند و پروژه اسلامهراسي را شكل دادند؛ يعني اسلامهراسي در وجه امروزياش، يك طراحي جديد است؛ اگرچه از روندهاي گذشته وام گرفته باشد.
دو گونه تعريف يا معناي پيشگفته را با مقايسه انگارههاي هر يك بررسي ميكنيم.
سه انگاره شكلدهنده به اسلامهراسي كه در معناي اصطلاح عام بهطور غالبي ذكرشدهاند عبارتاند از:
1. پيشداوري
2. تبعيض
3. ترس
تلقي متعارف در راستاي ارائه تصويري جامع از اسلامهراسي اين است كه اسلامهراسي واژهاي با اَشكال بسيار متفاوت است كه در سه حوزه عمومي، رسانهاي و دولتي رخ ميدهد و برآيند همه پيامدهاي آن اعمال پيشداوري و تبعيض ضدمسلمانان، تجاوز به حقوق آنان، برخورد فيزيكي، توهين لفظي، بيحرمتي به مقدسات، تبعيض سازمانيافته و ناديدهانگاري و بيگانهانگاري مسلمانان است (حسيني فائق، 1390، ص102).
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
هدایت شده از میعادگاه شهدا | روشنگری
اسلام هراسي و راهكارهاي رسانهاي مقابله با آن
1. مفهوم اسلامهراسي
قسمت دوم
ازجمله اينكه در تحقيقات، نشان دادهشده كه ارزيابي منفي درباره مسلمانان ميان كساني كه بهطور فزاينده ترس و اندوه و نگرشهاي منحصربهفرد يا پيشبينيناپذيري درباره مسلمانان را در كنار اضطراب درونگروهي دارند، قويتر هستند. (Choma, Jagayat,Hodsonb, 201, p66)
ترس از مسلمانان شعبهاي از بيگانههراسي است كه منجر به اسلامهراسي يا همان نگرش منفي شده است. اينكه در اين تحقيقات، ترس و اندوه، معادل زنون فوبيا و نگرش منفي، معادل اسلامهراسي گرفته شود، درواقع يك دور معرفتي نيز هست كه بررسي آن از حوصله اين بحث خارج است، اما اشارهاي است به اينكه جاانداختن و القاي يك تعريف با استفاده از رسانه تا چه ميزان ميتواند مؤثر باشد بهنحوي كه عرصههاي علمي را هم متأثر از خود ميكند.
بنابراين اصطلاح اسلامهراسي در افواه عمومي و در رسانهها و... رواج پيدا كرد و از طرف ديگر مجامع و مراجع معتبر، معنايي عام تعريف كردهاند كه ناظر به بيزاري از اسلام است؛ اما مرجع تعريف اسلامهراسي همان افواه يا افكار عمومي است كه انعكاس واقعيت اسلامهراسي است نه تعريفي كه اين مراجع رسمي ارائه ميدهند؛ يعني واقعيت اسلامهراسي در دورههاي مختلف را همان واقعيت افكار عمومي ميتواند بازتعريف كند كه لمس و دركي مستقيم از پديدار اجتماعي است نه يك جمع چندنفره از افرادي كه داراي علايق و گرايشها خاصي هم هستند و بهعنوان بخشي از پروژه اسلامهراسي هم ارزيابي شوند.
ج) اصطلاح خاص اسلامهراسي
طي يكي دو دهه اخير، واقعيت عيني اسلامهراسي به همان معناي لغوي آن؛ يعني ترس موهوم از اسلام نزديك شده است. معناي اصطلاحي خاص اسلامهراسي هم كه در اين تحقيق مدنظر قرار ميگيرد، همان هراس از اسلام و مسلمانان است. در فرهنگ آكسفورد، تعريف اسلامهراسي چنين است: «ناسازگاري يا تعصب عليه اسلام يا مسلمانان، بهخصوص بهعنوان يك نيروي سياسي» (فرهنگ آنلاين آكسفورد ذيل واژه Islamophobia). قيد نيروي سياسي نشان ميدهد كه ازنظر آكسفورد تعصب يا ناسازگاريِ نمود بيروني اسلامهراسي بهمعناي هراس و ترس است. بعضاً در تعريفهايي كه بهعنوان مبناي تحقيق در مورد اسلامهراسي در غرب انجام شده است، بين اسلامهراسي و اسلامستيزي تفكيك و تمايز قائل شدهاند: بين كليشههاي مذهبي اسلامهراسي، تبعيض مذهبي و بازنمايي جمعي منفي مسلمانان در رسانهها تفاوت قائل شدهايم (Tajamal, Sam, 2012, p520). چنين تمايزي و تفاوتي از جهت تعريف و ايجاد شاخصهايي براي سنجش اسلامهراسي ضرورتاً انجام ميشود.
استفن شوارتز، نويسنده آمريكايي هم اسلامهراسي را «محكومسازي كليت اسلام و تاريخ مسلمانان بهعنوان امري افراطي؛ برخورد با تعارضات مربوط به مسلمانان بهعنوان اموري الزاماً محصول اشتباه آنها؛ تأكيد بر اينكه مسلمانان درصدد ايجاد تغيير بر اساس دين خود هستند و اعلان جنگ عليه كليت اسلام» تعريف كرده است (مرشديزاد و غفاري هشجين، 115، ص1386). وي با مسلمانان همدلي نشان داده و اسلامهراسي را بهطور تلويحي يك تصميم سياسي معرفي كرده است كه ناشي از اين تصور است: اسلام و مسلمانان در برابر واقعيت مدرنيته مقاومت ميكنند و اين مقاومت تلاشي براي تغيير تلقي ميشود. بنابراين از اسلام ميترسند؛ ازاينرو درصدد جبران اين ترس برآمدند و پروژه اسلامهراسي را شكل دادند؛ يعني اسلامهراسي در وجه امروزياش، يك طراحي جديد است؛ اگرچه از روندهاي گذشته وام گرفته باشد.
دو گونه تعريف يا معناي پيشگفته را با مقايسه انگارههاي هر يك بررسي ميكنيم.
سه انگاره شكلدهنده به اسلامهراسي كه در معناي اصطلاح عام بهطور غالبي ذكرشدهاند عبارتاند از:
1. پيشداوري
2. تبعيض
3. ترس
تلقي متعارف در راستاي ارائه تصويري جامع از اسلامهراسي اين است كه اسلامهراسي واژهاي با اَشكال بسيار متفاوت است كه در سه حوزه عمومي، رسانهاي و دولتي رخ ميدهد و برآيند همه پيامدهاي آن اعمال پيشداوري و تبعيض ضدمسلمانان، تجاوز به حقوق آنان، برخورد فيزيكي، توهين لفظي، بيحرمتي به مقدسات، تبعيض سازمانيافته و ناديدهانگاري و بيگانهانگاري مسلمانان است (حسيني فائق، 1390، ص102).
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
اسلام هراسي و راهكارهاي رسانهاي مقابله با آن
1. مفهوم اسلامهراسي
قسمت سوم
از بين اين سه انگاره، اسلامهراسي بهمعناي اصطلاح خاص آن، ناظر به ترس است و مبتني است بر پيشداوري و منتج به تبعيض و نفرت و تعصب.
ديدگاه منفي يا پيشداوري منفي مردم اروپا درباره مسلمانان، زمينه تمايلنداشتن آنها به همزيستي با مسلمانان يا اساساً موجوديت مسلمانان است... . بيش از نيمي از جمعيت انگلستان معتقدند هيچگونه نقطه اشتراك فرهنگي با مسلمانان بريتانيا ندارند و 25درصد از آنها هم پا را فراتر از اين گذاشته و معتقدند كه اسلام و ارزشهاي غربي هرگز نميتوانند با هم در صلح و صفا به حيات خود ادامه دهند (نظري، 1395، ص120)، اما اين احساسي كه مردم اروپا به مسلمانان و اسلام دارند، اسلامهراسي نيست، بلكه زمينه اسلامهراسي است كه در تعريف مشهور و
فراگير خود، اسلامهراسي تلقي ميشود. اينكه آيا اين مدعا معناي محصلي دارد يا نه منوط به توضيح در مورد زمينهها و علل اسلامهراسي در دوره اخير است كه نياز به بررسي بيشتري دارد.
تفاوت اينجا است كه چه كسي، يا كدام بازيگر چه احساس يا دركي از اسلام دارد. آنچه در تعريف مشهور از اسلامهراسي گفته شد ناظر به مردم يا جامعه اروپايي و غربي است، اما اسلامهراسي در معناي خاص؛ يعني احساس مداوم تهديد محتمل از سوي اسلام است (اميني، 1385، ص217). بهنظر ميرسد مردم در جامعه غربي، تهديد محتمل از جانب مسلمانان را دستكم در دهه اخير احساس كردهاند، اما اين مسئله اولاً جديد و متأخر از شكلگيري گروههاي افراطي مثل داعش است و ثانياً كمفروغتر از احساس انزجار و نفرت و واگرايي است. درحاليكه احساس ترس يا تهديد مداوم در حوزه سياسي بيشتر است.
در همين راستا بايد مفهوم اسلامهراسي را از اسلامستيزي تفكيك كنيم. اسلامستيزي رفتاري است كه ميتواند ممتاز يا متمايز از اسلامهراسي و البته مبتني يا مسبوق به اسلامهراسي باشد يا ميتوان اين رفتار يا سياست را مستقل يا صرفنظر از اسلامهراسي در نظر گرفت.
اسلامستيزي با روشهاي زير نشان داده ميشود: ايميلهاي توهينآميز؛ مزاحمتهاي تلفني و نامهها و پيامهاي موهن و تهديدآميز به مقصد خانهها، مساجد و اماكن فرهنگي ـ اسلامي؛ عرضه خدمات ناقص يا نامناسب در رستورانها، مراكز تفريحي و بنگاههاي مشابه؛ رفتارهاي عاري از نزاكت و غيرمحترمانه؛ سوءظن و متهمسازيهاي نابجا؛ زير نظرگرفتن و كنترلكردن افراد در امكان عمومي؛ بروز رفتارهايي كه نشانه نگراني و ترس است؛ تمسخر مستقيم و غيرمستقيم؛ توهينهاي لفظي و استفاده از برچسبهايي چون تروريست؛ اجتناب از برقراري روابط نزديك و دوستانه؛ بروز رفتارهايي كه نشانه دستكمگرفتن مسلمانان است. (قنبرلو، 1389، ص110)
نكته مهم اين است كه اسلامستيزي ميتواند يك فعاليت در جهت ايجاد هراس از اسلام يا نشانهاي از هراسناكبودن اسلام باشد... . مثل نشاندادن معقوليت هراس از اسلام، يا ايجاد عكسالعمل هراسافكنانه در رفتار مسلمانان، يا نوعي واكنش كه معمولاً در موقع ترس و هراس نشان داده ميشود. بهعنوان مثال رفتار دولتها در بازداشت مسلمانان بهدلايل مربوط به تحقيقات ضدتروريستي ميتواند مشكل و بياعتمادي در افكار عمومي ايجاد كند(NFPs, 2005, p31). بنابراين اسلامستيزي ابزار يا راهبرد يا نمايشي از اسلامهراسي است و مطالعه آن بايد ازاينمنظر در نظر گرفته شود. هدف از اين اقدامات، تظاهر به هراسافكني طرف مقابل است... . رفتارهاي اسلامستيزانه مثل خشونت فيزيكي عليه مسلمانان يا مقدسات آنها يا توهين و اهانت به آنها يا حمله به سرزمينهاي اسلامي و... را بايد مبتني بر اسلامهراسي يا نتايج و محصولات آن دانست كه با خود آن متفاوت است. تفاوت معنادار اينها، در مرحله تدوين و طراحي سناريوهاي ممكن و مطلوب و بهخصوص در راهبردهاي مقابله، منعكس ميشود. راهبرد مقابله با علت يك رفتار با راهبرد مقابله با خود آن، كاملاً متفاوت است. اگر پيشداوري در مورد اسلام را كه تصوري فرهنگي انباشته و تاريخي از اسلام است، علت اسلامهراسي در نظر بگيريم، مواجهه رسانهاي با اين تصور با مواجهه رسانهاي با خود اسلامهراسي متفاوت است. تمايز بين آنها نيازمند دقت و كاربرد هنر است.
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌وصف عجیب امام خمینی (ره) از لیبرالیسم ؛
❌تا من هستم اجازه نخواهم داد حکومت بدست لیبرال ها بیفتد!
🔺ما آزادی وارداتی نمی خواهیم!
🔺ما روشنفکر غربی نمی خواهیم!
🔺آنهایی که با قلم و قدم علیه ملت ما فعالیت می کنند سرکوب می شوند!
منبع/ مسلمان تی وی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
سرلشکر سلامی: رهبر انقلاب امروز به سپاه پاسداران یک نشان فتح اعطا کردند
🔹این نشان محصول همه مجاهدتهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که فقط به شکل نمادین به بنده اعطا شد و همه پاسداران و بسیجیان در این نماد سهم دارند و اگر تقسیم کنیم کمترین سهم متعلق به بنده میرسد.
🔹این نشان متعلق به برادران ماست که در ارتفاعات چند درجه زیر صفر با قلبهای استوار و گامهای مستحکم و دستان روی ماشه از حیثیت و استقلال این سرزمین دفاع میکنند.
🔹این نشان متعلق به برادران عزیزی است که در اعماق آبهای زلال خلیج فارس روی سکوها در شرایط سخت روی شناورها و درگیر با امواج بلند تن خود را به امواج میسپارند و روی شناورها بیرقهای احساس برانگیز و افتخار برانگیز سپاه را در کنار پرچم مقدس کشورمان به اهتزاز در بیاورند.
🔹این نشان متعلق به همه کسانی است که در سایتهای پدافندی و پهپادی فعالیت میکنند و همه عزیزان سپاه که در مجموع درحال ساخت این بنای با عظمت دفاع از اسلام، امت اسلام و ایران هستند.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
هدایت شده از میعادگاه شهدا | روشنگری
08 مدح گریزی و نقد پذیری.mp3
6.09M
✔️#سیمای_آرمانی_مسئولین
🟢 قسمت 08
🔹۸. «مدح گریزی و نقد پذیری»
🔺 ۱. دور و بری ها را از اینکه تعریفش کنند و ستایشش کنند، منع کند
🔺۲. آنها را به نقد منصفانه از خود دعوت کند
منبع/ تاریخ اسلام
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
09 منع از راه افتادن پشت سر انسان.mp3
6.83M
✔️#سیمای_آرمانی_مسئولین
🟢 قسمت 09
🔺 «کسانی که زبانشان به حق تلخ بازتر است، بیشتر به خودت نزدیک کن»
🔺 «اطرافیانت را اینگونه تربیت کن که تو را کمتر ستایش کنند»
🔹۹. منع دیگران از اینکه پشت سرش راه بیفتند.
🔹۱۰. عدم فرق بین نزدیک و دور، در اجرای عدالت.
منبع/ تاریخ اسلام
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
هدایت شده از میعادگاه شهدا | روشنگری
Sahifeye.Sajadiye.02.Mp3.24kbps_p30download.com.mp3
715K
منبع/ کتابخانه صوتی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
Sahifeye.Sajadiye.03.Mp3.24kbps_p30download.com.mp3
1.16M
منبع/ کتابخانه صوتی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولایت صراط مستقیم است
🎙 شهید ابراهیم همت
منبع/ مسلمان تی وی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
هدایت شده از میعادگاه شهدا | روشنگری
سخنان رهبری.mp3
6.89M
.
کاش رهبری به مشکلات اعتراض کند!
چرا اولویت اول رهبری اقتصاد نیست؟
چرا نمیگویند که مشکل اصلی، مشکلات اقتصادی است؟!
چرا از فقر و نداری مردم اطلاع ندارند؟!
یکبار کاش رهبری مشکلات مردمو میگفتن!
این صوت را بشنوید😊
منبع/ شیخ فرهاد فتحی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔻 اولویت رهبر انقلاب چیست؟
آقا ۲۳ سال قبل هم درد را خوب شناسایی کرد هم درمان را گفت ولی اصلاح طلب به جای معیشت مردم دنبال ابتذال بود و اصولگرا هم دنبال زیر بغل مار و نهایتا مطالبه رهبری زمین ماند و به اینجا رسیدیم و امروز جوان ایرانی حتی طلبه ی ما می گوید رهبری چرا انتقاد نمیکند؟! جملات زیر را بخوانید تا بدانید آقا انتقاد کردند ولی وقتی گوش شنوایی نیست، تکرار کردنش بی فایده است.
اولویّتها را در نظر بگیرید. امروز در بعضی از گفتهها و اظهارات، راجع به شأن و شخصیّت و شرف و کرامت انسان در جامعه حرف زده میشود. این بلاشک از اصول اسلامی است؛ اما کدام نقض کرامت انسانی بالاتر از این که انسانی، رئیس عائلهای، پدر خانوادهای، در جامعهای که در آن همهچیز هم هست، نتواند اوّلیات زندگی فرزندان خودش را تأمین کند؟! کدام تحقیر از این بالاتر است؟! کدام نقض شخصیّت و شرف و کرامت انسانی از این بالاتر است؟! صبح تا شب کار کند، آخرش به من یا به شما یا به آن مسؤول دیگر نامه بنویسد که من دو ماه است به خانهام گوشت نبردهام! یک وقت در جامعه گوشت و میوه نیست، من و شما هم نمیخوریم؛ یک وقت در جامعه امکانات رفاهی نیست، من و شما هم استفاده نمیکنیم؛ یک وقت ایام عید که میشود، فرزندان من و شما هم لباس نو بر تن نمیکنند.
در این حالت کسی احساس سرشکستگی نمیکند - البلیة اذا عمت طابت - اما وقتی همه چیز هست، وقتی کسانی در جامعه با استفاده از فرصتهای نامشروع توانستهاند برای خودشان آلاف و الوف و زندگیهای تجمّلی فراهم کنند، وقتی طبقاتی در جامعه هستند که برایشان پول خرج کردن هیچ اهمیتی ندارد، جمع کثیری از مردم که در بین آنها رزمندگان و عناصر نظامی و کارمندان دولت و معلمان و روستاییان و مردم مناطق محروم و دور و مناطق جنوب هستند، نتوانند نان و پنیر بچههایشان را فراهم کنند، کدام شکستن شخصیّت و شرف انسانی از این بالاتر است؟! شما میخواهید جواب چه کسی را بدهید؟ شما میخواهید دل چه کسی را خوش کنید؟ شما میخواهید چه کسی از شما راضی باشد؟
بله، مسأله معیشت قطعاً در اولویّت اوّل است. معیشت که نبود، دین هم نیست؛ اخلاق هم نیست؛ حفظ عصمت و عفت هم نیست؛ امید هم نیست. کسی را که به موقعیتی دست پیدا کرده، به خاطر این که برای رفع نابسامانی و فقر، تلاش و مجاهدت کند و شب و روزِ خودش را صرف نماید، ملامت نخواهند کرد. اولویّتها را پیدا کنید. مسائل اساسی جامعه اینهاست.
عزیزان من! شما بدانید که دشمن شما، دشمن این انقلاب، دشمن این نظام، بُرندهترین حربهای که در اختیار خواهد داشت، فقر و گرفتاری اقتصادی مردم است. روی این مسأله باید فکر کرد. گرفتاریهای اقتصادی مردم، همین بیکاریای است که در کلمات شما تکرار میشود و درست هم هست؛ همین کمبودها و همین مشکلات فراوان است. البته فسادهای گوناگون، سوءاستفادههای گوناگون، تبعیضهای گوناگون، مشکلات اداری و مشکلات قضایی هم در کنارش هست. اولویّت اوّل برای شما این است که امید مردم را حفظ کنید. اولویّت اوّل این است که شکم مردم را سیر کنید. میشود نشست و حرفهای روشنفکری زد: اگر فلانطور نشود، فلانطور نخواهد شد؛ اگر چنین نشود، چنان نخواهد شد؛ اما باید دید واقعیت چیست.
منبع/ شیخ فرهاد فتحی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
560-tahrim-ar-dabagh.mp3
624.7K
560-tahrim-fa-ansarian.mp3
4.93M
#صوت_ترجمه #صفحه_560 سوره مبارکه #تحریم
#سوره_66
#جزء_28
منبع: پایگاه قرآن ایران صدا - ترجمه استاد حسین انصاریان
منبع/ جهاد تبیین
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
560-tahrim-ta-1.mp3
6.52M
#صوت_تفسیر #صفحه_560 سوره مبارکه #تحریم
بخش اول
#سوره_66
#جزء_28
مفسر: استاد قرائتی
منبع/ جهاد تبیین
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
560-tahrim-ta-2.mp3
5.73M
#صوت_تفسیر #صفحه_560 سوره مبارکه #تحریم
بخش دوم
#سوره_66
#جزء_28
مفسر: استاد قرائتی
منبع/ جهاد تبیین
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
16.Nahl.034-35.mp3
2.75M
🔹سوره نحل سوره ۱۶ قرآن کریم
#تفسیر_صوتی_قرآن
استاد قرائتی
تفسیرنور
⚘تفسیر آیات ۳۵_۳۴ سوره نحل⚘
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#کانالعطرظهورمولا
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
636674173981625662.mp3
112.4K
#صوت_ترتیل_سوره_مبارکه_الشرح
#صوت_استاد_پرهیزگار
منبع/ قرآن مسیری به سوی نور
🌺🍃🌺🍃🌺
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕋 تلاوت فرازهایی بسیار زیبای قرآن کریم با صدای مرحوم عبدالباسط عبدالصمد آغاز و به ارواح مطهر حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تقدیم می نمائیم
#قرآن_کریم
#آرامش_باقرآن
#قرآن_مسیری_به_سوی_نور
منبع/ قرآن مسیری به سوی نور
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi