✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️امام علی(ع) در خطبه ۱۸۲ «نهج البلاغه» چه اوصافی را برای امام زمان (عج) بر می شمرد؟
🔹 #امام_علی (ع) در بخشی از خطبه ۱۸۲ «نهج البلاغه» مى فرمايد: «او براى حفظ حكمت و دانش، زرهى كه حافظ آن است بر تن كرده و حكمت را با همه آدابش در برگرفته، توجّه خاص به آن نموده و آن را به خوبى شناخته و يكسره به آن پرداخته است». در اينكه منظور از اين شخص حكيم كه حكمت همه وجود او را پر كرده و توجّه او را به خود جلب نموده و آن را با همه آداب در برگرفته كيست؟ احتمالات متعددى داده شده است؛ ولى هنگامى كه تعبيرات حضرت را تا پايان تفسير كنيم به روشنى درخواهيم يافت كه اين عبارات تفسير صحيحى جز #امام_مهدى (عج) ندارد. امام (ع) در ادامه اين سخن مى افزايد: «حكمت و دانش براى او گمشده اى است كه همواره در جستجوى آن است، و نيازى است كه پيوسته در طلب آن است». اين سخن تأكيد ديگرى است بر اينكه آن مرد الهى، برنامه كارش بر اساس حكمت قرار گرفته، و قبل از ايجاد هر تحوّلى، تحوّل علمى و فرهنگى برقرار مى كند؛ اين سخن هماهنگ با چيزى است كه در روايات درباره #حضرت_مهدى (عج) آمده است.
🔹از جمله در حديثى از امام باقر (ع) چنين مى خوانيم: «هنگامى كه قيام كننده ما به پا خيزد دست خود را بر سر بندگان بگذارد [آنها را تحت تربيت خود قرار دهد] و به اين وسيله عقل هاى آنها را متمركز سازد و افكار آنها را كامل كند». [۱] در ادامه در بيان يك ويژگى ديگر #امام_مهدی (عج) مى فرمايد: «او به هنگامى كه اسلام غروب كند، همچون شترى كه از راه رفتن بازمانده، بر زمين قرار گرفته و سينه به آن چسبانده است، پنهان خواهد شد». هنگامى كه شتر از راه رفتن باز مى ماند بر زمين چنان پهن مى شود كه انتهاى دم او به زمين مى چسبد و حتى پايين گردن خود را نيز بر آن مى نهد و اين، نشانه نهايت خستگى است و عرب از آن به عنوان كنايه براى نهايت ضعف و ناتوانى استفاده مى كند. اين سخن اشاره آشكار ديگرى به يكى از اوصاف #امام_مهدی(عج) است، كه در #دوران_غيبت او، اسلام و مسلمين در نهايت ضعف قرار مى گيرند و دشمنان از هر سو براى محو اسلام و شكست مسلمين قيام مى كنند. امام (ع) در پايان اين فراز به نكته روشن ترى در اين زمينه مى پردازد و مى فرمايد:
🔹«او باقيمانده اى از حجّت هاى خداست و خليفه و جانشينى از جانشينان پيامبران اوست». همان گونه كه از بيان اين اوصاف به دست مى آيد جمله هاى بالا مرجع ضميرى جز #حضرت_مهدی (عج) نمى تواند داشته باشد، به ويژه اينكه واژه هاى بقيه (بقية الله) و #حجّت و خليفه در فرهنگ دينى ما كاملا منطبق بر آن حضرت است. از اين بخش خطبه كه اشارات روشنى به #قيام_امام_زمان (عج) داشت، به خوبى استفاده مى شود كه بر خلاف تصوّر ناآگاهان، تكيه گاه اصلى #امام_مهدى (عج) بر انقلاب فكرى، علمى و فرهنگى است؛ نه قيامى نظامى و مملوّ از خونريزى. او چنان سطح افكار مردم را بالا مى برد كه با پاى خود به سوى يك حكومت سراسر عدل و داد پيش مى روند. بى شكّ در آغاز راه، اقليّت ماجراجو و منحرف و گردنكشان زورگو و ظالمى در اين طريق سدّ راهند كه امام (عج) آنها را با قدرت نظامى خود بر مى دارد. او پيوسته در طلب دانش و ارتقاى سطح معلومات امّت است و همچون جدّش پيغمبر اكرم (ص) با زبان حال و قال مى گويد: «رَبِّ زِدْنِی عِلْماً». [۲]
پی نوشت:
[۱] كمال الدين و تمام النعمة، ابن بابويه، اسلامية، چ ۲، ج ۲، ص ۶۷۵
[۲] سوره طه، آيه ۱۱۴
📕پيام امام امير المؤمنين(ع)، مكارم شيرازى، ناصر، دارالكتب الاسلامية، چ ۱، ج ۷، ص ۶۸
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_زمان #امام_مهدی #مهدی #قائم #غیبت #ظهور
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
⭕️معصیت خداوند در کارشکنی و ضربه به وحدت
🔹ما دنبال این باشیم که اطاعت خدا بکنیم. خدا فرموده است که شماها باید با هم باشید. اتحاد داشته باشید، #وحدت. اگر کسی یک کلمه بگوید که به این وحدت صدمه بزند، این معصیت کار که هست هیچ، خائن که هست هیچ، معصیت یک معصیتی است که ممکن است که یک کشوری را به هم بزند. اگر کارشکنی برای این وحدت بشود، این وحدتی که الآن در بین ملت ما موجود است، بین دولت و ملت ما موجود است، اگر یک نفر خدشه بکند بر این، بخواهد به هم بزند این وحدت را، این معصیت خدا را کرده است و در حضور خدا، معصیت خدا را کرده است و علاوه بر این جنایت بر جمهوری اسلام کرده. اگر این معنا در ذهن انسان باشد که خدا فرموده است که با هم باشید، تنازع با هم نداشته باشید، خدا فرموده است که وحدت داشته باشید، و ما برای خدا وحدت میخواهیم داشته باشیم، این وحدت را کسی نمیتواند به هم بزند، این وحدت الهی است، این «یدالله» است. «یدالله» فوق همه «أیدی» (جمع یَد) است، این را کسی نمیتواند به هم بزند.
بیانات حضرت امام ۶۴/۰۱/۰۱
منبع: وبسایت روح الله (ره)
#امام_خمینی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔴 حماسه نهم دی
🔻 انقلابینمایی [یعنی] آدم جوری عمل کند که کأنّه ما [انقلابی هستیم]؛ انقلابیگری کار سختی است؛ پابندی لازم دارد، تدیّن لازم دارد. نمیشود که انسان یک دهه همهکارهی کشور باشد، بعد یک دههی بعدی تبدیل بشود به مخالفخوان کشور؛ این[طور] که نمیشود. نهم دی که اینقدر عظمت دارد، پاسخ ملّت به همین بازیها بود.
🖇 بیانات مقام معظم رهبری ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
👤سرلشکر باقری: حماسه ٩ دی، عینیترین پیوند «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام بود
🔹سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی ضمن گرامیداشت یوم الله ۹ دی تاکید کرد: حماسه جاویدان ٩ دی، عینیترین و شاخصترین پیوند جمهوریت و اسلامیت نظام بود که در سال ٨٨ و پس از یک فتنه تحمیلی ٨ ماهه، در تاریخ افتخارات مردم بصیر و آگاه در تقویم جمهوری اسلامی به ثبت رسید.
🔹حماسه ٩ دی فرصت مناسبی است تا تحلیلگران و صاحبنظران سیاسی، این حماسه عظیم تاریخی را بازخوانی و برای نسلی که آن را درک نکردهاند، بازگو کنند.
این روز به یاد ماندنی یکی از بزنگاههای مهم تاریخی است که میتواند در تحلیل حوادث چراغ راه آینده باشد.
🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
آشوب تا حماسه؛ شرحی بر حماسه ۹ دی - استاد مهدی امینی.mp3
21.77M
🎧 صوت #سخنرانی با موضوع:
آشوب تا حماسه
شرحی بر فتنه ۸۸ تا #حماسه_۹دی
(فایل کامل)
🔸سخنران: #استاد_مهدی_امینی
(رئیس اندیشکده راهبردی فتح)
🗓 دی ماه ۱۳۹۹
🔶🔸این فایل با موضوع #حماسه_۹دی و در شش بخش در کانال قرار گرفته است.
نظر به احترام به مخاطبین گرامی، صوت کامل این سخنرانی در کانال قرار گرفت. برای مشاهده فیلم لطفا به سایت مراجعه فرمایید.
#بازنشر
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
16.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#حماسه_۹دی؛ بخش اول
🔸نگاهی بر جریان #نفوذ از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز
🔻نارضایتی مردم از دوران ریاست جمهوری آقای #رفسنجانی و روی کار آمدن آقای #سید_محمد_خاتمی
🔻افسار گسیختگی در دوران خاتمی و #فتنه_۷۸
🔻اتحاد جریان های مخالف آقای #احمدی_نژاد برای زمین زدن دولت اصولگرا و انقلاب اسلامی
🎬#استاد_مهدی_امینی
(رئیس اندیشکده راهبردی فتح)
#بازنشر
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
14.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#حماسه_۹دی؛ بخش دوم
🔸اتحاد مخالفان #احمدی_نژاد برای کارشکنی در دولت و انتخابات ۸۸
🔻نقش همسر و فرزند آقای #رفسنجانی در فتنه ۸۸
🎬#استاد_مهدی_امینی
(رئیس اندیشکده راهبردی فتح)
#بازنشر
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
13.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#حماسه_۹دی؛ بخش سوم
🔸تعریف شما از #مناظره_انتخاباتی چیست؟
🔻چه شد که شور و شوق انتخاباتی مردم در سال ۸۸ مصادره شد؟
🔻حس خوب #محسن_هاشمی_رفسنجانی به #برجام از جنس حس خوب رای دهندگان به #موسوی و #روحانی
🎬#استاد_مهدی_امینی
(رئیس اندیشکده راهبردی فتح)
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
20.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#حماسه_۹دی؛ بخش چهارم
🔻چه کسانی شیرینی انتخابات ۸۸ رو به کام مردم تلخ کردند؟
🔸چرا حضرت آقا از ابطال انتخابات ۸۸ جلوگیری کردند؟
🔺انتخابات ۹۶؛ #تقلب یا #تخلف ؟
🔻اقدام فراتر از قانون #دکتر_محمود_احمدی_نژاد برای رفع ابهام از سایر کاندیداها در در انتخابات ۸۸
🔺#علی_ربیعی ؛ سخنگوی دولت، وزیر کار یا...عضو فعال در ستاد انتخاباتی #میرحسین_موسوی؟
🎬#استاد_مهدی_امینی
(رئیس اندیشکده راهبردی فتح)
#زهره_کاظمی #زهرا_رهنورد #حسین_رهجو #میرحسین_موسوی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
ماجرا خیلی واضح است:
پس از جنگ جهانی دوم، نظم جهانی مطلوب یهود، بهصورت نظام تکقطبی و با لیدری آمریکا طراحی شده بود و بهتدریج در حال شکلگیری بود که پیروزی انقلاب اسلامی، بساطشان را برهم زد.
1⃣ گام نخست
اوایل تا حدود یک دهه سعی کردند انقلاب نوپای اسلامی را برانداز کنند.
✴️ لذا انواع روشها و راهبردهای سخت شامل:
- جنگ تمام عیار
- ترور مردم
- ترور مسئولان بلندپایه
- کودتا
- بمبگذاری و ...
✴️ و انواع روشهای نیمهسخت مانند:
- تحریمهای اقتصادی
- تحرکات تجزیهطلبی و قومیتی
- اختلافات مذهبی و ...
را پیاده کردند.
2⃣ گام دوم
وقتی در کمال شگفتی دیدند که تمام راهبردهای مورد استفاده علیه انقلاب اسلامی، یکی پس از دیگری شکست میخورد، مطمئن شدند که براندازی انقلاب اسلامی امکانپذیر نیست.
⬅️ لذا نظم نوین جهانی را مبتنی بر نظام پارلمانی طراحی کردند.
❇️ توضیح
نظام پارلمانیِ جهانی یعنی بهجای آنکه یک کشور، در جایگاه لیدر باشد؛ یک مجموعهی جهانی، رهبری و کنترل جهان را بر عهده میگیرد و دولتها تابع این مجموعهی جهانی میشوند که امروز مصداق این نظام پارلمانی جهانی، سازمان ملل متحد و آژانسهای تابعهی آن هستند.
3⃣ گام سوم
سپس برای تحقق نظم نوین جهانی، یک افق زمانی تعیین کردند: سال ۲۰۳۰ میلادی
4⃣ گام چهارم
حال برای تحقق نظم نوین جهانی تا افق ۲۰۳۰ باید یک سند بالادستی بینالمللی تدوین میشد: سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰
⭕️ اما طرح جدید نظم نوین جهانی، باز هم از تهاجم عمیق و بنیادین انقلاب اسلامی در امان نماند و سرعت گسترش الگوی انقلاب اسلامی که نامش تمدن نوین اسلامی است، یهود را به اضطرار انداخت که مدل نظم نوینشان باید حداقل ۵ - ۶ سال زودتر محقق شود.
6⃣ گام ششم
لذا بهمنظور سرعت بخشیدن به اجرای سند توسعهی پایدار ۲۰۳۰ در کشورها، خصوصا دشمن اصلی که جمهوری اسلامی ایران است، تسریعگری بهنام کرونا (: استعاره از تاجگذاری) طراحی و اجرا شد.
🔶🔹 بدون تعارف عرض کنم:
لازمهی دشمنشناسی در عصر حاضر، اطلاع از روند شش مرحلهای فوق است و بدون تسلط عمیق بر آن، نمیتوان دشمنشناس شد.
✍️ مهندس شکوهیانراد
#جان_فدا
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔷️سنگنوشته مزار #دکترامیرحسین فردوس، استاد دانشگاه ایندیانای آمریکا، بعد از ۵۰ سال زندگی در آمریکا خطاب به همه غربزده ها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔻استادِ فکر؛ بازخوانیِ نخستین مواجهۀ مصباح -۱
خیزش در برابر موجِ رسمیِ تفکّرِ لیبرالیستی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. قدرتگیریِ جریانِ روشنفکریِ سکولار در نیمۀ دهۀ هفتاد شمسی و جایابی آنها در درونِ «ساختار رسمی دولت»، حادثۀ بسیار مهمی بود. در این نقطه از تاریخ بود که تمام «امکانها» و «فرصتها» در کنار یکدیگر قرار گرفتند و نیروهای تجدّدی، یکپارچه و آشکار، «ایدئولوژی انقلابی» را به چالش کشیدند. این موج، بسیار شبیه موجی بود که در ماجرای مشروطیّت و از سوی روشنفکران آن دورۀ تاریخی شکل گرفت. اینجا بود که مصباح، «تصمیم قاطع» خویش را گرفت و «صریح» و «بیپروا»، به صحنۀ نزاع و ستیز وارد شد؛ همانگونه که مطهری در دهۀ پنجاه شمسی، از چیزی نهراسید و خطر اصلی و عمده را تشخیص داده بود. با استقرار «دولت اصلاحات» در سال هفتادوشش و منتقلشدن جریان «روشنفکریِ سکولار» از عرصۀ غیررسمی به درون ساخت جمهوری اسلامی، مصباح احساس کرد که «موج سکولاریسم دولتی» شکل گرفته و نیروهای دگراندیش، تلاش میکنند جمهوری اسلامی را از درون، «استحاله» کنند. ازاینرو، سلسلهای از سخنرانیهای روشنگرانه را دربارۀ «بنیانهای فکریِ اصلاحطلبان» آغاز کرد. این «مواجهۀ انتقادی و شفاف»، جریان رسمی و غیررسمیِ ایدئولوژی لیبرالیستی را بهشدّت ناخشنود کرد؛ چنانکه هرچه زمان میگذشت، بیشتر احساس میشد که مصباح، در حال بر باد دادن فتوحاتِ آنهاست و بدنۀ اجتماعیشان را دچار واگرایی میکند. «قاطعیّت» و «جدّیّت» مصباح دراینباره، جریان لیبرالیسم ایرانی را نیز در مبارزۀ با وی، مصمّم کرد و ازاینپس، مصباح به «کلیدیترین شخصیّتِ معرفتی» تبدیل شد که روزانه و هفتگی، آماج «حملههای رسانهای و تبلیغی» این جریان واقع میشد. در آن مقطع، هیچ شخصیّتی همچون او، مورد «هجوم» و «تخریب» قرار نگرفت. بااینحال، او از راهرفته، بازنگشت و به روشنگری و نقادی خویش ادامه داد. بهاینترتیب، انبوهی از شبههها و اشکالها و ابهامها و ایرادهای رسانهای دربارۀ مصباح شکل گرفتند و او که تا آن زمان، چندان شناختهشده نبود، ناگهان صدرنشین خبرها و تحلیلها گردید. تقابلِ «جریانِ لیبرالیسمِ دولتی و روشنفکری» با مصباح، از جنس «دلیل» نبود و بلکه «غرضها» و «سیاسیکاریها» و «قدرتمداری»، بحث و گفتگو را از عرصۀ «دلیل» به عرصۀ «علّت» سوق داد و تفکّر مصباح، به دستمایۀ «تقطیع» و «تحریف» و «بازیسازیهای تبلیغی» و «جوسازیهای سیاسیکارانه» تبدیل گشت.
۲. حجم «حملههای تخریبی» بر ضدّ مصباح، آنچنان زیاد بود و آنقدر دروغهای کوچک و بزرگ دربارۀ او «تکرار» و «تکرار» شدند که بهتدریج، حقایق به حاشیه رفتند و «چهرهای دیگر» از مصباح، ساختهوپرداخته شد که نسبتی با وی نداشت. ما به تجربه دیدیم که چگونه «تکرار دروغ»، موجب میشود که «دروغ»، بر جای «حقیقت» تکیه بزند و امکان هرگونه چونوچرا و تأمّلی را بستاند. چند دهه گذشت امّا نهفقط بسیاری از نگرشها نسبت به مصباح تغییر نکردند، بلکه دیگرانی نیز به جرگۀ منتقدان وی پیوستند و آنها نیز، همان گفتههای میانتهی و مغالطهآمیزِ جریان لیبرالیسم دولتی و روشنفکری را تکرار کردند. برای مطهری نیز چنین اتّفاقی رخ داد؛ مطهری نیز از سوی جریانی که او آنها را «ماتریالیسم منافق» خوانده بود، ترور شخصیّت شد و جز به بهای شهادتش، احیاء نشد. مصباح نیز با «لیبرالیسم منافق»، دستبهگریبان شد و تا آنهنگام که زنده بود، تاوان این مواجههاش را پرداخت و زخم خورد و طعنه شنید. وقتی «عملیّات روانی»، جایگزین «مباحثۀ فکری» میشود؛ وقتی «جهان غیرمعرفت» بر «جهان معرفت»، سایه میفکند؛ وقتی بهجای «صد جلد کتابِ مصباح»، به «مشهورات رسانهای»، ارجاع داده میشود؛ وقتی «قدرت»، حقّ «معرفت» را تضییع میکند؛ وقتی «غرضورزی»، «حقیقتطلبی» را میبلعد؛ و ... روشن است که چنین وضعی پدید میآید. امروز نیز «به مصباح ارجاع دادن»، فضیلت نیست و «در کنار مصباح بودن»، هزینه دارد.
۳. سخنرانیهای مصباح، چند خصوصیّت تمایزبخش داشت: اوّل اینکه مصباح بهطور «خاص» و «متمرکز»، ایدئولوژیِ غیرانقلابیِ جریانِ اصلاحات را نشانه گرفته بود و آن را «مهمّترین خطر» میانگاشت؛ چنانکه هیچ کسی همچون او در برابر این موج رسمی و حاکمیّتی، ایستادگی و افشاگری نکرد. دوّم اینکه زبان انتقادیِ مصباح، «صریح» و «شفاف» بود و او «آشکارا» و «بیپروا»، به اصلاحات میتاخت. سوّم اینکه استدلالهای او که از «تفکّر فلسفی»اش برمیخاستند، «عمیق» و «متقن» بودند. در مقابل، نیروهای اصلاحطلب نیز در تمام مدّت هشتسال حاکمیّت خویش، به شخص «مصباح» تهاجم کردند و به هیچکس به اندازۀ او نتاختند. توانمندی اصلاحطلبان در «عملیّات روانی» موجب شد که آنها به جای مواجهۀ نظری و معرفتی، «ترور شخصیّت مصباح» را در دستور کار خویش قرار دهند.
#جان_فدا
@shohadayevarjovi