eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری ☫
460 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
22.4هزار ویدیو
998 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب مراغه پایگاه مقاومت بسیج شهید رجائی ورجوی @basij_varjovi صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری ورجوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ مستند 🎞 ژانر: مستند _ سیاسی ♨️ محصول: گروه مستندسازی ثریا 📆 سال تولید: 1403 ⏱ زمان: 1:03:27 🔰 مستند «راه رجا» روایتی از اقدامات بی‌نظیر شهید جمهور در خدمت به ملت ایران است. این مستند روایتی از محرومیت‌زدایی و پیشرفت تا دیپلماسی اقتصادی و دفاع از منافع ملی و مستضعفان جهان است. 📌در این مستند ناگفته‌هایی از چالش‌های روزهای ابتدایی دولت سیزدهم و حماسه وعده صادق و دیپلماسی فعال ایران در منطقه و جهان روایت می‌شود. 🔰 لینک دانلود🔻 Ⓜ️https://aparat.com/v/ugu2hau 🆔 منبع/مستند سیاسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
آيين بصيرت (بررسي عملكرد عوام و خواص در برابر حضرت علي عليه السلام) تعريف عوام(1) عوام يا همان توده ي مردم هميشه سرگرم زندگي روزمره ي خود هستند و به دليل حساسيت هاي گوناگون نظير دين و غيرت ديني يا مليت و قبيله گرايي به صحنه ي اجتماع و سياست كشانده مي شوند. آنان از خود نظري ندارند و نمي توانند مسايل را تحليل كنند. بنابراين دنباله رو و تابعند؛ خواص به جايشان فكر مي كنند و عوام در حقيقت، مجري فرمان آنان هستند. ويژگي هاي عوام به طور اختصار مي توان ويژگي هاي عوام را چنين برشمرد: 1 ـ ناآگاهي از سياست آن چه صحنه ي سياست را رمزآلود و بسيار پيچيده مي كند، مخفي بودن انگيزه ها و اهداف خواص است. زماني كه سياستمداري با انتقاد از فردي، عملكرد وي را به نقد مي كشد، معلوم نيست انگيزه ي او، حسادت، انتقام گيري و كينه توزي است يا اين كه به قصد اصلاح و ارشاد، به انتقاد مي پردازد. چنين فردي اهداف خود را درنقاب خيرخواهي ونيكي مي پوشاند و بدين گونه مواضع غير شفاف مي شود. در اين بين، عوام كه از پشت پرده ي اين خيمه شب بازي ها بي خبرند و توان درك انگيزه و اهداف اين گونه افراد را ندارند، به راحتي فريب مي خورند و در دام هياهوهاي بيهوده ي جريان هاي مختلف دچار مي شوند؛ زيرا به امور روزمره زندگي خود مشغولند و از گذشته و رفتار و كردار اينان آگاهي ندارند. حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السلام درباره ي تقسيم بندي مردم به كميل فرمودند: اَلنّاسُ ثَلاثَةٌ: فَعالِمٌ رَبّانِيٌ وَ مُتَعَلِّمٌ علي سَبيلِ نَجاةٍ وَ هَمَجٌ رَعاعٌ اَتْباعٌ كُلِّ ناعِقٍ يَميلوُنَ مَعَ كُلِّ ريحٍ لَمْ يَسْتَضِيئُوا بِنُورِ الْعِلْمِ وَ لَمْ يَلْجَاؤُوا اِلي رُكنٍ وثيقٍ. مردم سه دسته اند: دانشمند الهي، و آموزنده اي بر راه رستگاري و پشه هاي دست خوش باد و توفان و هميشه سرگردان كه به دنبال هر سر و صدايي مي روند و با وزش هر بادي حركت مي كنند. نه از روشنايي دانش نور گرفتند و نه به پناهگاه استواره پناه گزيدند.1 حضرت علي عليه السلام، ويژگي هاي دسته ي سوم را اين گونه بيان مي كند: 1 ـ همانند پيشه هاي كوچك، حقير و بي ارزشند. هرلحظه بر جايي مي نشينند و سپس پرواز مي كنند، آرام و قرار ندارند. 2 ـ ساده لوح اند و اعمالشان بدون فكر و انديشه است. 3 ـ بدون داشتن انگيزه و هدف خاص، از هر صدايي پيروي مي كنند. 4 ـ به دنبال هر بادي روانند و ثبات قدم ندارند. اگر نيرو با ظالم باشد، به دنبال او مي روند و اگر قدرت با عادل باشد، به دنبال او حركت مي كنند. 5 ـ در تاريكي جهل به سر مي برند. 6 ـ به پايه ي استواري پناه نجسته اند. 2 ـ معيار قرار دادن افراد براي حق انسان هاي آگاه، ابتدا حق و ملاك هاي آن را مي شناسند، سپس عملكرد افراد را بر اساس آن مي سنجند؛ آن چه را مطابق با حق يافتند، تحسين مي كنند و آن چه را مخالف حق ديدند، تقبيح مي كنند. عوام اين گونه نيستند بلكه افراد را ملاك حق و باطل قرار مي دهند. فردي به نام «حارث بن حوط»، در جنگ جمل دچار ترديد و شبهه شد. او، عايشه؛ همسر پيامبر صلي الله عليه و آله و طلحه و زبير؛ دو صحابه بزرگ پيامبر را در سپاه دشمن ديد. به همين جهت نزد حضرت علي عليه السلام آمد و گفت: «آيا شما ايشان را بر گمراهي مي بينيد؟ علي عليه السلام در جواب فرمود: اِنَّكَ لَمْ تَعْرِفِ الحَقَّ فَتَعْرِفَ مَنْ اتاهُ وَ لَمْ تَعْرِفِ الباطِلَ فَتَعْرِفَ مَن اتاهُ. تو حق را نشناخته اي كه اهلش را بشناسي و باطل را نشناخته اي تا اهل آن را بشناسي.2 در كلام ديگري حضرت علي عليه السلام فرمودند: لا تنَْظُرْ اِلي مَنْ قالَ وَ انْظُرْ اِلي ما قالَ. نظر خود را به سوي گوينده معطوف مساز بلكه به كلام او نظر كن.3 عوام، علم و ايمان و حق و حقيقت را در وجود افراد تجسّم مي كنند و با تبديل آنان به بيت هاي شكست ناپذير، هيچ گونه ترديدي در حقانيت شان به ذهن خود راه نمي دهند. اين روش بزرگ ترين خطر براي نابودي يك جامعه به شمار مي رود. 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
آيين بصيرت (بررسي عملكرد عوام و خواص در برابر حضرت علي عليه السلام)(2) براي بررسي بيشتر در اين زمينه بايد گفت ساختار قبيله اي اعراب، زمينه ساز اين ويژگي و وضعيت مي باشد. زندگي اعراب در دوران جاهليت به صورت قبيله اي بوده است. البته اعراب اصطلاحات مختلفي درباره ي زندگي جمعي خود دارند. عشيره، شعب، قبيله، فصيله، عماره، بطن، فحند، اجتماعات آنان را تشكيل مي دهد كه بعضي از بعضي وسيع تر و داراي جمعيت بيشتري هستند. اعراب در دوران جاهليت، به سخاوت و بخشندگي، مهمان نوازي، خيانت نكردن به امانت، پاي بندي به پيمان، فداكاري در راه عقيده، صراحت لهجه، سخن وري و شعرپردازي، شجاعت و جسارت، مهارت در اسب دواني و تيراندازي مشهور بودند. البته بايد دانست اين ارزش هاي اخلاقي بيشتر در مسير نادرست قرار مي گرفت و موجب بروز فتنه ها و آشوب و خون ريزي مي شد. در قبايل عرب، رؤسا و بزرگان قبيله، بالاترين ارزش ها را داشتند و در پايين ترين مرحله، بردگان و كنيزگان بودند. در اين بين، هر فردي كه مي توانست به نوعي از حيات جمعي قبيله و افتخارات آن دفاع كند، به فراخور حال خود، از ارزش و مكانتي در بين افراد قبيله برخوردار مي شد. جنگجويان و شاعران قبيله در اين گروه جاي مي گرفتند. تمام فعاليت هاي اعضاي قبيله در راه حفظ قبيله و اطاعت از رييس قبيله خلاصه مي شد. البته اين اطاعت منشأ سياسي نداشت بلكه برخاسته از روح نژادي و نسبي قبيله بود كه در رييس قبيله تجلّي يافته و بيش از هرچيز جنبه ي معنوي به خود گرفته بود. رييس قبيله بر اساس نَسَب خانوادگي يا رابطه ي پدر ـ فرزندي و گاهي ويژگي هاي فردي مانند سخاوت، ذكاوت و جنگجويي انتخاب مي شد. هر قبيله و در درجه ي نخست، رييس آن مسوول پاسخ گويي به هر تجاوز و اهانتي بود كه از جانب قبايل ديگر وارد مي شد. در اين ميان هيچ گاه ظالم و مظلوم مورد نظر نبود بلكه به صرف اين كه آن فرد عضو قبيله است، مورد حمايت قرار مي گرفت. قبيله از عضو خويش حتي اگر در فكر و عقيده با ديگر افراد عشيره مخالف بود، حمايت مي كرد. همين ساختار قبيله اي و اطاعت بي چون و چراي افراد از رييس قبيله، در جريان سقيفه به چشم مي خورد. در اين قضيه، انصار با معيار قرار دادن «سعد بن عباده» و پيروي كوركورانه از سخنان او هيزم هوس هاي مادي مدعيان پنهان خلافت را برافروختند. مكانيزم «بيعت» نيز يكي از ساختارهاي قبيله اي اعراب به شمار مي رفت. بيعت معمولاً بين افراد قبيله با رييس قبيله يا بين دو يا چند قبيله بر سر موضوعي صورت مي گرفت. بيعت حتي با يك فرد نيز منعقد مي شد. در هر صورت، شكستن آن بيعت و پيمان براي هردوطرف بسيار دشوار بود. ابن ابي الحديد مي گويد: «تربيت قبيله اي عرب اقتضا دارد كه خيانت را نپذيرفته و نقض بيعت نكند؛ چه اين پيمان مبناي درستي داشته باشد يا خير»4. وجود اين روحيه در برخي افراد پس از درگذشت پيامبر، سبب انحراف بزرگي شد. وقتي انصار با ابوبكر بيعت كردند، آن گاه علي عليه السلام را ديدند، به او گفتند: «اي كاش زودتر آمده بودي؛ زيرا اگر پيش از بيعت با ابوبكر آمده بودي، با تو بيعت مي كرديم، ولي اكنون نمي توانيم پيمان خود را نقض كنيم. اين جماعت به كلي از ياد برده اند كه پيش از آن در «غدير» با علي عليه السلام بيعت كرده اند، اما به دلايل سياسي نتوانستند وفادار بمانند و اينك با اين بهانه به بيعت نادرست خويش با ابوبكر استناد مي كنند.5 1ـ ترجمه نهج البلاغه، محمد دشتى، ص 659، حكمت 147.2ـ تصنيف، نهج البلاغه، بيضون، ص 481.3ـ همان، ص 482.4ـ شرح نهج حديدى، ج 13، ص 268.5ـ گزيده اى از تاريخ سياسى اسلام، رسول جعفريان، ص 160 به بعد. 💥ادامه دارد 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
46.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبت های فوق مهم کمتر شنیده شده از حضرت آقا در مورد تبیین خواص و‌ عوام منبع/بیناشو 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
16.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*قسمت دوم* صحبت های فوق مهم کمتر شنیده شده از حضرت آقا در مورد تبیین خواص و‌ عوام منبع 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
15.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*قسمت سوم* صحبت های فوق مهم کمتر شنیده شده از حضرت آقا در مورد تبیین خواص و‌ عوام منبع 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
15.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*قسمت چهارم* صحبت های فوق مهم کمتر شنیده شده از حضرت آقا در مورد تبیین خواص و‌ عوام منعع 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
14.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*قسمت پنجم* صحبت های فوق مهم کمتر شنیده شده از حضرت آقا در مورد تبیین خواص و‌ عوام منبع 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
26.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*قسمت ششم* صحبت های فوق مهم کمتر شنیده شده از حضرت آقا در مورد تبیین خواص و‌ عوام منبع 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*قسمت آخر* صحبت های فوق مهم کمتر شنیده شده از حضرت آقا در مورد تبیین خواص و‌ عوام بازنشر به مناسب ایام محرم منبع 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔆زنگ عبرت 🔴سلام، ،دوست عزیزم، ،من نمی خواهم به کسی چیزی را القا کنم، ،من هدفم این است که مجروح فضای مجازی و ماهواره ها نشویم، ، ،جهت اطلاع، ،،،علائم مجروحان جنگ رسانه ای چیست؟! اگر کسی بیشتر به اخبار منفی کشور مثل فسادها علاقه دارد و اخبارش را برای دیگران هم می فرستد، تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر در دور هم نشینی ها و مهمانی ها بیش از آنکه از موفقیتها و پیشرفتهای کشور شیعه بگوید و بشنود، از نقاط منفی کشورش می گوید و می شنود، تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر سخنرانی این و آن را گوش می دهد، اما سخنرانی رهبر را نه، تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر به جای حمایت از مبارزات بی امان دولت ضد فساد آقای رییسی، دست روی فسادهای ریز و درشت می گذارد و به جای دولت فسادساز قبلی، دولت فسادستیز فعلی را می زند، تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر پیشرفتهای کشورهای کافر را با ضعفهای کشور شیعه مقایسه می کند و با این مقایسه جک می سازد و می خندد و می خنداند، تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر درباره مسئولان دولت فسادآفرین قبلی و مسئولان ضد فساد دولت رئیسی یک جور حرف می زند و بدون تفکیک آنها می گوید «مسئولان چنین و مسئولان چنان»، تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر سخنرانی های رهبری را که سراسر امیدآفرینی است، ملاک اظهار نظرهایش قرار نمی دهد و دائم پیگیر اخبار ناامید کننده و انتشار آن است، تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر پیشرفتها و موفقیتهای بزرگ دولت فعلی را سر دست نمی گیرد و به انقلابی ترین دولت بعد از انقلاب افتخار نمی کند و به بهانه مطالبه گری، فقط دنبال نشر اشکالات و مشکلات کشور برای این و آن است، تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر مقابله بی امان قوه قضاییه با فساد را که با به سامان رساندن سالانه 15 میلیون پرونده رکورد زده، نمی بیند و اخبار فسادها در این قوه را بیشتر و پررنگ تر می بیند ، تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر نمی بیند که قوه قضاییه، توانسته معاون اول رییس جمهور، رییس دفتر رییس جمهور، معاون رییس جمهور، برادر رییس جمهور، پسر رییس جمهور، دختر رییس جمهور، وزیر، دختر وزیر، داماد وزیر، معاون وزیر، معاون رییس قوه قضاییه، پسر معاون رییس قوه قضاییه و مسئولان دیگر را محاکمه و مجازات کند، اما فقط کسانی را که به هر دلیلی هنوز محاکمه نکرده، می بیند و جیغ می کشد که چرا قوه قضاییه به فساد مسئولان رسیدگی نمی کند، تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر مشکلات باقیمانده از دولت قبلی را به اسم مسئولان دولت فعلی سند می زند و بدون جدا کردن آنها از یکدیگر می گوید «دولت، این جور ، دولت، آن جور» ، تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر رویشهای مذهبی و انقلابی متعدد جوانان را نمی بیند و فقط فاسد شدن عده ای از جوانان را می بیند، تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر به جای تعریف از شیعیان و کشور شیعه، اعتراض و انتقاد به اشکالات ریز و درشت شیعیان و کشور شیعه برایش مد شده و به گفتن آن افتخار می کند، تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر خیانتهای حسن روحانی را به پای همه روحانیون می نویسد و روحانیون را به دو دسته ی سالم (طرفداران امام) و غیر سالم (طرفداران هاشمی) تقسیم نمی کند، تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر پول گرفتنهای دهها میلیون تومانی خواننده ها و بازیگران در جشنها و کنسرتها را نمی بیند و جیغ نمی زند و فقط پول گرفتن محدود برخی مداحان را سر زبانها و در دورهمی ها جار می زند، تیر خورده ولی متوجه نیست. اگر همه اینها را با هم دارد، تیر نه، خمپاره خورده و در جنگ رسانه ای وقتی کسی خمپاره می خورد، دیگر سرباز دشمن است نه مجروح جبهه خودی. هر چند مجروح جبهه خودی هم جانباز نیست و شهید هم نمی شود. و اما چرا در دام رسانه ای دشمن افتاده و ناخواسته سرباز دشمن شده؟ جوابش را خدا داده: «ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا: اگر اهل تقوا شوید یعنی از دستورات واجب و حرام خدا اطاعت کنید، خدا به شما بصیرت و قدرت تشخیص حق از باطل می دهد.» پس وقتی این قدرت تشخیص را نداشته و در دام رسانه های دشمن افتاده و سرباز آنها شده، باید بداند که اهل تقوا نبوده و پایش در انجام و ترک لنگ بوده. پس مراقبه را باید دوباره شروع کند! مراقبه ی انجام و ترک . بسم الله! 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا