📣 روحیه برائت از مشرکین را در محیط زندگی خود نشر دهید
🕋 رهبر انقلاب اسلامی در پیام به حجّاج بیتاللهالحرام: از خداوند علیم و قدیر کمک بخواهید؛ روحیهی برائت از مشرکین را در خود تقویت کنید؛ و خود را به نشر و عمقبخشیِ آن در محیط زندگی خود موظّف بدانید. توفیق همگان و حجّ مقبول و مشکور را برای شما حجّاج ایرانی و غیر ایرانی از خداوند متعال مسئلت میکنم و دعای مستجاب حضرت بقیّةاللّهالاعظم (ارواحنا فداه) را برای همگان آرزو مینمایم. ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
🖼 #حج۱۴۴۴ | #وحدت_و_معنویت | #الکعبة_تجمعنا
🔍 متن کامل پیام👇
https://khl.ink/f/53212
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
سواد رسانهاي
مروري اجمالي بر مفهوم و اصول سواد رسانهاي1
يك ـ مرور مفهومي
امروزه در فضايي سرشار از اطلاعات و اخبار جديد زندگي ميكنيم كه هر لحظه بر زندگي ما اثر ميگذارند، در چنين فضايي سواد رسانهاي كمك ميكند تا چگونگي استفاده از رسانهها و منابع اطلاعاتي آنها را ياد بگيريم. اين فرايند مستلزم رسيدن به سطحي از مهارت است كه بتوان رابطه فعالتري در ارتباط با رسانهها داشت.
سواد رسانهاي، قدرت مخاطب در تجزيه و تحليل پيامهاي مختلف همراه با نگاه انتقادي به محتواي آنها ست. «سواد خواندن»، «سواد بصري» و «سواد كامپيوتري»، معادل سواد رسانهاي نيست و صرفا اجزاي سازنده سواد رسانهاي محسوب ميشوند. سواد رسانهاي شامل همه تواناييها و دانشهاي مربوط به رسانه است.
به زبان ساده سواد رسانهاي مثل يك رژيم غذايي، هوشمندانه مراقب است كه چه مواردي مناسباند و چه مواردي مضر. سواد رسانهاي ميتواند به مخاطبان رسانهها بياموزد كه از حالت انفعالي و مصرفي خارج شده و رابطه متقابلانه و فعالانه داشته باشند.
به بيان ديگر هدف اصلي سواد رسانهاي به خصوص در رابطه با رسانههاي جمعي، ميتواند ميزان سنجش محتواي هر پيام با عدالت اجتماعي باشد. رسانهها محصول نهايي خود را با توجه به اهداف از پيش تعيين شده تحويل مصرفكننده ميدهند و الزاماً آن چيزي نيست كه به ظاهر نمايانگر است.
نقش سواد رسانهاي را در تحليل و تبيين پيام با مثالي روشن ميكنيم. مثلا اگر در فيلم سينمايي پسركي ده ساله در حال دويدن باشد و همان لحظه به مرد چهل ساله تبديل شود، براي تماشاگر حرفهاي سينما امري عجيب نبوده و ميداند كه رجوع به آينده يا گذشته در يك پلان ميتواند اتفاق بيفتد، اما همين امر براي كسي كه اولين بار فيلم سينمايي ميبيند، مبهم و گيجكننده است. اين سهولت و قدرت تشخيص براي بيننده حرفهاي نوعي سواد رسانهاي است.
سواد رسانهاي از چهار حيطه شناختي، حسي، زيباييشناسي و اخلاقي تشكيل شده است كه با هم در يك پيوستار تعاملي قرار ميگيرند. سواد رسانهاي، قدرت درك فعاليت رسانهها و نحوه معناسازي رسانهاي است، به اين صورت كه شيوههاي ساماندهي پيامهاي رسانهاي و نحوه استفاده از آنها را مورد توجه قرار ميدهد.
دو ـ تاريخچه سواد رسانهاي
سازمان بينالمللي يونسكو به طور فعال از دهه 1960م. به پشتيباني از آموزش رسانهاي همت گماشت و تلاش كرد در اين زمينه، برنامهاي جهاني را اجرا كند. اين عملكرد در جهت جبران نابرابري اطلاعات بين كشورهاي شمال و جنوب است؛ زيرا كشورهاي شمال بيشتر توليدكننده اطلاعات بوده و كشورهاي جنوبي دريافتكننده منفعل اطلاعات هستند.
در اواسط دهه 1970م. موضوع سواد رسانهاي در برخي كشورها مانند امريكاي لاتين و كشورهاي اروپايي مانند ايتاليا و اسپانيا مورد توجه قرار گرفت. اصليترين هدف آموزش سواد رسانهاي در اين كشورها برطرف كردن نابرابري اطلاعاتي بين كشورهاي پيشرفته و عقبافتاده بوده است.
نكته قابل توجه آنجاست كه در كشورهايي مانند كانادا كه از سواد رسانهاي براي مقابله با فرهنگ امريكايي و استحكام و تقويت هويت كانادايي استفاده شده است، اما در كشوري مانند ژاپن اين مفهوم براي مطالعه انتقادي توليدات رسانهاي و نقد و تحليل واقعيات ارائه شده از سوي رسانهها به كار برده ميشود. در آفريقاي جنوبي آموزش سواد رسانهاي به منظور ارتقاي سطح آموزش عمومي افراد جامعه مورد استفاده قرار گرفت، در حالي كه در برخي از كشورهاي انگليسي زبان مانند اسكاتلند و استراليا، آموزش سواد رسانهاي به عنوان آموزش مهارتهاي زباني محسوب ميشد.
در امريكا اصطلاح سواد رسانهاي و آموزش رسانهاي مترادف بوده است اما در كنفرانس سواد رسانهاي در سال 1990م، سواد رسانهاي به صورت «توانايي دسترسي و ارزيابي پيامهاي رسانهاي در اشكال مختلف» تعريف شده است.
در سال 1982 سازمان يونسكو بيانيهاي در مورد آموزش سواد رسانهاي آماده كرد. اين بيانيه كه 19 كشور امضا كردند به عنوان «بيانيه گرانوالد» شناخته ميشود. در اين بيانيه آمده است كه رسانهها يكي از نيروهاي قابل توجه و قدرتمند در جامعه هستند و اين نيازمند آموزش سواد رسانهاي در اشكال منسجم و سيستماتيك در بين شهروندان است.
💥ادامه دارد
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
سواد رسانهاي
مروري اجمالي بر مفهوم و اصول سواد رسانهاي1
ادامه👆👆
سه ـ اصول سواد رسانهاي
سواد رسانهاي مبتني بر برخي اصول بنيادي است كه مبناي استدلال آن را نيز تشكيل ميدهد. آموزشدهندگان سواد رسانهاي در مورد بعضي از اصول سواد رسانهاي اتفاق نظر دارند كه مهمترين آن عبارت است از:
الف) رسانهها عرضهكننده وقايع طراحيشده و گزينشي هستند؛ تمامي رسانهها پيش از نشان دادن واقعيات، آن را به دقت گزينش، ويرايش، مونتاژ، طراحي و بازسازي ميكنند. سواد رسانهاي به ما كمك ميكند واقعيت اصلي را از تصوير مجازي و دگرگون شده آن در رسانه باز شناسيم؛
ب) واقعيات محصول تصويرگري رسانهها هستند؛ تا زماني كه تجربه مستقيم از واقعيات بيروني نداشته باشيم، رسانهها به عنوان واسطه براي ما تصويرسازي ميكنند. براي مثال تصويري كه از كشورهاي اسلامي و از جمله ايران در رسانههاي غربي نشان داده ميشود پر از خشونت، استبداد و بيتوجهي به حقوق اساسي افراد است، درحاليكه در واقع اينگونه نيست؛ ج) مخاطبان از مفاهيم رسانهها، ادراك متفاوتي ندارند؛ هرچند ما پيام رسانهها را از صافي اعتقادات و باورهايمان گذر ميدهيم و درك ميكنيم، اما جالب اينكه گروههاي قومي مختلف وقتي در معرض يك پيام واحد قرار ميگيرند، معمولا درك متفاوتي از مضمون و محتواهاي پيامها ندارند؛
د) تصويرسازي رسانهها اهداف تجاري دارد؛ ميتوان گفت رسانهها به مردم همان چيزي را ميدهند كه مورد خواست و نياز مردم است تا مخاطبان بيشتري را به سوي خود جذب كنند. اما در نهايت ما هستيم كه به عنوان مصرفكنندگان پيام و محتواي رسانهها جزئي از مسئله و بخشي از راهحل محسوب ميشويم؛
هـ) پيام رسانهها ايدئولوژيك است؛ اين اصل سواد رسانهاي به جنبههاي فرهنگ استفاده از برنامههاي تلويزيوني و محصولات رسانهاي توجه دارد و تاثيراتي را كه رسانهها از اعتقادات و باورهاي افراد يا نظام ارزشي دستاندركاران آنها گرفته، مورد بررسي قرار ميدهد؛
ز) پيام رسانهها داراي نتايج سياسي و اجتماعي است؛ براي شناخت و بررسي آثار و نتايج رسانهها بايد راهها و شيوههاي نمايش، انعكاس و بازآفريني واقعيات در رسانه را كشف و بررسي كرد. علاوه بر اين، بايد بدانيم چه چيزي، به وسيله چه كساني، چگونه و چرا و با چه اهدافي به تصوير كشيده ميشود؛
ز) رسانهها شكل زيباييشناختي منحصر به فردي دارند؛ سواد رسانهاي ما را قادر ميسازد نه فقط به محتواي پيام بلكه به شكل و چگونگي آن نيز توجه داشته باشيم.
چهار ـ اهداف آموزش سواد رسانهاي
ايجاد تفكر خلاقانه، تفكر انتقادي و موشكافانه در افراد؛
استفاده از فناوريهاي جديد براي پردازش و توليد و طراحي اطلاعات؛
شناخت و ارتباط با اشكال بصري و استفاده از آنها كنار ديگر مهارتهاي ارتباطي.
براي فهم چگونگي كنترل رسانهها نسبت به افراد بايد ديد، چگونه رسانهها براي آنها برنامهريزي ميكنند؛ برنامهسازي رسانهاي هميشه در يك چرخه دو مرحلهاي انجام ميگيرد:
يك ـ محدود كردن انتخابها؛ رسانهها طوري عمل ميكنند كه مخاطب تصور كند، حق انتخاب دارد در حالي كه دايره انتخاب مخاطب به شدت محدود است. دستاندركاران حرفهاي در رسانهها اين محدوديتها را ايجاد ميكنند تا به اهداف فرهنگي و اقتصادي خود دست يابند.
دو ـ تحكيم تجربه؛ الگوهاي انتقال پيامهاي رسانهاي به انسان، به تدريج و در جريان تجارب وي، برنامهريزي ميشود.
پنج ـ مراحل كسب سواد رسانهاي
تامن (1996م.) براي كسب سواد رسانهاي به چهار مرحله اساسي اشاره ميكند:
يك ـ داشتن آگاهي كامل در خصوص استفاده از رسانهها؛
دو ـ نگاه منتقدانه به محتواي رسانهها؛
سه ـ تحليل جنبههاي فرهنگي اجتماعي، اقتصادي و سياسي در رسانهها؛
چهار ـ استفاده از رسانه براي تغييرات اجتماعي.
شش ـ ضرورت آموزش سواد رسانهاي
در دنياي امروز رسانهها، از اجزاي اساسي جوامع انساني به شمار ميروند. لذا سواد رسانهاي شامل تحقيق، تحليل، آموزش و نيز آگاه از تاثير رسانهها بر روي افراد اجتماع است و در پس آن سواد رسانهاي با مفهوم تفكر نقادانه و مبتني بر شناخت مطابقت دارد. مركز تحقيقات سواد رسانهاي در اروپا سه فلسفه براي آموزش سواد رسانهاي را طرح ميكند:
الف) سواد رسانهاي، آموزشي براي زندگي در دنياي رسانههاي جهاني است؛
ب) قلب سواد رسانهاي، پرسش آگاهانه است؛
ج) سواد رسانهاي جايگزيني براي سانسور، تحريم يا سرزنش رسانهها است.
با مشخص شدن ضرورت سواد رسانهاي و ظرافت نهفته در رسانهها، بايد يادآور شد كه اولين گام براي آموزش سواد رسانهاي، شناخت ويژگيها يا همان ظرفيتهاي نهفته در رسانههاست.
💥ادامه دارد
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
سواد رسانهاي
مروري اجمالي بر مفهوم و اصول سواد رسانهاي1
ادامه👆👆
دومين گام اين است كه چگونه مخاطب براي مواجهه با رسانهها از ابزارهاي دوگانه مهارت و شايستگي استفاده كند.
هفت ـ سواد رسانهاي در جامعه
سواد رسانهاي در جامعه به معناي عكسالعمل شهروندان در قبال عملكرد رسانههاست. در واقع شهروندان ميتوانند به مشروعسازي گزينههاي سالم در رسانهها بپردازند. از اين منظر يك شهروند فعال همراه با سواد رسانهاي بالا ميتواند در جهت تغييرات اجتماعي مثبت، فعال باشد.
سواد رسانهاي به افراد ميآموزد پيام را توليد، تفسير و مناسبترين رسانه را براي ارتباط انتخاب كنند و سرانجام نقش بيشتري در توليدات رسانهاي داشته باشند. در بسياري از اوقات، جريان اطلاعات به صورت عمودي و از بالا به پايين است اما بايد جريان اطلاعات از اين حالت به صورت افقي در آيد و به يك رابطه دو طرفه بين مخاطب و رسانه تبديل شود، به گونهاي كه مخاطب در مبادله اطلاعات مشاركت داشته باشد.
هشت ـ دلايل فراگيري سواد رسانهاي
در عصر حاضر با ظهور وسايل ارتباط جمعي جديد، همه انسانها بيش از پيش مورد هجوم اطلاعات رسانهاي قرار دارند. حفظ استقلال، اجتناب از انفعال، بهرهمندي از تفكر نقادانه و افزايش مهارتها و توانايي در برخورد با امواجِ فراگير، تنها از راه تكامل سواد رسانهاي ميسر ميشود. در هر حال سواد رسانهاي قصد هوشياري و اختياربخشي را به مخاطب دارد و در چنين عصري اين مهارتها پايه و اساس و آينده جامعه آگاه را تشكيل ميدهند و باعث تقويت و قدرتمند شدن ساختارهاي دموكراتيك جامعه ميشود.
آنچه در اينجا ضرورت دارد، اين است كه در برخورد با رسانهها موارد زير را مدنظر داشته باشيم و به راحتي تسليم پيامهاي رسانهاي نشويم:
اول ـ استفاده آگاهانه از رسانهها
آگاهي به مخاطب در مورد اينكه برنامه رسانهها چگونه تنظيم ميشود، چه چيزي در آن حذف يا اضافه ميشود و اينكه رسانهها چگونه دانش و درك ما را از جهان اطرافمان شكل ميدهند، از شيوههاي عمده در پيشبرد اهداف رسانهها در يك جامعه جهاني است.
دوم ـ نگاه منتقدانه به محتواي رسانهها
كسب توانايي زير سوال بردن صحت اطلاعاتي كه از رسانهها دريافت ميكنيم، موجب ميشود ما از مصرفكننده منفعل به مصرفكننده نقاد و تحليلگر تبديل و از مقاصد پنهان رسانهها آگاه شويم. با اين توانايي اهدافي را كه در پس گفتارها و تصاوير رسانهاي جهت القاي ارزش و ايدئولوژي خاصي نهفته است، تشخيص ميدهيم.
سوم ـ تحليل پيامها و اهداف رسانهها
اين مرحله در برگيرنده كسب دانش كافي درباره زمينههاي تاريخي و اقتصادي رسانهها، منافع و علايق آنها در حوزههاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و تبليغي است. لازم است بدانيم كه چه كسي و يا چه چيزي به وسيله چه كساني، چگونه، چرا و با چه اهدافي به تصوير كشيده ميشوند. بنابراين، بايد قادر به درك زبان رسانهها بود و معاني، مفاهيم، و نشانههاي رسانهها را شناخت.
چهارم ـ جايگزيني ارزشها و ديدگاهها توسط رسانهها
رسانهها به آن علت ساخته و پرداخته ميشوند كه از كسي يا چيزي كه براي سازندگان آن اهميت دارد، پيامي بفرستند. صاحبان رسانه سعي دارند بهتر اطلاعات را رمزگذاري و در اشكال مختلف به بيننده منتقل كنند، تا بتوانند ارزشهاي خود را بر مخاطب تحميل كنند.
پنجم ـ برداشتهاي گوناگون از يك پيام واحد رسانهاي
به علت تفاوتهاي سني، تربيتي و آموزشي، دو نفر را نميتوان يافت كه يك فيلم واحد را همانند يكديگر ببينند. بنابراين، ملاحظه ميشود كه يكي از پيامدهاي تحليل و درك پيامهاي رسانهاي، افزايش آگاهي در جامعه است كه ميتواند منجر به ساختارهاي دموكراتيك جامعه نيز بشود. بر اساس اين رويكرد در جامعه شهرونداني مسئول، آگاه، پردازشگر، موثر و كارآمد پديد ميآيند.
نه ـ سواد رسانهاي و تفكر انتقادي
كارشناسان حوزه سواد رسانهاي از پنج اصل اساسي براي تحليل پيامهاي رسانهاي ياد ميكنند:
1. پيامهاي رسانهاي را دستاندركاران رسانهها ميسازند
2. پيامهاي رسانهاي تنها بخشي از واقعيت را بيان ميكنند
3. هر رسانه مجموعهاي از قواعد منحصر به فرد براي توليد پيام را دارد؛
4. مخاطبان، پيامهاي رسانهاي را معنا ميكنند
5. رسانهها در چارچوب منافع اقتصادي و سياسي خود قدم برميدارند.
از سوي ديگر عدهاي از صاحبنظران علوم ارتباطات، سواد رسانهاي را مفهومي ميدانند كه در پنج پرسش زير مطرح ميشود
1. چه كسي پيامهاي رسانهاي را ميآفريند؟
2. كدام يك از فنون رسانهاي براي جلب توجه مخاطبان استفاده شده است؟
3. چگونه افراد مختلف قضاوتها و تفسيرهاي گوناگوني از پيامهاي يكسان دارند؟
4. ارزشها و سبكهاي زندگي كه در رسانهها ارائه ميشوند، كداماند؟
5. هدف آفرينندگان و سازندگان پيام چيست؟
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
حقوق بشر آمریکایی (۱)
اگر بخواهیم با منطق تاریخ سخن بنگاریم باید قدمت آمریکای جدیدی را کمتر از عمر عمارت عالی قاپوی اصفهان بدانیم. آمریکا، با منقرض کردن سه تمدن اصیل و بزرگی که صاحبان واقعی این قاره کهن بودند، متولد شد. حکومت شروری که با هجوم اروپاییان به این قاره آغاز شد و از همان ابتدا با تحریف و دروغ، کار خود را شروع کرد. و اکنون چنان با اعتماد به نفس از « کشف این قاره» سخن میگویند که دهانها بسته باشند و نپرسند پس، تمدنهای عظیم مایا و آزتک و اینکا در کجا ساکن بودند؟ و بناهای عظیمی که گویای معماری ویژه و زیبای بومیان آنجاست چه میگویند؟ از دید اشغالگران آمریکا، بومیان این قاره انسان محسوب نمیشوند که خود را فاتح و کاشف مینامند؟ از کجا دزدان دریایی و غارتگران سرزمینی که خودشان«بهشت» نامیدند را ملاک و معیار قرار دادند؟
تفکر تمامیتخواه و مستکبر غربی، این بار با کریستف کلمب، تاریخ سرزمین بزرگ آمریکا را جعل کرد.
کسی که تاریخ را واقعیتی قانونمند و علم تکرارپذیر بداند، میداند که خطی ممتد، تاریخی و فعال، تاریخ را تحریف کرده است و گویی دستانی نامرئی آن را آنگونه که خواسته نوشته، نه آنگونه که بوده است. جعلی، ظریف و دقیق و طبق اصولی خاص، که به سختی قابل شناسایی است. معرفی زن به عنوان «محور معصیت و مصیبت»، بهگونهای که در روایتهایش، به ندرت میتوان داستانی حتی از پیامبران یافت که پای یک زن در میانش نباشد. نفرت قابیل از هابیل را به خاطر زیبایی یک زن معرفی میکنند نه دشمنی با ولایت عهدی هابیل. داستان هجرت ابراهیم نبی که درود خدا بر او را به خاطر حسادت ساره به هاجر و.. تا همین امروزی که «زن» را برای صید مردم و کشورها به قلاب میزنند و آشوب و اغتشاش میسازند
خلقت را بر پایه اتفاق و انفجار میدانند و برای پیش از آن پاسخی عقلانی نمیدهند. اگر انفجار بزرگ صحت دارد، چه چیزی آن انفجار را به وجود آورده بود؟ تاریخ را اپیکوری» تعریف میکنند. انسان جویای لذت و منفعتطلب. پیامبران که معلمان بیاشتباه خلقت هستند را معمولی و جایزالخطا و وحی را تجربه شخصی وهمآلود و معجزه را کاری ساحرانه تعریف میکنند. تاریخ را تعریف «صهیونی میکنند. جادومحور و عقلستیز. مثل عهد قدیم و جدید تحریف شده و مثل افسانه «هولوکاست» که نه اثبات میکنند و نه اجازه تحقیق میدهند؛ فقط منکران و منتقدانش را مجازات میکنند. مبنای خوب و بد شخصیتها و وقایع تاریخی را دوست و دشمن و منافع خود میدانند. ملاکهایشان دوگانه کاملاً متغیر است. مثل حقوق زن، آزادی، عدالت و.
تاریخ ایران را 2500 ساله میدانند و نمیگویند تمدن شش هزار سال پیش شهر سوخته که زمینه تولید و استفاده چشم مصنوعی را فراهم کرد، چه نام داشت. هرگز نمیگویند صدها سال پیش از میلاد مسیح که یونان باستان غرق در تفکر شکاکی هراکلیتوسی بود، چگونه ایرانیان بیش از 150 کیلومتر کانال سوئز حفر کردند و چطور چندین فرعون و پادشاه مصر ایرانی بودند؟ یکشبه چنین قدرتی یافته بودند یا اندیشهای انباشته داشتند؟ تمدنی که کشتارگاه حیرتآور «کلوسئوم» را برای خونریزی بیگناهان میسازد با تمدنی که معمارانش پارسه و پاسارگاد و طاق کسری را برای اثبات فرهنگ و هنر میسازد یکی است؟ درست است پادشاهان ما ظالم بودند ولی افتخار بناهای تاریخی برای پدران ماست که خالق این مفاخر هستند. در ایران ما، بیستونهایی که عشق ساخت و شهرتش را پادشاهان بردند، کم نیستند.
تاریخ نوشته شده در قالب غربیها دروغ و جعل بسیار دارد. مثل «جعل واژگان و مفاهیمی» که بتواند زمینه و توجیه ستم ظالمان باشد که یکی از آنها حقوق بشر آمریکایی است. آنها که با ورودشان به آمریکا «یُهلک الحرث والنسل» کردند و نسل آدم و حیوان بومی آنجا را درآوردند اکنون مدافع حقوق بشری هستند که خود قصابش هستند. تفکر شرور و مستکبری که در این وجیزه از آن گفته میشود همان است که سرزمین و مردم آمریکا و واژگان مقدس را نیز به گروگان گرفته و اجازه بیان و حیات آزاد را از آنها گرفته است. مردم را بردگانی میخواهد که او را به خدایی بشناسند وگرنه عاقبتی مثل مالکوم ایکس یا جرج فلوید یا مستر چوِ تیک تاک، در انتظار آنهاست. یا با تیر میمیرند و یا با زانوی پلیس، خفه میشوند یا با قانون دوگانه در دادگاه تفتیش عقاید میپیچند.
قاعدهای که از تاریخ صدر اسلام آموختهایم این است که هرگاه امثال معاویهای که در زمان خود، نماد استکبار بود، مطالبهگر خون امثال جناب عثمان شد، باید دانست تلهای است برای حاشیهسازی و به هم زدن برنامه و تمرکز حکومت علوی، که هرگز نباید به آن نزدیک شد یا اگر کمفهمانی مثل خوارج، مطالبهگر حکم خدا شدند باید دانست که این نیز تلهای دوسر باخت و کلمهای حق است که پشت آن پنهان شدهاند تا با حق بجنگند.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
@shohadayevarjovi
حقوق بشر آمریکایی (۲)
مثالها بسیار است ولی نمونه اخیر آن آمریکاست که نماد استکبار جهانی و شیطان بزرگی است که تولدش در خون بومیان و تغذیهاش از خون بیگناهان و حیاتش با دروغ است. اگر او مطالبهگر حق شد باید فهمید که شیاد بزرگ، به فکر کلاهبرداری افتاده و صیاد نابکار، دام گسترده است.
اگر تجملات و زرق و برق فریبنده و امواج سهمگین سمپاتها و رسانههای آمریکا اجازه دهد، میتوان چهره واقعی تفکر خطرناک آمریکا را شناخت و به قضاوت نشست. تعداد جنگها و کودتاهایی که این کشور به نام آزادی و حقوق بشر در جهان به راهانداخته را با میزان تولید و فروش سلاح و مواد متنوع مخدر و تجارت سکس و محصولات پورن برای قتلعام فرهنگی جهانیان میتوان بررسی کرد و به ذات «لجنساز» و «عفونت پراکن» تفکر حکومت آمریکا
پی برد. سادهلوحانهتر از اینکه برخی ریشه دشمنی آمریکا با ایران را در انقلاب اسلامی بدانند شاید تفکری باشد که گمان کند با کنار آمدن و گفتوگوی با شیطان بزرگ، میتوان زندگی آسایشمندی را فراهم نمود و به رفاه و ثبات رسید.
این دو فکر مهمل، به این میماند که بگوییم دولت قانونی دکتر مصدق که به وسیله آمریکا و انگلیس و همدستی محمدرضا پهلوی با آنان ساقط شد، دولتی بسیجی و انقلابی و آمریکاستیز بود که به خاطر دفاع از فلسطین و دشمنی با صهیونیزم ساقطش کردند. یا اینکه برجام را با حدیبیه مقایسه کنند و بگویند با آن قوطی خالی توانستیم تحریمها را «بالمره» رفع کنیم و دشمنیها را بخوابانیم و با زبانی که بلد بودیم، مشکلاتمان را با جهان مرتفع کردیم و گشایشهای امروز، حاصل تلاش ما بوده که عزت به پاسپورتها برگشته و طلبها پاسشده و پروژهها تمام شده و هرگز کلمه «تعلیق» در متن برجام نیامده و هم چرخ سانتریفیوژ و هم چرخ زندگی مردم و هم چرخ و فلک را چرخاندیم و دعای خیر مردم هم با ماست!
تیرماه هرسال، گویای بخشی از جنایات نابخشودنی آمریکای جنایتکاری است که هرگز از حافظه تاریخی ما حذف نمیشود. منافقینی که امروزه مثل کرمهایی که بیلچه باغبان، سوراخشان را در باغچه آلبانی به هم زده است همان خونآشامهایی هستند که هفت تیر را برای کشور خود به وجود آوردند و نخبگانی از ما گرفتند که وجودشان بسیاری از مشکلات امروزمان را رفع میکرد و آمریکای امروزین که به رئیسجمهور نفاخ و بیهوش و حواس، مبتلا شده همان ابرقدرتی است که هواپیمای مسافربری ما را با حدود سیصد مسافر بیگناه و بیخبر، به کام مرگ کشاند و به فرمانده نامرد و بزدل ناو وینسنس، نشان شجاعت داد. صدام لعنتی که بسیاری از مشکلات امروز ما از وحشیگری اوست، در همین ماه، قطعنامه را پذیرفت و بیدرنگ، قلاده منافقین را برای حمله به ایران باز کرد.
اگر بتوان شیطان را بخشود، پس میتوان از جنایات آمریکا نیز چشم پوشید و اگر بتوان از آمریکا گذشت، میتوان از کسانی که منافع ملی را به گروگان او درآوردند نیز گذشت. گذشت دوران کسانی که معتقد بودند آمریکا با فشردن یک دکمه میتواند...، همانگونه که خرافات وابستگی پیشرفت کشور، از واکسن کرونا تا آب خوردن مردم به آزمایش موشکی و برجام و fatf و پالرمو و تحریمها و دست برداشتن از مقاومت و... گذشت. گذشت زمان آنها که میگفتند زبان دنیا را بلدند ولی نمیتوانستند با مردم خود مؤدبانه حرف بزنند. گذشت زمان ژنرالهای بینوایی که به قول شفاهی شیطان اعتماد کردند و الماس را به آبنبات فروختند و کاسبان «تقریباً هیچ» شدند. همانگونه که عدالت دوگانه آمریکا نیز خواهد گذشت و یک عدالتِ عالمگیر، در دنیا حاکم میشود و حق تاریخی مردم مظلوم و مقتدر ایران را از حلقوم دشمنان و بدخواهانش بیرون خواهد کشید. راستگویان گفتهاند این روز،
نزدیک است. ان شاءالله
محمدهادی صحرایی
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
شبنامه 1249 - @mrtahlilgar.mp3
12.79M
🚨 آمریکا جرات حمله به ایران را ندارد، باید فعلا صلح کرده نفس بگیریم فورا خود را قوی کنیم
#شبنامه / گزارش قابل تامل روزنامه سعودی درباره منطقه / به ما اثبات شد که ایران صادق و آمریکا دروغگو است / چاره ای جز گفتگو با ایران نبود / باید از این فرصت برای تنفس استفاده کنیم تا توان نظامی خود را بیشتر کنیم / قسمت ۱۲۴۹
✅ آقای تحلیلگر
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه: حفاظت از امنیت روانی جامعه یکی از موارد احیای حقوق عامه است
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: اینکه یک عده با استفاده از فضای مجازی یا غیرمجازی روی اعصاب مردم راه بروند و امنیت ذهنی مردم را بهم بزنند و مردم را بترسانند، این خلاف مقتضی احیای حقوق عامه است. قوه قضائیه باید با برنامهریزی، انضباط و با قاعده وارد بشود. ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
📣 قوهی قضائیه یکی از ستونهای اصلی نظام اسلامی است/ اشتباه و اختلال در قوه، ضربه مهمی است
✏️ رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه: شماها که به هر شکلی در این قوه مشغول خدمت هستید بدانید در یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی دارید کار میکنید.
قوهی قضائیه یکی از ستونهای اصلی در برپایی نظام اسلامی است معلوم است که اگر در این ستونهای اصلی اختلالی بوجود بیاید در کل نظام اختلال بوجود خواهد آمد.
به همین نسبت اشتباهاتی اگر چنانچه در اینجا انجام بگیرد، اختلالی صورت بگیرد آن هم ضربهاش مهم است. ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه: باید برخورد با مراجعین در قوه قضائیه خوب باشد / اگر کسی که به دادگستری مراجعه میکند با اخم شما مواجه شود، ولو به کارش هم رسیدگی شود، با دلشکستگی از آنجا بیرون میرود و اثر سوء دارد
💻 Farsi.Khamenei.ir
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
📩 اکثریت قاطع قوه قضائیه مردمان شریفی هستند؛ اما یک اقلیت کوچکی چهرهی قوه را مخدوش میکنند/ با این باید مبارزه کرد
✏️ رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه: مبارزهی با فساد هم در درون قوه هم در بیرون قوه یکی از وظایف شما است.
یک اکثریت قاطع نزدیک به همه در قوهی قضائیه مردمان شریفی هستند، چه قضات، چه کارمندان، با امکانات کم با درآمد واقعاً کم، دارند کار سخت انجام میدهند. شرافت این عزیزان را نباید انسان از نظر دور بدارد. یک اقلیت کوچکی هم هستند که سوءاستفاده میکنند از موقعیت؛ چهرهی قوه را مخدوش میکنند در نظر مردم.
حیف است؛ با این باید مبارزه کرد. باید همهی اعضا و اجزای قوه مراقبت کنند که فساد وارد نشود. خدای نکرده وقتی یک بخشی فساد وارد شد این بیماری سرایت پیدا میکند.۱۴۰۲/۰۴/۰۶
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب ساعتی پیش در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه: تصویر رسانهای قوه قضائیه، تصویر خوبی نیست؛ باید این تصویر اصلاح شود
💻 Farsi.Khamenei.ir
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
📩 سند تحول قوهی قضائیه باید به سمت عملیاتی شدن پیش برود
✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه: قوهی قضائیه چهل و چند سال پشتوانهی تجربه و آزمون و خطا دارد.
برای تحول از این تجربهها باید استفاده کرد. تحول یعنی نقاط مثبت را تقویت کنیم، نقاط منفی را به صفر برسانیم.
طرح تحول چند سال قبل در قوهی قضائیه تهیه شده است. کارشناسهایی که در این چند سال راجع به این طرح با بنده صحبت کردند یا گزارش کتبی دادند همه میگویند این طرح، طرح خوبی است، طرح متقنی است. این طرح الان در اختیار شما در قوهی قضائیه است.
این طرح باید پیش برود، پیشرفتش کم بوده، باید پیشرفت کند. باید به سمت عملی شدن، عملیاتی شدن طرح تحول و سند تحول قوهی قضائیه باید پیش برود.۱۴۰۲/۰۴/۰۶
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 تذکر رهبر انقلاب: آمارها مهماند اما در همه مسائل کشور ملاک باید خروجی و محصول نهایی باشد / باید دید که دست مردم چه میرسد
✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار قوه قضائیه: کارهایی که سال گذشته گفته شد، اطلاع پیدا کردم همان وقت که در قوهی قضائیه یک قرارگاهی تشکیل شد برای پیگیری آن کارها. در بخشی از آن کارها پیشرفتهای خوبی هم بوده در بخشی هم پیشرفتی نبوده. بالاخره کار شد، ترتیباتی فراهم شد که خود این ایجاد ترتیبات برای اینکه کارها را جلو ببرند خود این یک چیز مهم و قابل توجّهی است.
✏️ منتها یک نکته را من عرض بکنم مناط داوری را خروجی کار قرار بدهید.
فرض کنید اینی که ما سر فلان قضیه این کارها را کردیم و این تعداد جلسه گذاشتیم و... اینها ملاک نیست. ملاک این است که نتیجه چه شد، خروجی کارها چه شد. این در همهی مسائل کشور این جوری است. آمارها مهماند، منتها باید نشان داده شود که خروجی این آمارها و این مطالبی که گفته شد خروجیاش چیست، آن مهم است.
محصول نهایی مهم است. که دست مردم چه میرسد. ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
📩 رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار قوه قضائیه: یکی از وظائف قوهی قضائیه تأمین آزادیهای مشروع است. در ذیل حکم شرع، آزادیهای مردم باید تأمین بشود. خب دستگاههای قدرت به طور طبیعی در یک مواردی دچار معارضه میشوند. چه کسی باید به داد مردم برسد در این زمینه؟ قوهی قضائیه.۱۴۰۲/۰۴/۰۶
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
📣 #خبر | دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه با رهبر انقلاب. ۱۴۰۲/۴/۶
✏️ حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس، مسئولان و جمعی از کارکنان قوه قضائیه، با تاکید بر اهمیت کم نظیر این قوه، اجرای کامل سند تحول دستگاه قضا، مبارزه با فساد در درون و بیرون این دستگاه، احیای حقوق عامه، تامین آزادیهای مشروع، و پیشگیری از وقوع جرم را از جمله وظایف مهم قوه قضائیه خواندند و افزودند: ملاک اصلی داوری درباره فعالیت همه دستگاهها، نتیجه و محصول نهایی است که به دست مردم میرسد.
✏️ حضرت آیتالله خامنهای در این دیدار که در آستانه سالگرد حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰ و شهادت آیتالله بهشتی و ۷۲ نفر از اصحاب امام در بمبگذاری منافقین صورت گرفت، دکتر بهشتی را دارای رتبه عالی علمی حوزوی، بسیار پرکار، مصداق بارز نظم، مبتکر، پر حوصله برای شنیدن حرفها حتی حرفهای مخالفان و بدور از ریا و تظاهر برشمردند و گفتند: خصوصیات اخلاقی و کاری بهشتی امروز هم، برای همه درسآموز است...
🔍 از اینجا بخوانید👇
khl.ink/f/53216
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
✏️ متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه منتشر شد. ۱۴۰۲/۴/۶
🔍 بخوانید👇
khl.ink/f/53222
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
4_5825457455747829763.mp3
13.92M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه. ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
سالگرد سوءقصد به جان حضرت آیتالله العظمی خامنهای
من خود را برای مرگ آماده کردهام و از آن نمیترسم(۱)
«... در زمان امیرالمومنین، زن در همه جوامع بشری (نه فقط در میان عربها) مظلوم بود، نه میگذاشتند درس بخواند، نه میگذاشتند در اجتماع وارد شود و در مسائل سیاسی تبحّر پیدا کند، نه ممکن بود در میدانهای...»
این جملات، آخرین کلمات سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین سیدعلی خامنهای، امام جمعه تهران در مسجد ابوذر تهران بعد از نماز جماعت ظهر ششم تیرماه 1360 بود که با انفجاری شدید، قطع شد. حضرت آیتالله خامنهای خودشان آن لحظات را چنین شرح دادهاند:
«... آن وقتی که بمب منفجر شد... از وقتی که بار اول افتادم زمین... سه بار لحظاتی به هوش آمدم و هر دفعه یک احساسی داشتم... در یکی از این حالات احساس کردم که من دارم میروم، یعنی دارم میمیرم. احساس کردم که مرگ در مقابل من است...»
آیتالله خامنهای پیش از آن نیز بارها و بارها برخورد با مرگ و شهادت را تجربه کرده بودند و در طول سالهای مبارزه و جهاد و مسئولیت، با همه وجود آن را انتظار میکشیدند.
نخستین مواجهه در بیرجند
از همان محرم سال 1342 که به امر حضرت امام به بیرجند رفته و مجالس عزای سالار شهیدان حضرت اباعبداللهالحسین(علیهالسلام) را به عرصه افشای جنایات رژیم شاه و انتشار آرمانهای امام بدل ساختند. همه روزهای دهه محرم 1342 در بیرجند در مسجد مصلای شهر به سخنرانی پرداخته تا روز تاسوعا که بالاخره دستگیر شدند. خود ایشان در خاطراتشان به اولین دستگیری چنین اشاره دارند:
«... مرا به پاسگاه پلیس... نزد افسر جوانی بردند. او با لحنی تند و با رگهای گردن برآمده به سرزنش و توبیخ من پرداخت. با آرامش به او پاسخ دادم: تو کاری بیش از اعدام من نمیتوانی انجام دهی... هر کاری میخواهی بکن، من آمادهام، زیرا وقتی از خانه بیرون آمدم، خود را برای مرگ آماده کردم...»
آیتالله خامنهای پس از روزهای پرشور و خونبار نیمه خرداد 1342 از زندان بیرجند به مشهد فرستاده شدند. خودشان توضیح دادهاند:
«... روز پانزدهم محرم مرا تحتالحفظ به همراه 3 مامور پلیس به مشهد فرستادند... ماموران پلیس محافظ، حالت ترس و هراس داشتند. وقتی به مشهد رسیدیم، مرا به یکی از مرکز پلیس تحویل دادند که شب سختی را در آنجا گذراندم... صبح هم مرا به ساختمان ساواک تحویل دادند و از آنجا به زندان اردوگاه مشهد فرستادند...»
سیدعلی خامنهای جوان در آن زندان با برخی جوانان که بعدا به عرصه مبارزات آمدند، همبند شدند از جمله امیر پرویز پویان که در سالهای بعد از سران گروهک موسوم به چریکهای فدایی خلق شد و در سال 1350 در یک عملیات مسلحانه به قتل رسید و همچنین حجتالاسلام فاکر که در جریان نهضت امام فعال بود و بعد از انقلاب نیز نماینده مجلس گردید.
قزل قلعه؛ دومین شکنجهگاه
آقای خامنهای پس از آزادی به زاهدان رفته و در آن دیار به انجام وظایف انقلابی اقدام ورزیدند. این در شرایطی بود که حضرت امام در حبس و حصر به سر میبردند و رژیم شاه به شدت در تعقیب یاران ایشان و طلاب انقلابی و مبارز بود.
سلسله سخنرانیهای حجتالاسلام خامنهای در ماه رمضان و در مسجد آقای کفعمی در زاهدان باعث شد تا در نیمه این ماه توسط رئیس پلیس شهر، احضار شوند. در آن احضار پس از آنکه با تهدید رئیس شهربانی مواجه گردیدند، همان جملهای را که در دستگیری اول خطاب به رئیس شهربانی بیرجند اظهار داشته بودند، تکرار کردند که «من خود را برای مرگ آماده کردهام و از آن نمیترسم!»
همان شب آقای خامنهای را دستگیر کرده و صبح زود به مقر ساواک منتقل نمودند. پس از بازجوییهای خشن و مکرر، عصر همان روز به فرودگاه برده و به همراه دو مامور با هواپیما به تهران اعزام کردند. آیتالله خامنهای درباره آن لحظات در هواپیما، فرمودهاند:
«... در هواپیمایی که مرا به صورت تحتالحفظ به تهران میبرد، به مسائل مختلفی میاندیشیدم؛ به آینده این نهضت اسلامی که برپا شده... به برپاکننده نهضت، امام خمینی... به پدری که برای ادامه معالجه در تهران به من نیاز داشت و به علت ابتلا به آب مروارید بیناییاش را داشت از دست میداد، .... به آیندهای که در انتظار من بود و....»
آقای خامنهای را از جلوی پلکان هواپیما، سوار اتومبیل ساواک کرده و در یک شب سرد و برفی به زندان قزلقلعه بردند. آیتالله خامنهای نقل کردهاند:
«... در قلعه که در آهنی بزرگ و مهیبی بود و با زنجیرهای آهنی بسته شده بود، باز شد. بعد از این در، در راهروی تنگی که در دو طرف آن، سلولها در کنار هم قرار داشت، مرا وارد یکی از این سلولها (به ابعاد دو در دو) کردند...»
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
من خود را برای مرگ آماده کردهام و از آن نمیترسم(۲)
آقای خامنهای روزهای سختی را در زندان قزلقلعه سپری نمودند، اما پس از آزادی پرتوانتر و استوارتر در میدان مبارزه نهضت امام حضور یافته و نخستین اقدامشان، ملاقات حضرت امام در خانهای بود که در قیطریه در آن در حصر به سر میبردند.
دستگیری سوم؛ پس از یک سال تعقیب و گریز
حجتالاسلام سیدعلی خامنهای پس از تبعید حضرت امام، در تشکیلات انقلابی مدرسین حوزه علمیه قم حضور فعال داشتند، سلسله جلساتی برای تدریس معارف اسلامی مرتبط با نهضت اسلامی برای جوانان برگزار کردند، یک موسسه چاپ و نشر تاسیس نمودند که در آن علاوهبر انتشار برخی کتب اسلامی حاوی مضامین انقلابی به انتشار اولین کتاب خودشان یعنی ترجمه اثر معروف سید قطب به نام «آینده در قلمرو اسلام» پرداختند.
کشف تشکیلات مدرسین انقلابی و دستگیری جمعی از روحانیون و علمای حوزه قم و همچنین چاپ کتاب «آینده در قلمرو اسلام» باعث شد تا از فروردین 1345، ساواک در تعقیب آقای خامنهای باشد و ایشان هم با آگاهی به این موضوع، نهایت مخفیکاری را به عمل میآوردند تا از دسترس ساواک و مزدوران رژیم شاه دور بمانند. این تعقیب و گریز تا 14 فروردین 1346 به طول انجامید تا اینکه در همین روز و پس از مراسم خاکسپاری حاج شیخ مجتبی قزوینی و در میانه راه منزل پدری، توسط ماموران ساواک محاصره شده و برای سومینبار دستگیر شدند.
آیتالله خامنهای بدون محاکمه و طی روال قانونی، مدتها در سلولهای انفرادی حبس شدند. در این دوران، ایام رنجآوری برایشان گذشت. بهگونهای که پس از مدتها و ملاقات با خانواده، پسر دو سالهشان، پدر را نمیشناخت.
دفاعیات پرشور در دادگاه نظامی
آقای خامنهای در مهرماه 1349 برای چهارمینبار توسط ساواک دستگیر شدند. اینبار ماموران ساواک به خانه پدری ایشان، هجوم برده و با بههم ریختن منزل، ایشان را دستگیر نمودند. پس از مدتی حبس در سلول و بازجوییهای خشونتبار، کار به دادگاه نظامی کشیده شد ولی با دفاعیات مستدل و محکم سیدعلی خامنهای 31 ساله، حتی در دادگاه تجدیدنظر هم نتوانستند حکمی برایش صادر کنند!
هنوز از آزادی آقای خامنهای مدت زیادی نگذشته بود که در ششم مهرماه 1350، برای پنجمینبار دستگیر شدند. باز هم ساواکیها به منزل ریخته و همه اثاث خانه را به هم زدند و آقا را با خودشان بردند. روزهای برگزاری جشنهای منحوس شاهنشاهی بود و رژیم شاه در هراس از آزاد بودن مخالفان سازشناپذیری همچون سیدعلی خامنهای بود. بهویژه آنکه حجتالاسلام خامنهای در آن سالها با برگزاری کلاسهای متعدد و جلسات سخنرانی و... در تشریح آرمانها و اهداف نهضت امام برای جوانان نقش عمدهای داشتند.
باز هم سلولهای انفرادی و اینبار آقای خامنهای تحت شکنجههای وحشیانه مزدوران ساواک قرار گرفتند. ایشان درباره آن شکنجهها گفتهاند:
«... احساس کردم در حال بیهوش شدنم و هماکنون از این جهان به جهان دیگر میروم... نمیتوانم همه جزئیات شکنجه را بیان کنم، چون فراتر از آن است که در بیان بگنجد... دردآور و ناراحتکننده است...»
سختترین ایام در کمیته مشترک
ششمین دستگیری آیتالله خامنهای در دیماه 1353 و پس از سخنرانیهای مسجد جاوید تهران و دستگیری دکتر مفتح و تعطیلی آن مسجد اتفاق افتاد. ایشان را به سلولهای زندان مخوف کمیته مشترک ضدخرابکاری منتقل کردند و ماههای متمادی زیر شکنجه قرار دادند. آقای خامنهای این دوران را سختترین ایام زندانهای خود برشمردهاند.
هفتمین دستگیری آیتالله خامنهای در دیماه 1356 و بعد از برگزاری مراسم مختلف برای گرامیداشت آیتالله حاج سیدمصطفی خمینی بود که باز مزدوران ساواک با مسلسل و اسلحههای مختلف شبانه به منزلشان هجوم برده و در مقابل مقاومتشان، آقای خامنهای زیر ضربات اسلحهها و مشت و لگد قرار دادند. خودشان گفتهاند:
«... شش نفری به من حمله کردند و با خشونت و قساوت مرا به باد کتک گرفتند. در آن هنگام مصطفی که دوازده سال داشت، بیدار شد و از پشت شیشه نازکی که میان من و آنها حائل بود، با حیرت و شگفتی به صحنه کتک خوردن پدر مینگریست و فریاد میزد. ساواکیها بیرحمانه به کتک زدن من با مشت و لگد ادامه دادند و مخصوصا با نوک کفش خود به ساق پای من میزدند...»
آقا را به مرکز ساواک مشهد بردند سپس به ایرانشهر تبعید کردند. فعالیتهای انقلابی آقای خامنهای در ایرانشهر و تبدیل آن دیار به کانون انقلاب، باعث شد تا ایشان را در شهریور 1357 به جیرفت بهعنوان تبعیدگاه دوم ببرند.
با اوجگیری نهضت امام و مبارزات مردم، سرانجام آیتالله خامنهای، آخرین زندان و تبعیدگاهشان را نیز پشتسر گذارده و بهطور علنی در خط مقدم مبارزه و در کنار یاران امام، پیشاپیش صفوف مردم مسلمان قرار گرفتند.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
D1738215T13152163(Web)-mc.mp3
12.03M
"عرفه روز بازگشت از گناه"
امروزه یک موجی از ناامیدی جوانان را فراگرفته است و گمان میکنند که مورد بخشش و رحمت الهی قرار نمی گیرند، اما جوانان باید بدانند که خداوند رحمان و رحیم است و اگر توبه کنند می بخشد. این وسوسه شیطان است که مانع توبه کردن انسان می شود.
#عرفه
🎙#استاد_حسینی_قمی
⏱#سخنرانی_کامل
📺#صوتی
┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄
🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی#ایران_صدا
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
D1737511T16086764(Web)-mc.mp3
12.99M
"ویژگی های روز عرفه"
آن چه که به عنوان هم و غم در دل انسان قرار می گیرد یک سری ابتلاهایی هست که متوجه انسان است و از طرف دیگر ممکن است یک سری خطاهایی که از انسان سر زده موجب دغدغه ذهنی انسان شود.
عرفه روز اعتراف به معاصی و گناهان و روز اظهار نیاز در مقابل خداوند بی نیاز است. ما اگرچه در صحرای عرفات نیستیم اما مانند حجاج به درگاه خداوند عرض حاجت و طلب مغفرت می کنیم. در این روز خداوند وعده اجابت و مغفرت را داده است و سعادتمند کسی است که بار خودش را ببندد.
#عرفه
🎙#استاد_مومنی
⏱#سخنرانی_کامل
📺#صوتی
┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄
🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی#ایران_صدا
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi