با بسیج، از جماران تا قلب پاریس و لندن (۲)
4- اما حضور و جانفشانی بسیج تنها به فتنهها و جنگ خلاصه نمیشود. همین چند سال پیش ویروس منحوس کرونا، اکثر کشورهای جهان را درنوردید. ایران نیز از آن مصون نمانده و تا مدتها با آن درگیر بود.
در مقطع همهگیری ویروس کرونا و آن هنگامی که هر فردی تلاش میکرد تا خود را از این ویروس مصون دارد، بسیجیان با ایثارگری و مجاهدت در میدان حضور یافته و با پذیرش خطرات فراوان، خدمات گستردهای را به مردم ارائه دادند. از ایستگاههای توزیع ماسک و مواد ضدعفونیکننده تا حضور در معابر و کوچهها و خیابانها در نیمههای شب برای ضدعفونی کردن و ایمنی سازی اماکن عمومی برای حضور مردم
5- یکی از دردناکترین حوادث، وقوع سیل و زلزله است. در این مقطع، خانه و کاشانه انسان یا به طور کامل از بین میرود و یا با خسارتهای انبوه مواجه میشود. در ادامه، یکی از سختترین اقدامات، پاکسازی آثار سیل و زلزله است
کاری پرمشقت و پراسترس؛ در سالهای اخیر هر بار که نقطهای از کشور دچار سیل و زلزله میشود، در کنار سازمانهای امداد و نجات، بسیجیان نیز در صف نخست حضور داشته و با لباسهای گِلی، قابهای زیبایی آفریده و موجب دلگرمی و خرسندی مردم زلزله زده و سیل زده شدهاند.
6- در سالهای گذشته، گروهک تکفیری تروریستی داعش
- بخوانید نیروی نیابتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل- در سوریه و عراق سر برآورد و هدف اصلی آن بود که درگیری و بحران را به خیابانهای همدان و کرمانشاه و تهران بکشاند.
در این مقطع حساس نیز بسیجیان مخلص پا به میدان گذاشتند و در کنار دیگر مدافعان حرم از فاطمیون و زینبیون و حزبالله و حشدالشعبی و....و با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی، کمر داعش را شکسته و سیلی سنگینی بر گوش اربابان غربی و عبری آنان نواختند.
7- بسیج از جمله عواملی بود که انقلاب اسلامی ایران را به سایر نقاط جهان صادر کرد. اکنون مدتهاست که قدرت محور مقاومت در منطقه غرب آسیا و اثرگذاری آن بر سایر نقاط جهان، زبانزد خاص و عام است. محور مقاومت، نمونهای از تکثیر بسیج و روحیه بسیجی در سایر کشورهای منطقه است. ما اکنون در لبنان، یمن، عراق، سوریه و فلسطین نمونههایی از تکثیر بسیج و روحیه بسیجی را شاهدیم.
اگر پیش از این برخی کشورهای منطقه تصور میکردند که در بحرانها و به جهت حفظ تمامیت ارضی خود باید با دشمن صهیونیستی سازش کنند و یا نسخه آمریکایی و یا انگلیسی را پیاده سازی کنند، اما حالا با الگوبرداری از نسخه بسیج، هم از خاک و جان و مال و ناموس خود محافظت میکنند و هم به دشمن باج نمیدهند.
8- اما مسئله به منطقه غرب آسیا خلاصه نمیشود. در هفتههای گذشته و در میانه جنگ غزه و عملیات طوفان الاقصی، روزنامه تایمز لندن مدعی شده بود تظاهرات چندصد هزار نفری در لندن را ایران ترتیب داده است.
پس از این واکنش، رهبر معظم انقلاب در جمع هزاران نفر از دانشآموزان و دانشجویان در همین باره فرمودند: «یک ابلهی پیدا میشود میگوید اجتماع مردم در انگلیس کار ایران است. لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کردهاند!»
اما در دل دستپاچگی این رسانه انگلیسی، یک واقعیت بزرگ نهفته است و آن اینکه بیداری مردم، مرزها را درنوردیده و به قلب اروپا و آمریکا رسیده است. و همین بیداری است که پروپاگاندا و دستگاه عظیم تبلیغاتی صهیونیسم را پشت سر گذاشته و از آن عبور کرده است و نتیجه آن، راهپیماییها و اجتماعات گسترده ضدصهیونیستی در اقصی نقاط جهان از غرب تا شرق عالم بوده است.
رهبر حکیم انقلاب- 2 شهریور 1384- از تعبیر زیبایی در توصیف بسیج استفاده کردهاند:«بسیج، حقیقتی شبیه افسانههاست... بسیج مرز سِنی نمیشناسد، بسیج مرز جنسی نمیشناسد؛ زن و مرد در آن حضور دارند. بسیج مرز صنفی و مرز جغرافیایی و قومی نمیشناسد؛ همه اقوام ایرانی، همه اصناف گوناگون ملی در سطوح مختلف فکری از انسانهای نخبه برجسته ممتاز در میان اهل علم و دانشجویان تا جوانهای فعال و پُرشور صحنههای دیگر، همه در بسیج جمعاند...
مکتب بسیج، مکتب مجاهدت معنوی و مخلصانه است. این مجاهدت، برای ملت و کشور و بالاتر از همه برای دین خدا و سرافرازی پرچم آزادگی اسلامی در همه دنیاست.»
مسعود اکبری
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
💢رژیم صهیونیستی در مسیر حذف تدریجی
🔹وقوع آتشبس موقت در غزه نقطه آشکارساز شکست صهیونیستها در جنگ غزه است. پیامد این موضوع که در امتداد عملیات طوفانالاقصی اتفاق قابل تحلیل و ارزیابی است، به اندازهای برای رژیم صهیونیستی ناگوار است که نخستین بار در ۷۵ سال اخیر در طول جنگهای رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت، موضوع برکناری نخستوزیر رژیم اشغالگر قدس به عنوان موضوعی رسمی مطرح میشود و احزاب داخلی و نخبگان راهحل برونرفت از مشکلات و شکست در برابر حماس را در برکنار کردن نتانیاهو میدانند.
🔸«یائیر لاپید» از رقبای سیاسی نتانیاهو رسما خواستار استعفای وی از قدرت و جایگزینی فرد دیگری از حزب لیکود(حزب متبوع نتانیاهو) بهعنوان نخستوزیر شده است. همچنین برخی اعضای حزب لیکود در روزهای گذشته تاکید کردهاند دیگر مجالی برای بقای نتانیاهو در رهبری این حزب وجود ندارد و باید هرچه سریعتر به حیات سیاسی وی پایان داد؛ چراکه همگان او را مسئول شکستهای متعدد ارتش و نهادهای امنیتی طی این دو ماه میدانند.
🔹به نظر میرسد در روزهای آتی شاهد تنش سیاسیـ امنیتی در داخل سرزمینهای اشغالی باشیم که اوج شکست و سرخوردگی در بین صهیونیستها را نشان خواهد داد. با این حال جنون ارتش رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع و مظلوم غزه نه تنها این رژیم را از شکست در عملیات طوفانالاقصی نجات نداد، بلکه تداوم آن، رژیم صهیونیستی و شخص نخستوزیر را به سمت شکست سنگین در دو حوزه داخلی و خارجی هدایت میکند و سیاستمداران رژیم کودککش هیچگاه توان بازگرداندن تلآویو به نقطه صفر(نقطه مطلوب صهیونیستها) را نخواهند داشت.
🔸بررسی و ارزیابی تحولات داخلی رژیم جعلی صهیونیستی نشان میدهد که پس از برکناری احتمالی نتانیاهو از قدرت جای بازیگران در این رژیم تغییر خواهد کرد و در صحنه اعتراضات داخلی نیز حزب لیکود و احزاب تشکیلدهنده کابینه ائتلافی کنونی تبدیل به اپوزیسیون خیابانی خواهند شد.
🔹بنابراین نه تنها جنگ در غزه باعث وحدت درونی در رژیم صهیونیستی نشد، بلکه اختلافات با ابعادی وسیعتر تداوم خواهد داشت و این یعنی مقاومت برای اولین بار توانسته است در تحولات داخلی رژیم صهیونیستی نیز تأثیرگذار باشد و روندها را به سمت حذف تدریجی رژیم کودککش مدیریت کند. این را میتوان علت اصلی حضور بایدن رئیسجمهور آمریکا بلافاصله پس از عملیات طوفانالاقصی و حمایت تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی در طول ۵۰ روز گذشته ارزیابی کرد. واشنگتن بهخوبی از عمق فاجعه آگاه شد و سعی کرد از میزان اثرگذاری منفی آن بر پیکره نیمهجان رژیم صهیونیستی بکاهد؛ در صورتی که با آب در چاه ریختن نمیتوان چاه در حال خشک شدن را نجات داد و بنابراین اسرائیل قطعا از بین خواهد رفت.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
42.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔗 فحش و فحشکاری خانواده اسرا با بن غفیر / خلبان صهیون: قبلا کشتن اسرای خود را تمرین کرده بودیم
🎙 فحش و فحش کاری خانواده اسرای صهیونیست در مجلس سوژه رسانه ها شد/ خانواده اسرا: اینهایی که میگویی را راست میگویی؟ میخواهی اسرای ما را به کشتن دهی/ افشاگری بی سابقه خلبان صهیون: ما قبلا چندین بار کشتن اسرای خود را در قالب عملیات هانی بال تمرین کرده بودیم.
✅ آقای تحلیلگر
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
دعوای خانواده اسرا با بن غفی - @mrtahlilgar.mp3
11.35M
🔗 فحش و فحشکاری خانواده اسرا با بن غفیر / خلبان صهیون: قبلا کشتن اسرای خود را تمرین کرده بودیم
🎙 فحش و فحش کاری خانواده اسرای صهیونیست در مجلس سوژه رسانه ها شد/ خانواده اسرا: اینهایی که میگویی را راست میگویی؟ میخواهی اسرای ما را به کشتن دهی/ افشاگری بی سابقه خلبان صهیون: ما قبلا چندین بار کشتن اسرای خود را در قالب عملیات هانی بال تمرین کرده بودیم.
✅ آقای تحلیلگر
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
📌مانند چراغ اطراف خود را روشن کنید، نگذارید فضای ابهام گسترش یابد.
✍رهبر انقلاب: شما امروز در فضای مجازی می توانید افکار درست و صحیح را منتشر کنید و به مسائل پاسخ دهید و می توانید به معنای واقعی کلمه جهاد کنید.
البته اصل قطعی در این باب پیروی از شیوه اخلاقی است. باید از این کاری که بعضی افراد با دشنام و فریب و دروغ دربرابر افکار عمومی مواجه میشوند، اجتناب کرد.
۱۴۰۰/۷/۵
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
💢سختتر از شکستن حصر آبادان
🔹معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «طبق بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمن با ابزارهایی که دارد، جوانان ما را در محاصره تبلیغاتی قرار داده و از آنجایی که دشمن دیگر ابتکار عمل را در گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی از دست داده، تمرکز خود را در جنگ شناختی برای رقم زدن فریب عمومی گذاشته است.»
🔸وی اضافهکرد: «شکستن حصر تبلیغاتی دشمن و جهاد تبیین از شکستن حصر آبادان و فتح خرمشهر نیز سختتر است؛ از این رو باید قرارگاه جهاد تبیین را جدی بگیرید.»
🔹سردار یدالله جوانی بیانکرد: «در جنگ شناختی دشمن به دنبال ادراکسازی و اندیشهسازی است و راه اصلی مقابله با آن نیز تبیین است. جهاد تبیین برای اصلاح نگاهها، مبارزه با جهل و نادانی و مقابله با دروغهاست؛ از اینرو جامعه هدف این نوع جهاد همه مردم هستند.»
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
13.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌹🍃
🍃🌹جهاد امروز چیست؟
✅ #روشنگری جهاد امروز
#رهبری
#طوفان_الاقصی
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
نقش رسانه در تبيين دفاع و هجوم فرهنگي
فرهنگ مدافع، فرهنگ مهاجم
قسمت یکم
بعضى از فرهنگ ها به صورت ذاتى حالتى هجومى و برخى وضعیتى تدافعى دارند. هر فرهنگى ممکن است در یکى از این زمینه ها یا هر دو زمینه، توان مند باشد یا در هر دو زمینه ناتوان باشد. از جمله فرهنگ هایى که در هجوم، توان مندند و به سرعت و شدت، فرهنگ هاى دیگر را تحت تأثیر خود قرار مى دهند، ولى در برابر هجوم فرهنگى، توان دفاع لازم را ندارند و در نتیجه نابود مى شوند، فرهنگ مغولى است که هرچند بر فرهنگ هایى که به آنها هجوم آورده بود، تأثیر گذارد، ولى در برابر موج فرهنگ هاى دیگر، تاب مقاومت نیاورد و از میان رفت. به نظر مى رسد، فرهنگ یونانى را نیز مى توان از این نوع فرهنگ ها به شمار آورد؛ زیرا هرچند خود بر جهان پیرامون و پس از خویش، تأثیرهاى فراوان گذاشت، ولى در برابر هجوم فرهنگ رومى، توان دفاع از کف داد و مجبور به تمکین گردید.
از جمله فرهنگ هایى که در دفاع، وضعیت مناسبى دارد، ولى در هجوم، ناتوان است، مى توان به فرهنگ مردم چین اشاره کرد. این فرهنگ در برابر فرهنگ هاى گوناگون در طول تاریخ پایدارى ورزیده و از خود دفاع کرده است، ولى با این حال و با داشتن جمعیتى در حدود 31 مردم دنیا نتوانسته است به عنوان فرهنگ غالب، بر دیگر فرهنگ ها سلطه و سیطره یابد. فرهنگ آفریقا یا استرالیا نیز از جمله فرهنگ هایى به شمار مى روند که هم در دفاع و هم در هجوم، دچار ضعف بوده اند، این فرهنگ ها نه تنها نتوانسته اند عناصر فرهنگى خود را به گونه اى تأثیرپذیر بر فرهنگ هاى دیگر سیطره بخشند، بلکه در برابر فرهنگ اروپایى و آمریکایى ـ که فرهنگى استعمارگر است ـ هویت خود را از دست داده و به فرهنگى تغییر یافته بدل شده اند.
از جمله فرهنگ هایى نیز که هم توان دفاع و هم هجوم خوبى داشته اند، فرهنگ هاى دینى به ویژه فرهنگ اسلام و مخصوصاً فرهنگ تشیع است. با نگاهى به تاریخ این فرهنگ ها در مى یابیم که این فرهنگ ها همواره هجوم گسترده اى به فرهنگ هاى دیگر داشته اند و تأثیرهاى فراوانى بر آنها گذاشته اند. ماندگارى، دیرپایى و قدرت دفاع زیاد در برابر فرهنگ هاى دیگر نیز از جمله ویژگى هاى این فرهنگ هاست. هرچه فرهنگ دینى، بیشتر از ویژگى هاى انطباق با فطرت، انعطاف پذیرى، قابلیت تطابق با زمان و مکان و برآوردن نیازهاى مادى و معنوى انسان ها، برخوردار باشد، این ویژگى ها در آنها بیشتر آشکار مى شود و باید گفت این ویژگى ها در فرهنگ هاى مربوط به ادیان الهى پررنگ تر است؛ زیرا ادیان غیر الهى اگرچه مدت زمانى بر مردم حوزه نفوذ خویش تأثیر مى گذارند، ولى به سبب ضعف در یک یا چند مورد تاب مقاومت نیاورده، جاى خود را به فرهنگ هاى قوى تر مى دهند.
این موضوع به صورتى ریزتر در ادامه این فصل بررسى خواهد شد. ولى براى آشنایى بیشتر با دورنماى کلى بحث، نمونه هاى تاریخى به همراه پاره اى توضیحات درباره فرهنگ هاى مهاجم و مدافع، در قالب سه پدیده زیر مى آوریم:
1. مهاجرت هاى بین المللى؛
2. برخوردهاى تاریخى اقوام؛
3. سلطه استعمارگران بر مستعمرات.
در مهاجرت هاى بین المللى، کسانى که براى همیشه از وطن خود دل مى کنند و راهى کشور یا قاره دیگرى مى شوند، از سویى مى کوشند فرهنگ پیشین خود را فراموش کنند و از آن جدا شوند و از سوى دیگر، تلاش مى کنند با هنجارهاى فرهنگ جدید هم نوایى یا تطابق یابند، ولى با توجه به اینکه فرهنگ پیشین در برابر فرهنگ جدید، مقاومت مى ورزد و به سادگى تسلیم نمى شود، جریان پیچیده و کندى به وجود مى آید که ممکن است تا آخرین دم زندگى، بر فرد مهاجر تأثیر گذارد. البته همه عناصر فرهنگ پیشین به یک اندازه، در برابر فرهنگ جدید مقاومت نمى ورزند و تنها عناصر خاصى سرسختانه و به صورت بسیار مقاوم در برابر فرهنگ جدید مى ایستند.
نمونه اى از این واقعیت را مى توان در میان مردم آسیاى جنوب شرقى مانند: ژاپنى ها، ویتنامى ها، کامبوجى ها و نیز مردم هند که به آمریکاى شمالى مهاجرت کرده اند دید. این اقوام که در حال حاضر در جامعه میزبان (آمریکا) به سر مى برند و به عنوان اقلیت هاى قوى ملیت و هویت آمریکایى یافته اند، با وجود تأثیر و تسلطى که فرهنگ میزبان از لحاظ مادى و معنوى بر آنان گذاشته، هنوز دلبستگى هاى خود نسبت به فرهنگ کشور اصلى شان را به ویژه در بعد معنوى آن، از دست نداده اند و حتى در مواردى برخى از الگوهاى فرهنگى خود را بر جامعه میزبان تحمیل کرده اند. (نوع غذا، لباس، موسیقى و غیره)
در برخوردهاى تاریخى اقوام نیز هنگامى که دو قوم، در عرصه نظامى رو در روى یکدیگر قرار مى گیرند و یکى بر دیگرى پیروز مى شود، در حقیقت دو فرهنگ به مقابله با یکدیگر بر مى خیزند.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
نقش رسانه در تبيين دفاع و هجوم فرهنگي
فرهنگ مدافع، فرهنگ مهاجم
قسمت دوم
البته در رودررویى فرهنگى همیشه قومى که از جهت نظامى قوى تر است، برترى فرهنگى ندارد، بلکه تاریخ گواهى مى دهد که در بسیارى از موارد، به تدریج مهاجمان به دلیل غناى فرهنگى قوم شکست خورده، در فرهنگ آنان حل شده اند؛ به طورى که پس از سپرى شدن چند قرن، اثرى از فرهنگشان به جاى نمانده است.
نمونه چنین برخوردى را مى توان در برخورد نظامى مغولان و ایرانیان در قرن هفتم هجرى دید. مغولان با نیروى نظامى پر جرئت با سنگدلى و بى رحمى فراوان سرزمین پهناور ایران آن زمان را در نوردیدند و در اندک مدتى حاکم مطلق و بى چون و چراى آن شدند و براى نگه دارى از دستاوردهاى نامشروع و سلطه خود، به ایجاد نوعى میلیتاریسم دست یازیدند و با گرفتن مالیات ها و عوارض گوناگون رسمى و غیر رسمى مردم، به ویژه روستاییان را به ستوه آوردند.
چندى نگذشت مغولانى که هم از لحاظ فرهنگ مادى و هم از جهت فرهنگ معنوى در مقایسه با فرهنگ مردم ایران در سطح بسیار پایینى قرار داشتند، در این فرهنگ مستحیل شدند و این استحاله تا بدان پایه رسید که فرمانروایان جبار مغول که قدرتى فراتر از قدرت خود نمى شناختند، به دین اسلام گرویدند و راه و رسم فرهنگ ایرانى را در پیش گرفتند. در سال 694 ه . ق غازان خان پیش از همه، مسلمان شد و الجایتو نام خدا بنده برخود نهاد1 و الغ بیک دستور داد براى مشاهده پدیده هاى آسمانى و گسترش مطالعات ستاره شناسى، رصدخانه اى ساخته شود که به نام «ذیج الغ بیک» مشهور شد.
استاد عباس اقبال آشتیانى، در این زمینه مى نویسد:
«بعد از غلبه مغول بر ممالک متمدن چین و ایران و اقامت در شهر، آداب مغولى تغییر صورت فاحش حاصل کرد و با اینکه به ظاهر صورت، بایستى آنها نیز آداب متمدنین بلاد مغلوبه را محکوم و مغلوب سازند و همان طور که سلاطین و امراى مغول جاى پادشاهان و امپراطوران قدیم این ممالک را گرفته بودند، آداب مزبور نیز جاى آداب معموله متمدنین را بگیرند، درست این امر به عکس شد و فرزندان چنگیز دو نسل بعد از او کاملاً محکوم حکم آداب زیردستان مغلوب خود گردیدند و دست از عقاید و آیین و مراسم اجدادى برداشتند؛ یعنى وزرا و مشاورین و ارباب هنر چین و ایرانى و اویغور و عیسوى انتقام مغلوبینى را که به زور شمشیر دیده بودند، به قوه تدبیر از مغول گرفتند و زبان و مذهب و اصول اداره و حکومت خود را برایشان تحمیل کردند».2
در همه سه قرنى که چنگیزیان و هولاکوییان و تیموریان و نسل هاى بعدى آنان مانند ترکمانان قراقویونلو و آق قویونلو و آل جلایر و... . تا ظهور صفویه در سال 905 هجرى بر ایران حکومت کردند، فرهنگ ایرانى و به ویژه رکن مهم آن، زبان فارسى، به شدت در برابر تهاجم هاى فرهنگى بیگانه پایدارى کرد تا جایى که از اوایل قرن هشتم هجرى دوباره تسلط و قدرت خود را بازیافت و این خود دلیل بر آن است که فرهنگ بیگانه، در برابر آن تاب مقاومت نیاورد و در آن مستحیل شد.
بنابراین، چیرگى نظامى مغول نه تنها نتوانست به نابودى فرهنگ ایرانى بینجامد، بلکه کار به آن جا رسید که مغولانى که در ایران به جا ماندند، فرهنگ آبا و اجدادى خود را از دست دادند و راه و رسم و زبان و آیین قوم مغلوب را با میل و رغبت پذیرفتند.
یکى دیگر از زمینه هاى برخورد فرهنگى، استعمار یک کشور به وسیله کشورى دیگر است که سبب تماس دو فرهنگ استعمارگران و استعمارشدگان مى شود. یک نمونه از این امر را در برخورد استعمارگران فرانسوى با مردم الجزایر در مدت نزدیک به یک صد و سى سال مى توان دید. نمونه دیگر آن برخوردى است که استعمارگران، با مستعمرات آفریقایى و آفریقاى سیاه داشته اند.
فرانسویان از سال 1830 م. الجزایر را به اشغال نظامى خود در آوردند و تا سال 1962 م. که مبارزان الجزایرى آنها را بیرون راندند، بر آن سلطه داشتند. مردم الجزایر در آغاز مقاومت هایى علیه استعمارگران از خود نشان دادند، ولى به دلیل دسترسى نداشتن به سلاح هاى گرم و پیشرفته، نتواستند کارى از پیش ببرند. در نتیجه، فرانسویان اندک اندک سلطه خود را گسترش دادند، تا جایى که پیش از قیام مسلحانه مردم الجزایر، این سرزمین را جزئى از خاک فرانسه مى شمردند و از آن به «الجزایر فرانسه» نام مى بردند.
در تمام این مدت، دولت استعمارگر کوشید فرهنگ خود را جاى گزین فرهنگ بومى الجزایر کند و هویت ملى و فرهنگى آنها را نابود سازد، چون تنها از این راه مى توانستند به هدف خود که همانا الحاق کامل و همه جانبه این سرزمین به فرانسه بود، جامه عمل بپوشانند.
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
💫🌟🌙#داستــــــــــان شـــــــــب🌙🌟💫
⭕️✍حکایتی بسیار زیبا و خواندنی
🌺🍃🍁🍃🍂🍃🍁🍃🍂🍃🍁🍃
مشهور است كه لقمان حكيم غلامى سياه بود اهل سودان.
اربابِ لقمان به او دستور داد که در زمینش برای او کنجد بکارد.
ولی او جُو کاشت.
وقتِ درو، ارباب گفت: چرا جُو کاشتی؟
لقمان گفت: از خدا امید داشتم که برای تو کنجد برویاند.
اربابش گفت : مگر این ممکن است؟!
لقمان گفت :
تو را می بینم که خدای تعالی را نافرمانی می کنی و در حالی که از او امید بهشت داری. لذا گفتم شاید آن هم بشود.
آنگاه اربابش گریست و او را آزاد ساخت.
به قول حافظ:
هر کسی آن دِرَوَد عاقبت کار که کشت...
--------------------------
📚با #داستانک های مذهبی ما همراه باشید
ڪشکول_معنوی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi