eitaa logo
شوخ طبعي ها و حكايات طلبگي
294 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
892 ویدیو
61 فایل
فی الواقع خداوند اِند لطافت اِند بخشش اند بی خیال شدن اند چشم پوشی و اِند رفاقت است قنبر امام علی (ع) غم‌‌بر است لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ؛ یعنی خدا دائم آنلاین است نوبت نمی خواد، پول زیر میزی نمی خواد و... .
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
«مرگ سرشار» شاخصی متفاوت در ارزیابی تمدن‌ها چارلز تیلور در مقدمه کتاب «عصر سکولار» به مفهوم «سیری و سرشاری» (fullness) اشاره می‌کند و آن را در صورتبندی عصر سکولار در غرب عاملی هدایت‌گر و بلکه مهم‌ترین غایت تلقی می‌کند. انسان جدید با عبور از دین در تاریخ غرب، در پی رسیدن به آنات سرشاری و سیری از زندگی دنیویِ اینجایی و اکنونی است و اساسا فلسفۀ زندگی نیز در این جهان چیزی جز سرشارشدگی از لذت‌های مادّیِ در اوج نیست (فرهنگ enjoy it). امتلاء و سرخوشی‌های ازحدّ گذشتۀ انسان مدرن گاه در حس سرخوشیِ خودخداپنداری، گاه با زیاده‌روی‌های بی‌حدّ جنسی، و گاهی در خودفراموشی‌ها (forgetfulness) و حس بی‌معنایی، و گاهی هم با نوعی از خشونت‌های شورانگیز یا بی‌رحمی‌های بی‌حساب رخ می‌نماید. این گونه از سرشاری‌های اینجایی و اکنونی برآمده از پوچی و نبود معناست همان‌طور که خودهمین سیری‌ها و سرشاری‌ها هم منتهی به سطحی عمیق از بی‌معنایی و حس تهی‌بودگی می‌شود. تیلور به گونه‌ای دیگر از سرشاری (سرشاری متافیزیکی) هم در ادبیات و فرهنگ دینی اشاره می‌کند. جنس سرشاری در ادبیات دینی (و مسیحی در تعبیر ایشان) در کامجویی‌های سرشار از دنیا نیست، بلکه در سرشارشدگیِ حاصل از خودگذشتگی و فداکاری، و نیز سرشاری حاصل از سرسپردگی به خدا است. در این منظر، نسبتی هست بین خود و خدا، و رابطه ای هست بین فیض الهی و جوشش انسانی. حال، اینکه تیلور این بحث را به کجا می‌برد بماند، لیکن از منظر فلسفی ـ الهیاتی و همین طور از نگاه تاریخی و تمدنی و در تضاد بین اسلام و غرب، با دو نوع تمدن و با دو فلسفه زندگی و اکنون در دو نقطه جوشِ تاریخی قرار داریم: تمدنی سکولار که سرشاری‌های سیری‌ناپذیرش را در اوج دنیاگرایی و خشم و نفرت حاصل از آن پی می‌گیرد، و تمدنی اسلامی که در اوج مقاومت و صبوری، سرشاری‌های حاصل از سرسپردگی به خدا را پیش می‌برد. در تمدن سکولار، مرگ، پایانی هولناک برای سرشاری‌های مادی و دنیوی است (در این نگاه مقولۀ «مرگ» نمی‌تواند اخلاقی باشد) و در تمدن اسلامی مرگ و شهادت (به مثابه احدی الحسنیین) تصمیمی است اخلاقی برای سرشاری‌های مستانه و ابدی از یک سو، و برای بقای ارزش‌های انسانی در همین دنیا از سوی دیگر. البته برندۀ معرکه هم کسی خواهد بود که از چنین مرگی نمی‌هراسد و زندگی واقعی را در عنصر «عزت» (و نه صرفا کرامت) و نه «لذت» پی می‌گیرد: «الموت فی حیاتکم مقهورین و الحیاه فی موتکم قاهرین» (مرگ در زندگی ذلت‌بار، و زندگی در مرگ عزت‌مندانه). https://eitaa.com/Habibollah_Babai
هدایت شده از غلامرضا مهران فر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا عراق است و این جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دختر عراقی است و حتما تصاویر اون دانشکده پردیس کیش را هم دیده اید؟!
هدایت شده از علی کرباسی یزدی
ماجرای من و پروانه بالاخره پروانه گرفتم. تو پوست خودم نمی گنجیدم داد می زدم: آخ جوووووون بالاخره پروانه را گرفتم. بعدش دیگه چیزی یادم نیست وقتی تو بیمارستان چشم باز کردم فهمیدم که خانمم با ماهیتابه زده تو سرم. فقط خانواده خودم بر سر بالینم بودند. بابام گفت: پسر کار درستی نکردی این زن با تمام فقر تو ساخته بود و دم نزده بود. گفتم بابا من هفت خوان رستم و هشت خان سازمان ها را گذروندم تا پروانه بگیرم. بابام با تندی انگشت اشاره اش را گذاشت روی لبش و گفت: هیسسس. نگو که گفتنشم زشته!! من 😮 بابام😔 تو 🙃 همگی 😂😅😆😁😃 🍃قضاوت شتاب زده اندر حکایات پروانه اشتغال و درگاه مجوزها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عشق یعنی چیزی شبیه حس مالک نسبت به علی 🔹سکانسی از سریال امام علی با بازی پروانه معصومی @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📸 کافه باب‌المندب قلیان‌کشیدن یمنی‌ها روی عرشهٔ کشتی اسرائیلی در باب‌المندب @Farsna - Link
هدایت شده از زندگي آرام
در فضلت ترک تحصیل ✍️م ح قدیری بنده خدایی دفترچه قسطی پیدا کرده بود. هر ماه می رفت با گریه قسط می داد. کارمند بانک علت را جویا شد. وقتی او داستان را گفت. کارمند خندید 🤪 و گفت: خب، نیا قسط بده. گفت میشه؟ گفت چرا نمیشه؟ حاج آقایی رفته بود پشت کوه قاف تبلیغ. یه روز براشون گفت: اسلام میگه نمیشه با عمه ازدواج کرد. بنده خدایی گفته بود ولی من ازدواج کرده ام شد که؟! اگر وضع مالی ام عالی بود یه تحقیق جامعی، شاید با روش مصاحبه آزاد، می کردم درباره افرادی که از نظر هوشی حداقل متوسط اند و عالما و عامدا ترک تحصیل کرده اند. آنها می دانستند که با این رود آموزش و پرورش اگر به دریای آموزش عالی هم برسند باز اهل تلاش علمی نیستند و وقتشان تلف می شود. البته تا دیپلم را هم به جای نگرانی برای امتحان از دوره همی با همسالان لذت می برند و فوتبال و... . نمونه: عمری روش آموزش زبان عربی و انگلیسی آنها اشتباه بود و فقط زورگی باید بخونند بدون هیچ لذتی. خوشبختانه سونامی مدرک گرایی داره کم میشه. چون مردم دارند می فهمند که مدرک قدیم کاری ازش بر میاد و مدارک آبکی فعلی معمولا جون ندارن تا حتی بشه باهشون پژ داد چه رسد به کسب و شغل و پول. تارکان تحصیل به دانشگاه آزاد شک می کنند می گویند عب قالتاق هایی هستند مسؤولانش همان طور که آقا روباه پول پینوکیرو را کاشت اینها پول دانشجویان بی انگیزه را می کارند تا فردا وقتی برایشان درخت اسکناس و دلار و یورو بدهد. تارکان تحصیل (نه فهم) وقتی می بینند یک لشکر در اقوام و همسایگان و فضای مجازی هستند که در شغلی مشغول هستند که مدرکشان با آن تناسبی ندارد با خود می گویند چرا قسط بی خودی بدهم؟! افرادی که ترک تحصیل کرده اند احتمالا هوش اجتماعی و هوش اقتصادی بالایی دارند و در برابر نفوذ اجتماعی و همنوایی ساز خودشان را می زنند. این افراد خیلی زود در شغل مورد علاقه و استعدادشان می روند و زودتر لذت دارندگی را می برند و با هویت شغلی خودشان حال می کنند و زودتر ازدواج می کنند و در سن طروات با فرزندشان بازی می کنند. مثل ما نیستند که نوجوانمان اسیر و عصای پیریمان شده است. اگر این افراد در کنار شغل خود به صورت فنی و علمی مهارت های زندگی فردی و زوجی و اجتماعی را یاد بگیرند چه شود؟ 🌸نمونه این افراد را مجتمع فولاد مبارکه داشت. از جوانان با مدرک سیکل نیرو گرفت. دوره فشرده ای دیدند تکنسین شدند و مجتمع از نظر فرهنگی و اداب معاشرت و بهداشت جسم و روان به موازات شغلشان پرورششان داد. طوری که بازنشستگی با رضایت شغلی و رضایت زندگی بیشتری عجیبن شده است. یکی از تکنسین های خارجی در سخنرانی اش در مجتمع فولاد گفته بود: ما در کشورمان به مهارت ها پول می دهیم نه به مدرک هااااااااا. بوعلی سینا گفتند جوان باید 18 سالگی هویت شغلی هم پیدا کرده باشد اگر هم نگفتند می خواستند بگویند عمرشان کفاف نداده ولی در خاطرم هست که گفتند ولی الان منبع یادم نیست ولی تحقیق با شما. من آن را ندانستم اندر کجاست** پژوهیدن و یافتن با شماست😂 🩺 تب کنکور کنکور را کن کور کنکوریان واقعی کنکوریان تقلیدی 🌸
لبخند طلبگی 😘
هدایت شده از خبرگزاری فارس
دستور نخست‌وزیر فرانسه به اعضای دولت: به‌جای واتس‌اپ و تلگرام از پیام‌رسان بومی استفاده کنید 🔹نخست‌وزیر فرانسه در بخشنامه‌ای از اعضای کابینۀ خود خواسته که استفاده از پیام‌رسان تلگرام، واتساپ و سیگنال را متوقف و پیام‌رسان بومی Olvid را جایگزین آن‌ها کنند. 🔹در این بخش‌نامه گفته شده که پیام‌رسان داخلی تحت پشتیبانی شتاب‌دهنده‌های فرانسوی قرار دارد و برای افزایش امنیت در مبادلات و اطلاعات محرمانه بهتر است جایگزین پیام‌رسان‌های خارجی شود. @Farsna
سهمیه های سهمناک م ح قدیری تصور کنید که: دولت تصمیم بگیرد به نیروهای نظامی آنها که در شهر یا مرز مجروح و نقص عضو شده اند گواهینامه رانندگی بدهد ولی به دلیل این که اینها جانفشانی کرده اند امتحان آیین نامه و شهری را خیلی آسان بگیرند. این خدمت است به اینان یا به فرهنگ ایثار؟ یا به مدافع وطن؟ یا به مردم؟ نه والا. بهترین تدبیر این است که شیوه های آموزش اینان را فنی تر کرد، استاد و جزوه خوب در اختیارشان گذاشت. ماشین های اتوماتیک و... را به قیمت ارزان تر در اختیارشان قرار دهند. سهمیه کنکور با فرهنگ خردورزی همخوانی ندارد. اگر این طرح سهمیه در آموزش عالی نبود و مثلا صنف رانندگان یا معدنچیان زحمتکش طرحی جامع نگر نداشتند می گفتیم اهل علم نیستند و بهترین کاری که به نظرشان می رسیده این بوده دیگه. وای خدای من حامی سهمیه ها به روش زیر پشتوانه مجلس و شورای نگهبان و...دارد چه قدر از وادی نگاه علمی و حتی دینی به دور است. جوانان کنکوری بی سهمیه، توان پرانرژی کشور است نباید با سهمیه به آنها القا کرد که شما نور چشمی نیستید. برای تقدیر و احترام به جانفشانی و ایثار افراد سهمیه بگیران باید روش تقویت علمی اینان را در پیش گرفت. باید استاد حضوری و غیرحضوری عالی در اختیارشان گذاشت. بورسیه موسسه های قوی کنکورشان کرد و.... تلخ ترین و غصه ناک ترین قصۀ سهمیه بگیران وقتی است که ببینیم گروهی از آنها اعتقادی به نظام هم ندارند. عایق تبلیغی: خیلی ها فکر میکنند طلاب و خانواده آنها مشمول سهمیه یادشده اند این فکر عایق تبلیغ است امیدواری خردورزی آموزش ماهیگیری جذب حداکثری نقد و پیشنهاد کاربردی کنکور را کن کور 🍃
بر مزار مردگان خویش نالیدن چه سود؟! بی¬خبر از یکدگر آسوده خوابیدن چه سود؟! ورنه، بر قبر غریبش، آب پاشیدن چه سود؟! زنده را باید به فریادش رسید، آنگه که هست! ورنه، بر سنگ مزارش، دست مالیدن چه سود؟! با مَحبت، دست پیران را بگیر، ای نوجوان! تاج گلها، گِردِ قبرش، جمع آوردن چه سود؟ از برای سالمندی، یک گـل خوشبو ببَر! ورنه، بر روی مزارش شاخ گـل چیدن چه سود؟! زنده را تا زنده هست و شادمان، قدرش بدان! ورنه، مِشکی از برای مرده پوشیدن چه سود؟! زنده را در زندگی، دستش بگیر و یار باش! ورنه، در سوگ فِراقش، آه و نالیدن چه سود؟! یک شبی، با "زنده ای" غمخوار باش و همنوا در عزاها روی هم بوسیدن و دیدن، چه سود؟! تا زمانی زنده¬ایم، از یکدگر بیگانه¬ایم! در عزا، عطر و گلابِ ناب پاشیدن چه سود؟! گر توانی، زنده¬ای را شاد کن، ای با مَرام! خانۀ "صاحِبْ عزا" خوردن و خوابیدن چه سود؟! خود نرفتی خانه¬اش تا زنده بود و برقرار! گریه و زاریّ و نالیدن پس از مردن چه سود؟! گر نپرسی حال من، تا زنده¬ام، ای آشنا! جای خالیِّ مرا در خانه¬ام دیدن، چه سود؟! سالها عید آمد و رفت و نَجُستی جای من! سنگ مرمر، روی قبر مرده بنـهادن چه سود؟! گر نکردی یاد من - تا زنده ام - در قلب خود مرده دل را درد دل گفتن و نشنیدن، چه سود؟! زنده دل همدرد و همدم هست با هر دردمند! .
04 Doostet Daram (128).mp3
3.58M
من از عهد آدم تو را دوست دارم از آغاز عالم تو را دوست دارم چه شبها من و آسمان تا دم صبح سرودیم نم نم: تو را دوست دارم نه خطی، نه خالی! نه خواب و خیالی! من ای حس مبهم تو را دوست دارم سلامی صمیمی تر از غم ندیدم به اندازه ی غم تو را دوست دارم بیا تا صدا از دل سنگ خیزد بگوییم با هم: تو را دوست دارم جهان یك دهان شد هم آواز با ما: تو را دوست دارم، تو را دوست دارم ⚘️ قیصر امین‌پور ⚘️ ⚘️ 🎵 علیرضا قربانی ⚘️ ⚘️ ۸ آبان سالروز درگذشت قیصر امین پور⚘️
فرم نظر سنجی نام کتاب جدیدم تشکر از همه بزرگوارای که نظرات و پیشنهادات خود را به من هدیه فرمودند 1) طلاها و تله¬های اینترنتی 2) طلاها و تله¬های فضای مجازی 3) همسرت را دلیت نکن 4) آنتی¬ویروس رابطه زناشویی 5) زخم¬ها و مرهم¬های اینترنتی 6) زخم¬ها و مرهم¬های فضای مجازی 7) سودها و سوزهای اینترنتی 8) سودها و سوزهای فضای مجازی 9) سودها و سوزهای سایبری 10) ناخدای زندگی زناشویی ا¬ت باش 11) ناخدای زندگی زناشویی (گرداب¬های اینترنتی) 12) نوش¬ها و نیش¬های اینترنتی 13) طلاها و بلاهای اینترنتی 14) زخم ها و مرهم ها(مهارت های زندگی زناشویی در فضای مجازی) 15) زخم های واقعی فضای مجازی 16) مهارت‌های زندگی زناشویی در فضای مجازی 17) همسران و تله های فضای مجازی 18) دام و دانه های اینترنتی 19) همسرت را آنفالو نکن 20) دام ها و دانه ها (مهارت های زناشویی در فضای مجازی ) 21) همسران در دنیای آنلاین 22) همسری در عصر دیجیتال: چالش‌ها و راهکارها 23) تأثیرات فضای مجازی بر روابط همسری 24) در آغوش فناوری 25) همسران هوشمند 26) تله‌های سایبری در مسیر همسران پیشنهادات زندگی همسرانه در عصر دیجیتال ادمین زندگی خودت باش دو ادمین زندگی رناشویی فالوئر همسرت باش برخی از موضوعات کتاب: بلوغ سایبری، فواید و ضررهای فضای مجازی برای همسران، مزاحمت های اینترنتی، پیمان شکنی و خیانت، پورن، خودمهارگری جنسی، خودپاسبانی عاطفی، عشق سایبری، اعتیاد به بازی، خودزشت پنداری، معاشرت اینترنتی، مدیریت تنهایی، مشاوره غیرحضوری. .
هدایت شده از غلامرضا گلی زواره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ علامه جعفری درباره مطالعه مثنوی
برنامه مهربان باشیم رادیو معارف هوشی هوش مصنوعی player.iranseda.ir/epg-player/?VALID=TRUE&e=151927861 آرشیو: http://radiomaaref.ir/ProgramArchive/?m=044190
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
سیب لبنانی هم دیگه نداریم😔😢
غم لشکر “بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد من و ساقی به هم تازیم و بنیادش براندازیم” .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
به پنج دلیل عاشقتم . 🙏