eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری
438 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
19.4هزار ویدیو
933 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه پایگاه شهید رجائی صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
17.Isra.011-12.mp3
3.02M
🔹سوره اسراء سوره ۱۷ قرآن کریم استاد قرائتی تفسیرنور ⚘تفسیر آیات ۱۲ _۱۱ سوره اسراء⚘ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
636673460320730507.mp3
1.75M
منبع/ قرآن مسیری به سوی نور 🌺🍃🌺🍃🌺 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
1_2459110905.mp3
8.19M
سوره ای در قرآن که به برکت تلاوت این سوره برای مسائل زیادی گره گشايی واقع ميشود. لطفا از امروز حتما تو خونه با صدای بلند پخش بشه قرار هر روز ظهرمون سوره مزمل 『بسم‌اللھ‌ِ الذی‌خَلقَ‌الحُسَیۡن؏』 ڪانال‌ وقف چهارده معصوم (ع ) مداحی وصوتهای مذهبی برای دوستداران عصمت وطهارت (ع) نشر مطالب باذکر صلوات منبع/ قرآن مسیری به سوی نور 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🌺 سبک زندگی حضرت صالح (ع) چه بوده؟ ✅ خدای فرموده: قوم ثمود، پیامبران را دروغگو می دانستند. زمانی که برادرشان صالح به آنها گفت: آیا اهل نمی شوید؟ من پیام آوری امین از طرف خدا برای شما هستم. پس شوید و از من کنید. 📖 كذَّبَتْ ثَمُودُ الْمُرْسَلينَ * إِذْ قالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ صالِحٌ أَ لا تَتَّقُونَ * إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمينٌ * فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطيعُونِ (شعراء، 141 تا 144) ✍️ شرح: طبق این آیات، سبک زندگی حضرت صالح (ع) بوده است. یعنی انجام و ترک در زندگی فردی و اجتماعی. آیه شماره 14 📱 آدرس کانال سبک زندگی متقین: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✍عطر قران ✅ برکات گره‌گشایی از کار مردم از نگاه قرآن *️⃣«مِمَّا رَزَقْنا...» از آنچه به شما داده‌‌ایم انفاق کنید... 1️⃣ انفاق، مانع هلاکت اجتماع است. (بقره195) 2️⃣ انفاق سبب زیادی مال می‌شود. (بقره261) 3️⃣ انفاق سبب جایگزینی مال می‌شود. (سباء39) 4️⃣ انفاق روح فداکاری در انسان ایجاد می‌کند. (بقره272) 5️⃣ انفاق باعث آمرزش گناهان و فزونی مال است. (بقره268) 6️⃣ خداوند به انفاق انسان‌ها آگاه است. (آل‌عمران92) 7️⃣ آنچه در راه خداوند انفاق ‌شده، پس داده می‌شود. (انفال60) 8️⃣انفاق باعث تقرّب به خداوند است. (توبه99) 9️⃣ انفاق نزد پروردگار ثبت می‌شود. (توبه121) 🔟 انفاق نفس را تزکیه می‌کند. (توبه103) ✔با انفاق گره گشای کار مردم باشیم دقت کنید انفاق فقط مالی نیست... 🤲اللهم عجل لولیک الفرج ✅ منبع/ قرآن و اهل بیت علیهم السلام 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
💠هر روز با یک آیه از قرآن کریم: 💢لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا ۚ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ ۗ رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا ۚ رَبَّنَا وَلَا تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِنَا ۚ رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ ۖ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا ۚ أَنْتَ مَوْلَانَا فَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ 🔷خدا هیچ کس را تکلیف نکند مگر به قدر توانایی او، نیکیهای هر کس به سود او و بدیهایش نیز به زیان خود اوست. پروردگارا، ما را بر آنچه به فراموشی یا به خطا کرده‌ایم مؤاخذه مکن. بار پروردگارا، تکلیف گران و طاقت فرسا که بر پیشینیان ما نهاده‌ای بر ما مگذار. پروردگارا، بار تکلیفی فوق طاقت ما بر دوش ما منه، و بیامرز و ببخش گناه ما را، و بر ما رحمت فرما، تنها آقای ما و یاور ما تویی، پس ما را بر گروه کافران یاری فرما. 📚سوره مبارکه بقره آیه 286 ✅ اسرارنهج‌البلاغه ╭═━⊰ 🍃🌺🍃 ⊱━═╮  ╰═━⊰ 🍃🌺🍃 ⊱━═╯ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
 «پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم»: خِیرُ ما یَكنِزُ المَرءُ، اَلمَرأةُ الصّالِحةُ، اذا نَظَرَ اِلیها سَرَّتهُ و اِذا أمَرَها اَطاعَتهُ و اِذا غابَ عنها حَفِظَتهُ. بهترین گنجینه‌ها برای مرد، زن صالحه و پارسا است هر گاه به او می‌نگرد مسرورش می‌کند وقتی چیزی از او بخواهد اطاعت می‌نماید و زمانی که نباشد در غیاب او خود و دیگر امانت‌هایش را محفوظ نگه می‌دارد. (نهج‌الفصاحه، ج ١، ص ٨٦) منبع/ تفسیر نور  🌺🍃🌺🍃 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
امام صادق عَلَیهِ السَّلَامُ فرمود: خداوند متعال به حضرت موسی عَلَیهِ السَّلَامُ وحی فرستاد: بندگانم به چیزی محبوب تر از سه خصلت به من نزدیک نمی شوند: زهد در دنیا، اجتناب و دوری از گناهان، گریه کردن از خشیت من. موسی عَلَیهِ السَّلَامُ اظهار داشت: ای پروردگار! پاداش کسی که چنین کند چیست؟ خداوند متعال فرمود: پارسایان در دنیا، حکمرانان در بهشتند، دوری کنندگان از گناهان را مورد محاسبه اعمال (همچون دیگران) قرار نمی دهم، اما گریه کنندگان از خشیت من در عالی ترین مقامات بهشتی جای دارند. منبع : متن و ترجمه کتاب شریف «الزهد»، ص: 171 , منبع/تفسیر نور 🍃🌺🍃🌺 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
امام صادق(ع): زمستان بهار مؤمن است، شبش بلند و کمکی برای عبادت و شب‌زنده‌داری است، روزش کوتاه و کمکی برای روزه گرفتن است شیخ صدوق، امالی ص 237 منبع/تفسیر نور 🌺🍃🌺🍃 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
📩 نامه امام صادق (ع) به شیعیان (بخش ششم) ✍️ هر كس از رسیدن به حد نهایى احسان و نيكوكارى، خوشحال می شود، بايد از خدا كند؛ زيرا هر كس از خدا کند، به حد نهایى احسان رسيده است. مبادا مرتکب شوید؛ زيرا هر كس پردۀ را بدرد و مرتكب گردد، نهايت بدى را به خود كرده است. ميان احسان به خود و بدى به خود، حالت سومى نيست. پس هر كس با از دستورات و ، به خود احسان كند، پاداشش نزد پروردگار، بهشت است و هر كس با انجام و ترک ، بدى كند، كيفرش نزد پروردگار، جهنم است، پس از دستورات خدا کنید و از دورى كنيد. 📣 شرح: انجام و ترک ، اوج احسان است و خوبی کردن به خود است و برنامه بهشتی شدن. 📖 و مَنْ سَرَّهُ أَنْ يُبْلِغَ إِلَى نَفْسِهِ فِي اَلْإِحْسَانِ فَلْيُطِعِ اَللَّهَ فَإِنَّهُ مَنْ أَطَاعَ اَللَّهَ فَقَدْ أَبْلَغَ إِلَى نَفْسِهِ فِي اَلْإِحْسَانِ وَ إِيَّاكُمْ وَ مَعَاصِيَ اَللَّهِ أَنْ تَرْكَبُوهَا فَإِنَّهُ مَنِ اِنْتَهَكَ مَعَاصِيَ اَللَّهِ فَرَكِبَهَا فَقَدْ أَبْلَغَ فِي اَلْإِسَاءَةِ إِلَى نَفْسِهِ وَ لَيْسَ بَيْنَ اَلْإِحْسَانِ وَ اَلْإِسَاءَةِ مَنْزِلَةٌ فَلِأَهْلِ اَلْإِحْسَانِ عِنْدَ رَبِّهِمُ اَلْجَنَّةُ وَ لِأَهْلِ اَلْإِسَاءَةِ عِنْدَ رَبِّهِمُ اَلنَّارُ فَاعْمَلُوا بِطَاعَةِ اَللَّهِ وَ اِجْتَنِبُوا مَعَاصِيَهُ. 📚 الکافي , جلد۸ , صفحه۲ 📱 کانال سبک زندگی متقین: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🌺 توصیه های پیامبر اکرم (ص) به ابوذر (شماره 10): ✅ ای ابوذر! وقتی خدا خیر بنده ای را بخواهد، او را عالم به دینی می کند و نسبت به مادیات بی اعتنا می کند و عیوبش را به او می فهماند. 📖 يا أَبَا ذَرٍّ إِذَا أَرَادَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِعَبْدٍ خَيْراً فَقَّهَهُ فِي اَلدِّينِ وَ زَهَّدَهُ فِي اَلدُّنْيَا وَ بَصَّرَهُ بِعُيُوبِ نَفْسِهِ. 📚 مکارم الأخلاق , جلد۱ , صفحه۴۵۸ 📱 کانال سبک زندگی : 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🌹 مهدی اینگونه است... 🔆 امام رضا علیه السلام فرمودند: مهدی (عجل الله فرجه) داناترین، حکیم ترین، پرهیزکارترین، بردبارترین، بخشنده ترین و عابد ترین مردمان است، دیدگانش در خواب فرو میرود ولی دلش همیشه بیدار است و فرشتگان با او سخن می گویند... دعایش همواره به اجابت میرسد، اگر در مورد سنگی نفرین کند، از وسط به دو نیم میشود.*۱ ♦️مهدی (علیه السلام) دو نشانه بارز دارد که با آنها شناخته میشود. یکی دانشِ بیکران و دیگری استجابت دعا.*۲ 📚 ۱- الزام الناصب صفحه ۹ 📚 ۲- عیون اخبارالرضا ج۱ ص۱۷۰ 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔴آیا پیغمبر اکرم (ص) شدند و کردند!؟ ♦️ما مؤظف هستیم تا امر الهی را انجام دهیم پس از سختی ها نباید هراس داشته باشیم.آیاپیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در مقابل سختی ها عقب نشینی کردند؟آیا حاضربه تسلیم و سازش شدند؟ما هم که کار انبیا و پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)را انجام می دهیم باید بایستیم باید مقاومت کنیم تااسلام استقرار پیداکند عدالت برقرار شود و دست ظالم ها کوتاه گردد. 📚صحیفه نور ، جلد ۱۹ ، صفحه ۵۸ 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🌹 امام خامنه ای: انتخاب مسیر مقاومت، پشتوانه عقلانی و منطقی دارد/ برخلاف تسلیم شدن، مقاومت موجب عقب‌نشینی دشمن میشود/ هزینه‌ی تسلیم در برابر دشمن بیشتر از هزینه مقاومت است ♦️ رهبر انقلاب اسلامی : امام مسیر مقاومت را انتخاب کرده است. پشتوانه‌ی انتخاب مقاومت از سوی امام بزرگوار ما یک پشتوانه‌ی منطقی و عقلانی است. پشتوانه‌ی علمی و البته دینی است. بنابراین اجزای این منطق را عرض میکنم. ♦️ یک جز این است که واکنش طبیعی هر ملت آزاده و باشرف در مقابل تهدید و زورگویی است. هر ملتی که برای شرف و هویت و انسانیت خود ارزش قائل است وقتی ببینید یکی چیزی را میخواهند به او تحمیل بکنند، مقاومت و امتناع و ایستادگی میکند. خود این یک دلیل مستقل و قانع کننده است. ♦️ دلیل دوم اینکه مقاومت موجب عقب‌نشینی دشمن میشود؛ برخلاف تسلیم. وقتی که دشمن به شما زور میگوید اگر شما یک قدم عقب برداشتید او جلو می‌آید بدون تردید. راه اینکه او جلو نیاید این است که بایستید. مقاومت و ایستادگی کردن در برابر زیاده خواهی و باج خواهی دشمن راه جلوگیری از پیش آمدن اوست. پس صرفه با مقاومت است. تجربه خود ما در جمهوری اسلامی هم همین را نشان مدهد. هر جا ما مقاومت و ایستادگی کردیم توانستیم پیش بریم. هر جا تسلیم شدیم طبق میل طرف مقابل حرکت کردیم ضربه خوردیم. ♦️ بخش سوم از منطق مقاومت این است که مقاومت البته هزینه دارد اما هزینه‌ی تسلیم در برابر دشمن بیشتر است. رژیم پهلوی در مقابل آمریکا تسیلم بود، هم نفت و باج میداد هم توسری میخورد. امروز دولت سعودی هم همینجوره. هم پول میدهد، هم دلار میدهد، هم بر طبق خواسته ی آمریکا عمل میکند و هم توهین میشوند. ۹۸/۳/۱۴ 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔴 سؤال: آيا شب يلدا برگرفته از دين زرتشت است؟ نظر اسلام درباره شب یلدا و شب چله چیست؟ ♦️جواب: شب یَلدا یا شب چلّه بلندترین شب سال در نیم‌کره شمالی زمین است. این شب به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) اطلاق می‌شود. ایرانیان و بسیاری از دیگر اقوام شب یلدا را جشن می‌گیرند. ♦️شرق شناسان و مورخان متفق القولند كه ایرانیان نزدیك به چند هزار سال است كه شب یلدا آخرین شب پاییز و آذر ماه را كه درازترین و تاریك ترین شب در طول سال است تا سپیده دم بیدار می‌مانند، در كنار یكدیگر خود را سرگرم می کنند تا اندوه غیبت خورشید و تاریكی و سردی روحیه آنان را تضعیف نكند. ♦️واژه یلدا، از دوران ساسانیان كه متمایل به به كارگیری خط (الفبای از راست به چپ) سریانی شده بودند به كار رفته است. 🔴یلدا همان میلاد به معنای زایش- زاد روز یا تولد است كه از آن زبان سامی وارد پارسی شده است. ♦️ باید دانست كه هنوز در بسیاری از نقاط ایران مخصوصاً در جنوب و جنوب خاوری برای نامیدن بلندترین شب سال، به جای شب یلدا از واژه مركب شب چله استفاده می شود. 🔴 نظر اسلام درمورد شب یلدا: ♦️درباره دیدگاه اسلام در مورد سنت پیشینیان باید عرض کنیم: اسلام در مقابل سنتها و آیین های اقوام و مللی که به اسلام گرویده شده و مسلمان می‌شوند واکنشهای مختلفی را دارد: 1. یا آن سنت و آیین مخالف آموزه های شریعت اسلام بوده ، که اسلام با آن گونه سنت ها مقابله کرده و رد می کند(مانند زنده به گور کردن دختران اعراب و ...) 2. یا آن سنت و آیین موافق و مطابق با آموزه های دین اسلام است، که اسلام آنها را قبول کرده و تأیید می کند. مانند سنت پاکیزه گی و رفع کدورت و صله رحم در عید نوروز ایرانیان 3. یا آن سنت؛ سنخیت و یا عدم سنخیتی با آمورزهای دین اسلام ندارد و انجام آن مخالفتی با احکام الهی نمی‌کند و دین اسلام هم آنها را رد نمی کند. ♦️ مانند خیلی از رسوم وآیین های محلی اقالیم مختلف جهان اسلام نظیر؛ «صحبت کردن،مراسم ازدواج، و... 🔴 نکته: در مواردی اسلام برخی از رسوم را طبق مبنای فوق اصلاح کرده و قسمت‌هائی را رد و قسمتهایی را تأیی می کند. ♦️حال با توجه به این مقدمه ای که ذکر شد متوجه می‌شویم که سنت باستانی شب یلدا تا جائیکه مستلزم احیای آموزه هایی چون؛ صله رحم، احترام به بزرگان، همدلی و صمیمیت در خانواده، و...شود خوب و پسندیده می باشد. ♦️ اگر در اجرای این سنت‌ها دچار افراط کاری شویم نظیر: اسراف در مخارج، چشم هم چشمی و آوردن فشار مالی نامناسب به خانواده و ... قطعاً مخالف احکام دین اسلام بوده و مردود است. 📚 پی‌نوشت:(1). الآثار الباقية عن القرون الخالية/ابو ریحان بیرونی/متن، ص: 363 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
❄️وقتی زمستون شد و تو پالتوی گرم و نرمت آروم زير بارون و برف قدم ميزنی و لذت ميبری 👆اینو یادت باشه که آرامش و امنیت داخل کشور رو مدیون مرزبانانی هستی که با جان و دل از مرزها محافظت میکنند 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 ۱ دی سالروز تولد سرلشکر پاسدار، شهید یوسف کلاهدوز 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖منبر کوتاه 🔖 🎥 🔅داستانی زیبا از توکل در زندگی ⭕️ ازدواج به شرط چک سفید امضاء! ♨️ با این داستان معنای روشن می‌شود 🔰 منبع/ تفسیر نور 🍃🌺🍃🌺 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
*رفیقی میگفت :* *دنیا یک خانه بزرگ است* و آدمها هر کدام مانند یکی از وسایل خانه هستند : *بعضی کارد هستند* تیز ، برنده و بیرحم. *بعضی کبریت هستند* و آتش به پا میکنند. *بعضی کتری هستند* و زود جوش میآورند. *بعضی تابلوی روی دیوار هستند،* بود و نبودشان تاثیری در ماهیت خانه ندارد. *بعضی قاشق چایخوری هستند،*و فقط کارشان بر هم زدن است. *بعضی رادیو هستند* و فقط باید بهشان گوش کرد. *بعضی تلویزیون هستند،* و بدجور نمایش اجرا میکنند. اینها را فقط باید نگاه کرد. *بعضی قابلمه هستند،* برایشان فرقی نمیکند محتوای درونشان چه باشد ، فقط پر باشند کافیست. *بعضی قندان هستند،* شیرین و دلچسب. *بعضی دیگر نمکدان،* شوخ و بامزه. *بعضی یک بوفه شیک هستند،* ظاهری لوکس و قیمتی دارند ، اما در باطن تکه چوبی بیش نیستند. *بعضی سماور هستند،* ظاهرشان آرام ، ولی درونشان غوغایی برپاست. *بعضی یک توپ هستند،* از خود اختیاری ندارند و به امر دیگران اینطرف و آنطرف میروند. *بعضی یک صندلی راحتی هستند،* میشود روی آن لم داد ، ولی هرگز نمیتوان به آنها تکیه کرد. *بعضی کلاه هستند،* گاهی گذاشته و گاهی برداشته میشوند ولی در هر دو صورت فریبکارند. *بعضی چکش هستند،* و کارشان کوبیدن و ضربه زدن و خرد کردن است. و اما..‌‌‌. *بعضی ترازو هستند،* عادل و منصف ، حرف حق را میزنند ، حتی اگر به ضررشان باشد. منبع/ ملانصرالدین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
 عوامل گرايش نوجوان و جوان به فرهنگ بيگانه قسمت۱ پيشينه تاريخي تهاجم فرهنگي تهاجم فرهنگي، پديده اي نو و تازه نيست كه در قرن بيستم و با پيروزي انقلاب اسلامي به وجود آمده باشد، بلكه پيشينه اي به درازاي تاريخ دارد. برخلاف پندار ماده گرايان و برخي روشن فكران مادّي؛ جنگ تاريخ، جنگ اقتصادي و تضاد طبقاتي نيست، بلكه همه جنگ هاي تاريخ، جنگ فرهنگي و جنگ اقتصادي و ارزش ها بوده است.1 مبارزه پيامبران الهي با مظاهر استكبار و طاغوت ها در طول تاريخ، نبرد دو فرهنگ بوده است: فرهنگ متعالي حق مدار و فرهنگ باطل. فرهنگ حق، بينش توحيدي، اعتقاد به آزادي و آزادگي انسان ها از زنجير معبودها و طاغوت هاي بيروني و خواهش ها و هوس هاي دروني و برپايي قسط و عدل در جهان را ترويج مي كند. در مقابل، فرهنگ باطل دربردارنده دوگانه پرستي، بردگي و بندگي انسان ها، اسارت در دام بت هاي گوناگون، پيروي از هواهاي نفساني و حاكميت جور و ستم است.2 سرنوشت پيامبراني چون نوح، ابراهيم، موسي، عيسي، لوط، هود، شعيب و صالح كه در قرآن كريم بدان ها اشاره شده است، اين حقيقت را تأييد مي كند. بنابراين، تهاجم فرهنگي چيزي نيست كه امروزه به عنوان شيوه اي جديد به كار رود، بلكه در طول تاريخ بشر به شكل هاي گوناگون عليه انبياي الهي و حركت هاي انقلابي به كار گرفته شده است.3 در تاريخ پر فراز و نشيب اسلام، دشمن بارها از اين ابزار استفاده كرده كه داستان غم انگيز و عبرت آموز مسلمانان در اندلس، نمونه اي از اين تهاجم است. تجديد حيات فرهنگي (رنسانس) در غرب و ظهور انديشه و فرهنگ جديد، ملاك ها و ارزش هايي را عرضه كرد كه با فرهنگ و ارزش هاي جامعه هاي ديگر، تفاوت اساسي داشت. پيشرفت فن آوري و ايجاد تمدن صنعتي در غرب، به گسترش ارزش هاي نوين كمك كرد و اين فرهنگ جديد، زمينه را براي ظهور قدرت هاي سرمايه داري و نظام كاپيتاليستي فراهم آورد. قدرت هاي جديد غربي كه براي استحكام و گسترش نظام سرمايه اي خود به منابع دست نخورده نياز داشتند، به استعمار سرزمين هاي جهان دست زدند و كشورهاي آفريقايي و آسيايي را زيرسلطه خويش گرفتند. پيدايش استعمار، دگرگوني هاي اجتماعي و فرهنگي گسترده اي را در سرزمين هاي زيرسلطه پديد آورد. استعمارگران غربي براي تثبيت سلطه خود بر سرزمين هاي جديد، به زدودن موانع فرهنگي در كشورهاي زيرسلطه خود پرداختند. ساختن مدرسه ها به سبك غربي، وارد كردن كالاهاي ساخت فرنگ و راه انداختن جريان هاي سياسي و مذهبي از جمله اقدام هاي آنان براي مقابله با فرهنگ بومي است. آشنايي جوامع گوناگون شرقي از جمله سرزمين هاي اسلامي با تحولات غرب و نيز نفوذ عناصر آموزش ديده در مراكز تصميم گيري حكومت ها و بي خبري رهبران اين كشورها، زمينه را براي نفوذ فرهنگ غرب آماده ساخته. انديشمندان و نويسندگان سرزمين هاي اسلامي نيز كه پيشرفت هاي علمي و اجتماعي غرب بر آنان سخت تأثير گذاشته بود، مبلّغ فرهنگ جديد غربي شدند. جور و ستم حاكمان، فساد درباريان و طبقات بالا، ورشكستي اوضاع اقتصادي و اجتماعي از يك سو، زمينه را براي تحول فراهم و از سوي ديگر، راه را براي نفوذ سازمان هاي غربي مانند: فراماسونري باز مي كرد.4 پس از تجزيه امپراتوري عثماني، بسياري از سرزمين هاي اسلامي به صورت كشورهاي جديد و بر اساس ناسيوناليسم شكل گرفتند و استعمار غرب به طور غير مستقيم، به گسترش فرهنگ خود در اين كشورها پرداخت. در اين شرايط، جريان هاي اصلاح طلب كه خواهان دگرگوني هاي اجتماعي و سياسي بودند، زمينه رشد پيدا كردند. برخي از اين جريان ها وابسته بودند و برخي ديگر به صورت خودجوش و تنها تحت تأثير دگرگوني هاي جهان غرب، به اصلاح طلبي گراييده بودند. گفتني است در بيشتر كشورها به ويژه كشورهاي اسلامي، اين مسأله با مبارزه ضد استعماري همراه بود. توده مردم اين كشورها بيشتر به مبارزه با استعمار و استقرار عدالت تكيه داشتند، ولي رهبران و روشن فكران آن به دمكراسي و آزادي مي انديشيدند. تمامي روشن فكراني كه درس خوانده غرب بودند يا با آن فرهنگ آشنايي داشتند، به تقليد از رنسانس، خواستار تحول فرهنگي و مذهبي در جامعه اسلامي خود بودند. غرب نيز به چنين جريان هايي دامن مي زد يا خود، چنين جنبش هايي را به راه مي انداخت. بايد دانست مهم ترين مانع بر سر راه غرب براي نفوذ در سرزمين هاي اسلامي فكر ديني و فرهنگ اسلامي بود كه هيچ گونه نفوذ فرهنگي، اقتصادي و سياسي غرب را تحمل نمي كرد. به طور كلي، اصلاح طلبان را مي توان در سه گروه دسته بندي كرد: 1. اصلاح طلباني كه دين جديدي را عرضه مي كردند. فرقه هايي مانند: قاديانيه در هند، وهابيت در عربستان و بهايي گري در ايران كه مي توان تمامي آنان را «وابسته» دانست. 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
 عوامل گرايش نوجوان و جوان به فرهنگ بيگانه قسمت۲ پيشينه تاريخي تهاجم فرهنگي 2. روشن فكراني كه اساسا رنگ مذهبي نداشتند و اصلاح طلبي آنان بدين معني بود كه دين را مانع هرگونه تحول و پيشرفتي مي دانستند و خواستار حذف دين از همه شؤون اجتماعي ـ سياسي بودند. در ايران، افرادي مانند آخوندزاده و ميرزا مَلْكُم خان از اين گروه بودند. 3. كساني كه به تلفيق ارزش هاي جديد غربي و فرهنگ اسلامي معتقد بودند و ستيز با مذهب را روا نمي دانستند. به طور كلي، هر سه گروه معتقد بودند كه براي رسيدن به قافله تمدن و پيشرفت مي بايست تحولي فرهنگي، در جامعه صورت گيرد. آنان چاره اين كار را در دين پيرايي مي دانستند و از شعار سه گانه فراماسونري؛ يعني آزادي، برادري و برابري هواداري مي كردند.5 فرهنگ و تمدن غرب پس از رنسانس، با اصالت دادن به انسان و ترويج اومانيسم، در صدد نفي مذهب ها و فرهنگ هاي غير غربي برآمد. نظريّه پردازان و انديشمندان غربي به ويژه صاحب نظران علوم اجتماعي و تربيتي با طرد دين باوري و آموزه هاي آسماني كوشيدند انسان را جاي گزين خدا و دانش را به جاي دين و مذهب معرفي كنند. آنان حتي دين را زاييده ترس و جهل بشري و افيون جامعه معرفي و دوران مكتب هاي آسماني را پايان يافته قلمداد كردند. غربيان براي گسترش حاكميت اقتصادي شان بر ديگر كشورها و به دست آوردن منابع و منافع بيشتر كوشيدند با تحريف و مسخ فرهنگِ ديگران، آنان را از خود بيگانه و بي هدف كنند و فرهنگ غربي را در ميانشان حاكم گردانند. آنان براي رسيدن به اين هدف، با به كارگيري ابزارها و روش هاي آشكار و پنهان و با ترس و وحشت افكني ، زمينه گسترش فرهنگ غرب را در سطح جهان فراهم آوردند. با اين حال، بايد گفت فرهنگ غرب با وجود دست آوردهاي شگرف و حيرت انگيز فني و تكنولوژي اش نتوانسته است نابساماني هاي فكري و رواني بشر را پاسخ گويد. انسان سرگشته و نگران معاصر، بيش از هر زمان ديگر از ابتذال فرهنگي و سقوط مباني اخلاقي، خودكامگي ها، قدرت پرستي ها و ستمگري هاي هم نوعانش رنج مي برد، به گونه اي كه صاحب نظران آزاده غربي نيز فروپاشي تمدن غرب را پيش بيني مي كنند و در پي ترسيم آينده اي متفاوت با وضع موجود هستند. آنان معتقدند فروپاشي اخلاقي غرب در نتيجه ترويج مكتب هاي منحرف فكري مانند: اومانيسم (انسان مداري)، ليبراليسم (آزادي بي حد و مرز) و در پي آن نهيليسم (پوچ گرايي) است كه پس از جنبش رنسانس در راستاي مذهب ستيزي، پايه گذاري شدند. بدين سان بشر امروز با اصالت دادن به فن آوري و اقتصاد، در چنگال زندگي ماشيني گرفتار آمده و سيطره فن آوري، شأن او را نيز در حديك ماشين كاهش داده است، به گونه اي كه زندگي اش بدون معنا و فضيلت و هدف شده و به پوچي روي آورده است. سلطه گران در سراسر نيم قرن اخير با همه توان كوشيدند جهان بيني اومانيسم را در همه جهان به ويژه كشورهاي اسلامي گسترش دهند وبا ايجاد سرسپردگي مطلق و وابستگي همه جانبه سياسي، فرهنگي و اقتصادي، به غارت فرهنگ و منابع اين كشورها بپردازند. آنان در اين راستا، با برانگيختن عناصر خود باخته آن كشورها، فرستادن ميسيونرهاي مسيحي به عنوان سپاهيان صلح و با به كارگيري توان فن آوري فرا مدرن در صنعت ارتباطات برنامه هايشان را پيش بردند. غربيان با به كارگيري تمام شيوه ها و ابزارهاي ويران كننده، بر آن هستند تا فرهنگ الهي كشور را كه بر محور بينش توحيدي پايه گذاري شده است و مانند سد مستحكمي عمل مي كند، از ميان بردارند. 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
 عوامل گرايش نوجوان و جوان به فرهنگ بيگانه قسمت۳ پيشينه تاريخي تهاجم فرهنگي آن چه امروزه سلطه گران را بيش از هر چيز ديگري به وحشت انداخته است، قدرت اسلام و حضور فعال آن در عرصه هاي گوناگون سياسي، اقتصادي و فرهنگي است. از اين رو، طبيعي است كه استكبار جهاني، جهان اسلام را كه همواره در برابر تجاوزهاي فرهنگ غرب ايستاده است، به شدت آماج يورش شديد فرهنگي خود قرار دهد. غرب با ترويج فرهنگ و انديشه مادي و نشان دادن مظاهر فريبنده دنياي صنعتي بر آن است تا در فرهنگ اصيل اسلامي رخنه كند، ارزش ها و باورهاي ديني را سست سازد و كم كم ريشه باورهاي امت اسلامي را بخشكاند. سپس دست آورد تمدن غرب؛ يعني فن آوري جديد (البته سراب گونه و رنگ آميزي شده آن) را به مردم نشان دهد و سرانجام آنان را در منجلاب فساد ـ كه زاييده فرهنگ جديد غرب است ـ غرق سازد! انگيزه اين تهاجم در نخستين گام، ايجاد فضاي خودباختگي و روح بي تفاوتي در جامعه نسبت به ارزش هاي اصيل خودي و ويراني هويت مذهبي و ملي آن جامعه و در گام بعد، ايجاد جامعه اي تازه است كه انديشه ها و باورهاي جهان غرب را بپذيرد و عقايد و ارزش هاي ديني و فكري خود را دور بريزد. در اين صورت، با نابود شدن فرهنگ ملّي يك كشور، زمينه براي سلطه همه جانبه استكبار جهاني هموار خواهد شد. آن چه امروز سلطه گران با بهره گيري از فن آوري ارتباطات و برنامه هاي ماهواره اي و با شعار تحقق دهكده جهاني و همسان سازي فرهنگي براي جهاني كردن فرهنگ خود تبليغ مي كنند، در راستاي همين اهداف شيطاني طرح ريزي شده است. بايد دانست در دوران معاصر به ويژه در نيم قرن اخير، با جريان سازمان يافته اي عليه فرهنگ اسلامي و انساني در كشورمان روبه رو هستيم كه برخي موارد آن بدين شرح است: 1. شكستن جامعه سنتي ايراني و نفي ارزش هاي حاكم بر آن. 2. گسستن رابطه نسل جديد ايران با تاريخ و فرهنگ پر بار اين كشور. 3. گسترش فساد و فحشا. 4. گسترش دنياگرايي و زندگي مصرفي. 5. سرگرم كردن مردم به مسايل بي ارزش و بازداشتن آنان از انديشيدن. 6. تفرقه افكني ميان گروه هاي گوناگون مردم. 7. ايجاد بدبيني به معارف اسلامي. 8. كمك به گسترش بي سوادي. 9. تبليغ جدايي دين از سياست. 10. سست كردن مردم در تقليد از مراجع ديني. 1. تهاجم فرهنگي، ستار هدايت خواه، اداره كل آموزش و پرورش استان خراسان، ص 14.2. جنگ فرهنگي عليه انقلاب اسلامي، جواد منصوري، صص 40 ـ 41.3. جنگ فرهنگي عليه انقلاب اسلامي، جواد منصوري، صص 40 ـ 41.4. تهاجم فرهنگي، صص 16 ـ 20.5. ستيز با تهاجم فرهنگي غرب، ص 32. 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
نقش رسانه در تبيين دفاع و هجوم فرهنگي به روز بودن زبان رسانه جامعه که مجموعه اى از انسان هاى زنده آن را شکل داده اند، آهنگى از رشد و حرکت را در درون خود دارد؛ زیرا حرکت، رشد و پویایى از ویژگى هاى موجود زنده است. انسان که با اراده و اختیار خود حرکت مى کند، همواره درصدد بهبود بخشیدن به شرایط خود است. ازاین رو، این حرکت خواه ناخواه نیازها، خواست ها، هنجارها و طبیعت هاى متفاوت و متحرکى در جامعه پدید مى آورد. تعامل هاى فرهنگى میان جامعه ها به طور طبیعى خواسته هاى آنها را به یکدیگر پیوند مى دهد. مهم تر اینکه رقیب هایى براى رسانه در زمینه تأثیرگذارى بر فرهنگ، خواست ها و نیازهاى جامعه پدید مى آورد که این امر سبب مى شود، شرایط و زبان آن همواره در حال تغییر قرار گیرد. اینکه این تغییرات تا چه اندازه مثبت و مفیدند و با هنجارهاى دینى و نیازهاى فطرى بشر هم خوانى و تناسب دارند، موضوع بحث ما در این جا نیست، سخن این است که، داشتن زبانى مناسب و به روز براى انتقال مفاهیم و اطلاعات، در تاثیرگذارى بر جامعه نقش اساسى دارد. ترکیب نظام هاى کابلى و ماهواره اى نمایانگر تحول هیئت جدیدى از انتقال فرهنگى است، هیئتى که به شکلى بارز با نظام هاى سنتى پخش تلویزیونى تفاوت دارد. تا آن جا که به آینده قابل پیش بینى مربوط مى شود، محتمل است که این هیئت جدید با نظام هاى سنتى سخن، تصویر پراکنى هم زیستى کرده و گستره پیوسته رو به افزایشى از کانال ها را براى افرادى که همچنان به دریافت بخش مهمى از مواد مورد تماشاى خود از طریق شبکه هاى سنتى ادامه مى دهند، فراهم سازد. در دراز مدت، ترکیب نوظهور نظام هاى کابلى و ماهواره اى مى تواند، تأثیر مخربى بر سازمان صنایع رسانه داشته باشد.1 چنان چه رسانه نتواند خود را با شرایط روز سازوار کند، از چند زاویه اشکال هاى اساسى براى آن پیش خواهد آورد. نخست اینکه جایگاه خود را به عنوان رسانه برتر از دست خواهد داد و هرگز نخواهد توانست آن را بازیابد. دیگر آنکه میان نسل ها، شکاف فرهنگى ایجاد خواهد کرد؛ یعنى در حوزه فرهنگ نسلى که با زبان رسانه انطباق و هم سازى دارد، از نسلى که به زبان دیگرى سخن مى گوید، جدا خواهد شد. سوم آنکه رسانه هاى جانبى هم چون مطبوعات و کتاب ها که بتوانند خود را به زبان روز نزدیک تر کنند، از او پیشى خواهند گرفت. چهارم آنکه در عرصه فن آورى دچار عقب افتادگى خواهد گردید. 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
نقش رسانه در تبيين دفاع و هجوم فرهنگي استفاده از حقیقت در کنار واقعیت تقابل حقیقت با واقعیت، از دیرباز اندیشه بشر را به خود سرگرم کرده است و درگیرى ها و گفت وگوهاى بسیارى را در میان اندیشمندان و صاحبان فکر و عمل پدید آورده است. این کشمکش اثرهاى بسیارى نیز بر جامعه هاى بشرى بر جاى گذاشته است. آرمان گرایى و عمل گرایى، نظام بایدها و هست ها، استقرا در برابر قیاس و به طور کلى مجموعه بسیار مفصل از دو سویه بودن این نوع نگرش به جهان، همواره موضوع پرسش و اشکال بوده است. نقل شده هنگامى که ابن سینا و ابوسعید ابوالخیر که یکى فیلسوف و دیگرى عارفى بزرگ بود، با هم رو در رو شدند، سه روز با هم گفت وگو کردند و سرانجام ابوسعید گفت: «ما هر کجا رفته ایم، این کور با عصاى خود بدان جا آمده است» و ابن سینا گفت: «هر چه ما پیدا کرده ایم، این شخص پیش تر دیده است». این داستان، نمونه اى نمادین از این مسئله است. این امر در نگرش دینى به گونه اى دیگر است. در این حوزه، حقیقت فراتر از این تعریف هاست و فرض بر آن است که انسان ها در واقعیت زندگى خویش، باید چنان رفتار کنند که سرانجام به حقیقت و حق مطلق، یعنى ذات پاک الهى، تقرب پیدا کنند. این امر با آرمان گرایى و عمل گرایى که مربوط به چپ مغزى و راست مغزى است1، متفاوت است.آرمان گرایى و عمل گرایى نتیجه دو گونه نگاه به یک حقیقت است که هر کدام مى تواند در جایگاه خود کارآمد و پذیرفتنى باشد. رسانه باید میان این دو نوع نگرش، تعادلى لطیف و ظریف برقرار کند تا بتواند همه مخاطبان با بینش هاى گوناگون جذب کند، ولى باید حقیقت اصلى را نیز در سر لوحه و برابر دیدگان خویش قرار دهد. حقیقت دین، مى تواند هر دو طیف را سیراب کند و رویکردهاى متفاوت فرهنگى و تمدنى آنها را پاسخ دهد. جدا کردن حقیقت ناب از پیرایه هاى آن کارى دشوار است که به غیر از توان کارشناسى بالا، تقوایى را مى طلبد که با آن بتوان نور را از ظلمت، حق را از باطل و خیر را از شر باز شناخت.2 این همان تفاوت آدمى با دیگر آفریده ها است. رسانه بى گمان باید در این زمینه پیشگام باشد و تفاوت خود را با رسانه هاى دیگر که درحوزه اى میان این ویژگى در رفت و آمدند، آشکار و برجسته کند. این مزیت رقابتى رسانه دینى است. 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
چرا یمن دیروز به قطعنامه ضد ایرانی سازمان ملل رای مثبت داد مگه یمن کشور دوست ما نیست؟ بعد از اعتراضات مردمی یمن و خروج علی عبدالله صالح به آمریکا به بهانه درمان در سال ۲۰۱۲ منصور هادی با حمایت ریاض و توافق احزاب یمن به عنوان دومین رییس جمهور یمن معرفی شد! حوثی ها که ناراضی بودن ۲ سال بعد وارد صنعا میشن و کاخ ریاست جمهوری رو تصرف میکنن و منصور هادی هم استعفا میده و از طرف حوثی ها در حصر خانگی قرار میگیره اما شبانه به عدن فرار میکنه! حوثی ها مجدد حمله میکنن و منصور هادی رو شکست میدن و اونم مجبور میشه به عربستان فرار کنه و همونجا بمونه! همین‌ موضوع باعث میشه عربستان به بهانه برگردوندن منصور هادی به قدرت ۸ سال با یمن و بخصوص حوثی ها درگیر جنگ بشه! بعد از اتفاق آرامکو و تمایل عربستان به آتش بس منصورهادی با فشار عربستان مجبور به عزل نماینده دائم یمن در سازمان ملل و جایگزینی عبدالله السعدی که شدیدا با حوثی ها و ایرانیها دشمن هست و مهره عربستان و آمریکاست به این‌ سِمَت میشه! نهایتا منصور هادی خودش هم با فشار عربستان مجبور به استعفا میشه و اعلام‌ میکنه تمام قدرت و اختیاراتش رو به یک‌گروه ۷ نفره به ریاست رشاد علیمی واگذار کرده و بر همین اساس هم این گروه ۷ نفره تحت عنوان "دولت انتقالی" که تحت حمایت عربستان و امارات و آمریکا قرار دارن تمام مسئولیت اداره یمن رو برعهده میگیرن! حوثی ها زیر بار نمیرن و بعد از ائتلاف با کنگره ملی خلق یمن، دولتی رو با اسم "دولت نجات ملی" تحت حمایت ایران تشکیل میدن! حالا دیگه موضوع روشن شد... دولتی که پدر اسراییل رو درآورده و کشتی ها رو توقیف میکنه، دولت نجات ملی هست که یحیی سریع سخنگوی این دولته! دولتی هم که در سازمان ملل علیه ایران رای داده دولت انتقالی هست که تحت حمایت عربستان و آمریکا و امارات هست! سازمان ملل دولت انتقالی رو قبول داره چون اختیاراتش رو از رییس جمهور مثلا قانونی خودش یعنی منصور هادی گرفته! اما دولت نجات ملی(حوثی ها) مورد تایید سازمان ملل نیست و به رسمیت نمیشناسنش! بنابراین دولت نجات ملی یمن اصلا کرسی در سازمان‌ ملل نداره که بخواد علیه ایران رای بده که اگه کرسی داشت حتما به نفع ایران رای میداد و این رای مثبت علیه ایران مربوط به دولت انتقالی هست که دشمن حوثی هاست. 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi