eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری
317 دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
16.8هزار ویدیو
897 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه پایگاه شهید رجائی صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
@tahlilgar_siasi ™.mp3
10.19M
⚜شهادت نیرو های انتظامی ایران، نقش پاکستان ⚜ کانال تحلیل سیاسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚜شکستن تابوی یهود ستیزی توسط خود يهوديان در غرب و دلیل جهانی شدن حمایت از فلسطین ⚜ کانال تحلیل سیاسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
y2mate.com - شکستن تابوی یهود ستیزی توسط خود يهوديان در غرب و دلیل جهانی شدن حمایت از فلسطین_v144P.mp3
15.16M
⚜شکستن تابوی یهود ستیزی توسط خود یهودیان در غرب و دلیل جهانی شدن حمایت از فلسطین ⚜ کانال تحلیل سیاسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
83.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚜اسرائیل چطور اسرایش را کشت 🔺️تحولات میدانی روز ۷۱ جنگ غزه در گفتگو روح الله رضوی و وحید خصاب ⚜ کانال تحلیل سیاسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
y2mate.com - اسرائیل چطور اسرایش را کشت تحولات میدانی روز ۷۱ جنگ غزه_v144P.mp3
21.37M
⚜اسرائیل چطور اسرایش را کشت 🔺️تحولات میدانی روز ۷۱ جنگ غزه در گفتگو روح الله رضوی و وحید خصاب ⚜ کانال تحلیل سیاسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
پشت پرده رفتار بسیار مشکوک ارتش اسرائیل 🔸️اعلام رسمی ارتش اسرائیل مبنی بر کشتن اُسرای خود به صورت اشتباهی آنهم به صورتی که اعلام شد، بسیار مشکوک و جای تعجب دارد. 🔸️ارتش اسرائیل می توانست اعلام کند اینها نیز مانند سایر اُسرای هلاک شده قبلی، در بمباران کشته شده اند اما این که صریحا می گویند تک تیراندازان اسرائیلی، آنان را با وجود بالا بردن پارچه سفید هدف قرار داده اند، افکار عمومی صهیونیست ها را به شدت تکان داده است. 🔸️این خبر جبهه داخلی اسرائیل را به شدیدا تحریک کرد و سوال مهم اینست که مسئولان نظامی صهیونیست، چرا و با کدام هدف خبری را که می دانستند افکار عمومی جامعه صهیونیستی را به شدت ضد جنگ می شوراند ، اعلام کردند؟ در این مورد ۲ سناریو متصور است . 1️⃣ ارتش اسرائیل به هیچکدام از اهدافش نرسیده و روزانه تلفات بسیار بالایی را متحمل می شود و اقتصاد این رژیم دستخوش آسیب جدی گردیده است و فعلا افق روشنی برای پیروزی دیده نمی شود. 🔸️پس ارتش طی هماهنگی با دولت نتانیاهو ، این خبر را اعلام کرده تا بتواند افکار عمومی را برای پایان جنگ تحریک کند و خواست عمومی جامعه صهیونیست از جنگ تا پیروزی کامل، به آتش بس دائمی تغییر یابد. 2️⃣ اما احتمال دوم که به حقیقت نزدیکتر می نماید ، اینست که گالانت ، گانتز و بخشی از ارتش که مخالف نتانیاهو هستند و جنگ با تلفات کنونی را به ضرر استمرار حیات اسرائیل می دانند، با اعلام این خبر سعی در تحریک افکار عمومی دارند تا با آمپاس نخست وزیر ، او را مجبور به توقف جنگ نمایند. 🔸️گانتز و آیزنکوت و برخی اعضای کابینه جنگ، به خوبی می دانند اگر جنگ متوقف شود ، می توانند مسئولیت ناکامی را به گردن نتانیاهو و مدیریتش بیندازند و او را از قدرت برکنار کنند؛ چیزی که دولت دموکرات آمریکا هم خواهان آنست . 🔸️اما نتانیاهو این نبرد را جنگ تعیین سرنوشت حیات سیاسی خود می داند و احتمالا بر ادامه آن اصرار ورزد. 🔸️اوضاع جبهه داخلی اسرائیل خوب نیست اما نتانیاهو سعی دارد با کش دادن جنگ ، موقعیت خود را تحکیم و جایگاه بایدن را در افکار عمومی آمریکا تضعیف کند تا زمینه برای روی کار آمدن ترامپ فراهم شود. 🔸️لازم به ذکر است میزان محبوبیت بایدن پس از شروع جنگ غزه ،در ۷ ایالت حیاتی و سرنوشت ساز انتخاباتی ، کاهش چشمگیری داشته است و کنار رفتن او از قدرت ، یک شانس جدی برای در قدرت ماندن نتانیاهو ارزیابی می شود. 📌 در نهایت باید گفت به هر دلیلی که باشد ، اعلام خبر کشتن ۳ اسیر اسرائیلی به دست ارتش این رژیم آن هم توسط سخنگوی این ارتش، عقلانی و بر اساس اصول اطلاع رسانی در زمان جنگ نیست و احتمالا هدفی خاص در پشت آن نهفته باشد. 🔸️هدفی که قطعا ، برانگیختن افکار عمومی اسرائیل در راستای شکل گیری خواست عمومی جهت پایان جنگ است.   💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
آیا پوتین پیام ایران را به نتانیاهو رساند؟ دو روز پس از سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه و دیداری چند ساعته با رئیس جمهور این کشور که در فضایی کاملا دوستانه برگزار شد، منابع خبری از گفت‌وگوی تلفنی وی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند. اینکه در این گفت‌وگو چه گذشته مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که پوتین پیامی از طرف ایران به صهیونیست‌ها داده که باعث برآشفته شدن نخست‌وزیر قاتل این رژیم شده است. برخی از رسانه‌های صهیونیستی در این زمینه گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو، روز یکشنبه نشست کابینه را ترک کرد تا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تلفنی گفت‌وگو کند. طبق گزارش این رسانه‌ها، این گفت‌وگوی تلفنی ۵۰ دقیقه طول کشیده است. دفتر نتانیاهو نیز در بیانیه‌ای کوتاه در این باره اعلام کرد که وی به پوتین اعلام کرد که تا زمان از بین نرفتن قدرت نظامی جنبش حماس جنگ را متوقف نخواهد کرد. نتانیاهو همچنین از پوتین خواست که روسیه صلیب سرخ را برای تسهیل بازدید از اسرای صهیونیست در غزه تحت فشار قرار دهد. در این بیانیه همچنین آمده است، نتانیاهو در گفت‌وگو با پوتین مخالفت شدید خود را با همکاری روسیه و ایران اعلام کرد. هر چند مشخص نیست نگاه طرف روس در مورد این تماس تلفنی چه بود و رسانه‌های این رژیم که معمولا جزئیات را هم مطرح می‌کردند در این زمینه سکوت کرده‌اند، اما هر چه بوده، پوتین در این تماس بدون شک نگاه و دیدگاه ایران در مورد جنگ، به ویژه مساله همه‌پرسی را مطرح کرده است.  💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
 عوامل گرايش نوجوان و جوان به فرهنگ بيگانه فرهنگ الف) فرهنگ مادي اين فرهنگ بر پوچ انگاري ارزش هاي الهي و انساني بنا نهاده شده است. در اين فرهنگ، جنبه انساني انسان به فراموشي سپرده شده است و آدمي تنها به عنوان موجود مادي ارزيابي مي شود. چنين فرهنگي، پيروان خويش را براي به دست آوردن رفاه بيشتر، آزادي و بهره وري افزون تر از غرايز و سود پرستي، به جنبش در مي آورد. در فرهنگ مادي؛ هدف، وسيله را توجيه مي كند. بنابراين، پيروان چنين فرهنگي براي رسيدن به هدف هاي مادي و بهره مندي هرچه بيشتر از مزاياي زندگي، به هر وسيله اي دست مي يازند و از هر شيوه اي سود مي جويند. در پرتو چنين فرهنگي، بنيادهاي اخلاقي جامعه فرو مي ريزد، ارزش هاي انساني كم رنگ مي شود و آمار بزه كاري ها فزوني مي يابد. افزون بر آن، بشر در گرداب بي پناهي و تنهايي گرفتار مي آيد و نگراني و تشويش بر سراسر زندگي وي حاكم مي شود. ب) فرهنگ الهي فرهنگ الهي، انسان را آميزه اي از پيكر و روان آسماني مي داند. فرهنگ اسلامي نشان دهنده كامل اين فرهنگ است و هدف خود را، دست يابي به كمالي مي داند كه در پرتو آفتاب وحي به دست مي آيد. معيار برتري افراد را نيز پاي بندي به اصول ثابت اخلاقي مي داند. قرآن مجيد در اين باره مي فرمايد: «اِنَّ اَكْرَمَكُمْ عِنْدَاللّه ِ اَتْقيكُمْ؛ به يقين، گرامي ترين شما نزد خدا، پرهيزگارترين شماست.»1 اساسا براي شناخت اصالت و ميزان برخورداري يك فرهنگ از روح و حيات، بايد به مطالعه و شناختِ عناصر برجسته، جهت و حركت، آهنگ رشد و انگيزه هاي حاكم بر آن فرهنگ پرداخت تا مشخص شود آيا شخصيّت مستقلّي دارد يا اين كه التقاطي بوده و پيرو فرهنگ هاي ديگر است؟ فرهنگ اسلامي بر خلاف فرهنگ مادي كه ساخته و پرداخته دست بشر است، اين ويژگي منحصر به فرد را دارد كه مستقل است و همواره به حيات خود ادامه داده است.2 انديشمند بزرگ اسلامي، استاد شهيد مرتضي مطهري در اين باره مي فرمايد: فرهنگ اسلامي مانند يك سلول زنده رشد كرد و فرهنگ هايي را از يوناني، هندي، ايراني و غيره در خود جذب كرد و به صورت موجود جديد با چهره و سيماي مخصوص به خود ظهور كرد. به اعتراف محقّقان تاريخ فرهنگ و تمدن، تمدّن اسلامي در رديف بزرگ ترين فرهنگ ها و تمدّن هاي بشري است. وجه تمايز فرهنگ مادي و الهي زيربناي فرهنگ مادّي، اقتصاد و بهره مندي از لذّت هاي مادّي است. از اين رو، انسان را تنها از اين ديدگاه مي نگرند و تمام هدف را در رفاه، آسايش، كام يابي و لذّت جويي خلاصه مي كنند. قدرت و بهره جويي حيواني را كمال انساني مي دانند و او را در اين مسير به پيش مي رانند. دنياي امروز، دنياي تبليغات فريبنده و ميدان نمايش و عرضه كالاهاي گوناگون مصرفي است؛ زيرا اخلاق، معنويت و ارزش هاي انساني در اين فرهنگ، جايي ندارد. در فرهنگ الهي كه بر پايه اخلاق و ارزش هاي الهي ـ انساني بنا نهاده شده، وضع به گونه اي ديگر است. اقتصاد و بهره جويي از امور مادي، وسيله است نه هدف؛ يعني در اين فرهنگ، اخلاق اصل است و رفاه و ماديات فرع هستند و آدمي به اعتدال ميان اين دو رهنمون مي گردد. در واقع، در اين فرهنگ، هم بُعد مادي در حد ضرورت و نياز مورد توجّه است و هم بُعد معنوي در عالي ترين ميزان. فرهنگ الهي با طبيعت آدمي، نيازها و رشد و تكامل او سازگار است. هم جنبه اجتماعي حيات را در نظر مي گيرد و هم به نيازهاي اجتماعي و عقلاني انسان توجه دارد. هم احساسات و عواطف را تحريك مي كند و هم ميل به كنجكاوي و حقيقت جويي انسان را برآورده مي سازد. فرهنگ مادي به دليل ناديده گرفتن امور معنوي و اعتقاد به زندگي موقتي، با جنبه هاي عقلاني انسان و نيز آرمان هاي اخلاقي و معنوي او در برقراري رابطه با ديگران و آفريدگار جهان توافق ندارد. هم چنين موقتي دانستن زندگي انسان در فرهنگ مادي، انگيزه كار و تلاش را در افراد كاهش مي دهد، زندگي را براي انسان به صورتي بي معنا در مي آورد و افراد را به پوچي، بي هدفي و احساس ناامني و تزلزل دچار مي سازد. در مقابل، فرهنگ الهي، راه را براي رشد و تكامل هميشگي و نامحدود انسان هموار مي سازد و از اين جهت، انساني را كه از نظر فطري، كمال جو است، راضي مي كند. 💥ادامه دارد  💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
40.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ویدیو / پشت پرده رفاقت آمریکا و اسرائیل منبع/ مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
48.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مستند فرقه های سری | مجموعه مستند «فرقه‌های سری» قصد دارد چگونگی شکل‌گیری فرقه‌هایی نظیر کابالا و فراماسونری را با استفاده از ۲۷ کارشناس خارجی به تصویر بکشد 🔻 |تاریخچه فراماسونری2 🔹فراماسونری چگونه بوجود آمد و باعث ایجاد فرقه های سری شد ✍این مستند ۱۳ قسمتی را از کانال "بصیرت" تماشا کنید. منبع/ کافه سیاسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
۱-استیساق نظام دین.mp3
25.24M
🔘 استیساق نظام دین (سامان و انسجام گرفتن نظام دین) شرحی بر فراز عبارت: "استوسق نظام الدین" جلسه اول - ۲۱آذر۱۴۰۲ ❓یک "نظام" چگونه "نظام دین" و یک "دین" چگونه "نظام و به استیساق" می رسد؟ • توضیح ۴گام در ضمن تاریخ تشکیل جامعه نبوی بر اساس خطبه قاصعه: ۱. فَعَقَدَ بِمِلّتِه طاعَتَهُم: عقد طاعت مردم به آیین ۲. وَ التَفَّتِ المِلّةُ بِهم فی عوائِدِ برکتَها؛ پیوند اجتماعی مردم توسط آیینی که برکات و منافع اش به بار می نشیند. ۳. تَرَبَّعَت الامورُ بِهم فی ظِلّ سلطان قاهر؛ چارزانو و جاگیر شدن "امور مملکت" در ذیل این قدرت. ۴. تَعَطَّفَتِ الامورُ علیهم فی ذُرَی مُلک ثابت؛ منعطف شدن "امور جاری" برآنها در بلندی این حکومت با ثبات. ⬅️ اینگونه دین، نظام گرفت و سامان و انسجام یافت و آثاری به بار آورد: • مسلمانان را حاکمان زمین و امضاء کننده احکام کسانی کرد که تا دیروز آنها امضاء کننده احکامشان بودند... 🗒 چکیده جلسه اول را اینجا بخوانید حجت الاسلام قنبریان هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف ☑️ منبع/ محسن قنبریان 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
۲-استیساق نظام دین.mp3
31.94M
🔘 استیساق نظام دین (سامان و انسجام گرفتن نظام دین) شرحی بر فراز: "استوسق نظام الدین" جلسه دوم - ۲۲آذر۱۴۰۲ • نظام دین، یک "مردم" دارد و یک "امور"؛ در مردم باید پیوند مردم-مردم و سپس عقد این قدرت به دین شکل گیرد. - بدون دومی، ناپلئون ها و هیتلرها هم ممکن است بوجود بیاورند و فجایع در دنیا اتفاق افتد. - عقد طاعت مردم با آیین، ارزشهای انسانی در عالم پخش می کند. فتح اسکندریه و ماجرای فسطاط را با اسطوره تروای غرب مقایسه کنید... • "امور" هم باید "تربّع"(جاگیری و اقامه) و "تعطّف"(مایل و مهار شدن) بگیرد - امر استقلال با انقلاب اسلامی، تربع یافت؛ شاخه های آن مثل خودکفایی و پیشرفت هم سرعت گرفت. ⬅️ این نظام دین هم مهندسی و دقت خود را می خواهد! در همان خطبه قاصعه، حضرت امیر(ع) از بازکردن این نظام می گوید: • اِنَّکم قدنَفَضتُم ایدیکُم مِن حبلِ الطّاعه؛ این باز کردن "عقد طاعت به دین" است... • ثَلَمتُم حِصنَ الله المضروبِ علیکم باحکامِ الجاهلیه؛ قلعه محکم خدا همان دو پیوند مردم(با هم و با خدا) است که با برگشت احکام جاهلیت دارد سوراخ می شود... ❓کدام احکام جاهلی؟! • صِرتُم بعد الهجرة اعراباً و بعد الموالاةِ احزاباً؛ تعرب بعد از هجرت و بازگشت عصبیت های جاهلی بجای ارزشهای انسانی-اسلامی بعلاوه گسست پیوند اجتماعی با گروه گروه شدن و هریک به سمت منافع خود کشیدن! 🗒 چکیده جلسه دوم را اینجا بخوانید حجت الاسلام قنبریان هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف ☑️ منبع/ محسن قنبریان 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
۳-استیساق نظام دین.mp3
29.18M
🔘 استیساق نظام دین (سامان و انسجام گرفتن نظام دین) شرحی بر فراز: "استوسق نظام الدین" جلسه سوم - ۲۳آذر۱۴۰۲ • اسم دیگر "نظام دین": "حصن الله"( خ قاصعه)، "سلطان الله، سلطان الاسلام"( خ۱۶۹) و... • سلطان الله ، عنوان برای ولیّ جامعه نیست؛ مجموع آن روابط که بیان شد، است • "ولایت" در هیچ مفهومی مثل "سلطان"، "ارباب"،"حاکم" و... جانمیگیرد. • استیساق نظام دین در خطبه ۱۶۹: إنَّ في سلطانِ اللّه ِ عِصمَةً لأِمرِكُم ،فَأعطُوهُ طاعَتَكُم غَيرَ مُلَوَّمَةٍ ولا مُستَكرَهٍ بها ، واللّه ِ لَتَفعَلُنَّ أو لَيَنقُلَنَّ اللّه ُ عَنكُم سلطانَ الإسلامِ ، ثُمَّ لا يَنقُلُهُ إلَيكُم أبدا حتّى يَأرِزَ الأمرُ إلى غَيرِكُم . - عصمت و مصونیت امور به آن است! - اعطاء طاعت نه اکراه به آن و نه از سر رودربایستی! - اگر اقبال نشد ،دیگر برنمی گردد! • در خطبه قاصعه اینچنین نظام دینی را "حرم" می خواند: نَقْضاً لِمِيثَاقِهِ الَّذِي وَضَعَهُ اللَّهُ لَكُمْ حَرَماً فِي أَرْضِهِ  * نکات ریز و درشتی درباره جمهوری اسلامی 🗒 چکیده جلسه سوم را اینجا بخوانید حجت الاسلام قنبریان هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف ☑️ منبع/ محسن قنبریان 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
مقام عرشی حضرت‌زهرا_19.mp3
10.89M
"س" ۱۹ ✨محصول اولیه‌ی دلنگرانی‌های حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، و بشارتهای آخرالزمانی حضرت جبرئیل علیه‌السلام، در زمانه‌ی ما، به ثمر رسیده است ... تدبیرِ عرشیِ تاریخ، به شدّت دنیا را برای حکومت عدلِ جهانیِ آخرین فرزند فاطمه سلام‌الله‌علیها، آماده کرده است! ✦ این حادثه درحال وقوع است؛ نقش ما در نزدیک‌تر کردن آن، چه می‌تواند باشد؟ 🎤 کتاب اربعین حسینی منبع/ کانال رسمی استاد محمد شجاعی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
arbaein-hoseiny.pdf
1.11M
📗 ( pdf) رایگان اربعین حسینی، امکان حضور در تاریخی دیگر نویسنده؛ اصغر طاهرزاده ☑️ منابع و مستندات مربوط به فایل نوزدهم از مجموعه‌ی سلام‌الله‌علیها منبع/ کانال رسمی استاد محمد شجاعی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹حضور حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ⬅️در مجلس عزای فرزندشان امام حسین علیه السلام روضه را جدی بگیریم. ▪️سوم جمادی الثانی شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد. منبع/ نکات ناب 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 قدیمی ترین نسخه خطبه فدکیه از کوچه‌پس‌کوچه‌های قاهره تا دانشگاه کمبریج؛ کشف گنجینه‌ای نفیس در کنیسه یهودیان، اسراری از اولین دهه اسلام را فاش می‌سازد. صفحاتی که قرن‌ها در سکوت خویش خفته بودند، حالا حکایت مظلومیت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و امیر مؤمنان علیه‌السلام را به گوش جهانیان می‌رسانند. منبع/ دیدبان مراغه 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آهنگران - برتن پاك شهيدان گل بريزيد.mp3
2.2M
🌹به بهانه بازگشت و تشییع 110 پرستوی خونین بال 🌷بر تن پاک شهیدان گل بریزید گل بریزید ...🌷 🎙حاج صادق آهنگران  💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 🎥 مراسم تشییع پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در سراسر کشور آغاز شد. 🍃🌹🍃 | 🆔 منبع/ معیار 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 🎥 سنگ‌تمام تهرانی‌ها برای 🍃🌹🍃 | 🆔 منبع/ معیار 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 چرا به حضرت زهرا سلام الله علیها جسارت کردند؟😭 🔹 چون با وجود آن شرایط حساس مبارزه و استقامت کردند . 🔹 ماجرای ، ماجرای ضعف نیست ماجرای یک مبارزه‌ تمام عیار است. منبع/ واجب فراموش شده 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امروز مردم ایران این‌طور برای ۲۸۰ ستارۀ بی‌نشان سنگ‌تمام گذاشتند منبع/ خبرگزاری فارس 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
⭕️داستان «فدك» چيست؟ 🔹، يكى از دهكده‌ هاى آباد در حدود ۱۴۰ كيلومترى نزديك خيبر بود كه در سال هفتم هجرت كه قلعه‌ هاى خيبر يكى پس از ديگرى در برابر رزمندگان اسلام سقوط كرد و قدرت مركزى درهم شكست از درِ صلح و تسليم در برابر (صلى الله عليه و آله) درآمدند و نيمى از زمين و خود را به آن حضرت كردند، و نيم ديگرى را براى خود نگه داشتند و در عين حال كشاورزىِ سهم پيامبر خدا (صلى الله عليه و آله) را نيز بر عهده گرفتند و در برابر زحمات شان حقى از آنان مى‌ بردند. 🔹با توجه به آيه «فيىء»، اين مخصوص (صلى الله عليه و آله) بود و حضرت مى‌توانست در مورد خودش يا مصارف ديگرى كه در «آيه ۷ سوره حشر» اشاره شده مصرف كند، لذا (صلى الله عليه و آله) آن را به دخترش (سلام الله علیها) بخشيد، و اين سخنى است كه بسيارى از و شيعه و اهل سنت به آن تصريح كرده‌اند؛ از جمله در تفسير «الدر المنثور» از ابن عباس نقل شده هنگامى كه آيه «وَ آتِ ذَا الْقُرْبَى حَقَّهُ» [۱] نازل شد (صلى الله عليه و آله) را به (سلام الله علیها) بخشيد: «اَقْطَعَ رَسُولُ اللهِ فَاطِمَةَ فَدَكاً». [۲] 🔹در كتاب «كنز العمال» كه در حاشيه «مسند احمد» آمده در مسأله‌ صله‌ رحم از ابوسعيد خدرى نقل شده هنگامى كه آيه فوق نازل شد (صلى الله عليه و آله)، (عليها السلام) را خواست و فرمود: «يَا فَاطِمَةُ لَكَ فَدَكٌ»؛ (اى ! از آن تو است). [۳] حاكم نيشابورى نيز در تاريخش همين معنى را آورده است. [۴] ابن ابى الحديد نيز در «شرح نهج البلاغه»، داستان را به طور مشروح ذكر كرده [۵] و همچنين كتب فراوان ديگر. ولى بعد از (صلى الله عليه و آله) كسانى كه وجود اين را در دست (عليه السلام)، قدرت سياسى خود مى‌ديدند و تصميم داشتند (عليه السلام) را از هر نظر منزوى كنند، به بهانه حديث جعلی «نحن معاشر الانبياء لانورث» آن را مصادره كردند، 🔹و با اينكه (عليها السلام) رسماً آن بود، و كسى از «ذو اليد» (کسی که متصرف چیزی است) مطالبه شاهد و بينه نميكند، از او شاهد خواستند، (عليها السلام) نيز اقامه شهود كرد كه (صلى الله عليه و آله) شخصاً را به او بخشيده، اما با اين همه اعتنا نكردند و آن را سالها در تصرف خود قرار دادند. در دوران‌ هاى بعد، هر يك از خلفا كه مى‌خواست تمايلى به اهل بيت (عليهم السلام) نشان دهد را به آنها باز مى‌گرداند، اما چيزى نمى‌گذشت كه ديگرى آن را مجدداً مصادره مى‌كرد! و اين عمل بارها در زمان خلفاى «بنى اميه» و «بنى عباس» تكرار شد. 🔹داستان و حوادث گوناگونى كه در رابطه با آن در صدر اسلام و دوران‌هاى بعد روى داد از دردناك‌ترين و و در عين حال عبرت‌انگيزترين فرازهاى است كه مستقلاً بايد مورد بحث و بررسى دقيق قرار گيرد تا از حوادث مختلف اسلام پرده برداری شود. قابل توجه اينكه محدث اهل سنت، مسلم بن حجاج نيشابورى در كتاب معروفش «صحيح مسلم» داستان مطالبه (عليها السلام) فدك را از خليفه اول مشروحاً آورده و از عايشه نقل مى‌كند كه: «بعد از امتناع خليفه از تحويل دادن فدك، (عليها السلام) از او قهر كرد و تا هنگام وفات [حتی] يك كلمه با او سخن نگفت». [۶]،[۷] پی نوشت‌ها [۱] سوره روم، آيه ۳۸ [۲] الدر المنثور فى تفسير المأثور، سيوطى، كتابخانه آيت الله مرعشى نجفى، قم، ۱۴۰۴ق، ج ۴، ص ۱۷۷ [۳] كنز العمال فی سنن الأقوال و الأفعال، المتقی الهندی، مؤسسه الرساله، ۱۴۰۱ق، چ ۵، ج ۳، ص ۱۳۱۰ [۴] به كتاب فدك فی التاريخ، صدر، محمّد باقر، مركز أبحاث و دراسات تخصّصيّ شهيد صدر، قم‏، ۱۴۲۱ق، چ اول، ص ۴۹ مراجعه شود. [۵] شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحديد، کتابخانه آيت الله مرعشى نجفى، قم،‏ ۱۴۰۴ق، چ اول، ج ۱۶، ص ۲۰۹ به بعد. [۶] صحيح مسلم، أبوالحسين قشيری نيشابورى، دار إحياء التراث العربی، بی تا، ج ۳، ص ۱۳۸۰ [۷] تفسير نمونه، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الإسلاميه، تهران، ۱۳۷۴ش، چ اول، ج ۲۳، ص ۵۱۰ 📕يكصد و هشتاد پرسش و پاسخ‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: حسينى، سيد حسين، دار الكتب الاسلاميه، تهران، ‏۱۳۸۶ش، ‏چ چهارم‏، ص ۶۲۹ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)  💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi