4_5816955567985398886.mp3
11.98M
🎧 بشنوید | صوت کامل قرائت دعای توسل توسط آقای حاج مهدی سماواتی در مراسم عزاداری شام غریبان حسینی در حسینیه امام خمینی. ۱۴۰۳/۴/۲۶
🏴 #بعثت_خون
🔹️صفحه ویژه حسینیه امام خمینی(ره)
💻 khl.ink/hoseineiemamkhomeini
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
50.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل قرائت دعای توسل توسط آقای حاج مهدی سماواتی در مراسم عزاداری شام غریبان حسینی در حسینیه امام خمینی. ۱۴۰۳/۴/۲۶
🏴 #بعثت_خون
🔹️صفحه ویژه حسینیه امام خمینی(ره)
💻 khl.ink/hoseineiemamkhomeini
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
4_5816955567985398977.mp3
15.32M
🎧 بشنوید | صوت کامل سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین جواد محمدزمانی در مراسم عزاداری شام غریبان حسینی در حسینیه امام خمینی. ۱۴۰۳/۴/۲۶
🏴 #بعثت_خون
🔹️صفحه ویژه حسینیه امام خمینی(ره)
💻 khl.ink/hoseineiemamkhomeini
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
47.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین جواد محمدزمانی در مراسم عزاداری شام غریبان حسینی در حسینیه امام خمینی. ۱۴۰۳/۴/۲۶
#بعثت_خون ۱۴۰۳/۴/۲۶
🏴 #بعثت_خون
🔹️صفحه ویژه حسینیه امام خمینی(ره)
💻 khl.ink/hoseineiemamkhomeini
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
4_5816955567985398967.mp3
15.74M
🎧 بشنوید | صوت کامل روضهخوانی آقای حاج مهدی سلحشور در مراسم عزاداری شام غریبان حسینی در حسینیه امام خمینی. ۱۴۰۳/۴/۲۶
🏴 #بعثت_خون
🔹️صفحه ویژه حسینیه امام خمینی(ره)
💻 khl.ink/hoseineiemamkhomeini
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
45.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل روضهخوانی آقای حاج مهدی سلحشور در مراسم عزاداری شام غریبان حسینی در حسینیه امام خمینی. ۱۴۰۳/۴/۲۶
🏴 #بعثت_خون
🔹️صفحه ویژه حسینیه امام خمینی(ره)
💻 khl.ink/hoseineiemamkhomeini
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
✏️ #یادداشت_هفته | ریشههای قیام حسینی (ع) در بعثت نبوی (ص)
👈 «بعثت خون» سیدالشهداء به روایت حضرت آیتالله خامنهای
🔹«عاشورا یک واقعهی استثنائی بود.» ۱۳۷۱/۴/۱۰ «عاشورا یک حادثهی تاریخیِ صرف نبود؛ عاشورا یک فرهنگ، یک جریان مستمر و یک سرمشق دائمی برای امّت اسلام بود.» ۱۳۸۴/۱۱/۵ در واقع، «حسینبنعلی علیهالسلام، به برکت جهادش، اسلام را زنده کرد.» ۱۳۷۴/۳/۳ بنابراین، چنین حادثهای حاوی ویژگیها و خصوصیّات خاصّ خود است که آن را از دیگر حوادث و قیامها در طول تاریخ متمایز کرده است.
🔸حرکت نبوی و حرکت حسینی مثل دایرهی متّحدالمرکز هستند
🔹«روح قضیّه این است که امام حسین علیهالسلام در این ماجرا، با یک لشکر روبهرو نبود؛ با جماعتی از انسانها، هرچند صد برابر خودش، طرف نبود؛ امام حسین علیهالسلام با جهانی انحراف و ظلمات روبهرو بود. این مهم است.» ۱۳۷۵/۹/۲۴
🔹از جملهی مهمترین خصوصیّات نهضت حسینی شباهت آن به بعثت نبوی است: «کار امام حسین علیهالسلام در کربلا، با کار جدّ مطهّرش حضرت محمّدبنعبداللّه صلیاللهعلیهوآلهوسلم در بعثت، قابل تشبیه و مقایسه است؛ قضیّه این است. همانطور که پیغمبر در آنجا یکتنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین هم در ماجرای کربلا یکتنه با یک دنیا مواجه بود؛ آن بزرگوار هم نترسید، ایستاد و جلو آمد؛ امام حسین هم نترسید، ایستاد و جلو آمد. حرکت نبوی و حرکت حسینی مثل دایرهی متّحدالمرکز هستند؛ به یک جهت متوجّهند. لذا اینجا "حُسَینٌ مِنّی وَ اَنَا مِن حُسَین"(الارشاد، ج ۲، ص ۱۲۷) معنا پیدا میکند. این عظمت کار امام حسین است.» ۱۳۷۵/۹/۲۴
🔹در واقع، «جوهر حادثهی عاشورا این است که در دنیایی که همه جای آن را ظلمت و فساد و ستم گرفته بود، حسینبنعلی علیهالسلام برای نجات اسلام قیام کرد و در این دنیای بزرگ، هیچ کس به او کمک نکرد!حتّی دوستان آن بزرگوار، یعنی کسانی که هریک میتوانستند جمعیّتی را به این میدان و به مبارزه با یزید بکشانند، هر کدام با عذری، از میدان خارج شدند و گریختند!» ۱۳۷۱/۴/۱۰
🔹باید توجّه داشت که «آن بزرگوار براى همین قیام کرد که رژیمهاى فاسد و مخرّب انسان و مخرّب دین و ویرانگرِ صلاح در جامعه نباشند و نظام اسلامى، الهى، انسانى و مبنىّ بر صلاح در جامعه استقرار پیدا کند.»۱۳۶۸/۵/۱۱ لذا «ابتدا که از مدینه خارج شد،در پیام به برادرش محمّدبنحنفیّه ــ و در واقع، در پیام به تاریخ ــ چنین گفت: اَنّی لَم اَخرُج اَشِراً وَ لا بَطِراً وَ لا مُفسِداً وَ لا ظالِما؛ من با تکبّر، با غرور، از روی فخرفروشی،از روی میل به قدرت و تشنهی قدرت بودن قیام نکردم. اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاِصلاحِ فی اُمَّةِ جَدّی؛ (بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۲۹) من میبینم که اوضاع در میان امّت پیامبر دگرگون شده است؛ حرکت،حرکت غلطی است؛ حرکت، حرکت به سمت انحطاط است؛ در ضدّ جهتی است که اسلام میخواست و پیامبر آورده بود؛ قیام کردم برای اینکه با اینها مبارزه کنم.» ۱۳۷۹/۰۱/۲۶
🔹«امام حسین میایستد، قیام میکند، حرکت میکند و یکتنه درمقابلِ این سرعتِ سراشیبِ سقوط قرار میگیرد.البتّه در این زمینه، جان خودش را، جان عزیزانش را، جان علیّ اصغرش را، جان علیّ اکبرش را و جان عبّاسش را فدا میکند، امّا نتیجه میگیرد.» ۱۳۷۷/۲/۱۸
🔸پرچم حق نمیتواند در صف باطل قرار بگیرد
🔹بنابراین، «هدف آن بزرگوار عبارت بود از انجام دادن یک واجب عظیم از واجبات دین که آن واجب عظیم را هیچ کس قبل از امام حسین ــ حتّی خود پیغمبر ــ انجام نداده بود. .. چون زمینهی انجام این واجب، در زمان امام حسین پیش آمد. اگر این زمینه در زمان امام حسین پیش نمیآمد، مثلاً در زمان امام علیّالنّقی علیهالسلام پیش میآمد، همین کار را امام علیّالنّقی میکرد و حادثهی عظیم و ذبح عظیم تاریخ اسلام، امام علیّالنّقی علیهالسلام میشد.» ۱۳۷۴/۳/۱۹
🔹ماجرا بدین قرار است که «جامعهی اسلامی جامعهی امامت است. ۱۳۷۵/۳/۲۰ «بنیامیّه امامت را در اسلام به سلطنت و پادشاهی تبدیل کردند.» ۱۳۷۵/۳/۲۰ در چنین شرایطی، «یزیدی که بر سر کار آمده بود، نه با مردم ارتباط داشت، نه علم داشت، نه پرهیزگاری و پاکدامنی و پارسایی داشت، نه سابقهی جهاد در راه خدا داشت، نه ذرّهای به معنویّات اسلام اعتقاد داشت، نه رفتار او رفتار یک مؤمن و نه گفتار او گفتار یک حکیم بود؛ هیچ چیزش به پیامبر شباهت نداشت. در چنین شرایطی، برای کسی مثل حسینبنعلی ــ که خود او همان امامی است که باید به جای پیامبر قرار گیرد ــ فرصتی پیش آمد و قیام کرد. ۱۳۷۹/۱/۲۶
🔹از سوی دیگر، حکومت باطل یزید در پی بیعت گرفتن از امام حسین علیهالسلام بود: «[یزید] توقّع داشت که این امامِ هدایت پای حکومت او را امضا کند؛ "بیعت" یعنی این
🔰 ادامه👇
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
✏️ ادامه #یادداشت_هفته
🔹میخواست امام حسین علیهالسلام را مجبور کند به جای اینکه مردم را ارشاد و هدایت فرماید و گمراهیِ آن حکومتِ ظالم را برای آنان تشریح نماید، بیاید حکومت آن ظالم را امضا و تأیید هم بکند! قیام امام حسین علیهالسلام از اینجا شروع شد. ... توقّع کرد که امام حسین علیهالسلام پای این سیهنامهی تبدیل امامت اسلامی به سلطنت طاغوتی را امضا کند؛ یعنی بیعت کند. امام حسین فرمود: مِثلی لا یُبایِعُ مِثلَه؛ (بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۲۵) حسین چنین امضائی نمیکند. امام حسین علیهالسلام باید تا ابد به عنوان پرچم حق باقی بماند؛ پرچم حق نمیتواند در صف باطل قرار گیرد و رنگ باطل بپذیرد.» ۱۳۸۱/۱/۰۹
🔸عظمت شهدای کربلا به نترسیدن از دشمن است
🔹بنابراین، در یک عبارت کلّی میتوان گفت «هدف، عبارت شد از بازگرداندن جامعهی اسلامی به خطّ صحیح. چه زمانی؟ آن وقتی که راه، عوضی شده است و جهالت و ظلم و استبداد و خیانتِ کسانی مسلمین را منحرف کرده و زمینه و شرایط هم آماده است.» ۱۳۷۴/۳/۱۹
🔹این قیام دو نتیجهی ظاهری دارد: «یک وقت است که وقتی قیام کرد، به حکومت میرسد؛ این یک شکلِ آن است ... یک وقت است که این قیام به حکومت نمیرسد، به شهادت میرسد. آیا در این صورت، [قیام] واجب نیست؟ چرا، به شهادت هم برسد واجب است. ... این، آن کاری بود که امام حسین انجام داد.» ۱۳۷۴/۳/۱۹
🔹به عبارتی دیگر، «امام حسین علیهالسلام به فکر سرکوب کردن قدرتهای طاغوتی بود؛ چه با گرفتن حکومت و چه با شهادت و دادن خون.» ۱۳۸۰/۱۲/۲۷ و در نهایت، «آن بزرگوار را با آن وضع فجیع به شهادت رساندند و علیالظّاهر دشمن توانست آن عزیزان را به شهادت برساند ــ ظاهر مطلب این بود که یزید پیروز شد ــ امّا در باطن، حسینبنعلی علیهالسلام پیروز شد. حسینبنعلیعلیهالسلام برای باقی ماندن اسلام، خون خود را نثار کرد و در این راه توفیق پیدا نمود و توانست اسلام را بیمه کند.» ۱۳۶۹/۱۰/۱۳ لذا «عظمت شهدای کربلا به این است؛ یعنی برای احساس تکلیف ــ که همان جهاد در راه خدا و دین بود ــ از عظمت دشمن نترسیدند؛ از تنهایی خود، احساس وحشت نکردند؛ کم بودن عدّهی خود را مجوّزی برای گریختن از مقابل دشمن قرار ندادند.» ۱۳۷۱/۴/۱۰
🔹پس میتوان اینطور جمعبندی کرد: «امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعهی اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعهی اسلامی است، انجام دهد. این از طریق قیام و از طریق امر به معروف و نهی از منکر است، بلکه خودش یک مصداقِ بزرگِ امر به معروف و نهی از منکر است.» ۱۳۷۴/۳/۱۹
🔹بنابراین، «عاشورا درس میدهد که برای حفظ دین باید فداکاری کرد؛ درس میدهد که در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت؛ درس میدهد که در میدانِ نبردِ حق و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیّت، با هم در یک صف قرار میگیرند.»
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
✏️ #گزارش_هفته | تبدیل «رفتارهای رقابتی» به «هنجارهای رفاقتی»؛ چرا و چگونه؟
👈 تحلیلی بر یک مطالبهی جدّی پساانتخاباتی
🔹ماهیّت انتخابات نوعی رقابت است. تا رقابت نباشد، خطوط تمایز روشن نمیشود و انتخاب کار سختی است. امّا آیا رقابت سیاسی و انتخاباتی بیحدّومرز است؟ در هر کشوری که به اصول اوّلیّهی سیاست و منافع ملّی پایبند است، رقابت سیاسی و انتخاباتی بیحدّومرز نیست؛ هم از منظر چارچوب، محتوا و شدّت رقابت، و هم از منظر زمانی. پذیرش نتیجه از سوی رقبائی که پیروز نشدهاند، یکی از مصادیق رعایت چارچوب و قواعد اصولی و منطقی رقابت سیاسی است. نگاهی به تاریخ معاصر و رقابتهای انتخاباتی در گوشهوکنار جهان نشان میدهد هرگاه رقابت از چارچوب خارج شده و دامنهی آن به پس از انتخابات نیز کشیده شده، آن کشور و ملّت هزینه داده و ضربه خورده است که گاهی این ضربه و هزینه گزاف و غیر قابل جبران است.
🔹ایران نیز تجربهی تلخی در این زمینه دارد. سال ۱۳۸۸، نامزد بازنده، قبل از پایان رسمی رأیگیری اعلام پیروزی کرد و از فردای انتخابات، عدم پایبندی به قانون و قواعد بازی را پیش گرفت و شد آنچه نباید میشد: ماهها کشور دستخوش التهاب و آشوب شد و عوارض و تبعات گوناگون و عمیقی را بر جای نهاد؛ چرا؟ چون یک طرفِ رقابت حاضر به پذیرش قواعد رقابت نشد و لجوجانه بر ادّعای دروغین خود پای میفشرد.
🔸تکمیل دستاوردهای انتخابات
🔹انتخابات اخیر طیّ دو مرحله انجام شد و مردم در این دو مرحله بیش از ۵۵ میلیون رأی را در صندوقها ریختند و رئیسجمهورِ منتخبِ خود را برگزیدند. برگزاری دو مرحلهای انتخابات زودهنگام به فاصلهی یک هفته و در یک شرایط خاص و غیر منتظره، صیانت از آراء ملّت حتّی به قیمت خون پاسداران رأی مردم (شهادت دو مأمور انتظامی حامل صندوق رأی در سیستانوبلوچستان) و انتقال متین قدرت از دولتی به دولت دیگر ــ با دو گرایش متفاوت ــ از جملهی ابعادی هستند که کمتر دربارهی آن سخن گفته شده و میشود، امّا بسیار ارزشمند و درخور تأمّل و تحسین است.
🔹امّا نباید به این میزان اکتفا کرد. صرفاً برگزاری انتخابات من و سالم و انتقال آرام قدرت و گردن نهادن به انتخاب مردم دستاورد کاملی نیست. در یک نظام اسلامی، کسب قدرت هدف نیست و از همین رو، جریانات سیاسی نیز باید نگاهی متفاوت به رقابت سیاسی داشته باشند. رقابت با چنین نگاهی درعینحال که میتواند شفّافکنندهی خطوط تمایز باشد، عامل همدلی نیز هست: «انتخابات میتواند مایهی اتّحاد باشد؛ میتواند تشجیعکنندهی به سرعتِعمل و پیشرفت باشد؛ با رقابت مثبت. هر گروهی سعی کنند برای خدمتگزاری به این ملّت، سهم متناسب با خودشان را که لایق خودشان میدانند، به دست بیاورند؛ هیچ اشکالی ندارد. این رقابت مثبت به جامعه نشاط میبخشد، ما را زندهدل میکند، روح جوانی را بر جامعهی ما حاکم میکند.»۱۳۸۶/۰۷/۲۱
🔹یکی از راههای اصلی تبدیل انتخابات به عامل اتّحاد، عمل به توصیهی مهمّ رهبر انقلاب در پیامی است که به مناسبت انتخابات اخیر صادر و تأکید کردند: «اکنون ملّت ایران رئیسجمهور خود را انتخاب کرده است. اینجانب با تبریک به ملّت و به رئیسجمهور منتخب و به همهی فعّالان این صحنهی حسّاس، مخصوصاً جوانان پُرشور ستادهای انتخاباتی نامزدها، همگان را به همکاری و نیکاندیشی برای پیشرفت و عزّت روزافزون کشور توصیه میکنم. شایسته است رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و هر کس در حدّ توان خود برای آبادانی مادّی و معنوی کشور تلاش کند.» ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
🔹امّا چرا و چگونه بایستی رفتارهای رقابتی دوران انتخابات را به هنجارهای رفاقتی پساانتخابات تبدیل کرد؟ مسائل زیر میتواند بخشی از پاسخ به این پرسش مهم باشد:
🔸۱) تفاوت جمهوری اسلامی با سایر حکومتها؛
🔹جمهوری اسلامی با دیگر نظامهای سیاسی دنیا شباهتها و البتّه تفاوتهایی دارد. در جمهوری اسلامی قرار است و باید قدرت، ابزار و عامل خدمت به مردم و رسیدن به آرمانها باشد. قدرت، در جمهوری اسلامی، عامل رسیدن به مناصب و موقعیّتهای منزلتی و اقتصادی و امثالهم نیست، که اگر کسی یا جریانی چنین گمان کند، ماهیّت و روح انقلاب اسلامی را درک نکرده و باید در محاسبات خود تجدیدنظر جدّی نماید. وقتی چنین نگاه و تفکّری حاکم باشد، شکست و پیروزی در انتخابات چندان معنای عمیق و ماهوی ندارد. آنکه رأی کمتری از مردم گرفته، خود را شکستخورده نمیداند و کمک به دولت مستقر را وظیفهی خود میداند؛ کمکی که میتواند خود را در قالبهای مختلفی نشان دهد.
🔰 ادامه👇
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
✏️ ادامه #گزارش_هفته
🔸۲) این کشور دشمن دارد؛
🔹دوستی و دشمنی در عالم روابط بینالملل چیز غریبی نیست، امّا اگر منصفانه و واقعبینانه به صحنه بنگریم، جمهوری اسلامی ایران دشمنان متعدّد و جدّی دارد؛ دشمنانی که سالها است جنگی همهجانبه، پیچیده، سنگین و ترکیبی را به این نظام و ملّت تحمیل کردهاند و جز به براندازی جمهوری اسلامی و نابودی انقلاب هم راضی نمیشوند.
🔹اتّحاد و انسجام ملّی برای هر کشور و ملّتی سودمند است، امّا برای کشوری که دشمن دارد ــ آن هم چنین دشمنان سرسخت و زخمخوردهای ــ اتّحاد و انسجام یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت غیر قابل انکار است که نمیتوان از آن گذشت. در چنین وضعیّت و صحنهای، رفاقت و همدلیِ اشخاص و جریانهای سیاسی، در دورهی پساانتخابات، یکی از نمودهای مهم و بارز این ضرورت ملّی است. هنجارهای رفاقتی که باید خود را در موضعگیری و عمل نشان دهد، دشمن را مأیوس کرده و دست مقامات کشور را در عرصهی بینالمللی در مواجهه با قدرتهای متخاصم قویتر میکند.
🔸۳) تزریق امید به مردم؛
🔹احتمالاً کسی نیست که اذعان نداشته باشد یکی از اساسیترین نیازهای جدّی جامعهی امروز ایران امید است. امید به طرق مختلف ایجاد شده یا تضعیف میشود و عوامل ذهنی و عینی متعدّدی در این مقوله دخیل هستند. روشن و واضح است که یکی از عوامل افزایش امید در جامعه و مردم، اتّحاد و همدلی میان چهرههای فعال در جامعه است. اگر مردم ببینند یا حس کنند که افراد و چهرههای سیاسی، هرروزه و به دلایل مختلف با هم مشغول جدل و دعوا هستند، بهدرستی حس خواهند کرد که این دعواها نه برای درد مردم که برای کسب منافع شخصی و جریانی است. چنین وضعیّتی، بدون شک، تأثیری عمیق بر میزان امید در مردم دارد و آن را کمرنگ میکند. پس اگر واقعاً خواهان تزریق امید به جامعه هستیم، باید رفتارهای رقابتی انتخابات را به هنجارهای رفاقتی تبدیل کنیم.
🔸چگونگی تبدیل رقابت به رفاقت
🔹برای تبدیل رفتارهای رقابتی به هنجارهای رفاقتی، همه مسئولیّت و وظایف خاصّ خود را دارند؛ از نامزدهای انتخابات گرفته تا هواداران آنها و رسانهها. نامزدها با نیک اندیشی و خیرخواهی نسبت به فرد منتخب و اتّخاذ مواضع مثبت و در اختیار قرار دادن ظرفیّتهای فکری و عملیِ خود میتوانند در این زمینه نقشآفرینی کرده و پیام مثبتی را به جامعه ارسال کنند. هواداران هم باید از جوّ رقابتی و بعضاً ورزشگاهیِ دورانِ انتخابات خارج شده و عمیقاً بدانند که ما با هر گرایش و سلیقهای یک ملّتیم و سوار بر یک قایق، سرنوشت مشترکی داریم و یک پیکریم. رسانهها هم در این عرصه نقش مهمّی دارند؛ آنان میتوانند تا حدّی به افکار و رفتار چهرههای سیاسی و مردم جهت بدهند و نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.
🔹و بالاخره آنکه یکی از نمودهای هنجارهای رفاقتی دریافتنِ آنانی است که به هر دلیلی نتوانستند پای صندوق رأی حاضر شوند. همانطور که رهبر انقلاب نیز تأکید کردند،(ر.ک: بیانات در دیدار مدیران و جمعی از اساتید مدرسهی عالی شهید مطهّری ۱۴۰۳/۴/۱۳) قریببهاتّفاقِ این افراد با جمهوری اسلامی دشمنی و عناد ندارند؛ باید دید و فهمید مانع و مشکل آنها برای مشارکت در این امر ملّی چه بوده و سعی کرد آنان را هم به مشارکت در تعیین سرنوشت خود در موعدهای آینده ترغیب کرد.
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
✏️ ادامه #گزارش_هفته
🔸۲) این کشور دشمن دارد؛
🔹دوستی و دشمنی در عالم روابط بینالملل چیز غریبی نیست، امّا اگر منصفانه و واقعبینانه به صحنه بنگریم، جمهوری اسلامی ایران دشمنان متعدّد و جدّی دارد؛ دشمنانی که سالها است جنگی همهجانبه، پیچیده، سنگین و ترکیبی را به این نظام و ملّت تحمیل کردهاند و جز به براندازی جمهوری اسلامی و نابودی انقلاب هم راضی نمیشوند.
🔹اتّحاد و انسجام ملّی برای هر کشور و ملّتی سودمند است، امّا برای کشوری که دشمن دارد ــ آن هم چنین دشمنان سرسخت و زخمخوردهای ــ اتّحاد و انسجام یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت غیر قابل انکار است که نمیتوان از آن گذشت. در چنین وضعیّت و صحنهای، رفاقت و همدلیِ اشخاص و جریانهای سیاسی، در دورهی پساانتخابات، یکی از نمودهای مهم و بارز این ضرورت ملّی است. هنجارهای رفاقتی که باید خود را در موضعگیری و عمل نشان دهد، دشمن را مأیوس کرده و دست مقامات کشور را در عرصهی بینالمللی در مواجهه با قدرتهای متخاصم قویتر میکند.
🔸۳) تزریق امید به مردم؛
🔹احتمالاً کسی نیست که اذعان نداشته باشد یکی از اساسیترین نیازهای جدّی جامعهی امروز ایران امید است. امید به طرق مختلف ایجاد شده یا تضعیف میشود و عوامل ذهنی و عینی متعدّدی در این مقوله دخیل هستند. روشن و واضح است که یکی از عوامل افزایش امید در جامعه و مردم، اتّحاد و همدلی میان چهرههای فعال در جامعه است. اگر مردم ببینند یا حس کنند که افراد و چهرههای سیاسی، هرروزه و به دلایل مختلف با هم مشغول جدل و دعوا هستند، بهدرستی حس خواهند کرد که این دعواها نه برای درد مردم که برای کسب منافع شخصی و جریانی است. چنین وضعیّتی، بدون شک، تأثیری عمیق بر میزان امید در مردم دارد و آن را کمرنگ میکند. پس اگر واقعاً خواهان تزریق امید به جامعه هستیم، باید رفتارهای رقابتی انتخابات را به هنجارهای رفاقتی تبدیل کنیم.
🔸چگونگی تبدیل رقابت به رفاقت
🔹برای تبدیل رفتارهای رقابتی به هنجارهای رفاقتی، همه مسئولیّت و وظایف خاصّ خود را دارند؛ از نامزدهای انتخابات گرفته تا هواداران آنها و رسانهها. نامزدها با نیک اندیشی و خیرخواهی نسبت به فرد منتخب و اتّخاذ مواضع مثبت و در اختیار قرار دادن ظرفیّتهای فکری و عملیِ خود میتوانند در این زمینه نقشآفرینی کرده و پیام مثبتی را به جامعه ارسال کنند. هواداران هم باید از جوّ رقابتی و بعضاً ورزشگاهیِ دورانِ انتخابات خارج شده و عمیقاً بدانند که ما با هر گرایش و سلیقهای یک ملّتیم و سوار بر یک قایق، سرنوشت مشترکی داریم و یک پیکریم. رسانهها هم در این عرصه نقش مهمّی دارند؛ آنان میتوانند تا حدّی به افکار و رفتار چهرههای سیاسی و مردم جهت بدهند و نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.
🔹و بالاخره آنکه یکی از نمودهای هنجارهای رفاقتی دریافتنِ آنانی است که به هر دلیلی نتوانستند پای صندوق رأی حاضر شوند. همانطور که رهبر انقلاب نیز تأکید کردند،(ر.ک: بیانات در دیدار مدیران و جمعی از اساتید مدرسهی عالی شهید مطهّری ۱۴۰۳/۴/۱۳) قریببهاتّفاقِ این افراد با جمهوری اسلامی دشمنی و عناد ندارند؛ باید دید و فهمید مانع و مشکل آنها برای مشارکت در این امر ملّی چه بوده و سعی کرد آنان را هم به مشارکت در تعیین سرنوشت خود در موعدهای آینده ترغیب کرد.
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙امام خمینی (ره):
سیاست و عبادت از ابتدا در دین بوده است و اسلام برخلاف مسیحیت، دین سیاسی است.
🎙رهبر معظم انقلاب:
اصل تولد اسلام با رویکرد سیاسی بود.
منبع/کانال اساتيد بسیجی دانشگاه
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فداییها رو میخرن!.mp3
7.76M
🏴 #امام_حسین علیهالسلام روزی که از مکه خارج شدن گفتن من «باذل» میخوام، یعنی فدایی ...
فدایی یعنی چه؟
امروز ما چه چیزی برای فدا کردن برای #امام_عصر داریم ؟
#پادکست_روز
#استاد_شجاعی | #استاد_رفیعی
ـــــــــــــــــــــــ
🇮🇷 بسیج اساتید و گروه کمکهای مومنانه حسینی تهران
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
598.pdf
2.66M
🔴اگر می خواهید «تحلیل سیاسی» تان چند پله رشد کند، یک ساعت وقت بگذارید و پیام تاریخی امام خمینی (ره) به مناسبت قطعنامه 598 را با دقت بخوانید.
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️به مناسبت سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸؛
🌹ناگفتههای رهبر معظم انقلاب درباره کسانی که باعث شدند امام جام زهر بنوشد
منبع/کانال اساتيد بسیجی دانشگاه
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️پلیس: شناسایی و احضار دختران بی حجاب در روز عاشورا در کرج
فرمانده انتظامی استان البرز:
🔹 با عنایت به انتشار ویدیویی در فضای مجازی مبنی بر حضور چند دختر بیحجاب در دسته عزاداری روز عاشورا و خدشهدار شدن احساسات عزاداران حسینی در سراسر کشور؛ پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس استان قرار گرفت.
🔹همه این افراد پس از شناسایی به پلیس استان البرز احضار شدهاند.
🔸🔸🔸
✍ البته اگر اصلاح طلبان افراطی اعتراض نکنند که چرا بچه های مردم را احضار می کنید بگذارید هر جور می خواهند راحت باشند!
منبع/کانال اساتيد بسیجی دانشگاه
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔴هیئت متخلف کرجی لغو مجوز شد
🔹رئیس سازمان هیأت و تشکلهای دینی از لغو مجوز هیئت کرجی که افراد بیحجاب در دستهٔ عزاداریِ آن حضور پیدا کردند، خبرداد و گفت: مسئول هیئت ازسوی نهادهای انتظامی احضار شده است.
🔹باباخانی همچنین گفت: اقدام صورتگرفته در این هیئت متأسفانه برنامهریزیشده بود و با برنامه این فیلم تهیه و منتشر شد و به همین دلیل، مجوز هیئت لغو شد.
tabriz.iribnews.ir
منبع/ خبرگزاری صداوسیما آدربایجان شرقی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆این کلیپ رو دست به دست کنید برسه دست آقای پزشکیان که در صحبت با اون آقا میگفت با دختر بی حجاب باید تا آخر عمر مدارا کرد و...
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ظاهرا زنجیرزنی دختران ، روز عاشورا ، در شهر کرج است.
به قول معروف : این تذهبون ؟ به کجا میروید؟ یا بهتر است بگوییم به کجا میرویم؟!
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔰 هیئت متخلف کرجی لغو مجوز شد
🔹رئیس سازمان هیأت و تشکلهای دینی از لغو مجوز هیئت کرجی که افراد بیحجاب در دستهٔ عزاداریِ آن حضور پیدا کردند، خبرداد و گفت: مسئول هیئت ازسوی نهادهای انتظامی احضار شده است.
🔹باباخانی همچنین گفت: اقدام صورتگرفته در این هیئت متأسفانه برنامهریزیشده بود و با برنامه این فیلم تهیه و منتشر شد و به همین دلیل، مجوز هیئت لغو شد.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
اقیانوس بیکران حسین(ع )(۱)
شاید افراد و به ویژه کودکانی که بر لب آب دریا؛ روی شنهای ساحل دقایق زیادی برای کشیدن شکلها و ساختن طرحهای مختلف وقت میگذرانند را دیده باشید، طرح و شکل ترسیم شده آنها هر چقدر هم دقیق باشد با آمدن اولین موج سنگین از بین میرود و چیزی از آن باقی نمیماند.
این روزها و شبها که شاهد برپایی باشکوه و سراسری جلسات و محافل عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در اقصی نقاط کشورمان با حضور و مشارکت پررنگ و حداکثری جوانان و نوجوانان حسینی در کنار سایر اقشار مردم هستیم، به نوعی همان ماجرای موج دریا و محو کردن طرحهای روی ساحل پیش چشم و در ذهن تداعی میشود؛ چطور؟!
واقعیت این است که سالهاست همواره دشمنان این سرزمین و این مردم هرآنچه در توان دارند از فضای مجازی و حقیقی، ماهواره، سینما، بازیهای رایانهای و عناصر داخلی و خارجی خود را به کار میگیرند تا با انواع و اقسام شبههسازی و تردید افکنی، نوجوانان و جوانان ایرانی را از مسیر دینداری و حرکت در راه سالم زندگی منحرف کرده و بازدارند و گاه شاید برخی گمان کنند که این نقشهها در مواردی موفق به اثرگذاری هم شده باشند، اما با آمدن ماه محرم و فصل دلدادگی و خروش موج اقیانوس حسین(ع) هر آنچه طرح و نقشه پرهزینه دشمن برای اثرگذاری بر روی نوجوان و جوان ایرانی است، نقش بر آب و محو و بیاثر میشود.
در این ایام، در کنار همه افراد، جوانان و نوجوانانی را زیر خیمه سیدالشهداء(ع) مشغول عزاداری و عرض ارادت با جان و دل و یا مشغول خدمت خالصانه و قلبی به عزاداران حسینی میبینیم که شاید در نگاه اول ظاهر آنها با شکل و شمایل مرسوم و متصور یک هیئتی تفاوت داشته باشد اما با قدری تأمل متوجه عمق ارادت و خلوص نیت و زلالی قلب آنها میشویم. اینها همان کسانی هستند که برخی گمان میکنند متاثر از نقشه دشمن در جنگ فرهنگی از دست رفتهاند، اما مگر قدرت اقیانوس حسینی میگذارد این نقشههای دشمن به راحتی به ثمر بنشیند؟
این جوانان و نوجوانان مهمانان ویژه حضرت ارباب هستند که مانند طوفان زدگان نجات یافته خود را در ساحل آرامش میبینند؛ و چه حالی است حال کسانی که از بین امواج سهمگین و شاید در ناامیدی سوار بر کشتی نجاتبخش و مطمئن به سلامت از طوفان عبور میکنند؟ اشکهای ناتمام این ساحلنشینان نجات یافته این شبها در جلسات عزاداری معنی و مفهومی خاص دارد.
و ای کاش همه مسئولان گرفتار در سطرها و اوراق بخشنامهها و برنامهریزان فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش قدر این ظرفیت عظیم دستگاه انسانساز محرم و خیمه حسینی را بدانند و متوجه باشند که میتوان این چنین با اقدام میدانی و اثرگذار کارهای بزرگی انجام داد و این واقعیت باید تلنگری باشد برای کسانی که گمان میکنند کار روشنگرانه و تلاش برای جذب نوجوانان و جوانان به مسیر خیر و صلاح در این زمانه دیگر بیفایده یا کم اثر است.
یکی دیگر از نقشههای ترسیم شده بر شنهای سست که دشمنان این ملت و سرزمین با انواع روشها و هزینهها همیشه به آن مشغولند، نقشه تفرقهافکنی و شکستن وحدت مردمان این سرزمین است، هر بار هم با موج اقیانوس حسینی، این نقشه محو میشود تا جایی که هر سال در ایام عزاداری ماه محرم همه مردم با انواع به ظاهر تفاوتها و با تنوع افکار و ظاهر و سلیقه سیاسی و... دوشادوش یکدیگر در مجالس عزای حسینی شرکت میکنند و در وحدت و همکاری کامل مشغول خدمت میشوند.
این موج سنگین اقیانوس حسینی حتی فراتر از این؛ نقشه فرامرزی دشمن برای شکستن وحدت امت اسلامی را نیز نابود میکند که نمونه شاخص و عینی آن یکدل و یکرنگ شدن میلیونها زائر ایرانی و میزبانان باکرامت و باسخاوت عراقی آنها در ایام اربعین است. مگر دشمن کم برای تفرقه بین همین دو ملت هزینه میکند؟ آیا در ایام اربعین حسینی چیزی جز برادری و مهر و محبت بین زائران ایرانی و برادران عراقی دیده میشود؟ این هم جلوهای درخشان از اقیانوس حسینی است.
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
اقیانوس بیکران حسین(ع )(۲)
و این اقیانوس بیکران این روزها بیش از همیشه در اقصی نقاط عالم کام تشنگان انسانیت و جویندگان حق و شرافت را سیراب میکند. در حوادث چند ماه گذشته و جنایات بیمانند صهیونیستها در کشتار وحشیانه مردم بیدفاع و کودکان و زنان بیگناه غزه علاوهبر اینکه یک بار دیگر صحنههای عاشورایی و روضههای سوزناک واقعه کربلا برای همه زنده شد، پیام جهانی حسین(ع) که الگوی آزادگان عالم است، بیش از پیش در جهان تبلور پیدا کرده و وجدانهای مردم دنیا را در دفاع از مظلوم بیدار کرده است. امروز مردم جهان که به برکت عالمگیر شدن نام و مرام حسین(ع) به مفهوم و معنی جدیدی از آزادگی و شرف و دفاع از انسانیت دست یافته و فهمیدهاند آنچه سازمانهای جهانی و سردمداران مکاتب سیاسی و فلسفی غربی برای تحقق انسانیت، عدالت و دفاع از مظلوم تبلیغ میکردند در برابر مکتب حسینی(ع) رنگ باخته است، با انگیزه و توان بیشتری به
دفاع از مظلوم برخاستهاند تا جایی که این خروش جهانی لرزه بر اندام صهیونیسم جهانی و حامیان غربی رژیم کودککش اسرائیل انداخته است.
اگر روزی جوانان و بسیجیان جان بر کف ما و مدافعان سرافراز حرم با تأسی از حسین(ع) و گرفتن درس انسانیت و شرف از مکتب این امام و مقتدای آسمانی جان خود را در دفاع از مظلوم و ناموس و پاسداری از انسانیت فدا میکردند و میکنند؛ امروز این مکتب و این کلاس انسانساز؛ جهانی شده و شاگردانی در اقصی نقاط عالم پای درس حسین(ع) نشستهاند.
و این نور فروزان حسین(ع) است که نه تنها هرگز خاموش نمیشود بلکه هر چه میگذرد پرفروغتر و درخشانتر میشود و گویی این نور درخشان ذخیره الهی برای روزهای تاریک زندگی بشر است و این اقیانوس بیکران حسین(ع) است که قرار است بیش از پیش عالمگیر شود و تشنگان حقیقت را سیراب کند.
این عالمگیر شدن، زمینهای است برای ظهور جهانی فرزندی بابرکت از تبار حسین(ع) که با آمدنش نجاتبخش عالمیان و در هم شکننده بساط ظالمان و مستکبران خواهد بود.
عباس شمسعلی
جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ این جمعیت عظیم زنان محجبه و عزادار حسینی در قم و نجف و کربلا نیست اینجا لندن پایتخت انگلیس است
🔹 هذا الحشد الهائل من النساء الحسينيات والمحجبات ليس في قم والنجف وكربلاء، هذه #لندن عاصمة إنجلترا.
✍️ نجاح محمد علي
منبع/کانال اساتيد بسیجی دانشگاه
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi