#هر_خانه_یک_حسینیه
🔹امسال باتوجه به شیوع کرونا در کشور پویش #هر_خانه_یک_حسینیه آغاز شده است و بنا است به مناسبت ماه محرم در مقابل منازل خود پرچم امام حسین(ع) نصب شود
🔹شما هم به این پویش بپیوندید و تصاویر نصب پرچم خود را برای ما ارسال کنید @safir128 تا در کانال درج شود
🏴باتشکر از خانواده های مهدوی و بنده خدا
@shohadaykondelaj
هدایت شده از غلامرضا
تهيدستى و كشته شدن شيعيان
«وَ اللّهِ الْبَلاَءُ وَ الْفَقْرُ وَ الْقَتْلُ اَسْرَعُ إِلَى مَنْ اَحَبّنَا مِنْ رَكْضِ الْبَرَاذِينِ، وَ مِنَ السّيْلِ إِلىَ صِمْرِهِ».
امام حسين (ع) فرمود: «به خدا سوگند، فقر و قتل به سوى دوستان ما، از حركت اسبان تيزپا و جريان سيل در مسيرش، سريعتر است».
(بحار الانوار، ج ۶۴ ص ۲۴۹ ح۸۵ )
هدایت شده از غلامرضا
علت ابتلاء دوستان خدا
اول : دست یابی دوستان خدا به درجات و پاداش های عظیم الهی
از همین رو امام صادق علیه السلام فرموده اند : «إنّ عظیم الأجر لمع عظیم البلاء و ما أحبّ اللّه قوما إلا ابتلاهم.»( بحار الأنوار ، ج ۶۴، ص: ۲۰۷ )« همانا اجر و پاداش بزرگ با امتحان و آزمایش بزرگ همراه است، خداوند قومى را دوست ندارد مگر آنکه او را مورد آزمایش قرار میدهد»
دوم : کاستن محبت دنیا در دل دوستان خدا حضرت باقر علیه السلام، فرماید: «همانا خداى تعالى هر آینه تفقد کند مؤمن را به بلا چنانچه تفقد کند مردى عیال خود را به هدیه از سفر. و هر آینه پرهیز دهد او را از دنیا، چنانچه پرهیز دهد طبیب مریض را». (اصول کافى ج ۲، ص ۲۵۹، «کتاب ایمان و کفر»، «باب شدت ابتلا المؤمن»، حدیث ۲۸)
سوم : دنیا دار ثواب و عقاب حق تعالى نیست عالم دنیا به جهت نقص و ظرفیت های پایینی که دارد نه محلی است که ثواب حق تعالی به طور کامل شامل افراد شود و نه محل عذاب و عقاب الهی است لذا خداوند متعال این دنیا را بهشت کافران قرار داده است در روایتی آمده : «کافر نزد خدا خوار و پست است بدان حد که اگر دنیا را با هر چه در آن است از خداوند بخواهد به او مى دهد».( اصول کافى، ج ۲، ص، «کتاب ایمان و کفر»، «باب شدة ابتلا المؤمن»، حدیث ۲۸.)
چهارم : آمرزش گناهان گذشته
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در پاسخ به نگرانی فردی که ترس از دوزخ داشت، فرمودند: محبان ما وارد جهنم نمی شوند، آلودگی آنها بواسطه مریضی، ابتلائات، سختی جان دادن، فشارقبر یابرزخ، قبل از حسابرسی پاک میشود.
هدایت شده از غلامرضا
امام صادق علیه السلام فرمودند:
إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی لَیَتَعَاهَدُ الْمُؤْمِنَ بِالْبَلَاءِ إِمَّا بِمَرَضٍ فِی جَسَدِهِ أَوْ بِمُصِیبَةٍ فِی أَهْلٍ أَوْ مَالٍ أَوْ مُصِیبَةٍ مِنْ مَصَائِبِ الدُّنْیَا لِیَأْجُرَهُ عَلَیْهَا.
خداوند تبارک و تعالی، با گرفتاریها به مومن توجه میکند؛ یا تن او را بیمار میکند، یا او را در سوگ یکی از اهل [خانهاش] مینشاند و یا یکی از سختیها و رنجهای دنیا را بر او چیره میکند. تا او را بر آنها پاداش دهد.
بحارالانوار، ج 64، ص 236
هدایت شده از غلامرضا
وفای به عهد یکی از اخلاق الهی است. خداوند مهربان می فرماید: ومن أوفی بعهده من الله. احدی با وفاتر از خدا نیست. بنده ای که در پی معنویت است باید بکوشد تا با آراستگی به این اخلاق الهی در روابط خود با خدا و بندگان خدا
راست پیمان و وفاکننده به عهد باشد. و باید توجه نمود همچنانکه وفای به عهد از اخلاق الهی است ، عهد شکنی هم از صفات ابلیس است وعدتکم و اخلفتکم. یعنی شیطان میگوید: من به شما وعده دادم و خلف وعده نمودم.
به این چند حدیث زیبا توجه کن.
1ـ پیامبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) در یک جمله کوتاه مى فرماید: «لا دِینَ لِمَنْ لا عَهْدَ لَهُ; کسى که پایبند عهد و پیمان خود نیست دین ندارد».
این تعبیر نشان مى دهد که اگر تمام دین را در وفادارى نسبت به خالق و خلق خلاصه نکنیم حداقل یکى از ارکان مهم دین، وفاى به عهد است. و لذا در تعبیر دیگرى از امیرمؤمنان على(علیه السلام) آمده است: «اَصْلُ الدِّینِ اَداءُ الاَْمانَةِ وَ الْوَفاءِ بِالْعُهُودِ».
2ـ در حدیث دیگرى از همان حضرت مى خوانیم: ما اَیْقَنَ بِاللّهِ مَنْ لَمْ یَرْعَ عُهُودَهُ وَ ذِمَّتَهُ; کسى که رعایت عهد و پیمان خویش را نکند، به خدا یقین و ایمان پیدا نکرده است»
3ـ در حدیث دیگرى آمده است که شخصى به على بن الحسین امام سجاد(علیه السلام)عرض کرد: «اَخْبِرْنِى بِجَمِیعِ شَرایِعِ الدِّینِ; تمام اصول اسلام را (به طور فشرده) براى من بیان فرما».
امام در پاسخ کوتاهى فرمود: «قَوْلُ الْحَقِّ وَالْحُکْمُ بِالْعَدْلِ وَ الْوَفاءُ بِالْعَهْدِ; سخن حق گفتن، و داورى به عدالت کردن، و به عهد وفا نمودن است».
هدایت شده از غلامرضا
وفای به عهد ، بارزترین ویژگی قرآنی اصحاب امام حسین(علیه السلام)
و چه زیبا می گوید سعدی:
پیش ما رسم شکستن نبود عهد وفا را
الله الله تو فراموش مکن صحبت ما را
قیمت عشق نداند قدم صدق ندارد
سست عهدی که تحمل نکند بار جفا را
گر مخیر بکنندم به قیامت که چه خواهی
دوست ما را و همه نعمت فردوس شما را
گر سرم میرود از عهد تو سر بازنپیچم
تا بگویند پس از من که به سر برد وفا را
هدایت شده از [ اقتصاد نیوز ]
علامه حسن زاده-کاش ماهم کربلابودیم.mp3
2.73M
⚫️ #علامهحسنزادهآملی
⚫️ #کاش_کربلابودیم
⏳زمان: 3:15دقیقه
__
◀️بزرگترین کانال اختصاصی علامه حسن زاده آملی🔰🔰
@samad1001
http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95
هدایت شده از غلامرضا
بی توجهی به قناعت، دلبستگی را به مظاهر فریبنده دنیا زیاد کرده و کانون زندگی را از لذت های حقیقی تهی ساخته از دست یابی به حیات طیبه باز می دارد. قناعت خصیصه انبیا و اولیای الهی است که مایه عزت و بی نیازی از مردم است. قانع نبودن و اسیر زندگی متکلفانه و تشریفاتی شدن و خود را دربند عادات و رسوم پوچ کردن و عمر گران بها را صرف تقیدات و تشریفات زائد کردن تو را از وصول به منزل انسانی و کمالات الهی محروم خواهد کرد. قناعت همچنان که در امور دنیایی مدح شده است در امور آخرت سرزنش شده و فلسفه طمع در انسان عدم قناعت به یک مرحله از کمالات است و چشم به مراحل بالاتر از کمالات می باشد.
هدایت شده از غلامرضا
پیامهایی در مورد قناعت
ویژگی افراد با ایمان
قناعت از ویژگیهای افراد با ایمان و از امتیازات انسانهای با فضیلت است؛ افراد خود ساخته و آراسته دارای روحیه قناعت و عزت اند و در پرتو این روحیه عالی هیچگاه چشم طمع به مال و منال دیگران ندوخته اند و برای کسب مال و مقام، شخصیت والای خویش را خرد نمی کنند.
عزت و سرفرازی
از دیدگاه اسلام مؤمنان صاحب عزتند. این عزت و سرافرازی برای مؤمن به اندازه ای ارزشمند و مهم است که اجازه ندارد به هیچ وجه خود را نزد دیگران خوار و زبون کند و بی شک، یکی از چیزهایی که سبب عزت و بزرگی انسان می شود و او را از ذلت و خواری نجات می دهد قناعت است. حضرت علی(ع) در این باره می فرمایند:
«قناعت سبب عزت و بی نیازی از مردم است».