🔆 🔆 #تاریخچه_حجاب در ایران
قسمت 5️⃣:
🔹دوره قاجاریه (بخش اول )
🔺از دوره فتحعلی شاه به بعد، در اثر آمد و رفت اروپائیان و مسافرت بعضی از افراد طبقات مرفه به اروپا به تدریج فرهنگ #بدحجابی زنان ترویج شد.
🔺در دوره ناصرالدین شاه ارتباط بین ایرانیان و اروپایی ها شدت زیادی به خود گرفت؛ از طرف حکومت، دانش آموزانی جهت تحصیل به خارج اعزام شدند و در داخل ایران هم، مدارس جدیدی، با هدف ترویج اندیشه های اروپایی و غربی تأسیس شدند.
🔺در این مدارس، عمدتا فکر و اندیشه غربی به همراه آداب و رسوم و پوشش غربی و اروپایی که در نهایت، به کت و شلوار و لباس های تنگ و شبیه به لباس مردان می انجامید در اذهان دختران و زنان ایرانی، به جای پوشش های سنتی، به تدریج، جایگزین می شد و به تدریج برخی از دانش آموزان در این دوره، با روی باز و بدون نقاب در کلاس های درس، یا برخی مجامع عمومی دیگر حاضر می شدند و تدریجاً پوشش نقاب در این دوره، از دایره پوشش زنان ایرانی خارج می شد. و در این دوره، حتی عده ای معدود از زنان ایرانی، جرأت یافتند تا بدون چادر در جامعه یا در مدرسه ها، حاضر شوند.
@shohadaykondalaj
⭕️حال داوطلب تست واکسن کرونای ایرانی، خانم دکتر طیبه مخبر خوب است...
@shohadaykondalaj
و هیچ برگی از درخت نمی افتد
جزآنکه اومی داند!
#شبتون_مهتابي
@shohadaykondalaj
☀️صبحی دیگر آغاز شد.
هنوز نقشی بر آن نرفته است🎨
وتو نقاش منتخب خدائی✍
این تو و این اعتماد خالق به تو😇
بسم الله شروع کن
@shohadaykondalaj
﷽💐روزمان را با قرآن آغاز کنیم
🍃هر روز قرائت یک صفحه از قرآن کریم
📖امروز: صفحه ۱۳۳
✨ثواب قرائت و تدبّر در آیات قرآن کریم امروز را هدیه میکنیم به سیدة النساء العالمین حضرت فاطمه زهرا (س)
@shohadaykondalaj
پیدا کردن نقطه ضعف های دیگران کمی هوش می خواهد ، اما سوء استفاده نکردن از آنها ، مقدار زیادی شعور!
@shohadaykondalaj
☑️ داستان کاملا واقعی است
🔹یكی از اطرافیان شیخ رجبعلی خیاط
نقل می كند كه:
پارچه هایی را بردم و به جناب شیخ
دادم بدوزد،
از قیمتش پرسیدم، گفت: دو روز كار
می برد، چھل تومان؛
روزی كه رفتم لباسھا را بگیرم گفت:
اجرتش بیست تومان می شود،
گفتم: فرموده بودید چھل تومان؟!
پاسخ دادند: فكر كردم دو روز كار می برد
ولی یك روز كار برد...
🌹امام علی (علیه السلام)
#انصاف برترین #فضیلتھا است.
@shohadaykondalaj
4_6005689221384243332.pdf
353.6K
🔴 اطلاعیه
مسابقه سه گانه بمناسبت
۱. سالگرد حاج قاسم
۲. روز میثاق امت با ولایت (۹ دی)
۳. ایام فاطمیه
توسط فرهنگی پایگاه مقاومت بسیج شهدای کندلج برگزار می شود .
🏴توضیحات بیشتردرفایل👆
@shohadaykondalaj
🔆🔆 #تاریخچه_حجاب در ایران
قسمت 6️⃣ :
🔹دوره قاجاریه ( بخش دوم )
🔺«کلاراکوسیور رایس» که شاهد این تحولات در ایران بوده، در این باره چنین می نویسد: اولین دختر مسلمان ایرانی در زمان ناصرالدین شاه، تنها آن موقع توانست چادر خود را بردارد که در مدرسه آمریکایی تربیت یافته بود...».
🔺در زمان مظفرالدین شاه و محمد علی شاه قاجار نفوذ و تأثیر اروپاییان در فرهنگ ایران شدت زیادتری به خود گرفت و در دوره احمد شاه قاجار، اقدامات عملی شدیدتری برای رفع حجاب و به ویژه مبارزه با چادر زنان ایرانی، آغاز گردید.
🔹سفرنامه آدام اولئاریوس صفحه۲۷۶
@shohadaykondalaj
پیام فاطمیه چیست؟!
▪این است که
حتی اگر دستت راشکستند
دست از یاری #امام_زمانت برنداری..
▪منِ فاطمه، برای امام زمانم،
امیرالمؤمنین جان دادم.
شمابرای #امام_زمانتان
پسرم مهدی چه کردید؟!
@af_m_soleimani_k
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ هرگز فراموش نمیکنیم✋
این بغض رهبرمون رو😭😭
و با فتنه گران آشتی نخواهیم کرد✊
#فتنه_۸۸
#فتنه_هاشمی
#فتنه_خاتمی
#فتنه_موسوی
#فتنه_کروبی
@af_m_soleimani_k
هدایت شده از @anamag dars
قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری – علیه السلام –: لَیْسَتِ الْعِبادَهُ کَثْرَهُ الصّیامِ وَالصَّلاهِ، وَ إنَّمَا الْعِبادَهُ کَثْرَهُ التَّفَکُّرِ فی أمْرِ اللهِ.
«مستدرک الوسائل، ج. ۱۱، ص. ۱۸۳، ح. ۱۲۶۹۰»
امام حسن عسکری – علیه السلام – فرمود: عبادت در زیاد انجام دادن نماز و روزه نیست، بلکه عبادت با تفکّر و اندیشه در قدرت بی منتهای خداوند در امور مختلف میباشد.
هدایت شده از @anamag dars
حقیقت حیات و زنده بودن چیست؟
تقسیم موجودات به دو قسم زنده و مرده تقسیمى است که هرکس در هر حدّى از فهم و شعور باشد آن را مى داند، چرا که با چشم خود تفاوت میان موجودات زنده و مرده را مشاهده مى کند، ولى در این که حقیقت حیات چیست؟ با هوش ترین دانشمندان از تفسیر آن عاجزاند! آنها اعتراف مى کنند که حیات پدیده اى است بسیار پیچیده و اسرارآمیز که هنوز علم و دانش بشرى به عمق آن راه نیافته!
هدایت شده از @anamag dars
بخش اوا از مناجات راجین:
يَا مَنْ إِذَا سَأَلَهُ عَبْدٌ أَعْطَاهُ وَ إِذَا أَمَّلَ مَا عِنْدَهُ بَلَّغَهُ مُنَاهُ
اى آنكه هرگاه بنده اى از او بخواهد عطايش كند، و هرگاه چيزى را كه نزد اوست آرزو كند به آرزويش برساند
وَ إِذَا أَقْبَلَ عَلَيْهِ قَرَّبَهُ وَ أَدْنَاهُ وَ إِذَا جَاهَرَهُ بِالْعِصْيَانِ سَتَرَ عَلَى ذَنْبِهِ وَ غَطَّاهُ
و زمانى كه به او روى آور مقرّب و نزديكش كند، و گاهى كه تظاهر به گناه كند گناهش را پرده پوشى نمايد
وَ إِذَا تَوَكَّلَ عَلَيْهِ أَحْسَبَهُ وَ كَفَاهُ
و آنگاه كه بر او توكل نمايد او را بس باشد و كفايت كند
إِلَهِي مَنِ الَّذِي نَزَلَ بِكَ مُلْتَمِسا قِرَاكَ فَمَا قَرَيْتَهُ
خداى من كيست كه بر آستانت وارد شده و خواهان مهمانپذيرى ات باشد و تو از او پذيرايى نكرده باشى
وَ مَنِ الَّذِي أَنَاخَ بِبَابِكَ مُرْتَجِيا نَدَاكَ فَمَا أَوْلَيْتَهُ
و كيست كه مركب حاجت را با اميد به سخاوتت به درگاهت خوابانده باشد و تو احسانش ننموده باشى
أَ يَحْسُنُ أَنْ أَرْجِعَ عَنْ بَابِكَ بِالْخَيْبَةِ مَصْرُوفا وَ لَسْتُ أَعْرِفُ سِوَاكَ مَوْلًى بِالْإِحْسَانِ مَوْصُوفا
آيا خوشايند است كه از درگاهت با محروميت بازگردم، درحالى كه جز تو سرورى كه به احسان متصّف باشد نشناسم
كَيْفَ أَرْجُو غَيْرَكَ وَ الْخَيْرُ كُلُّهُ بِيَدِكَ وَ كَيْفَ أُؤَمِّلُ سِوَاكَ وَ الْخَلْقُ وَ الْأَمْرُ لَكَ
چگونه به غير تو اميد بندم درحالى كه هر خوبى به دست توست، و چگونه جز تو را آرزو كنم درحالى كه آفرينش و فرمان خاص تو است.
هدایت شده از @anamag dars
امام کاظم علیه السلام می فرمایند:
«ان فاطمه علیها السلام صدیقه شهیده … ؛ (37) فاطمه علیه السلام بانوی بسیار راست گویی است که او را به شهادت رسانده اند .»
هدایت شده از @anamag dars
◼️ای کاش فدک این همه اسرار نداشت.
ای کاش مدینه در و دیوار نداشت.
فریاد دل محسن زهرا این است.
ای کاش در سوخته مِسمار نداشت. ◼️
هدایت شده از @anamag dars
چگونگی احراز عدالتِ امام جماعت:
عدالت با بیّنه (شهادت دو مرد عادل) ثابت می شود و همچنین با شیوعی (شیوع یعنی شهرت) که موجب اطمینان باشد، بلکه وثوق و اطمینان به عدالت از هر راهی که پیدا شود ـ ولو از این جهت که مردم آگاه و اهل صلاح به او اقتدا کرده باشند ـ کفایت می کند، چنان که حسن ظاهری ( حسن ظاهر مثلِ معمم به لباس روحانیت بودن) که ظن به عدالت بیاورد کافی است، بلکه بنابر اقوی، حسن ظاهر، ولو این که موجب ظن بر عدالت او نشود کفایت می کند، اگرچه احتیاط (مستحب) آن است که ظن آور بودن آن معتبر باشد.