🔴 تهدید نظامی، تهاجم فرهنگی و نفوذ برای نابودی ایران اسلامی
♦️ امام خمینی(ره): امروز #غرب و #شرق به خوبی میدانند تنها نیرویی که میتواند آنان را از صحنه خارج کند، #اسلام است. آنها تصمیم گرفتهاند که به هر وسیله ممکن آن را در #ایران که مرکز اسلام ناب محمدی است نابود کنند.
♦️اگر بتوانند با #نیروی_نظامی، اگر نشد، با نشر #فرهنگ_مبتذل خود و بیگانه کردن ملت از اسلام و فرهنگ ملی خویش و اگر هیچ کدام از اینها نشد، ایادی خودفروخته خود از #منافقین و #لیبرالها و بیدینها را که در مراکز ادارات #نفوذ میدهند که شاید به مقاصد شوم خود برسند.
🗓 ۲ فروردین ۱۳۶۸
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🌺 رهبرمعظم انقلاب: اگر اهمیت ایام به این باشد که خدا لطفی را بر بشریت نازل کرده باشد، یقینا، مبعث عظیمترین و مهمترین همه روزهای سال است.
🗓۹۰/۴/۹
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🌹۲۸ رجب سال ۶۰ ه.ق روزی است که امام حسین (ع) از مدینه به سمت مکه حرکت کردند. در این سفر همراه ایشان عقیله بنیهاشم زینب کبرى، برادرشان حضرت ابوالفضل العباس (ع)، ام کلثوم (س)، على اکبر (ع) و دیگر اهل بیت (ع) بودند. خواهران حضرت سید الشهدا (س)، با عقیله بنیهاشم و ام کلثوم (ع) ۱۳ نفر بودند.
♦️بانوان دیگر از منسوبین حضرت، ام کلثوم صغرى دختر زینب کبرى (س) که با شوهرش به کربلا آمد و دیگرى خواهر امیرالمؤمنین (ع) جمانه دختر ابوطالب (ع). ۱۶ نفر از اولاد دختر و پسر امام مجتبى (ع) و خانواده مسلم بن عقیل (ع) و دیگر اصحاب و بستگان حضرت نیز همراه بودند.
📚ارشاد: ج ۲ ص ۳۴.
📚اعلام الورى: ج ۱ ص ۴۳۵.
📚بحارالانوار: ج ۴۴ ص ۳۲۹.
📚فیض العلام: ص ۳۲۹.
📚از کتاب مدینه تا مدینه: ص ۷۷ تا ۹۰.
📚براى اطلاع بیشتر به کتابهاى «بیت الاحزان» عبدالخالق بن عبدالرحیم یزدى، قمقام زخار، معالى السبطین، ابومخنف، ریاش القدس، بحار الانوار، تاریخ اصم کوفى مراجه شود.
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔰استفادۀ معاویه از نامه های حکمت آمیز امیرالمومنین:
در طول دوران حکومت محمد بن ابی بکر (فرماندار مصر)، نامه های زیادی بین او و امیرالمومنین رد و بدل شد که حاوی سوالات محمد از امیرالمومنین و جواب های آن حضرت بود . محمد این نامه ها را میخواند و از آنان میآموخت و به وسیلۀ آن بین مردم قضاوت میکرد.
زمانی که محمد شکست خورد و به شهادت رسید، عمرو عاص این نامه ها را پیدا کرد و برای معاویه فرستاد .
دیدن این نامه ها معاویه را شگفت زده کرده بود ، پیوسته آنها را میخواند و از علوم آن استفاده میکرد.
ولید بن عقبه به معاویه گفت: دستور بده این نامه ها را بسوزانند . این خوب نیست که مردم بفهمند نامه های ابوتراب نزد توست و آنها را میخوانی و یاد میگیری!
معاویه گفت : وای بر تو ! به من میگویی این چنین علمی را بسوزانم؟! به خدا قسم علمی جامع تر ، حکیمانه تر و روشن تر از این علم ندیده ام !
سپس به اطرافیانش گفت : «به مردم نمیگوییم که این نوشته های علی بن ابی طالب است ! میگوییم از نوشته های ابوبکر صدیق است که پیش فرزندش محمد بوده و ما طبق آن قضاوت میکنیم و فتوا میدهیم »
این نوشته ها همچنان با نام ابوبکر در بین بنی امیه بود تا زمانی که عمر بن عبدالعزیز به حکومت رسید . او این موضوع را آشکار کرد که این سخنان از کسی جز امیرالمومنین نیست ....♥️
📚الغارات ص ۸۷
#فضائل_امیرالمؤمنین
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
روش شناسی تبلیغات ضد دینی در فضای مجازی و راهکارهای مقابله با آن*(۱)
چکیده
تبلیغات گسترده ضد دینی در فضای مجازی، حاکی از آن است که دولتها و رسانههای غربی، گسترش بیداری اسلام و گرایش به اسلام را تاب نمیآورند و با تبلیغات نادرست، میکوشند چهره اسلام را در جهان، تیره و تار نشان دهند. شناخت روشهای جدید و گوناگون در این زمینه، به مسلمانان کمک میکند با آشنایی راهبردی تاکتیکهای دشمن، محتوای غنیّ دینی را متناسب با نیاز مخاطب ارائه نمایند که عمدهترین تاکتیکهای دشمن در این زمینه، عبارت استپ از:
نمایش زننده برخی اعتقادات غیردینی به نام دین، پُررنگ نمودن عرفانهای کاذب و انحرافی به عنوان گرایشهای دینی، تولید ابزارهای جدید و متنوّع در عرصه فنّاوری در راستای اشاعه فحشا و دینگریزی کاربران و بهویژه نوجوانان و سوء استفاده از نقاط ضعف حکومتهای اسلامی در استفاده ازفنّاوریهای نو در عرصه نظارت و مدیریت.
پژوهشگران در این مقاله، تلاش کردهاند با گردآوری آراء و نظریات مختلف صاحبنظران، به مطالعه و بررسی راههای متنوّع نفوذ دشمن و تبلیغات ضد دینی در فضای مجازی در اذهان کاربران پرداخته، با معرّفی این راهها و ارائه راهکارهای مقابله با تهاجم دشمن در این زمینه، به ایمنیبخشی مخاطبان در فضای مجازی کمک نمایند.
مقدمه
در طول تاریخ، اندیشه و اعتقادات الهی، از جایگاه خاصّی برخوردار بوده است و افراد سلطهگر نیز نتوانستهاند آن را از بین ببرند؛ چون عقاید و ادیان الهی از بین رفتنی نیست و امروز جهانیان شاهد رشد اسلامگرایی از یک سو، و اسلامستیزی از سوی دیگر، در جوامع غربی، از جمله اروپا و آمریکا هستند.
کشورهای غربی و جوامعی که گستردهترین رسانهها و فضای مجازی را در اختیار دارند و با تمام توان، زندگی دنیوی و گرایش به لذّات و مادیات و انسانمحوری را اشاعه میدهند، نمیتوانند رویش بیش از پیش دین را که شعار پرهیز از دنیاطلبی، کمالجویی معنوی، حرکت به سوی انسان الهی و در نهایت، آرامش الهی را سرمیدهد، تحمّل نمایند. این رویش دینی در دهههای اخیر، پس از پیدایش پدیده انقلاب اسلامی در ایران، اقلیتهای مسلمان در کشورهای غربی، بهویژه در اروپا و آمریکا، در پرتو آن بیدارتر شدند و زمینه شناخت افراد و اشخاص غیرمسلمان به دین اسلام را فراهم آوردند.
دینستیزی در غرب، توسط دولتها و نهادها و رسانههای وابسته به صهیونیسم جهانی تبلیغ و تشدید میشود؛ امّا مسلمانان مقیم کشورهای اروپا و آمریکایی، از مبانی اعتقادی و سیاسی و فرهنگی خود دفاع میکنند؛ همچنانکه با احداث و ایجاد مراکز دینی، مساجد، مدارس اسلامی، پوشش و حجاب اسلامی و برپایی نماز جماعت، حضورشان را اعلام نموده و از تبلیغات ضد دینی و تهمتهای ناروا مانند تروریسم، خویش را تبرئه میکنند.
رسانه ها، مؤسّسات و اشخاص در غرب با ساخت فیلمهای ضدّ دینی و اسلامی، توهین به مقدّسات، چاپ کتاب و کاریکاتور، پاره کردن کتاب مقدّس قرآن و ایجاد هزاران وبگاه ضدّ دینی در فضای مجازی، هدفی جز تضعیف و تخریب چهره اسلام و مسلمانان نزد سایر ملل غیراسلامی ندارند تا به این وسیله، در راستای تحقّق اهداف صهیونیستها خدمت کنند و سبب جلوگیری از گرایش مردم جامعه خود به دین اسلام شوند. امواج جدید تبلیغات ضدّ دینی در فضای مجازی، حاکی از آن است که دولتها و رسانههای غربی، گسترش بیداری اسلامی و گرایش به اسلام را تاب نمیآورند و با تبلیغات نادرست میکوشند چهره اسلام را در جهان، تیره و تار نشان دهند.
بر این اساس، شناخت روش های جدید و گوناگون در این زمینه به مبلّغان کمک می کند با آشنایی راهبردی تاکتیک های دشمن، محتوای غنیّ دینی را متناسب با نیاز مخاطب ارائه نماید. این وظیفه به حکم و دستور قرآن کریم وجود دارد که به تبلیغ دین پرداخته شود تا جایی که هر دیندار، یک مبلّغ باشد. در این میان، فضای مجازی فرصتی برای تبلیغ است که افراد آشنا به این فضا میتوانند به رسالت دینی خود عمل کرده و به تبلیغ دین در این فضا بپردازند.
یکی از جدّیترین آسیبهای فضای مجازی در حوزه دینی،
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
دسترسی اسان به پایگاههای ضدّ دینی است که از جمله موانع تبلیغ دین محسوب میشود. دسترسی آسان به وبگاههای ضدّ دینی و نبودِ اعتبارات کافی برای تبلیغ دین، از ضعفهای تبلیغ دین به شمار میرود که باید تلاش نمود از این فعّالیّتهای ضدّ دینی در فضای مجازی ممانعت کرد.
فضای مجازی و ویژگیهای منحصربهفرد آن، موجب شده با وجود کاربردهای فراوان و متنوّعی که دارد، مسائل و تغییرات جدیدی در دنیای واقعی ایجاد کند؛ چراکه این فضا کاملاً در تعامل با جهان واقعی قرار میگیرد و همه چیز را در دنیای واقعی تغییر میدهد و به رقابت با آنها میپردازد، جایگزین میشود و آنها را پس میزند.
نمی توان تصوّر کرد که فرزندان این ملّت بزرگ شوند، رشد کنند، به دانشگاه بروند و وارد حوزه های مختلف شوند؛ امّا با رایانه سروکار نداشته باشند و شبکه جهانی اینترنت را نشناسند. دنیای امروز، دنیای تلویزیون، ماهواره، کامپیوتر، اینترنت و تلفن همراه است؛ این تکنولوژی های جدید چنان با سرعت وارد زندگی بشر شده و راه نفوذ خود را ادامه می دهد که نمیتوان از کنار آنها با بیتفاوتی گذشت؛ بلکه باید با آنها با روش صحیح برخورد نمود تا بیشترین سود و استفاده حاصل آید؛ همچنانکه پیامدهای مثبت تکنولوژیهای نو در کیفیت زندگی انسان، قابل انکار نیست. در صورت عدم مدیریت صحیح نیز ممکن است تأثیرات مضرّ آن بر زندگی کودکان و نوجوانان غیرقابل جبران باشد؛ چنانچه مقام معظم رهبری در این باره می فرماید: «اینترنت، یکی از نعم بزرگ الهی است؛ امّا در عین حال، یک نقمت بزرگ هم هست؛ یعنی یک چاقوی دو دم و خطرناک... اینترنت الآن مثل یک جریان افسارگسیخته است... این، مثل آن است که کسی یک سگ وحشی را بیاورد، بگوید قلّادهاش کو؟ بگویند سفارش کردهایم آهنگر قلّاده را بسازد.»(1)
شیوه ها و روش های تبلیغ دین در فضای مجازی
تبلیغ دینی، ماهیت و مختصات خود را دارد که آن را از دیگر انواع تبلیغ متمایز می کند؛ غیرحسّی بودن غالب مفاهیم دینی، إبتنا بر حکمت و تدبیر، فراگیری و سادگی، شفافیت و بلاغ مبین، از جمله ویژگیهای تبلیغ دینی است؛ بدین سان، بیان نرم، تبشیر و انذار، از مختصّات هندسی تبلیغ دینی است. استماع سخن هر صاحب سخن و قبول قول احسن نیز شرط تبلیغ دینی است و بر سهل و سمحه بودن دین و فقدان اجبار، تأکید شده است.
در روایتی از امام علی (ع) چنین بیان شده است: «دعوت کنید؛ ولی عجله نکنید؛ زیرا با اجبار و عجله و درشتگویی، حجتهای الهی اقامه نمیشوند و برهانهای خداوند آشکار و عیان نمیگردد.»(2)
تبلیغ با ویژگی های اشارهشده، از مختصّات تبلیغ سنّتی و چهرهبهچهره در جهان اسلام است. تبلیغ سنّتی در جهان اسلام تجربهای طولانی و ویژگیهای منحصربهفردی دارد و همین ویژگیها نیز زمینههای توفیق و احیاناً نارسایی تبلیغ سنّتی در دنیای جدید را فراهم نموده است.
سه خصلت عمده تبلغ سنّتی عبارت اند از:
پیوند تبلیغ دینی با شخصیت، اخلاق، رفتار و به طور کلّی، سیمای عمومی مبلّغ؛
پیوند تبلیغ دینی با عنصر مکان «مسجد»؛
فقدان فضای رقابتی جدّی در تولید یا توزیع پیام.
رسانه های جدید، شرایط راهبردی متفاوتی را در میدان فرهنگ و رابطه دین و فرهنگ ایجاد کرده اند. این رسانه ها با گسست از مکان و ایجاد فضای رقابتی، کالاهای فرهنگی متفاوت و گاهی متعارض را در سبد مصرفی فرهنگی شهروندان شهرها و روستاهای جهانی شده، قرار داده اند. رسانه های جمعی، با وجود انحصار دولت ها، توان آن را پیدا کرده اند که میدان فرهنگ در جهان اسلام را از انحصار مبلّغان سنّتی یا حتّی فرهنگی سنّتی خارج کنند.
منازعه و رقابت در حوزه فرهنگ دینی، نه بر قدرت فیزیکی و یا پول، بلکه بیشتر بر قدرت نمادین استوار است که از ماهیت تبلیغ دینی و ماهیت رسانه فرهنگی ناشی می شود. پس، کسانی که سرمایه فرهنگی بیشتری از حیث ماهیت و پیام و پوشش رسانه ای دارند، قدرت نمادین بیشتری در میدان پیدا می کنند. به همین دلیل، رسانه ها و دین و تبلیغ دینی باید همراه با یکدیگر مطالعه شوند؛ زیرا شهروند امروز، رسانه های جمعی مدرن را برای معنا بخشیدن به زندگی خود به کار می برند؛ در عین حال، همین افراد در پی امر استعلایی مکنون در دین و بیان آن از طریق ابزارهای موجود رسانه ای نیز هستند.
تقریباً هر مبلّغ دینی، از رسانه های ارتباطی مدرن استقبال می کند که شاید به جهت هزینه آنها، استفاده از این رسانه ها محدود شود؛ بدین ترتیب، جای شگفتی نیست که در حضور آنلاین در فضای مجازی، گستردهای از تحولات فرهنگی ـ دینی را کشف نمود؛ چون استفاده از رسانههای دیجیتال جدید، به فراخور بودجه غالب گروههای فرهنگی قرار دارد.
برای تبلیغ و نشر دین در صحنه فضای مجازی، شیوههای گوناگونی وجود دارد که مهمترین آنها عبارتاند از:
ایجاد پایگاههای مبتنی بر متون دینی و قلم زدن در این عرصه؛
جلوه های هنری: زبان هنر، زبان بینالمللی است..
@shohadayevarjovi
درباره پیشبینی7 سال پیش رهبر انقلاب(۱)
«بحران»، «ناامنی بیسابقه»، «انتفاضه»، «جنگ داخلی»،
«انفجار اجتماعی» و بالاخره... «فروپاشی» واژههایی هستند که
چند ماهی است، به شکل بیسابقهای وارد ادبیات رسانهای رژیم صهیونیستی شدهاند تا تحلیلگران شاید بتوانند، وضعیتی را که این رژیم در آن گرفتار شده «توصیف» و «تبیین» کنند. اصطلاحاتی که فقط به چند مورد از آنها اشاره کردیم، طی ماههای اخیر نه فقط از سوی رسانههای رژیم صهیونیستی که از سوی بسیاری از رسانههای معتبر جهان و حتی بالاترین مقامات رسمی این رژیم بارها و بارها به زبان رانده شده و نسبت به قریبالوقوع بودن «فروپاشی اسرائیل» در صورت ادامه این وضع، هشدارها داده شده است.
اگر بخواهیم فقط در چند پاراگراف بگوییم «در سرزمینهای اشغالی
چه خبر است؟»، پاسخ اینطور میشود که...
چند سالی است رژیم صهیونیستی قادر به تشکیل یک دولت معمولی و یکدست نیست و احزاب برای این که بتوانند از بیدولتی و هرج و مرج رهایی پیدا کنند، مجبور به تشکیل دولتهای ائتلافی شکننده میشوند؛ دولتهایی که غالبا چند ماه بیشتر دوام نمیآورند و با استعفای چند مقام درون حزب حاکم، به راحتی آب خوردن از هم فرو میپاشند. برای فهم بهتر شرایط کافی است بدانیم، در همین 5 سال اخیر 5 انتخابات برگزار شده است! این بدان معنی است که 4 دولت سقوط کرده و این روزها زمزمه سقوط دولت پنجم نیز شنیده میشود. حالا در چنین شرایطی احزابی که بیشترین میزان آراء را
به دست آوردهاند، برای این که بتوانند قدرت را به دست گرفته و کابینه را تشکیل دهند، مجبور میشوند با بدنامترین و مرتجعترین جریانهای سیاسی که چه بسا، کمترین کرسی را نیز به دست آوردهاند، ائتلاف کنند. طبیعی است، این احزاب نیز سهم خود را از قدرت میخواهند. آنچه در سرزمینهای اشغالی رخ داده، ائتلاف بنیامین نتانیاهو، با جریانهای سیاسی است که در تندروی و ارتجاع و صدالبته وحشیگری، کم از خود او ندارند یعنی ائتلاف با جریانهای سیاسی نزدیک به «اولترا ارتودوکسها!»
وقتی برای شناخت این شاخه از یهودیت با دکتر «پل شاوم»؛ استاد دانشگاه مريلند گفتوگو میکردیم، اطلاعات خوبی دریافت کردیم که در تحلیل وضعیت جاری سرزمینهای اشغالی میتواند راه گشا باشد. دکتر «شاوم» به کیهان گفت «بین یهودیان ارتدوکس و فرا ارتدوکس باید تمایز قائل شد، اگرچه این
دو گروه همپوشانیها و شباهتهایی با هم دارند. ارتدوکسها در روند اجتماعی و مسائل جامعه مشارکت فعال دارند، دارای مشاغل معمولی هستند و کار میکنند و اغلب به شدت تمایلات ملیگرایانه دارند...اما اولترا ارتودوکس یا همان فرا ارتودکسها بهگونه دیگری زندگی میکنند، آنها کتهای مشکی بلند میپوشند، در گروههای منزوی و کمارتباط با دیگران زندگی میکنند. مردان
فرا ارتودکس اغلب کار نمیکنند، به خدمت نظامی نمیروند و اعتقادی به مفاهیم ملی و مرز و ملیت هم ندارند. اگرچه معمولاً فرا ارتدوکسها با ملیگرایان ارتدوکس ارتباط میگیرند. فرا ارتدوکسها 12 درصد از یهودیان سرزمین اشغالی را تشکیل میدهند... اصولا فرا ارتدوکسها اعتقادی به مشارکت سیاسی نیز ندارند، اگرچه در انتخابات به نامزدهای ارتدوکس رای میدهند
تا خواستههایشان را برآورده سازند... بهطور کلی نگاه مثبتی حتی میان یهودیان به آنها وجود ندارد. بسیاری از ساکنان تلآویو و دیگر شهرها بحران اقتصادی و کاهش نرخ رشد اقتصادی را به دلیل عدم مشارکت فرا ارتدوکسها در بازار کار میدانند و آنها را مصرفکننده صِرف میدانند که هیچ فایده و سودی ندارند. آنها به خدمت سربازی اجباری هم نمیروند و نسبت به سربازی نکردن آنها نگاه بسیار منفی وجود دارد، همچنین آنها در تمام زندگیشان دستمزد و حقوق از مراکز خاص دینی دریافت میکنند که بخشی از بودجه این مراکز توسط دولتها تامین میشود. از همین رو بهدلیل دریافت حقوق مادامالعمر توسط فرا ارتدوکسها نوعی کینه دیرینه علیه آنها در جامعه یهود وجود دارد که این کینهها حتی در مواردی باعث واکنش سیاسی میشود. به نظرم در سالهای آینده جمعیت
فرا ارتدوکسها بهدلیل نرخ بالای زاد و ولد افزایش خواهد یافت و آنها وزن بیشتری به دست خواهند آورد و...»
آنچه به نقل از استاد دانشگاه مریلند آوردیم، بخشی از ماهیت گروه
فوق افراطی فرا ارتودکس است که بهدلیل ورود هرچند غیرمستقیمشان به قدرت، رژیم اسرائیل را وارد بحران بیسابقهای کردهاند. تصاویر عجیبی از عقاید عجیبتر این شاخه از یهودیت نیز در فضای مجازی منتشر شده که دیدن
و شنیدن درباره آنها دود از کله آدم بلند میکند. مثلا آنها با همان کت و شلوار بلند و کلاهی که بر سر دارند، در استخر شنا میکنند و...!
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
درباره پیشبینی7 سال پیش رهبر انقلاب(۲)
از آنسو، نتانیاهو که خود از تندروترین سیاستمداران صهیونیست است، برای رسیدن به قدرت و تشکیل کابینه، به چنین جریانی
دخیل بسته و تلاش میکند،
با استفاده از این فرصت، پروندههای فسادش را که به اعتقاد بسیاری، میتواند به عمر سیاسی و زندگی طبیعی او خاتمه دهد، ببندد. در واقع او با چنین جریانی وارد نوعی معامله شده
تا برای خود مصونیت قضایی کسب کند. فرا ارتودکسها نیز نزدیک شدن به قدرت را به نوعی «فرصت» میبینند. فرصتی برای تصویب قوانین عجیبی که برگرفته از اعتقادات مذهبیشان است و اصطلاحات آغازین این یادداشت درواقع، واکنشی وحشتزا به طرح همین پیشنهادات و قوانین است. بنابراین تلاشهای نتانیاهو برای کسب مصونیت قضایی از طریق تصویب قانون و تلاشهای این جریان افراطی برای تصویب قوانین ارتجاعی مثل، قانون اعدام اُسرا، ممنوعیت اهتزاز پرچم فلسطین در سرزمینهای اشغالی، قطع سراسری برق در روزهای شنبه چون، کار کردن در این روز حرام است، تخریب تمام خانههای فلسطینیان در قدس اشغالی و... روی هم، باعث بروز این بحرانهای پیچیده سیاسی، اجتماعی و امنیتی در سرزمینهای اشغالی شده است.
بد نیست بدانید یکی از چهرههای کریه نزدیک به این جریان تندرو،
«ایتمار بن گِویر» است که وزیر امنیت داخلی و یکی از منفورترین چهرههای سیاسی این رژیم حتی در میان همین صهیونیستهاست. به اعتقاد راقم این سطور او به تنهایی این ظرفیت را دارد که «تیر خلاص را به اسرائیل بزند.»
حالا به سؤال کلیدی و مهم این روزها یعنی «چه خواهد شد؟» میپردازیم. برخی معتقدند کابینه فوق افراطی نتانیاهو، منطقه را با بحرانهای خطرناکی مواجه خواهد کرد. جنگ با حزبالله لبنان و مقاومت فلسطین و یا حتی حمله به تاسیسات اتمی ایران، از جمله اقداماتی است که این گروه از تحلیلگران آن را «محتمل» میدانند. نتیجه چنین حماقتهایی آشکارتر از آن است که بخواهیم اینجا به بررسی آنها بپردازیم. اما تحلیلگران زیادی هم هستند که میگویند، به قدرت رسیدن این جریان در سرزمینهای اشغالی، پایان عمر «اسرائیل» را جلو انداخته و نیازی به محور مقاومت نیست. به عبارتی، اگر حماقت رژیم صهیونیستی در ورودش به جنگ با جبهه بزرگ مقاومت هم نباشد، همین دولت یا حتی همین «بن گویر» به تنهایی میتواند کار این رژیم را یکسره کند. اینجا تاکید میکنیم که این تحلیل، یک تحلیل سیاسی و هیجانی و تبلیغاتی نیست و دادههایی که برای این تحلیل استفاده شده، مواضع رسمیترین رسانهها و مقامات رژیم صهیونیستی است. مثلا همین هفته گذشته، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی گفت: «التماس میکنم... همه در اسرائیل این احساس را دارند که وضعیت همچون بشکه باروت است و به سمت درگیری شدید داخلی پیش میرود...احساس میکنم که بهطور جدی به درگیری شدید نزدیک میشویم.» برای
فهم بهتر مفاهیم درون این جملات بیسابقه فقط یک لحظه تصور کنید،
یک مقام بلند پایه مثلا کشور خودمان این جملات را به زبان جاری کند! واکنشها در سطح جهانی چگونه خواهد بود؟
بد نیست بدانید مخاطب این جملاتِ از سر عجزِ جنابِ هرتزوگ، نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) بودند. همان نمایندگانی که چند روز قبل از این اظهارات، با مشت و لگد به جان هم افتاده و در حالی که علیه یکدیگر فحاشی میکردند، یکدیگر را عامل بحران معرفی میکردند!
سال 1394 یعنی حدود 7 سال پیش بود که رهبر حکیم انقلاب با جمله «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید» پیشبینی فروپاشی رژیم اسرائیل، حداکثر تا سال 1419 شمسی را کردند. با توجه به وضعیتی که در این یادداشت صرفا نقل قول کردیم، به نظر میرسد سرعت و روند تحولات در سرزمینهای اشغالی، آنقدر شتاب گرفته که بتوان حدس زد، این فروپاشی، خیلی زودتر از اینها رخ خواهد داد. به این نکته مهم هم توجه کنید که در اظهارات روز گذشته رهبر انقلاب که در دیدار مسئولان، سفیران کشورهای اسلامی و شرکتکنندگان در مسابقات قرآن مطرح شد نیز «مسئله فلسطین» بسیار پررنگ و برجسته بود و ایشان ضمن تقبیح اقدامات برخی از کشورهای اسلامی منطقه در همراهی با رژیم صهیونیستی تصریح کردند که «نظام اسلامی ملاحظه هیچکس را نمیکند و ضمن حمایت و دفاع آشکار از ملت فلسطین، به هر طریقی بتواند همچنان به آنها کمک خواهد کرد.» حالا این حمایت قاطع و صریح رهبر معظم انقلاب را بگذارید کنار دو خبری که دیروز منتشر شد. یکی اظهارات «رونین مانلیس» سخنگوی پیشین ارتش رژیم صهیونیستی که گفت وضعیت امروز اسرائیل بدترین وضعیتی است که در 20 سال گذشته دیده است و دیگری خبری که رسانههای فلسطینی منتشر کرده و نوشتند جوانان فلسطینی شتاب بیسابقهای به مبارزات خود دادهاند طوری که فقط طی 7 روز گذشته 218 عملیات ضدصهیونیستی
در سرزمینهای اشغالی انجام دادند!
جعفر بلوری
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت های شهید مطهری درباره پیش بینی برنارد شاو راجع به آینده غرب: پیشبینی برنارد شاو درباره آینده غرب در پذیرش اسلام همراه با ابیاتی از مولوی درباره نبی اکرم(ص) که شهید مطهری آن را زیباترین اشعار او درباره حضرت میداند.
باش کشتیبان در این بحر صفا
که تو نوح ثانیای ای مصطفی
خیز و بنگر کاروان ره زده
غول، کشتیبان این بحر آمده
هین بکش تو زین جهان بیقرار
جوق کوران را قطار اندر قطار
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
7.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨سیرہ خوش اخلاقی پیامبر اکرم صلی اللہ علیه و آله و سلم
🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
1401.05.07-Panahian-Uni-Emam-Sadeq-Mokhtasat-Zaman-Ma-Va-Ayande-Zohur-Medium.mp3
24.72M
💡مختصات زمان ما و آیندهای که تا ظهور در پیش داریم
✨جلسه ی اول
🎙استاد پناهیان
📅 ۱۴۰۱/۵/۷_دانشگاه امام صادق علیه السلام
🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
1401.05.08-Panahian-Uni-Emam-Sadeq-Mokhtasat-Zaman-Ma-Va-Ayande-Zohur-02-Medium.mp3
30.1M
💡مختصات زمان ما و آیندهای که تا ظهور در پیش داریم .
✨ جلسه ی دوم
📅 ۱۴۰۱/۵/۸_دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🎙 حجت الاسلام قرائتی
🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi