فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خاطره جالب حجت الاسلام بی آزار از ورودش به حوزه علمیه
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
پیوسته متنعم به یاد و حمایت امام زمانیم (عج)
ایشان فرمودند: إنّا غَيْرُ مُهْمِلينَ لِمُراعاتِكُمْ، وَ لاناسينَ لِذِكْرِكُمْ، وَلَوْلا ذلِك لَنَزَلَ بِكُمْ الْلَأواءُ
ما در رعايت حال شما كوتاهى نمى كنيم و شما را فراموش نمى كنيم، اگر جز اين بود گرفتاريها بر شما فرود مى آمد
بحار الانوار، ج53، ص175.
هر دَمش با من دلسوخته لطفی دگر است
این گدا بین که شایسته انعام افتاد
🍃
خانواده آسمانی
امام علی (ع):
به خدا سوگند من حضرت زهرا(عليها السلام) را غضبناك و ناراحت ننمودم تا از دنيا رحلت نمودند؛
ايشان هم مرا خشمناك نكردند و از من نافرماني ننمودند؛
هرگاه من محزون و اندوهناك ميشدم، براي رفع غم واندوه خود به ايشان نگاه ميكردم.
بحارالانوار، ج 43، ص 134.
کلید طلایی
امام على (عليه السلام) : انسان، با #نيّت_خوب و #اخلاق_خوب،
به تمام آنچه در جستجوى آن است، از:
1️⃣ #زندگى_خوش
2️⃣و امنيت محيط
3️⃣و روزى زياد،
دست مى يابد.
وُصولُ الْمَرْءِ اِلى كُلِّ ما يَبْتَغيهِ مِنْ طيبِ عَيْشِهِ وَ اَمْنِ سِرْبِهِ وَ سَعَةِرِزْقِهِ بِحُسْنِ نيَّتِهِ وَ سَعَةِ خُلْقِهِ؛
[غررالحكم، ح 10141]
tabligh.pdf
1.44M
#دانلود_کتاب:
روانشناسی و مهارتهای رفتاری در تبلیغ غیرمستقیم
✍️محمدحسین قدیری
انتشارات ذوی القربی
نمودار1: 14 مؤلفه مهم در تبلیغ دینی
https://eitaa.com/shokhi_talabegi/4137
نمودار2: شیوه های جذب عرفان کاذب
https://eitaa.com/shokhi_talabegi/4138
نمودار 3: تبلیغ نامرئی اسلام و دشمن
https://eitaa.com/shokhi_talabegi/4139
نمودار4: رمز و راز موفقیت استاد قرائتی
https://eitaa.com/shokhi_talabegi/4021
ماهنامه ها:
1️⃣آرشیوه ماهنامه مبلغان
https://eitaa.com/m_moballeghan
2️⃣آرشیو ماهنامه خانواده مبلغان (هفت عادت مبلغان مؤثر)😂🍃
https://eitaa.com/khanevademoballeghan
3️⃣آرشیو ماهنامه سفیر امین
https://eitaa.com/safiraminMagazine
🍃
🍃برشی از وصیت نامه یک طلبه
🌸دخترم!....
👈بپرهیز از تعمیم افراطی بدون دلیل در افکار و اخبار..
🌺سواد و بینش رسانه ای
✍️غربال های مسیر (از اخبار تا رد و یا قبول)
👈رد یا قبول بدون دلیل = خروج از لباس انسانیت
👈معیشت طلاب شایعات و حقایق
درآمد و معیشت طلاب
👈طلاب مانند معلمان و اساتید دانشگاه به دلیل مدرک تحصیلی، رسمی یا حق التدریسی در حوزه یا دانشگاه، شغل جانبی (نویسندگی یا...)، نوع فعالیت تبلیغی و ثروت پدری، حمایت والدین و... وضعیت متفاوتی دارند.
ائمه جماعات و خطیبان منبری معمولا از سوی متدینان دعوت کننده حمایت می شوند. همانطور هنرپیشه ها و فوتبالیست های (ملی یا یک شهر کوچک) درآمد یکسانی ندارند یک #خطیب_مشهور کشوری با یک #خطیب_گمنام و محلی، وضعیت مالی یکسانی ندارند)،
👈طلاب حقوق بگیر رسمی بسیار بسیار کم اند.
👈طلاب که پروند تدریس و تبلیغ و پژوهش فعالی متناسب با مدرک و فعالیت های حوزوی از مراجع تقلید (نه دولت) شهریه طلبگی اندکی می گیرند. سالهای اخیر دولت به حوزه کمک هایی می کند همان طور که به دانشگاه کمک می کند که نسبت به دانشگاه زیاد نیست و صرف تعمیر مدارس و حجره های قدیمی و بیمه طلاب فعال ( نه هر طلبه ای که پرونده تحصیلی دارد)... می شود.
🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ☝️ وقتیکه فرزند ؛ اهمیت مقام مادر رو باید فرا بگیره و قدر مادرش رو نمیدونه !!!!!
⭕️⭕️⭕️
هدایت شده از شوخ طبعي ها و حكايات طلبگي
چای تلخ با آب جوش و شیرین
آقای قرائتی (روحشان شاد)😉 می فرمود استاد مطهری (خدا حفظ کند آثارشان را از تحریف) 😁در دانشگاه سخنرانی می کردند به دانشجویانی که مطلب را نمی گرفتند می گفت: بنشینید آقای قرائتی به زبان ساده برای تان توضیح می دهند. استاد مطهری شده بود چایی سنگین و من شده بودم آب جوش.
حالا من بشم آب جوش. اگر از اساتید روان شناس اسم #طرحوارههای_ناسازگار را شنیدید برای این که راحت تر درک کنید داستان چیه به مثال زیر دقت کنید. یارو رفت نزد خیاط گفت این پارچه را برام ی پیرن بدوز. دو هفته دیگه عروسی داریم. اومد بیاد بیرون یادش افتاد به بد قولی خیاطها. برگشت گفت: ببین من نیاز دارما فردا نیام بگی برق رفته بود. شاگردم مریض شد. نخ این رنگ در بازار نبود. موتوری بهم زد و... اینا را که گفت تازه بد قولی های اوساها در ذهنش زنده شد و با عصبانیت گفت: اصلا گور پدرت پارچه ام بده پیرن نخواستم😂😁
اون خاطرات رسوب شده از بد قولی های اوساها ی نوع طرحواره ناسازگاره. لامصب مثل بتن آرمه است با قلم و چکش و پیکور هم نمیشه به این راحتی بشکنیمش😂😁 به قول حشمت فردوس افتاد👇 موفق باشید و به قول غربی ها👍
✍️ نیز نک: م ح قدیری شوخ طبعی های طلبگی، نشر جمال
هدایت شده از زندگي آرام
مديريت نگاه به بيماران
رَسُولُ اللّهِ (صلي الله عليه و آله) :
لاتُديمُوا النَّظَرَ اِلى اَهْلِ الْبَلاءِ وَالْمجْذُومينَ فَاِنَّهُ يَحْزُنُهُمْ.
رسول خدا (صلى الله عليه و آله) فرمود: نگاه خود را به مصيت زده ها و معلولها و جذاميها،
طولانى نكنيد چون نگاه طولانى شما، آنها را محزون و #رنجيده خاطر مى كند.[1]
🍀با استفاده از اصول علم حديث، اين حديث به هر بيمار جسمي يا رواني ديگر و خانواده هاي آنان قابل تعميم است.
1.بحارالأنوار، ج75، ص 165
#حديث_روان_شناختي
🌸
هدایت شده از زندگي آرام
اقسام علم
🍃علم = حضوری و الهام، وحیانی + عقلی + نقلی+ جعلی و اعتباری + تجربی
🍃این که عالم تجربی بگوید در حوزه علم تجربی روش علمی خودم را دارم یک چیز است و این که بگوید غیر از چیزی که من یافته ام چیزی نیست حرف دیگری است.
🍃نیافتن دلیل بر نبودن نیست ( عدم وجدان لایدل علی عدم الوجود. برق و امواج وسائل الکترونیکی را نمی بینیم یعنی نیست؟!)
🍃برداشت خوشه 🍇 از علم در برابر برداشت حبه ای (تمثیل فیلم در تاریک و برداشت افراد)
🍃عالم و عاقل کل = خداوند
🍃بریم از اونا بپرسیم که شنیده ها را دیدند
🍃در #تعارض علوم با وحی معتبر، وحی مقدم است.
@zendegiearam
هدایت شده از سید موسوی (مشاور خانواده)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بحث دیدنی ملاصدرا و اثبات حجیت عقل و علوم عقلی
امام علی (ع) و اقسام نفس
دانشنامه امام علی علیه السلام
جمعی از نویسندگان
صفحه : 695
https://lib.eshia.ir/71808/1/695
در عرفان؛ مراحل و عوالم نفس آدمی به شرح زیر گفتهاند:
1️⃣ #طبع: قواى طبیعى که مرحله نازله حقیقت انسانى است؛ یعنى قواى نباتى و آثار و افعال آن؛ مانند خوردن و نوشیدن و امثال آنها.
2️⃣ #نفس: بالاتر از مرتبه طبع است که عبارت است از قواى حیوانى و إدراکات حس و خیال و وهم.
3️⃣ #قلب: که توجه به عالم غیب دارد، ولی آمیخته است با نظر به عالم شهود. این مقام به مراتب از مقام نفس، عالیتر و برتر است.
4️⃣ #روح: آن مرتبه و مقام نفس ناطقه است که از چنگ قواى بدن و آثار طبع و نفس به کلّى رها شده و به عالم قدس پیوسته است.
5️⃣ #سرّ: در این مقام عارف به معرفت حق و جمال الهى آشنا و بینا میشود و سرّ الهى را در همه موجودات مشاهده میکند.
6️⃣ #خفیّ: عارف، در این مرتبه تنها خدا را مشاهده میکند.
7️⃣ #اخفى: عارف، در این مقام فناى در حق است. منتها التفات به فنا هم در این مقام نیست، چنانکه در مقام خفى بود. وصال در این مقام است.
هر یک از این مراتب هفتگانه به ترتیب از مرتبه دانى به مقام عالى میرسد و از شهر کوچکى به شهر بزرگى، تا در مقام اخفى به کشور پهناور هستى مطلق قدم میگذارد.
📕ر.ک: حسن زاده آملى، حسن، مُمدّ الهمم در شرح فصوص الحکم، ص 55 – 56، تهران، وزارت ارشاد، چاپ اول، 1378ش.
https://eitaa.com/shokhi_talabegi